Aktív témák
-
SzSanyi
csendes tag
Sziasztok
A DV digitalizáláskor Premier alatt a Capture-olt film gyorsan mozgó részei elmosódottak. Ha ezken a Frame-okon megállok szellemkép jelentkezik, ami a lejátszáskor elmosódást eredményez (egyébként a kamera megjelenítöjén a kimerevített kép minden esetben éles).
Ez még a tömörítetlen első megjelenítéskor ilyen.
Erre tudtok-e valami trükköt?
DVD-it szoftverrrel írt DVD filmben a fent említett gyors mozgású képrészek (pl. amikor a kamerával pásztázázok) szaggatottak ugrálósak lesznek (egyébként a nem, vagy lassan mozgó filmrészek élesek). Ezt hogy lehet elkerülni.
Hardwer-szoftver helyzet: Sony TRV-16 miniDV kamera -> FireWIRE -> PYRO kártya -> AMD 950 Tüzmadár -> Adobe Premiere 6.0 WIN2000-en
Köszi -
CsAbU
tag
válasz
<Adamsky> #58 üzenetére
Hali Adamsky!
Na én is jó rég jártam erre...
Legutóbbi hozzászólásom óta beszereztem egy FireWire kártyát, ami jó bevált, össze is raktam egy filmet azóta. Szó szerint ''plug&play'' működött a dolog Premiere-el: videoforgalom oda-vissza, kameravezérlés gyakrlatilag simán ment. Viszont a Premiere DV kodekje egy rakász sz@r, legalábbis nekem ''összekockázta'' a képet (kb. 20 pixelenként négyzetrácsos elrendezésben mintha kivett volna 1-1 sor pixelt...) Viszont találtam egy másik kodeket, csak nem sikerült még kipróbálnom. Van hozzá vmi cikk is itt:
[L]http://www.abcdv.com/article/articleview/10/1/13/Modified=20313E38B0AFC201E9[L]
Viszont felfedeztem Premiere 6.5-ben egy faszorgányosnak tűnő MPEG export részt :)) -
<Adamsky>
nagyúr
Nagyon szépen köszönöm az eddigi hozzászólásokat!
Sokat segítettek.
Mostanság mikor időm engedi az Adobe Premiere-el
ismerkedek. Ez el fog tartani egy ideig, úgyhogy
lehetséges, hogy sokáig nem jelentkezem, de amint
(ismét) elakadok, számítanék a segítségetekre.
Köszönettel,
Adamsky -
Márton
nagyúr
válasz
M@trixfan #56 üzenetére
M@trixfan:
ez itt most picit reklam lesz, de te kerdezted :)
Igen, sajat magam irom a DVD-ket, vallalok barkinek ilyet.
Csaladi esemenyek (eskuvo, nyaralas, stb) mehetnek dvd-re,
hogy 30 ev mulva is vissza lehessen nezni minosegromlas nelkul.
Filmeket nem masolok, ilyen ugyben ne keressen senki!
Marton
20/526-3033 -
M@trixfan
addikt
Kedves Márton!
Te saját magad írod a DVD-ket, vagy tudsz olyan helyet ahol mpeg2 tömörítést és kiírást vállalnak? -
Hacked_3891
tag
válasz
Hacked_3891 #54 üzenetére
DVD+RW támogatást akartam írni.
-
Hacked_3891
tag
Igen, leginkább a méret miatt. Amit eredeti minőségben akarok megőrizni és tv-n akarok nézni, azt szerkesztés után visszaírom szalagra. A többi meg megy magas bitrataju DivX-be.
Amint veszek DVD-írót, kísérletezni fogok az mpeg2-vel is, de igazság szerint szívesebben nézem az anyagokat monitoron. DVD-RW író már kapható nettó 65 körül (Pioneer A04) és ennyiért vettem az első CD-írómat is, de még várok egy kicsit, hadd forrjon ki jobban a technológia - meg nem ártana a DVD-RW támogatás sem. -
Márton
nagyúr
válasz
Hacked_3891 #52 üzenetére
Termeszetesen deinterlace-t hasznalni csak abban az esetben szabad, ha kizarolag PC-n fogjuk visszanezni az anyagot. Ha TV-n is, akkor HIBA!
A TV valtottsoros uzemmodban dolgozik, nem olyan mint a monitor, ezert sokkal folyamatosabb lesz a mozgas, ha nem nyulsz a felkepekhez.
Hagy meg, pc-n meg keress olyan szoftvert ami lejatszas kozben elvegzi a deinterlace-t.
John Holmes:
pedig milyen szep is lenne, ha a divx is hasznalna felkepeket, es lenne is ra asztali lejatszo ami kirakja helyesen TV-re! Ez az almom :)
Mert picit hatekonyabb mint az mpg2, es ha jol tudom par honapja mar szabvanyositottak is az mpg4-et (max 4096x4096 felbontas..).
Tehat hasznalhatnak a lejatszok, csak ki fizetne meg (rajtam kivul) ? :)
A meretuk miatt nem hasznalod az mpg2-t? Brutto 1000 ft egy 4.7-es dvd :)
En ezt az utat jarom most. -
Hacked_3891
tag
válasz
<Adamsky> #51 üzenetére
Szia!
A smart deinterlace szűrő egyik opciója a Blend instead ...
Én a tv-s és a saját kamkorderes felvételeimet mindig eredeti felbontásban tömörítem, de a leírások szerint ha az eredeti felére vagy annál kisebbre csökkented a felbontást, akkor a virtualdub by default eldobja az egyik félképet (ez amúgy logikus is, mert egyszerűbb).
Csak akkor, ha DivX vagy XviD formában tárolod, mert ezek eleve nem használnak félképeket. Úgy tudom, az mpeg1 és mpeg2 lehet interlace-es és interlace nélküli is. E két utóbbit a minőségük és a méretük miatt nem használom. -
<Adamsky>
nagyúr
válasz
Hacked_3891 #50 üzenetére
Szevasz John!
''Akkor viszont nagyon tudom ajánlati a virtualdub smart
deinterlace szűrőjét...''
Ezt ki fogom próbálni. Eddig nem sokszor kellett használnom
DeInterlace szűrőt, mivel a legtöbb DVD ami hozzám került PAL
rendszerű ill. nem Interlaced.
''Érdemes bekapcsolni a Blend instead of interpolate opciót...''
Ezt a DeInterlace szűrőn belül kell megtenni?
''...persze csak nagyobb felbontás esetén.''
Miért csak ekkor?
Mekkora felbontást értesz ez alatt?
És még egy kérdés a végére:
A bedigizett anyagot szerkesztés után mindenképp érdemes
deinterlace-ni, vagy csak akkor ha PC-s formátumban
(DivX, XviD, Mpeg) akarom tárolni. -
Hacked_3891
tag
válasz
<Adamsky> #49 üzenetére
Akkor viszont nagyon tudom ajánlati a virtualdub smart deinterlace szűrőjét, ezt simán át lehet másolni a nandubba is és ott is működik. De létezik már belőle 2.7 beta 2 verzió is, míg a virtualdubban eredetileg még az 1.7 van meg. Lelőhelye:
http://sauron.mordor.net/dgraft/index.html
Érdemes bekapcsolni a Blend instead of interpolate opciót, persze csak nagyobb felbontás esetén. Ekkor nem dobja el az egyik fieldet (félképet) és az interlace-fésűzés kiszűrésekor is felhasználja mindkét félképet. Nekem nagyon bevált, mind saját kamkorderes felvételeknél, mind a tv-ből felvett anyagoknál. Szerintem minden egyéb deinterlace-módszernél jobb. -
<Adamsky>
nagyúr
válasz
Hacked_3891 #47 üzenetére
Köszi a választ John! Asszem a DivX-et fogom majd választani,
minek után azt már ismerem (DVD rippelés, NanDub SBC kódolás). -
<Adamsky>
nagyúr
Valószínű lehet használni webcam-nek is, de mivel ilyen
progim (még) nincs nem tudtam kipróbálni.
A lényeg, hogy a hozzá adott progi USB-n keresztül
egy kisebb ablakba (kb 320x200) ki tudja tenni a kameráról
bejövő képet. Firewire-en keresztül viszont megy a 720x576.
Most megint volt egy kis időm délután, és mivel beszereztem a
firewire kábelt, hát kipróbáltam azon keresztül is.
CsAbU!!
Nagyon szépen megy a dolog SB Audigy-n keresztül Via-s
alaplapon. Nincs frame dobás, és úgy tűnik, hogy minden OK.
Talán ha kicsit jobban bele tudok merülni az Adobe Premiere-be,
akkor majd többet is tudok mondani. -
Hacked_3891
tag
Ez persze tömörítetlen AVI, ezért elég sok helyet foglal. Pontosabban kb. 1:5 arányban van frame-enként tömörítve, ezért lehet frame-enként szerkeszteni.
Ha meg konvertálod, akkor inkább DivX-be konvertáld, jóval kisebb terjedelem mellett sokkal jobb minőséget ad az mpeg2-nél. Mpeg2-be csak akkor érdemes, ha elsősorban tv-n akarod nézni az anyagot (interlace miatt). -
<Adamsky>
nagyúr
Sziasztok!
Sikerült megvenni a kamerát :DD. Szerintem nagyon
szuper kis készülék (Sony DCR-TRW240E).
Vasárnap vettem, és azóta nem sok időm volt vele
foglalkozni. Ennek ellenére ma délután sikerült odáig
jutni, hogy a ''streaming'' funkciót kipróbáltam. Ez
tökéletesen müxik. A dolog lényege, hogy adtak egy
USB kábelt a kamerához, amivel ha összekötöm a PC-vel,
és feltelepítem a mellékelt USB driver-t (Sony féle), akkor
az ugyancsak mellékelt ''ImageMixer'' nevű progival át
tudom tölteni a kamera által készített képet ill. videót.
A módszer szépséghibája, hogy az így kapott film felbontása
elég kicsi, valamint, hogy az áttöltés közben néha meg-meg
akad. Szóval jobb lenne FireWire-n keresztül (nagyobb sebesség
és felbontás). Azonban még ilyen kábelem nincs (nem adtak
a kamerához). Remélhetőleg pár napon belül sikerül beszereznem
egyet.
Ja igen! Ha firewire-en keresztül áttöltöm a filmet a gépbe,
akkor az milyen formátumban történik (MPEG2)?
Ha ez választható, akkor miben érdemes, hogy a film még
szerkeszthető legyen (jó minőségbe)?
Milyen programot ajánlanál / ajánlotok? -
Márton
nagyúr
A felkepes megjelenites:
ugye a tv eloszor minden paros sort rajzolja ki, aztan visszaugrik az elejere, majd a paratlanokat. Ez technikai korlatok miatt volt igy meg jo par 10 eve :D
Jo benne, hogy 50 kulonbozo idopillanatot latsz, viszont fele olyan fuggoleges felbontassal, es a ferde vonalak gyakran szalkasak..
Render proginal (pl. 3dsmax) pedig meg lehet adni hogy rendereljen:
upper field first, vagy lower field first. Vagyis melyik sor jon hamarabb idoben a paros, vagy a paratlan. Ha nem ugy renderelsz mint amilyen rendszeren dolgozol (pl. PAL DV-nel mindig lower field, Digit8, miniDV, stb) akkor nagyon ugralni fog a kep minden mozgasnal. Kell egy teszt, utana menni fog minden.
Az YUV nem a kompozit jel, hanem a KOMPONENS.
Ilyen kimenete van pl. egy analog BETA magnonak.
Nagyon jo minosegu. S-Video felett megy.
Sorrend igy nez ki: kompozit->s-video->komponens
bye -
CsAbU
tag
Thx a felhomályosítást! Suliban is most kezdünk elmélyedni videotechnika témakörben picit, kíváncsi vagyok, tanár mond-e vmi nagy okosságot.
-Safe frame-el találkoztam már (pl. 3D STudio-nál), csak nem írtam róla.
-félképes megjelenítéssel szívtam már, de Premiere eléggé jól tudja kezelni a problémát sztem.
-RGB-t értem, YUV-ról hallottam ezt-azt de nem igazán vágom sajna a témát (ha ezügyben is van ''tananyagod'', örömmel venném :) -
<Adamsky>
nagyúr
Szia Márton!
Bocs, ha lámer a kérdés, de mit értesz ez alatt:
''-felkepes megjelenites (ha forditva renderelsz, ugralni fog a kep)''
Ha kifejtenéd bővebben nagyon hálás lennék. Az ''overscan'' mint
olyan számomra sem ismeretlen, viszont ezt nem értettem:
''Igy jott ki, hogy 720x576*25 (fps) = 720*480*30 (fps)''
Mi ez a 720x480? Hol használnak ilyen felbontást? -
CsAbU
tag
válasz
<Adamsky> #31 üzenetére
Hali!
Nincs mit... Nem volt ez annyira kimerítő, csak sokat rizsáztam (tán hogy takargassam hogy kb. ennyit tudok a témáról) :DDD
Milyen felbontásra gondolsz (és hogy érted, hogy digizés után)? PAL ugye 4:3 képarány, 625 sor alapból. Ebben vannak mindenféle szinkronjelek, stb., amik a számítógép számára feleslegesek. Ezeket ''kigyomlálva'' marad a 768x576 PAL(PC) felbontás. Van vmi 720x576 de ez nem 4:3 arányú, amúgy meg nem tudom, honnan jött (erről ha vkinek van infója, megköszönném!). Szal ez a 768x576 amit tud nyújtani a kamera. A többi attól függ, hogy milyen módon viszed be mindezt a PCbe.
Ha állóképre gondolsz, akkor pl. az MX300-as 1568x1152 24bites állóképeket gyárt, de (főleg gyenge fénynél) erősen látszik rajtuk, hogy nem állóképre találták ki a kamerát... Az MX350-es (ami nagyjából megegyezik az MX300-assal, csak arról hirtelen ne mtaláltam adatot) a panasonic.hu szerint 1,8 mpixeles. -
-
CsAbU
tag
Ja még egy apróság: suli most vett kamerát. T. vezetőség kinézett vmi Sony-t kb. 900ért. Megnéztem miket tud, összevetettem NV-MX300-al (meg annak a kb. 650-es árával) és az jött ki hogy Pana MX300as jobb kamera sokkal kevesebb pénzért... Végülis MX350es lett a sulinak ami még mindíg vagy 150-el olcsóbb volt mint a Sony, de ráadásul van rajta vaku, tud hangot, videót (MPEG4-ben) rögzíteni a memokártyára (ha jól tudom SD kártya elterjedtebb is mint Sony memory stick-je), meg biztos van még pár nyalánkség, ami nem jut eszembe.
-
CsAbU
tag
válasz
<Adamsky> #21 üzenetére
Hali Adamsky!
D8nak vannak tagadhatatlan előnyei (lefe kompatibilis, tartósabb szalag). TRV240esnél aggódtam hogy USB csak az állóképekhez lesz jó, de azt írják, hogy mozgóképhez is. Ugyanakkor vedd figyelembe azt is, hogy DV egy sokkal elterjedtebb formátum, bár nem tudom, mennyire tervezed más eszközökben lejátszani a szalagokat. Ja és profibb körökben nem tudom, mennyire terjedt el D8, de mintha nem sűrűn halllottam volna róla (bár ez lehet az én hibám is). DV mindenhol, meg DVCPRO.
Maga a kamera home célokra jó lehet, 25x zoom nem hangzik rosszul, bár itt kérdés hogy teljes nyitásnál mekkora a látószög és hogy mekkora a legkisebb távolság, ahonnan még képes fókuszálni egy tárgyra. Remegésgátlásnak és az autofokusz képességeinek kéne még utánanézni.
Nálam adott a Pana kamera (bár nem saját) NV-MX300 ill. 350 érhető el. Ez már félprofi cucc Leica optikával, 3CCDvel, szép nagy LCDvel, igen jó automata és manuális funkciókkal is (bár a hülye kontaktgyűrűs vagy mifene fókuszokat nem bírom mexokni). Van rajta analóg bemenet is, úgyhogy én is meg tudnám oldani ezen keresztül a digitalizálást, ha nagyon muszáj, de szerencsésebbnek tartom idővel rendes digizőkártya beszerzését (már csak azért is, hogy ne függjek a kameráktól). Egy hátránya van ennek a két kamerának: kicsi a látószögük, de hozzá való nagylátószögű előtéttel ez kiválóan orvosolható és a 12x-es optikai zoom is elegendőnek bizonyult eddig.
Nálam valószínűleg kártyailag az lesz a menetrend, hogy megpróbálok szerezni egy Audigy-t kipróbálásra, hogy megy-e rendesen a KT333-asommal. Ha igen, veszek egyet, ha nem, akkor vmi egyéb FiWi kártyeszt. És ha lesz rá keret, vmi komolyabb digizőkártyát (analóg, DV in/out), de (sajnos) bőven ráérek még gondolkodni, hogy milyet... :D -
CsAbU
tag
Márton írta:
''3) valoban gond van az Audigy kartyak firewire portjaval, de ugy tudom csak via
kt266A chipset eseten. Amit en ajanlanek es hasznalok az egy Pyro firewire
kartya (kb 10+fa), es kt266a-val hasznalom gond nelkul.''
Nos akkor én a KT333-al mire számítsak? Lehet, kéne vhonnan szerezni egy zsugát kölcsönbe kipróbálni... -
Márton
nagyúr
válasz
<Adamsky> #26 üzenetére
Pontosan, 60 perc megy ra, SP uzemmodban.
En LP-ben hasznalom, igy 1.5 orat rogzitek DV formatumban.
(tok jo, hogy ir ra timecode-ot is!) :DD
Nincs minosegromlas, digitalis rogzitesnel LP uzemmodban.
Legalabbis olyan merteku, mint analognal.
Lehet hogy itt is van, de egyszeruen nem veszed eszre.
En 8-10 kazit nyuzok mar 2 eve, nem lattam szalaghibat.
Es ugyanugy lehet LP-ben is 16bit/48khz/stereo a hang.
Ez nem ettol fugg. Ha 12bit, akkor csak 32khz, cserebe 4 csatornad van.
D8-ba meg Video8-as kazit is tehetsz ami a legolcsobb megoldas, viszont biztos nem a legtartosabb..
A hi8 kazi mar jobb, es letezik kifejezetten D8 kazi is, ami a szalag anyagaban mas. Ez az ajanlott, en is Sony-t hasznalok.
Kameravasarlasnal pedig erdemesebb egy regebbi (es talan olcsobb) modellt valasztani, mert az ujak alul adjak ki a kazit, ezert cserenel le kell szedni pl. az allvanyrol, es mivel folyamatosan torekszenek a kisebb meretre, picit gyengebb a mechanikaja. DV IN pedig vagy alapbol legyen rajta, vagy nezz utana hogy biztos tuningolhato-e. Nem mindegyik!
udv,
Marton -
<Adamsky>
nagyúr
Szia Márton!
''...2/3 idot vesz egy Hi8 kazira...''
Egy 90 perces kazira tehát csak 1 óra fér fel?
Felezett (LP) felvételnél milyen a minőségromlás?
Ha jól tudom ekkor már ''csak'' 12 bit-es a hang.
Ezt már korábban is kérdezni akartam, csak megfeledkeztem
róla: Szóval a D8-as rendszerekbe más kazi kell, mint a Hi8-asba?
(tudom, hogy a D8-as le tudja játszani a Hi8-as kazikat, tehát
kezeli is azokat)
Amikor ezt kérdezem arra vagyok kíváncsi, hogy van-e külön
erre a rendszerre ''optimalizált'' kazetta.
Pl: van ugyebár külön CD-R adat és audio anyag rögzítésére,
jóllehet a ''sima'' CD-re is lehet audio-t írni, de CDaudio-ra mégis
kihoztak egy speciális CD-t. -
Manta
tag
válasz
<Adamsky> #22 üzenetére
Te nem olvasod amit én írok? :(((
D8-as jó dolog, nekem egy TRV-330-as van, ami mindent tud amit kell: DV minőség (ugyanaz a jel, csak más a hordozó), le tudja játszani a régi Hi8-as szalagokat (persze ez nem feltétlenül szempont nálad), alapból benne van a DV-in, így nem kell kókány megoldásokat alkalmazni plusz pénzért, oda-vissza konvertál analógot digitális jellé, így rengeteg felhasználási lehetőséget ad. Emellett számtalan parasztvakító funkció van benne: nightshot (bér ez néha jól jön), effektek, vágás a kamerán, ''bluebox'', fényképezés memorystickre és szalagra, stb.
Azonkívül előnye a miniDV-vel szemben, hogy a szalag valamivel tartósabb, bár a jel digitális voltából adódóan ez amúgyis lényegesen hosszabb archíválást tesz lehetővé.
Szóval én is a D8-at javaslom. -
Márton
nagyúr
válasz
<Adamsky> #21 üzenetére
Valoban igy van, leveszed az akksit, es visszaall a gyari programja.
Meg nem mondjak a szervizben, hogy tuningoltad..
Ez szokott tetszeni az embereknek :))
En is Digital8-as rendszerrel dolgozom, teljes megelegedettseggel.
2/3 idot vesz egy Hi8 kazira, mint ami ra van irva, viszont ugyanaz az adatfolyam mint miniDV eseten. Tehat kepminoseg detto ua.
Nekem a Sony 120E tipusa van, ezen sem volt DV in, de 15e ft-omba kerult ravarazsolni :D
Audigiy-re csak akkor valts, ha nem vias lapod van, kulonben a PCI latency-vel gondod lehet (ugral a kep kiirasnal, stb)
bye -
<Adamsky>
nagyúr
Szeva CsAbU!
A helyzet (mint azt már említettem) nállam is hasonló. Én is
le akarom cserélni az integrált hangot egy Audigy-re.
Ez mondhatni egy költséghatékony megoldás lenne, amennyiben
a (jövendőbeli) kamerát ténylge kezeli.
Viszont!
Ma találkoztam egy érdekes megoldással. Számomra legalábbis újként
hatott: D8 (Digital8).
Ez a Sony másik megoldása a digitális rögzítésre. Ugyanazt a kazettát
használja a készülék, mint a Hi8, csak a rögzítés módja digitális.
Olcsóbb hozzá a kazetta, valamint az egyes kiegészítők (optika, táska...)
Azon a kamerán amit kinéztem (DCR-TRV240) van DV in & out + USB.
Adnak hozzá kábelt ill. valamilyen driver-t a számítógépes illesztéshez.
Ja és 25x-es optikai Zoom szemben a DV-s testvéreivel, ahol 10x-es.
Ár:~ 230e Ft.-
Te mit tudsz ezekről a Digital8-as kamerákról? Nekem úgy tűnik, hogy
sokkal inkább megérné egy ilyen, mint egy ui. tudású DV közel 100e Ft-al
drágábban. -
Márton
nagyúr
Nos:
1) az olcso sony kamerakban is bennevan a dv in, csak eppen le van tiltva, es
tuninggal lehet megis engedelyzni.. Ha leveszed az akksit, elveszti a tuningot,
tehat tenyleg nem ugrik a gari..
2) sokan irjak: tomoritetlen DV jel. Konyorgom a DV video 3.6mb/s erteke elegge
tomoritett!
3) valoban gond van az Audigy kartyak firewire portjaval, de ugy tudom csak via
kt266A chipset eseten. Amit en ajanlanek es hasznalok az egy Pyro firewire
kartya (kb 10+fa), es kt266a-val hasznalom gond nelkul.
4) nekem osszejott a frame dobas nelkuli capture egy celeron600-zal, es 5400-es
vinyoval. Az mas kerdes, hogy rendersebesseg miatt valtottam AMD XP-re :)
5) akinek penze van, es komolyan fog dolgozni, tenyleg ne szenvedjen az olcso
fw. kartyakkal (bar vegasvideo nekem is a kedvencem) inkabb ruhazzon be
egy valamilyen canopus kartyaba (raptor rt, es dvstorm)
sziasztok! -
Manta
tag
Jó, akkor én azt mondom, hogy egy olcsóbb kártyát vegyél, de ha majd több dellád lesz, akkor EZDV-t. Azt hiszem a nethirlap fórumán van a legkomolyabb videoszerkesztéssel foglalkozó topic, ott kérdezz rá a Canopusra, és megérted miért ajánlom.
Nekem spec. nem gond hogy nincs rajta analóg csatlakozó, miután a kamera szolgál konverternek.
Én pár éve kevesebb, mint egy fél EZDV árából voltam egy hétig az Adrián, úgy, hogy nem éheztem-szomjaztam :)) -
CsAbU
tag
Hát nem tudom... bevallom őszintén eddig csak a ''papíron'' (weblapon, stb.) találkoztam az eddig szóba került kártyákkal, de engem ez az EZDV nem nagyon győzött meg. Egyfelől NINCS ANALÓG I/O (igaz, a Snazzi III-on is csak input van, analóg kimnete viszont van minden kamerának/asztali DV lejáccónak), az pedig nekem fontos lenne. Ha meg EZDV-hez vennék AD/DA konverteres kiegészítő kártyát, akkora teljes összegből már elmehetnék asszonnyal nyaralni egy hétre az Adriára :)
Másfelől az EZDV-hez azt írják nagy előnynek ezen a honlapon, hogy a Texas chipes DV cuccokkal szemben ez nem 2-4 kocka, hanem 1 kocka pontosan tud dolgozni. De minek? Mert az OK hogy ha a kamerát használom bejátszónak egy komolyabb asztali DV magnóval (vagy rendes szalagos digit vágórendszerrel) összekötve, akkor fontos az 1 kocka pontosság, de ha a FireWIre port csak arra kell hogy bevigyem a nyersanyagot a PCbe, meg esetleg a végterméket újra kiírjam szalagra, akkor a 2-4 kocka is bőven elég pontosság...
Büszkélkednek még a szoftveres DV codec-el, hogy milyen gyors. Ezen a téren se vagyok nagyon otthon, de elsőre nekem az jutott SZMbe hogy szoftveres codecből azt töltök le a netről, amit akarok. Na persze ha kártyafüggő a dolog, akkor mindevvel nem érek semmit :) Ja és - meglátásom szerint - pl. az én vasamon már nem lesznek olyan egetrengető várakozási különbségek más-más codec használata esetén...
Milyen egyéb ''minőségi'' előnyökre gondoltál ezeken kívül?
Hasonló árfekvésű kártyát csak jóval később tudnék venni, szóval első lépésben vmi egyszerű FiWi portos megoldás kellene.
Na lépek mer háromszor bealudtam, mire megírtam ezt a hozzászólást :D -
CsAbU
tag
Most találtam kapcsolódó topicot: Digitalizálás másképpen [L]http://prohardver.hu/rios2_uzenetek.php?from=5655[/L]
Ott volt egy link: [L]http://www.depo.hu/?page_number=6&id=10054&cid=99&lid=1&csid=77[/L]
Na ez a kártya esetleg szóbajöhet még nálam anyagilag, de nagyon alaposan megnézném előtte, hogy mit tud (különös tekintettel a képminőségre). -
<Adamsky>
nagyúr
Szia Manta!
Nagyon hálás lennék, ha megpróbálnál utána nézni, hogy erről a
felbontási problémáról hol is olvastál. Nagyon érdekelne a dolog!
Mivel most fogom majd megvenni a kamerát (valószínű Panasonic)
és az Audigy-t minől többet szeretnék tudni a témával kapcsolatosan,
mert nem akarok utólag hajat tépni. -
<Adamsky>
nagyúr
Szia Krix!
Először is köszi a válaszokat!!
Az eredetileg 2-es számú kérdésemet ill. az arra adott választ
boncolgatnám még egy kicsit:
A tervem egyébként az, hogy veszek egy Audigy-t, és majd
azon keresztül szeretnék digizni.
Ha tehát működik a FireWire, akkor - konkretizálva a dolgot - az
Adobe Photoshop látni fogja a kamerát? Ez a csatlakozási mód
olyan mint a scanner-eknél a twain, (tehát bármilyen DV-s kamerát
lát az adott program) vagy vásárlás előtt utána kell nézni, hogy az
adott program melyik kamerát támogatja?
Tudom kicsit láma volt a kérdés...
A ''valós'' idő alatt azt értem, hogy egy 1 órás film gépre töltése is
1 óra-e? -
CsAbU
tag
válasz
Don Vittorio #7 üzenetére
Vas nem gond asszem (2000+ XP, 512MB DDR333, MSI KT3 Ultra2), csak a winyó miatt aggódtam eddig, hogy milyet kéne szerezni vágáshoz (asszem 80as Barracuda IV lesz).
No meg a beviteli lehetőség továbbra is kérdéses nálam: Audigy1 FireWire portja nagyon gáz? Mit tesz ez a felbontásbeli gond, amit Manta emlegetett?
Kimondottan FireWire csatlakozókártyákról kinek van infója, milyet lenne érdemes beszerezni, van-e vmi előnyük Audigyval szemben? -
Don Vittorio
őstag
Sőt, a Corg Computer erre szakosodott szakértője szerint már egy jól beállított Cel500 is elég egy 5400-es vinyóval. Én ezt cáfolom, mivel ez még sohasem jött össze. P3-733 volt a legkisebb, ahol már nem volt droped frame.
A 400 mbit egyébként elvi adat, mivel a tömörítetlen DV-jel ennél sokkal kevesebb. Simán kiszámítható a klasszikus módszerrel... -
CsAbU
tag
válasz
Don Vittorio #4 üzenetére
A téma engem is erőteljesen izgat...
Fő gondom az hogy (ha jól tudom) FireWire csati max. átviteli sebessége 400mbit/sec, ami ugye nem kevés. Milyen (elérhető árú) háttértár képes ilyen sebességű adatfolyamot huzamosabb időn keresztül rögzíteni? Vagy a DV video nem használja ki ezt a 400mbps-t teljesen?
Más: ha emlékeim ne mcsalnak, az SBLive-en is van FireWire (túl fáradt vagyok most utánanézni...). Evvel van vkinek tapasztalata? -
Manta
tag
Annyival kiegészíteném a dolgot, hogy az Audigy (1) firewire portján keresztüli digizéssel több embernek volt gondja (felbontás), nem tudom ez megoldódott-e.
Az átvitel sebességét nyilván a szalagsebesség határozza meg.
Egyes SONY modelleken gyárilag van DV-in, de elég drágán mérik ezt a szolgáltatást (egyébként megéri). Viszont létezik egy tuning-szett, amivel engedélyezheted a DV bemenetet egy adott típuson (van valahol egy lista, hogy milyen modelleknél működik). Emlékeim szerint ez egy 15-20ezer Ft-os móka, és nem jár garanciavesztéssel. -
Krix
őstag
''1. A FireWire ugy két irányú adatátvitelt tesz lehetővé?
Ha igen, akkor hogyan lehetséges, hogy egyes kameráknál csak
DV (FireWire) kimenet van?''
Elvileg igen, de olcsóbb kameráknál nem oldották meg a visszafele irányt.
''2. Kell-e valamiféle driver a kamerához ahhoz, hogy át tudjam tölteni
a vele fölvett filmet a PC-re? Vagy esetleg a video-szerkesztő
programok (Premiere, Vegas Video) eleve kezelik ezeket a kamerákat?''
Csak a FireWire kártya drivere kell, de lehet, hogy az sem, mert az oprendszered felismeri. Én Pinnacle Studio 8-at használok, az kezeli direktbe.
''3. Az előbb említett feltöltés csak ''valós'' sebességű lehet?''
Ezen mit értesz?
''4. Lehet-e a kamerát FireWire porton keresztül vezérelni?''
Igen.
''5. A SoundBlaster Audigy kártyán levő FireWire (IEEE-1394) teljes
mértékben alkalmas-e egy DV-s kamera kezelésére?''
Én Audigy 2-t használok, azon megy. -
<Adamsky>
nagyúr
Sziasztok!
Némi infóra lenne szükségem azzal kapcsolatosan, hogy hogyan is
működik a FireWire csatlakozó egy miniDV kamera esetén.
Kérdéseim a következők:
1. A FireWire ugy két irányú adatátvitelt tesz lehetővé?
Ha igen, akkor hogyan lehetséges, hogy egyes kameráknál csak
DV (FireWire) kimenet van?
2. Kell-e valamiféle driver a kamerához ahhoz, hogy át tudjam tölteni
a vele fölvett filmet a PC-re? Vagy esetleg a video-szerkesztő
programok (Premiere, Vegas Video) eleve kezelik ezeket a kamerákat?
3. Az előbb említett feltöltés csak ''valós'' sebességű lehet?
4. Lehet-e a kamerát FireWire porton keresztül vezérelni?
5. A SoundBlaster Audigy kártyán levő FireWire (IEEE-1394) teljes
mértékben alkalmas-e egy DV-s kamera kezelésére?
Válaszokat előre is köszönöm!
Aktív témák
- Projektor topic
- Yettel topik
- iPhone-t használók OFF topikja
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Robotporszívók
- Milyen videókártyát?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Erős törpe: ASUS NUC 15 Pro+
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- További aktív témák...
- Surface Laptop 5 Touch 13.5 Retina i7-1265U 10mag 4.8Ghz 16GB 512GB Intel Iris XE Win11 Pro Garancia
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 13 2022 M2 8GB 256GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A620M R5 7600X 32GB DDR5 1TB SSD RX 6700 XT 12GB ZALMAN I3 NEO A-Data 750W
- LG 65BX - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- Apple iPhone 11 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest