-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
t.imi
addikt
-
t.imi
addikt
válasz
Gyb001
#90494
üzenetére
Ha annyira ki van kopva, hogy átlforog....
Max ha felfúrod teszemazt 12-ről 14-re. Ahhoz még 14-es kerékcsavar kell, felnin sem fog átmenni jó eséllyel + valahol központosan kellene megoldani, hogy ne térjen ki tengely vonalból a felni közepe, az új furatok miatt...
Fékdob viseli a terhet, ha vékonyabb lesz a túlméretes csavar miatt, az sem életbiztosítás.
Szerintem kuka, de megmondják a fiúk.
Ennyire meg lett tépve folyamatosan? -
rob210
Topikgazda
válasz
Gyb001
#80172
üzenetére
szvsz ugyan az a két motor.
Max a dpf és füstgáz visszavezetés módosult kicsit.
Az, hogy neki van legalább két hibakódja az a nemtörődömség.
Ezek a DCI-k kiforrották már magukat és ha időben megkapja amit kell, szinte elpusztíthatatlanok.
PERSZE NEM VÁROSI HASZNÁLATBAN, mert nem oda lettek kitalálva. -
rob210
Topikgazda
válasz
Gyb001
#80139
üzenetére
Megbízható, de gyenge.
Én az 1.6 21éves autómmal az Érdi emelkedőn, már nem egyszer kellett, hogy körbeautózzam ezeket az 1.2eseket.
Utolsó évjáratos 3 as clió grandtour 1.2 turbóval az jó gép megy is fogyasztás is jó és nem tce!!!
Ellenben az utsó generációs tve már fain lett.
1.33as és 1.0es.
Megtanulták mit szúrtak el az első 2 generáción.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Gyb001
#80139
üzenetére
1.2 szívó szuper egyszerű kis faék, nyugodtan vehető, flottában is panasz nélkül futott. 0.9 TCe motorról nemrég linkeltem egy videót, de röviden összefoglalva inkább a szívó motor
Így végigolvasva a dolgokat megértem a Suzuki lehetőséget, ott a 3+7 év garancia is elég kecsegtető lehet egy ilyen kálvária után... 
-
Gombinyó
őstag
válasz
Gyb001
#80139
üzenetére
3,5m?
Aztamindenit, meg kellett volna tartani befektetésnek.
3m volt egy ilyen újonnan 2018-ban. Egy éve adtam el 65k km-el 2,8-ért. Jól felment az áruk... Megbízható, de pusztulat lassú autó. Nem tudom hogy használnád, mennyire lenne csak városi, de ha sokat járkálsz országúton/pályán is, akkor elgondolkodnék a dci-n. Amúgy a swift jóval fürgébb és takarékosabb is, de a Clio Grandtourhoz képest 0 csomagtér és kényelmetlenebb is. -
rob210
Topikgazda
válasz
Gyb001
#80137
üzenetére
A megjósolhatatlan mondatom nem véletlen volt.
Senki nem tudja megmondani, teljesen random, sajnos most is 3 áll az egyik műhelyben és nincs mit rátenni.
A gépműhely az egyiket talán fel tudja hegeszteni és újra csiszolni köszörülni, síkolni, de ez már leírva is sejted milyen összeg és akkor még nincs a kocsin. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Gyb001
#80132
üzenetére
Használd szerintem, a legdrágább hibák már javítva vannak. Lehet érdemes lenne egy excelt nyitni neki, és km-re leosztva számolni a költséget, pár év után leapad majd fajlagosan egy sokkal barátibb szintre
Mennyi a méter benne összesen?
Rob szerint ha 100-at elmegy, akkor mindenképp beletennék 50-80k km-t legalább, különben másnak újítottad fel a kocsit.
-
Gyb001
senior tag
válasz
Gyb001
#79230
üzenetére
Sziasztok.
Véleményetekre lennék kíváncsi hogy megtartsam-e a kocsit, lassan mindent is cseréltek benne, már ráköltöttem a vételárát. Van még ami elromolhat? (1.2 tce 115Le scenic)
1 éve vettem.
azóta cseréltek benne:
-akkumlátort
-üzemeanyag rendszerben tömítetlenség miatt tömítéseket, üzemanyag pumpát és szűrőt.
-Első toronycsapágyakat
-Első stabilizátor pálcákat
-lengőkarokat
-hűfőfolyadék légtelenító csövet
-új fűzött blokkot kapott ~40 000 km-t futott, hengerfej maradt de új tömítés/csavarok/szelepfedél/szelepszár szimering, forgattyús ház tömítés..
-olajpumpát
-vezérlést
-vízpumpát
-gyertyákat
-felújíttatam a turbót
-klíma csapágyat
-ékszíjj készletet
-Két hátsó kézifék kábelét, és csatlakozót
(Lehet hibásan írtam valamit, kézzel írt papírról gépeltem be)
Ezek csak a főbb dolok amik eszembe jutottak.
Most eladható állapotban van. :/Elvileg az olajpumpa tömítésével volt valami, és nem a szűrt olajat hanem a szűretlent kevergette.
-
-
Gyb001
senior tag
-
rob210
Topikgazda
válasz
Gyb001
#76707
üzenetére
Kell egy gyári szintű diag, de sajnos a műszerfal a scenicben le tud halni. Ezért annak a hibáját kell először kiszűrni, műszertesztel.
Ha ez megvolt utána érdemes a kötegeken szakadás vagy rágásnyomot keresni. A scenic kábelkötegét imádják a rágcsálók, nem vicc.
Ha ezek megvannak és nincs meg a hiba akkor marad az egyenkénti hibamegállapítás és oxidáció keresés ázásnyom vizsgálat. -
rob210
Topikgazda
válasz
Gyb001
#76596
üzenetére
Elmehetsz vele, de legyen nálad gyorskötöző és, ha pattanó, vagy surlódó hangot hallasz, akkor állj meg. Kösd fel a stabilizátor pálcát, mert ha beleér valamibe az gáz.
Nem kell megijedni, nem lesz baj, de ha történik valami akkor legyen megoldás.
Ha felkötöd mehetsz vele tovább, csak kicsit nyúlósabb lesz a kanyarokban.Egyébként 10 perc kicserélni, te is meg tudnád csinálni.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Gyb001
#76252
üzenetére
Ha egyenetlen lesz az alapjárat és a diag égéskimaradást fog megállapítani az zsebbenyúlós.
Ha ismered az előéletét és jól volt használva, akkor nem betegágy a 2 es széria. Mert az egyessel nem tudsz mit csinálni az szétesik. Szakad a lámc beég a szelep reped a hengerfej, törik a turbótengej.
3 napja cseréltem turbót egy ilyenen és örült a tulaj, hogy egyálltalán találtunk hozzá alkatrészt.
A láncot is cserélni kellett immáron 3 szor a megtett 170ezer kilométer alatt. (már egy fél fog nyúlása volt
) azért egy láncos motor bírjon már ki egy negyed milliót legalább. Szóval 10 ezrenként szigorúan olajcsere minőségi belevaló olajjal!
Valamint a turbó mindig legyen lehűtve fokozott használat után, mert nagyon direktbe nyomja a hőt és reped minden ha forrón van leállítva.
Ezen felül 100ezrenként ki kell takarítani a szelepeket, mert lekokszoknak.Lehet vele közlekedni és jó amíg jó, de ha meglöknek a sz. pórollerrel akkor fél millát simán ráloccsintasz a motortérre.
-
#89309696
törölt tag
válasz
Gyb001
#76252
üzenetére
Ne bánd tetted, egy autót használni kell és élvezni. Ha tönkremegy akkor tönkremegy így van megírva sorsa, egy tárgy ami javítható korlátlan mennyiségben, csak az anyagi javak határozzák meg. Jobb volna utálattal beleülni mindennap? Ne vakítson az előítélet, lásd a fény útját.
-
MC Pite
veterán
válasz
Gyb001
#75235
üzenetére
Az combos. Hasonló körülmények között az 1.2 TCe fél literrel ehet az 1.6-os alatt. Szvsz neked is megfontolandó lehet ilyen körülményekkel egy ecotréning (és a dinamikusabb gyorsításokról sem kell lemondani). Értem, hogy város, de nyilván nem lakotton kívül lehet sokat fogni a képzéssel, amikor tempomat 90el megy az ember. Olvass utána, még idén megtérül

-
MC Pite
veterán
válasz
Gyb001
#75231
üzenetére
Arra kíváncsi vagyok mennyi lenne az enyémmel hasonló körülmények, de azzal még nem nem volt, hogy éjjel végeztem volna -az 50km-re lévő- melóban (korábban mikor a Picassoval volt, ott a fedélzeti szerint 4,7 volt a rekord, az 1.2 TSI Rapid bérautóval fedélzeti szerint 3,9 volt). Szokásosnál kisebb forgalomban a Megane az 5.6ot (párom C3asával pedig 4,6)mutatott, bár most ilyen hétvégi méretű forgalomban az átlagnál jobb fogyasztással tudok járni. Aztán tankolás után kiderül megint 3 decivel pesszimistább-e szokás szerint a fedélzeti.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad Slim 3 - i7-13620H I 16GB I 512SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RX 9060 XT 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone SE 2020 / 128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / Akku:82%
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK B650M R7 7700 32GB DDR5 1TB SSD RX 6900XT 16GB Zalman Z1 PLUS Seasonic 750W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 64GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3849
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Így végigolvasva a dolgokat megértem a Suzuki lehetőséget, ott a 3+7 év garancia is elég kecsegtető lehet egy ilyen kálvária után...
Aztamindenit, meg kellett volna tartani befektetésnek.
3m volt egy ilyen újonnan 2018-ban. Egy éve adtam el 65k km-el 2,8-ért. Jól felment az áruk... Megbízható, de pusztulat lassú autó. Nem tudom hogy használnád, mennyire lenne csak városi, de ha sokat járkálsz országúton/pályán is, akkor elgondolkodnék a dci-n. Amúgy a swift jóval fürgébb és takarékosabb is, de a Clio Grandtourhoz képest 0 csomagtér és kényelmetlenebb is.
Mennyi a méter benne összesen?
áúúúú
mycso
rob210
