Új hozzászólás Aktív témák
-
RandomName
senior tag
válasz
Necroman_Mk2 #104 üzenetére
Planet of Lana, Max the curse of brotherhood, van azért...
-
podtibi
senior tag
válasz
Necroman_Mk2 #101 üzenetére
Ez pedig szerintem már nem arról szól hogy kinek mi jön be, hanem hogy mi is a legjobban eladható. Függetlenül attól hogy valóban készülnek érdekes játékok, de abból is már annyi van, hogy bizonytalanná is válhat, hogy egyáltalán a döntésbe belekezdjen.
-
#57018880
törölt tag
válasz
Necroman_Mk2 #107 üzenetére
Supaplex lesz az, igen
.
Bubisra, alapvetően a túlságosan védelmező nevelést értem, tehát vegyünk mondjuk egy Contra-t, most gyerek fejjel nem láttam bele olyanokat ami mondjuk pár szülőnél már túl sok, pl.: túl agresszív. De volt pár olyan ismerősöm, alattam pár évvel, akinek a szülei nagyon szigorúak voltak, hogy mi lehet egy játékban tartalmilag, természetesen az ő szülei nem melósok..
.
-
Necroman_Mk2
őstag
válasz
#57018880 #106 üzenetére
Hát, a 2D platformer tényleg egyszerű játékmechnaika, de lehet élvezetesen és változatosan is csinálni. A Mario játékok pedig többnyire kellően újítanak a formulán, hogy 3-103 között mindenki élvezze - persze nem annak, aki nem csípi a műfajt
Hogy az általad preferált várostervező vagy stratégia/RTS vonal nem népszerű, az egy dolog, leginkább a PC, mint elsődleges játékplatfrom háttérbe szorulásának, és a(z asztali) konzolok előretörésének volt az eredménye. Még ha most a PC gaming ismét a topon van, bár a korábbinál sokkal erősebb mobil jelenlét mellett.Mit értesz a "bubis felkészítő" rész alatt? Amúgy Supaplex a játék neve, ha erre gondoltál.
-
#57018880
törölt tag
válasz
Necroman_Mk2 #104 üzenetére
Szerintem pont a mario miatt nincsenek amúgy jó alternatívák, már nekünk SNES érában is gyakorlatilag mario és a 100 féle klónja volt a piacon, ezeket hozták haza a szülők, meg a sok kínai koppintás ugye
.
Oké, részemről komoly elfogultság: Nekem eleve nem volt nagy élmény ez a fapados platformer, voltak már szerintem SNES-re is igényes játékok amiktől fejlődni is lehet, bár voltak valóban elvetemültek is köztük ami nem sokkal vagy kevésbé értelmes.
Casualban Supaflex-eket lehetett volna inkább felemelni szerintem, komolyabbaknak meg stratégiai játékokat, managereket valamilyen neutrális témával, nem a buborékos nevelést pártolom, inkább a felkészítőt, sajnos nekem is a bubis jutott, viszont játékból fizikai és video/pc is jutott mindenféle is.
Nekem később már 12-14, nagy kedvencek voltak a város építősök, szerintem sokkal igényesebb mint a platformer, ami igazából egy replay játék.
-
válasz
#57018880 #102 üzenetére
Érdemes egyébként kipróbálni (elég jól látszik, hogy kb. a közelükben sem jártál), mert ezek amúgy tényleg zseniális platformerek, 1985 óta kb. folyamatosan, szóval egyrészt tök jó játékoks és jó eséllyel elég jól el fogsz velük szórakozni, másrészt meg azután nem fogsz ilyen blődségeket írni
-
-
PuMbA
titán
Én azért nem játszok annyit, mert nincs érdekes játék. Ezt a számok is tökéletesen bizonyítják: PC Top 2023 Games a Decade Old on Average
"Overall, games over 6 years old accounted for over 60 percent of playtime in 2023."
"A mere 8 percent of play time went to entirely new, non-annualized games, with Diablo IV, Hogwarts Legacy, and Baldur’s Gate III topping the list."
A játékipar sajnos átment profit iparba, ahol kevésbé számít a játékok minősége. Starfield meg ezek mik? 6 évig csináltak egy már alapból olyan játékot, amiről ha egy rendes játékost megkérdeztek volna 2 év fejlesztés után azt mondja, hogy ne is fejlesszük tovább. Nevetséges... Reméljük, hogy a mostani dolog intő jel a stúdióknak
-
Necroman_Mk2
őstag
válasz
Jesus_Shaves #82 üzenetére
Nem figyeltem a forrásoldalról másoláskor
, de sejti mindenki, hogy mi akar ott lenni. Azon viszont csodálkozom, hogy a 2M 3Dfx kártya meg se volt emlíve az ajánlottban, ami kellett az Unreal 1-hez.
#81 nuke7 Eddig is értettem, hogy te mire gondolsz. Csak azt felejted el, hogy ez esetben nem egy adott offline játékra függ rá az egyén, hanem egy stílusra.
-
RandomName
senior tag
Van egyfajta áttételeződés a Steamdeck, Asus Rog Ally, Switch, stb miatt. Ehhez jön hozzá plusz módon, hogy a Samsung tévémre/telefonomra fel tudom tanítani az XBoX kontrollert, és a Game pass előfizu játékait konzol nélkül tudom streamelve játszani, de ha gyenge a pc-m, akkor arra sem telepítem a játékot, hanem a stream alapon játszok.
Vagyis a platformok lettek átjárhatóak, képlékenyek, megfoghatatlanok. Ez befolyásolhatja azokat a mérőszámokat ami alapján fel lett állítva a cikk.... -
Tasunkó
őstag
Valamiféle tudatosítás kellene ezen a téren fejleszteni, hogy mikor van amikor már túlzásba esik a gamer. Azt bizton állíthatom, hogy amikor a meghallja a gamer hogy csicseregnek a madarak, az nem jó jel, mert akkor már pirkad, és alvást kihagyni csak az éjjeles GDP termelő műszak miatt egészséges. Ezek már vagy a függés jellei, vagy kuvvajó a játék, de nehéz megkülönböztetni hol van a határvonal.
-
Nem, a cikkben egy állítást sem tesznek a játékosok számáról. Egy 'pozitív' dolgot említenek csak, a gyártók bevételének növekedését. Minden más csak negatív, és ebből írnak további negatív trendeket. Mindenre is levetítve azt az állítást, hogy 'kevesebbet játszanak az emberek'.
-
Azt hiszem, már megint félrement valami magyarázat. Van egy adat (nem tudni, honnan), ami alapján mindenki a játékpiac bukott jövőjét vizionálja, és megtalálni véli a 'valós' okokat. Ugyanakkor van szám, ami ha nem is kérdőjelezi meg az eredeti adatot, azért elgondolkodtatásra készteti az egyszeri olvasót. Egyrészt 2023 márciusában (hiszen többnyire 2023-as adatokkal próbáltak trendet leírni, így jöjjön innen az első konkrétum) volt egy rekord, amikor a legtöbben játszottak egyszerre a Steam adatbázisa szerint, amit idén januárban újra megdöntött a platform (példa link a hírről). Vagyis nem tudom, mennyire 'sz@r minden', ha egyre többen játszanak.
Félreértések elkerülése végett: nekem nincs ötletem, hogy most mi a fene történik a játékpiacon, de hogy nem olyan rossz a helyzet, mint amit a hír is sugall, meg amit itt egyesek vélnek, az biztos. Kérdés, hogy az eredeti adatokat honnan vették (valaki kitalálta, vagy tényleg össze tudták ezt gyűjteni), és hogy a részben ellentmondó híreknek van-e valóságon nyugvó feloldása/megfejtése - ez is megmaradhat elemzőknek újabb elméletek gyártására. -
podtibi
senior tag
-
totron
addikt
válasz
fatpingvin #83 üzenetére
Natívabb volnál egy gém nélküli világban?
-
Tasunkó
őstag
válasz
Necroman_Mk2 #80 üzenetére
Volt hogy a grafikát erőltették a játékban, hogy ösztönözzék a hardver vásárlást, aztán olcsón adták a konzolt hogy ösztönözzék a játék vásárlást, mindeközben az Nvidia átnyargalt a bitcoin pilótajátékra, finoman jelezve a vásárlóinak, hogy konzolt lehet kapni a kártyájának az árából, így elég komikus fordulatot vett az egész piac, lényegében átálltak saját bevételt csökkentő üzemmódra. Most meg a játékokat nem veszik, még szerencse hogy van warez mert ha bedől az egész GOG, Epic, Steam kóceráj, legalább a torrenteken megőrzik a játékokat az utókornak.
-
fatpingvin
addikt
a címet elolvasva hangosan felröhögtem... hadd játsszak el egy szomorú kis dallamot a világ legkisebb hegedűjén
komolyra fordítva a szót helyes, boruljon csak be. -
válasz
Necroman_Mk2 #80 üzenetére
450 MHz hard-disk space.
az elég extrém gépigény -
nuke7
veterán
válasz
Necroman_Mk2 #80 üzenetére
a történet alapú játékok nagyon-nagyon különböznek.
attól hogy az egyik tetszik, a másik egyáltalán nem biztos, hogy fog, pedig ugyanaz a műfaj.
nem tudsz függő lenni, mert olyan, mintha a világon lenne 1kg drog és ha azt elhasználod, nincs több. Ezért attól a drogtól nem tudsz függő lenni, mert nincs több. Nem tudom ennél jobban elmagyarázni -
Necroman_Mk2
őstag
A gondolatod ott hibás, hogy a függőséget "értelmetlen" péznköltéssel egy dologra magyarázod. Viszont az időben feláló függőség is létezik, és igen, sajnos vagy sem, de történetorientált singleplayer játékokra is rá lehet függeni, ha a gamer egyik játékról a másikra ugrik, mondjuk kimaxolás végett.
De ez igaz a pornófüggőségre is: a PornHub és társai révén ingyen is lehet nézegetni több millió órányi szexvideót anélkül, hogy a netes számlán felül egy fillért is költsön rá az ember.#65 btprg A HL gépigénye még barátságos is volt az Unrealéhez képest (arról nem beszélve, hogy a minimum és ajánlott konfig megjelenése között durva különbség volt)
Minimum Requirements
Pentium 166 MHz
16 MB RAM
Windows 95/98/NT
1 MB video card
Windows-compatible sound card
1x CD-ROM drive, and 100 MB hard-disk space
Recommended Requirements
Pentium 200 MHz
32 MB RAM
450 MHz hard-disk space.
-
totron
addikt
A virtuális életért inkább a közösségi médiába való beleszületés a ludas, azzal azonosítják a társas érintkezést, akár teljesen kizárólagos megoldásként az élethez. Az emberi kontakt alapvető igénye és az algoritmusok együtt pedig kitesznek egy gonosz mikrodózing effektust. A kérdés, hogy a milleniumi gyermekek mennyire növik ezt ki vagy mennyire nem. Mert például a hárdkór gémerkedés azért általában alábbhagy az évekkel. Nem csak füstje van, de ami van, az jó nagy, harsányak a fiatal hangok, de az egyén szintjén mindig csak egy, az adott korszakából adódó szubkultúra hangja amit hallunk, bevonódik, hosszú távú komoly hatásokkal viszont nem kell számolni (akármennyire is imádnak-imádtak károgni ezen a szülők). Újak meg mindig jönnek, és igen, a kimaxolásról, utódképzésről nyilvánvalóan gondoskodnak a gyártók és agyolvaszó a gémer router, de a nap végén még mindig ez az ártatlanabb szegmens.
-
A '90-es években nem kellett ilyen, hogy "gamer" akármi csilliókért, mert a játékok sokkal inkább úgy voltak megírva, hogy működjenek normál gépen is.
Például Half-Life 1998 végén jelent meg, gépigény:
Az ugye megvan, hogy ez a Half Life-os gégigény akkoriban nagyon durva volt és egy két-három éves vason gyakorlatilag meg se moccant?
A kilencvenes években pont nagyon gyorsan pörgött minden, pillanatok alatt avult a HW - és a játékok is.
Ehhez képest most egész nyugodtan el lehet játszani akár öt-tíz éves gépekkel meg játékokkal is. -
WayneGace
őstag
A játékfejlesztők közül sokan azt a modelt követik, hogy minél jobban odakössék magukhoz a játékost. Különböző kis jutalmak a belépésért, eventek szintén ingame jutalomért és egy idő után azt lehet észrevenni, hogy nem játszod a játékot, hanem "grindeled".
-
WayneGace
őstag
Ha abból indulsz ki, hogy valódi barátokkal játszik, akkor talán ráfogható, hogy nincs nagy különbség. De szerintem többször nem ez a helyzet. Online ismerősök vannak, akivel lehet az adott illető játszott 100+ órát, viszont, ha a másik nem jelentkezik be, akkor vége az ismeretségnek. Valódi szemtől szembeni kontaktusban nem olyan behatárolt a téma, beszélgetések sokkal összetettebbek lehetnek. Nyilván, ha játszol valakivel, akkor az van a központban. Ez persze igaz arra is, ha például valakivel focizol.
Az is igaz, hogy online több mindent megengednek maguknak az emberek. Ha elkezd anyázni az egyik, akkor mi történik? Blokkolod, ignorálod, stb. Élőben ez nagyon nem így működik. Szocializációra ez kihatással lehet szerintem. Mondom ezeket úgy, hogy a játék gyerekkorom óta része az életemnek. -
foxmastR
csendes tag
válasz
Döglött Róka #56 üzenetére
Mindenre....is
de főleg apex legends. A többi nem volt elég intenzív ahhoz hogy függőségbe rántson
-
Tasunkó
őstag
A játékokat túlzottan árukapcsolják a függőséggel. Köztudott hogy az időskori demenciákra nagyon pozitív hatással van azzal, hogy megmozgatja az agytekervényeket. Azt is keverik, hogy amit egy filmnél tapasztalunk, hogy 1 óra egy szempillantásnak tűnik az a játéknál 2-3 óra, így túl korán előkerül a fokhagyma meg az ördögűzés. Az alkoholisták részéről is várható hogy egy szembenálló halmazt fognak képezni, mert a játékokat általában, de a stratégiai játékokat pl. képtelenség játszani ittasan.
Arra kíváncsi leszek, hogy az istenített kapitalizmus hogy fog erre reagálni, mert a kilátások nélküli jövő elől a szabadidejében a virtualitás nyújtotta örömökbe menekülő fogyasztóban akár nagyobb gazdasági potenciál is lehet. Ha a munka nélkül eltöltött idejében egy kellően intenzív virtuális élménnyel feltöltekezve, lehet hogy kevesebb idő is elég lesz a fogyasztónak a regenerálódásra. A Gamer marketing ennek az első határozott jele. Viszont a kevesebb alkoholbevitelű fogyasztóban, meg gyöngül az állami befolyás, sok pro és kontra fog kikristályosodni a témában.
Egyelőre viszont nem tudott átbillenni tömegtevékenységbe, pláne minél igényesebb egy játékélmény annál többen esnek ki a vonzásköréből. -
Mondjuk bizonyos népszerűbb játékcímeket ma is úgy írnak meg, hogy nálam egy LGA775 gépen még mindig hibátlanul fut, lásd League of Legends. De abban igazad van, hogy nem ez a trend. Most a Vórzón meg a többi fos a trend, amihez erőmű kell 20 magos procival meg 4090-nel. Nem teljesen egészséges irány ez.
-
btprg
senior tag
válasz
Necroman_Mk2 #30 üzenetére
Nem biztos hogy csak a szocializálódás, egyszerűen sokkal ergonomikusabb. Az ergonómiát nem lehet megb*szni, akármilyen kütyüket is találnak ki.
Nem mindegy hogy szemmeregetés nélkül egy hatalmas területen látsz mindent, egymás felé rakhatsz ablakokat, háromszor olyan gyorsan és kényelmesen legépeled amit telefonon egy szopás lenne leírni, stb.
Telefonon semmit nem lehet értelmesen csinálni, egy szükségmegoldás hogy menet közben is hozzá lehessen férni az Internethez, ennyi. -
btprg
senior tag
válasz
#57018880 #11 üzenetére
"PC gaming kb luxus lett."
Ebben lehet valami... A '90-es években nem kellett ilyen, hogy "gamer" akármi csilliókért, mert a játékok sokkal inkább úgy voltak megírva, hogy működjenek normál gépen is.
Például Half-Life 1998 végén jelent meg, gépigény:
Minimum
* Pentium 133 MHz
* 24 MB RAM
* Windows 95/98/NT4
* SVGA video card
* Windows-compatible sound card
* 2x CD-ROM drive
* 400 MB hard-disk space.
Recommended
* Pentium 166 MHz
* 32 MB RAM
* OpenGL- or DirectX-compatible 3D accelerator.
-
válasz
Döglött Róka #59 üzenetére
Nem is neked szólt az üzenet.
-
podtibi
senior tag
De még mennyire hogy single-re is rá lehet függeni. Akkor nem azt mondogatnák hogy a lust of us,horizon zero dawn,witcher meg mit tudom én még mi a legjobb és jobb nincsen nála. De személyesen is ismerek olyan fiatalt is aki az elder scrolls(nem az online) szériára van függve nem kicsit. Annyira hogy ódákat beszél róla, legyen az akár a zenéje.
-
Narxis
nagyúr
Szerintem a tartalomfogyasztásnál egyszerűen véges az idő amit erre lehet fordítani. Mennyi új sorozat vagy film készül 1 évben amit szívesen nézne az ember? Rengeteg. Mennyi új játék jön ki 1 évben akár PC-n akár konzolon amivel szívesen játszana az ember? Rengeteg. Ezen kívül az embernek van munkája, esetleg szociális élete, szeretne olvasni is könyveket és máris ott vagyunk, hogy 24 óra amiből az ember jó esetben legalább 7 órát alszik semmire se elég. Csak arra, hogy vagy 1 dologra összpontosít vagy mindenből csipeget. Aztán mi van ha még munka mellett tanulgat is valamit az ember, képzi, fejleszti önmagát, legyen az szellemi vagy fizikai fejlesztés...
-
L.Edit
tag
Talán minőségibb tartalommal töltenek el kevesebb időt és egyre kevésbé kíváncsiak egymás online játékokban nyújtott teljesítményére.
-
foxmastR
csendes tag
Gondolatébresztő gondolatok
"más időpazarlások az előtérbe tolódnak, mint nemesebb célú időpazarlások." - ez vicces, de sajnos igaz.
"Onnantól tuti hogy káros, ha valaki pótszernek alkalmazza" - igen erre céloztam.
"attól bonyolultabbak némelyik játékban az npc-k" - idősebb korodban jobban megválogatod a társaságod. 20 éve nekünk is voltak ilyenek a körben.
" telibassz@k szénsavval" - hát....van ilyen, vagy igyál Cappyt -
nuke7
veterán
teljesen egyetértek - arról nem is beszélve, hogy online only kapcsolatokban azért ritkán fogsz átutazni országokat / kontinenst hogy segíts egy délutáni pakolásnál
#50 foxmastR : és az mit csináljon akinek nincs választása lehetősége?
gondolom te nem single player game-ekbe öltél bele ennyi időt, azokra nem igazán lehet ráfüggni...
-
Tasunkó
őstag
Hát még munkára mennyi időt vesztegetünk el. Az viszont tény, hogy nagyon repül az idő játék közben, így könnyű túl sok időt elverni vele, de az emberek vesztegetik az idejüket, focimeccsen is, vagy az összes buli, nemtom mivanmost diszkó, ami nem végződik szexxel, végülis időpazarlás, emiatt indokolatlanul, a játék kárára, más időpazarlások az előtérbe tolódnak, mint nemesebb célú időpazarlások.
Onnantól tuti hogy káros, ha valaki pótszernek alkalmazza, illetve problémamegoldásra.
Jól beoltották a népet a félnótás pszihológusok, akik úgy nyilvánítottak véleményt, hogy többnyire keverték a szerencsejátékkal. Mostanra meg már marginális lett a kompjúterjátékok probléma, a face-tiktok, bullying meg egyéb extra beteg szórakozási formák hatásaitól vakaródzik az univerzum.
Magam is voltam sört meginni, de akik ott sört ittak akkor, attól bonyolultabbak némelyik játékban az npc-k, nem mindegy kivel megy az ember sört inni, akkor még a csapolásról nem is beszéltünk, telibassz@k szénsavval. -
foxmastR
csendes tag
Velem is eggyel kevesebben vannak, hálát adok az égnek.
Sikerült szabadulnom egy erős függőségből. Több hónapja tettem le a gépet, de nem csak letettem hanem el is adtam cakkli pakkli ahogy volt. Most már a három csodás gyerekemnek és feleségemnek élek. 37 vagyok de full kiégtem volna ha tovább nyomom. Nem hiányzik és soha többet !
Inkább olvasok, feleségemmel vagyok gyerekeimmel vagyok, barátaimmal töltök időt.
Nem értek egyet azzal hogy minden a technika és a gép körül forog. Igen is el kell menni egy sört meginni, beszélgetni, emberi kapcsolatokat megélni, mert ez a lényeg.
Nem hiszed el most, de idősebb korodban fogsz rádöbbenni hogy mennyi időt vesztegettél el ezekre a hiábavaló dolgokra.
Ezek csak hiábavaló pótszerek kivétel nélkül. Bármit is próbálsz pótolni ezekkel, a való világban több van, csak azért lehet hogy némi erőfeszítést kell tenned.
Pacsi, egy exGamer -
podtibi
senior tag
válasz
RandomName #44 üzenetére
Tekintve hogy a fiatalok leghamarabb a telefonon nőnek fel, vagy a telefon lesz a legfontosabb számukra, vagy bármi ami nem konzol/pc. Főleg hogy egy konzol árán olyan telefont veszel ami mindent is tud.
-
cami][us
senior tag
Honnan tudják a PC-s adatokat, miközben sehol nem adnak ki pontos számokat?
-
peppa
tag
Már csak fiziológai oldalról is óriási a különbség, egészen más hatások érik az érzékszerveidet. Napfény/Holdfény/Beltéri világítás helyett egy monitor fénye, élő hangkavalkád helyet egy hangszóró rezgése, érintés, szagok, hőhatások, más lelkiállapot, más fizikai igénybevétel, más vérnyomás, minden más kívül és belül egyaránt. Még egy egyszerű növény is máshogy nő, ha más hatások érik, hát még egy ember gondolatai és érzései.
-
Micsurin
nagyúr
Ne haragudj de ez csak szociális képesség kérdése...
Nálunk valahogy mindig az offline körökből indul el valami online téma, warframe, n+1 survival game stb stb... hogy amikor kimaradnak a billiárd + sör vagy az évszak miatt a közös motoros túrázások akkor is legyen hetente 3-4 este amikor lehet pofázni...És érdekes mód mikor eldurrant a vízcső kocsin 10p-en belül került elő haverom a futóval.
A fiad esete nem csak a játéktól és az online tértől vált ilyenné. Nem a végleteket kéne nézni...---
Sőt mondok szebbet, innen fórumról is van nem egy két ismertség ami létrejött és hosszú évek óta tart már fizikálisan is. Volt tag aki konkrétan puszira küldött motor alkatrészt, hogy kitudjuk próbálni apám motorján biztos a gyújtásvezérlő könyökölt-e le. Nem a játék öli meg a mai huszonévesek kapcsolatait hanem ők maguk és a társadalom... -
RandomName
senior tag
És amúgy senki nem dobta fel, hogy a covid alatt azok is elkezdtek unalmukban játszani/streamelni játékokat, akik amúgy addig csak távolról nézték.
De a játékosok nem fogynak/gyarapodnak jeletősen hosszútávon, csak cserélődnek. Kiöregedettek helyett jönnek az újak. Egy időre (10-20 év) a mobil elszívta a játékosokat, de mára ahogy látom inkább párhuzamosan megy. Ráadásul az is rontja a számokat, hogy bejöttek az előfizetések, és mára egy game pass mellé apa Samsung tévéjére is feltaníthatod a kontrollert, vagy a telefonodra. Emiatt csökkennek a pc/konzoleladások, de a gamer mennyiség marad....
Persze, ok, vannak divathullámok, mint amikor a covid alatt mindenki azt kezdte el nyilatkozni, hogy ő e-sportoló, meg ilyesmik, illetve sokan nyitottak az utóbbi 10+ évben az offline játékok felé. Hatalmas piaca van a társasozásnak, szerepjátéknak, stb.... -
RandomName
senior tag
Mondjuk én nem szivesen játszok kooperatív játékokat.
Szóló játékos vagyok, nem érdekel ki, mit, hogyan játszik, max annyira, hogy elbeszélgessünk tapasztalatokról.
De ha mégis valami multigame kerül sorra, azt biztos nem a gamer ismerőseimmel akarom játszani.
Persze, volt bennem szociális megfelelési kényszer egy időben, vettem is vagy két COD-ot, de kb annak is az lett a vége, hogy élveztem a warzone rumble-t, meg egyedül mentem a pénzt húzni duo Pluder-ben....
Cserébe viszont élek aránylag jó közösségi életet, néha még sör melletit is.
Nem vagyunk egyfomák, a gaming-ben mindenkit más húz be.
És igen, itt is megvan a FOMO, hogy ha minden ismi együtt tol valamit, akkor nem akarsz kimaradni... Ezt meg én pont..... izé túllépem. -
kilua
senior tag
Nos genshinben is elég húzós lenne, ha minden karaktert meg akarnék szerezni, de a játék simán játszható az alap karakterekkel is, ha van olyan ami bejön, akkor az kijön abból is amit a játék ingyen hozzámvág játék közben.
Egyszer volt olyan karakter amit szerettem volna kipörgetni de nem tudtam (Hu Tao) pár hónappal később behúztam ingyen.
Ha igen ha már candy crush: na az pont olyan hogy pénz nélkül nem enged játszani, azt elég gyorsan töröltem.
-
nuke7
veterán
Hol vannak ilyenkor az EU-s döntéshozók!?
Kellene valami irányelv, ami garantálja, hogy valamennyi órát a héten / hónapban mindenki játszhasson - meg kell menteni az iparágat! -
gabor7th
addikt
Lehet, de például az Injustice 2 mobil játékban ahol a karakterek 8 csillagosak max., az van, hogy egyetlen legendary karakter megszerzése 4 csillaggal, felszerelés nélkül több mint 38 ezer forint a belső shopban... Több mint egy alap AAA játék. Egy karakter, közel se teljesen felfejlesztve. És nem kaphatóak a karakterek mindenkor. És nincs igazából olyan hogy mondjuk ünnep van és akkor jelentősen olcsóbb bármi is, sőt inkább az van, hogy ugyanaz az ár, de még mondjuk hozzácsapnak valamit a dologhoz ami nem is kell neked.
És még ismerek pár ilyen árazású játékot. Volt amikor távol voltam otthontól és nem volt PC se a szállásomon letöltöttem hogy valami legyen, de soha többé új ilyen.
-
válasz
Lacccca87 #26 üzenetére
Hol maradtak a fiatalkorban (6-18 éves korig) volt barátok 26 éves korára? Szétszéledtek Szomszédfalvától Ausztráliáig. Egyetemi haverok szinte kivétel nélkül gamer populáció, ök biztatták a fiamat a kibertérben, miközben élvezték a highend gamerszék kényelmét, és nem volt ingerenciájuk kimozdulni a komfortzónájukból. És egyébként is aznap volt a candycrush european challenge negyeddöntő reggel nyolctól hajnali háromig, amibe bejutott a kedvenc gamer csapat, szóval minden gamerérzelmű megértően veszi tudomásul, hogy aznap kizárva bármiféle outroom program.
Mindeközben, velem meg olyanok történnek, hogy a munkahelyi "haver" kollégával beszélgetünk, hogy ki mit csinál hétvégén. Ő szombaton tesz-vesz a ház körül, vasárnap rokonozni megy. Én elkotyogtam, hogy szombaton hulla leszek mert ki kell vágni a kertben egy fát, mert eltörte a vihar, de csak egykezes kézifűrészem van, szóval egésznapos kínlódás lesz, ezért a vasárnapra tervezett kirándulásunk egésztestes izomláz miatt elmarad. Aztán mi történik szombat hajnali 9-kor? Dörömböl a kapun valaki. Kimegyek, ott áll a kolléga a kezében egy Stihl fűrésszel, és azt mondja: "na hol az a bokor, gyorsan kirúgom a helyéből. Vasárnap mehettek kirándulni. Azért egy sört elfogadok." -
Mert tényleg a játékok lettek rosszak. Nálam pl. semmi nem megy már lassan 10 éve, ami AAA kategóriába van sorolva. Egyszerűen annyira buták azok a játékok, hogy hihetetlen. Paradox és társai DLC orgia szintén kilőve. Season pass? Passzolom. Remake-ekről meg ne is beszéljünk. Ezekre nem hogy az időt, de még a pénzt is sajnálom.
-
Tasunkó
őstag
A legtöbb ember szerint a játék, amellett hogy gyerekeknek való, "túl sokat" kell benne gondolkodni. Így aztán a gondolkodás szempontjából nyilvánvaló, hogyha a tévét részben leváltotta volna a játék, akkor a populáció túlnyomó része, elkezdett volna túl sokat gondolkodni, ami mindenképpen több, mint amit előtte, vagy most csinál, miközben az egészségi állapota nem változik, ugyanakkor a gondolkodás afféle újkeletű tömegtevékenység lehetett volna, mint a tévé vagy sportnézés.
Mivel az eddigi állapotot ismerjük, amikor nem kell túl sokat gondolkodni, mindenképpen érdekes lett volna megfigyelni milyen az, amikor másik irányba mozdul el az inga. -
gabor7th
addikt
"Eközben az átlagos játékidő 26 százalékkal csökkent 2021-ről 2023-ra. A trend folytatódik, januárban 10 százalékos csökkentést mértek."
Ez nagyon jelentős, és a koronavírus hatás végével talán magában nem is lehet magyarázni. Sokan Youtube-on panaszkodnak, hogy a sok játék lényegében nem fun már, hogy szinte házifeledadat lett a sok ismétlődő feladat. De valahogy senki se tudja megfejteni igazán... a kedv határozottan halványul a játszáshoz. Nekem is. -
gabor7th
addikt
Másik dolog, hogy - főleg a mobil játékok - lényegében kirabolják az embereket annyira magasak az árak amiket kérnek. Én legalábbis ilyenekbe futottam bele. Ezekről én úgy gondolkozom, hogy oké, ebbe már belefektetettem amúgyis jó sok pénzt, ennél kitartok, DE: soha többet másik mobil játék ami ilyen. SOHA. De persze az elemzők amikor kimutásokat csinálják azokban az lesz, hogy ilyen nincs, az emberek ugyanúgy mennek a következő játékra és engedik, hogy kirabolják őket és az ipar az egekbe emelkedik majd. Szerintem sokan nem fogják ezt tenni.
-
gabor7th
addikt
Youtube is teli van ilyen videókkal és én is érzem: vagy időm nincs, vagy erőm, és ami a legfurább nekem is: kedvem nincs már játszani sokszor videójátékokkal. Valamennyire persze igen, de nagyon más mint régen.
-
lomposfarkas
tag
Minden nap egy pálya, és a doktor alma... vagy hogy is van a versike
[kép] -
podtibi
senior tag
Hogy a rákba ne játszanának kevesebbet. Az emberek cserélődnek és haladnak a korral, van jobb dolguk mintsem a gép előtt üljenek. Negatívum hogy játszás helyett meg azt nézik gép előtt ülve hogy mások játszanak gép előtt ülve. De sok embernek erre sincs ideje.
Ami a személyes tapasztalatom, hogy hiába ismertem meg sok embert huszonhét év alatt, nagyon kevésnek van arra ideje hogy gép előtt üljön. Inkább az látható hogy a telefon jobban átveszi ennek is a helyét/idejét.
-
Alusky
senior tag
Ott a pont. Nyilván kocsmában sörözve dumálni és a gamer székben headsettel a fejen dumálni nagyjából hasonló sematikusan és fizikai tevékenység szempontból, de az említett szempontból nagyon nem. Ez jól látható itt a fórumon is körbenézve. És mindenhol az interneten. Leírhatsz majdnem bármit, a rá érkező véleményekkel foglalkozni nem kell, mert kiikszeled és el van intézve. Ezt egy társaságban nem tudod megcsinálni.
-
Lacccca87
addikt
Csak hogy a te gondolatmenetedet vigyem tovább:
Érdekes, hol maradtak a fiad öttusázós korából származó barátok? Pedig a te álláspontod szerint az komoly mert személyes, és azért a gimi vége az már 18-19 éves kor.Saját példánál maradva az én jelenleg baráti köröm 80%-a internetes barátokból alakult ki. Persze ezek 100%-a menet közben személyesbe átment amellett hogy játékokkal is együtt mulatjuk az időt. Én nem irkáltam egy költözésemkor sem a kibertérbe sem sehova, mégis nem 1 jelentkező volt.
Szerintem ez két szereplőn múlik hogy a "virtuális" ismerősökből lesznek-e barátok és ezt nem a kommunikáció csatornája fogja eldönteni. -
Semplar
őstag
-
Mizol29
senior tag
Persze mert ahelyett hogy játszanának, sírnak hogy ez szar meg az szar
-
gejala
őstag
válasz
Necroman_Mk2 #18 üzenetére
Na ez a másik dolog. Akinek van pénze új játékokra (meg a hardverre alá), azoknak kevés idejük van játszani. Mert dolgoznak meg családjuk van. Én már egy ideje eljutottam oda, hogy ilyen AC Valhalla-féle végtelenített semmikkel szóba se állok, de egy Alan Wake 2-ért vagy Resident Evil 4-ért bármikor szívesen a kasszához fáradok.
Ha meg valaki egy 100 órás buliba akar belerángatni, ahhoz minimum egy Baldur's Gate 3 vagy CP2077 szintet kell nyújtani. -
Mi a különbség? Nem megyek messzire, saját példa. Nekem nincs netes kapcsolatrendszerem, nincsenek virtuális ismerőseim. Egyszer cipekedni kellett, csak pár bútort városon belül. Jött pár haver (hogy stílusos legyek) játszva megoldottuk.
Fiam gimi végéig öttusázott, aztán átváltott gamerre, semmi profizmus, csak itthon tolt bele néhány ezer órát a wow-ba. Virtuális haverok tömege, öttusás súlyához képest +20 kg. stb. Egyszer költözött másik albérletbe. Információ kibertérben elhintve (honnan-hova, mikor....), jöttek az együttérző, biztató üzenetek, pojénos emojik és egyéb marhaságok. Aztán a nagy napon ott voltunk segítségnek mi: anya és apa. Ennyit a gamer haverokról. Egyetlen "haszna" lett a wow-ból: az összekuporgatott spéci fegyvereket eladta és vett belőle egy Steam Decket. -
Necroman_Mk2
őstag
Közvetlenül nem befolyásolja, ha viszont a játékosok sok időt töltenek el egy játékkal, az egyfajta sikermérce is lehet, ami a kiadó vagy fejelsztő következő játékában is realizálódhat. A live service esetében pedig csak annyit tudok mondani, hogy nem kötelező minden cuccot megvenni. Ha ezt tudja az ember, akkor elég jól elszórakozhat kis befektetéssel.
Esetemben amúgy két dolog tart vissza új játékok vételében: a korábbi kommentben is emlegetett időhiány, illetve a szép hosszú backlog lista.#17 myckey Ha az USA minta alatt a kövérségre célzol, akkor az Magyarországon nem annyira jellemző a fiatalok örében. Bár tény, hogy egy éve nem jártam strandon
-
myckey
veterán
Menj ki strandra, aztán nézz körül...
USA mintára alakulnak a mai fiatalok, generáció. Meg lehet nézni a fizikumot.DE ! elkanyarodunk ettől a gamer nem gamer világtól, cikktől ...
Nem, nem egy a kettő. Székbe belerohadni, beszélni a semmibe, vagy elmozdulni a komfortzónádból.
Necroman_Mk2
Hogy lenne,
De ezen nem veszünk össze ! -
NandoXXL
senior tag
A kirakat amiről beszélsz, pár jól öltözött aki egyben van... a többség ami meg mögötte van a sok deppresziós, a mobil függők, a játék függők..... a cenzúra nélküli online mocsok... Ha a kultúra, és a mérték meg lenne... akkor ok. A valóság az addikció, mert abból van a pénz. Hivatalos sportolók, aha, a legönzőbb öncélú emberek közössége.. a világ mocska, pont mint a játék ipar, ami részben már szerencsejáték. Lehetne jól csinálni, kr hogy nem teszik.
-
Lacccca87
addikt
válasz
#57018880 #11 üzenetére
Anno amikor meg uzemeltettunk pub css servert nagyon jol lathato volt a kihasznaltsagon az aktualis evszak. Nyaron ritkan volt fullon a server, leginkabb esős napokon, de ahogy jott az ősz mar 17-18 oratol ismet fullon ment.
A tobbiek valaszait köszönöm, az egyetlen ertelmes nezopontot CLON irta le miert lehet masabb (habar ma mar ugyanugy osszeszolalkoznak barhol az emberek, sajnos csak a jogokat ismerik kotelezettseguket azt nem)
-
myckey
veterán
Nem egy a kettő...
Mikrofonba beszélni, vagy szemtől szemben. Az sem mindegy, hogy szobába vagy "belerohadva", vagy elindulsz.
Nem mindegy, nem egyforma hatása van.#3scdlsc
De, rosszabb a helyzet mozgás esetén, is.
Ahogy mondtam, nem mindegy, hogy otthon a szobában, non stop... vagy máshol...
Teljesen más, funkcionálisan, kényelmileg is. Az alkoholfogyasztás része sem valid, mert nincs összefüggés egyértelműen.
De igen, az előző generációnak nem voltak olyan kényelmi lehetőségei, teljesen máshoz szoktak és nem cask ittak mint "a gödény".
-
gejala
őstag
Miért számít, hogy mennyi időt töltenek játékkal a gamerek? Ha egyszer megvettem a játékukat, utána a kiadó pénzügyeit nem befolyásolja, hogy mennyit játszom vele (vagy játszom-e valaha is a játékkal).
Jahogy ők azt akarták, hogy a félkész (negyedkész) live service szemetükhöz vegyek ötven DLC-t meg költsem el tíz játék árát mikrotranzakciókra a store-ban.Hát nem fogom sajnálni őket. Tegyenek le az asztalra egy Last of Ust, Uncharted 4-t, Preyt, Resident Evil 4-t, Baldur's Gate 3-t, Hogwarts Legacyt, Alan Wake 2-t (stb.) és akkor megveszem megjelenés utáni hetekben a cuccot.
A rengeteg, művészi érték nélküli 100 órás semmik nyugodtan kihalhatnak.
-
Necroman_Mk2
őstag
"Eközben az átlagos játékidő 26 százalékkal csökkent 2021-ről 2023-ra."
Ne feledjük, hogy 2021-ben még pandémia volt, azaz még tanácsos tanácsos volt otthon maradni, pláne a felfutó koronavírus hullámok idején. Viszont ennek elmúltával(?), az oltások elterjedésével és a korlátozások feloldásával ismét elérhetővé váltak az otthonon kívüli szabadidős tevékenységek. Csoda, hogy a PC és asztali konzolos videójátékozás visszaesett?#1 MaCS_70 Én inkább örülök, hogy a gamingelés már egy niche szubkultúra, hanem már általánosan elfogadott hobbi. És nem csupán a (mai) fiatalok körében.
Persze látom ennek a hátulütőit is, pl- az általad is felemlegetett mozgáshiányt, ugyanakkor a kettő nem zárja ki egymást. Tudni nem egy olimpiát is megjárt sportolóról, akinek van valamilyen játékkonzolja otthon.#11 Gave Ez fölvetette a kérdést nálam, hogy a felmérésben a streaming nézegetése beletartozik-e a gaming időbe.
#10 INGJOKE Ugyan nem nullára, de a gyerek születése után nálam is visszaesett a gamingre fordítható szabadidőm. Pláne, mióta beüzemeltük újra a projektor "házimozit", emiatt a film és sorozatnézés is von ebből az időkeretből.
Persze próbálom a videojátékok irányába is terelni az érdeklődését, és megszerettetni vele ezt a hobbit. A Mancs őrjárat játékkal már el-elboldogul. -
#57018880
törölt tag
Szép, nagyjából ez.
Aztán meg a globális hangulat sem éppen kedvező. Én nem tudom mostanság rávenni magam sem a Streaming nézésre, sem a játékok elindítására.
Konzolok már most sok szempontból elavultnak számítanak, frissítés még nincs. PC gaming kb luxus lett.
A költő pénz továbbra is ott összpontosul ahol már vannak sokkal klasszabb alternatívák mint a gaming.
Estig lehetne sorolni, hogy mennyi minden van ami most nem kedvez neki, nyáron vélhetően még gyengébben fog menni.
-
Mióta megszülettek az ikrek, nálam is 0-ra redukálódott a játékidő.
-
PuMbA
titán
Ez annak is köszönhető, hogy a játékok rosszabbak.
-
GreatL
őstag
És több sportoló játszik a szabadidejében mint régen. Na és akkor mi van?
-
clon
senior tag
mi a különbség "közösségi élet"
Nagyon egyszerű a magyarázat a közösségi oldalon "nincsenek" szabályok/önkontroll szemtől-szemben viszont van önkontroll - az életben valahogy a nagy közösségi habzószájú asztalverők "összetöpörödnek" nem csak attól ki áll vele szemben hanem attól is milyen "reakciót" váltanak ki a szavai
Így nézve ég és föld a különbség... -
Lacccca87
addikt
Nem kötekedésből, de mi a különbség "közösségi élet" témánál maradva aközött hogy valaki elmegy meginni egy sört a barátival és közbe beszélgetnek és mondjuk közösen játszanak és beszélgetnek?
Szerintem semmi.
Hasonlóan nem értem az értékrendre tett megjegyzést.Mozgással egyet értek ott jelentős hiányt idézhet elő.
-
Elképesztően nagy és addiktív üzletet építettek nam önmagára a játék élvezetére, hanem a "gamer" öntudatra -- ami szerintem már régen túlvan a normális szintem, sőt, már rettenetesen káros.
Nem csak a pillanatnyi hatása miatt (pl. a milliók ülnek a gép előtt valós közösségi élet vagy tesmozgás helyett), hanem hosszú távon, az értékrendre gyakorolt hatása miatt is.
Nem tudom sajnálni őket.
MaCS
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali készpénzes INTEL CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro 256GB Blue Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3505, 93% Akkumulátor
- Lenovo magyar laptop billentyűzetre van szükséged? Akármelyik verzióban segítünk!
- Jo Nesbo: LEOPÁRD (nem olvasott)
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest