-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Steven
addikt
Ewan McGregor szenvedését látva az elektromos motorral kéne a fasznak ....(jelenlegi technológiai állapotát nézve)
Autóval kapcsolatban hasonló a véleményem Yoshida-val.
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
nagyúr
Reggel majdnem lenulláztam magam. M0 híd félig ugye le van zárva, a híd utáni lehajtósáv is meg lett vágva, kb 100m ha maradt lehajtani. Külső sávban kamionsor egybefüggően, aztán próbálj meg átzsanettozni rajtuk, úgy hogy sikerüljön még elkapnod a 100m lehajtósávot. Ezzel általában nem is szokott gondom lenni, de ma kicsit fürgébben néztem ki a kamion mögül a lehajtó sáv irányába és kissé meglepett hogy vészvillogva állt a lehajtó sávon egy kamion Alig bírtam visszarántani a motort a külső sávba, jól beszartam.
[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
válasz Yoshida #129648 üzenetére
Összességében egyet értek, de óriási marketingferdítés van benne, a cellák még teszteletlenek... a friss generáció még meg sem jelent... a napelem rendszerek nem térültek még meg,(van már akinek 0-án van? azaz a vételár, és amit már visszatermelt? és az időszakos szerviz? igen javítunk invertert is...) ezt egybevéve üzemidőn kívüli töltéssel használna mindenki(vagy mindenki otthon dolgozik? ) ami visszatermelés, elszámolás után nem azt a matekot adja.(kivéve a home office, és a szigetüzem) Friss autókat tesztelnek, nem tömegesen amikre vigyáznak. Maga a rendszer iszonyat jó de az emberi tényezőt senki sem számolja bele. Eddig a leggazdaságosabb autó a világon a zöldséges merci... Várom, akarom, nekem is lesz napelem, remélem elektromos kocsi, és motor is de ez még jelenleg csak hype. a matek szerint.
Amennyivel olcsóbban kocsit lehet venni ingázásra, jobban jön ki mint drágábban egy "keveset" fogyasztó elektromos, mert halvány lila gőzünk sincs, csak saccolni tudunk mekkora a szennyezése a legtöbb helyen fosszilis forrás előállításból származó energiának. Ha 1 milla alatt kapok 350km-t akkor már nem lesz kérdésem.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Yoshida
aktív tag
válasz Tamás9x #129653 üzenetére
3 milliós rendszer 6.48kWp, ami elvileg évi 7000-8000kWh-t megtermel, 25év gari a napelem 80%-os teljesítményére, 12 év gari az inverterre, ráadásul 9kWp-ig meg lehet pakolni plusz panellel bármikor. Ez ki fogja váltani az éves 250-300ezres villanyszámlát, ugye ez tíz év lenne, de másfél visszajött az államtól. Így most 5 év alatt visszahozza az árát, és utána évente hoz 250-300-at. Hasra ütve ilyen 15-20% között van az éves hozama. de támogatás nélkül is lehet 8-10%-os hozamot elérni, pláne ha nem kell panel optimalizált rendszer, hanem elég egy egyszerűbb, az meglehet 2.6 millából is, akkor az 10% hozamú (van hogy elszáll az inverter 5 év után, és van ahol 25 éve megy, szóval 10 évente 2-300 ezer plusz kiadással lehet számolni ha nagyon pesszimista vagy ). És ez most amíg marad a szaldó, kiváltja az éves áram és fűtés számlánkat, plusz 1-200 ezerért meg ha lenne pénz villanyautóra, akkor annak a költségét is kiváltaná a plusz panel. Mivel 2023-ig lehet szaldót kérni, azért azt 5-10 éven belül nem ildomos eltörölni, persze bármi lehet...
akkucellák: igen, ezért is fejlesztették tovább a 18650-et, mert az már kiforrott, könnyebb egy meglévő bevált technológiát reszelgetni (erre a belső égésű motorok a legjobb példák ), és a Model S, X-be jó az még mindig (plaid 2sec 100-ra, stb.) . De ha ők nem csinálják, akkor ki? Persze a Tesla is annyit csinált hogy felvásárolt 3-4 céget, akik fel tudtak mutatni valamit ebben a témában, majd összeálltak, és megpróbáltak új lendületet venni.
Texasban, Berlinben már 4680-as cellát akarnak gyártani, és azt rakni a helyi gyártású autóba. Pilot gyár van most USA-ban tudtommal, arról mondjuk nagy a hallgatás, hogy mennyit gyártanak jelenleg, valószínűleg még szívnak a sorozatgyártással.
De elmentek pl. a vezetékek le redukálásával is, rá akarják nyomtatni mint egy áramkör a vezetéket az ajtóra pl., vagy Varsányi írt arról, hogy 230V-al egy vezetéken menne szinte minden, lámpától berendezésekig.
Vagy az olasz IDRA öntőgépei, senki nem mert ekkora prést venni, ezt se a Tesla találta ki, de ők merték rászánni az időt, pénzt, energiát, hogy a model Y pl. úgy fog Berlinben meg Texasban gyártódni, hogy préselnek egy elejét, egy hátulját, középen meg a 4680-as akkupakk lesz, ami egyben a tartó is [link]Tesla állat, minél többet olvastam, néztem, mindig egyre jobban leesett az állam.
Varsányi írt a töltőkről is:
EU-ban Ionity csinálta a 350kW-os töltőket, kb dupla vagy tripla áron, mint a Tesla töltői.
Mert a Tesla fogta, és az autóban lévő fedélzeti töltőket pakolta egymásra, berakta egy dobozba kis túlzással, és így adta ki a 120-130kW-ot a V2 változat, ráadásul ha egy töltő egység elromlott akkor annyi hogy 11kW-al lassabb volt a töltés, de ment tovább, amíg ki nem húzták, és bele nem tettek egy újat. És kettő vagy 4 oszlop lógott egy AC betápon, így nem kellett akkora csúcsteljesítményt lefoglalni az áramszolgáltatótól, mint az Ionity esetén, ahol oszlopontként van dedikálva kb.
Mert ugye ahogy tölt az autó, egyre lassabban tölt, és kicsi az esélye hogy pont egyszerre jön 2-4 egyformán üres akkus autó tölteni. -
senior tag
Én az elektromos hajtású járművekre szavazok - a lehető leg egyszerűbb perspektívából (illetve az utca embere, a 'tömegek' perspektívájából) nézve: (elektromos vs belsőégésű)
- károsanyag kibocsájtás
- vegyük ide a környezeti zajterhelést is !!!
- károsanyag tartalom és azok csereperiódusa (fékfolyadék, üzemanyag, olaj vs. akku összetevői)
- a jármű gyártási alapanyagigénye
- a jármű gyártási bonyolultsága (alkatrészek száma, azok előállítása )
- a jármű karbantartásigénye
- megújuló energiából fenntartható lesz? (benzin vs elektromosság)Ez mind pénzben / költségben számszerűsíthető, kiszámolható.
-
Micsurin
nagyúr
Olyan zöld itt mindenki..., húst azért még szabad enni vagy csak a szója?
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Yoshida #129648 üzenetére
Remelem rosszul latom.
Egy ceg reszvenyei nem szolnak manapsag a fundamentumokrol, robinhooderek es piacra locsolt penz mellett. Ebbol kovetkeztetest levonni a nyeresegessegbol nem lehet. En arra utaltam, hogy elegge billegett a tesla es az nem volt regen. Ezert nem csinalja ezt mindenki.En akarok villanyautot venni, nem azert irogatom ezeket, mielott felre vagyok ertve.
Olvastam is a villanyautosokat, handarst is neztem, az inverterre matyizo embert is olvastam. a villanyautosoknal a cikkek reszrehajloak, es sokszor nagyon lealjasodik. Idegesitoen cinikus, es egyaltalan nem inelligens modon. Gyakorlatilag a vegere mindig egy frocsogesse valik. Amikor kerestem villanyautot, ezeken mind tul voltam, de utana inkabb nem olvastam, mert idegesito ahogy irnak.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
runner 125
nagyúr
válasz Topiccsendőr #129661 üzenetére
"Amikor kerestem villanyautot,...."
..és végül arra a konklúzióra jutottál, h vényóc lett.
_
Ettől a handrástól egyébként a falra mászok. Még egy ilyen manírokkal teli, antipatikus, egoista, nagyképű nincs a magyar yt-on.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
senior tag
válasz Micsurin #129660 üzenetére
Nem szabadna marhahúst enni a vele járó károsanyag kibocsátás miatt. (metángáz)
Ez 'valós' érv.
A többi pedig valahol az etikához, vallási meggyőződéshez, stb. tartozik.Nagyon józanul és nagyon előre kellene gondolkodni avégett, hogy mit hagyunk a jövő generációra...
Azon elgondolkodtam, hogy ha szuperbiztonságos atomerőművekkel oldanák meg az energiaigényt és az elhasznált fütőelemeket, hulladékot egy élettelen közetbolygóra tennék vajon vállalható lenne..? (analógiára arra hogy Elon Must egy Teslát lőtt az űrbe 'csak úgy'..)
[ Szerkesztve ]
-
martonx
veterán
- károsanyag kibocsájtás
gyártáskorit, selejtezéskorit is beleszámítva? Ha igen, akkor már nem is egyértelmű az elektromos előny. Szerintem.
- vegyük ide a környezeti zajterhelést is !!!
Ez tagadhatatlan pont lenne az elektromosnak, bár szvsz aki eddig is sport kipufogó rajongó volt, az az elektromosra is elsők között fog hangszórókat beszerezni, amivel emulálni tudja a hangot . Szóval e téren nem várok semmi javulást az elektromosoktól. Már most is vehetsz hangrendszert az autódra, amivel pont úgy fog szólni, mintha egy V8-as Corvetted lenne
- károsanyag tartalom és azok csereperiódusa (fékfolyadék, üzemanyag, olaj vs. akku összetevői)
Fékfolyadék az elektromosba is kell, talán még olaj is a váltóba.
- a jármű gyártási alapanyagigénye
Egy pont a benzinesnek.
- a jármű gyártási bonyolultsága (alkatrészek száma, azok előállítása)
Egy pont az elektromosnak.
- a jármű karbantartásigénye
Egy pont az elektromosnak, bár álszentség úgy tenni, mintha azt nem kellen karbantartani.
- megújuló energiából fenntartható lesz? (benzin vs elektromosság)
Tisztán megújuló energiából soha nem lesz fenntartható az elektromos se. Maximum, ha tényleg valami bődületes áttörés jönne az akkumulátor technológiában, és a napenergia tökéletes tárolása megoldható lenne. Olyan kivétel országokról most ne beszéljünk, akiknek rengeteg olyan folyamatos megújuló energia forrása, mint pl. szél, víz, árapály, mert Magyarország egyikkel sem áll fényesen.Én kérek elnézést!
-
JoinR
senior tag
válasz martonx #129669 üzenetére
Nem egyértelmű az előny akkor gondolj a kőolaj kitermelésébe, finomítására, mire abból benzin/gázolaj lesz, az üzemanyagok logisztikájára.
Az elektromos autó belül szólhat úgy, mint a V8, nem kívül.
A visszatermelés miatt alig kopik a fék, a belsőégésűnél a fékkel kapcsolatos kibocsátás sokkal inkább a fékporból adódik. A legtöbb elektromos autóban nincs váltó (van pár kivétel).
Az elektromos autót "szinte" nem kell karbantartani, nézd meg bármelyik szerviz intervallumát.
Ha nem megújuló energiából töltöd az elektromost, akkor is sokkal jobban szabályozható egy fosszilis energiatermelő kibocsátása, mert abból nem fogják kivágni a DPF-et az urak. A belsőégésűek gyári kibocsátási értékeit meg hagyjuk is, közelében nincs a gyakorlatnak. -
ot93
senior tag
Üdv,
Újonc motoros vagyok, jogsi még nincs, motor már van , egy DR125 SM személyében.
Van itt esetleg valakinek ilyen motorja?Eladó: Sony HDR-AS20 akciókamera - 10k
-
FeniX-
aktív tag
Itt szétnéztél már?
https://prohardver.hu/tema/mindent_a_robogokrol/friss.html -
Topiccsendőr
addikt
válasz JoinR #129671 üzenetére
A dpf et ugyan nem fogjak kivagni, de a martrai eromuben olyan ertekek voltak, hogy tobben rosszul lettek, es a fempenz elszinezodott a zsebukben.
Zajterheles ugyanakkora mindket fajta jarmu eseteben. 50 nel ugyanolyan hangos az elektromos mint a belsoegesu.
A karosanyag es a co2 az nedc alapjan nem, de az uj szabvany alapjan eletszeru.
Co2 terheles most a leginkabb egeto kerdes, nem a karosanyag. Lockdown alatt is tobbszorose volt a nox aranya a varosokban, holott nem volt kozlekedes.
De egy elavult jarmuparkot mindenkepp ki kellene vezetni a varosokbol es az elektromos oda mindenkepp jobb.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
JoinR
senior tag
válasz Topiccsendőr #129675 üzenetére
Azért az erőműveket még mindig könnyebb felügyelni, ha akarják (ok, Kínában komplett illegális erőművek vannak, de azért nem ez a sztenderd).
50-nél már tényleg hasonló a zaj, de a belvárosi átlagtempó jó, ha 20-25 km/h, nem reprezentatív, de ha egy villanyautó jön el a nyitott ablakom előtt, csak halk zümmögést hallok, sokkal halkabb.
Nah de igen, amíg a járműpark átlag 15 éves, a BKV smoke'n'charm stílusban nyomja, sajna távol vagyunk ezektől a problémáktól, hogy honnan lesz áram tölteni a mindent is -
csongi
veterán
Azert az elektromos aram eloallitasa szelesebb korben lehetseges. Kevesbe maceras, mint a koolaj.
Jelenleg az eromuvek adjak az aram jelentos reszet.
De mostanaban volt egy par oras idoszak vagy ilyemsi, amikor a Napenergiaval felvettek a versenyt Nemetorszagba. Es ez az eloallitasi mod a legkoron kivul meg hatekonyabb. Eleg elora haladott fazisban van ennek a rendszernek a tesztelese.
Kb dontes kerdese, mikor lenne elesbe tesztelve.
A zajterheles resze pedig pont atesik a lo tuloldalara. Tul halk varosba.
Persze ez is nezopont kerdese. Ha megszokjak az emberek, es a kornyezeti zaj altalanosan csokken, akkor teljesen jo.
Bar az idos korosztaly szamara akkor is veszelyebb marad sztem. -
fattyu
veterán
motorral akármit csinálok is 130-150 km az egy tank nekem. mindhármon.
Ezt mondjuk akár megugorhatónak gondolom elektromosan is összehozni. Persze az én csuklómmal az 30-40 lenne ami már nagyon élhetetlen.
ami viszont gond ezzel. augusztus. aszfalt 50 fok levegő 39. ha 10 perc is. tankolásonként full levetkőzni majd beöltözni. hát 100 kilóméterenként ezt eljátszani nem hangzik mókásnak.
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
#31733248
törölt tag
válasz Yoshida #129648 üzenetére
A valóság ezzel szemben az, hogy még az 58KWh-s ID.3 is csak akkor hoz 300 kilométeres hatótávot, ha vigyázol rá, szóval ez a technika még messze nem tart ott, ami lehetővé tenné az országjárást. Hidd el, ha úgy lenne minden, ahogy írod, általánosan elterjedtek lennének az elektromos céges flották.
Ugyanez érvényes a napelemek megtérülésére is. A valóságban ez még a szubvenciókkal együtt is 9-10 év, nem érdemes azzal áltatni magad, hogy "15-20% között van az éves hozama" - és akkor még a szabályozói környezet esetleges változásainak kockázatairól nem is beszéltünk. Sokan azért is óvatosabbak ezzel az e-forradalommal kapcsolatban, mert rengeteg az ilyen túlzóan hurráoptimista hang, Elon Muskkal kezdve... Láttunk már dot-com buborékot kipukkanni és nem azért, mert nem az interneté volt a jövő, hanem mert túlzóak voltak az elvárások.
-
vlevi
nagyúr
válasz csongi #129679 üzenetére
"Azert az elektromos aram eloallitasa szelesebb korben lehetseges."
Inkább a tárolásával van probléma. Az erőművek nem tudják hordóba (akksiba) önteni az áramot, hogy 2-3 óra múlva, ha szükség lesz rá, elővegyék.
Hiába tudná kiszolgálni a napi energia igény 100%-t a szélerőmű. Ha az esti időszakban kicsi a fogyasztás, akkor ezek az erőművek is csak csökkentett kapacitással mennek, mert a felesleget nem tudják hova tenni.
Pont a németeknél volt ilyen probléma, volt időszak, amikor több volt a megújuló energiából vissza táplált áram a hálózatba, mint amit a hálózat fel tudott venni.
Ezt a tárolás dolgot, otthoni méretekben még valahogy csak-csak meg lehetne oldani, de ahhoz a ház alá is baromi méretű akksikra lenne szükség.
pl. nappal a napcella feltöltené azt az akksit, amiről egész éjszaka tudna működni a ház, beleértve a fűtést, és az elektromos autó töltését is."A zajterheles resze pedig pont atesik a lo tuloldalara. Tul halk varosba. "
Hááát, velem már nem egyszer előfordult az, hogy városban nem hallottam a normál benzinek autót. Egy közepes méretű városnak (, nem kell BP-nek lennie ahhoz,) már van akkora alapzaja, hogy a közledés zaját elnyomja.
Példúl a 6 utcával arrébb tiltáson forgó, akra dobos gixxeres miatt a fél kerületben nem hallod, ha jön a busz. -
nagyúr
Néha hazafele amikor tempósabban jövök, az út vége felé úgy érzem mintha nem lenne megfelelő a hátsó gumim tapadása. Elképzelhető, hogy nagyon felmegy a nyomás? 2.9 hátul az ajánlott, nekem 2.8-ra van fújva. Érdemes lehet pár tizeddel lejjebb engedni? Michelin Road 4
-
norbert1998
veterán
Tegnap megvolt az első külföldi utam, killer és E jel nélkül irány ausztria Nem szóltak semmit, alacsony fordulaton gurultam a határőr felé
A Dominator dobbal az aktuális felépítménnyel 105-ről 115-re nőtt a végsebesség, jóval jobban tartja is. Viszont felraktam tegnapelőtt az oldaltáskákat, tegnap a teljes strandfelszerelés benne volt reggel, hát a 105-öt ha elértem, már boldog voltam. Délben szedtem fel asszonypajtást (plusz túraplexi, pleximagasító, nagydoboz hátul, széles oldaltáskák), de kifelé nem tudtam annyira menni, mert forgalom volt .Hazafelé volt egy kis szembeszél, meg együtt már ~320 kilót mozgatott az a 15 póni, hát volt, hogy 85 alá beestem az országúton
Azért ilyenkor azt mondom, hogy nem lett volna rossz, ha le tudom papirozni azt a rohadt aprilia-t, és már rég meglenne az A2.
Így még az a motor is csak a garázsban áll, nem vesznek meg érte
Viszont, csinálok bukócsövet a Varadero-ra, meg az elkészült célszerszámmal majd a jövőre aktuális motorra is majd, nyílván.
-
dellfanboy
senior tag
válasz norbert1998 #129685 üzenetére
nem a hataror fog intezkedni a kipu miatt, o sztem csak azt ellenorzi, hogy az okmanyok rendben vannak-e/ervenyesek & nem allsz korozes alatt.
frekventalt motoros utvonalra majd kivonulnak a szervek 'mini muszaki allomassal' akkor lesz zsanettozaseladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
csongi
veterán
válasz vlevi #129683 üzenetére
Igen ez így van, ha nagy területek ellátásáról beszélünk.
Viszont ezt jobban lehet szakaszolni.
A hálózat felépítését és kapcsolását lehet modernizálni.
Ne biztos, hogy hálózat szinten tárolni kellene.
Illetve a magánházaknál telepített rendszerek nagymértékben könnyítenek a hálózat terhelésén.
De lényeg az energia felhasználás kezelés egyik sarkaltos pontja lesz a jövőnek. -
baboss
őstag
Rendeletem új hátsó gumit. Nem szeretném ha a javított defekt miatt lenne balesetem, közúton inkább nem kockáztatok.
-
norbert1998
veterán
válasz dellfanboy #129686 üzenetére
Hát biztos úr, ez szükségeeees. 15 lóerő így sincs meeeg. Menjen má velee
Életveszély -
vendingo
veterán
Korábban érdeklődtem cicergő hang miatt. Szelephézagot kell állítani.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
tboldi
nagyúr
válasz Micsurin #129692 üzenetére
Mondjuk amikor elbaCtam a szelephézagot a Jazzen, akkor azt öreganyám is megmondta volna hallókészülék nélkül.
Nagyon szorosan a legkisebb értékre kellett húznom mind a 8-at, az nem volt elég, hogy a megadott 4 százados intervallumon belül volt valahol.
[ Szerkesztve ]
-
DJGABI
addikt
válasz norbert1998 #129685 üzenetére
Jó amúgy a Varangy, elégedett vagy vele? Látom Szombathely környéki vagy, egyszer majd gurulhatnánk
off: Készen lehetne már végre a kis Majám, mostmár összefele rakódik, de rápróbáltunk, ugyanúgy 4 bart mutat csak a kompressziómérő.... Azt mondja nem tudja rendesen beletekerni, valószínűleg azért kevés, csak hát akkor gyanítom a régi szettel se ez volt a baj. Na mindegy, szuszogó csatornák kitisztítva, most talán nem fog orrán-száján folyni az olaj.... Meg csak működjön már, mire összeáll vége a szezonnak... De amúgy lassan 300k-ba van, azt nézem 500 körül már 125-ös Keeway/Kymco-k vannak 0 km-esen, hát ott rohadjon meg, csak gyűjtenem kellett volna még hozzá...
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
Madwe
nagyúr
Ti amúgy ilyen hőségben mennyire vagytok elszántak? Bevallom én 27 felett már kétszer is meggondolom h akarok e karikát menni, ilyen 35 s társainál meg inkább csak szenvedés lesz belőle… hiába nyári kesztyű, nyári cipő, nyári kabát, szellős sisak - mondjuk lehet egy sima protektoringre benevezek, hátha…
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- LEGO klub
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Napelem
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Fujifilm X
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...