-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
K Norbi
addikt
Sziasztok!
Végre eljött a szerviz..
Vettem már bele No.1 puccos olajat. [link] Ez húzós volt.
Gyári szűrőt! Többet nem kap. Vagyon volt
Jó lesz a Mann neki.Eszi az olajat. 3dl lehet kicsit több olajt bevert 7000Km alatt.
20 éves lesz 1.5 év múlva szóval teljesen jó.
Most van benne 157.000KmLátjátok a motorburkolatot??
Nem lisztes..Azé elfáradtam....
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz K Norbi #5401 üzenetére
Gyári szűrőt! Többet nem kap. Vagyon volt
Konkrétabban?
Én ~6000-ért vettem most a gyári szűrőt, pontosabban 4400 + szállítási költség volt, aztán utólag rájöttem, hogy van a Bárdiban is, aminek Móváron is van kirendeltsége, így megspórolhattam volna a futárt és még hamarabb is megkaptam volna.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz K Norbi #5404 üzenetére
Rád licitáljak? Hamarosan rendelem.
Aztán ha megjött, viszem ózonos tisztításra is, az további 6000.
-
MC Pite
veterán
válasz K Norbi #5401 üzenetére
1.6 16V benzinbe töltötted?
megkérdezném a szokásost amit pár kollégától, hogy 5W40, de Edge?! Ahogy a mávos Roomster, sokat elmennek, jó nyállal (mindkettő, de főleg az 1.4 szereti a normális nyálat 504/507es 0/5W30akat, vagy 502/505de a Castrol feldobja hozzá mondjuk a 10W60 racsingolajat ispl).<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz K Norbi #5401 üzenetére
Nekem is úton a rendelésem (kép nincs mert még nem ért ide):
Motul Eco-Lite 5W30 5l: 13,7k
Mann-Filter olajszűrő: 2,1k (a gyári 6k lenne)
Mann-Filter levegőszűrő: 5,2k
Bosch pollenszűrő: 4,5k (a sima Mann 6,6k lenne)#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #5414 üzenetére
Nem teljesen ugyanaz, mert a Lite az API SP-RC a Nergy meg csak API SL. De igazából azért a Lite lett mert az én motorom még 12-es sűrűséghez lett tervezve, amihez a Lite (11,4) közelebb van mint a Nergy (10,1). Most X-Clean FE van benne (12,2) de az már kifutó termék, nem gyártják.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #5417 üzenetére
Igen... Talán az adalékolása miatt (ami persze üzelti titok) és nem is minősítették ACEA szabványnak megfelelően. Mondjuk TBN számban azért jóval gyengébb a Lite (bár nekem mindegy, mert nem megyek rövidtávokat).
K Norbi: Úgy érted öko-terrorista vagyok?
bozont: Megvan azt utód akkor. Így első blikkre az adatlapja alapján hideg oldali viszkója más (70,1 vs 72,7) meg a TBN száma kicsit magasabb (7,8 vs 7,5).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #5421 üzenetére
Teljes bázisszám (TBN), ez az adalék ami meggátolja az olaj savasodását, minél több van benne annál inkább ellenáll a savasodásnak (az olajba bekerülő benzin, kén, stb). Logikus lenne ezt az adalékot az "egekbe" emelni de sajnos vele együtt nő az olaj szulfáthamu tartalma is ami meg a katalizátornak DPF/GPF-nek nem jó ugye.
Ha megnézed a longlife olajok TBN száma pl elég magas a "sima" olajokhoz képest.mod:
BlacKSouL: Az van ráírva.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #5423 üzenetére
A régi Nergy csak SL volt (azért fontos mert nekem legalább SM kell ugye), most upgrade-elték fel látom de már berendeltem a Lite-ot. Na majd legközelebb a Jazz-be az megy.
mod:
Most nézem az SP jobban véd az LSPI ellen, az jó hír, mert erre hajlamos sajnos a motorom.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
válasz MasterMark #5423 üzenetére
Május 1. Megunnepelve a munkát.
Hatályba lépett, már került is rá a címkékre
Kovetni kell az esemenyeket, le vagyok maradva 14 nappal.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Qru
MODERÁTOR
Most sima FE van benne (korábban is ez volt), gondolom ez is be fog válni.
Viszont Skormi a rugalmas periódussal szépen alkalmazkodik a használathoz, a 30k km-es periódust már levette 23k km-re. Szvsz be fog ez esni 20-ra vagy alá simán.
monosgeri21:
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Haha pont a Shell-el szemeztem/szemezek. Amúgy kiadott a gyár egy update-et, hogy 0W30 is oké bele (az eredeti gyári kézikönyvben csak az 5W30/5W40 szerepel). Szóval lehet egy 0W30 Shell-t bevállalhatnék én is...
Amúgy fejlődnek az utód motorhoz már szigorúan csak 0W20 vagy 0W30-as olajat enged.#nincsbennetarcsi
-
sutszi
veterán
Nekem nagyon pozitív a Shell olaj. Előtte Mol-t töltöttek bele a szervizbe előtt..aztán kezembe vettem a dolgot. Mert nagyon nem voltam elégedett. Elég hektikusan viselkedett. Volt amikor hirtelen a nívó pálca minimum szintjére esett...aztán rátöltés után meg sokáig semmi...aztán megint kicsit... A Mol nagyon csúnyán öregedett... Cserénél ott állt tesóm apósa..aztán mondta, hogy hát ezt bizony hamarabb kéne cserélni. Aztán volt benne 12000...
Shellre kíváncsi leszek. Amúgy kb 0 az olajfogyi december óta... km néhány ezer... pontos számot most nem tudok hirtelen... A poén, hogy ezért vettem 4+1 litert.. A +1 litert fel sem bontottam...Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
MC Pite
veterán
Röviden infó/link van ezekről a földgázosokról hogy mi fia borja?
Most mindkét autóba (2015 Megane 1.6 16V, 2009 C3 1,4 8V) a szokásos Eneos Hyper Multit rakom (A5/B5 ill RN0700), de következőleg esetleg valami felsőpolcost kipróbálnék, bár főként Eneos, Total/Elf, esetleg Castrolt szoktam preferálni(ez van a nagykereknél/importőrnél is, ha nem is minden típus), de esetleg más is szóba jöhet ha megéri.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #5436 üzenetére
Persze, tudom, be kéne vizsgáltatni mint ahogy a Motult bevizsgálták anno a TC-sek.
Mondjuk ha nincs 10W60-as olajuk akkor nem raktak le semmit az asztalra, úgysem.#nincsbennetarcsi
-
sutszi
veterán
válasz molnarpeter #5436 üzenetére
Nyilván olyat nem tudok mutatni..De kb 60% lehetett pálya...az nem az amibe belehal az olaj... Meg utána többször kutattuk az olajfogyás okát... aztán most meg semmi...
De ősszel ha cserélem a Shell 5w30-at akkor úgyis jövök, aztán mondon/mutatom az mit produkált hasonló használat mellett... Aztán majd megköpködjük az eredményt. Hátha lesz tanulsága a történetnek.Bár nagyon sci-fi...de megfordult a fejemben, hogy mégse cseréltek olajat...
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
MC Pite
veterán
Meglestem köszi. Az olajválasztójuk elég lesújtó találatokat dob [link], ill fura a keresés is, de az más kérdés. Bár legalább pároméba dob normálisakat is.
Áttúrom a honlapot, mert listából egyesével mevbyitogatom az Ultrákat, de itt nincs adatlap; ami meg elvileg kell, furcsamód SL-es[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
eTrade
tag
Régi MOL olaj reklám [link]
-
szimi57
őstag
Tegnap megvolt a zsírcsere 15 e. km után. Egy kicsit visszalépés a 10w50 a 10w60 után , valamint API szinten is SL-SN. Azt hiszem meg fogom felezni a csereperiódust.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
polonic
félisten
A TBN az mit is mutat meg?
Három RN0720-as olaj közül az egyiknek 6, másiknak 7,4, a harmadiknak 7,6 az értéke. -
szimi57
őstag
Épp tegnap mértem be a Compact fogyasztását 50 km-en. A távot oda-vissza tettem meg a 10w50-es race olajjal. Egyszer kellett csak lelassítanom és gyorsulnom vissza 90-re. Hozta a gyári 90 km/h-s 5.4 l/100 km-es értéket. Valszeg 5w30-al jobb lett volna. Kár, hogy nekem nem jó a 0w20 Azért ez sem rossz egy több, mint 200 ezret futott 1.8-as 116 lovas motortól.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
tboldi
nagyúr
válasz MC Pite #5442 üzenetére
Én ezt használom: Helix Ultra ECT C2/C3 0W30
Az olajválasztójuk ugyanezt dobja ki, csak 5W30-ban, pedig a Jazz a 0W-t szereti a leginkább.
Mondjuk nem csodálkozok rajta, a kezelési útmutatóban van egy ilyen oldal. Nem elég, hogy motorolajat ajánl a váltóba (kizárólag a Honda MTF-3 jó bele a szinkrongyűrűk miatt), de még DOT 5-öt is ír a fékfolyadéknál. Legjobb tudásom szerint a 4 és az 5 nem helyettesíthető egymással, csak a 4 és az 5.1.[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz szimi57 #5447 üzenetére
Racsing szuperszint olaja ilyen hamar ledobtad? És ilyen hígra? Lesz elég kenésed melegben?
Ez az 50kmes fogyasztásmérés nem egy túl egzakt dolog(max ha viszonyítasz korábbi adatokhoz amit tankolással ellenőrzöl), de hasonlóan pontos mérést én is tudok, egy hasonló motorizáltságú benzines egyterűvel: [link]Basztatás Off: Elnézve a Shell olajakat, nem érzem hogy mennyire tuti lenne, az SL-t meg végkép nem tudom hovatenni. Ha olyan amilyennek hirdetik, SN/GF5-nek kéne lennie, mint pl egy Sustina; nem? Mindjuk az is papíron szuperhíg hidegen, a sima szintetikusnálnsokkal jobban, de a 67,9/10,1mm2
/s-al [azt sose értettem miért negyven fokon adják me a alsót, a nulla százszor beszédesebb lenne, de alig van adatlap ahol szerepel] amit használok évek óta a TU és most a K4M motorhoz Hyper Multi Az meg 53/9,5.
Igaz 51,7/10,3 a régi SN/RC-s Sustina, de úgy látom már az új van. Az Ultra-R ami most RN17-es ami váltotta (de visszafele kompatibilis) a korábbi 700 és 710-el, de erről nem találok speckót. De a gyártói speckók szerint mindenben jobb, és még nagyobb átfedésben van a PSA-s előírásokkal(bár az A5/B5 RN0700 is már megfelelő volt) nekem ez speciel hasznos.
Amúgy rohadjon meg az összes olajos cég, hogy perceket, néha órákat kell trükközni, hogy megtalálja az ember az adatlapokat (talán a Castrol a legjobb e téren), mert mád normális összehasonlítási alapot úgysem adnak a saját olajaikkal sem.Tboldi: Köszi, ha lesz 1-2 órám hogy összeszedjem, rájöjjek a jelölésekre, összeírom ezeket. Nyilván én vagyok a köcsög, hogy érdekelne melyik olajuk egy családon belül milyen/2 család egymáshoz képest milyen, és ha már egy kalap... vacak az olajválasztójuk, legalább kikereshetném.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Formula-1
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen