-
Fototrend
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Oracle
senior tag
Hello!
450D-hez szerintetek ez az obi jó választás? 100mm f/2.8- EF Macro USM
-
Reset Elek
aktív tag
válasz kiskornel #4400 üzenetére
Na ez jo nagy hülyeség...
Ezek szerint elég lenne mindent ISO 100-on fotózni, aztán majd fotosppban helyrehozzuk
Esetleg ha megemlékeznénk a töltéscsatolt érzékelők tápfeszültségéről, akár olyan kontextusban is, hogy hogyan függ ettől az érzékenységük és a jel/zaj arány, akkor talán közelebb jutnánk a megoldáshoz.Az elmélet és a gyakorlat viszonyának elméletét már jól ismerjük a gyakorlatból. Indoklás nélkül a hozzászólásod csak a ''vélemény'' szintjét éri el...
-
Chapel
addikt
Üdv!
eltudná nekem valaki magyarázni h mi az összefüggés egy obi fényereje és mélységélessége között?? Tehát h az 1.2 -es obiknak baromi kicsi ált. a mélyséélességük...ez miért van?
Fotó: https://www.flickr.com/photos/mr_chapel/
-
kiskornel
addikt
válasz Reset Elek #4409 üzenetére
Igen, tápfeszt is emel... és?.. sokkal többet számol utána.
De én nem akarom a bolha f***án a pattanást is kielemezni, mert hülyeség. ISO egy emulált dolog a digit technikában és kész. Elég ennyit tudni...
Nem kell professzori diszertációt írni abból...[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
jeki
csendes tag
Sziasztok!
Nikon D40-hez melyik objektívet ajánlanátok a kettő közül?
Tamron Nikon 18-200/F3.5-6.3 XR Di II LD ASP IF Macro
vagy
Nikon 18-105/F3.5-5.6 AF-S DX ED VR
Főleg nyaraláskor/utazáskor használom a gépet, néha elmegyek "csak úgy" is fotózni. Beltérben elvétve családi összejöveteleken.
A VR szerintem épp kárpótol a kisebb teléért, de melyiknek szebb a képe?Előre is köszönöm.
jeki
-
-
Oracle
senior tag
Canon 100mm f/2.8- EF Macro USM vagy Sigma Canon 150/2.8 EX DG APO 20k a különbség...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz kiskornel #4412 üzenetére
Minden elektromos eszközben a jel erősítése rontja a jel-zaj viszonyt. Ha esetleg kevésbé, akkor jobb az erősítő, vagy tisztább a jel. Tudtommal az AD átalakítás a kiolvasás után történik, tehát nem mindegy, mekkora az érzékelő érzékenysége, amit gondolom ISO emeléskor megemelnek. Az érzékenység emelése növeli az alapzajt nyilván. Ha nem így lenne, akkor nyilván az ISO 12800 lenne az alapérzékenység minden gépnél. Esetleg próbáld ki a gyakorlatban. Föltett sapkával. /az objektíven / csinálj egyperces expot ISO 100-on és a max érzékenységen, majd nézd meg a zajt.
mod: off
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Degeczi
nagyúr
válasz kiskornel #4400 üzenetére
"Ha az ISO-t állítod, attól még az érzékelőre jövő fény ugyanannyi lesz, az átalakított szám is ugyanaz lesz, mindig, viszont az értékek felszorzódnak a feldolgozás során. Minél nagyobb számmal szorzod meg (növeled az ISO értéket), annál zajosabb, de világosabb lesz a kép"
itt már a szoftveres ISO emelésről beszélsz!
alapos mérésekkel jól elkülöníthető, meddig történik tényleges érzékenységnövelés, és hol lép be egyszerű szoftveres szorzásmivel ez jócskán függ a pixelmérettől, kompaktoknál ez elég hamar megtörténik, DSLR-eknél azonban más a helyzet, amint az pl. a Clarkvision méréseiből látszik: pl. a Nikon D50 valahol ISO 1400 környékén éri el az "egységnyi erősítés állapotát", csak onnan kezdve lép be szoftveres szorzás, míg pl. a Canon S70 kompakton már ISO100 fölött is
-
pitman
őstag
válasz Degeczi #4417 üzenetére
A kollega csak annyit mondott, hogy a kapott értékek "felszorzódnak" a feldolgozás során (ezt csinálhatja a gép hardverből és szoftverből is, illetve ezek kombinációjában). Amint a szenzor alapérzékenységétől eltérő érzékenység kerül beállításra, ott valamilyen manipuláció fog történni a jellel (alapérzékenségen is történhet/történik de ez jelen esetben más kérdés).
A végeredmény már csak az egyes komponensek minőségétől/paramétereitől fog függeni.
Szeritnem. -
philoxenia
MODERÁTOR
Az, hogy az érzékelő jelét szorozza föl a feldolgozás során /digitális átalakítás után/, vagy az érzékenységet az erősítőt nagyobb teljesítményre sarkallva növeli például, szvsz nem ugyanaz...
CCD működése, ha jól értem, a kompaktokban pl. eleve nem teljesen ugyanolyan CCD-t használnak, mint a DSLR-ekben.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Degeczi
nagyúr
válasz philoxenia #4419 üzenetére
nem bizony: a már átalakított számérték szorzása dinamikavesztést jelent
ha pl egy érzékelő max tényleges érzékenysége 1600, azt ugyan lehet 1 FÉ alexpóval és 2-vel szorzással 3200-ként használni, de a dinamika is 1 FÉ-vel csökken
-
gardener
senior tag
Lehet hülye kérdés,de ne ítéljetek el érte :Sigma 10-20-al buszból,mozogva, éjszaka, városrészleteket, lehet valamilyen beállítással fényképezni. Vagy semmi esély rá IS hiány mozgás,stb miatt? Vagy van valamilyen trükk?
-
Stitch
őstag
válasz gardener #4421 üzenetére
Tényleg elég hülye kérdés. A lehetőségekhez mérted old meg majd a feladatot, így előre nehéz bármit is mondani, ezt azért olvasd át. A bemozdulást a záridő megfelelő megválasztásával kerülheted el (ISO egekbe szökik), ha a kék órát fogod ki, akkor nagyobb esélyed van használható képeket lőni. Most így hirtelen egy olyan kép fogalmazódott meg bennem, hogy kihajolsz a busz ablakán (már ha lehet) nagylátószöggel, beleveszed az ablakban visszatükröződö eget, ez lesz a fix pont, a kép másik oldalán pedig hagyod bemozdulni a dolgokat, ehhez persze sokmindennek össze kell jönnie.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz gardener #4421 üzenetére
Ha a busz mozog, akkor szép csikos képeket kapsz szerintem, ha csak Te mozogsz, akkor ne mozogj!
A buszból fényképezés még nappal is elég nehézkes, a turistabuszok ablakai általában már fóliázottak, azokon keresztül igazán használható képet csak esetlegesen lehet csinálni. Nekem ragyogó napsütésben Krétán talán harmincból egy-kettő nevezhető használhatónak.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
pitman
őstag
válasz philoxenia #4419 üzenetére
Senki nem mondta, hogy ugyanaz. A végeredmény sem lesz ugyanaz, csak hasonló.
Én csak annyit mondtam, hogy az alapérzékenységtől eltérve hardveres és/vagy szoftveres mókolás fog kezdődni. (Ez pedig a korábban említetteknek megfelelően "felszorozza" a jelet, az már mindegy, hogy milyen módon.) -
gardener
senior tag
válasz philoxenia #4423 üzenetére
Tehát összefoglalva: Üljek be a sofőr mögé. Egyik kezemben egy fotós szettel, másik kezemben egy fegyvernek látszó tárgyal....
Egyébként meg 1,5:30 hoz esélyem van (nappal) és nem az obin, vázon vagy a fotóson múlik -
Reset Elek
aktív tag
válasz kiskornel #4412 üzenetére
Jo, jo persze, nem kell a bolha faszán a ****-nást is kielemezni.
De ilyen hozzáállással ne kezdj el magyarázni olyan dolgokról, amiknél pont ezek a hangyaf***nyi dolgok számítanak.
Pláne ne hülyeséget.A többit már úgyis elmondták.
Az elmélet és a gyakorlat viszonyának elméletét már jól ismerjük a gyakorlatból. Indoklás nélkül a hozzászólásod csak a ''vélemény'' szintjét éri el...
-
lesaux
veterán
válasz Reset Elek #4427 üzenetére
bolha faszán a ****-nást
Néprajzos kislányok népdalt gyűjtenek. Kérlelik a falu legöregebb emberét, énekelne már nekik valamit. A bácsi szabódik:
- Jaj, kislányok, én csak olyan disznó nótákat tudok ám!
- Nem baj - mondják a lányok bátran -, tessék csak énekelni, és ahol disznó, ott tessék azt mondani, hogy "hüm-hüm".
Az öreg beleegyezik és rázendít: - Csavaros a, csavaros a hüm-hüm fasza. -
kiskornel
addikt
válasz Degeczi #4417 üzenetére
Direkt figyeltem rá, hogy ne írjam bele, mikor történik a DA átalakítás. Ha előtte növeled az erősítést, majd utána alakítasz át digitre az elvileg egyenlő azzal, ha előbb átalakítasz, majd aztán szorzol. Elvileg, mert hogy nem végtelen felbontású a DA konverterünk.
Egyes egyedül azért van szükség ISO emelésre, hogy a szinten tarthassuk a záridőt vagy a blendét.
Ha a záridő nem számít, akkor ahogy azt a kollega mondta elég ISO100-on fényképezni mindent. 1FÉ, az mindenütt 1FÉ. Növeld kétszeresére a záridőd és nem kell ISO100-ról ISO200-ra lépned.
Ez valóban félreérthető a mondandómban:
"Ha az ISO-t állítod, attól még az érzékelőre jövő fény ugyanannyi lesz, az átalakított szám is ugyanaz lesz, mindig, viszont az értékek felszorzódnak a feldolgozás során. Minél nagyobb számmal szorzod meg (növeled az ISO értéket), annál zajosabb, de világosabb lesz a kép"[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz kiskornel #4429 üzenetére
A mondandód elején írtak csak zajtalan erősítőre lennének igazak, márpedig olyan nincs, sőt a zajt nyilván a megvilágítás erőssége is növelheti, ha a túlcsordulást még nem is éri el a cella esetleg. Befolyásolja a hőmérséklet is az erősítő zaját, mert minden félvezető zajosodik a hőmérséklet növelésével stb.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Degeczi
nagyúr
válasz kiskornel #4429 üzenetére
nem egyenlő:
ha előbb alakítod át digitálisra, és utólag szoftveresen szorzod föl, akkor már az AD átalakító felbontását, kvantálási lépcsőfokait szorzod föl, és nem használod ki a lehetőségeit úgy, mint azt analóg erősítéssel tennédamikor nem fényt, hanem pl. hangot digitalizálsz ugyanerről van szó: egy mikrofonszintű, pár mV-os jelet nem egy nagyságrendekkel kevésbé érzékeny vonalbemeneten digitalizálsz - pedig ott is megtehetnéd, h utólag szorzod föl szoftveresen...
de az a zajt is roppant mód megnövelné, dinamikát is hazavágná - hiszen olyankor a 16 bites AD konverteren mondjuk csak pár bitnyi tartományt használnál ki
ezért a jelszintet még az analóg fokozatban érdemes annyira növelni egy mikrofonerősítővel, h az a lehető legjobban használja ki az AD átalakító felbontását, persze úgy, h még ne is csorduljon túl
a fényképezésben is erről van szó: ha hosszú expóra nincs mód mondjuk állványhiány miatt, inkább a helyszínen érdemes ISO-t növelve kb. helyes expót elérni, semmint egy alexpós képet utólag szoftveresen fölszorozni, mert az sokkal gyengébb eredményt ad
(föltéve, h a kamerán belüli ISO emelés még az analóg fokozatban történik, és nem már ott is egyszerű szorzással, mint az különösen a régebbi kompaktoknál gyakori) -
kiskornel
addikt
válasz Degeczi #4431 üzenetére
Dege: Hey! Ne csak olvassa! Érteni nem kell?! Nézd meg, mire írtál mit!
Idézet előző hsz-emből:
"elvileg egyenlő azzal, ha előbb átalakítasz, majd aztán szorzol. Elvileg, mert hogy nem végtelen felbontású a DA konverterünk."És utána leírtad ua. amit én írtam! Heh!
Phil: Zajviszonyrol utóljára nem írtam, de igazad van, zaj az sajnos van.
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
Degeczi
nagyúr
-
Chapel
addikt
....itten má nagyon belevagytok menve a témába
relax
Fotó: https://www.flickr.com/photos/mr_chapel/
-
Olivair
csendes tag
Szerintetek melyik jobb obi?
Sigma 105mm F2.8 MACRO EX DG
vagy
Tamron SP AF 90mm f/2.8 DI 1:1 Macro?
az áruk naggyából hasonló... -
kiskornel
addikt
válasz Degeczi #4433 üzenetére
A te kedvedért, csak hogy lásd, mi az, amikor utólagosan ISO korrekciót végzel (szoftveres ISO)
balról jobbra ugyanazon blende (6,3) és idő(0,5s) beállítással iso200, iso400 és iso800 katt. A képek 1:1-es crop, rawból. Utólag Digital Photo Professionalba semmi változtatás, csupán az FE értéket emeltem fel, iso200-nál +2FE; iso400-nál +1FE; iso800-nál nincs változás, vagyis egy szintre lettek hozva.
Ez az marha nagy zaj. Méghogy nincs tere a szoftveres korrekciónak. És akkor még nem is használtam a zajszűrőt!
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
Degeczi
nagyúr
válasz kiskornel #4436 üzenetére
köszönöm, ragyogó példával támasztod alá azt, amit el is felejtettem említeni: a színek torzulását!
a zaj sokmindentől függ, csak egy tényező a sok közül - nem minden kamerát érint egyformán
de a dinamika csökkentése törvényszerű, és valóban: a sötétebb árnyalatokból digitálisan fölszorzott színek is végképp ritkán olyanok, mint egyébként helyesen exponálva lennének
-
jorden06
senior tag
Hali!
D80-hoz:
- 18-70
- 18-135
- 18-105
obik közül választanék. Szívesen fogadnék inkább objektív, mint szubjektív véleményt, de persze örülnék a saját tapasztalatnak is. Valószínű legtöbben a 18-105öt fogjátok ajánlani, de azért jó lenne a többiről is pár komment. Melyik miben jár az élen, és miben nem.
Előre is köszi a válaszokat -
achim77
csendes tag
Sziasztok elnézést ha ezzel a kérdéssel megbántok valakit nem direkt van. Lehet-e egy ilyen felszereléssel ilyen képet csinálni.
[IMG:/dl/upc/2009-02/08/184070_lfzfae2pwlypgqlb_medium.jpg][/IMG]
Fényképezőgép típusa Canon 350D
ISO érzékenység 800 és 1600
Fókusztávolság 600mm
Rekeszérték f6
Záridő 20 és 180 sec
Objektív 600mm-es távcső
Állvány EQ3
Képmanipuláló szoftverek IRIS, IP, NI(zsenialis!! nem gondoltam volna, hogy egy 6oo as obival ezt le lehet fenykepezni
Válasz:
Köszönöm szépen.
Most nagyon jó áron elérhetőek a 80/600-as obik.
Azokkal is hasonló képeket lehet készíteni )[ Szerkesztve ]
:)))))))))
-
johnjohn
addikt
válasz Reset Elek #4441 üzenetére
Az EQ 3 az egy félprofi állvány tükrös Newton teleszkópok alá,valószínűleg ezen volt a távcső, amire a gépet ráapplikálták fotózáshoz. Amúgy van külön téma az asztro fotózáshoz.
EQ 3[ Szerkesztve ]
-
Stitch
őstag
A Canon remélem egy 30/1,8-cal rukkol elő hasonló áron.
-
Bubanc
aktív tag
válasz clayman #4391 üzenetére
szerintem ne próbálgasd többet, hanem vidd el Camera Kft-hez, ahol ingyen bevizsgálják, és ha nem hibásan működik a géppel az AF akkor max egy 10-esért korrigálják (érdemes elvinni az összes lencsédet, és kiderül, hogy a vázat érdemesebb állítani, vagy az obit)
AMD for(n)ever s754, a világ már csak ilyen, nem lehet bárhova bármit bedugni...
-
Olivair
csendes tag
hali
bocs az idióta kérdésekért de még igen amatőr vagyok
szerintetek melyik jobb obi?:
sigma 17-70/2.8-4.5 vagy sigma 28-70/2.8
kitobi helyett szeretném, csak nemtudom hogy mire elég az a 28mm és elég fontos lenne az ára (100k alatt)
sony a200ra lenne csak nem tudom hogy megéri-e a 28mmes kompromisszum a fix fényerőért
(szeretnék továbblépni az éppenhogy elég 18-50es sigmáról )előre is köszi a válaszokat!
-
Degeczi
nagyúr
válasz Olivair #4446 üzenetére
azt csak magad döntheted el, mennyire fontos a nagylátószögű tartomány: van, akinek tényleg nem, de a többségnek nagyon is...fogsz pl. egy exposureplot programot, és megnézed a képeid mekkora százalékánál használtál nagylátót
de szerintem teljesen nagylátó nélkül nagyon kevesen boldogulnak, legföljebb egy külön szupernagylátót (10-20, 12-24) használva
-
Olivair
csendes tag
csak van amit nem értek:
sigma 17-70 Látószög*: 72,4-20,2° (*Sigma SD formátumnál)
sigma 28-70 Látószög: 75,4-34,3°
akkor ez alapján elvileg a 24-70es nagyobb látószőgű vagy valami el van írva? vagy én néztem vmit rosszul? -
Szten Márs
nagyúr
válasz Olivair #4448 üzenetére
Nem nézted rosszul, nincs elírva és nem nagyobb látószögű.
Egyrészt 24-70-es a Sigma, mint ahogy legutoljára írtad, nem 28-70-es, ahogy előtte írtad kétszer is. Másrészt meg a 24-70-es Sigma rámegy fullframes gépekre is, míg a 17-70-es csak APS-C-s gépre rakható fel, mert nem rajzolja ki a kisfilmes kockát. Ennek következtében a 24-70-es látószögét fullframe szenzorméretű gépre adták meg, míg a 17-70-esét APS-C-re.
A fullframe szenzor nagyobb méretű, mint az APS-C. Egy x gyújtótávolságú objektív annál nagyobb szögben lát, minnél nagyobb méretű szenzorra alkot képet. Viszont ha mindkét objektívet ugyanarra a gépre teszed fel (márpedig ugyanarra tennéd fel), pl a Sony A200-ra, ami APS-C-s szenzorméretű, akkor a 17-70-nek nagyobb lesz látószöge, úgy, ahogy az a nagykönyvben meg van írva - méghozzá érezhetően nagyobb. -
Olivair
csendes tag
válasz Szten Márs #4449 üzenetére
kössz a felvilágosítást
Új hozzászólás Aktív témák
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- További aktív témák...
- Félár! Új! Sigma 105mm f/2.8 EX DG OS HSM Macro (Nikon)
- Eladó Patona akkumulátorok és dummy akksik.
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- 4K UHD autós kamera,dashcam, VIOFO duo,valódi csúcsminőség,SONY EXMOR csip, WIFI,GPS,G-szenzor
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest