-
Fototrend
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
adamka16
őstag
Van mikor nem csak a mattüvegre kerül, hanem amögé.
DJ. Ru$y: Először próbáld azt amit Clemi javasolt, után ha van benned elég kurázsi és nem remegnek a kezeid, akkor egy hegyes dolog+csipesz kombóval ki kell szedni a mattüveget és befújni mögé. De ez már elég hard, és inkább bízd a szervizre.
[ Szerkesztve ]
-
fattyu
veterán
Mire gondolsz? Hogy nem áll meg a vakuszinkron limitnél a záridő? ha bent van a HSS akkor nem is fog.
Vagy hogy nem látszik a képen hogy vakuzol? akkor meg állítsd 2nd curtain-re.Vagy fejtsd ki
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
-
k1csi
senior tag
Szobában próbáld ki az M módot.
Beállítod a záridőt meg a rekeszt és a vaku akkorát fog villani amit kell.
Az Av mód az a derítő mód. Akkor kell, ha meg akarod őrizni a környezeti fényeket.Auto ISO fixen 400 lesz. ISO-t igénynek megfelelően neked kell beállítani vakuval.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
kiskornel
addikt
Hehe... én is ezt kerestem először, aztán rájöttem, hogy én vagyok az, aki nem érti a koncepciót!
AV üzemmódban, ha van rajt vaku, ha nincs, ugyanúgy müxik a gép. Tehát sötétben iso100-on dobálja a hosszú záridőket. Iso100-on amúgy se lenne elég záridőd semmiképp se, ezért a fő fénynek a vakunak kell lennie. Ha meg ő a fő fény, akkor M módba kell pakolni, és valami normál, még szinkronos záridőt kell kiválasztan (mondjuk 1/100s; 1/160s).
Én ETTL vakuval ezeket az üzemmódokat használom:
- Ha a fő fény a vaku, akkor M mód, mert ilyenkor nem a záridő fogja meghatározni a kép világosságát, hanem a vaku és a blende. Beállítasz egy olyan értéket, ami vak sötétet adna, az autovaku meg nagyot villant. Harsány árnyékok várhatók!!!
- Ha deríteni akarsz, akkor be kell fognod a környezeti fényekből. Ilyenkor AV üzemmódon hagyod, az expo korrekciót leviszed minuszba (mondjuk -2Fé-re). Az isot addig tekered fel, amíg megfelelő záridőt nem kapsz. A derítést elvégzi a vaku. (vaku normál expon van, a váz meg -2Fé-n.). - szerk: persze ezt az üzemmódot M mód fényméréssel is leszimulálhatod.Ehhez van két vaku üzemmódod: kiértékelő és átlagoló. Átlagoló vaku üzemmóddal az egész képet ki akarja exponálni vakuval (a háttérrel együtt, így néha kiégeti az előteret), kiértékelő esetén csak a fókuszban levő témát (ez a derítés üzemmód).
HSS esetén nagyfokú teljesítménycsökkenés várható.
Kis olvasnivaló: [link]
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
copass
veterán
nekem is 1.8/50-em van, ha nem középen van a fókuszpont akkor sokszor mellé megy, mivel nyitva van így nagyon szembetűnő a különbség az éles és neméles rész között, 5.6-nál már tűéles.
én 1.8 fókusz középen vagy fent/középen, cél szemre általában jó lesz."amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
kiskornel
addikt
Egységesen mindegyik fókuszpontnál félrefókuszál, vagy csak a középsőnél? Ugye dedikáltan a középső volt kijelölve (bocs ez már a hülyének nézlek kategóriá, visszaszívtam...)
Mattüveget nem piszkálta senki, igaz?
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
őstag
Nekem épp most Camerakft-nél van két obim kalibrálásra.
Nem sokat hezitáltam, amikor az 50mm f1.4-em ilyen képeket generált:
A fókuszpont nyilván az arcon volt. Ezek után nyilván a kézfej az éles...
Rengeteg képet kellett kidobnom este válogatás közben...Más obival nincs ilyen (vagy ennyire feltűnő) problémák a vázaimmal, úgyhogy nem is haboztam.
-
kiskornel
addikt
Ezt már 1x feltetted itt, és kaptál rá választ. Kizárólag az 1-es szériás vázakon van manuális vaku fénymérés. A többin csak ettl. Le van írva a 430EXII magyar nyelvű tájékoztatójában.
Tehát a te általad a vázon beállított értékekhez igazítja a villanást, és nem neked kell a váz beállításait a vakuhoz igazítanod. Használd az M módot, vagy magas ISO-t az automatikához.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
.DLL
veterán
Ropi írta le korábban, hogy a vaku az előteret, a váz a hátteret próbálja helyesen kiexponálni. Ha a háttérhez 5,6-on vagy pl. f8-on 2-3 másodperc kell, akkor annyi időt fog beállítani. Ahhoz hogy ezt felülbíráld, és azt mondd neki, hogy nekem nem kell annyira világos háttér*, M módot kell hogy használj.
*még akkor is ha a plafonra villantasz, mert oké, hogy te tudod, hogy a plafon csak 2,5 méterre van és fehér, de a gép ezt nem tudja, mert akár lehetne 10 méterre is egy csarnokban.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
k1csi
senior tag
Az, hogy a gyakorlatban mennyire nem tudom (eddig csak segédtükör letörésről hallottam, lehet nálad is ez közeleg), viszont elvileg abszolút. Nezd meg az ábrát a linken:
http://www.the-digital-picture.com/Photography-Tips/Canon-EOS-DSLR-Autofocus-Explained.aspxAmíg a fény az AF szenzorra jut, jónéhány tükör igazgatja az útját.
A másik ok amiért fókuszhiba előfordulhat az a szférikus aberráció. Ugye az AF nyitott rekesszel történik az expó meg nem. A rekesz szűkítése a fókusz eltolódását eredményezi.
Bizonyos obiknál szándékosan alulkorrigálják ezt a hibát azért, hogy a háttérelmosás szebb legyen (mondjuk többek között ezért szoktam magamban mosolyogni, amikor ilyen obik élességéről megy a diszkurzus pl. az 50mm-esek is ida tartoznak, bár szorgalmasan válaszolni szoktam).
Nézd meg ezt a linket:
http://www.nikonjin.com/forum/showthread.php?tid=1043Ez viszont liveview-s fókusznál is jelentkezik. Pl. Canon 50 1.2 élességét elég trükkös tesztelni (legalábbis kis tesztábránál amikor közel kell menni).
Liveview alatt úgy kell élességet állítani, hogy a DoF preview aktív (ML jól jön), majd DoF preview kikapcsolása után nyomni az expó gombot (ha elfelejted alexpós lesz a lerekeszelt fotó). Hiába állítod tökéletesre nyitott rekeszen az élességet, megnyomod a DoF preview-t és pl f/2-f/2.8 között nemhogy élesebb lenne, hanem életlenebbnek tűnik.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
zolka78
senior tag
Egy Tamron 17-50/2,8 obival ki tudlak segíteni egy teszt erejéig, ha pősti vagy. De egy gyors tezstet akár egy kávézóban is össze lehet hozni. ML-nél ugyan úgy a váz fókuszrendszerét használja a szoftver. Tehát ha ott bibi van akkor a trapfocussal is gondod lesz.
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
-
fattyu
veterán
?
sose értettem ezt a kérdést. oltári nagy különbség van az ekv gyútávok között. a 24 apscn meg pont egy elég semmilyen se nem széles se nem alap gyútáv. ha ez nem zavar akkor a 24-105 egy egész jó zoom obi. tényleges előnye hogy végig f4.
de szerintem sokkal értelmesebb gyútáv a 15-85[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
.DLL
veterán
Ha van mellette 10-től 20-22-ig menő obid, és inkább a hosszabb gyufatávokat szoktad használni, akkor van némi realitása a 24-105-nek, de tényleg meggondolandó a (ha az árat nézzük) a 17-55/2.8 is. De ha tényleg inkább a tele oldalát használod, akkor ez lehet hogy kevés.
(P.H.)
-
hp1950
tag
Eleinte én is sokat filóztam a két obi között!
Próbáltam a 24-105 is. Végül a 17-55 2.8 ál kötöttem ki. 17-55, illetve a 15-85 kéőbb fejlesztett obi, és kimondottan APS-C-re tervezték. A 15-85 hamar kiesett a fényerő miatt. 17-55 2.8 on már vállalható f4 pedig igencsak jó! -
Fail3D!
addikt
oks koszonom, gondolom mas onkentes muszeresz nincs akkor erre a feladatra ruzsa janos gondolom akkor nincs beregelve ide esetleg tudtoj olyan keszulekeket amik szinten compact flashel mukodnke? csak mert megfordult mar a.fejemben hogy veszek.valami elromlott agyon tort.keszuleket es.a kompakt flash beolvaso rszet atszerelem
[ Szerkesztve ]
-
-
k1csi
senior tag
Ha nem írod, hogy állványról készült első ránézésre azt mondtam volna, hogy beráztad.
Egyébként felbontás tesztet vagy 10 másodperces késleltetéssel vagy távkioldóval min ISO-n (jelen esetben 100-on) szokás csinálni. Én RAW+JPG-ben szoktam, azért, hogy megnézzem mennyit visz el a JPG motor (magas ISO-n tip. rengeteget).
Egyébként még ilyenkor is lehetnek meglepetések.
A legjobb (legdurvább) amit olvastam az a Lensrentals blogon volt.
http://www.lensrentals.com/blog/2012/09/why-arent-the-damn-numbers-the-sameA "Every Lab is a Bit Different" részt érdemes nézni.
A poén az volt, hogy az épület másik végén betont bontottak. Hallani nem lehetett, de ahhoz elég volt, hogy vibráció tönkretegye a tesztet.A te esetedben vsz. több ennél sokkal durvább hiba volt.
Ha gyorsan akarsz ilyen tesztet érdemes direkt vakuzni (pl. tesztábrát) M módban úgy, hogy a környezeti fények ne jussanak érvényre. Nem mellesleg a legtöbb obi rekeszelve a legélesebb. 1-2 Fé rekeszelés nagyon sokat dob.Van amihez még ennél is több kell. Pl. 50 1.2-nél a fókusz eltolódik rekeszelésnél, azaz a fókuszt azon a rekeszen kell csinálni mint amin a fotó készül (legalábbis felbontás teszthez) Liveview-ban...
Egy tényleg pengeéles obinak az élességét akkor fogod megtapasztalni, ha nem rontasz el semmit amit írtam.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
kiskornel
addikt
Hát ebbe annyi user error van, hogy azt sokáig tart felsorolni. Most a 24mm-es képeket nézem (ami megjegyzem az 50mm-es link alatt van... tehát már erre se tudtál odafigyelni).
Lényegesen jobb a képe a 15-85-nek, mint a másik kettőnek, de csak annál a képnél alkalmaztál 2mp-es késleltetést. AI servo AF-et használni (one-shot helyett)? Ez akkora hiba, mint ide Nagykáta. És végül az ISO értéket is csak a 15-85-nél tudtad fix 200-ra rakni, a másik két esetben auto-iso volt. Aztán az állványt nem tudtad volna ugyanott tartani?
Egyértelműen a 15-85 a nyerő, mind élességre, mind annak a legkisebb a CA-ja a képszéleken. Második befutó a 24-105, és csak aztán a 17-85 amit szegény már iso1000-rel lett fényképezve.50mm-en is ugyanezek a tesztelési hibák. Itt viszont mérföldekkel veri a 15-85 és a 24-105 az obidat...
Még így is az látszik, hogy a két drága obi megéri a pénzét. Így a CA-k alapján szerintem a 15-85 nyerné a versenyt, ha a nappal szembe fordítanád az obikat. De ez csak megérzés...
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
k1csi
senior tag
Nem minden példány ilyen, de ami nem az is nagyon közel áll hozzá, azaz némi használat után ki tud csúszni.
Ha nagyon zavar megpróbálhatod bevinni és állítanak rajta ami egy ideig biztos megoldja.Egyébként pl. lenstip review is említi:
http://www.lenstip.com/220.3-Lens_review-Canon_EF-S_15-85_mm_f_3.5-5.6_IS_USM_Build_quality_and_image_stabilization.htmlUV szűrőből meg vagy jót vagy semmit. Jó pl. Hoya HD (HMC-se rossz, nézd meg a lenstip tesztjét). Netről rendelve (e-bay) kb. 2/3 áron lehet originált venni.
Zozzer888
Az, hogy 150k egy obi még nem jelent semmit (fotózás drága hobbi, ennyit ér a pénzünk stb.). Egy jobb fix ennek a töbszöröse is lehet és az sem feltétlen hibátlan.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen