Új hozzászólás Aktív témák

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Viszlát #54684 üzenetére

    Amúgy egyértelmű, hogy a legjobb fogyasztást a hosszan tartó, egyenletes tempójú haladásnál lehet elérni. A motorerő itt annyiban segít, hogy erősebb motor még optimális tartományban tud működni nagyobb tempón is, akár a nagyobb súly ellenére. Persze durván egyszerűsítve. A meglepetés akkor szokott jönni, amikor belekeveredik a sok lassítás-gyorsítás, meg pláne a megállás-elindulás. Ilyenkor hiába a nagyobb motor, a nagyobb súly mozgatásához bizony több üzemanyag fog elégni. Persze ugyancsak alaposan megugrik a fogyasztás az alulmotorizált autók esetében is, vagy akár a kicsi turbósoknál (akár benzin, akár dízel), ahol az alacsony fordulat miatt még a turbó sem tud segíteni.

    Persze ha valaki autópályán éli az életét, oda ideális egy nagy turbódízel, de azon kívül szerintem fogyasztás/károsanyagkibocsátás tekintetében sehol máshol nem jobb a szívó benzinesnél, sőt, városban kimondottan hátrányban van.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

Új hozzászólás Aktív témák