-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tamás9x
őstag
válasz RA541 #124984 üzenetére
Ha ténylegesen tartod is magad a túrához, akkor érdemes lenne megülni ezeket a vasakat, és a saját illetve párod méretéhez igazítani, mert nem mindegy mennyit tudsz egy helyben ülni. Mennyire tudod megpakolni 2 személyre, mennyíe fontos a szélvédelem, vigyázni kell, mert ha felpakolod változik a KW/kg arány. Lehet változtatni kell az áttéten, ülés cserével tudsz sokat faragni, illetve a hátsó lengéscsillapító cseréjével, emelésével. jó móka lesz régebbi transalpok? afrikák?
bacus: De ide sorolható a 4 sebességes simson is aminek az utolsó fokozata volt szinte mindig cserés, a kimélő helyett nagyobbat, valahol még talán van is 1 kosárral belőle. nagy biznisz volt. Aztán bejött az 5 sebességes fogaskeréksor, 95-2000 környékén, akkor már kezdett értelme lenia dolognak, de még midnig büdös volt, és csöpögött. majd valaki faragta a vízhűtést....
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
csongi
veterán
válasz RA541 #124977 üzenetére
Mennyi a sulyotok egyutt?
Milyen magas a parod?
Az utasnak nem lesz hosszutavon kenyelmes a kakasulon ucsorogni.
Ha mar turazas vagy ehhez kozeli elkepzeles van, mast neznek. 1.5 misibe belefer jopar tura vas is.
De ha sport tura kilakaitas jon be, akkor pl bandit 1200 vagy Gsx1250F.
Ezek 100Le, de utassal csomaggal a sor4 also fordulaton nem fog megvadulni, de menni fog ha kell.
Vagy V bolokkos nyomatekos valamik.
NT700V. Dl650, Transalp 700 ilyesmik. Akara a Varadero.De lehet nezelodni a propellereseknel.
R1100, 1150 RT.Persze esszel, mert ezeknel is kell ido mire megszokja a teljesitmenyt az ember. Elsore erosek azert.
-
zgospel
őstag
válasz RA541 #124977 üzenetére
Szia,
A kinézett típus alkalmas arra amit írsz. Meg még sok mindenre is, elég univerzális motor, ebből fakadóan semmilyen téren sem brillírozik. Két személyes túrákra van ennél alkalmasabb is azt hiszem, de ha ez tetszik, akkor ezt kell venni Fogod tudni használni arra amire kinézted, gond nélkül. Az utasnak talán kicsit kényelmetlen lesz. Legalábbis nekünk óránként meg kellett állni nyújtani, és nem miattamÉn nem mondanám gyengének, de ez relatív, meg helyzetfüggő. Versenypályán gyengének találtam a súlyához képest bizonyos helyzetekben, de szerpentinen vagy bármilyen közúti helyzetben nem éreztem, hogy a lóerők száma miatt lenne bármi hátrányom. Mármint érted, közel 100 lóerő, nem mondanám gyengének
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
csongi
veterán
válasz RA541 #124984 üzenetére
Vissza olvasva megkaptam a valaszt.
Matek.
Sulyotok 140Kg. plusz csomag sulya.Legyen 20Kg.Le-t ne szamoljuk kb ugyan az.
Fazer:.
200+160=360Kg ehhez tarsul 63Nm./valahol 10000rpm-nel. 5.7Kg/Nm.Bandit 1200
250+160=410Kg. 108Nm/kb 4000rpm-nel.
3.75Kg/Nm.Egy bandit elonye a nyomatek. Kenyelmesebb az utas szamara.
Hatranya a nagy ossztomeg.Le kb azonos. Ha szereted a magasabb fordulatszamban torteno motorozast akkor a Fazer a nyero.
De valahogy uljetek fel ketten. Nagy kinlodas, ha az utas nem erzi jol magat a motoron. Az egeszbe bele lehet xarni. :).
-
csongi
veterán
válasz RA541 #125018 üzenetére
A tokeletes motor nem letezik. :).
BMW koltseges, es az 1150 is mar hatar eset.
Problemak a kuplung, es lehajtasi csapagyazassal vannak.
Sok azonos alkterszt kaptak, ezert ahogy no Nm es LE ugy lesznek gyengebbek ezek az elemek.Varderok is jok. V blokk. Tartos darabok. Nehezek, de tartosak.
Orszaguti motorozashoz nagy hajo a paneuropa. De eleg nehez. Bar nem sokkal nehezebb mint egy 1150 Rt.
Rt futomuve kenyelmesebb. Paneuropa meg selymes.Bandit, V blokkok rezonalni fognak. De motorozas ilyen.
Ez legyen a legnagyobb gond.TDM 900. Ezt nem tudom az utasnak mennyire kenyelmes.
Kepek alapjan a Fazernel kenyelmesebbnek tunik.
kozel 90Nm. Jo futomu, es kezes kialakitas.
Szelvedelmere egyforman panaszkodnak. -
duni84
aktív tag
válasz RA541 #124977 üzenetére
teljesen élhető utassal és csomagokkal is hosszabb túrákra is. annyi lesz a különbség, hogy 1 fokozattal lejjebb kell kapcsolni, mintha az ezressel mennél. aztán később úgyis kitalálod, hogy mire használod ténylegsen a legötbbet és arra mi lenne az ideális (kisebb/nagyobb/túraeudnro/akármi). nyilván kigyorsításnál elhúznak a nagyobb köbcentisek, de kezdőként gondolom úgysem motogp tempót tolsz majd, így ez a faktor mindegy is. ha nem csak technikás egyenesek vannak, akkor pl simán tartható a tempó a jóval nagyobb teljesítményűekkel is utas nélkül. utassal meg nem versenyzünk még akkor sem, ha a haverok kiröhögnek (úgysem fognak, mert ők is tudják )
#metszéspontok
-
Topiccsendőr
addikt
válasz RA541 #125038 üzenetére
Szemely szerint azt gondolom, hogy nincs ertelme az ilyenekbe belemenni, hogy ki milyen motort vegyen, plane forumon, ebbe a reszebe nem szolnek bele.
de tisztazzunk nehany dolgot.
Azert kisse meg vagyok dobbenve az ilyen hozzaallasokon, hogy 600 tol kezdodik a motorozas, meg hogy ket szemellyel az sem eleg.Nem kell 12 000 ig porgetni.
A loero egy szamolt adat a nyomarekbol. A nyomatekgorbet kell nezni, milyen fordulaton mekkora nyomatek all rendelkezesre. Ezt erzed huzoerokent, ebbol kovetkeztethetsz arra, milyen fordulaton mit erezhetsz, de a valtoattetel megint szamit, mert minel nagyobb fokozatban vagy, annal gyengebb lesz a huzoero az attetel miatt. A loerot vegsebesseg tekinteteben erdemes nezni. Talan.
elozesnel vissza kell valtani, az miert baj? ez a motorozas. Nem ertem, miert kellene minden helyzetet egyetlen sebessegfokozatbol megoldani, vagy ez miert baj. Azert van 5 vagy 6 fokozat.
80-90 nel egyesbe visszavaltasz egy sornegy 600 al, ott azert eleg erdekes dolgok vannak ugy is, hogy az elso 4 fokozatig le van szedalva. Elso motorkent osszeszarod magad rajta olyan fordulaton 1 ben, ha az egesz csaladot rarakod, akkor is.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
bacus
őstag
válasz RA541 #125038 üzenetére
"ahhoz már 12000-ig kell pörgetni" - azért motoron ez nem olyan mint autóban a 6000, gyorsan felpörög, illetve minden úgy van kialakítva az óracsoporton is, hogy ott legyen kellemes a szemnek
A motorok alapjárata is magasabb, mint egy autóé, 1200-1500 ford/perc között teljesen jó egy motor alapjárata."80-90-nel egyesig vissza kellene váltani" - erős túlzás ez, szerintem 80-nál egyiket sem kell visszakapcsolni egyesig
A nyomaték egy jellemző a motor adott fordulatán, felvehető egy nyomaték görbe a fordulatszám függvényében. A LE pedig egy kiadódó jellemző, nem független a nyomatéktól (körfrekvencia szorosa ). Ha a nyomaték egy "lapos" görbe, akkor a teljesítmény egy szépen emelkedő görbe lesz. Az a kellemes, ha nyomaték nem emelkedik kiemelkedően, azaz a használható tartományban a nyomaték maximuma és minimuma között nincs hatalmas (mondjuk 20%-nál) nagyobb eltérés. (Ideális motor nyomatéka állandó, míg a teljesítmény ennek megfelelően egy szigorúan monoton növekvő egyenes) Ebből az is jön, hogy a nyomaték maximum és a teljesítmény maximum nem eshet a használati tartomány két végébe..
Nagyobb lökettérfogatú motornak nagyobb lesz a nyomatéka (minden fordulaton), azaz alacsony fordulaton is van elegendő teljesítménye dinamikusan gyorsítani.
Azért egy 5-600 ccm motor igen csak tud dinamikusan gyorsítani, még két személlyel is !
Az, hogy egy ezres motor 0-100 -ra gyorsulása 3-4 mp, a 500-asé meg 6-7 mp, azért ne feledjük el, hogy egy gépkocsihoz képest még az 500 as is nagyon ott van. Meg az ezres motort is vissza kell váltani, ha ki akarod hozni belőle amit tud, ott sem úgy megy, hogy berakod 6.-ba aztán csak pihenteted a lábad.., de tény, hogy ritkábban kell váltani.A v-strommal rengetegen túráznak 650-el, 200 kg feletti terheléssel és elégedettek !
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
zgospel
őstag
válasz RA541 #125038 üzenetére
Nézd, a félreértések elkerülése végett leszögezném, hogy nekem aztán tényleg tök mindegy mit veszel
"ha szükség van ekkora teljesítményre,akkor 80-90-nel egyesig vissza kellene váltani"
Egyáltalán nem kell. 90-nél ha másodikban húzol egy kövéret akkor ki fogsz lőni. A 2. fokozat kb 130-nál forog le. A 3. fokozat vége 180 körül van, mégsem harmadikban mentem az autópályán 130-cal vagy 180-nal, hanem hatodikban, és ha kell onnan még 200-ig jól tud ugrani az a motor, de tényleg ilyen tempóban akarsz túrázni?A többieket sem értem miért adatlapokból próbálnak motorozni. Nekem volt 4 évig FZ6-om, és nem tartom kevésnek utassal sem. Szépen is néznénk ki, ha nem bírna dinamikusan felmenni egy akármilyen közúti emelkedőn utassal meg pár csomaggal.
Három éve valaki azért adta el a 2 hónapos Tuono V4-ét, mert 4 ezer alatt rángat és az nem tetszett neki Szerintem meg ezek nem dízel autók, hogy 2 ezren kelljen őket nyektetni. Őszintén nem értem miért esik nehezére bárkinek mondjuk 6 ezren tartani a fordulatot. Mert ha onnan bármilyen helyzetben bármilyen fokozatban húzol az FZ6-nak egy gázt, akkor az menni fog. Vagy hogy miért olyan ördögi dolog 10 ezerig elforgatni.
Plusz ne keverjük a 70 ló körüli 600-asokkal.Most nagyobb, nyomatékosabb, erősebb motorom van, de a versenypályákon kívül nem igazán érzem, hogy számított volna az erőbeli különbség.
szerk: na fasza, 1 órája kezdtem neki ennek a hsz-nek, csak közben meló is van, látom azóta már érkezett más válasz is.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
csongi
veterán
válasz RA541 #125048 üzenetére
Ez csavarja meg a dolgot.
Utas kényelemet társítani a sportúrához, és ezt használni túrázáshoz.
Bátran próbáljatok ki túramotort is. Erre a célra csinálták ezt az irányt.
Egy kicsit lehet vele játszani. -
Topiccsendőr
addikt
válasz RA541 #125048 üzenetére
Nem igazan beszeltuk tul, sok szempontot egyaltalan nem emlitettunk.
Azt kell atlatnod, hogy a kevesebb hengeres motoroknak ugyanakkora kobcenti eseten kevesebb loereje lesz, mint a tobbhengereseknek, megsincs akkora kulonbseg koztuk, hogy ne lehessen kozlekedni barmelyikkel.
A tobbhengeres motorok tobbet tudnak forogni, ezert joval nagyobb fordulatszamon kell elvaltanod a nyomatekot az erre a celra elnevezett nyomatekvaltoval. Minden valtas eseten egyre kisebb ero jut a hatso kerekedre, minel tovabb tudsz egy fokozatot kiforgatni, annal tovabb lesz nagy ero a hatso kereken, nagyon egyszeruen, szakszerutlenul megfogalmazva.Egy keveshengeresnek altalaban nagyobb a nyomateka also fordulatszamon, de nem tud annyit porogni, a nagyobb alternalo tomegek miatt.
Igy lesz az, hogy egy 65 Nm nyomateku sornegy 600 as ugyanugy 120 loeros lesz, mint egy 100 Nm nyomateku 1000-es V2-es. Miert? Mert a sornegynel hiaba kisebb a nyomatek a fotengelyen, ha elforog 13 000 ig, a vegsebesseguk ugyanakkora lesz, kulonbozo nyomatek karakterisztikaval, mas valtoval. Azaz a sor4 alul a v2 hoz kepest gyengebb lesz, de azt a joval nagyobb nyomatekot a keveshengeressel hamarabb kell elvaltanod, mert nem tud annyit porogni. Ha ugyanolyan valtoja lenne a keveshengeresnek, mint a sornegynek, akkor termeszetesen hanyattbszna, es nem lenne vegsebessege. Gyakorlatilag azt a joval nagyobb nyomatekot olyan atetellel kell parositani, ami nagyon leredukalja a hatso kerekre juto erot, hiaba majdnem duplaakkora a nyomatek.
igy lesznek ugyanakkora loerosek, hiaba gyengebb az egyik. Szoval 70 loerovel is vigan elvagy, de velemenyem szerint meg kevesebbel is.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
pakfong
tag
válasz RA541 #125048 üzenetére
Kicsit viszaolvasgattam, hogy miről megy a diskurzus.
Én csak azt nem értem, hogy kezdőként miért akarsz egyből utassal túrázni? Vagy átsiklottam vmin, és van már motoros tapasztalatod, csak eddig "nagymotorod" nem volt?A fórumon ha nem reagálok a kérdésedre, írj pm-t. | Königssee: https://www.youtube.com/watch?v=vjuWUe6Rz6s
-
Micsurin
nagyúr
válasz RA541 #125061 üzenetére
Bontott felső híd és csőkormány +az N-esre való bowdenek, fékcső talán elég ha nem akkor mehet a fém legalább.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Milyen TV-t vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Házimozi belépő szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- World of Tanks - MMO
- nVidia tulajok OFF topikja
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- PlayStation 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest