Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz neophyte79 #20066 üzenetére

    Szia!

    A helyzet az, hogy rossz irányból mentél neki ennek a feszültség dolognak. A lehető legtávolabb álljon tőlem, hogy beleszóljak, de ha ennyire nem tudod miről szól a dolog, óvatosan babráld az autót, nehogy gond legyen.

    Amiről a kolléga beszélt:

    A biztosíték az nem más, mint egy darab vezeték, ami bizonyos terhelés fölött elég. Ez hamarabb történik meg, minthogy a feszültségforrás, vagy a többi kábel tenné ugyanezt. Míg a biztosíték biztonságosan ég el, és könnyen cserélhető, a többi nem.

    Na de hogy miért is írom ezt:

    Az, hogy te a két lábán "csapolod" a biztit, tipikus esete annak, hogy miért nem halnak meg a verebek a villanydróton: Két ugyanazon potenciálon lévő drótról nem fog a terhelésed felé áram folyni.

    Az autóknál a pozitív feszültség futkos mindenfelé vezetéken, a negatív pedig az úgynevezett "test" ami az autó kasztnijában fut.

    Jelen esetben így néz ki a kapcsolásod a kocsiban: Akku(+)------- |Biztosíték|-------|Lámpa(+) Lámpa(-)|-------Test(-)

    Ahhoz, hogy az általad betoldott 12V-os terhelés működjön, párhuzamba kell kötnöd a lámpával.

    Ha kiveszed a biztit, akkor a következőt kapod Akku(+)------- | szakadás |-------|Lámpa(+) Lámpa(-)|-------Test(-)

    Tehát a bal oldali vastagon kiemelt rész és a test között mérsz feszültséget, a másikon nem. Bármelyikre tennéd a pluszt, és a testre a minuszt menne. Ha viszont a bal oldalira tennéd, akkor megkerülnéd a biztosítékot, így egy zárlat folytán leégetnéd az akksidat/a vezetékeidet.

    Ha a jobboldalira kötöd a +-t és a testre a minuszt, akkor a hozzáadott fogyasztód is biztosítva lesz, rövidzár esetén kimegy a bizti, és kész.

    De a semmit mérem és a testhez kötöm a semmit, akkor mitől lesz feszültségem?

    Erre a kérdésre válaszolva: Ha már visszateszed a biztit, ott is lesz feszültség, ahol akkor nem volt, mikor a biztosítékot kivetted.

Új hozzászólás Aktív témák