-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
válasz Daywalker #2425 üzenetére
Plusz azt azért lássuk be, kevesen tudják megtartani, hogy egy nagyobb összeget félretegyenek egy 'tiszta motorra' és egyből egy drágább, jobb állapotút, fiatalabbat vegyenek.
Akármerre is nézek ismerősi körben, (ahol aztán van tapasztalt és előtte fogadkozó személy, hogy márpedig ő nem követ el ilyent) igenis mindenki bejátsza azt, hogy vesz egy motort, mert a körülményekhez képest az olcsóbb volt, és szépen utána költöget rá - mégha így többe is kerül mintha élből jobbat vett volna (ez szinte mindig így van egy bizonyos kort megélt motorok után).
Ezzel együtt a 'ráköltési hajlam' azért egyből nagyobb, ha a motor a garázsban áll, mintsem még csak a hirdetésekben meg a fantáziánkban...
Az ember márcsak ilyen (általában)
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz Topiccsendőr #2430 üzenetére
Egy kis monológ:
Embere is válogatja ki milyen szempontok szerint vesz motort, én pl érzelmi alapon, mert a motorozás egy érzés, így ebből a faktorból kell adjon szerintem a legtöbbet.
Most pl pont egy ilyen témában vagyok benne, hogy érzelmi alapon vettem egy öreg és nyúzott motort - minden józan ész ellenére - és költögetem rá a forintokat.Számot vetve drágábban fog kijönni, mint most egy jobb darab (ugyanazon típus) vételára, de az is számít, hogy hosszú távon, jópár évet tervezek vele. (nyílván mikor vettem, nem volt annyi pénzmag, hogy egy jobb állapotú, de drágább - megfizethető legyen)
Szempont, hogy nem hiteles, - én pl azt nem bírnám idegekkel, hogy egy rajtam kívülálló 'valaki', egy bank - kénye kedve szerint emelgesse a törlesztőket.
Így csak akkor kerül pénzbe, mikor rászánom, tőlem függ.
A másik pedig, hogy így legalább tudom, hogy valósan mi van a motorban, hogy ami alkatrész belekerül, az új, gyári, megbízható. Miközben szerelgeted, nézegeted, alkatrészeket vadászol megismered a motorodat. Megismersz pár embert akinek szintén ilyen típusa van, megbeszélitek a típushibákat, hogy mire figyelj különösen, (én pl megtaláltam a motorom eggyel előző gazdáját, akinél a legtovább volt, tudom milyen a motor előélete, stb. - ezek mind hasznos dolgok.Ugyanakkor olyan téren is tudnak 'csodák' lenni, hogy egy küllemre normál, szép állapotú motort belülről már kikezdi a durva használat. (vannak kezdődő motorhibák, amiket pl nem lehet egyszerűen megállapítani sehogysem motorbontás nélkül)
Most ezzel nem akarok rábeszélni senkit sem a 'mentsük meg az öreg, elhanyagolt motorokat mozgalomra', aki teheti igenis vegyen szép és minél fiatalabb motort.
Csakhogy ezt kevesen tehetik meg - pláne manapság, és mikor tanácsot kérnek és tanácsot adunk vegyük figyelembe, hogy nem látunk az illető pénztárcájába, körülményeibe. Azért igenis kilehet hozni jól a dolgokat úgy is, ha az ember bevállal egy felújítandó motort és szépen költöget rá. Persze mindezt akkor érdemes, mikor legalább időben van rá mód kivitelezni és utána kiélvezni, és lehet kalkulálni ráfordítható költségvetéssel.(No, azért nem a 30e-ft tételű motorokra gondoltam, az már elég extrém állapotú lehet)
-
senior tag
Hülye kérdésnek tűnhet, de tényleg, van manapság streetfighter motoros képzés?
Régen a Hringen volt, talán Erdős Csabival ha jól emlékszem.
Igazából lenne most egy gépem amit rászánnék ilyen célra..
-
senior tag
válasz Topiccsendőr #2466 üzenetére
Én a TT-ről készült dokumentumfilmet a Closer to the edge-t várom már mint a messiást.
Itthon azt is csak DVD-n van esély látni, elvileg külhonban decemberben jön ki.Balassagyarmat nagyban.. :-D
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz Topiccsendőr #5137 üzenetére
Hétfő de jó lenne...
Nade mostmár egyre több alkalom lesz remélhetőleg az 'ütközésre'.
('vastaghétvége'... ez jó. )
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz Topiccsendőr #5583 üzenetére
Ez alapján motorféknél karbis motornál folyik a benzin a hengerekbe?
és ha szikra is van mindemellé, akkor egy ilyen motornál a motorfékezésre ellentétesen hat az ilyenkor megvalósuló alapjárati 'üzem'.
Ebből az jön ki hogy közel ugyanolyan motor karbis és injektoros változata közül az injektorosnál 'hatásosabb' lesz a motorfék mint a karbisnál?
(Pl karbis és injektoros SV 650 között) -
senior tag
válasz runner 125 #6536 üzenetére
Ez is Honda..
-
senior tag
válasz runner 125 #6538 üzenetére
(Sorry, csak rákattintottam a legutolsó hsz-re és kész.. )
Én ilyen videók láttán már-már azon csodálkozom, hogyhogy még nincs autopilóta a modern személygépkocsikban.. (már az is létezik ugye a google jóvoltából, valami több ezer mérföldet tettek meg balesetmentesen vele)
vagy valami balesetelkerüléshez beavatkozó automatika. (pl elkerüli a vezető figyelmét mikor túlzott sebességgel közelít az előtte lévőhöz, egy GPS alapján ismert szűk kanyarhoz, megspékelve időjárás figyeléssel - vagy valami ilyesmi)
ilyen rendszert szerintem már bőven tudnának csinálni.. -
senior tag
Szerinted egy vezetéstechnikai tanfolyamon nem mutatnak video-t?
Már csak azért sem árt olyan 'crash galore' videokat (baleseti összeválogatásokat) néha néha megnézni hogy emlékeztesd magad milyen lehetetlen helyzetekkel lehet találkozni a közúton, a többi közlekedésben résztvevő által..
-
senior tag
Ez a láncnál gyári hiba kellett legyen, vagy alulméretezett lánc volt azon a motoron (motorteljesítményhez mérten), mert szabályosan ilyen nem létezik, hogy pár ezer Km-en bármiféle fújkálással vagy anélkül elszakadjon.
Ami szerintem egyáltalán mérce lehet egy lánc állapotáról az az oldalirányú elmozdíthatósága (megfogva a középen az alsó ívén és ki-be húzva megmérni a kimozdulását), a láncszemek gördülése (pl merev, vagy nem nehezen fordul el) illetve a hátsó kerék milyen pozícióban van a lengővillán a szükséges feszességhez.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Angliában a járműbiztosítás éves díja annyiba kerül, mint itthon egy használt, 15-20 éves autó ára. 250-300e Ft.
Persze a bérezések is mások..
Még azt 'szeretem' hallani mostanában (ma volt cikk valamelyik hírportálon) hogy jóformán ne is sírjunk, a régiós átlagot nézve még nem is olyan drága nálunk a benzin, az olaszoknál pl 500 Ft felett van. Nálunk még alacsonynak számít az ára.
Hja igen, a bérszínvonal is... (ezt valahogy mindig elfelejtik említeni)[ Szerkesztve ]
-
senior tag
-
senior tag
válasz Daywalker #7903 üzenetére
Vasárnap, M3-ason ugyanez. Egyetlen nagyobb esőfelhő volt az országban, hát persze hogy elkaptuk a Mátrába menet. Félreálltunk egy híd alatt, de vízszintesen esett, sok értelme nem volt így álldogálni, hát továbbmentünk. Szerencsére hamar átmentünk rajta, és a hegyekben már ismét szép napsütés volt.
(régi) tanulság: A motort kár olyan nagy igyekezettel letakarítani nagyobb túra előtt... jobb utána.. :-)
-
senior tag
válasz yodamastah #7900 üzenetére
Forgalmiról készült fénymásolatot nem fogadnak el már rég honosításnál..
Az összes ilyen témájú motor felejtős, max alkatrésznek lehet jó, vagy pályázni. -
senior tag
Bizony, nem megvenni drága a motort, hanem használni.
Tankolni, gumizni, láncszettet cserélni (ha kell), olajatcserélni, légszűrőzni, pályamatricázni, tankolni, ja és megint tankolni.Egy kicsit komolyabb túrázás meg sem áll már 10e Ft alatt és ez egy alkalom.. (1 nap) csak 'rezsire' - üzemanyagra.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz yodamastah #7912 üzenetére
Apropó, keresek egy jó futóművest, aki beállítaná a masinát - nem csillagászati áron.
Tudtok ajánlani valakit?
-
senior tag
válasz Topiccsendőr #7924 üzenetére
Épp az ész nélküli tekergetést akarom elkerülni, mert ehhez bevallottan nem értek.
Egyébként én is a hátsó kerék viselkedését érzem bizonytalannak kanyarokban, az első kerék viselkedése nekem megfelel. (nem a határon motorozok vele)
A hátsó keréknél a rugóelőfeszítésen és a vázra oldalra kivezetett gáztartályon lehet állítani.
Mivel ez a hátsó traktus nem esett át tüzetesebb átvizsgáláson egyszerűbbnek tartom elvinni egy 'szakihoz' aki megnézi, hogy egyáltalán van-e nyomás a tartályban, jók-e a szelepek, beállítja, elmondja hogy mit hogyan állítsak aztán én rajta stb. mintsem hogy én álljak neki vaktában tekergetni és figyelgetni a kanyarokban hogy most miújság. -
senior tag
válasz yodamastah #7926 üzenetére
Persze szívesen fogadok tanácsokat / tapasztalatokat innen is..
Ahogy én gondolnám kiindulási alapnak persze előfeltétele, hogy normál állapotú (nem kockásra kopott) gumiról, megfelelő guminyomásról és kvázi egyenletes gázkezelés megléténél és útburkolati hibáktól mentes részt véve elemezzük a motor viselkedését, mozgását.
Én annyit érzek, hogy van amikor simán, mintha sínen menne kanyarodik a gép, és van amikor enyhe 'bemozgást' érezni a hátsó gumi felöl, gondolatnyi (pillanatnyi, nem folyamatos) kisebb megcsúszást, 'bizonytalanságot' - leginkább lejtős kanyarokban menve.
Persze mindez egy olyan téma, ami számtalan dolog függvénye és így nehéz kielemezni hogy most valójában mik azok az összejátszó tényezők amik egy adott jelenséget produkálnak..
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Motornyomatékkal-motorfékkel kapcsolatban:
Jól tudom, hogy a nagy nyomaték (gázra) - nagy motorfék (magas fordulatnál visszaváltás) a hajtás láncot terheli, 'nyúzza' és a vezérműláncra kevésbé van hatással?
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz runner 125 #8100 üzenetére
Elképesztő reflex kell ehhez, tizedmásodpercnyi kihagyás, bizonytalanság és falnak mennek.
Plusz hogy ilyen sebességgel tudjanak menni - zsigerből kell ismerni a pálya minden egyes kanyarját. (Mondjuk a TT3D filmben mutatták is Guy M-ról, hogy órákat elemzi a kamerával felvett saját köreit a pályán) -
senior tag
válasz vendingo #8103 üzenetére
Csak okoskodom:
A láncnak nem tesz jót az fix, durva visszaváltásnál nem véletlen csúszhat meg a hátsó kerék - de elvileg más alkatrésznek - nem árt - feltéve ha fokozatonként léptetnek vissza és így lassítják le a motort.
(Pl az olajpumpa kényszerhajtásos, ha forog a főtengely van olajzás, így motorféknél is van, sőt, így nem mossa le ezalatt annyira a benzin az olajfilmet a hengerekről. A vezérműlánc a vezérműtengelyeket hajtja, amik 'forgási ellenállása' szintén változatlan motorfék alatt is. A váltó, a vízpumpa, stb. mind ugyanúgy működik ahogy máskor.Mondjuk azt megnézném, amikor 6.-ból mondjuk leváltanak rögtön 2.ba nagyobb sebességnél, hogy mi történik.. Ilyenkor lehet hogy elszáll pár alkatrész a blokkban..
A szélsőségesen nagy fordulatszám változásokat kell kerülni.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz vendingo #8108 üzenetére
Itt elég szépen pakolgat vissza gyors egymásután 3 sebességeket is a motoros, igaz ez egy sor 4, 750ccm.. (Talán ilyen gyors visszapakolgatásnál - mivel kisebb a fokozatok váltása közti fordulatszám különbség - nincs annyira szükség a visszaváltások előtti gázfröccsre..?)
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz yodamastah #8110 üzenetére
Na itt jön be az, hogy mondjuk egy 1000ccm V2-nél már kicsit vehemensebb a reakció a 'nem profi', gázfröccs nélküli visszaváltásoknál.. Plusz ha úgy sikerül, hogy mondjuk a kelleténél nagyobb sebességgel érkezve már megkezded a kanyarodást miközben még kapkodva váltogatsz vissza akkor jön a hipp-hopp katapult.. (pl: nekem tulajok mondták, hogy speciel a Suzuki régi TL 1000-ese hajlamos kevésbé tolerálni az ilyesmit..)
(De vannak 1000ccm-es sor4-esek is, amiknél egész könnyen megcsúszik a hátsó ilyenkor, pl személyes élményem ezzel kapcsolatban GSXR 1100-esnél volt.)
-
senior tag
válasz yodamastah #8290 üzenetére
Nahát..
Milyen eseményekre fizetős a belépés?
-
senior tag
Egyébként elnézve a Hring napi beosztásait alig látni eseményt a pályán.
ennyire nem érné meg pl autós-motoros nyílt napokat tartani rajta? Jobb üresen hagyni mint használni?
Vagy csak nincsenek a weboldalukon feltüntetve a privát csapatok bérlései..
-
senior tag
válasz yodamastah #8295 üzenetére
Ahh... megáll az ész.. Biztos zavarná őket a sok néző!
ez a Radical tényleg klassz lehetett.
Ha belegondolok hogy az adónkból felhúzták a pályát, hogy aztán jól ne használhassa senki aki szerintük nem oda való.
(Anno voltam pályabíró a Hringen. Mennyivel másabb a hangulat élőben, bármilyen motorsportról is legyen szó.)Ha jól emlékszem az oldalkocsis motorokban rendre mind Hayabusa blokk volt.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz yodamastah #8325 üzenetére
Köszi az infót egyébként, holnap ki is gurulunk a Hringre megnézni mi a pálya!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Milyen videókártyát?
- TCL LCD és LED TV-k
- Egyéni arckép 1. lépés: ARCKÉPHEZ VALÓ JOGOSULTSÁG
- Háztartási gépek
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Elemlámpa, zseblámpa
- Xbox tulajok OFF topicja
- GTA VI
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban