Új hozzászólás Aktív témák

  • #56573440

    törölt tag

    válasz zolee5016 #129176 üzenetére

    komoly gyakorlatot nyilván nem adhat full kezdőként ha tanulsz a rutinpályán, ez irreális is lenne, a nagyobbik baj hogy az oktatók bsznak tanítani alapvetően, így lehetne akármilyen követelmény, fölösleges. Ugyanaz a kommunista maradvány van legalábbis pesten a legtöbb pályán ami 20 évvel ezelőtt. Kiskirály oktatók, hulladék motorok, lehúzás. Ha ott az oktató a helyszinen akkor se mond semmit, mennyé, old meg, de az se triviális egyébként hogy egyáltalán ott van... Lefulladtál? Hogy képzeled. Nem megy? Majd veszel pótórát. Vicc ami van... Biztos vannak kivételek nyilván.

    "motorkezelésbe szerintem beletartozik az is,hogy a környezetedet hogy reagálod le,és milyen erővel lépsz fel a váratlan,ismétlem váratlan akadállyal szembe"

    Nyilván, de ahogy minden most épp triviálisnak érződő dolog, pl az olvasás vagy a járás sem velünk született skill, hanem tanult. Méghozzá lépésről lépésre, betűről betűre. Egy nagy puzzle, ami a végén összeáll egy egésszé.

    Minden képzés legyen villanyász, masszőr, űrhajós pont ugyanarra a sémára épül, nem véletlenül. Komplex feladatokat bontanak fel egyszerűbb darabokra, kontrollált körülmények között készség szintre fejlesztik, majd ezek a végén összeállnak egy értelmes dologgá. Ezért fontos a képzés, nem csak motorra, bármire is.

    "egy zárt pálya ezt nem adja meg"

    A zárt pálya feladata, hogy izoláljon. Ne a paraszttal foglalkozz aki az úton át akar futni, a furgont aki meg akar ölni, a kátyút, a fehér aszfaltot, a murvát, hanem azt amit tanulsz. A figyelmed arra fókuszálja hogy a bazinagy körbe kirakott bólyák mentén kívülről tempóval menj körbe körbe amíg be nem hánysz. Balra is jobbra is. Told a hátsó féket óvatosan az íven, lásd mi történik, vedd el kicsit a gázt és nézd meg hogy mi van ha motorfékezel. Nem a szembejövő kamionra, olajfoltra, őzekre, etc figyelj, hanem csak a kanyarra. Ha meg elkottázod és széles lesz rámész a fűre, nem az árokba... Arra van hogy ha gázzal váltasz vissza, akkor a mozgássorra tudj figyelni, és ne a jó csaj seggét bámuld a lámpánál, vagy akármi. Hogy egymás után 500x ugyanott ugyanúgy ugyanarra és csak is arra figyelhess.

    Nyilván ez is olyan mint a kox meg a gyúrás. A kox magában nem tesz naggyá, mögé kell tenni az edzést, a kaját a mindent is. A képzéstől senki nem lesz Marquez, mögé kell tenni az időt, a gyakorlást, a kilométert, és egy szint fölött nem árt ha van tehetség nyilván. forgalomban, a csitrillió inger, közlekedő, komplex forgalmi helyzet, útviszonyok, etc mellett egyes technikák elsajátítása jelentősen lassabb, más technikáké meg nettó felelőtlenség kb valóban.

    Szerintem a képzésnek igenis helye van a puzzle-ben, nyilván ésszel, a skillsetnek megfelelően megválasztva, de ja. Senki nem tervez atomreaktort azért mert 20 éve minden nap csavarhúzóval a kezében kel és fekszik :D

Új hozzászólás Aktív témák