-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #88100 üzenetére
A fagyállót az sejtettem, de komolyan mindent szájbarágósan kell mondani, utána én leszek a hisztis, pedig csak egy alsó vízcsövet kellet volna lehúzni hogy a vízhűtőből is kifollyon, ami bent marad a fűtőradiban, az bumm. De ez nem friss fagyálló így ez 9e ft kib@szva az ablakon, legalább hozzá se nyúltak volna a vízhez, így pocséklás az egész, pláne majd 3 liter- 70fokost belevertek a 2, 5liter - 35fokosra kevertbe, áh, nem találok szavakat.
Az a vicc, hogy amit eddig csináltak az autón, az semmi volt ahhoz képest amit csinálni kellett volna, mert a szelepfedél az ehhez képest brutális bontással jár, ami időigényesebb sokkal, de már előre félek tőle, hogy majd beleszarnak a szívósor lyukaiba és a szelepfedél alá az olajba, aki ilyen munkát csinál mint ami a vízzel is volt, az inkább ne nyúljon a szelepfedélhez, mert többet árt, mint használ, utána por lesz a szívósorban és az olajban is, ami nagyon hiányzik, mint púposnak a gerincsérv.
Komolyan szétcsesz az ideg.
forceberg: marad benne, a hűtő egy része is alatta van, de mi értelme a vízpumpánál rommá áztatni mindent, mikor tervezetten leengedhető az összes víz belőle és akkor nem lenne minden csupa fagyálló...
Rob: ha közelebb lettél volna, akkor simán átvittem vokna neked, csak 250km-re kicsit megmelegszik a blokk, mire lehűl az már holnap, ezért a távolság kizáró ok, pedig benned még ilyen távolból is jobban megbízok, mint itt a környék szererőiben. Itt is a műhelygazda az tudná, hogy mit csinálna, de nem ő szerel már és ahogy észrevettem nem igazán sok renaultot láttak még(mikor reklamáltam a szelepfedél miatt, akkor szerintem nekem sikerült felvilágosítani, hogy ez milyen bontással is jár)...[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz forceberg #88111 üzenetére
hát ja, de mikor minden ott volt hozzá a kezük alá hordva, semmiből sem lett volna jól is megcsinálni és legalább akkar nem fürdetett volna mindent a fagyállóban. Ez már nem tudás-nem tudás kérdése, ez igénytelenség, de azt sem értem, milyen kis szöszmöszök úszkálnak a tartályban, csak ne burították vissza azt a fagyállót, ami a koszos blokkot végigmosta, áh, mondd, hogy nem!
-
diablo1984
veterán
válasz diablo1984 #88098 üzenetére
Ma elhoztam az autóm a szerelőtől, maradjunk annyiban, hogy oda nem fogom többet vinni a kocsimat, a bevállalt szelepfedél újrapasztázás elmaradt, egy kis "ablakot" pasztáztak újra és a szívósor tömítéseit cserélték, hiába mondtam, hogy mit kell csinálni rajta, azt mondták, hogy nem onnan jön az olaj, szerintük a gyertyához is a trafón kívülről jut be az olaj, hiába egyértelműen az illesztéstől van lefelé ráégve az olaj raradéka a gyertya furatban...
Mind1, leszarom már, de ilyen helyre nem viszem még1x, hogy megbeszéljük mit kell csinálni és nem csinálják, a szelepfed~lre is azt mondták, ha azt leveszik, utána nem könnyezni, hanem folyni fog az olaj.... ja és a főtengely és vez.műtengely szimmeringjeit semcserélték ki, mert szerintük a szar elring miatt folyna az olaj, a 11 éves gyári szimmering a jó....
Már leszarom, lehet jobban is jártam, hogy a vezérműtengelyeket nem bontották meg..... -
diablo1984
veterán
válasz rob210 #88159 üzenetére
Igen, láttam a facebookos csoportban. Miben, hogyan jelentkezett a vezérlés elrakása?
Mióta megvettem az autót, nyomatékszegényebb helyzetben valami rezonált benne, most a vezérléscsere után eltűnt. Létezne, hogy az okoskerék tudta ezt a rezonáló hangot kiadni? Érzésre talán jobban harap, viszont araszolásnál, gázadás-elvét-gázadás esetén kissé hajlamos rángatni..... -
diablo1984
veterán
válasz rob210 #88161 üzenetére
itt a képen milyen tiszta a szelepfedele. Az enyém full retek, azt mondták, nem mossák le, mert az is mennyit árt, meg beázik, stb, így összerakták retkesen, így elég lesz majd kiszúrni, hogy mi az új és mi már őskövület rajta. Majd ha egyszer lesz időm szétszedem és eltakarítom normálisan, de fájó, hogy vannak szerelők akik vastagon fogott munkadíjakért sem.....
Én viszonylag kevésbé pörgetem az autót, pályán is majd nyáron megyünk Horvátba, akkor lesz hosszan magas fordulat, szerintem akkor fog megindulni az olajszivárgás a kritikus pontokon, addig joggal érezhet a szerelő hisztisnek engem, hogy nem voltam megelégedve a munkájukkal, de én nem így érzem. -
diablo1984
veterán
válasz rob210 #88161 üzenetére
Sírni tudtam volna múlt pénteken, ma már röhögni a kínomon, az új okoskerék is kerregett ma délután....
Megrendeltem az új szolenoidot is... hihetetlen, kéri a lelkemet is ez az autó, nem kizárt, hogy a szolenoid járja a végét és az kerregteti az okoskerekeket, kizárásos alapon másra már nem tudok gondolni.
Jól gondolom? -
diablo1984
veterán
válasz Nordik #88198 üzenetére
Igen, az az okoskerék működtető szelepe, így könnyen lehet, hogy ha az nem működik megfelelően, akkor az okoskerék sem működhet megfelelően természetesen.
Nekem előbb volt okoskerék csere(3 nap után kerreget megint) , utána szolenoid, ezzel kerreget, majd 3 napig nem, majd ma reggel újra, így lecseréltem a 3 ezret futott gyári elf olajat, most ettől várom a csodát, így nézett ki szegény:
Nem tudom, hogy mitől ilyen fos fekete, de ebbe ha belevilágítok, fullra nem látszik át, nem értem, hogy lehet ennyire retek, de bízom benne, hogy ez lehet a hunyó, mert más ötletem már tényleg nincs rá.
Tegnap végre lecseréltem a szerelők által - 70 fokos töménnyel felöntött fagyállót, átöblítettem a rendsgert, kimostam a tartályt, mert mintha valami vízkő lett volna benne, vagy valami lepedék, belőttem - 35fokra. Még a vízpumpa is csendesebb lett.... -
diablo1984
veterán
válasz diablo1984 #88199 üzenetére
Nem értem ezt az 1,6 benzin 110 lovas motort, már mindent is kicseréltem benne, de ez a nyomorult még mindig kerreg, ép úgy mint a régi alkatrészekkel. Nem értem egyszerűen, ma még hideg sem volt, mi a francért csinálja? Az okoskerék jól működik, az autó szedi a lábát, jól megy, de hidegindítás az vagy kerreg, vagy nem, holott minden új már benne, nem értem, hogy miért csinálja, vagy mitől.
Direkt azért vettem egyszerű benzinest, hogy ne szopjak vele, erre ez az egy komplikáció van benne, az is egy raklap lóvé volt és még mindig fos az egész. Mi okozhatja, már kifogytan az ötletekből... -
diablo1984
veterán
válasz rob210 #88213 üzenetére
De akkor a másik sem volt és épp így szólt? Szépen működik amúgy, kapcsol ahogy kell, amikor kell. Csak az olajat visszaengedi ezek szerint. Említetted múltkor a visszafolyás gátló olajszűrőt, az segíthet rajtam? Melyik lenne az, mert a purflux ls 932esen semmi extrát nem látok kívülről sem, a tulajdonságai leírásában sem, épp olyan és azok között van mint a hengst vagy a gyári renault.
-
diablo1984
veterán
válasz Nordik #88219 üzenetére
Ez az ls 932 volt benne? Elvileg az indításkori kerregés az nem a szolenoidra vezethető vissza, vagyis a megane3 csoportban ezt is írták, hogy ez így van-e azt nem tudom.
A purfluxban, a gyáriban van valami a kis furatai mögött, ami a visszafolyás gátlás lenne elvileg, de nem látom sehol a tulajdonságai között. Aminél oda van írva, az 8,5-8,9cm magas mann, valeo és vaico gyártmányban van a bárdis listában, kérdés, hogy et nem-e okoz más gondot a motorban, az olajnyomás időben tudja-e vajon nyitni, vagy valami nem-e üzemszerű használatával.
Holnap elugrok olajszűrő simogatóba, megnézem a purfluxot, a gyárit az egyszerűbbekbőlés egy mann filtert a tulajdonság szerint is visszafolyás gátlóval. Amitől félek, az az, hogy elfér-e egy 3-4 centivel hosszabb azon a helyen a vízcsövektől és a generátortól.
Valamit próbálok csinálni, mert meghülyülök ettől a kerregéstől, pláne hogy egy vagyonban van már a javítása és érdemi eredmény nincs. -
diablo1984
veterán
válasz Nordik #88219 üzenetére
Ez a 2-3 éventi okoskerék csere nagyon nem természetes, föleg hogy az enyémben még a gyári 11 éves lehetett és nem kizárt, hogy nem volt rossz. Most merem azt hinni, hogy az olajszűrő a gonosz, szerintem szombaton cserélem az új hengst egy ilyen visszafolyás gátlósra és jövő héten kiderül....
Nekem 2012es megane 3 van ezzel a motorral....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #88228 üzenetére
Igen, full fekete volt, de darabos dolgokat nem tartalmazott. Bár azt sem értem, hogy 3000km-t futott gyári elf olaj mitől tud így befeketedni, de olyan szinten, hogy semennyire ne látszódjon át.
Az opel is hajlamos volt koszolni az olajat, de az inkább besötétedett, de átlátszó maradt, ebből meg olyan folyt le, mint anno az eur2es dízel passatomból 10ezer km után. Ez sem tűnik túl természetesnek számomra.... -
diablo1984
veterán
válasz Mezga Aladár #88234 üzenetére
Nem nagyon gondolnám, hogy 200nál nagyon stabil lehet, nem épp kemény futómű van alatta, annál a tempónál már van rizikó bőven, pláne a motor is ott már 5-6 ezer között foroghat, az már nem kevés, pedig 4ezer fölött nagyon tudja szedni a lábát!
-
diablo1984
veterán
válasz tordaitibi #88269 üzenetére
[link]
Nincs ebben semmi bonyorultság, vagy csak számomra egyszerű? -
diablo1984
veterán
válasz tordaitibi #88276 üzenetére
Akkor fogalmam sincs hol lehet, nekem a megannál minden úgy volt ahogy a videókon látható, lehet daciánál felszereltségfüggő?
-
diablo1984
veterán
válasz diablo1984 #88227 üzenetére
Múlt pénteken kicseréltem az olajszűrőt a meganeban, a 2 napos hengst szűrőt dobtam a kukába a man szűrő miatt(de levéve-és csavarhúzóval átbölkve, mert a 2 napos szűrő sem akarr már lejönni- kiderült, hogy a hengst és ami az olajcsere előtt levedlett szűrő is ez a visszafolyásgátlós volt).
Csodák csodájára másnap, harmadnap, utána semmi jele nem volt a zörgésnek, péntek délután óta zörgésmentesen használtam ezt a kék (mi)csodát, egészen ma délutánig, mert ma délutáni indítás alkalmával szolidan(de inkább kelletlenül) bezörgött megint, jelezvén, hogy a megtakarításomat még ne kezdjem másra költeni(hogy b@#@&$ +).
Szóval szivat még mindig a gépsas, nem tudom, hogy a melegebb idő miatt volt-e tünetmentes, vagy mi miatt, de lassan jön a nyár, így nehezebb dolga lesz felidegelni.
U. I: a termosztátom is szarozik, full fűtésen 2 csíkról képes 1 csíkra visszahűlni a kis genya.... ezt is fagyállócsere után(mikor máskor)....
-
diablo1984
veterán
válasz kisgyerek85 #88334 üzenetére
Futómű volt állítva?
-
diablo1984
veterán
válasz kisgyerek85 #88346 üzenetére
Persze, a gumi keresztben jár, annak azért hangja van amíg el nem nyalja. Állíttasd be a futóművet és csendesebb lesz.
-
diablo1984
veterán
válasz ACAB95 #88349 üzenetére
Kissé alúl vannak értékelve a renaultok, mint egy golf vagy octavia, bár igaz, hogy egy megane 3as azért elmarad minőségben egy octavia 2 facelifttől is, egy octavia 3tól meg végképp, de az átban űrugrás a 3as meganehoz képest.
Ahogy Rob is írta hajlamos behányni az injektor benne, de hozzátenném, hogy haverom tapasztalata alapján, nem kell rossz gazdának lenni ahhoz, hogy az injektor behányjon 200ezer km alatt, de olyat is írtak, hogy van akinek 400ezer után is még gyári, bár az kevésbé hihető sajnos.
Elektromos anomáliák m3as esetén sem jellemzőek m4 esetén meg pláne.
Ki lehet meganeból fogni jót is és fostaligát is, érdemes vásárlás előtt hozzá értő műhelyben egy átvizsgálást eszközölni, az injektorok állapotára is kiterjesztve(gépről megnézhető, hogy dolgoznak az injektorok benne). -
diablo1984
veterán
válasz hermanyi #88492 üzenetére
5 év vagy 100e km, nincs abban semmi ördögtől való, az 5 év a szíj öregedéséhez köthető, így ha 100ezret nem mentek vele, de eléri az 5 évet cserélni kell, mert avasodhat, berepedezhet a szíj rajta. Nem hitvita, igaz elszakadhat 2 hónaposan is, vagy akár pár naposan is, de van rá példám, hogy fater anno megvette az első(és máig egyetlen) passatját, jó kis 1,9 tdi-t, 10 éve volt már meg neki, ment vele vagy 40 ezret(ünneplős autó volt), mikor megkérdeztem, hogy mikor volt vezérléscsere rajta, azt mondta hogy mikor vette, de alig használja, nem kopik el. Elmagyaráztam neki, hogy könnyen kuka lehet a motor, ha szakad a szíj, utána pár hétre cseréltette vízpumpával, hosszbordással, mindennel. De a régi szíjon nem látszódott még semmi, de szerintem az is bármelyik pillanatos is lehetett volna.....
-
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #88503 üzenetére
Hermanyi mestert a horgász csoportból "ismerem", azért is írtam a horgászcuccot, hogy neki nem kell mondani, hogy mennyi cuccal jár a peca, ez rég nem a kisbicajra felkötök egy üveg botot peca, egy doboz gilisztával....
Nekem is a hátsó üléssor 2/3a le van döntve, úgy fér be minden, meg a hátsó lábtérben is. Most a hetet kihagyon, majd hétfőtől szerdáig pecázok, akkor elvileg jobb is lesz az idő már, jövő hétvégén szombat-vasárnap verseny, akkor bepótolom😅Mindenkinek kell egy hobbi ami a hétköznapi mókuskerékből kiránt.
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz forceberg #88505 üzenetére
Hát mondanám, hogy inni mindenhol lehet, akár szerelés közben is, de pl én viszonylag ritkán iszom, horgászat közben sosem, mert mindig kocsival megyek és nem a bedobom és lesz valahogy pecát űzöm, hanem az versenyhorgászatot, az kissé mozgalmasabb, de nem is akarok offolni, csak furcsa, ha valakinek ez jön le a horgászatról, hogy ügyörgés és pia...
Hogy on is legyek, az 1,6 benzin 110 lovas okoskerekem eléggé időjárás vagy inkább hőfok függő, volt 2 hét jobb idő, nem zörgött, ma volt fos, szeles, 2-3fok, erre bezörgött. Valszeg nyáron hangját sem fogom hallani, télen meg szivat, de nem tudom mi lehet rá a megoldás majd.....
-
diablo1984
veterán
válasz forceberg #88508 üzenetére
Lényegében a hőmérséklet van hatással rá, gondolom az olajnyomás melegen hamarabb feláll, mint dermegtebb olajnál. De az a furcsa, hogy beindul, jár 1-2mp-et jól, utána egy kis bezörgés hogy szinte észre sem veszed, hogy ez az volt és vagy megáll, vagy gázadásra el is hallgat(fél-1mp, tehát nem hosszan).
Biztos valaminek van gondja, de nem értem, valami vagy jó, vagy rossz, de akkor hetekig miért tünetmentes, utána jön a hideg és megint kezdi.
Már az olajpumpára is gondoltam mint hiba, de szegénynek természetesen kell egy kis idő míg felépül az olajnyomás...
Vagy az okoskerék szar megint, mert a régi is ezt csinálta, mikor augusztusban megvettem havi 1x kínlódott, azt hittem önindító, és a hidegekben lett rendszeres, amikor meg lehetett keresni, hogy mi adja ezt a hangot, meleg időben nagyon random volt. Tehát vagy az okoskerék a szar megint, vagy valami okozza és az okoskeréken csattan le.
De most úgy vagyok vele, hogy jön a nyár, pont nem érdekel, majd télen lesz ciki egy több mint 3 millás szekér indításkor zörög mint egy lepukkant lada.... -
diablo1984
veterán
1,6 110 lovas benzines motornak a hengerfejében hol van még mágnesszelep, aminek a működése az okoskerékre hatással van? Megint állandósult reggel és délutáni indításnál az okoskerék zörgés, beszéltem a szakszervízzel, ezt a mágnesszelepet mondták, ami nem a szolenoid, de nem tudom, hogy mi lehet még, de azt mondták, hogy új, gyári okoskerékből még hibással nem találkoztak....
-
diablo1984
veterán
válasz kisgyerek85 #88621 üzenetére
A molt akkor felejtsd el, az is fos minőség főleg ha tisztításra használnád.
-
diablo1984
veterán
válasz vzsryl #88718 üzenetére
Azért a laguna/talisman a renaultnál is a felsőbb szintet képviseli szerintem, az hogy egy merci/bmw/vw konszern nagyvérűi közé nem sorolják, hát az max elfogultság.
Lehet azért mert a renault egy lenézett "szarfrancia", de nekem inkább csak azzal van gondom, hogy sok megoldás egyszerű benne, továbbra is vesszőparipám a megane 3 kényelmetlen ülése. Ez egy fos focusban vagy vw szinten bármiben is meg tudták oldani felszereltségi szinttől függetlenül, itt viszont nem. És állítólag a megane 4 ülése is bár jól néz ki, de kényelmetlen. (bár abban és talismanban sem ültem). -
diablo1984
veterán
válasz rob210 #88721 üzenetére
Azért egy talisman és egy passat kb egy kategória, nem?
Más: sógoromék szarfos francia laguna 2ese(2002es), 1 gazdás, 2,2 dci már 500ezren túl van még gyári blokkal, 2 turbót kellett rajta cserélni és 300ezernél kettőstömegűt, tegnap beszéltük pont, hogy a kettőstömegű megint a végét járja, mert fos hangja van, de valszeg nem fogják megcsináltatni, mert az autó nem ér annyit(van egy ünneplős 1,2 tce kadjar-juk is, plusz egy 21 éves traficjuk 1,9 dci). Mondtam neki, hogy a 2,2dci-től már ez is szép szám, de az 1,2 tce, na az valszeg nem fog 500at elmenni 1 motorral.
-
diablo1984
veterán
Nekem a megane ülésében már leírtam, hogy a süppedős puhasága nem tetszik és hiába nyel el, de oldaltartása nincs(mert a széle is puha szivacs, mondhatni dísz. Előtte német autóim voltak(és japánok, no meg volt 2 lagunám is), azokkal nem tűnt fel ilyesmi, még a laguna 1esek esetén sem, azoknak is volt oldaltartása, sőt az egyiknek ez a lilás ülése volt az ha jól rémlik, hogy németesen kemény tömésű volt.
-
diablo1984
veterán
válasz passat77 #88777 üzenetére
Ez nem opel, de pl nálam sem volt semmi retek benne 120 ezer után, de nem jelent semmit, max ha valami nagyobb cucc lenne, azt nem engedné be a szolenoidba és az okoskerékbe.
Itt ha menet közben kerepel az autó akkor szolenoid, illetve okoskerék cserés lehet a verda, nincsenek csodák. -
diablo1984
veterán
válasz Amarth #88902 üzenetére
Ebből a minél egyszerűbb, annál kevesebb a hibalehetőség.
Ez amúgy laguna 2es, vagy még az 1es dti széria?
Nekem 99es 1,9dti laguna 1esem volt, motorikusan nem rossz, mondjuk olajteknőt sosem tudtam rajta letömíteni, mindig csepegett belőle az olaj, villamos probléma nem volt vele, igaz manuális klímás, egyszerű felszereltség volt, viszont a hátsó ívek és az alja hajlamos rohadni.
Laguna 2esben már 1,9 dci van, az nem annyira golyóálló konstrukció mint az adagolós dti, az elektronikája rizikós, nem gyenge lutri tud lenni, viszont ha nem törték, akkor nem rohad.
Új hozzászólás Aktív témák
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- Steam Deck
- Suzuki topik
- Politika
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Autós topik
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen