-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
HeavyToys
senior tag
Tiszteletem mindenkinek!
Lenne egy olyan problémám, hogy az 1.5 DCI (106Le)-ős Megane II-ben lévő motor hűtővize, a vezérműszíj csere óta folyamatosan fogyogat. 4-5 ezer kilométerenként 7-8 deci. Folyást sehol nem láttam, a motor jól húz, nem füstöl. Van esetleg valami tippetek, hogy mi lehet a hiba okozója?
Köszönöm előre is a segítségeteket!
Üdv!
-
HeavyToys
senior tag
Üdvözletem mindenkinek!
Segítségeteket szeretném kérni az alábbi kérdésekben:
(B)1. kérdésem: (/B)
Megane II 1.5 Dci (2007-es, 106 lovas K9K732-es motorkód), mostanában azt játssza, hogy nem akar bemelegedni rendesen. Ugye középen lenne ideális esetben a hőmérséklet jelző, de most az alatta lévő csík és a középső állás között ingadozik, inkább az előbbi felé. Ha nagyon meghajtom (padlós gyorsítások 3-4 sebességfokozaton keresztül 4 ezerig) felmegy középállásba de mikor visszaveszem a tempót, akkor egyből visszaesik az előbb említett helyzetre.
Fűtés van, szóval nem csont hideg a víz, de úgy emlékszem tavaly télen is jobban bemelegedett. Gondolom a termosztáttal lehetnek gondok, hogy nem zár le rendesen. Esetleg valami vélemény róla? Szerelőmnek bemondtam a tüneteket, ő is erre gyanakszik, de mivel messzebb lakik, ezért kérném ki a ti véleményeteket is.
Ha általatok vélten is termosztát cserés lesz, akkor abban mi lenne a bevált márka? Mert ahonnan én szerzem az alkatrészeket, a Vernet termosztátok nagyon jó árban vannak. Vagy érdemes ebből Valeo-t vagy Gates-t venni? A nyitási hőmérséklet alapján is van árkülönbözet. Ebből melyik lenne a jobb ami 83-4 fokon nyit, vagy ami 89 fokon?
2. kérdésem:
Illetve a klímámmal lenne probléma, vagyis a levegő keringtetéssel. Szintén ezen esetén a ventilátor légszállítása már nem hozza az új korában tapasztalt értékeket. Jön a levegő, de nem úgy mint kéne. A ventilátor tökéletesen működik, reagál a fordulat szám állításra, szóval itt nem lehet gond véleményem szerint. Továbbá a befúlyás helyének változtatásával (automata klíma), hallom és érezhetően is állítja a lamellákat, szóval én úgy gondolnám itt sem lehet akkora probléma (bár csak találgatok). Korábban volt olyan, hogy a ventilátor felől picit ciripelő hangot véltem felfedezni, olyat mint amikor egy falevél éppen hozzáér.
Kérdezném tőletek, hogy lehetséges, hogy el van tömődve a levegő járat? Most cseréltem pollenszűrőt és a szerelőm is mondta, hogy érezhető "feszülés" vagy a pollenszűrőnél, amikor félig kiveszi, onnan is jön a levegő. Ő azt mondta , hogy le kell bontania a műszerfalat, hogy kitisztítsa az egészet. Megbízok benne, rendes srác, de az általa mondott 25 ezres díjat (természetesen, ha nem kell semmit sem cserélni), kicsit sokallom. Bár azt is tudom hogy egy egész napos munka.
A szűrők egy esettől eltekintve tökéletesen lettek cserélve, akkor a szűrő kicsúszott a helyéről, valami anyaghibás lehetett, mert eltört a széle és csak később vettem észre, volt felette 1-2 cm-es szabad hely. Aztán egyből cseréltem (egyébként Mann Filter volt, szóval nem értem... )
A kérdésem az lenne, hogy van rá öltetetek, hogy hogyan lehetne megoldani ezt esetleg házilag? Mit érdemes megnézni? Az általa mondott ár reális egy ilyen esetben?
Köszönöm a segítségeteket előre is!
Üdv!
[ Szerkesztve ]
-
HeavyToys
senior tag
-
HeavyToys
senior tag
hülyeséget beszélek, ne haragudj . Termosztátot akartam írni, csak már bele vagyok zavarodva!
Tudom, kompletten van házban az egész, én is úgy akarnám cserélni.
Nekem automata kártyás van, és megnyomok egy gombot a kilincsen, akkor ugye bezár az autó. Azonban ez nem üzembiztos. Amiket nem használtam azok nem működnek. Hiába nyomom meg, nem reagál rá az autó.
[ Szerkesztve ]
-
HeavyToys
senior tag
Nekem volt ilyen, hogy a zárszerkezet elpattant. Vagyis van egy kis műanyag pöcök és az pattant le róla, az nyitja és zárja. Nekem sem húzott vissza.
Szétszedtem édesapám segítségével, legalább kettőnk közül ő tud szerelni, és egy vékony csavarral becsavaroztuk a helyére a letört darabot, ami eredetileg fröccs öntve volt.
Így 0-Ft-ból megúsztuk. Plusz valószínűleg örökkévalóság+1 napig nem jön ott szét újra.
Szóval ha a zár motor még kattan, amikor megnyomod a gombot, lehet neked is csak ennyi a gond.
[ Szerkesztve ]
-
HeavyToys
senior tag
válasz Reaper04 #16108 üzenetére
Nem tudom az okát. Viszont az biztos, hogy a vezető és anyós ülés oldali van használva, azok működnek, a két hátsó csak nyit, de nem zár. Szerintem a nyitás hibánál elromlott az érzékelő, illetve ha nem zár akkor a gomb is elromlott. De, hogy mi az oka, ezt nem tudom.
Azért kérdeztem, hogy van-e rá valami más márkájú, vagy más elven működő utángyártott kapcsoló, ami tartósabb lehet.
[ Szerkesztve ]
-
HeavyToys
senior tag
válasz Reaper04 #16110 üzenetére
Hát igen, azért lenne ez, hogy bárhol állsz az autó mellett, el tudd érni a kapcsolót.
Igen, az a fekete színű téma az érzékelő.
A nyitáshoz amúgy nem olyan drága a gomb. Legalábbis 2009-ben, amikor 2 éves volt a kocsi elromlott az első, és azt már pénzért cserélték szervizben és 6-7 ezer körül rémlik darabja.
[ Szerkesztve ]
-
HeavyToys
senior tag
Sziasztok!
Megane II 1.5 DCi (K9K732)-ben kezd elkopni a kuplung, már eléggé fent fog. Szeretném cserélni, egyelőre kettős tömegű nélkül, ugyanis úgy néz ki annak nincs baja.
A kérdésem az lenne, hogy Valeo kinyomócsapágy + LUK kuplung szett menjen bele, vagy bevállalható a Nipparts kuplung szett is Valeo kinyomóval (1/3-ad költség lenne)
Választ előre is köszönöm!
-
HeavyToys
senior tag
Sziasztok!
1.5 Dci-nél hibakód kiolvasás után légtömeg mérő hibát dobott (K9K732 - műszerfalon Injection Fault), holnap kicserélnénk a légtömeg mérőt, van valakinek ezzel tapasztalata esetleg, hogy általában jól diagnosztizál-e hibakód alapján.
Elméletileg a mért értékek az élő adatok alapján el voltak mászva. Sokáig nem mért a légtömeg mérő.
Előre is köszönöm a segítséget!
Másik kérdésem, hogy Megane III-ban az 1.6 Dci mennyire ajánlott motor? Gondolkodok egy ilyen vásárlásán, vagy ha tempós haladás a cél, legyen inkább a 2.0 Dci? EGR, részecskeszűrő mennyire hajlamos megadni magát? (Tudom a városi használat stb dolgokat, nem így kérdezem, hanem általánosságban)
Köszönöm még egyszer!
-
HeavyToys
senior tag
Sziasztok. 1.5 DCI (k9k732) légtömeg mérőt ha nincs hibakód lehet cserélni diagnosztika nélkül? Nem kell feltanitani? Csak kiszerelem és vissza az új? Előre is köszönöm!
-
HeavyToys
senior tag
válasz rob210 #64422 üzenetére
Kettő közül te melyiket javasolnád?
Gondolkodom Billstein első+hátsó lengéscsillapító + KYB toroncsapágy (65k) vs. (Denckermann első + JP hátsó + NTN SNR toronycsapágy 38k) szetten.
Azért lényegesen olcsóbb lenne, csak nem tudom, hogy az évi 15-20 ezer megtett km-em mellett mennyivel hamarabb állna meg (kb 3-4 évet tervezek még a kocsival). A belépőszint alatt azt érted, hogy észrevehetően "rosszabb" az úton?
A gyári lengéscsillapítóban 210 ezer van egyébként most.
-
HeavyToys
senior tag
Sziasztok, Bosch CR injektor felújítással van valakinek tapasztalata? Tudna valaki ajánlani jó szakembert, akihez érdemes vinni? Előre is köszönöm a segítséget!
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest