-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
forceberg
veterán
válasz Gabesz87 #80496 üzenetére
Az 1.5D ekkora autóban utazásra való, nem autózásra
Tudom, nekem az van L3 kombiban, felmegy a hegyre is, de nyilván nem virgonc. Cserébe csak télen, vagy hajtva kér 5l-nél több gázolajat. A Talisman meg nem nehezebb.
A LED lámpát talán említettem, hogy jó LED H7 égővel ki lehet váltani, ha még ép a foncsor és a lencse.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
-
forceberg
veterán
-
forceberg
veterán
válasz rob210 #80548 üzenetére
Nem kell oda új szerkezet Kivéve, ha valamelyik műanyag xar el van pattanva, akkor azt ki kell váltani.
M2-n nekem totál széthullott. A a műanyag gyakran elpattanó bowden ütközőket meg legyárottam magamnak aluból. + csináltattam a műhelyben egy tárcsát, mert az egyik vezetőtárcsa is eltört, mert persze, még az is ki van könnyítve... Bowdent is cseréltem, mert ki volt szőrösödve. A költségem valami 300Ft volt, annyiba került a 2-3m bicikli fékbowden.
Ez egy igazi tróger cucc: [link][ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz molnarpeter #80556 üzenetére
Lehet, hogy már 10+ éve is őket néztem meg, de már akkor valami 18-ért akarták ezt oldalanként.
Ezért inkább magam tákoltam meg, annyira rosszul nem sikerült, mert azóta is működnek. Megcsináltam preventíve a jobb oldalit ishttp://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz Gombinyó #80617 üzenetére
A 200e esetén a 7. 30 ezres ciklusában van a motor.
Viszont napi mondjuk 150km-re használták.
Olaj szempontjából mennyivel rosszabb a napi 150 km mondjuk a napi 20-30km-nél? Szerintem nem sokkal.
Egy napi 20-30km-t járó autóban 15e alatt jóval több hidegindítás lesz, mint a napi 150km-re használtban 30e alatt.
Minden más egyéb miatt a 200e az 200e.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz Tibko8 #80734 üzenetére
Az aksit kétféleképpen érdemes leszeltelni, azon kívül, hogy állás után feszültséget mérsz rajta.
AGM esetén 12,6V alatt semmiképp sem tekinthető feltöltöttnek.1. 1-2-3A-rel kisütve mérni, hogy mennyi idő alatt merül le
2. nagy árammal 10mp-re megterhelve. Lásd terhelővilla.Nekem mindkét módszerre van saját épített eszközöm.
-3A-rel kisütve a 8 éves Varta gyári 70/760-as AGM aksiból még simán kijött több, mint 40Ah.
-120A-es terhelés: simán jó feszültségen maradt az aksi. 760A CCA-s aksinál jobb lenne mondjuk legalább 200-250A-rel tesztelni, de a 120 is "lehúzza a rolót", ha xar az aksi.Ezek otthoni használatát nem szakmabelieknek(elektronika) nem ajánlom, mert utóbbi esetben 1500W körüli teljesítmény tud fűteni rendesen.
Az autó töltőrendszerén meg nehéz kiigazodni, mert nem tölti mindig az aksit! Ugye a túltöltés is káros!
Hátmég ha enegry smart management is van a szoftverében... az még olyat is csinál, hogy fullra nem tölt, hanem az aksiról járatja időnként az autó villamosságát. Emiatt menet közben simán lehet mérni akár 12V körüli értékeket is. (ezt saját beépített műszerrel az aksi saruin mértem)(#80735) Somatom : teljes feltöltéshez az AGM-nek kevés a 14,4V, főleg hidegben, akkor akár 15V fölé lehet menni.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
Spuri honlap
Még páran a VIF-re esküsznek, nálam az semmi változást nem hozott, na de a MaxxMotion, na az nagytisztítást csinált! Szóval azt ajánlom.A kábelt meg lehet érdemes lenne javítani.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
Hülyeséget ír a tag, nem vehető komolyan:
"amivel robbanásszerûen elégeti illetve több darabra szedi az elégetetlen koromszemcséket. Ekkor azt látjuk a közúton, hogy az elõttünk haladó dízel jármû egy hatalmas füstpamacsot produkál."Én ilyen robbanást nem láttam még magam után.
Ha adogatsz neki MM-t, akkor szerintem más nem kell!
Nekem a MM kb. 2,5 tank alatt takarította ki a rendszert!
120-200km-enként regenerált az autó!
Itt írtam le korábbanhttp://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz Bacusuz #80897 üzenetére
A valós szenzorállást diaggal ki lehet olvasni, a kijelzés az csak egy beállított valami, hogy mikor mennyit mutasson
BTW azért 16l fogyás és 85% mutatása szerint 100l körüli tanknak kellene lennie a kocsiban, nem hiszem, hogy 50l-nél nagyobb tank lenne a Clioban.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
Spurit a Megane-ban(régi 1.5) használtam sokáig, rosszabb biztos nem lett tőle.
Itt van nyári: [link] Énis innen rendeltem anno. Reggel rendeltem, másnapra megjött a csomag. Azon gondolkodtam, hogy szerintem már ez is megkezdte a tisztítást a MaxxMotion előtt. Még nekem van egy nyári, de azt még a téli gázolajhoz nem akarom hozzáönteni, majd áprilistól elhsználom, úgyis túl drága a MaxxMotion...
Viszont a sima xar gázolaj mellé időnként valami kell, különben lerakódik minden, mindenfele.
A MM előnye még, hogy nincs benne biolófax![ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
Ha még használható állapotban van a projektoros tompított lámpád, én inkább abba vennék LED-et, ahogy vettem is a Lagunába: (Lámpakép falon)
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
Azt hittem, neked is lencsés. Esőben szerintem egyik sem igazi, mert ugye a fény az útról jóval kevésbe verődik vissza. El lehet erre is szórni több 10 ezret, mire megtalálod, hogy a neked kritikus körülmények között melyik a legjobb.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz G.Norbi #81080 üzenetére
A kocsi alatt van hasvédő műanyag? Mert akkor alatta nem lesz tócsa, csak menet közben viszi a ki a menetszél. Én jártam úgy egy gyári hibás szűrővel, hogy a tőmítőguminál engedett. De ugye csak akkor ment ki az olaj, amikor már meleg(vékony) volt és volt rendes olajnyomás, tehát pl. alapjáraton nem.
Ha jó emlékszem, a jobb hátsó keréknél láttam meg lecsöpögni az olajat.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
A 12,12V is kevés 1 nap állás után. Az milyen kocsi?
Ez 2014-es M3? Akkor abba szinte biztos, hogy AGM aksi kell, mert nem tölti telire...
Diaggal meg kell nézni, hogy az Energy Smart Management aktív-e?
+ ehhez kapcsolódik, start-stop funkció van?Ha aktív, akkor a FedComp nem mindig tölti telire az aksit. Feltölti, majd a generátor helyett az aksiról mennek a fogyasztók. Ha merül az aksi, vagy motorfék üzem van, akkor meg elkezdi nyélgázon tölteni. Meríti, majd töltögeti a kocsi az aksit, van, hogy épp úgy áll le, hogy nincs feltöltve. Egy szint alá persze nem engedi, hogy nehogy indítási gond legyen. Az AGM meg sokkal jobban bírja ezt az üzemet, mint a sima. A sima aksikat ez a használat kinyírja!
Diag sw-rel kikapcsolható ez a funkció, akkor jó a kocsiba sima aksi is.
A Lagunámban nemrég kapcsoltam ezt ki, azóta nem merítgeti menet közben az aksit a kocsi.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
Meg kellene mérni a kocsi nyugalmi áramfelvételét, hogy mennyivel szívja az aksit, amikor a kocsi be van zárva? 20-30, max. 60mA felett már biztos nem egészséges.
+ feltölteni az aksit, majd állva hagyva megmérni a feszültségét.
Az egyéb tesztelések már nem könnyen kivitelezhetőek.
[Itt leírtam, link]A 12,12V a Meganeban is kevés, azt jelenti, hogy az aksi, vagy a töltése(pl. a Smart Management miatt) nincs rendben.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz rob210 #81190 üzenetére
A 100-200mA az már leszívja, de 100mA egy jó aksi és jó töltés esetén több hét, mire leszívja. Csakhát pl. télen nem mindegy, hogy 90-100 vagy 50-60%-os aksi áll neki az indítózásnak.
Szerintem ez a kibocsátás normák miatt is van.
A kibocsátás méréseket hidd el, hogy fullra feltöltött aksival kezdték. Azaz a tesztkör alatt az aksit nem kellett a kocsinak töltenie és amennyire lehet, a generátor helyett is az aksiról mentek a fogyasztók. 1-2g CO2-t lehet, hogy elcsaltak ezzel
Ezt a beépített voltmérőm meg is erősítette.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
Mérés közben ne szakadjon meg az áramkör, úgy mérd meg!
Ha csak simán saru levesz, műszer rá, akkor a műszer is elfüstölhet.
Egy pár A-es rúgás olyankor van.
Autó leállít, bezár, de géptető nyitva hagyva.
Vársz egy negyed órát, hogy tuti minden kapcsoljon le.
Sarut meglazítod, de nem veszed le. Műszer egyik kanócát rá a kábel sarura, a másikat a kábelsaru alatt az aksi kivezetésére. Saru így leemel. Mikor leemeled a sarut, az áram a műszeren fog folyni.
Először nagy áramhatárra állított műszerrel csinálod, ha nem túl nagy az áram, akkor utána új mérés kisebb méréshatárra állítva a műszer.
Csak saját felelősségre! Zárlatot ne csinálj közbenhttp://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
Ezek nagyon alacsony fesz. értékek. Rá kellene ezekre tölteni mindenképp. A Rönót kb. csak levett saruval érdemes nézni.
Nálam a Laguna ha 12,6V nyitás előtt, akkor ha kinyitom, mire beleülök kb. 12,2-re lemegy a fesz, mert ez-az elkezd fogyasztani. Vagy esetleg azt is kipróbálhatod, hogy nem zárod be a kocsit, csak úgy otthagyod nyitva, akkor is szerintem egy 10 perc után elmegy "stand-by"-ba a kocsi. Majd pár óra múlva rámérsz.
A néhány mA az jó, ha jó a műszer
Az árammérőkben nem mindig bízok, nálam a biztos árammérés amúgy nem is árammérő állásban történik, hanem egy mérőellenállást iktatok az áramkörbe, és az azon eső feszültségből jön ki az áram.
Ja, a Lagunán az aksi negatív pólusán van is gyárilag, szóval méri a kocsi maga is az áramot
Így néz ki a negatív saru: [link]http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
-
forceberg
veterán
válasz forceberg #81255 üzenetére
Illetve még a sárvédő betét leszerelésével lehet hozzáférni.
(#81257) gabor9991: nekem meg a M2-be egy elvileg hozzá kicsi Bosch S4 Silver van, hát vagy 8 éve.
680 helyett csak 540 CCA-s, mégis pöcc-röff. Ha hosszabb időre áll a kocsi, le kell venni a sarut, mert ez álltában eszik vagy 40mA-t.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz LamerGyuri #81269 üzenetére
Na szóval, ami nekem fura, hogy két db. 1.5-ösöm is van, a 10 évvel öregebb (360e van benne) sima lendkerékkel szerelt szebben jár, mint az újabb, ami fele annyit sem futott. Szóval ez a DMF szerintem egy bullshit, de legalább drága móka.
Viszont akár a motor programozása s lehet eltérő, ha van / nincs DMF.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
Úgy emlékszem, hogy 4 fül van, de csak 2 csavar van betekerve.
E kép szerint is:
[link]
A krómcsíkos bepattintott elemet előlről szerintem nem lehet kipattintani.Kerékcserekor a dobbetét levételével hozzáférhető elvileg.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz Cola111 #81345 üzenetére
A csalódottságod érthető, de az, hogy kié volt az autó, semmit sem jelent.
A márkaszervizek is...
A kuplung hosszú távokat járva nem kellene, hogy fent fogjon, hacsak nem botlábú a tag, bár 250e km, az 250e km. Ha kollégád, ha nem, nem ültél mellette a kocsiban, igazából nem tudhatod, hogy hogy használta. Amire ő azt mondja, hogy vigyázott rá, arra egy témában jártas lehet, hogy tépné a haját!Ha legalább 3-4 évre tervezel az autóval, akkor mostmár nem biztos, hogy érdemes kiszállnod belőle azonnal.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- 24 Hours of Le Mans
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Gaming notebook topik
- Aliexpress tapasztalatok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós kamerák
- ASUS routerek
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- További aktív témák...