Új hozzászólás Aktív témák

  • Topiccsendőr

    addikt

    válasz vlevi #15690 üzenetére

    ha visszaolvasnál, egyből világos lesz, hogy a hidegoldali viszkozitás nem arra vonatkozik, hogy hány fokban használod a motorodat. Van egy érték SAE serint, a szivattyúzhatósági határhőmérséklet (ebből jön ki, hogy -30 fokban használatod), de az tökmindegy nekünk. amit még meganak, az az, h 20 fokon mi a viszkozitása az olajnak. és mikor 20 fokos a motorblokkod? amikor be sincs indítva.
    akkor megint kezdjük boncolgatni a dolgot. nincs olyan olaj, amelyik eléggé híg lenne 20 fokon. ezért érdemes a hidegoldali viszkozitásnál a legvékonyabbat választani.
    a melegoldali azt adja meg, hogy 100 fokon milyen a viszkozitása az olajanak. nekünk ez a leglényegesebb.
    a külső hőmérséklet megint nem annyira érdekel mindekt, mert egy motornak van hűtése, az a baszottnagy vizhűtő. az való arra, meg a termosztát, hogy -10 fokban, vagy 40 fokban kb 70-90 fokos legyen a víz meg az olaj. szval ez csak egy sacckábé táblázat, 30 as is simán mehet bele, és a 50 estól sem fog beszarni a motor, csak a sűrűbbel szarabbul megy, meg az olajtesztből az jött le, hogy a siklócsapágyazás jobban kopik, de a melegebb alkatrészek meg nem annyira, mint pl a dugattyú. hígabb olajnál a dugattyú henger kopik jobban , míg a siklócsapágyazás meg nem, lehet válogatni. :D
    a másik. a mai motorok legnagyobbrészt hidegüzemben kopnak, ezért egyáltalán nem elhanyagolható, hogy a hidegoldali viszkozitás mennyire kis szám.
    legjobb lenne egy 0 W 30 vagy 40

    de ne kelljen már hússzor leírni, vissza lehet keresni.

    Nem menekülsz a csendőrség elől.

Új hozzászólás Aktív témák