-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Benir8
senior tag
válasz rob210 #80066 üzenetére
Alánéztem aknáról. Megnéztem a hátsó lambdaszondát katalizátor után középső dob felé. Arra vettem észre, hogy a lambdaszonda összekötő csatlakozója hiányzik róla, sem a motorfelől csatlakozója sincs. Szigetelőszalaggal lett össze tekerve és kábelrögzítővel lett felfogatva. Ez most mire utal? Volt előző tulajdonos szerelője miért ezzel a megoldással oldotta meg? Kontaktos lehetett?
-
-
sesomaru1989
aktív tag
válasz rob210 #80047 üzenetére
Szia
H őszinte legyek nem talaltam meg amit írtál. Egy egysejtű szintjén el tudnád mondani hol a fenebe van ez?
Az elektromos gázpedal csatlakozót találtam meg.
A pollen szűrőt ugye az jobb oldalrol kell kiszedni, ha a kesztyű tartót kiszedem. Ez oke. De hol van ott ellenállás, v csati?Am a közép konzol szét szedtem. Egeszen a kapcsolokig.
Megneztem a fűtés kapcsolot, a csatlakozót, oxidáció nincs sehol vezetekek épek.
1, 3, 4 állás működik is egyedül a 2-es nem megy...
A kapcsoló konzolban az ellenállások jók forrasztasokon s8ncs semmi gebasz..
Ötleted van esetleg még? -
sesomaru1989
aktív tag
válasz rob210 #80084 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm a képet,
Így meglett.
Megmozgattam a csatlakozót és elindult a motor 2-es állásban.
A következő kérdésem:)H a bubanatba szedem ki ezt a modult, h esetleg át nézzem, kontakt sprével befujjam, iszonyat rossz helyen van am.
A csatlakozot probaltam lehuzni, de hiaba nyomtam a két pöckét, nem jött ki... -
gabika1972
tag
válasz rob210 #80093 üzenetére
Ha szembeállsz a kocsinak, bal kéz felől a szélvédő alatti takaró műanyag fedlap alatt van egy fekete műanyag doboz. Ide fut be a klíma cső, és ahogy nyúlkáltan egy hűtő is van itt (éreztem a réz lamellákat). Tehát itt lehet a klíma hűtő is, gondolom én laikusként.
Valószínűleg ebben a dobozban lehet a filter, de, hogy, hogy kell szétszedni rejtély. Egyrészt alig lehet hozzáférni, másrészt fingom sincs, hogy a rafkós francia, hogy illesztette össze -
gabika1972
tag
válasz rob210 #80096 üzenetére
Mérgemben összeraktam a takarólemezeket. De vmelyik nap szétszedem és csinálok fotót. Nem igazán értem: hova kellene raknom a falevelet?
Egyébként ez még mindig az a projekt, hogy a két szélső befúvó meleget tol, a középső meg hideget ha fűtök. Valahol szelel is a fülke, érzem a hideg huzatot a fülemnél. Tartok tőle, hogy valahol a szellőző rendszer hullott szét és fals huzat jön be valahol.[ Szerkesztve ]
-
Gyb001
senior tag
válasz rob210 #80136 üzenetére
Igen, sajnos nagyon bizalmatlan vagyok már a kocsival kapcsolatban. Rengeteg rosszat olvastam róla.
Az említett repedés milyen körülmények között következhet be?A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station
-
Gyb001
senior tag
válasz rob210 #80136 üzenetére
Megnéztem jópár autóba az elmúlt pár hétben, és sajnos azt kell mondjam egyikben sem érzem magam olyan jól mint egy renaultban. 3,5M körül kapni pár éves Grand Cliókat, 1.2 szívó motorral.
PL: RENAULT CLIO Grandtour 1.2 16V Alizé 2018 73Le.
Ezek a szívó motorok megbízhatóak? Vagy mi az ami még kerülendő?
0.9 TCE gondolom felejtős
Már azon is gondolkodtam hogy veszek egy új swiftet.[ Szerkesztve ]
A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rob210 #80136 üzenetére
Nem volt ilyenem, de meggyőztél, nem is lesz csak közgazdász szemmel álltam hozzá a kérdéshez - repedést nem vettem számításba, akkor inkább nem szóltam. Blokk probléma vonalon lehet érdemes volna kidolgozni egy megelőző beavatkozást, mármint pl hüvelyezésre gondolok... Amit nyilván senki nem vállalna be, de egy bontott darabot meg lehetne így csinálni, és aki elviszi, annak többet baja nem lesz Vagy típusazonos motorcsere című történet szívó motorra mondjuk, hogy ne legyen többet rá baj (ha már úgyis ki kell venni a blokkot, nameg gondolom drágább is bontottan az ilyen keresett erőforrás, így még a papírmunka is kijöhet talán jól). Plusz infókat nagyon köszönöm, máshol nem nagyon láttam még ezeket a hibalehetőségeket
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rob210 #80143 üzenetére
Ilyen lehetetlen dolgokat ebayen szoktam nézni, viszonylag drága, de vannak ritkább motorok is; 5000 km-es blokk és hengerfej (befecskendező rendszer és egyéb külső szervek nélkül 1700 EUR (+200 szállítás). 0.9 TCe azért akad már 885 GBP árban. Nekem ez lett amúgy az indirekt megbízhatósági index - ha sok az eladó motor és olcsó pénzért mérik, akkor nem lehet annyira gáz a konstrukció. Ahogyan itt is kétszer annyi az 1.2, mint a 0.9, Fordnál hasonlót tapasztaltam az 1.6 EcoBoost motorok árainál, sajna annál is elreped néha a blokk, bár visszavezethető talán a hűtőfolyadék fogyására a dolog, amire lett visszahívás. Kontraszt kedvéért a D4F hirtelen már 150 fontért is akad, igaz, clio 3-ból, de akkor is Persze ezek az árak sem tökéletesen mutatják a hibák előfordulását, pl. 2.5 V6 TDI van bontva tucatszám és olcsó is hozzá már minden, de ott híre ment a dolognak jobban, az ilyen motoros autókat olcsón is nehéz eladni valószínűleg
Másik módszerem a köbcenti szerinti megkülönböztetés: 1149 ccm jó, 1197 nem ajánlott, így könnyű belőni a hahut - hátha valakinek még hasznos lesz PSA furgonoknál van mindenféle motor, ott jött ki így a megoldás régebben (többféle 2.0 és 2.2 motor van például, ott kezdtem el kaparni a falat s lőn köbcentis keresési megoldás).
Suzuki: ez is szubjektív, de ahogy látszik, nekik is megvan a piacuk. Ide pl Jimny jöhetne bármelyik. Mondjuk ettől szép az autóipar, hogy különböző gyártók és vevők máshogyan gondolják, aztán a végén mindenki boldog, ha talál olyan kocsit, amivel egyetért
[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
válasz rob210 #80144 üzenetére
"Én az 1.6 21éves autómmal az Érdi emelkedőn, már nem egyszer kellett, hogy körbeautózzam ezeket az 1.2eseket."
A másik oka, hogy az emberek nem tudnak vezetni és nem ismerik az autójukat (pl hol a max nyomaték). Sokan nem merik forgatni, és 1500-on mennek fel az emelkedőn is és szidják, hogy mennyire lassú. F Astrába (60 ló) beleraktam jó pár kilométert, megtanultam hogyan kell lendületből autózni. -
lsebestyen
addikt
válasz rob210 #80151 üzenetére
Lendületet kell venni, megvan az. Katalógus adat szerint az F astra 2mp-cel rosszabbul gyorsul, mint az említett clio, sosem volt olyan gondom, h nem ment volna fel.
Nyilván egy erősebb autó simán elmegy mellette, de kamionoknál biztos, hogy jobban lehet menni, ha előre gondolkozik az ember. Ezért van több sáv a pályán, pláne emelkedőn. -
lsebestyen
addikt
válasz rob210 #80154 üzenetére
Jó hát nem is ülnék már vissza M1 1.6-nál gyengébb autóba, főleg, h kb. 0.5 literrel fogyaszt csak többet a Megi. De szerintem túl van dramatizálva.
LamerGyuri: anno csomó régi képet találtam a neten, amin az érdi emelkedőn állnak a lefőtt szoci verdák.
[ Szerkesztve ]
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rob210 #80174 üzenetére
Flottában is jól elvoltak ezek újabb 1.5 dízelek, főleg az erősebbek fordultak elő, persze ez csak 200k alatti futást jelent. Gondolom hosszabb távon itt is sokat számít a gázolaj szűrő, illetve maga a nafta az élettartamban... Ez a linkelt 90 lovas még Bosch rendszer, ahogyan a 75 LE, vagy Continental(/Siemens/VDO ) befecskendezős, mint a 110-es?
[ Szerkesztve ]
-
harry
veterán
válasz rob210 #80193 üzenetére
Hat nagyon remelem, hogy csak beneztek valamit es egy beallitas utan jo lesz... csak ha feltetelezem, hogy tenyleg jol csinaltak meg, akkor marad a masodik. Majd holnap kiderul.
Mi lenne amugy az normalis ertek/tartomany fekeronel? kb 150Nm mindket oldalon?
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #80196 üzenetére
Azon gondolkodom meg, hogy a munkahenger hibabol eredhet az, hogy esetleg jol van ugyan beallitva a pofa / tavolsag, de nem tudja eleg 'erosen' ranyomni...?
Meg ugy masfel eve nyaron volt, hogy a nagy melegben, araszolasban fellevegosodott a regi fekfolyadek, es a bal hatso kerek lehet befogott / ugy maradt par km-en at, legalabbis mikor utana megneztem otthon eleg forro volt a lemezfelni. Utana persze lett cserelve egybol folyadek, s utana osszel lett felszabalyozva a dob is, de nem tudom neztek-e fekerot valamelyiknel, vagy esetleg mar azota van vele gond, csak nem jott elo.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #80201 üzenetére
Hm meg egy gondolat (mar inkabb kivancsisagbol), az lehet, hogy az uzemi feknel valoban nincs problema, de pl. kezifeknel igen?
Nem tudom ezt mertek-e, de lenne benne logika, leven mashogy mukodik, es ha mar 'emergency brake', akkor annak is jol kell mukodnie... Mondjuk ha valamiert a normal feked nem mukodik es kezifek kell, ott valoszinuleg mar nagyobb baj van, mintsem a feloldalassag miatt aggodjak.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
-
grizlisandor
addikt
válasz rob210 #80213 üzenetére
Tényleg a Clio is ott van, mondjuk én csak 3 ajtósba gondolkozom.
Mit kell tudni erről a 101le 1.2 turbós motorrol? Gondolom a szokásos, hogy hidegen nem nyomjuk ki a szemét, megfelelő minőségű és gyakoriságú olajcsere, meg figyelni a turbó visszahűtésére.
Szíjjal vezérlésű? Gondolom még nem közvetlen befecskendezős, hogy koxtalanítani keljen(?). -
sesomaru1989
aktív tag
válasz rob210 #80225 üzenetére
Fene tudja, itt vettem anno motor tartó bakot 20.22 ezerért ha jól emlékszem.
Mind1, bontóbol keresek majd. ;), most a vezetek végén lévő sarut kicsit össze nyomtam, igy mar érintkezik.2. Kör:)
Csomagtartónál, bal oldalt van egy gumi harang, ugye abba fut pár vezeték, sztem a rendszám tábla világítás, azt a gumit lehet kapni vhol?vagy az is csak bontó? -
gabika1972
tag
válasz rob210 #80234 üzenetére
Köszi a gyors választ!
Mitől forrhatott fel a víz? Péntek, szombaton (bár közel sem volt ilyen hideg mint ma éjszaka), használtam a kocsit, nyoma sem volt hibának, ma reggel is ránéztem a kiegyenlítőre, középállásban lötyögött a nívó a tartályban. A sztrádán meg kiakadt a hőfokmérő.... -
gabika1972
tag
válasz rob210 #80239 üzenetére
Munka után kollégámmal, higgadt fejjel próbáltuk leereszteni a régi folyadékot (legalábbis ami maradt a rendszerben), de úgy eldugta a renault a tömlőt, a jeladó és a klíma hűtő mellé,a alá, hogy nem fértünk hozzá, akna meg nincs a műhelyben, így maradt a b terv, hogy a bekevert fagyállóval pótoljuk a folyadékot.Kissé emelt orral ráálltam egy beton felhajtóra. Majd 4 liter ment bele, szóval reggel jól kidolgozta a rendszer magát, alig volt folyadék a hűtőrendszerbe. Jó fél órát járattam a motort, volt vagy 5-6 ventillátor ki-bekapcsolás és probléma nélkül hazaértem, a hőfokmérő egy helyben állt egész úton mint katiban a gyerek. Kolléga szerint elképzelhető, hogy a termosztát reggel beragadt és nem engedte a nagy kör felé keringeni a folyadékot, onnantól kezdve meg ördögi kör volt hogy a felhevült rendszer folyamatosan kiokádta a frissen beöntött fagyállót.
Rászánnám a többletköltséget egy gyári termosztát beszerzésére.Lehet tudni milyen a gyári termosztátja az egyes clionak?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen