-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
BBéci
titán
válasz AVhelper #44505 üzenetére
"Miért ne lehetne a vetített kép alja akár 25 cm-re a padlótól?"
Leginkább azért, mert nem egyenes, merev háttal nézzük a filmeket, hanem kényelmesen elhelyezkedve, relax fotelben, kanapén hátra dőlve. Olyan testhelyzetben durván kényelmetlen az annyira alacsonyan lévő vásznat nézni.Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
Ijk
nagyúr
válasz AVhelper #44505 üzenetére
Általában a szekrény miatt ami a nappaliban van. Nehét szabad falfelületet találni projektorvászonnak.
Nyilván egy dedikált moziszoba más tészta, ott meg lehet csináln a padlótól 20cm-re mutatványt gond nélkül. De ott meg felmerül a kérdés akkor miért nem akusztikus vászon, 3 egyforma frontsugárzóval mögötte? Inkább az mint a centerrel baszkódás. Tudom, a vászon nem tökéletes hangátersztő, de azt gondolom filmezésre kisebb kompromisszum mint a frontsugárzóktól fél-egy méterre eltolt center./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Vhiktor
veterán
válasz AVhelper #44656 üzenetére
Köszi így már érthető
Még annyit, hogy amikor megadják %-ban kifejezve a lencseeltolás értéket, akkor az minek a %-a? A vetített kép magasságának illetve szélességének?
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
pet007
aktív tag
válasz AVhelper #44656 üzenetére
Pont tegnap nezegettem en is a kalkulatort, de valahogy nem tudtam kiigazodni rajta, lencse kozepe 16 centire van plafontol, kep alapjan igy vagy 30 centi a kep teteje plafontol vagy 2centi, de mindket esetnel olyan trapezt kapok hogy ihaj. Tudom tudom kepen foldon van a proji de plafonon is ugyanezt irja. Valaki tudja ezt ertelmezni? Amugy egy optoma ew536rol van szo.
-
gyulaipal
tag
válasz AVhelper #44651 üzenetére
> Ez a nagy DMD csak 3-chipes konstrukcióban használható, ami tovább növeli a költségeket,
Tudtommal semmi akarálya bármelyik DLP chip használatának 1- vagy 3 chip-es rendszerben. Tudsz olyan technikai limitációról ami miatt ez az 1,38"-es chip ne lenne használható 1 chip-es gépben? Én ilyenről még nem hallottam ... és elképzelni is nehezen tudok ilyet ... de végülis nem lehetetlen.
Az persze teljesen igaz, hogy ilyen drága chip-et nem tesznek bele házimozis projektorba, de ennek szerintem kizárólag piaci okai vannak, nem tehcnológiai.
Szerinted melyik optikai alkatrésszel lehetne gond az F35/Loki esetén? A fény útját gondolatban végigkövetve a gépben, a lencsék mindenhol sokkal nagyobbak, mint ami házimozihoz kell (mivel ezek a prezis használatra, azaz maximálisra nyitott íriszekre vannak méretezve, házimozis gépben viszont (kivételes esetektől eltekintve) mindig szűkebb íriszeket használunk).
Az egyetlen alkatrész amivel szerintem valóban gond lehetne, az a TIR prizma, ez valóban vignettálhatna, ha "prezis" állásban vannak az íriszek. Viszont a prizma túl van méretezve (ugyanaz a prizma van a különböző alakú DMD-vel szerelt gépekben) és a TIR prizma szükséges fizikai mérete a rajta áthaladó fénykúp csúcsszögétől nagyon függ (emiatt nagyobb ennyivel a TIR prizma, mint a mögötte levő DMD). Házimozira beállított íriszekkel a fénysugarak kúpszöge jóval kisebb lenne, tehát egészen minimális esélyt látok bármilyen optikai problémára ... de azért az igaz, hogy a nullánál picit többet.
Ha be tudnánk építeni egy ilyen DMD-t egy 1 chip-es Barco-ba és esetleg valóban gond lenne a TIR prizmával, azt én megoldom, egy TIR prizmát legyártani nem nagy kihívás egy optikai cégnek ... és a költsége is elhanyagolható lenne ahhoz a csodához képest, amit egy ilyen vetítő a vászonra "küldene". Más problémára én nem számítok.
A lencsével viszont tuti nem lenne gond, annak a korrigált látómezeje hatalmas, jóval nagyobb mint 1,38" (90% vízszintes lens shift 0,95"-es DMD-vel).
Milyen kár, hogy egy ekkora DMD házimozis használata egyelőre csak egy álom ... és egy ideig még szerintem az is marad ... :-(
-
gyulaipal
tag
válasz AVhelper #44671 üzenetére
>nem tudok róla, hogy az 1,38"-es DCI DMD-hez a TI kínálna olyan meghajtóchipet, ami egychipes vetítőben való alkalmazását lehetővé tenné
Sosem hallottam olyan meghajtó chip-ről ami direkt 3 chip-es gépekhez készült volna. Az általam eddig látott 3 chip-es gépek mindegyike 3db 1chip-es gépnek volt tekinthető egy dobozba építve, amelyek közös optikai rendszerbe "dolgoznak" (és persze csak egy-két UHP lámpa adta a fényt). Most is ilyen gépen írom ezt (Infocus 777). Mindhárom DMD egy-egy vezérlőt tartalmazó nyomtatott áramkörön "csücsül", csak "előttük" van egy áramkör ami szétbontja alapszínekre a képet, majd mindegyik DMD a saját alapszínének a képét vetíti "fekete-fehérben". Nem is vagyok biztos benne, hogy a DMD-k (és vezérlők) "tudnak" arról, hogy egy 3 chip-es gép részei, mivel a "munkájuk" azonos azzal, mintha egy fekete-fehér filmet vetítene egy 1 chip-es gép. Szerintem csak 1 chip-es géphez való vezérlőket gyárt a TI és azokból három darab van minden 3 chip-esben ... de persze nem láttam még szétszedve az összes 3 chip-es gépet.
> ... DLP projektort, de azt tudom, hogy van bennük egy a fényforrás fényét az adott méretű DMD chip felületére koncentráló optikai elem (talán kondenzor lencse). Na most, ha ez jól végzi a dolgát, akkor csak arra a méretű felületre koncentrálja a fényforrás fényét, amekkora a DMD aktív felülete
Ezt tökéletesen látod. A feladatot a tüköralagút "kijárata" végzi, ennek képét vetítik a kondenzor lencsék a DMD-re. A tüköralagút a legkritikusabb pont kontraszt szempontjából, így a kontraszt javításának az első lépése a tüköralagút cseréje (kétlámpás gépben kb. biztosan). Mivel ezt úgyis meg kell csinálni, ezért ezt inkább "előkészítő-feladatnak" tekintem, nem az 1,38"-es DMD beépítésének egy lényegi lépésének, ezért simán elfelejtettem megemlíteni.
Jó volt az észrevételed, köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmemet! Ha nem cserélnénk tüköralagutat, akkor valóban nem lenne megvilágítva a DMD széle.
Sajnos azonban nem érzem reálisnak, hogy 1,38"-es DMD-t "önerőből" beépítsünk egy gépbe. Mechanikailag és optikailag megoldható lenne a feladat, de hogy "táplálnánk" meg digitális jellel a bemenetét? Ez szerintem reménytelen, ez kb. ezerszer nagyobb feladat mint az optikai és mechanikai rész ...
de ha ezt megcsinálja valaki, akkor én természetesen (és örömmel) vállalom a mechanikai/optikai részét a feladatnak... -
weinmaker
őstag
válasz AVhelper #44671 üzenetére
Én komolyan mondom nem értem, hogy mire jó ez a kakaskodás. Bármit ír Gyulaipál te azonnal azt nézed, hogy hol lehet belekötni. Nem tisztem senkit sem védeni, de már uncsi. Ha nem tetszik, simán csak ugord át.
Www. Kavekorzo.hu - Gyanús vagy nekem, mint a krematórium büféjében a hamubasült pogácsa!
-
Morph76
aktív tag
válasz AVhelper #44685 üzenetére
Nem is arról volt szó, hogy megcsinálja-e. Arról az okfejtésedről volt szó miszerint nem alkalmas az 1.38-as chip fogadására. Bele lehetne faragni, de nem tudnánk megtáplálni megfelelő jellel. A doboz mérete és optikája alkalmas volna, más részeket nyilván módosítani kellene. Mivel a Loki is csak rezegtetéssel 4K-zik, így felesleges volna(ahhoz tervezett az elektronika). De ezt Ő is leírta, hogy az a része nagyjából megoldhatatlan házi berken belül. Ahelyett, hogy a gyakorlatiságát kérdőjelezed meg, (amit szerintem felesleges) az elméleti részére megint nem tudtál érdemi cáfolatot tenni. Nem tudom, miért csípi a szemed, ha valaki optikából több tapasztalattal(ne adj Isten tudással) bír nálad és még az eszét is használja. Nem is arról volt szó, hogy átalakítás nélkül belemegy a nagyobb chip és minden változatlan. Ugye azt sem vitatjuk, hogy egy polski fiatba beletehető egy 1.9-es PDTDI dízel motor.(mert ugye ezt is megcsinálták, pedig...). Ehhez is jó szerelő kellett.
Sajnos sok helyen elsüllyedsz a logikai mocsárban és a tényszerűen, szakmailag alátámasztott dolgokon átsiklasz, és a számodra feltett kérdésekre nem tudsz válaszolni,elég csak azelcédés projektor vitátokra visszatekinteni.(de nem szeretnék most ennyire visszakanyarodni)
Itt kérem félrevezetve becsapva senki nincs, pusztán a gyakorlati tények ezt mondatják Palival. Ha nem szedtél szét még (rendszeresen) DLP-t honnan tudhatnád, hogy alkalmatlan egy nagyobb chip fogadására?
Ő honnan tudhatja?Ja tényleg már sejtem... -
Ijk
nagyúr
válasz AVhelper #44691 üzenetére
Az elmélkedés onnan indult hogy ennek a nagy 4k-s DMD-nek nagyobb, sokkal drágább optika lehet szükséges. Erre mondta Pali hogy elméletben egy kis gépben is menne. Számomra nem jelent drága, megoldhatatlan optikai átalakítást egy módosított tüköralagút, amit Pali kvázi rutinszerűen csinál otthon, miközben a sokkal problémásabb elem, a dmd utáni optika elbirkózna a nagyobb csippel.
A digitális jelfeldolgozó irreleváns, hiszen kezdetben sem arról volt szó hogy otthon át lehet-e hegeszteni, azt mindenki tudja hogy 0,95-ös DMD helyére nem lehet beaplikálni 1,38"-ost garázsműhelyben. A lényeg az volt hogy meglévő, házimozira alkalmas gépekbe, jelenlegi optikákkal gyárilag lehetne nagyobb DMD-t rakni, azaz a 4k DLP nem csak targoncával mozgatható ipari projektorokba építhető, hanem a kis Barcoba is gyárthatnák.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
gyulaipal
tag
válasz AVhelper #44691 üzenetére
> "Loki is alkalmas lenne " ...
A fény sok optikai alkatrészen megy át pl. egy F35-ben (ami valószínűleg megtévesztésig hasonlít a Loki-ra belülről ezen a "szakaszon", mivel azonos bennük a DMD és a lencse is ... bár bevallom Loki-t még nem láttam szétszedve). Ebből szerintem csak egyet, a tüköralagutat kellene átalakítani. Semmi mást, minden más szerintem alkalmas a feladatra. Elismertem, hogy a tüköralagutat elfelejtettem megemlíteni, ez tényszerűen az én hibám. Szerintem ezzel ezt a témát lezárhatjuk.
> Egyébként a TI elméletileg tudna kisebb 4K nem XPR-el manipulált (értsd 4096 x 2160 mikro-tükröcskét tartalmazó) DMD-t gyártani. Ehhez nem kéne más, mint a jelenlegi DLP4710 TRP-s DMD technológiájával gyártani egy négyszeres felületű DMD-t, aminek a "Micromirror Array" átlója 23,86 mm, azaz 0,94" lenne.
Ez teljesen igaz. 100%-ban egyetértek (annyira, hogy szerintem ezt az elméleti lehetőséget már én is említettem, de lehet, hogy nem ezen a fórumon).
>Felteszem felmérték, hogy nem lenne tömegpiaca az ilyen vetítőknek, s így a DMD-nek sem. Ez ennyire egyszerű.
Igen, sajnos. Amíg így fogynak a boltokban a 0,47"-es gépek (600eFt környéke) addig nem nagyon van oka az iparnak jobbat gyártani. Jelenleg a 0,67" a "középmezőny" (UHZ65 és "haverjai" 1,3MFt környékén) és senki nem nyafog, hogy mondjuk akkor lehetne 0,94"-es natív 4K mondjuk 3 milláért. Pedig technológiailag ennek semmi akadálya ... csak a piac nem igényli.
Sajnos viszont az, hogy natív 4K DMD lenne egy távolkeleti gépben, még NEM garantálná, hogy rendesen képes lenne megjeleníteni a bemenetére kapott jelet. Más szóval sok dolgot lehet még elrontani egy gépben akkor is, ha amúgy jó a DMD. Azok a gépek, amelyek esetén csukott szemmel biztosak lehetünk benne, hogy semmi nincs elrontva bennük, viszont horror drágák (és szerintem mindig is azok lesznek).
Az viszont igaz, hogy ha lenne 0,94"-es natív 4K DMD-s gép, akkor azt a gépet már mindenképpen érdemes lenne tuningolni, mert egy jó lencsével legalább a kontraszt és az élesség is garantáltan jó lenne. A többit megoldaná a HTPC egy szoftveres CMS-sel, amit meg még az sem oldana meg, azon talán már nem lenne érdemes idegeskedni. De hát hol vagyunk még ettől ...
-
gyulaipal
tag
válasz AVhelper #44695 üzenetére
> Létezik a Barco Residential szériában egy számomra rejtélyes modell, a Wodan. ... 3-chipes projektor 0,9"-es DMD-vel, 3.840 x 2.160 pixel felbontással, de szó sincs XPR technológiáról, aminek alkalmazásáról 3-chipes vetítőben én még nem hallottam. Úgyhogy érdekelne, hogy ez miféle DMD lehet.
A Panasonic már régebben is gyártott a 0,9"-es 2560 pixeles chip-ből "rezgetett" 3 chip-es gépet (katalógusban láttam évekkel ezelőtt). Ez nem újdonság, csak nem kimondottan közismert dolog.
Az XPR-hez egy síküveget kell "billegtetni" elektromágnesekkel, ez az alkatrész betehető a 3 chip-es gép lencséje és az optikai blokk közé is, tehát az XPR simán használható 3 chip-es gépben is. Feltéve, hogy jól értem a dolgot ...
-
Vhiktor
veterán
válasz AVhelper #44749 üzenetére
Sarkított példa, de pl ha holnap veszek egy FHD vetítőt és rá fél évre megszünik az a1080p-s Blu ray lemezek árusítása és már csak 4K-sat lehet kapni, nem szeretném rögtön lecserélni a vetítőt, elég lesz csak hirtelen lecserélni a lejátszót.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Vhiktor
veterán
válasz AVhelper #44913 üzenetére
Vegyük például azt, hogy a szobát teljesen be lehet sötétíteni, viszont a falak egyáltlaán nem optimálisak, viláűgosak, akkor a nagy fényerővel rendelkező projektor csak ront a képen a több visszaverődő fény miatt?
Tehát ilyen szobába jobb vétel kisebb fényerővel rendelkező proji?ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Vhiktor
veterán
válasz AVhelper #44927 üzenetére
Egyre jobban azt érzem , hogy otthon, otthoni körülmények között kellene megnéznem a 2 kiszemelt projektort, mert így számok és definició alapján nem jön át, hogy melyik lenne ideálisabb a szobába.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
gyulaipal
tag
válasz AVhelper #45782 üzenetére
Nem tudom, hogy melyik a DLP gép és hogy mi a pontos típusa a lámpának, ezt nyilván nem én tapasztaltam saját magam, hiszen csak egyetlen ember van az országban akinek elég lámpa- és projektor átment már a kezén ahhoz, hogy tudjon rendes statisztikát csinálni és az nem én vagyok Ez az emberke Bátyó. Viszont amit eddig nekem Ő mondott, arról később mindig bebizonyosodott, hogy igaz, úgyhogy most sem kételkedem a szavában.
Az LCD projektor viszont tuti, hogy az egyik JVC, erre emlékszem, de hogy megnyugtassalak, holnap felhívom Batyó-t és megkérdezem a pontos típusokat (DLP, lámpa, LCD gép). Sok értelme nincs, hiszen úgysem tudjuk ellenőrizni a dolgot, de azért megkérdezem. Már csak a mundér becsülete kedvéért is.
Az állításomat azonban magam is be tudom bizonyítani. Egy gondolatkísérlettel.
Végy egy komoly, ipari LCD-t. Kapcsold be. Hangos lesz (pont mint egy ipari DLP). A házimozis LCD pedig (akár ugyanakkora lámpával) durván halkabb. Persze a házimozis DLP is (mondjuk egy Samu). Ez hogy lehet? A gyártók a házimozis gépek esetén meg tudják oldani a szinte hangtalan hűtést, amikor viszont hosszú élettartamú, megbízható, ipari gépet kell építeni (mindegy, hogy LCD vagy DLP) akkor hirtelen "elfelejtik" a módszertant? Vagy inkább fizikailag lehetetlen annyi levegőt "átfújni" egy gépen halk, lassan forgó ventillátorokkal, mint a gyorsabb forgásúakkal (amelyek viszont sokkal hangosabbak)? Bocsi,, de én hiszek a fizikában (az még sosem "csalt" meg) ... de persze mások hitét is tiszteletben tartom. De én ebben hiszek. .
Mondjuk az is igaz, hogy egy fejére állított Samu tetején elolvad a ház a lámpa hőjétől párezer óra után, ilyet már én is láttam a saját szememmel. Mint a reklámban: "mert ez műanyag". De nem olvadna el, ha a gép rendesen lenne hűtve ... csak akkor nem venné meg senki, mert házimoziban fontos elvárás a halk működés. Valamit valamiért...
Ettől szerintem még nem rossz gép egy JVC (és a Samu sem annyi pénzért) csak hát a halk hűtésnek ez az ára. A fizika törvényei mindenre és mindenkire vonatkoznak. Én ebben hiszek. De mégegyszer mondom, mások hitét is tiszteletben tartom. Csak hát ők néha nagyokat szoktak szívni a hitük miatt, esetenként a szemem láttára. Mint pl. a múltkor a BMW terepjárós ember az M7-esen, aki azt gondolta, hogy egy 20 milliós, magasan levő súlypontú (sztrádán való közlekedésre szerintem fizikailag alkalmatlan) autó, ha elég drága, akkor rá nem csak a KRESZ nem vonatkozik (pl. sebességkorlátozások) de a Newton törvények sem. Gondolta ő, hogy akkor a jégen sem csúszik meg egy ilyen drága autó. Tévedett. Emiatt a helyszínen meghalt a felesége. Én az ő hitét is tiszteletben tartom ... de tény, hogy az ő hite a szemem láttára egy ember halálát okozta. Lehet, hogy mégis nekem van igazam?
Holnap megmondom a pontos típusokat...
-
Ijk
nagyúr
válasz AVhelper #45793 üzenetére
Hát a runco 1100 haza elég terebélyes, specifikációk alapján egy kisebb lcd gép ugyanolyan teljesítményű égővel mégis halkabb. Bár mérő műszerrel kellene osszemerni a zajt. Nyilván a ventilátor típusa sem mindegy, ill. mekkora statikus nyomás kell, vagyis mekkora bent a legellenallas.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Cseneles
őstag
válasz AVhelper #45806 üzenetére
Ez nem pánik keltés, csupán leírtam a tapasztalatomat. Az hogy az LCD gépek öregszenek megcáfolni nem tudod mert tény, még ha némelyik típus konszolidáltan teszi ez akkor is így van pont a hőterhelés végett. Az hogy sajnos feltehetően felhasználói hanyagságból de tény h ami elém került kivétel nélkül nagyobb tisztításra szorult. Ezt feltehetőseg 300-500 óránkénti porszűrő cserével kordában lehetett volna tartani és ha belegondolunk az a 9000ft max összeg évente nem nagy költség. Jó vetítők az LCD gépek de szervízigényesebbek ami mellettük szól az h alapból mivel szűrik a fenyt es polarizálják így az RGB szint az optikán szinte tökéletesen ugyan olyan fényerővel távozik a vászonra, persze eza gyári kalibráltságtól is függ.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
gyulaipal
tag
válasz AVhelper #45793 üzenetére
> Te menthetetlen vagy!
Na, ebben legalább egyetértünk! :-)
> ...a házimozi projektorokban (mindegy, hogy LCD vagy DLP) meg nincs rendes hűtés. ... Ezt Te komolyan gondolod?
Igen.
Kezdjük az elején! Mitől megy végérvényesen tönkre egy projektor? Azaz mikor kell "kukába" dobni egy gépet?
Nos (tudtommal) amikor az alaplap beadja a kulcsot.
Mitől hal meg az alaplap? A hőtágulástól. Az elektronikai alkatrészek élettartama (szinte) végtelen (kivéve persze az elektrolit kondenzátorokatde azokat lehet cserélni). Normál esetben egy integrált áramkör csak villámcsapástól (túlfeszültség) vagy hasonló "rendkívüli eseménytől" hal meg, nem igazán jellemző (de persze nem is lehetetlen) hogy mondjuk egy processzor csak úgy magától meghaljon egy gépben.
Az alkatrészek azonban hiába működnek, ha a köztük levő elektronikai kapcsolatok megszakadnak.
A gép halálát a hőtágulás által a forrasztásokban létrehozott mikro-repedések okozzák végül. Ezek egy idő után eltörik a forrasztásokat és előbb vagy utóbb megszakad egy áramkör. Ezt a hibát (sokszor) kb. reménytelen megtalálni.
Namost a fentiek fényében akkor miért van ilyen gyors, izmos hűtés az ipari gépekben?
Szerintem azért, mert így kevésbé melegszenek fel az áramköri elemek, azaz csak kicsi hőváltozást szenvednek el a gép ki-be kapcsolgatásakor. Ez kicsi hőtágulást eredményez, kisebbek a mechanikai feszültségek a forrasztásokban, így sokkal több ki-be kapcsolási ciklus kell a forrasztások eltöréséhez.
Vagy ha nem így van, akkor tévedtem. Leírtam. Nem fáj. De azért a fentiekben én látok logikát ...
Cseneles: tudtommal az LCD panel erős melegedésének az (AVHelper által említett nehezebb hűtés mellett) az is az oka, hogy amikor a gép feketét vetít, az LCD panel nyeli el a fény által szállított energiát. Emiatt az LCD panel hőterhelése sokkal nagyobb (a DLP chip mindig visszaveri a fényt, alig nyel el hőt).
E két ok együttese miatt kell a sok levegő az LCD panel hűtésére ... és ezért porosodik gyorsabban (ha nem rendesen megszűrt levegő hűti).
Ja és köszi a képeket!
Ahhoz képest egész rövid voltam ... :-)
-
gyulaipal
tag
válasz AVhelper #45809 üzenetére
Ma még fogyasztók számára nem elérhetőek olyan képmegjelenítők (se TV, se projektor), ami képes a Rec.2020 színtér teljes reprodukálására. ... a Rec.2020 színtérleírássál egy csak a DCI színterű vagy rec.709 színterű videót is lehet továbbítani.
Egyetértek, de én erősebben fogalmaznék. Mondjuk kb. így:
Szerintem kb. SEMMIT nem tudnál megnézni egy natív Rec2020 színterű kijelzőn, mivel nem tudsz ekkora VALÓS színtérben kódolt "értelmes" filmet szerezni. Talán 1.2 pár perces demo-t nézegethetnénk ... de (egyelőre) ezzel annyi is a dolognak.
Ma (gyakorlatilag) MINDEN filmet a nagymoziban való vetítésre gyártanak a stúdiók, ott meg DCI-P3 a natív színtér (így a filmek ebben a színtérben készülnek).
Hiába van elméletileg Rec.2020 színtérben kódolva az UHD lemezen az anyag, ha a lemezre rögzített film színtere "csak" DCI-P3 volt eredetileg, akkor egyetlen e színtéren kívüli színű pixel sem lesz a lemezen.
Persze ha valakinek van egy Rec.2020 színterű kamerája, akkor az azzal felvett anyagot nézegethetné ... de a házimoziban nem ez a tipikus film, amit nézni szokás...
-
Real_Necro
veterán
válasz AVhelper #45910 üzenetére
A falak sima glettelt festett beton falak, kivétel a vászon mögött, az gipszkarton, valamint a mennyezeten is gipszkarton álmennyezet van a béléstestek takarásaként. Ezt az előző tulaj alakította így. Nem török profizmusra, nekem egy belépő kategória elég, így ha már oda kerülök, hogy a hangot tökéletesítsem, akkor kerül fel minden utólag.
Egyébként lecsaptam a nem régen említett Screenline vászonra, legkésőbb hétvégén elhozom.
[ Szerkesztve ]
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
szepi0808
senior tag
válasz AVhelper #46933 üzenetére
Az Espon vetítők "Cinema Filter" színszűrője kiszedi a sárga spektrális összetevőket, amelyek befolyásolják a színteret, de ugyanakkor nagyobb fényáramot biztosítanak.
Ezt biztos így akartad írni?Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z2000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
Ájvé
veterán
válasz AVhelper #47064 üzenetére
Nem vagyok nagyon képbe, Samsung qled ennek a dupláját tudja. Engem annyira nem izgat a dolog, téma érdekel kicsit csak. Igen a HDR-nek ez lenne lényege hogy a képben nagy a fényerő különbség kisebb részeken is, nem csak a teljes képernyőn nézve, így OLED biztosan alkalmasabb erre. Azért jönnek újabb LCD-k is, egyik kínai gyártó dupla panellel szerelt tv-t csinál, még olvastam olyat is ahol 1000 egyénileg vezérelhető részére van felosztva a panel, persze ez messze van az OLED pixel szintű vezérléstől, de azért az emberi szemet is könnyű becsapni.
-
BBéci
titán
válasz AVhelper #47066 üzenetére
Tudom, hogy kötözködésnek fogod venni, pedig nem annak szánom.
Mik azok a tartalmak (négyszer leírtad ezt a szót)? Én filmeket nézek, nem tartalmakat.
Ettől függetlenül, a lényeget illetően igazad van.[ Szerkesztve ]
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen