Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • v.attis

    őstag

    válasz Batman2 #560 üzenetére

    Hát megvolt. kétszer is:
    AA 2300mAh:
    Hát ugye az én töltőm azt írja, hogy max. 800mA. Nos én kettőt töltöttem egyszerre és az egyiket mértem. Az indulásnál néhány percíg megvolt a 200mA utána elkezdett süllyedni. Kb egy óra alatt 75-85mA -nél jártunk majd innen irtó lassan süllyedt tovább. 24 óra elteltével még mindíg ment 15mA. Ekkor leállítottam.
    AAA 800mAh:
    Ez ugyanúgy viszonylag magasan indult 120mA. Majd ahogy az előző is, elkezdett süllyedni és 24 óra múlva 9-11mA nél kiszedtem.

    Konklúzió: fogalmam sincs...
    Elméletileg én úgy tudom, hogy egy aksi annyi árammal töltődik, amennyire neki szüksége van. Tehát ahogy töltődik, úgy csökken az általa felvett áram erőssége. Ez az autó aksinál is így van. Emellett a töltőm hiába nyomja a darabonkénti 200mA, ha nincs szüksége rá az aksinak, az nem veszi fel. Viszont a topicban már olvastam, hogy a kapacitás 1/20-ával történő töltés az már csepptöltés. Akkor az én fejem szerint kb 20-24 óra elég a töltésekhez. Meg egy képletet is találtam a korábbi írások közt, ami szerintem valós. Tehát az én fejem szerint nem kell másik töltőt vennem, csak, ha nagyon gyorstöltőre lenne szükségem. Megaztán ma néztem töltőket az euronics-ban és az energizer, meg a sanyo sem tölt gyorsabban. Sokat meg nem költök rá, ha ez is jó...
    Még egy aggodalom: vajon az Eneloop elemekkel nem lesz gond?
    Elméletileg: Eneloop =2000mAh, töltőáram=200mA, veszteség= kb1,5
    t=1,5*(2000/200)=15
    Tehát max 15 óra alatt csúríg van az eneloop.

Új hozzászólás Aktív témák