Új hozzászólás Aktív témák

  • Topiccsendőr

    addikt

    válasz vihartigris #139448 üzenetére

    Mielott teljesen felhaborodnank, lassuk at, mirol van szo a cikkben. Sztm a cikk cime nem fedi a valosagot, mivel ez egy csomag resze a Levego Munkacsoporttol, a Fővárosi Közgyűlés 2023. évi munkatervének összeállításához. Persze lehet ezt kitiltasnak nevezni, de ez egy javaslat, ami egy csomagban van, amit egy ilyen egyesulet fogalmazott meg, nem a fovaros.

    Ezt max megfontolja a fovaros vezetes. Mivel politikusokrol van szo, termeszetesen megnezik, mit nyernek-vesztenek. Ha ugy latjak, a tobbseg tamogatja ezt, akkor el lesz fogadva.
    Csodalkozom, hogy a parkolasi dij emelese, az ulloi ut, bajcsy-zs, es vaci ut forgalomcsillapitasa nem utotte at az ingerkuszobot :D

    "Az utolsó, Euro 2 előírásoknak megfelelő kétkerekű motorkerékpár, illetve robogó 2005-ben gördült ki a gyárból, vagyis csaknem 18 éve, így rövid türelmi idővel általánosan ki lehetne tiltani."

    Kisse az az erzesem, hogy a levego munkacsoport atlageletkora 60 ev, es haragszanak a motorosokra, mert hangosak, es eloremennek a lampanal. Mi mas lehetne annak az oka, hogy az euro besorolas altali tiltast csak motorkerekparokra es robogora emlitik. Mennyi ilyen besorolasu motor halad at budapesten, es az akkori euro2 vel parhuzamos, autoknal hatalyos euro normat miert nem lehetne tiltani? Miert csak egy jarmufajtat kell kitiltani, amikor az euro norma meghatarozza a kibocsajtasi erteket? Tehat minden jarmufajtara vonatkozik.

    "Egy kétütemű robogó annyi egészségkárosító szénhidrogént bocsát ki, mint több mint ezer régi, 13 éves (Euro 5-ös) furgon"

    Green Car Congress cikkre hivatkozik, ami egy 2014 es Nature Communications cikkre hivatkozik.
    Ebben megneztem a tablazatokat, ahol azsiai orszagokban semmilyen katalizatorral nem rendelkezo nulla euro besorolasu valoban regi 2T-k rol van szo.
    Europai katalizatoros 2T k nel ECE 47 ciklussal, karosanyag also erteke kb ugyanott van, mint a meresben szereplo euro 5, vagy alatti kisteher felso erteke, ami kisse elter attol, amint amit megfogalmaznak a cikkben.
    (Vagy en olvastam felre azt az atlathatatlan szar tablazatot, bar az ertekeket megneztem szamokkal, nehol nincs adat a tehergepjarmunel)

    Mivel keleteuropaba rengeteg azsiai robogo lett importalva, nem pedig eu besorolassal rendelkezo europai 2T, ezert valoban rengeteget szennyeznek, de siman a ketkerekueket tiltani euro besorolas alapjan az fura, es kerdeses milyen levegojavulast hoz.
    Annak ellenere, hogy 2T rajongo vagyok, igazat kell adjak a munkacsoportnak, es ezeket a regi 2T ket valoban ki kellene tiltani.

    "Egy járó motorral egyhelyben álló ilyen robogó mellett a rendkívül rákkeltő benzolból a kutatók köbméterenként 300 000 mikrogrammot mértek, miközben az EU-s éves egészségügyi határérték 5 mikrogramm. Ez azt jelenti, hogy amennyiben például egy gyalogos, kerékpáros vagy akár egy autós várakozik egy piros közlekedési lámpánál úgy, hogy mellette egy régi robogó püfög, akkor az számára már egyetlen alkalommal is igen ártalmas lehet."

    Na azert ezt tenyleg ne mar.
    egy tabortuznel nedves fat raksz a tuzre, minden hatarertek fele mesz, lesz abban minden, formaldehidtol kezde, szoval egy ilyen erintkezes a fusttel is igen artalmas.
    de ilyen faszsagokat ne irjunk mar le. Artalmas, de egyszeri erintkezest kimozogja az ember, kulonben egy cigaretta egyszeri elszivasaba belehalnanak.

    Ha valoban normalis levego a cel, akkor a 2T k mellett a reszecskeszuro nelkuli jarmuvek tualajait kellene megkupolni, meg a chiptuningos dieseleket. Szoval joval nagyobb ellenorzes kellene, mert 2T robogoval foodpandat nem nagyon lattam az elmult evekben, inkabb vmi lefingott swifttel jarkalnak, tehat a 2T kitiltasaval kivancsi vagyok, milyen eredmenyeket ernek el a belvarosban. Ahol egyebkent a pet palackkal es nedves faval futes meg nem akkora nagy problema, mint kiljebb, amit amugy elfuj a szel a belvarosba is. Eppen ezert kerdezte meg jokor az interjut keszito, hogy:

    "A kitiltást ellenzők érvei kézenfekvők: a robogó sokkal kevesebb helyet foglal a forgalomban, mint egy autó, jóval kevesebbet is fogyaszt, és az újabb modellek már nem a rendkívül szennyező kétüteműek, hanem négyütemű motor van bennük, ráadásul a forgalomba helyezésükre vonatkozó előírások egyre szigorodnak
    Pontosan milyen arányban vannak jelen a kétütemű robogók, mit jelent szám szerint ez a „túlnyomó rész”?

    Mint már írtuk, annyira jelen vannak, hogy észre lehet őket venni a szagukról, zajukról."

    :U
    Rettenetesen amator valasz, ami vilagossa tette szamomra. Ezek tenyleg ven faszok.

    [ Szerkesztve ]

    Nem menekülsz a csendőrség elől.

Új hozzászólás Aktív témák