Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Petykó78 #5658 üzenetére

    Nemrég azt hittem pont erre vágyom, hogy tesztelgessek, de hamar meguntam, főleg így, hogy semmi igazán jót nem találtam.

    Számomra egyedül az UHD HDR BD film az, ami határozottan jobb összélményt látszik nyújtani ezen az OLED-en, mint amit az FHD SDR BD tud a plazmán. Minden más felhasználás (márpedig nekem egy "mindenes" kijelző kell) legfeljebb egálban van, vagy elmarad.

    Filmeknél csak a motion blur kerül fel a mérleg negatív oldalára (és itt egyébként is van némi blur a forrásban is), de meggyőző a tágabb színtér, nagyobb dinamikatartomány. Mondjuk azért hozzá kell tenni, hogy sci-fi filmekbe tekergettem bele. Egy unalmas szürke kocsmában játszódó drámánál biztos édes mindegy, hogy HDR vagy nem (legfeljebb parasztvakító jelleggel lehet bele indokolatlanul világos/rikító elemeket tenni, amitől techdemo hatása lesz, tehát inkább csak rontja a filmélményt), na meg a 4k élessége/részletgazdagsága is jobban kijön a CGI-on és a digitális kamerák képén, mint mondjuk a celluloid féle filmgrain mögül.

    Játékhoz nem tűnik jobbnak egyik OLED-es mód sem, mint a plazmás 1080p60. :(

    Az 1080p120 csak ízelítőnek jó, hogy milyen kellemes is a natív 120 fps folytonosság/kontroll-érzet szempontból. Viszont egyrészt ilyenkor nincs se HDR, se Rec709 színtér emuláció (bár utóbbit macerásan meg lehet oldani PC-n szoftveresen), de a legnagyobb gond, hogy a 2k->4k nagyítás, amit a TV csinál, túl lágy. TV és PC módban is nagyon lágyan nagyít, nincs olyan skálázási mód, ahol minden pixelből 1:1 copy-paste 4-et csinál (vagy legalább is ránézésre ehhez hasonló az eredmény), csak a "gagyi" maszatos/életlen hatású resample megy, amitől ránézésre durván olyasmi a kép, mint ha 1080p kijelzőn néznék 720p-t (vagy PC helyett konzolon játszanék és 720p-ben renderelne a háttérben a játék). Szóval ez nekem így nem jön be, összességében rosszabb (ha pedig nem érdekelne a képminőség játékhoz, csak a lag és fps, akkor ott lenne a Gsync/Freesync LCD).

    A 2160p60 pedig addig jó játékban, míg nem, vagy csak nagyon lassan mozog a képen bármi, egyéb esetben problémás egyrészt kvázi-stabil 60fps-t produkálni (folytonosság/kontroll tekintetben nekem már jó kompromisszum a kvázi-stabil 60 fps, de inkább főlé vágyom [mert tényleg érzem a különbséget, és nagyon tetszik a magas fps], nem akarom alább adni, főleg ha nem muszáj :(), másrészt ha meg is van a 60fps, akkor is maszatosabb a 4k mozgókép BFI nélkül, mint a plazmás 2k.
    Itt is egyedül a HDR lehetne meggyőző érv, de azt most ki sem tudom próbálni (Windows/driver galiba) és ugyan az áll rá, mint filmeknél (sci-fi témákhoz biztos jó, bár kérdéses fárasztóbb-e, komor/sivár játékvilágokba viszont vagy alig jut neki szerep, vagy csak mesterségesen beletolnak pár oda nem illő effektet.

    A Windows asztal / netezés / stb dolgok is macerásak, mert 4k-ban minden túl apró, ha nem dugom bele az orrom az 55"-ba (de akkor folyton rángatnom kéne a fejem, mert a felét se látnám be egyszerre kényelmesen), de a Windows beépített DPI-scaling funkciója is a TV 2k->4k nagyításához hasonló lágy/maszatos/életlen hatású képet produkál olyan helyeken, ahol raszterképként méretez, nem csak vektorgrafikus méretarányt állít, és számtalan változatos furcsaságot okozhat különböző helyzetekben. Szóval fogjuk rá, hogy ez kb. egál, mert többnyire csak tűrhető hátrány, de néha jól jöhet a nagyobb munkaterület (és gondolom egyre kevesebb olyan program lesz forgalomban, ami rosszul viselkedik a DPI skálázással). Az egyetlen határozott előnye, hogy statikus képnél nem "zizeg" egy kicsit sem a ditherzaj és nem szúr néha szemet a line-bleed, bár néha kialakul egy kis átmeneti inhomogenitás (de kevésbé jellemző, mint PDP-n az IR).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák