-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Archer
őstag
4 millió felett mennek, van amelyik közelebb az 5-höz.
Bár nem vagyok szakértő de úgy gondolom, azért nem úgy van az, hogy csak rátesznek egy feltöltőt, aztán mehet, nekem ez elég sufni turbósításnak tűnik ami a videóban van. 115 LE-s gyárilag a gép, az egész csapágyazás, olajozás, hajtórudak, dugattyúk, hengerfej, kuplungszerkezet erre van méretezve. Ekkora mértékű teljesítmény növeléshez már elég magas töltő nyomás kell, hogy ne menjen szét az egész kóceráj, rendesen meg kell erősíteni a blokkot. Ok, hogy ráteszik a csoda szettet meg mérnek egyet a padon de meddig fog ez szuperálni? 3 millió körül van ez a motor + a varázsszett, + a beépítés, gondolom akkor már az ECU-t is érdemes lenne átírni, szerintem bőven millió felett járunk, 3,85 milláért meg már ott van most akciósan a legolcsóbb sport ezres, a Gixxer, ami tutira bírja a nyúzást.Egyébként most, hogy nézegettem, a Fireblade a második legolcsóbb, ezen meglepődtem, ZX-10 jóval drágább nála, pedig a Honda drágább szokott lenni. Ok, mondjuk a jelenlegi csúcsmodell Fireblade SP ABS már 5,4 millió
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Hát ha úgy nézzük igen, a konkurensekhez képest kicsit eljárt már a jelenlegi Blade felett az idő viszont elég sokan mondják, hogy utcára még mindig a Blade a legjobb az ezresek közül, a Honda féle C-ABS-t egybehangzóan mindenki dicséri. Viszont Moto GP-ben ugye most is nagyon jól szerepelnek, szóval szerintem tudnának ők ütős gépet kiadni utcára de már régóta kimaradnak a lóerő csatából és inkább az olcsóbb szegmensekre koncentrálnak, CBR 650 és társaival. Azért várjuk meg az utcai RCV-t. Bár az is érdekes, hogy a Kawa meg a Honda is teljesen új modellt akart a csúcs kategóriába kinevezni, nem a már bejáratott nevű ezresüket, mint a Yamaha az R1-gyel. Amúgy nem vagyok Honda b.zi, egyedül Gixxer nem kéne, mert azok nem tetszenek külsőre de a lepkelámpás Blade örök szerelem, ilyen kevés lóerővel is elfogadnék egyet
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Persze, egy szóval sem mondtam, hogy bármelyik ezressel is gond lenne technikában és valószínűleg a motorosok 90%-ának tudását is már messze meghaladja ezek képességei. Azért is írtam, hogy külsőre nem tetszenek annyira a Gixxerek, amúgy biztosan azok is nagyon jó gépek. Kíváncsi lennék amúgy, hogy ezekből az új (1-2 éves) ezresekből itthon mennyi futkoshat az utakon, egy számjegyű összegre tippelnék típusonként...
Az X gyártó szar, Y meg király szintű eszmecsere szerencsére itt a fórumban azért nem jellemző. Szerintem rossz motort amúgy sem gyártanak ma már, esetleg szerényebb képességűt, kivételek lehetnek ez alól a mindenféle noname keleti gyárak de azokat nem ismerem (kínai is tud jó cuccokat de kevés pénzből ő is csak szutykot tud).125 cm3 városba: nekem volt, szerintem elég oda, nincs nagy végsebesség de a 70-80-at elég gyorsan eléri, mondjuk 50-ig szinte jól is gyorsul, az átlag autókat simán otthagyja a lámpánál, emellett könnyű, 130 kg körül, keskeny, könnyen lehet vele manőverezni. Bírja a dugóban araszolást (nekem legalább is vízhűtéses volt, elég nagy radiátorral, annak szinte meg sem mozdult a hőmérő), -az RR pl. nagyobb melegben ontja az emberre a meleget, ok, hogy nem forr fel de nem erre találták ki-. Pont, hogy a város, ami ezeknek a kis cm3-s gépeknek fekszik, meg esetleg a gokartpályák.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
-
Archer
őstag
Nekem biztosan nem kellene ilyen kályhacső, hosszabb távon szerintem baromi fárasztó lehet az a hangterhelés, amit ez produkál, emellett ez aztán tényleg felveri az egész környéket. Pályán még ok.
DigitXT: akkor már ezrest vegyél
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz DonThomasino #42346 üzenetére
Szerintem is rendes teljes hosszúságú kesztyűket nézzél, ha maradni akarsz a márkánál, SP-2 vagy valami hasonló.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Az ott mitől áll meg vagy hogyan? Nekem nem jön le a képről. Az ülésre van rákötözve? Azokra a gizda tartófülekre ami az ülést fogja, biztosan nem bíznék egy ekkora dobozt megpakolva, elég kellemetlen lehet, amikor megállsz valamiért, a doboz (a tartalmával együtt) meg már nincs ott.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz DonThomasino #42395 üzenetére
Szerintem ennyiért bőven az ajánlott kategória, régebben már javasoltam itt ezt a kesztyűt.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz DonThomasino #42400 üzenetére
A rövid Alpinestars meg ez közül én mindenképpen az utóbbit venném, szerintem sokkal komolyabb kesztyű, csillagok ide vagy oda.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz DonThomasino #42405 üzenetére
Én a Bell-t ajánlanám, ahogy néztem, az összes! sisakjuk 5 csillagot kapott a Sharp teszten. Ami nekem van, sajnos még nem volt lehetőségem még jobban kipróbálni de majd írok róla, ha esetleg érdekel valakit.
A másik sisakom egy Suomy Vandal, volt már itt többször említve, kényelmes, nagyon jól szellőzik, elvileg a védelme is nagyon jó -üvegszál/aramid héj- (szerencsére nem kellett még tesztelnem), kb. 25e km után a belseje gyakorlatilag újszerű, így mondhatom, hogy minőségre is nagyon rendben van. Egyedül a plexi cseréje körülményes kicsit de hát tökéletes nem lehet. Ebayen el lehet csípni 50k körül ha nem kell mindenféle csicsa festés, ennyiért jobbat szerintem nem igen kapsz. Eddig nekem bejött ez a két olasz sisakbogyo112: akkor neked vannak összeköttetéseid, hogy működött az a szutyok oldal
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Czimby #42420 üzenetére
Elvileg ugyanolyan erőhatásoknak teszik ki az összes sisakot a teszt során. Van fent a tesztelésről videó az oldalukon, abból indulok ki. Meg is fordíthatjuk a gondolatmenetet, ha a gagyi Box ugyanolyan eredményt vagy jobbat ért el szerintük, mint a csúcs Arai, lehet azon is érdemes elgondolkodni, hogy azon mi a bánat kerül 10-szer annyiba. Elég "flagship" márka sisakok terén tudom, de akkor egy ilyen tesztnek meg sem kéne neki kottyannia. Meg persze ha feltételezzük azt is, hogy nem mennek a kenőpénzek de ott is inkább az Arai, Shoei és társai tudnának jobban tejelni mint ezek a noname márkák.
A Bell-en amúgy a plexi imbuszcsavaros, nem mindenféle csodamechanika, ahogy néztem a versenysportokban mind hasonlókat használnak, FIA minősített sisakok és társai.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Czimby #42433 üzenetére
Ami nekem van, azon is ilyen mechanika van.
Amúgy ok, hogy nem fröccsöntött meg minőségi bélés, de azért a top áras Arai meg a 10k-s noname közötti ársávban is találni sok jó sisakot, nem kell mindig a MotoGP-ből kiindulni. Megnéz az ember egy TT vagy valami hasonló utcai versenyt, olyan cuccokban repkednek amiről itthon még hallani sem lehet.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Czimby #42445 üzenetére
Angoloktól van.
TT szerintem nagyobb médiát kap, mint a többi ilyen verseny, többen ismerik de pl. a Macau még durvább, ott ha valaki esik, a mögötte jövők nem is látják, aztán sorban neki mindenki.
Mondjuk az összes ilyen túl van az ésszerűség határán valamilyen szinten, családos versenyzők nem is tudom, miért vállalják. De lehet ez csak az én hülyeségem.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Nyugodjék békében! Bár személyesen nem ismertem de innen fórumról egy magabiztos, céltudatos embernek tűnt, néha kicsit elszaladt vele a ló de ennek ellenére szimpatikus volt. Úgy emlékszem, neki is nagy vágya volt egy Blade
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
-
Archer
őstag
válasz Daywalker #42602 üzenetére
Jaja, belefér még bőven az időbe, ha már motorozni nem lehet. Nekem a kezem szokott fázni, azt ha megoldom valahogy, elvagyok a bringán. Meg nagy szél ne legyen. De hát hamar elmegy ez a három hónap Ahogy az összes többi sajnos...
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz DonThomasino #42692 üzenetére
Mire akarod használni?
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz DonThomasino #42703 üzenetére
Úgy értem mik a tervek a motorral, mire akarod használni? Csak azért, mert a sportmotor jól néz ki, nem biztos, hogy az a legjobb választás. Ha tehetném, nekem tuti két motorom lenne
Fojtani ahogy én tudom, többféle módon lehet, vagy a szívó oldalon szoktak "butítani", vagy a gázmarkolathoz tesznek valami ütközőt, esetleg modernebb motoroknál az elektronikán keresztül. Ezeknek van egy anyag és munka költsége de ismerve a magyar "ügyintézés" egyszerűségét és gyorsaságát, inkább a lepapírozás amitől kihullik az ember haja. Én biztos nem sz@rakodnék vele. Ha félsz a nagyobb powertől, kisebbet kell venni, szerintem ilyen egyszerűMod: motorja válogatja, azért az túlzás, hogy kezesbárány de ott még nem indul meg annyira. Persze megszokható bármekkora gyorsulás csak akkor van gond, amikor meg kell állni.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz dellfanboy #42710 üzenetére
Nem kell olyan messzire menni, nem véletlen a "postásmotor" kifejezés. Sőt, felénk a kéményseprő is egy CBF125-tel jár.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz DonThomasino #42761 üzenetére
Német, angol árakat érdemes nézni ha már külföld, amerikai nem mérvadó.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Kolondrum #42779 üzenetére
Azért nem cukorból vannak ezek, hogy "megegye" a nyirkos levegő, pláne egy sportmotort, ami alu meg műanyag az egész. Ok, ne rohadjon egész télen kint a zimankóban, de ha száraz helyre be van rakva, meg a szükséges dolgok megcsinálva rajta, az már ok. Aki egy félmilliós-milliós értékű motort még le sem takar télire (nem mindenkinek van lehetősége fedett helyre tenni), az egy igénytelen barom.
Szerintem inkább a garázs fűtése a luxus, illetve ha a jó kis sózott havas latyakos kocsival beállsz a meleg garázsba, sokkal jobban fogja enni a karosszériát mint egy fűtetlenben vagy esetleg egy falak nélküli "tető garázs" alatt. Tőlünk északabbra azért nem mondom, hogy hülyeség de vannak már nagyon jó állófűtés rendszerek autókhoz (Webasto és társai), akkor meg minek fűteni az egész garázst.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Yoshida #42782 üzenetére
Sony is tud 170 fokot. Én is többnyire úgy használom csak ugye ilyenkor eléggé "meggörbíti" a képet, onboard felvételeknél mondjuk szerintem nem különösebben zavaró, máshol már nem előnyös. Egy valami nem tetszik a Sonyban, ugye azért melegednek elég jól ezek a kamerák és a vízhatlan tok hűvösebb időben belül elkezd a lencse előtt párásodni, olyankor egyszer ki kell belőle engedni, utána jó lesz, csak van amikor elfelejtem aztán már csak otthon a gépen látom, hogy sz@r lett az egész felvétel
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz spammer #42811 üzenetére
Én is így gondolom és szerintem a záróvonalat sem viccből festik fel az esetek döntő többségében, kár is magyarázni.
Én sem vagyok szent, egyszer majdnem ott is hagytam a fogam még az elején amikor meglett az RR, de egyből beláttam, hogy mekkora marha voltam, a hajára kenheti az ember a csoda motort meg a védőcuccokat, ha szembe jön a 2 tonnás furgon...[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz fattyu #42813 üzenetére
Ezzel a két sáv között elférekkel az a gond, hogy a szembe jövőnek is partnernek kell ebben lennie mert ha nem oda figyel mert nem számít a záróvonalon szembe jövő motorosra, már meg is van a csatt. Ok, tudom, sokan csinálják, néha én is, amikor 100%-ra érzem a helyzetet de nyomorékká válni vagy meghalni elég csak egyszer. Én ilyen téren ziher, hogy nem bíznék a többi közlekedőben (sajnos más téren sem nagyon szabad).
Meg ugye van itt egy olyan pont, hogy a két sor között bizony jöhet szembe a mentő aztán ott is csak a szerencsén meg a többi autóson múlik, hogy beférsz-e valamelyik két autó közé. Egyszer jártam már így, már mondtam a miatyánkot de szerencsére a mellettem menő autós lehúzódott a padkára, így megúsztam. Na azóta nem erőltetem, inkább elindulok előbb vagy elkések.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Finomabb csiszoló papírral megtisztítod aztán jó lesz, 5 perces munka. Ha nagyon precíz akarsz lenni, lehet venni direkt akkusarukhoz sprayt, azzal befújod (másra ne menjen, mert nem jön le), akkor nem "koszolódik" el annyira.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Ha már kamera, elfelejtettem akkor írni de volt Black Fridayben a MM-ban Sony AS-30-as, wifi, GPS, 170 fok, 1080p@60fps, 40 valahány ezerért, annyiért szerintem ultra jó vétel, én is ilyet használok nagy megelégedéssel. Kijött már a 100-as, de ahogy néztem adatok alapján, nem tud sokkal többet és majdnem duplája.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz ujskodas #42900 üzenetére
Biztos jó sisak de mi kerül rajta ennyibe? Ami külön tetszik: "Shell: SSL (Super Super Light)" - bár az oldaluk azt már nem írja, hogy ez mit jelent de máshol 1350g-ot írnak rá, amit azért tud pár sisak, ennél jóval olcsóbban.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz DonThomasino #42910 üzenetére
Nem ismerem a HJC-ket, nekem két olasz sisakom van de adatok alapján nem rossz. Üvegszálas, kivehető bélés, dupla D gyűrűs csat, pinlock, kicsit nehezebb mint más versenysisakok de nem is kerül annyiba. Ha felpróbálva kényelmes (ami nem azt jelenti, hogy lötyög a fejeden), árban is megfelelő, akkor szerintem nyugodtan megveheted. Mennyiért vesztegetik amúgy?
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Egyébként a British Motorcycle Sport matrica mit jelent? A Suomy-n nekem is rajta van.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz DonThomasino #42917 üzenetére
Ahogy néztem, van 60-ért sima egyszínű, ha nem kell a csiricsáré festés. Vagy ilyesmi árban amit ismerek, ezeket tudnám javasolni: [link] [link]
ujskodas:
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz DonThomasino #42928 üzenetére
Nem tudom, lehet, a honlapjuk mindenesetre még (nagyjából) működik. Ha ilyen kell és L-es, mindenesetre hajtsál rá ebayen, mert már csak 1 darabot találtam, aztán akkor ezek szerint nem is lesz több. A többi méretből van még mennyiség.
Így járt egyébként a Teknic is, amcsi márka, itthon nem nagyon volt ismert, felső kategóriás cuccokat gyártottak, volt tőlük egy Violator kétrészes szettem, simán hozta "ficsőrökben" a nagyok (Alpinestars és társai) top termékeinek a színvonalát viszont szemtelenül jó áron jutottam hozzá, szerettem nagyon, csak kinőttem Egyszer csak eltűntek ők is.[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Bogyó bá' #42960 üzenetére
Nekem vannak a gépemen AS30-cal illetve 3 Black-kel készült motoros videók is, már a nyersanyag, amit a kamerák felvettek. Amit én látok (szakkifejezéseket nem tudom): jó fényviszonyok között mindkét kamera nagyon jó videókat készít, a GoPro-val kicsit "intenzívebbek" a színek, talán jobban színezi a videót vagy nem tudom. Ilyenkor a Sony képe nekem természetesebbnek hat.
Borult időben vagy erdős részeken a gyengébb fénnyel a GoPro jobban megbirkózik, az út és az út menti részek élesebbek, élénkebb színűek, a Sonyé fakóbb viszont pl. a GoPro-n pl. ilyenkor az ugyanott ugyanakkor készült videón az égről eltűnnek a felhők, az egész ég egy nagy fehérség lesz, a Sony-n viszont a fakóbb kép ellenére tökéletesen látszanak a felhők sziluettjei.
Képstabilizátor jó dolog, szarabb úton azért kijön az előnye, jó aszfalton a motorra rögzítve mindkét kamera jó felvételeket csinál ilyen szempontból még bőven 100 fölött is.
Összességében a véleményem, amit már írtam korábban is, hogy csak a videók minőségét tekintve a 3 Black nekem abszolút nem érné meg a tetemes különbséget árban. A kiegészítők más tészta.
Viszont aki ezekkel akarja a túrát megörökíteni az tárazzon be memóriakártyából meg akksiból is, mert 1080p@60 fps felvételnél fogy a tárhely meg az enerdzsi is rendesen.[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Bogyó bá' #42977 üzenetére
Tudtommal nincs benne. AS-10/20/30 elvileg ugyanaz amúgy optikára, egyéb extra funkciókban vannak különbségek. Ha jól emlékszem, a 20-asra 1080-ban csak 30 fps-t írtak gyárilag de egy későbbi firmware frissítéssel már tudja az is a 60-at.
Nekem amúgy ez az elgondolás nagyon tetszik, praktikusabb mind 22 féle adaptert venni hozzá. Valamelyik régebbi modelljüket lehetett is kapni itthon egész emberi áron, csak beépített akksis, aztán az nem tetszett.[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz DonThomasino #42984 üzenetére
Shoei is jó, nagyon nem fogsz vele mellé. Szerintem nem kell amúgy ezt annyira túlmisztifikálni, üvegszálas legyen, dupla D gyűrűs, cserélhető bélés, sokak szerint a pinlock is jó dolog (nekem egyiken sincs). Ezen felül legyen passzentos meg tetsszen a festése aztán nagy gond már nem lehet. Ha 100k körül nézegetsz, ott már szerintem mindegyik bőven megfelelő védelmet ad.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Én újonnan vettem a ruhát, szezon végén Motul Helmet Interior Clean nevű cuccal fújtam be (nem vagyok oda a Motul cuccokért de ez tényleg jó szerintem és az ára sem csillagászati). Elvileg antibakteriális meg ad neki egy kellemes enyhébb illatot, elég sokáig kitart, az előző ruhámnál is használtam. Nyilván a rendes gépi tisztítást nem helyettesíti de minden évben azért nem fogom tisztítóztatni a ruhát.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz canniball #43089 üzenetére
"Az a komoly, pláne nyáron a kánikulában, pláne ha bőr." - Há' menni kell emberek, akkor ki lehet benne bírni, most motorozunk vagy várost nézünk? Nekem is fekete van, kibírható csak a folyadékbevitelről gondoskodni kell. Amúgy szerintem a világosba is belerohadsz.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Kolondrum #43165 üzenetére
Nekem is ilyen van csak még a kijelző nélküli. Kb. 2 hetente egyszer felrakom tölteni, pár perc alatt zöld lesz, utána még rajt hagyom egy fél órát aztán kész. Biztosan vannak ennél komolyabb töltők de az akksi előbb-utóbb úgyis besz@rik, akármivel töltögeti az ember. Folyamatosan rajt hagyni szerintem tök felesleges, nekem így két hetente felrakva is alig tölt rajta valamit, akkor meg minek. Ha meg két hét alatt lemerülne állásában, akkor úgyis erősen kuka gyanús.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Felénk nagyon sok vad van, nem is szeretek sötétedés után autózni/motorozni, pont ezért. Már csak azért is érdemes lassítani, mert sokszor ha átmegy egy, ott még nincs vége, utána jön a többi is. Rókák inkább magányosan mászkálnak, de az őzek,szarvasok, vaddisznók gyakran többedmagukkal. Utóbbiakat különösebben nem is érdekli, ha jön az autó, mennek ész nélkül ha olyan napjuk van. Ismerőseim között már szinte mindenki törte meg az autóját emiatt. Én eddig még megúsztam szerencsére.
Amit szoktam tenni, hogy 70-nél nem nagyon megyek gyorsabban, ha belátható egyenes van és nem jön szembe senki, húzódok befelé vagy középen megyek hogy legyen hely reagálni meg ahol tudom, hogy sűrűn járnak, ott még jobban pásztázok meg kicsit még mérséklem a sebességet. 70 körül szerintem azért jó, mert különösebben azzal még nem tartok fel senkit, előzzön ha siet de mégis csak több idő van reagálni.[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz engine88 #43235 üzenetére
Persze, beleönthetsz akármit. Az más kérdés, hogy jó is lesz-e bele... Na de komolyra fordítva nézd meg a használati útmutatóban vagy a neten nézzél utána, hogy a te paripádba milyen olaj való. Ahány gyártó, annyi féle ajánlás.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Jájj ez az oldal... Sok minden nem derül ki belőle, az biztos. 10W-40-nel nagyon nem lő mellé, akármi is kell bele.
Xaels: egy ekkora dögre azért tehettek volna dupla tárcsát előre. Ok, hogy nagyon megy de nem hátrány ha meg is lehet vele állni.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz pakriksz #43246 üzenetére
Amit én tapasztaltam: a dupla tárcsa elől, valami jobb betétekkel, 4 dugós nyergekkel, jó pumpával meg jó gumival olyat tud lassítani, hogy a szemem kidülled. Az előző motoromon az egy tárcsa meg a két dugattyú ahhoz a kisebb súlyhoz nem volt kevés de azért bőven nem olyan harapós. Meg ugye a "balansz" miatt sem árt a dupla tárcsa elől, ne csak az egyik oldalról fékeződjön a motor. Mondjuk ezeknek a chopper vagy cruiser vagy nem tudom mi a megnevezésük motoroknak teljesen más a súlyelosztásuk, mint egy könnyű sportmotornak, hátra nagyobb tömeg jut, nem véletlenül nem hurka 220-as tárcsa van többnyire hátul mint a sportgépeken.
Xaels: elég távol állnak tőlem ezek a motorok csak azt látom, hogy ezekre is már lassan mindent felszerelnek amit a raktárban találnak, eléggé eltávolodott az eredeti koncepciótól.
Egyszer egy eredeti első évekből való Goldwinget láttam (tudom az más kategória), az valami gyönyörű egy szerkezet, az újak meg mint valami piaci három pálcás transformers játék. Persze tudom ez szubjektív.[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz pakriksz #43273 üzenetére
Számításokat, adatokat nem tudok erre vonatkozóan de biztos, hogy nem dísznek teszik rá a második tárcsát előre. Nyilván sok mindentől függ de pusztán elméleti síkon ugyanakkora fékerő eléréséhez két tárcsánál ha nem is fele, de jóval kisebb erőkifejtés szükséges a vezető részéről ("2 ujjas fék"). Szerintem a sok csilli-villi sz@ron lehet spórolni egy motor tervezésekor de pont a fék az, amin nem kellene.
Másrészről ha van az embernek egy kis plussz pénze, amit a motorra szeretne költeni, százszor inkább a fékrendszer fejlesztésére költse először (fém fékcsövek, jobb betétek esetleg egy jobb főfékhenger) mint mondjuk hangos kipufogóra.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz pakriksz #43280 üzenetére
Van is ilyen irányú tapasztalatod vagy csak úgy gondolomra írod? Ennyi erővel egy féktárcsa sem kell , úgy még olcsóbb lesz, elég elől-hátul a dobfék, ott csak fékpofát kell cserélni. Hogy miért jó egy "2 ujjas" fék? Egyszer próbálj ki egy olyat, szerintem meg fogod érteni. "egy véletlen kis újjmozdulatra fejreállsz" - azért nem úgy van, hogy van a blokkolt kerék meg a nulla fékerő és közötte semmi, ez is mint minden más, tanulás/gyakorlás kérdése.
Az ABS-ben viszont egyet értünk, kétség kívül jó találmány.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Politika
- Windows 10
- Mobil flották
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Előzetes élménybeszámolókon az Elden Ring: Shadow of the Erdtree
- Parfüm topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs