-
Fototrend
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
-
Máté337
csendes tag
Sziasztok! Felhívtam egy helyi márkaszervizt, hogy vinném 500km-es szervizre a motort. Kértem a fojtás kivételét és hogy nézzék át, miért fogyaszt ennyit, ami persze szerintem a garancia körébe tartozik. Tehát gondolom fizetnem kell az olajért és a fojtás kivételéért. Erre azt mondta a srác, hogy kb 15.000Ft lesz. Ez egy 50ccm-es Motowell. Mennyire reális ez az ár?
[ Szerkesztve ]
-
-
Topikgazda
-
Jakab66[hun]
senior tag
válasz orosziem81 #71596 üzenetére
Értem én, hogy mit mondasz. Mindenki teszi le őket, telitankolva betakargatva, pontosan ilyenkor (télen) kell motort (robogót) venni, nem mikor szezon van...
Köszi mindenkinek, meglesem őket.
Gipsz Jakab
-
macilaci78
nagyúr
válasz Máté337 #71603 üzenetére
Nekem egy sima tavaszi átnézés volt 19k. Fojtást nem vettek ki, mert szerintük a gyári Yamahában nem volt, a 20 éves gyári variátorszíj, görgők jók (6k km), és 2 nappal és 20 km-rel később tolhattam vissza.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
suste
veterán
válasz Máté337 #71603 üzenetére
Szerintem a 15K akkor ok, ha fojtáseltávolítás legalább karbi és variátor szerelést jelent. (Szerintem a kipufogót tuti nem hegeszgetik, hacsak nem kéred külön, de akkor biztos nem 15K lesz.)
Ha 50ccm, 2T, és ha még AC is, akkor nagyon nincs mit szerelni rajta 500km, de még 5000km után sem .
Esetleg az 1dl olajat a hajtásnál ki lehet cserélni, de szerintem azt is tök felesleges 500-nál. (Na meg te is meg tudod csinálni )
Évente adsz neki egy új gyertyát meg kipucolod a légszűrőt, azt csókolom. (Szerviz munkalapon is ennyi szerepelt nekem is anno új robogónál.)
10000km-nél meg variátor ellenőrzés/csere (variátor szett + szíj).
Persze a gari miatt muszáj elvinni ezeket is szervízbe az első évben, de aztán csak akkor ha valami gondja van.(#71604) perge666
30K
Jó, mondjuk a kipufogó vágás/hegesztés az időigényes/macerás....
Meg lehet 4T-ről és LC-ről van szó? -
suste
veterán
válasz Máté337 #71610 üzenetére
Ja, akkor gyújtáselektronikát cserélik.
A 2T robogóknál fojtásnak van egy vakcső a kipufogón, ami lerontja az öblítést. Ezt le szokták vágni, és behegesztik a helyét. De 4T-nél nincsen ilyen.
A 4T-nél az olajcsere se egy nagy dolog, kb 1L olaj lehet benne, a szűrő meg kipucolható (nem olyan mint az autóknál, hogy cserélni kell). -
orosziem81
tag
válasz Jakab66[hun] #71607 üzenetére
Erre én nem is gondoltam. Igazad lehet.
-
orosziem81
tag
válasz sityupityu #71598 üzenetére
És a Kymco nem kínai? Én azt hittem..
-
perge666
veterán
válasz orosziem81 #71614 üzenetére
Nem kínai.
Tajvanban gyártják. -
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz orosziem81 #71614 üzenetére
Ahogy előttem perge666 már írta nem kínai. Ha jól tudom, akkor talán Dél Koreának és Taiwan-nak a közös szerzeménye. Sokkal jobb minőséget képviselnek minden szempontból mint az echte kínai robogók.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
Nálam a tavaszi átnézés+fojtások kivétele lett volna 50-60k.
Karbi, légszűrő tisztítása, variátorszíj csere, variátorból, kipufogóból a fojtás kivétele.
A kipufogót nem vették le, nem tudom, kívülről látszik-e, hogy van-e benne fojtás. A deklit csak lemosták. Tavaly Tavasszal új gumit rakattam fel, a kipufogót tartó csavarok sárga festékkel voltak jelölve, nincs megszakadva a festék. A deklin a tömítés ugyanúgy néz ki, mint korábban, jellegzetes, ahogy kijön a fém síkok közül, kötve hiszem, hogy ugyanúgy sikerült volna összerakni.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
suste
veterán
válasz sityupityu #71617 üzenetére
Ok, de egy szűrőcsere sem egy agysebészet , sőt kevesebb idő, mint kipucolni azt a kis fém zsákocskát, és ez most a téma .
Egyébként robogónál 125ccm -ig tényleg van valamelyiken rendes felcsavarható külső szűrő
Honda pcx-nél (1Millió ) is a belső kosár van....vagy mire gondolsz komolyabb robogó alatt???(#71619) macilaci78
A javítások nagy része simán elvégezhetőek, egy kis youtube meg affinitás kell, és persze a szerszám.
De szerintem érdemes beszerezni pár szerszámot, mert 1-2 szervíz alatt bejön, még a variátor rögzítő vagy az elektormos ütvecsavarozó is (Én Aldi vagy Lidl-ben vettem azt az akciós Parkside -ot, ami autó kerékszerelésre elég alkalmatlan, de robogó variátorhoz és kisebb dolgokhoz pont jó .)
Persze akinek nincs kedve (az időt szándékosan nem írom ide, mert szerintem nagyobb macera elvinni szervízbe és ki tudja mennyit várni rá), annak legyen nagy pénztárcája, és ne sajnálja rá a lóvét .Ja! Egyébként a 4T robogókon sincs sokminden szerelni való szerintem (gyertya, olaj, légszűrő). A legmacerásabb a szelepállítás, ami valszeg szervízes lesz.
És persze ha már leharcolt és generálozni kell (dugó, gyűrű, stb), akkor ott már megfontolandó egy szervíz, annak aki még sosem látott/csinált ilyet.[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz sityupityu #71621 üzenetére
Na legalább ilyet is láttam már, igaz csak képen . De azért szerintem ez elég ritka.
-
nod1
csendes tag
válasz #25529296 #71167 üzenetére
Sziasztok!
Köszönöm a tanácsot. Végül tényleg a szerviz lett a befutó. Azért is írom le, mert banális hiba volt, amiből más is tanulhat. Igazából a kipufogó volt eléggé eltömődve, nagyrészt ez okozta a többi problémát is.
Hat fölötti értéket mértek a kompressziómérésnél, szóval még 10-12 ezer kilométer benne van a blokkban.
Végül is elmondhatom, hogy a szerelés oroszlánrészét egyedül csináltam meg.
Köszönöm a sok segítséget, és iránymutatást mindenkinek! -
nod1
csendes tag
válasz D1Rect #71559 üzenetére
Inkább 2,5-3 liter lehet a tényleges fogyasztás.
Persze én is hallottam már a városi legendát a 2 litert fogyasztó 50 2T-ről. De amióta lemértem az Apriom fogyasztását, rájöttem, hogy a 2,8-as 3,0 literes étvágyával is boldog lehetek.
CBR-nél ami viszont biztosan emeli a fogyasztást, ha lecseréled a gyári dobot utángyártottra. Mondjuk a plusz hangért szerintem megéri az a pár decis többlet. -
macilaci78
nagyúr
Szerszámom nagyrészt van, de helyem nincs, a 3.-ra még valahogy csak felvinném a gépet, de a nappaliban már nem tűrné meg Párom.
Ha szerencsém van, idén lesz garázs, ott lesz hely robogót szerelni, most a garázs a cél. Csak a kapu 300k nettó anyagárban, pedig forgalmazóként a gyártótól direktbe veszem. És akkor még áramot vigyek a mélygarázsba, konnektor, világítás, kismegszakító, almérő hozzá...nod1: ezt a hangfétist nem értem. Engem legalábbis taszít a nagy hang akár vezetőként, akár külső szenvedőként. Régen a Lada Samara motorterében a leömlő repedt el, olyan öblös lett a hangja, hogy ihaj! Alapjáraton 5.-ben krúzoltunk öcsémmel a körúton és lapítottunk szégyenünkben, mint a fene, a járdáról meg mindenki azt kereste, hol az a bitang V8-as!
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
perge666
veterán
válasz macilaci78 #71625 üzenetére
A V8-as sztorin hangosan felnevettem,ez k**va jó.
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #71625 üzenetére
én legtöbbször a lépcsőház előtt/mellett szerelek (igaz ez társasház )
ma is meg volt kb 20 perc alatt a görgő csere (3*18+3*11 -> 6*14)
kiváncsi leszek jobb lesz-e a gyorsulás (bár összsúlyban csak nagyon kevéssel lett kisebb) -
spanglee001
addikt
Nemrossz a kymco a futárok majdnem fele kymcoval tolja. Van alkatrész és olcso minden hozzá relatív. 2.5 atlagfogyasztas ha húzod mint a hűlye. Alapjaraton nem vesznek észre a járdán se (mikor lehuzodol megallni), de van hozzá gyári sport teljes rendszer 30k ért úgy már szép hangja lesz. Én nagyon elégedett vagyok vele. [kép][kép]
[kép]netezős pécék eladóak néha :D !!!!44!4!!négy
-
syler123
veterán
válasz spanglee001 #71628 üzenetére
Végsebességre mit mennek? Ezek 4t motorok gondolom. Én is agyalok, hogy Motowellről váltok Kymco-ra, csak nem tudom hogy 2t vagy 4t legyen.
-
lbence
aktív tag
válasz spanglee001 #71628 üzenetére
Micsoda Akrapovic kidörgő. Mennyit dobott a teljesítményen?
-
spanglee001
addikt
Gyári kymco sportrendszer+ aprokavics matrica aliexpresszrol. Semmit nem dob a teljesítményén viszont hallanak a forgalomban és észrevesznek nyílnak a sorok a dugóban. Nagyon mokolt hengerrel elhajlott a hajtókar nembirta. Kicsit mokolt hengerrel a nagy dobozzal plexivel a 90 kilommal dinamikusan 60al megy. Plexinelkul doboz nélkül és ha rafekudtem a motorra akkor 70et is ment.
netezős pécék eladóak néha :D !!!!44!4!!négy
-
lbence
aktív tag
válasz spanglee001 #71631 üzenetére
Csúnyán megettem a matrica tuningot.
-
MrChef
aktív tag
válasz spanglee001 #71631 üzenetére
Vhol olvastam, hogy a tuningalkatrészek engedélykötelesek, és amin nincs minősítés, azt nem lehetne használni. (persze jobb lenne, ha a Váci úti éjszakai versenyzőket lőnek ki végre valahára, de ez nem az az ország)
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz spanglee001 #71635 üzenetére
Igazán ezeknek a dolgoknak a nagymotornál van jelentősége, ott ha nincs a csőbe beleütve az E jelzés akkor simán leveheti a rendszámit. De segédmotornál....mit tud csinálni? Nem nagyon foglalkoznak vele.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nod1
csendes tag
válasz macilaci78 #71625 üzenetére
Ez a 125-ös kategória (és a célcsoportja a fiatalok/tinik) alapvetően arról szól, hogy minél jobban próbáljon hasonlítani a nagymotorokra. Ezért herélik, vagy cserélik a kipufogót. De én legalább ennyire megmosolygom azt is, amikor hasonló felindulásból szedik le az ötvenes "sport" robogókról a hátsó sárvédőt.
-
macilaci78
nagyúr
Jól értitek, vegyeset cserélt egyformára.
És igen, a matek 14,5 g-ot adna, de 14 grammosat tett a helyére.És más lesz a menetdinamika így, mert a vegyes tömegű görgők eltérő súlyt adnak. Ugye, tudjuk, hogy a tömeg egyik SI-mértékegysége a gramm, míg a súlyé a newton és hogy ez milyen különbségeket ad.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
nod1
csendes tag
(#71636) sityupityu
Na, akkor most kezdhetek aggódni.
Lassan egyébként elkezdem használni, majd beszámolok a tapasztalatokról.
Téli, munkába járós gépnek szánom: Heidenau k66, tucano, plexi, kézmelegítő még felpattan rá, aztán várhatom a mínuszokat.[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
Ha az lenne a cél, akkor lába közt, a comb vonala felett lenne a tank, alatta a motor, szekvenciális váltó, bal kézen kuplung.
És a nagy motor =/= hangos motor.Szerintem egy nagy motornak lehet öblös, telt hangja, vagy épp magas, ha magas fordulaton üzemel, de ne legyen a szükségesnél hangosabb. Szerintem veszélyes, ha elnyomja a forgalom zaját, úgyse a motoros az utak királya, bármennyire is hiszik ezt sokan két keréken. És a véleményekkel ellentétben nem kell másik fél ahhoz, hogy baj legyen.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
lbence
aktív tag
Nálam az a gond, hogy a 2T Zip 5,9-et eszik. Elvittem szerelőhöz, azt mondta, hogy a legkisebb fuvoka van benne, szivató jól működik, nem tud segíteni. Sokszor rövid távon használom (1-2 km) es a belváros miatt rengeteg megallas es újraindulás van, de ennél ovatosabban nem tudnam már húzni a gázt. Esetleg probalkozzak nehezebb görögőkkel? Folytas nincs benne, egy Gianelli Go kipufogó van fent, es egyébként jól megy, kis gazadasra is jól megindul, a vége plexiel a 85kg-s sulyommal 70 körül van, de max 55-el szoktam vele járni.
-
macilaci78
nagyúr
válasz lbence #71644 üzenetére
Höh! Nekem a Yamaha Spy eszik 5-5,5 közt, nincs plexi, 55 a vége, ezt stabilan tartja is, 150 kilóval. Amekkora vagyok, mindegy lenne, hogy van-e plexi.
Full gyári.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
lbence
aktív tag
válasz macilaci78 #71645 üzenetére
És te milyen távokon használod? Másfél kilire van a munkahelyem, szinte minden nap ezzel járok, de szoktam hosszabb távokra is használni persze. Plexit nem veszem le, mert elegánsabb ruhában járok dolgozni és sokkal vedetebb így a közlekedés számomra.
A kocsit csak akkor veszem elő, ha vkit vinnem kell, vagy városon kívül megyek. -
suste
veterán
válasz macilaci78 #71641 üzenetére
Igen, a vegyes kényszer volt, mert az új variátorhoz túl nehezeket adtak, de az eredetiek meg túl könnyűek voltak. Így mixelve már egész jó volt (kis fogyasztás + lehetett 2 személlyes is közlekedni), de kicsit még jobban pöröghetett volna.
Rendeltem megint egy komplett szettet (20$-t bőven megért, előbb utóbb úgyis kell), amihez már ezeket a 14g-osakat adták (ez volt neki).
Jobb is lett egy kicsit (jobban húz, kevésbé erölködik), de nagyon minimális volt a változás. Valahol 13 - 13,5 körül lehetne az igazi.... persze kérdés, hogy mennyivel dobná meg a fogyasztást?(#71644) lbence
ha nagyon (és feleslegesen) pörög, akkor érdemes lehet kipróbálni nagyobb görgőkkel
esetleg érdemes lenne egy nyomaték/teljesítmény görbét és/vagy maximum adatokat szerezni a robogódhoz, és persze fordulatszámmmérőt, ha nincsen rajta
de mint feljebb is láthatod, a jó beállítást nem lehet megmondani előre, csak próbálgatással derül ki
az én tapasztalatom az, hogy brutál sokat számított fogyasztásban az enyémnél (1-1,5l/100km)
de ehhez az is kellett, hogy a 125ccm-esnek azért nagyobb az ereje/nyomatéka, így alacsonyabb fordulaton is jól viszi a motort (de persze nem rakéta üzemmódban ) -
macilaci78
nagyúr
válasz lbence #71646 üzenetére
Vegyes. 800 méter a munkahely, a pék is a másik irányba, 8 km anyósom, 3 km a nagymama, 18 km a másik telephely. Egy tankolásra (kb 15 km) jut átlag 3 nagyobb táv, meg az apró. Budapest, szóval lámpától lámpáig, hidak, stb.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Krogoth
senior tag
Hali.
Újabb hideg elleni kérdés.
Sisakom nyílt. Van maszkom, de a sisak alatt így is befúj a menetszél.
Ezt hogy lehetne kiküszöbölni? Zárt sisakot nem akarom venni. -
flegga92
senior tag
válasz Krogoth #71649 üzenetére
Mikor alul nyitott sisakom volt, maszkkal és hosszú (2m) kötött sálat tekertem a nyakamra és benyomtam a plexi alá. Nem volt 100%-os, de azt ezzel a sisakkal nem is fogod tudni elérni.
Én inkább lecseréltem egy felhajtható állú bukóra, téli-nyári béléssel. Így megvan a "szabadságérzet", de ha hideg van le tudod hajtani. Rendes zárt bukót utálom, felvenni is kínszenvedés számomra.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen RAM-ot vegyek?
- EA Sports WRC '23
- E-roller topik
- 3D nyomtatás
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Autós topik
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Honda topik
- További aktív témák...
- NETATMO időjárás állomás eladó!
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen