-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ABE
őstag
válasz AMD Power #2852 üzenetére
Ahogy írták, ez egy jelzésértékű lépés volt, hogy Kína bármikor kizárhatja a gyártókat a piacáról. Ezt a gyártók is tudják, nem véletlen, hogy a kínai piacon nem tiltják meg a hasonmás autók árusítását. Kínában hatalmas potenciál van, nyilván egyik gyártó sem akar kimaradni, pl. ezért is gyártanak ott régebbi konstrukciókat.
-
ABE
őstag
válasz ABnormal #3096 üzenetére
Megpróbálok visszaemlékezni, hogy volt nálunk... A kulcs elfordítására semmit nem reagált az autó, és a pótkulccsal is ugyanezt játszotta el. A piros lámpa asszem kialudt, de nem indult az autó, nem volt gyújtás sem, az ellenőrző lámpák sem égtek. Aztán egyszercsak beindult az autó, miután többször ki-be húztuk a kulcsot, és próbáltunk indítózni. Ez a jelenség többször is megismétlődött. Állítólag ez elég jellemző hiba a Twininél. Kulcscserét szoktak javasolni, az igazság inkább az, hogy valami az indításgátló körül zavarodik meg, márkaszervizben többedik noszogatásra megoldották nekünk. Ha sikerül némi próbálgatás után beindítani az autód, akkor szerintem ott is ez lehet a hiba.
A központi zár dolog viszont érdekes, annak elvileg működnie kéne ettől függetlenül.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
-
ABE
őstag
válasz tibi666 #3194 üzenetére
Na, nálam meg a Conti vált be nagyon, a Michelin viszont pont amiatt nem jött be, mert csúszik. Biztos van belőle fasza cucc is, de az eddigi tapasztalatok alapján nekem felejtős.
tkazmer
Téli Michelint nem próbáltam még, állítólag tesztek alapján jók. Amire igazából célozni akartam: szerintem a márkanév még nem feltétlenül garancia az elégedettségre. Nyáriban eddig a Continental és legutóbbi tapasztalatok alapján a Falken nagyon bejött, téliben a Bridgestone és a sokak által lenézett Barum is korrekt szerintem, de pl. Pirelliről nem maradtak túl jó emlékek.
Nyilván a gumiknál nem lehet önmagában csak a márkanév alapján általánosítani, mindenhol vannak kevésbé és jobban sikerült típusok, jó és rossz ár/érték arányúak, meg a nyújtott teljesítmény is eltérő lehet egyazon típuson is belül, ha más-más autóra szerelik fel.
Jut eszem: ha emlékeim nem csalnak, apám céges Focusára télinek Kléberek vannak, nemsokára fel is kerülnek. Na, azzal speciel elégedett vagyok, havon és száraz úton is szépen teljesít.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Igen, de 100e km alatt simán tönkre lehet vágni egy autót, és pár 10e km alatt is jól meg lehet gyepálni. Így nézve egy kevesett futott autónál is bele lehet futni elhanyagolt darabba. És azt, hogy rendbentartották-e az autót, leginkább egy alapos átvizsgálással, szakember bevonásával lehet megállapítani. Sőt, kell is, futásteljesítménytől függetlenül. Ezt sokan nem teszik meg, mert elcsábítja őket a csillogó autó.
Természetesen van logika és összefüggés abban is, hogy a kevesebbet futott autó jobb állapotú kellene legyen. De ugye ez nem minden esetben igaz, hogy a kisebb futásteljesítményű autó a jobb vétel. Ha a vásárlók nagyobb figyelmet fordítanának az átvizsgálásra vétel előtt, és tudomásul vennék a realitásokat, akkor nem ilyen torz kép lenne a használtautó piacon.
Egyik ismerősöm egy rendszeresen karbantartott Clio 2-est cserélt le nemrégiben, bevallotta a 200e km-es futásteljesítményt, és a kutyát se érdekelte az autó. Persze, mert ha ugyanannyiért papíron jobb autót kínálnak (aminek vissza van pörgetve az órája), nyilván nem az ő autóját nézik meg. Na mindegy is, kár ezen morgolódnom, óvatlan vásárlók mindig lesznek, meg lehúzós eladók is.
-
ABE
őstag
válasz forceberg #3255 üzenetére
Szerintem hozzáértő, a típust ismerő szakember kiszúrja a jeleket, és fűrészporos váltóval, meg csodaadalékkal nem lehet átverni. Ahol ilyen problémák vannak, ott egész biztos, hogy más jelek is utalnak az autó állapotára, és ugye rendelkezésre állnak modern diagnosztikai műszerek is.
-
ABE
őstag
Hazugsággal könnyebb eladni egy autót?
És akkor az ilyen átvágások után szokott népítéletben megjelenni, hogy a béna francia autó, mert 120e km után szét akar esni...
-
ABE
őstag
Gratula!
A gyár által megadott méret szerintem a mérvadó a tanknál, a visszajelző minden autónál "paráztatósra" van kalibrálva, ennek mértéke gyártótól is függ. Még régen olvastam egy tesztet, ahol kipróbálták, hogy melyik autó mennyit megy az elvileg üres tankkal. Ha jól emlékszem, 40 és 100 km közötti értékek jöttek ki. Nálunk pl. a Focusban amikor a computer 0 km-es megtehető távot ír ki, teletankolásnál 7 literrel kevesebb fér bele, mint ami a tank mérete.
Vamp
Nem gond az, ha egy ilyen öreg autóra többet költesz, mint a vételára. Sőt, ha mindenki tudomásul venné, hogy egy használt autóra költeni kell, akkor nem lenne olyan sok széthajtott roncs.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Ablaktörlőhöz gumit nézd meg pl. ITT, még Twingóhoz is volt aeroblade típusú törlőjük. Lehet, hogy csak egész lapátjuk van, de szerintem nem érdemes csak a gumival szenvedni.
A gumihoz annyit, hogy szerintem szerelték 15"-os felnivel is, de az is elképzelhető, hogy utólag cserélték le (váltóméret az általad említett két gumi). Nem vagyok teljesen biztos a képek alapján, de mintha a dísztárcsák is gyári Scenic-re valóak lennének.
Szerk: nemma-nak 19-ese van.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Az én ajánlatom, hogy az ablaktörlőn ne spórolj, keresd a korábban említett márkák valamelyikét. Az biztos, hogy passzol a foglalatba, és normálisan fog törölni. Én is találkoztam már univerzális gumikkal, és elég lesújtó véleményem van róluk. Ha első ablaktörlőket (is) keresel, akkor ajánlom számodra az aeroblade típusú törlőket, sokkal jobban teszik a dolgukat, mint a hagyományos típusok. Népszerű típusokhoz általában létezik ilyen rendszerű ablaktörlő. Ha bemész egy normális autósboltba, ott általában tudnak szerezni minden típushoz minőségi lapátokat, de a neves márkák általában megtalálhatóak a hipermarketekben is.
-
ABE
őstag
válasz AMD Power #3601 üzenetére
Igazság szerint nem értem a dolgot. Az a kapcsolópanel nincs szem előtt, nem kell állandóan használni azokat a gombokat, mert nem olyan funkciók vannak rajta. Akkor miért kellene agyondizájnolni azt is? A legfontosabb szerintem, hogy könnyen kezelhető legyen látatlanul is. Részemről sokkal gázosabbnak tartom azt, hogy a középkonzolra egymás mellé be van zsúfolva egy csomó gomb, amin próbálj eligazodni. És ezt tapasztalatból mondom, hogy az ilyen gombokkal telezsúfolt műszerfal az ergonómia bukása. Mellesleg a régi Twingóban is olyan kapcsolója van az elektromos tükörnek, mint ebben, most akkor emiatt igénytelen? Vagy ott van pl. az ülés távolságát állító vas, az sem egy szép látvány, ha elkezdjük vizslatni.
Na mindegy, ezt csak az én véleményem az "újságírói" kötözködésről...
-
ABE
őstag
válasz tkazmer #3603 üzenetére
Őszintén szólva rohadtul nem érdekel az újságírók véleménye. Nem érdekel sem a Volvo, sem a BMW, sem a Renault variációja a millió gombra, engem az érdekel, hogy egy autóba beülve ne tanulmányozni kelljen a műszerfalat az ezer gomb után, hanem egyből lehessen használni. Ne bogarászni kelljen a gombokat, az LCD kijelzőt, meg az anyámkínját, hanem legyen egyértelmű, könnyen kezelhető. Egy autóban a sok apró gomb egymásra ömlesztve az nem könnyen kezelhető, ezt ne akarja senki megmagyarázni, hogy de.
Ez a legyen mindenhol puha műanyag, meg legyen kiváló anyagból minden is az újságírók hülyesége. Jaaa, hogy miatta drágább lesz az autó, vagy elspórólják a minőségét az olcsóságért, és szét fog hámlani az anyag? Az már nem az ő gondjuk. Egész komolyan: nem tök mindegy, hogy egy eldugott helyen milyen műanyag van? Tudod mi a gáz? Az ezüst színű fóliával vagy festékkel bevont műanyagok, amikkel teleszórják az autók belterét. Na, az valóban gagyi.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz tkazmer #3605 üzenetére
Azt hiszem, hogy már másik topicban is beszéltünk erről a témáról, és ott is eltérő volt az álláspontunk, nem hiszem, hogy ez bármelyikőnknél is változni fog. Egyébként igen, ültem már egymás után olcsó és igényes autóban, és ennek dacára is azt mondom, hogy sok olyan mesterségesen keltett igény van, amikre semmi szükség, és rengeteg olyan eset van, amikor a dizájn vagy a feltűnősködés (igényeskedés) alá van rendelve a funkciónak, amivel én nem tudok egyetérteni.
-
ABE
őstag
válasz tibi666 #3622 üzenetére
Ezeket most hirtelen veszem fejből, valamikor korábban olvastam újságba a gázos átalakítás előnyeiről és hátrányairól. A hátrányok lehetnek még: mélygarázsba tilos behajtani vele, kisméretű tartálynál csökken a hatótáv kizárólag gázzal hajtva (persze összeadva nő), nem mindenhol lehet gázt tankolni, a beépített rendszertől függően megnőhet a fogyasztás, külön felülvizsgálat kell időszakonként a rendszerre.
-
ABE
őstag
válasz AMD Power #3779 üzenetére
Miért is szégyen? A Laguna I alapvetően egy 93-as konstrukció, nyilvánvalóan az akkori vetélytársakkal és biztonsági színvonallal összehasonlítva kell értékelni az eredményét. Pár példa vele egykorú kategóriatársaira:
Audi A4
Citroen Xantia
Ford Mondeo
Mercedes Benz C-Class
Saab 900Nem hiszem, hogy mindezek fényében szégyennek minősülne a töréstesztje.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen