-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#32577792
törölt tag
válasz rob210 #59276 üzenetére
Klíma jó, bár az egész cécó..
A gyárira vettem tárcsát meg ugye vele a csapágyat, azokat tette fel, majd az 1 éves hella le. Azt mondta kész van, mentem érte, elhoztam de csak fűtött. Visszavittem, próbálta, nem volt jó. Nyomás oké volt. Azt mondta töltött rá olajat is. Nem tudta megtalálni a hiba okát, 2 nap múlva elvittem és ott hagytam. Megcsinálta. Ami érdekes, hogy szerinte el volt dugulva az elpárologatónál. Aztán mutatta, hogy amit levett olajat olyan fura, mintha kettő fajta lenne és valószínű ez okozhatta. De hát ő töltötte rá..
Mindegy, most rohadt hideget nyom, mérte a kijövő levegőt, volt az -2,6 is.
Ezt sem értem hogy lehet mínusz -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #59276 üzenetére
Én soha nem éreztem, hogy emiatt a klíma lekapcsolna, de azt sem, hogy a lóerők elfogytak volna.
Bár igaz, az enyém 2.0dCi, de szerintem ez csak régi autóknál volt "fojtva". Talisman-nal sem éreztem, hogy valamelyik eltűnt volna. (egyébként meghirdettem egy sima apróban egy ingyenes újságban, a netet egyelőre kihagytam, mert kíváncsi voltam, hogy mennek manapság ezek a szekerek, és el is adtam, jött egy szerintem falusi pénzes vevő, puff megvette, nem is alkudott, helyette nem francia lett és nem is dízel a befutó).
Szóval, biztos, hogy így kell működnie helyesen? -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #59280 üzenetére
Az oké, csak szerintem ez inkább régi autóknál volt így megcsinálva. Azért írtam ezt, mert manapság ez már elég gáz lenne, ha emiatt lekapcsolna a klíma, vagy elfogyna az erő, mert anno a Lincoln-omban [link] 7600!-as ford motor volt, meg bőven nyomaték is (még jó ekkora böhöm motornál) mégis lekapcsolta, ha odaléptem neki. Igazából nem is arra találták ki, hogy sportosan kellene vele menni, de ha odaléptél neki, akkor bizony füstöltek a kerekek.
Ez egy 6 méteres hajó volt...Siklott az úton...és nyelte a benzint, mint állat.
A nagy benzinfaló v8-as dögös hangját semmi nem tudja überelni, egyszerűen csodálatos, ahogyan jár. Sajnos a négyhengeres dízelek a legszarabbak a világon, ha motorhangról van szó, de jó olajokkal és adalékokkal rendesen be lehet fogni a "pofájukat".[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #59283 üzenetére
Robimester egy kérdés...
Számít valamit, hogy az üzemanyag gyorscsati egyenes. (ugye ilyen kellene nekem), vagy derékszögű?
Mert ilyen derékszögű lenne azonnal, de nem tudom, hogy emiatt ugyanúgy szipkázná-e a naftát? Mert, ha egy kicsit is nem úgy jönne, ahogy kell, akkor felejtős és várok tovább, hogy végre megérkezzen az az elcseszett csati. Sajnos a cső nagyon határeset volt szemre ha leoperálom róla a törött csatlakozót, szóval hogyha csak azt teszem rá, akkor vajon leér-e a D2 szűrő kivezetésre... Hát nem voltam biztos benne...
Emiatt inkább visszaszereltem mindent. Hogy ez a xar miatt is, hogy a jobb kerék mögé rakták a szűrőt, emiatt autó felemel, kerék leszed, pajzsot bont a kerékívben, majd vissza minden, remélem széjjel csuklottá magát az évek alatt "megálmodója".
Tudom azt is, hogy ott tud hűlni talán a legjobban, de akkor is...[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
-
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #59312 üzenetére
Jaja, ezért is pihentettem le, míg nem tudok ránézni. Amikor írtad, hogy attól lehet hogy kicsavarodott a csavar, enyhén megállt bennem az ütő.
Mitől lazulhatott le? Túl alacsony fordulat, sok indítás/leállítás?Viszont érdekes módon semmi nyomát nem láttam a csavarokon annak, hogy ahhoz valaha hozzányúltak volna. Sem egy minimális bemaródás, sem egy lenyalás.
Ettől függetlenül maga a csavar menete is egész szépen bele volt maródva az acél elem furatába.
Csavarokat is illene cserélni, vagy elég a bakokat? Elhajolva nem voltak, a menet épp volt.Meg sem fordult a fejemben, hogy egyenként cserélem Gondolom pár hét után a frissen cserélt a többi szintjére fog degradálódni. Ugye itt is ugyanúgy elég az olajteknőnél nagy felületen alátámasztva megemelve tehermentesíteni a bakokat, és úgy cserélni a két felsőt?
Melyik gyártótól nézegessek? Diában nem találtam meg, így cikkszámot sem tudok, csak innen onnan a 82..-es cikkszámú alkatrészeket összeszedtem:
8200042454 alsó gumicsont
8200264322, 8200103263 felső gumicsont
8200044925 felső nagybakFebi, Swag, Hutchinson itt is megbízható minőségnek számítanak? Ki a gyári beszállító? Vagy hallgassak az ismerősömre, aki azt mondja, hogy legyen költséghatékony arany középút, és Mapco?
Kíváncsiságból vettem Xado Zsírt még a télen. Nem kocsiba, bringa kerékcsapágyhoz, meg úgy voltam vele, hogy noti ventilátorába, meg Dremel tenhelycsapágyaiba is kipróbálom, úgyis kukaérett, mert a műanyag csapágyperselyből sérülés nélkül nem lehet kiszedni.
Az ilyen csodaanyagokkal szemben eleve szkeptikus vagyok, de tényleg elég látványos bevonat épült a gördülő pályára, és kitöltögette a mikrokarcokat. Opálos sárgás, nem lemosható bevonatot képzett, amit elég nehéz megkarcolni. Sajnos megmérni nem tudom a bevonat vastagságát. A ventilátor meg 2 hét után szépen elhalkult, meg a Dremel búgása is megszűnt. Hirtelen felindulásból a 3d nyomtató minden csapágyát tele fogom nyomni vele, a piciket úgyis havonta cserélni kell, mert annyira apróak, és nem erre a terhelésre vannak kitalálva.Szóval engem meggyőzött, úgyis akarok már egy ideje váltóolajat cserélni, kipróbálom a valamelyiket, már csak átlagmegóvás miatt is.
Van értelme annak, hogy leengedem a régi olajat, feltöltöm az újjal, megyek vele párszáz km-t, addig összeszedi a tiszta olaj a maradék reszeléket, szennyeződést ami bent maradt, és cserélem a véglegesre, vagy ez már felesleges?[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
#47205632
törölt tag
válasz rob210 #59327 üzenetére
Az enyémek teteje fekete és egy félkörív van benne dísznek. Először azt hittem jóvilág van, de sajnos úgy látom Valeo is készített fekete kupakosat és azon is ilyen félkörív dísz van. Fingom sincs milyen van benne, de megmérgesedem és lehet megpróbálom az oldaláról leolvasni ha látni szétszedés nélkül. Mondjuk nem tudom ezek időre vagy Km-re mennek-e szét, mert nálam Km-t azt nem kap. Olyan keveset van használva a kocsi, hogy kényszerből autózok néha, hogy ne amortizálódjon.
[ Szerkesztve ]
-
Emu
őstag
válasz rob210 #59326 üzenetére
De ez még ennyit se
Hátul koccos, elől lóg az egyik oldala, gyors kötözővel van rögzítve az első lökös, eltérőek az első fényszórók gyártási ideje több évvel, kicsit penészes is belül, kívül mohás. Német forgalmi 2016 novemberben járt le, jó eséllyel azóta állt.
Pöc röf indult, minden elektronika működik rajta, klíma hideget fúj, de mit érek vele ha árvízben úszott valamikor korábban. Kereskedő semmit nem hajlandó elárulni a múltjáról. Egy hozzáértő barátommal ránézünk hétvégén, de ha minden költséget hozzáveszek javítgatás nélkül is 450 környékére jön ki ebben az állapotában, és ennyi pénzért láttam már szebbet. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #59349 üzenetére
Van egy tekerccsel, meg mellette sok más színű is. AZ egyik öcsém falfóliázással is foglalkozik.
Egyébként csak Pécsen legalább 4 olyan üzlet van, ahol simán belehet belőle vásárolni, bármilyen fajtából, legyen az krómaranytól, a matt szürkéig autóra, kültérre, belső ablakra etc...Neten meg szerintem bárhol, akik ezzel foglalkoznak.
-------------------
Még mindig gyorscsatlakozó
Ezt a fontos infót tegnap írta nekem egy angol: A 9.89, amit pl a KOCSI kft árul az nem is jó 10mm gumicsőre, mert egy idő után repedhet tőle, arra 9.49 való. Tehát a 9.49 való gumicsőre, a 9.89 meg 12mm gumicsőre, vagy 10mm nájloncsőre. Bár gondolom ezt sokan letojják, én maradok ennél a szerintem fontos infónál.
A képeken látszik.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #59354 üzenetére
Ebből a fóliából 1 méter 10 ezer forint, de ez, mint írtam vízálló, hőálló, memóriavesztős, vagyis melegítéssel addig szeded vissza, ragasztod újra, ameddig bírod türelemmel, illetve a legtökéletesebb hatásig. Ezt utána szintén csak melegítéssel tudod visszaszedni. Pl az autóról hidegen ezt le nem kaparod, legfeljebb cafatokban, összekaristolva. Melegítéssel, meg szépen simán lejön, sőt ha előtte telibefújod WD-40-nel ami szerintem a világ egyik legjobb cucca, amit kitaláltak, akkor még könnyebben.
-
#47205632
törölt tag
válasz rob210 #59375 üzenetére
Bleh. A kétezernél elváltogatás, az ezerkétszázon utcában krúzolás, meg a boltba járás végeredménye. Lehet, hogy pucolta, csak használni is kell a kocsit mellette. Én épp ezért szoktam anyámét elvinni, ha épp olyan dolgom van aztán megmutatni neki hogyan hagyja el a mutató a négyezret.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #59374 üzenetére
És ki is esett egy huppanón, amire sikerült rámennem anyámék utcájában, gondolhatod milyen nyikorgó hangot adott. Szerencsére nem akadt be sehova, csak a nyereg és a kerék között volt. Szóval visított. Kerék le és rögtön ki is esett. Nyilván alkufelnivel elhagytam volna...
Ahogy néztem, mintha "elfáradt' volna ez a tartó rúgó.
Hát szinte adja magát, hogy kell beakasztani, de nem is értem. Holnap berakom az újakat, remélem itt lesznek. : ( -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #59387 üzenetére
Már ahova beakasztom a rugót? Hát a tkm se tudja Robibá, de őszintén, tegnap elég sokat csesztettem és próbáltam a rugót úgy megfeszíteni, hogy valamennyire ott is maradjon, addig legalább míg berakom az újakat.
Nem láttam, hogy ki lennének kopva, de mint írtam, nem tudom milyen az. Alul felül a lyuk ugyanakkora volt.
Szinte hidegen is már egy erősebb pöckölésre szerintem kiugrott volna a helyéről. Amit ugye elvileg egy erősebb csavarhúzóval illene onnan kipattintani.
Néha halottam ilyen zörgést, amikor huppanósabb volt az út, de ráfogtam a dísztárcsára, hát pedig ez volt és/vagy a nyereg együtt.
Nos, nem tudom, hogy a nyereg mennyire lehet meleg, főleg nyáron és ha pályán is megküldöm, itthon sem megyek 150 alatt és tegnap is volt ebbe 100km pálya meg kb 15 város, hát naná, hogy ott esett szét, hol máshol ezeken az utakon. Tudom Srácok, hogy gyakran leírom, de én annyira utálom emiatt ezt az országot, vele együtt akik erről tehetnek, hogy arra nincs szó. Elhagyom a határt és onnét azt sem tudom, hogy létezik egyáltalán futómű, ami tud mindenféle hangokat adni meg totál szarrá menni, ha itthon vagyok!Szóval az ott biztos forró. Robimester, főleg, ha még néha fékezek is. Amikor lecseréltem, akkor brutális égett szagok voltak legalább 1000km-ig, mire összecsiszolódtak a betétek és a tárcsák. Az elmúlt, de hát az gondolom természetes velejárója. Az biztos, hogy ez a rúgó elfáradt, élt több, mint 530 ezer km-t.
Szóval mi a tanácsod, mit kellene majd ellenőrizni és hogyan?
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #59389 üzenetére
Igaz ezt nem írtam, de tegnap már le is tudtam volna cserélni mikor szétesett. Az egyik Öcsémet kértem meg, hogy ugorjol el az Unix-ba, mert ott van nekik polcon. Jön vissza, természetesen akkora már bezárt, hogy jól reklamáltam volna egyet, szóval amikor a kezembe adta már tudtam, hogy a hülye hátsókat adott neki, amit én ott egyből észrevettem volna . Én nem tudom, hogy micsoda idióták úlnek ott, de ha gép előtt sem megy, ábra és cikkszám szerint, hogy elsőt adjon, akkor menjen onnét szart lapátolni, de ne ezt csinálja!
Ez a testvérem, meg azt sem tudja, mi az autón egy csavar, szóval ő viszi az ő autóit márkászarvizbe aztán jóvan.Azt nem írom le, hogy akkor ott tegnap este hat felé mit káromkodtam ott az utcában leszedett kerekekkel várva ezt a szart, de azért megmutattam az öcsémnek is, hogy kb mekkora az eltérés, fotó is van róla...
Azért, mint látszik itt szinte minden új még...De ha fent van az új, azt is fotózóm...Itt pedig a rossz első és az új hátsó, amire nem volt szükségem...
[ Szerkesztve ]
-
Szoszo94
őstag
válasz rob210 #59413 üzenetére
Passat B4 alatt most 205/45 R17 van, de sok....látványra is, meg jobban félek a kátyúktól is. Pedig az a kocsi amúgy is egy tank, hát még ekkora tappancsokkal Szerintem is a 16" a jó kompromisszum
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #59426 üzenetére
Off:
Ha már fék és betét és akit esetleg érdekel, egy 2018-cas WV sportsvan-on meg ilyen van gyárilag, illetve így néz ki, 2100 km után próbáltam lefényképezni, amennyire tudtam. Gumik 225/45/R17 Hankook-kat tesznek rá és hangosabbak is, mint a Good Year.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
-
Jaded
őstag
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #59483 üzenetére
Azt nem akarok venni most 😁, de komolyan úgy vagyok vele már, hogy berendelelem a gyári teljes üzemanyag cső rendszert 45 ezerért aztán legalább az is új lesz és letojom az egész gyorscsatlakozós idiótasagot. Nekem ott folyjon a nafta rendesen, légmentesen ahogyan elő van írva és főleg biztonságosan.
-
Jaded
őstag
válasz rob210 #59489 üzenetére
Ilyet mentem el venni egy óra után. Ez meg állandóan leesett, alig akart belekapaszkodni, szétnyílt. Most kézzel ráhúztam, sztem le is fog jönni 😊
Mágus2: gondoltam arra is, de nem tudtam, hogy belül megsértek-e valamit. Egyébként gyakorlatilag nincs hely semminek. Ott megy egy víz cső, klíma cső, ventillátor ott van 😃
Renault Megane IV Limited
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #59512 üzenetére
Már tárgytalan. Úgy döntöttem...
Az én autóm simán megérdemli, hogy az is teljesen új legyen benne,. Tegnap délelőtt megrendeltem az egész üzemanyagcső rendszert, amikor megjön, akkor meg kicseréltetem. Soha nem hagyott cserben én a service lámpát is csak párszor láttam égni elfelejtett olajcsere nullázás miatt, és mikor felemeltük és a hátsó kerekeket megforgattuk, na az nagyon nem tetszett neki, mert beindításkor úgy hibára vágta, hogy ő bizony innen el sem indul, amíg le nincs ellenőrizve a fék. Diag pontosan kiírta, hogy a levegőben forgott a kerék, töröltük és ennyi. Az előbbi hozzászólásodban azt a "legózást" meg nem is értem konkrétan. Ezt ide, azt arra meg hosszabbító. Már-már kókler megoldásnak tartom. Valami vagy gyári, vagy semmilyen, nem Robimester?
9.89-es is jön egyébként nekem majd valamikor, abból is 10db 4700 ft volt. Ezek meg 1db-ot árulnak 2600-ért.
Értem, hogy kell keresni is ezen a filléres terméken, amit ingyen küldenek a Kínaiak, de 4.500%-os haszont ne tegyen már rá. Ha ez a termék ilyen keresett, azt hiszem aranyárban én is elkezdem árulni.Egyébként kíváncsi vagyok, hogy a 9.89-ces szája vajon mekkora lesz? Nyilván addigra mire ez kiderül, nálam már vadiúj csövek, meg csatik lesznek mindenhol.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #59519 üzenetére
Ez pedig nem kínai hanem rendes gyári Francia beszállítótól van.
Ok, akkor rendelek belőle, ha ezt mondod/írod.
Év végén pedig, mikor befejezem ezt sok, nagyon nagyon sok(k )utazgatásos melót, akkor majd kicseréltetem a teljes üzemanyag(cső)rendszert (is). Addig felkerül az is a polcra a többi alkatrészhez. Azt hiszem, így lesz a legjobb, mert akkor úgy is minden meg lesz csinálva rajta és szépen megy a garázsba. Dynamat-tal az egész autó ki lesz bélelve, bekerülnek a padláson rohadó "hájtek" hangszórók is ezeket a gyári ganékat, meg látványosan fogom a kukába dobálni. Ezt is már rég meg akarta mcsinálni, de egyszerűen nincs időm erre. A kijelzőt is kukáznám, ha tudnám biztosan, hogy pl egy ilyennel frankón fog működni, mert ugye rönóéknál megállt a fejlődés 2013-ban térkép frissítésben. Tehát ennek még utána kell járnom, hogy kormányról IS minden frankón vezérelhető legyen.Szóval a saját elavult rendszere...
Itthon ez még annyira nem is gond, ebben az országban egy nyár alatt sem tudnak elkészülni egy kb 1 km hosszú felüljáró újra betonozásával, mert annyira elcseszett és elavult módszerekkel dolgoznak, kint meg közel 1 hónap alatt épül 20-50 km autópálya, naponta frissül a térkép. Ezért is van bedobva az ipad a kesztyűtartóba, a saját rendszere meg szinte használhatatlan az országot elhagyva. Mindegy, egy a lényeg, év végén akár még újra is fújatom az autót, ha kell, nyilván nem kell, mert kerámiával nagyon szép. de bármit megadok neki akkor, hogy szinte új legyen
Kettőstömegű, egr, kuplung etc minden új lesz rajta, viszont arra nagyon kíváncsi lennék, hogy vajon meddig bírnák ezek tényleg. Ha addig nem megy tönkre, sosem fog kiderülni, márpedig ennek jele sincs...Akkor, mint írtam min 590 ezer körül lesz benne és az enyémben minden gyári, váltó meg ami a motortérben van. Minden cső, szíj, rúgó és semmi bajuk. A futómű viszont már sokszor fel lett újítva, de ezt írtam is. Az olyan, amilyen. Nem ide való. Tehát év végén (után) már lesz erre idő, de addig csak családdal akarok lenni, ha itthon vagyok.Most a legfontosabb, hogy végre ki legyen már cserélve az a....izé végre üzemanyagszűrő.
Ezért most be is dobtam a kosárba, de naná, hogy nem tudok akkor már onnét rendelni átlátszó új frankó benzincsövet is mindjárt. Legalábbis én nem találtam... mindegy, azt majd berendelem itt, valamelyik autósboltban és akkor fentről a légtelenítőtől kicserélem azt is...[ Szerkesztve ]
-
FRENK1988
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen