-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
Inkább az olajra tippelnék, nagyritkán elsütnek egy kicsit igényesebb megoldást, valószínű ez is ilyen. Gondolom normálisabb márka, azok nem kummantják el (pl a TU mocikhoz a jobbaknál gyantából kvázi távtarókat öntenek bele és többet kreppelik, az olcsó típusoknál nincsenek ilyenek).
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
szimi57
őstag
válasz kaszaking #5299 üzenetére
Jó választás a 40 meleg oldali. Nem nekem van bajom az 5w-vel, hanem egyesek leszurkozzák a fullszint. 10w-set. Szerintem rengeteg példát lehetne találni arra, hogy dupla annyi km-t mentek 10w olajjal 90-es évekbeli motorok.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #5302 üzenetére
A táblázatból láthatod, hogy egy 10w olaj a dinamikai viszkozitási indexe alapján azért kapja ezt a besorolási értéket mert -30 C fokig a szivattyúzhatósága, -25 C fokig kenési stabilitása garantált. Miért is szar a 10w olaj?
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
BlacKSouL
addikt
válasz szimi57 #5310 üzenetére
Nem tudom miért ragaszkodsz a 10w60hoz, mikor ott a 20w60. [link]
Minden előírást túlteljesít. Vagyis mindenbe jó. Nem is jó, igazából tökéletes. Ráadásul szintetikus. Tehát pláne mindenbe jó.
Mínusz 15 fokon már kitűnően áramlik, annyi meg sosincs Magyarországon, tehát nem értem miért nem ezt írják elő az autó gyárak.
Szóval bármi ellenérv?Aláírás (nem kötelező megadni)
-
MC Pite
veterán
válasz szimi57 #5310 üzenetére
Baszki, tudod mi a különbség aközött hogy a szivattyú fel tudja kapni meg a jó kenés között?
Értjük hogy szintetikus, de nézd meg az adatlapon 0 és 40°on, sokkal sűrűbb, mint egy szintén ajánlott másik (mondjuk szintetikus 5W30as) olaj. És nem az a lényeg hogy csak n-szer űrűbb hidegen a 10W vagy legyen az új kedvenced a 20W; hanem hogy az többszázszor sűrűbb mint amire a motort tervezték. Értem hogy nem rossz avi, meg tartós, de sűrű, amit az elmúlt 2 oldalon páran leírtunk milyen hátrányai vannak.Amúgy király ez a táblázat, köze nincs ahhoz az olajhoz amit te ajánlottál a Poloba. És mikor azt kérjük, hogy inkább két konkrét olaj adatlapjáról konkrét adatokat írj(jé, én már ki is másoltam ezeket korábban), az úgy látszik nem megy; nem baj.
polonic: Figyelni kell ha ezt keresed, mert sysnthetic based meg hasonló kifejezésekkel átverik aki nem tudja hogy van szintetikus és a fullszintetikus (előbbi nyilván részszintetikus csak átbaszás a megnevezés). A FullTech FE-nél sem egyértelmű a megfogalmazás a papírzsebkendőnyi adatlapon, de utóbbinak gondolnám.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
nagyúr
válasz szimi57 #5314 üzenetére
ez történik, ha vastagabb olajat használunk, még akkor is, ha a gépkönyv megengedi
A dugattyúk kifűzésekor azonnal beigazolódott a szerelők előzetes tippje: az összes dugattyún el voltak tömődve az olajáteresztő-gyűrűk apró furatai. A dugattyúk oldala is kormos volt, tetejükön közel milliméteres koromlerakódás, és a fekete leves csak ezután következett. A csapágyak mindegyike megkopott a kenési elégtelenség miatt, de annyira, hogy a főtengely forgattyúcsapjai is sérültek. A négyes henger falán a nikasil-réteg egy ponton teljesen megkopott, a hónolás nyomai eltűntek, ezen a ponton a henger erősen hordóssá vált.
A vastag olaj nem hűtötte megfelelően a dugattyút, ezért ráéget, majd a koksz mindenhol lerakodott és mindent eltömített.
Nem lett volna gond vele, ha hosszú utakra, melegben használják, felezett csereperiódussal.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #5313 üzenetére
Valszeg álmodhattad, hogy az új kedvencem a 20w. Azért az álmokat ne keverjük már bele ebbe a fontos témába😃 A viszkozitást meg légy szives ne keverd össze a sűrűséggel! A kettő nem ugyanaz! A táblázat pont azt bizonyitja, hogy az általam nem kifogásolt olaj hidegoldali 10w besorolása tökéletesen alkalmas a Pólóba.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
BlacKSouL
addikt
válasz MasterMark #5316 üzenetére
Az irónia jelzőt nem tettem ki, de reméltem hogy átmegy.
#5322: Lehet hogy szarkazmus, a kettőt mindig keverem. :)[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
MasterMark
titán
válasz BlacKSouL #5323 üzenetére
Az egy speciális motor, ami kifejezetten a kis viszkozitásra lett tervezve.
Egy régi poló motornak nem lesz baja a vastagabb olajtól.
szerk.: Illetve a cikkben is benne van, hogy ezt nem csak a viszkozitás különbsége okozta. Használattól is függ.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
BlacKSouL
addikt
válasz MasterMark #5324 üzenetére
Amit ő ajánlgat az pedig egy speciális olaj, amit kifejezetten versenykörülményekre terveztek, versenymotorokra, annak minden pozitív és negatív tulajdonságával az utcai póló motorra nézve.
Attól hogy full szintetikus, észterbázisú, lesznek bizonyos előnyös tulajdonságai, de az önmagában kevés. Nehéz elképzelni, hogy egy versenycélú adalékolás, amit 1-5 üzemóra után le szoktak cserélni, tudná ugyanazt 1 év vagy 10000 km után is.
Pont a versenyelőírásokat emelted ki. Mások, mint az utcai széria autók előírásai.
Az egész vita meg arról megy, hogy egy 10w60as VERSENYOLAJ mindenképp jobb, mint egy 10w40es vagy egy 5w40es normál olaj, pusztán azért, mert szintetikus, és mert a kémcsövek a YouTube-on meggyőzőbbek mint a valós viszkozitás értékek.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
-
BlacKSouL
addikt
válasz MasterMark #5326 üzenetére
Innen indultunk ki [link]
De én már nem is vitatkozom tovább. Az a tény, hogy egy minden hőmérsékleten az ideálisnál magasabb viszkozitasu, versenycelra fejlesztett olaj egy alacsonyabb viszkozitasu, általános célú utcai autóba szánt olajra tervezett utcai autóban ugyan elmegy, működik, de nagyon nem ideális, pláne hosszutavon. És ezen az sem változtat, hogy észteres fullsynth. A full szint tulajdonság nem fogja csökkenteni a valódi viszkozitását adott hőmérsékleteken. Mindig túl magas lesz az ideálishoz képest.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
szimi57
őstag
válasz BlacKSouL #5323 üzenetére
Na végig olvastam. Szó sincs arról a gyártó részéról, hogy az 5w30 akár egy egész csereperiódus alatt tönkrevághatja a motort. Az sem derült ki, hogy szintetikus volt-e a 5w30 vagy csak résszintetikus, egyéb paraméterekről nem is beszélve. Nincs mit megcáfolnom. Több fajta olaj létezik, más-más paraméterekkel. Arról is lehetne vitatkozni, hogy ugyanazon paraméterekkel, de más-más gyártó által forgalomba hozott olajok közül melyik a jó, jobb, legjobb. Most is ez történik, 5w vs. 10 w, csak épp nem hajolaj vs. gépzsir viszonylatban. Az, hogy sűrűbb a Castrol 10w sport olaja nem jelenti azt, hogy lekvár, azt meg végképp nem, hogy szarabb, mint az 5w-s.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #5330 üzenetére
A kettő nem zárja ki egymást.
-
MC Pite
veterán
válasz MasterMark #5330 üzenetére
Nem baj, úgyis illett volna idén is venni legalább egy 3 hónapos tagságot a lapcsaládnak, most legalább megtettem.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
BlacKSouL
addikt
válasz szimi57 #5329 üzenetére
Na ez már mindjárt jobban hangzik.
Ahogy a hondáknál a 2000es években a gépkonyvben szerepelt minden a 0w20tol 15w40ig, az nem azt jelentette, hogy mindegyik ugyanolyan jo. A savos tablazat amit ott hasznalnak sajnos elavult, a 90es évek elejének maradványa. Ráadásul nem számolnak a költség érzékeny regiokkal, ahol azt keresik minel olcsóbb legyen az olaj. A 10w40 rendszerint olcsóbb mint a 0w20. Mivel a konyvben szerepel mindketto, a magyar beleteszi az olcsobbat, az is jo bele felkialtassal. A szerviz beleteszi a 5w40et erre van olcso szerződésem felkialtassal. Utanaolvasva viszont a tulajdonos rajon, hogy ha gyarilag 0w20 van benne, es minden korszerű, fejlődést követő ajánlás azt mondja, hogy nagyon javasolt minden esetben a megengedett legalacsonyabb viszkozitasu olajat alkalmazni, akkor ha az idealisat, optimalisat, legmegfelelobbet akarja, az abba a motorba a 0w20 lesz. Akkor is, ha telen autozik, akkor is, ha nyaron.
Nem veletlen, hogy a mostani ujak eseteben mar sokkal szukebb az ajanlas, de a regebbi motorokba sem a -tól-ig tartomány felső oldala volt az idealis, hanem az alsó. Az meg már tapasztalat, itt is leirtak paran, hogy az also tartomanybol valasztott viszkozitasu olajjal uzemeltetve boven 200ezer km utan is jol mukodik a vekony olajjal. Es szamtalan ellenpelda van, amikor a vastagabb olajat kezdtek el hasznalni pusztan csak azert, mert a 60 evvel ezelotti szokas es tradicio szerint sokat futott motorba vastag olaj kell. Marhasag. Onnantol aztan tenyleg el is kezdték enni.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Hachiko95
aktív tag
Ezt csak úgy itt hagyom: [link]
-
szimi57
őstag
válasz BlacKSouL #5333 üzenetére
Azért arra kíváncsi lennék, hogy egy afrikai 24 órás futamon mit teljesítene az ideális 0w20. Tudom, hogy nem utcai körülmények lennének, azt is tudom hogy a gyártást erre az olajra optimalizálták. De mégis?
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz MasterMark #5336 üzenetére
Talán 10w50-es raceval tovább húznák
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
MC Pite
veterán
Pár éve árnyékban 36°ot mutatott a hőmérő mikor osztrákoktól mentünk át a horvátokhoz; dimbes dombos környék; tűző napon araszoltunk, égetet a nap, rendesen sütött az aszfalt, fájt a kipufogótól és motorházból áramló forró levegő az autó mellett állva, és ezt másfél órán keresztül toltuk; majd utána még egy óra dugó már kb síkon. De a 2 méteres odébbgurulásokat emelkedőn 'imádták' az autók, 100-200 méterenként álltak ki; a lakókocsisok meg kb mind (mert jelezte e hűtőkör hogy kezd sok lenni, és a juzerek eleget tettek a visszahűtési kérelemnek).
De ha turbósítanánk és/vagy pályanapoznánk, nyilván más kenyőanyag kellene bele; de amit polgári autónál, utcán előfordul, azt röhögve elviszi a gyárilag megengedett legkevésbé viszkózus is (nyilván nem tonna feletti hajót vagy lakókocsit vontatva).<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #5339 üzenetére
Ha érdekel a Honda Jazzek lelkivilága, akkor hajrá!
Amúgy a nyíregyházi Benyó szervizben dolgozik, hogyha szereltetnél is vele.
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
Érdekelnek a szerelgetések, háttere a dolgoknak. Talán egy Jazz-t is elfogadnék egy k20 swap után.
Darkfly Vlog-nál volt egy E46 kisPROJEKT videósorozat is nagyon tetszett. Nem szerettem ettől a BMW-ket, de érdekes kis videó sorozat.
Nyíregyháza, nekem az ország másik vége, így kihagyom, köszi.
[ Szerkesztve ]
-
-
MasterMark
titán
válasz szimi57 #5343 üzenetére
Amúgy most kit szeretnél meggyőzni, és miről?
Szerintem nyilvánvaló, hogy a belevaló viszkozitás osztályú olajat kell a motorba tenni, nem pedig hasra-ütésszerűen bármit. Kivéve ha valaki versenyzik, de akkor úgyis tudni fogja, hogy mit miért csinál.
Nagy teljesítményű utcai autóba a gyárilag előírt olaj is lehet vastagabb, pl. az említett 10W-60 kell M3 BMW-be, Audi R8-ba, stb.
Amibe nem való vastag olaj, ott igenis rosszabb lesz valami. Viszont 1 rövid csereperiódust ettől még kibírhat, de ez sem biztos. A konkrét polónál nem fog gondot okozni a vastagabb olaj szerintem, főleg mert meg van a VW minősítése is annak az adott olajnak. Ha nincs más az is jó.
De ettől még a gyári ajánlást illik követni.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
szimi57
őstag
válasz MasterMark #5345 üzenetére
Nem szeretnék meggyőzni senkit, semmiről. Mindössze annyi történt, hogy volt bátorságom azt állitani egy kiváló olajról, hogy jó a Pólóba. Erre nekem estek páran, hogy lekvár, méz, stb, stb. Ennyi. Szóval túltolták.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Asbee
veterán
válasz szimi57 #5346 üzenetére
Mit akarsz azzal a témában bizonyítani, hogy vannak motorok amelyek hajlamosak csapágyasak lenni? Ami a használattól is nagyban függ. Nem az olaj miatt... De nyílván, ha a hiperszuper 10w versenyolajat rakták volna bele akkor ez nem lenne ugye? Pont itt bizonygatod a hülyeséget, napok óta. Te nyugodtan öntögesd magadnak a 10w versenyolajakat, vagy akár az étolajat, te dolgod, de tényekkel ne akarj már szembemenni.... Ez már rég túlment azon, hogy a polóba jó-e.
[ Szerkesztve ]
-
rostiron
őstag
Sziasztok.
Nem akartam ekkora vitát generálni, bocsi. Ősszel lecserélem másik olajra. A kérdésem nem arra irányult, hogy van-e jobb olaj az említett 10w60-nál. ( nyilván nagyon sok )
De nagy baj nem lehet ha tudja az előirt vw minősítést 501.01 ,és a könyv is megengedi a 10w60-at.
Azért jó volt olvasni titeket.
Köszi.Gigabyte B55 Aorus elite v2, Ryzen 5600, 32GB DDR4, RX6600, XFX TS-550,
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Házimozi belépő szinten
- World of Tanks - MMO
- nVidia tulajok OFF topikja
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- PlayStation 5
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- alza 404 akciók
- További aktív témák...
- DXRacer használt szék eladó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest