-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz Nordik #54449 üzenetére
Jól gondolod, a csomagtartó testpontjára és a tolatólámpa pozitívjára kell kötni.
Nem árt neki a kapcsolgatás a folyamatos üzem előbb tönkre teszi.Más:
Tegnap észrevettem, hogy szivárog a váltóolajam, engem is elért a szokásos renault váltó rudazat betegség, kikopott a szimering.
Meg is rendeltem hozzá a felújító készletet ma meg is jött, ha nem esik a jövő héten fekszek is a kocsi alá.
Nem szivárog nagyon, de ha egyszer nem jó akkor meg kell csinálni[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Nordik #54462 üzenetére
A tolató lámpa vezetékeit amit a foglalatban találsz kiveszed kiszedő tüskébel, hozzáfogod azt a szálat ami vezérli majd a tolatót és visszarakod.
Egy multiméter kell meg egy tüske ami tulajdonképp bármi lehet ami elég vékony és hosszú.
A test meg mehet szintén onnan, vagy a csomagtartó testpontjáról.
Szerintem így a leg esztétikusabb.Ha van gázos vagy elemes pákád akkor forraszthatod is.
Renault power
-
orosziem81
tag
válasz Nordik #54462 üzenetére
Szia,
Én úgy oldottam meg, hogy szétbontottam a hátsó lámpát, és megkerestem melyik vezetékek mennek a tolató izzóhoz. Nálam az ide vonatkozó potenciál vezeték (a +12V) meg volt jelölve színnel.
Ezt a színt kerestem vissza a kábelezés mentén (mérőszközzel aellenőriztem, hogy az-e a biztonság kedvéért), és egy késes leágaztatóval (szó szerint így keress rá a neten) vezetékenként mindenféle bütykölés nélkül rá tudtam kötni az utólagos tolatóradar tápvezetékeit.Üdv!
-
válasz Nordik #54511 üzenetére
Szia a tolatóradarba megy 2 vezeték, ami kapcsolja: az egyik a pozitív a másik a test (negatív).
Ahhoz, hogy csak tolatáskor működjön, célszerű a tolatólámpa (izzó) pozitív ágáról megtáplálni (így csak akkor "kapcsol be" a radar, amikor raksz egy rükvercet).
A testet hozhatod valamelyik testpontról vagy a tolató lámpa (izzó) negatív (test) pontjáról is.Én az utóbbit csináltam:
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
rob210
Topikgazda
válasz Nordik #54590 üzenetére
Hát lehet, hogy ott a map szenzort légtömegmérőnek hívják, de benzines renaultban nincs.
Illetve én nég nem találkoztam vele.Szerk.
Most nézegettem és van ahol dobja a légtömegmérőt még az én kocsimhoz is.
De jelzem én ilyet még nem találtam benzines renaultban.
Pedig ezt azt szedtem már szét pl. Néhány motorfelújítás során[ Szerkesztve ]
Renault power
-
-
rob210
Topikgazda
válasz Nordik #54697 üzenetére
Ki kell venni a féltengelyt, így ha bem engedik le kifolyik.
Szvsz nem lehet megúszni a cserét.
Amúgy sem árt időnként, ha csak nem most volt cserélve, mert akkor le kell takarítani a leengedő csavart és környékét, aztán vissza kell tölteni. De egy flakonnal akkor is szokott kelleni, az utántöltéshez, és én nem is szeretek ilyet csinálni.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Nordik #54699 üzenetére
Ha a szimering elhalálozik akkor jelentős mennyiség tud elszivárog i, de az látszik nyoma van.
Ekem is elkezdett szivárogni, ha minden jól megy jövő héten neki is esek lekapom a váltót kicserélem a szimeringeket, a rudazatnál is. Aztán feltölt és szeli tovább a kilométereket.Renault power
-
Tosee
őstag
válasz Nordik #54805 üzenetére
Ez nálam is így van (Megane 2) direkt kicseréltettem az ékszíjat és a feszítőket, de sajnos hidegben azóta is hallom ezt a hangot! Én még a generátor szabadonfutóra tippelnék, pont ma kezdtem utána nézni, hogy mennyire bonyolult a cseréje mert ha ez megoldja akkor beruházok egybe...
A4-es rajzlapom, hasonló típusú Audira cserélném!
-
rob210
Topikgazda
válasz Nordik #54805 üzenetére
Két dolog okozhatja, még se lett minden kicserélve a hosszbordás szíj cseréje során.
Sokan sajnos azt hiszik elég a feszítő vezető görgőket meg a szíjat cserélni, pedig a szett okké, hogy ebből áll, de ott van még a főtengelyszíjtárcsa és a generátor szabadon futó is, ami ugyan úgy el tud kopni.
(A klíma tárcsát most hagyjuk, de olyat is láttam már, hogy az volt elkopva teljesen.)Ha nyikkan egyet egyet, aztán elhalgat, akkor érdemes nagyon gyorsan ránézni, a főtengely szíjtárcsára, az ugyanis egy vulkanizált gumiágyas, két fém részből álló tárcsa, ami el tud egymáshozképest fordulni.
A belső rész megkapja a főtengelytől a hajtást, a külső meg az ellentartást a generátor klíma stb. egységtől.
Ha kikopik / elszakad / szétmálik, akkor akár a vezérlés is fel tudja kapni, a többit nem részletezem.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Nordik #54815 üzenetére
Hát pedig ha a hang ilyen akkor az biztos, hogy valamilyen fémes surlódás.
Ami csapágy szokott lenni az esetek 90%ban.
Próbáld meg esetleg beindítani hosszbordás szíj nélkül, ha akkor is csinálja, akkor váltó le.
Ha nem akkor marad az eddig említettek közül valamelyik, bár ha ilyen a hang, akkor az sajnos a váltóból jön.Renault power
-
Ghandi
aktív tag
válasz Nordik #54855 üzenetére
Neked is benzines 1.4-es M2-d van? A mostani hideg reggeleken kb mennyi idő mulva lesz jó fűtésed?
Én kb 5-10 percet melegítem amíg lekaparom a szélvédőt meg a két oldalablakot,és utána indulok csak el, akkor már meleget fúj de elég gyengét.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz Nordik #54857 üzenetére
Köszönöm!
Na akkor megint cserélhetek termosztátot....jó hogy nem is olyan rég cseréltem le a fagyállót, megint leengedhetem.
Na most akkor milyen márkájú termosztátot vegyek? A multkori valami olcsó minőségű lehetett, csak gyorsan bementem az első autósboltba, ott ez volt. Mostmár neten rendelném,de milyen márka lenne ami nem az a huha nagy összeg és meg is lehet bízni benne? Febi, Gates, Swag? Ezek nem olyan rossz márkák és 3-4ezer klörül vannak, de az egyik autósboltban a mult héten olyan árakat mondtak hogy lefeküdtem. Ott nem mondott márkát, csak annyit hogy az a fajta ami nem gagyi és ajánlja az talán 6ezer lehetett, de mondott vagy 10ezret is a tényleg jóra.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
kisninja
őstag
válasz Nordik #54869 üzenetére
Egyszerű vagy nem vagy csak nagyon hosszú idő után éri el a rendes vízhőfokot és utána alapjáraton visszahűl... Biztosabb és egyben veszélyesebb (veszélyes annak aki nem ért hozzá) módszer ha 5 perc járás után megnézed meleg/langyos a nagy radiba menő vízcső. Ha az akkor nyitott hidegben is ergo rossz.
powered by: ®MAJORMÜVEK®
-
Ghandi
aktív tag
válasz Nordik #54869 üzenetére
Én abból gondolom hogy nem jó a termosztát hogy ha álló helyzetbe megy az autó kb 5-10percet akkor igaz hogy meleget nyom, de elég halvány meleget, az igazi fűtésre nem alkalmas. Aztán elindulok az autóval és a vízhófok óra (ma pontosan megnéztem) az elsó vonal után kicsivel megáll és az istenért sem megy feljebb. Kb 20km megtétele után talán egy kicsit feljebb megy, de az órán alig látni valami eltérést de erősebb lesz a fűtés, innentől már jó a fűtés. Nem hiszem hogy akkor működik jól a dolog ha kb 20km után jönne meg csak a normális fűtés. A másik meg ahogy más 1.4 16V motoros renaultosokat kérdeztem (Thalia, Clio, Megane) nekik az óra kb félig megy fel max 10-15perc alatt és ott megáll. Nekem odáig csak egyszer ment fel ilyen hidegben, de akkor kb 20-25km után fél órát álltam a dugóban Üllőnél a 4-esen. Akkor olyan meleg volt már a fűtés hogy lehúzott ablaknál cigiztem a dugóban, szerintem az a fűtés lenne a normális.
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Ukrajnai háború
- Autós topik
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Telekom T Phone és T Phone Pro - híg a leve
- Gaming notebook topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen