-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #98161 üzenetére
"Hát nem tanultad még meg, hogy hogyan kell nem elolvasni egy/több kommentet? Én simán továbbgörgettem, el sem olvastam. Kár energiát fecsérelni rá!"
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #98231 üzenetére
Ledes és olcsó ködlámpa nem létezik.
Ezek flood light-ok (derítőfény?), alkalmatlanok és szabálytalanok közúti használatra.
Ködlámpánál elsődleges fontosságú a jó fény kép, ugyanis ha ez el van cseszve, akkor megvakítod a szembejövőt. Határozott kontúrral meg csak a projektoros HID ködfényszórók bírnak. Azok meg drágák.Amiket Ebay-en olcsón ködlámpaként árulnak, azok kizárólag offroad használatra valók.
Én még nem láttam irányított fényű ledes lámpát. Aki tud ilyet szóljon![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #98197 üzenetére
Próbálgattam ezt a hátsófékes dolgot gáz tartással, egyelőre városi manővereknél. Nagyon fura érzés. Úgy érzem magam mint mikor esőben ki kell mérnem a tapadást és bennem van az a félsz és ráfeszülök a motorra. Pedig logikailag tudom, h nem csökkenti jobban a tapadást, mintha gáz nélkül tenném ugyanezt, esetleg motorfékkel. Nagyon szokatlan egyszerre húzni a kettőt gyök kettőnél nagyobb tempónál. Lehet mert jobban kell taposni, mint amit megszoktam.
De látom előnyét a lánc feszítve tartásának, főleg az én gépemen. Főleg reakcióidőben. A finom terhelésváltások amúgy nagyon lassúak, különben lökésszerűvé válik. Szóval köszi!
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #98275 üzenetére
Gymkhanázni szeretnék nagyon, de csak hétvégente van nekik órájuk. Én meg csak hétvégén dolgozom.
Ugyanezen okból nekem kiesik sokminden más is. Az egykerékre se mentem volna, ha a hétvégi időpontok közt nincs véletlenül egy hétköznapi.Viszont majd megyek a Tesco parkolóba!
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz CyberPunk666 #98277 üzenetére
A szigetországban.
Igen. Kaptunk. -
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #98289 üzenetére
Kezdek ráérezni én is. Igazából nem nagy was ist das és még adja is magát a technika. Viszont magamtól sose jutott volna eszembe.
Most már ott tartok, hogy kis fokozatban fék->gázelvétel kombóval játszok, így elkerülhetem a bosszantó terhelésváltásokat.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz z123456789 #98305 üzenetére
Ha Persu itt lenne már rá is vágná, hogy az MA és MA2 az két különböző adalékolás. Így a motorhoz előírtat érdemes venni, különben szélsőséges esetben akár csúszó kuplung is lehet belőle. Vagy csontos/puha váltó.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Az API minősítések visszafelé kompatibilisek. A nagyobb teljesítményszintűek teljesítik az összes korábbi szintet is.
JASO-nál pedig józan parasztiból is ki lehet következtetni, hogy a szűkebb tartományú MA2 kiszámíthatóbb viselkedést kölcsönöz, míg az MA engedékenyebb, ezért lehetnek különbségek váltásérzetre és kuplungra.(#98323) tboldi
Harveszter!!! Hol vagy?!?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Remi1234 #98370 üzenetére
Menj biztosra! Vigyé' csiszpapírt!
MÁS:
Jut eszembe, ha már gumi.
Az enyéim is lassan csereérettek: 2,7 mm körül vannak és az idei nyár sűrű lesz, köztük egy szeptemberi Európa túrával, ahol úgy kb 5000 km-re számítok.
Viszont a téli esős hónapokban se rakom el a motort, csak ha már fagynak az utak.Szóval most azon vacillálok, hogy oldjam meg a leghatékonyabban az új gumi időzítését.
Valószínűleg szeptemberig kopni fog az még, viszont ha túra előtt rakom fel az új szettet, akkor 5000 km-es kockásra kopott gumikkal kezdem az esős évszakot. Az ideális az volna, ha ősszel raknék fel egy új Road 5 szettet.
Költség optimalizálás címszó alatt milyen számítások jöhetnek itt szóba? Ha egyszer cserélek gumit, akkor azt szervizben tenném. Viszont gondoltam arra is, hogy a túrára veszek egy pár használtat occsóé' ami kibírja a túrát a törvényileg előírt 1 mm felett és akkor friss mintával kezdem az őszt és telet. Ez esetben viszont szóba jöhetne a saját kezű gumicsere is, talán amit a használt gumikkal és a szervizköltséggel megspórolnék abból lehetne venni egy-két szerelővasat és kiegyensúlyozó állványt. (Meg egy motortartó állványt, bár lehet kitalálok vmit a középsztenderre, hisz szervízben is lekötik a hátsó kereket az első kivételekor.)Vélemény?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Próbált már vki kereket kiegyensúlyozni acél/kerámia golyókkal? Ez valóban hatásos, vagy átverés?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ki tud itt stoppie-zni sport motorral?
Ezt próbálgatom, de nem igazán sikerül.
Egyszer a megállás pillanatában feljött a hátulja, de úgy egyébként meg csak csúszik az első kerék.
Gondolom nem az volna a lényeg, hogy csikorogjon a gumi.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz sajtee #98562 üzenetére
Tutorial szerint is adagolni kell neki lineárisan a féket, viszont azt hiszem amikor felemelte a hátulját, akkor impulzusszerűen húztam rá. Az nem volt annyira tudatos, nem emlékszem pontosan mit csináltam jól. Tegnap meg folyamatosan fokozatosan próbáltam addig a pontig, hogy már állóra fékeztem az elsőt. Fura érzés ahogy megrángatta a kormányt.
(#98563) CyberPunk666
Ilyenkor előre ülök, a tököm a tanknál és lábbal szorítom a tankot. Elvileg így kell. Kiállni úgy érzem nem tanácsos, azért itt mégiscsak akkora fékerők vannak, h átesek a kormányon szerintem, ha kiállok.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
A guminak mindegy, lassan cserés lesz. Tervezem, hogy csere előtt még a burnout-ot is megtanulom. A futómű most lett felújítva (új persely, új becsúszószárak, stb.), a kormánycsapágy is ki lett cserélve. Fékek is szervizelve voltak nem is olyan rég. Elvileg nagyon faszának kell lennie mindennek. Nem éreztem, h bekoppanna. A fék meg jól adagolható, kicsit talán puha is a fogáspont az én ízlésemnek.
Miért végezném ki? Kvázi vészfékezéseket gyakorlok. Ezt bírnia kell a vasnak. Most futóműben mit végzek ki? Talán a persely és a becsúszó súrlódik egy kicsit? Elhajolni nem fog semmi. Láttuk, hogy mekkora erők kellenek, hogy elhajlítsa vki a villát - konkrétan bele kell csattanni egy autóba ahhoz. A kormánycsapágy meg vagy összeroggyan, vagy nem. Nem nagy tétel egy új csapágy.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
A gear sensor az egy ellenállás létra volna?
Esetleg ha szétágazik az ECU és a kijelző közt, akkor be lehet azt tenni az ECU elé is, ekkor a kijelzés helyes marad.MÁS:
Az első lépések.
Valóban nem megy súlypont előrelendítése nélkül. Ha ülve maradok, akkor csúszik. Ki kell állni - és térddel szorítani a tankot -, még ha csak egy picit is. És nem is olyan ijesztő, mint amilyennek hangzik.
Egyelőre még csak 20 mph-ról indítva, még gyakorolni kell, hogy teljesen tudatos legyen. Aztán lehet emelni a sebességet.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz CyberPunk666 #98602 üzenetére
Jó, ennyit én is konyítok a fizikához. De ezt így leírni könnyű, összehangoltan kivitelezni már nem annyira.
Meg kiállni se vmi természetes érzés, miközben belemarkolsz az első fékbe.(#98607) -Mike-
Úgy vettem észre a nagyobb sebesség valóban segít kicsit, nehezebb blokkolni a kereket - amit ugye nem akarnék - és a lendület is segít felemelni. Viszont az azért túlzás, én olyan 30 kmph körül gyakorlok. Ezt fokozatosan lehet majd növelni, nem akarok egyszerre túl sokat, mert abból lesz a kopp. Majd ha már 10-ből 10x megy 30-nál, akkor lehet emelni a tétet.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz CyberPunk666 #98627 üzenetére
-
Teasüti
nagyúr
Ma vettem észre, hogy a kiegyenlítő tartály nem volt lezárva, kiürült és bugyogó hangokat hallatott a vas. Jól gondolom, hogy a zárt rendszer elvileg ki fogja dolgozni a levegőt?
-
Teasüti
nagyúr
válasz demars #98785 üzenetére
Ha jól tévedek, akkor azok a színes csíkok - vagy még inkább foltok -, azok az (plexi)üvegben lévő feszültségek és/vagy strukturális hibák (inhomogenitás), amik eltérítik a polarizált fényt.
A polárszűrő teszi láthatóvá ezeket. (Lásd edzett üveg milyen szép foltos a szemüvegben.) Ezért nem szeretek napszemüveget viselni bukó alatt. Na meg az LCD-t se látom polárszűrővel.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz vendingo #98862 üzenetére
32k volt mindez?!? Nekem csak a szelephézag került annyiba, hogy abból hazamotorozhatnék Magyarországra meg vissza és kifizetném a 32k-t odahaza még az itteni árából majdnem.
Meg még dokumentálja is... Éhbérért dolgoznak az otthoni szerelők? Ez maszek?
Úgy rémlik a szakszerviz otthon is vmi 10k órabér körül dolgozik. Faternek 30k-ba került egy olaj és légszűrő csere a kocsin szakszervizben...Ha ezt tudom, h otthon ilyen olcsó a szerviz...
Hmm, lehet kérek is egy időpontot vhol.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #98879 üzenetére
Cöhh, így könnyű... Én meg fizetem az 50 fontos óradíjakat, mint a katonatiszt. A vételárát már simán rálocsoltam a gépre szervizelés címszó alatt. És azért nem szaré' hugyé' vettem.
Viszont akkor te vagy az emberem. Szeptemberben megyek haza, első külföldi utam lesz így majd jövök kérdezni. Főleg utazási tippek kellenek majd, ha elkezdem felépíteni az útvonalat. Odafelé szeretnék majd kirándulni kicsit, viszont nem vagyok az az utazós személyiség és a nemzetközi kultúrához sincs semmi affinitásom, így jelenleg még azt sem tudom hová szeretnék (érdemes) ellátogatni. Ország szintjén is képlékeny még a dolog.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Most kopóeszközökből nem mindegy? Utángyártott olajszűrők is bőven túlélik a csereperiódust.
Autós km hajhászásnál megtudtuk, hogy nem a szűrő a szűk keresztmetszet. És nagy valószínűséggel a gyári szűrőket is vmelyik OEM gyártja csak mondjuk nem Hiflo-t nyomtatnak rá, hanem Hondát. -
Teasüti
nagyúr
A gyártók nem gyártanak saját termékeket a fő alkatrészeken kívül. Megrendelik vmelyik beszállítótól.
Lásd pl itt!
Ennél a példánál a lista első három eleme gyakorlatilag teljesen azonos, mégis a gyári kétszer annyiba kerül.
Gondolod majd pont a Honda szűrő lesz kivétel? Vagy légszűrő? Az utángyártottak se rosszabbak, még akár jobbak is lehetnek. Főként a járműiparra jellemző, hogy fillérbaszó gyártókból áll, ha azt gondolod, hogy minőséget kapsz kétszer annyiért, mint az utángyártott, akkor gondold újra!
Az alkatrészek homologizációja így garantálva van ugyan, de ez nem azt jelenti, hogy a gyártó saját nevével fémjelzett szűrő minőségét ne patika mérlegen lőtték volna be két fillérrel a minimálisan indokolt előállítási költségek fölé. Ugyan azon a gépsoron jön le, mint az "utángyártott" társa.Fő alkatrészből igen, abból csakis a gyárit! De kopóeszközökből? Ugyan már...
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #98935 üzenetére
Alapvetően egyetértek amikor a minőségbiztosításról esik szó. Viszont ennél árnyaltabb a kép, nem lehet ráhúzni mindenre anélkül, hogy az egyéb más költségeket figyelmen kívül ne hagynánk.
Ugye a QC is egy nagyon lényeges eleme a termék árának, de ez az előállítási költségeket nem befolyásolja.
Az előállítási költsége mindkét olajszűrőnek azonos kell legyen, ha amúgy azok azonosak és azonos cég gyártja, esetleg ugyanazon a gépsoron, ugyanazon követelményeknek megfelelően. A QC nyilván tényező, de nekem az a gyanúm, hogy a kereskedelmi okok - mint a prémium felár - még nagyobb tényezők.
Afelől meg zéró kétségeim vannak, hogy a járműipari szereplők egytől-egyik megb.sznák a saját anyjukat is, ha egy 10 forintos alkatrészen - amit milliós tételben adnak el - tudnak spórolni 2 fillért.
Nem kell messzire menni: GM botrány. Ez alól nyilván a motorkerékpár gyártók sem kivételek.
És teljesen biztos lehetsz benne, hogy a Honda saját márkás olajszűrője 100%-ban megegyezik az adott beszállító önállóan kínált termékével. Annyi történik, hogy az egyikre rápakolják a felárat a Honda felirat mellé, a másikra meg nem. Nincsenek exkluzív termékfejlesztések, csak a nagyon-nagyon specializált és/vagy szuper drága luxus termékeknél. Lehet egy Bugatti Chiron-hoz fejlesztenek egyedi olajszűrőt egyedi igények alapján, de az átlag igényekhez nem - éppen fordítva: a piacon elérhető alkatrészekhez tervezik a gépet. És így elég nagy átfedések vannak az alkatrészek közt is, több modellbe is ugyanaz a szűrő kerül hasonlóan ahhoz, amikor egy termékcsaládon belül ugyanazok az alkatrészek kerülnek felhasználásra. Én nem tudok rá példát mondani, de mondjuk egy Persu ha itt lenne lehet már sorolná is, hogy melyik motorokban vannak rokon alkatrészek. Olajszűrők közt sincs akkora hatalmas eltérés, megvannak a jól bevált formulák amik alapján skálázzák őket ilyen-olyan megrendelésekhez, aztán megy a tömeggyártás a modellpalettán lévő átfedésekkel együtt. Elég megnézni, hogy egy-egy szűrő hány modellel kompatibilis.
Pl a Hiflo 303 ami az enyémbe kell csupán ennyi motorral kompatibilis.
Azt nem tudom, hogy a Honda kitől veszi a szűrőket, mert engem nem érdekel, de simán előfordulhat, hogy a Hiflo 303 és a Honda saját márkás szűrője egy és ugyanaz.Arra akarok kilyukadni, hogy Honda szűrőt venni a gépbe kétszer annyiért, mert az nyilván jobb, önámítás.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz zgospel #98937 üzenetére
Az egyszerű gépalkatrészeknél nagyon szembetűnő különbségek lehetnek, viszont nem említeném egy lapon a olajszűrőket és a dobbetétet, ahol még egy lyukat se oda raknak, ahova kéne. (Megkockáztatom nem is a kocsidba valót kaptál. Azért nem az a jellemző a fémiparban, hogy ne tudnának berakni egy furatot legalább tizedes pontossággal és főleg, hogy ne vegyenek észre milliméteres hibákat. Ez már a minősíthetetlen botrányos kategória.)
Azért egy komplex olajszűrőnél sokkal komolyabb a gyártástechnológia, mint egy darab vasöntvénynél. Itt nem arról van szó, hogy használni se lehet mert alapból szar. Hanem arról, hogy mind jó minőségű, csak a saját márkás drágább mint a többi.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #98966 üzenetére
Nem állítottam, hogy a Hiflo szállít a Hondának.
Nem tudom ki a Hondának a beszállítója. Ez a része engem nem is érdekel.(#98975) HSM
Persze, és a szűrő gyártónak nem ugyanolyan fontos, h 2 fillérrel olcsóbb legyen, amikor ő csak olcsóbban tudja értékesíteni?
Nem feltétlenül. Azért ott komoly szerződések vannak az OEM-ek és a motorgyártók közt, ki tudja milyen áron veszik a szűrőket vagy milyen megrendelések vannak. Igen nagy valószínűséggel egyedi alkuk születnek, nem kisker áron fogja venni a Honda milliós tételben.
Aztán az OEM meg annyiért árulja a saját márkáját, amennyiért jónak látja. A motorgyártó meg ezt megveszi és még rápakolja a saját hasznát. Ez utóbbi garantálható, hogy mindig rajta van.De mindegy, az egész mondandóm lényege, h igen nagy valószínűséggel meg lehet kapni ugyanazt a minőséget olcsóbban is. Most hogy ez egy fagyi ára, vagy sem, az az érvelés szempontjából megint mindegy.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #98982 üzenetére
Ezt a vitát már lefolytattam az önjelölt versenyzőkkel a topikban. Arra jutottunk, hogy nem legenda - én érveltem amellett, hogy hosszútávon tökmindegy, h több betétet veszek, vagy tárcsát cserélek. Meggyőztek arról, hogy jobban jár az ember anyagilag, ha puhább betétből vesz többet, mint tárcsát cserél idő előtt.
Jah, a pályázás kapcsán meg ugye masszívan használ mindenki féket, szóval ott hamar kijön, h nem legenda. És akkor olyan finomságokról szó se esett, hogy deformálódnak vagy akár be is repedezhetnek a tárcsák a nagy hőterhelésre. Szóval aki komolyan pályázik, annak számolnia kell a tárcsák cseréjével is.Közúton más a helyzet, én jellemzően nem is használok első féket forgalomban. Ha dinamikusan megyek, akkor igen, amúgy meg fék nélkül is el tudok jutni A-ból B-be. Én majd a stoppie-kkal fogom vállasra koptatni max a tárcsáim.
Aki nyugodtan motorozik, annál nem csoda ha több tízezer km után is még a gyári betét van a motorjában.Amúgy az, h az "eszi a tárcsát" panaszok milyen gyakran feljönnek, az nekem is fura. Nyilván minden második fórumozó mikrométerrel méregeti a tárcsáját otthon.
Én azt se tudom most milyen vastag, vagy hogy a betét hogy áll. Műszaki előtt voltak cserélve, aztán viszlát jövőre.(#98986) HSM
Nem kell használni és örökélet +1 nap.Bocs, unalmas este.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz energy4ever #99011 üzenetére
Egyszerűbb, ha nézel egy fejcsőbe szerelhető tartót.
Sportmotorra ez való. Nekem pl ilyen van.
A legnépszerűbb telefonokhoz vannak tartóik, akár usb töltővel is csomagtól függően. Nem olcsó, de az egyik legjobb minőség és teljes körű megoldás tokkal, tartóval, töltővel.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #99081 üzenetére
Magyarországon ebben nem lennék biztos. Bringásoknak pl olyan szupi szabályok vannak, hogy áttekerhetsz a zebrán, de a járdán elvileg tilos (egy kivételtől eltekintve, "ha az úttest kerékpározásra alkalmatlan").
Ebből adódik egy paradox helyzet, hogy nem ugyan kell leszállni a zebrán, de hogy kerültél oda a zebrához a járda felől, amikor tilos a járdán biciklizni? Mondjuk szerencsére pont leszarják a rendőrök is, amíg nem vagy közveszélyes.(#99082) dave0825
Abban biztos vagy, h nem kell a bukó?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ha felforraltam a fékolajat, akkor elég légteleníteni, vagy le is kell cserélni?
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Ukrajnai háború
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
- Sorozatok
- TCL LCD és LED TV-k
- Filmvilág
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- HÁZIMOZI / HIFI / TV beárazás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
- További aktív témák...
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen