-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #51454 üzenetére
Na igen ez valoban a masik nezete a dolgoknak....... itt azert a Nemetknel szerencsere messze nincs ilyen fusi-musi mint otthon. Nyilvan mindennek meg is van az ara, nagyon szigoru ellenörzesek vannak, igy nem igazan eri meg egy magara valamit ado szerviznek fusizni, meg trükközni. Persze itt is lehet talalni "Hazsir & Bro." autosmühelyt.....de ezeket en messzire kerülöm
Viszont itt 50 euroert cserelnek ki egy akkumlatort (munkadij, mod: ja bocs ebben benne volt, hogy elötte ramert müszerrel ) es 1000 euroert fenyeznek egy hatso lökharitot....
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #51456 üzenetére
A kiskapuk orszaga vagyunk....csak ezen nem mindig lehet nevetni sajna, mert ez is benne abban, hogy olyan a helyzet otthon, amilyen.
Az hogy draga e a szerviz az is jo kerdes. Fizetes aranyosan kell nezni. Pont azert lehet draga a szerviz, mert mindenki sokkal többet keres.
Nekem most a multkori valtos pelda egeszen jo erre. Anno amikor a kocsit vettem, elötte közvetlenül ment szet a valtoban az egyik fele a csapagyaknak. Azt anno több mint 2000 euroert csinaltak meg az elözö tulajnak. Sajnos nem csereltek ki az összeset, csak ami hibas volt (igazabol nem hibaztathato senki sem....csak mondta a szerelöm, hogy ha akkor kicserelik a maradek csapagyakat, akkor az plusz par 10k huf anyagköltseg, de a költseg nagy resze a munkadij).
Na nekem ugye jött a hülye hang, mondta aszerelö, h csapagy, bazi nagy meloval ugyan ugy szetszedtek, kicsereltek a ki nem cserelt, gyarilag szar GM csapagyakat, visszaszereltek. Ez volt 200 k huf olaj/szürök cserejevel. Ha azt nezzük, akkor fizetes aranyosan egy netto 200k Huf az kb ott van, mint itt kint a netto 2000euro. Szoval nem biztos, hogy sokkal draga valojaban a szerviz kint. (ettöl függetlenül nem vagyok hülye, nem veletlen otthon szereltetem az automat )
A vicc, hogy 1-2 honap hijja volt, hogy kicsuztam a 24 honapos garibol, amit a nemet szerviz vallalt a valtora....ha szerencsem lett volna, lehet gariban rajuk verhettem volna a hibat ...persze lehet nem...na mind1
OFF mode vege
-
Declare
őstag
válasz haddent #51568 üzenetére
kifutottam a szerk. idöböl....csak ez a luxus, meg premium dolgon ezen mindig fennakadom. Miert lenne az audi luxus marka? Meg premium meg stb? Gyalog jarashoz kepest egy trabi is luxus es premium. Trabihoz kepest egy swift luxus es premium, a swithef kepest astra luxus es premium....egy uj opel astra full extravan, a wellnes ülessel es led lampaival luxus es premium egy fapad a3 audihoz kepest
-
Declare
őstag
válasz diegho #51594 üzenetére
Szvsz egy lexus semmivel nem premiumabb, mint egy audi/bmw...infinity sem, de azt nagyon nem ismerem.
Szerintem ez a premium dolog nem gyarto specifikus. Nekem a premium az azt jelenti, hogy kiemelkedöen jo anyag minöseg, müszaki tartalom es komfortot ad a kocsi. Mint pl egy vw phaeton, A8 audi, 7 er bmw, porsche panamera.
-
Declare
őstag
Astra H ban vajon hogy lehet kikapcsolni a kipörges gatlot? Arra jutottam, hogy azokban a H astrakban, amelyikben van ESP, ott van egy "sport" gomb, amivel ki lehet az egesz rendszert kapcsolni. Nekem valszeg ESP nincs, de ASR igen. Ha az ember felteszi a holancot, akkor ki kellene kapcsolni a kipörgesgatlot, mert különben nem lehet sokra menni a lanccal sem.....de ha nincs gomb akkor mi van
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #51610 üzenetére
- Ha valtozo geometrias a turbo, akkor elkormolodasa miatt lehet ilyen
- ha nem valtozo geo.s, akkor is lehet turbo
- EGR
- EGR hütö szelep berohad es nem tudja nyitni/zarni a motor es ezert dob hibatNekem ezek a lehetösegek merültek fel, amikor hasonloan jött a kis sarga lampacska, majd vegül az utolso opcio lett a befuto.
-
Declare
őstag
Jeeee...benzines G astra es nem 32.000 km van benne
teljesen korrektnek tünik....felniket szerencsere nem kell megvenni, uj teligummak ....viszont a sportdob....en ezt tovabbra sem ertem 100x loerös auton...de legalabb a kipufogo veg jol nez ki. Picit be lenne süllyesztve a lökharitoba, top lenne. Ez szerintem is erdemes egy szemelyes talira, ha valaki ilyenben gondolkozik
(#51690) trassher valszeg, hogy a km szürö, az 20.000 km re van beallitva a többsegnel....
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz trassher #51690 üzenetére
En itt a ph! s olvasgatasok alapjan tudom azt mondani, hogy a többseg igen is beallitja.
1-2 eves autonal legyen max 20 k km, 4-5 evesnel se legyen több, mint 50-60k, 10 ev körül a 100k km meg valszeg limit, 15 evesen is max 100-120k km.
Szoval nagyjabol az evi 10k km futas az elfogadhato (kb 15 evig, mert utanna csökkennie kell!!)....ha ennel több van egy autoban akkor az agyonhasznalt, lefutott, minden baja van neki.
Jah es meg valami fontos. Egy 5 eves autonal a 30k km az alom jo vetelnek szamit, ha 1-2 evesen van benne a 30k, akkor hulladek, agyonhasznalt.
Na csak hogy tisztan lass
-
Declare
őstag
Akik ugy ereztek, hogy a leirtak az en velemenyemet tükrözi es semmi görbetükröt nem veltek felfedezni az elözö hsz-mbe azoktol en kerek elnezest
(#51698) trassher talalnak...mert a piac kiszolgalja öket meg az a linkelt astra is fennt lesz 1-2 honapig, aztan leveszik, felkerül ismet 60k km -el es masnap megveszik es a legjobb, hogy mindenki boldog lesz
-
Declare
őstag
Hat igen, igy müködik sokaknal a matek
(#51702) haddent Amig nem zavar, addig nekem mind1, nyilvan izlesek es pofonok a sportdob a teljesitmeny miatt kell (mint ahogy a diffuzor, hatso szarny....is) Ergo egy M3 nak nem azert van olyan hangja, amilyen, meg diffuzora, mert az mennyire kiraly, hanem mert egyszerüen ha egy 1cm atmeröjü csö lenne a kipufogo, normal dobbal, akkor elbukna sok-sok loeröt es ha nem lenne diffuzor nem birna azt a teljesitmenyt atvinni az utra...inenntöl kezdve en nem tudok mit kezdeni a sima kisteljesitmenyü autok sportdobjaival, diffuzoraival.....es ezt ne bantasnak vedd, normalis dobod van, nem "utcafelverö" hörögetö...Neked ez tetszik, ok
(#51703) sunci_02 az a 4000 az valoban tulzas azert...meg egy kihegyezett utcai sportgepbe is tulzas lenne szerintem
-
Declare
őstag
válasz haddent #51709 üzenetére
Marmint a 2-300 lovas M3 alatt az alaphangon 430+lovas M3 ra gondolsz, gondolom
Valoban a turbosnal van jelentösege, de nekem pl az ami a linkelt G astran volt alapbol tetszik (a kettö krom kipufogo veg). a sport dob nekem nem jön be, ha nincs mögött teljesitmeny.....de lehet ez abbol a sok eves frusztraciombol ered, amikor Bp-n eveken keresztül valami leszakadt sz@rral minden reggel 6 kor az ablakom alatt indult el az idiota boyracer es a sportdobnak olyan hangja volt, hogy berezgett az üveg.....csodalom, hogy nem gyujtottam fel azt a roncsot, pedig sokszor megfogattam
-
Declare
őstag
Vegsebesseg: 300+km/h
0-100: 4-5 sec.
Loerö: 600hpna mi ez? Opel omega [link]
Kivülröl sztem gaz, de azert erre lehet mondani, hogy meglepetes auto
(#51730) w333 kereknyomas, mint haszontalan info? azert ezt nem mondanam. Autopalyan kapsz egy lassu defektet akkor lehet nezegetni....meg hat tudod mikor fogom minden tankolasnal ellenörizni a kereknyomast
(#51734) w333 ja hog yilyen is van....
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz Petyyyyy #51743 üzenetére
Miert nem veszel belsöt? Van az is ott azon a linken, aztan akkor nincs problema
(#51745) w333 neeee maaar jo hogy a festeket nem kaparjak le komolyan mondom, sokszor visszavezetnem azt, ami Szent Istvan koraban volt....lopas=kezlevagas.....szerintem korrekt.... legközelebb meggondolnak.....ekkora tetü egy dolgot, mint az, hogy valamiert megdolgozik az ember, megveszi, örül neki, aztan egy ilyen semmire kellö, szarjancsi, aki az eletben semmire nem vitte, dolgozni nem kepes es nem is akar, egyszerüen ellopja.......
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #51860 üzenetére
Azert ne magadbol indulj ki, mert nem az az altalanos "autos user", aki szetkapja, meg kicsereli, meg stb....en olajat sem csereltem soha, meg nem is fogok, ezek, mind kiadasok nekem egy auoval kapcsolatban....es szvsz a nagy többseg igy van ezzel. Ha valami vilagit, akkor szerelö, gond, autohiany, kiadas.
Egy dizel auto nagy szivas tud lenni az embernek....az enyemnek alapvetöen semmi baja nem volt es nincs, megis raköltöttem mar vagy 250 ezret a valtora, egr-re.....persze lehet mondani, hogy na de nem mindenkinek megy gajra a valto....valoban...masnak meg a turbo fekszik ki, vagy a porlaszto, vagy a magasnyomasu.....nekem a relative sok autopalya es km miatt meg a joval olcsobb gazolaj miatt, igy is böven plusszban van a kocsi....de ha nem lennenek nagy egyhuzamos utjaim, helyben forgolodnek, az mar tuti buko lenne. Igy is ha mondjuk par hetig csak helyben jövök megyek a dpf 100km enekent neki all tisztitani15literes atlagfogyival, ami nem is tud lefutni, ezert el kell vinnem egy total felesleges utra ahol kb 15 percig 15l/100 fogyival megy..
Kormolodashoz annyit, hogy ha normalisan be van allitva egy dizel auto, normalis üzemanyagot kap, nem csippes, es van benne dpf, akkor egy kis pamacsnyi korom sem jön ki belöle. En pl barmit csinalhatok a kocsival korom nem jön ki egy szal sem. Aztan ezen ugye vitaznak az okosok is, hogy vajon jo e a dpf, mert nem jön ki szemmel lathato korom, de jön ki olyan mikro szennyezö, ami a tüdön keresztül azonnal a veraramba kerül es ez lehet veszelyesebb, mint ha kormot sziv be az ember....vagy sem. .. ha van a kocsiban ilyen "adblue" rendszer, mint a vw nek ami van, na az a tuti, mert az kiirt szinte minden lerokodas veszelyes anyagot....en nem is engednem enelkül a disel autokat az utakra.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #51865 üzenetére
Nincs csodalkozas az arakon, ez van En nem vagyok autoszerelö es nem vagyok hajlando a szabadidömböl autoszerelesre aldozni. A kocsimosas az szivesen, de ennyi. Ha ez hobbi es jolesö idötöltes valakinek akkor ugy nyilvan joval olcsobb a karbantartas
Csippesnel szerintem a korom az "kötelezö". egyszerüen tul van hajtva a motor, nem fog ugy müködni a rendszer, ahogyan azt megterveztek. Vagy ilyen 2 loerövel lesz több, amit eszre se vesz kb a tulaj, szoval penzt se adna erte. szvsz
Minösegi üzemanyaggal nagyon jot teszel a dizel motornak plane minel ujabb dizelesröl van szo annal inkabb....sokan azt hiszik, hogy a dizel az aztan barmivel elmegy, tankoljak a taknyolt roman benzint, meg a traktorbol leszivottat, aztan csodalkoznak, hogy tömödik, meg megy tönkre minden.
Dizelben nagyobb a nyomatek, jobban igenybeveszi az alkatreszeket (pl kettöstömegü...hiaba van egy 1.4 turbos benzinesben is, soha nem fog tönkre menni, mert minimalis a rezges egy dizelhez kepest), az egesz dizel üzem sokkal "koszosabb" a benzinnel, igy hajlamosabb tömödni, koszolodni (DPF) es olyanok vannak benne, mint a magasnyomasu szivattyu, ami igen huzos, tönkre tud azert menni es egy benzinesben nincs.
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #51901 üzenetére
Lehetseges, h igazad van, nem tudom. Nekem a tuning nem igazan szimpatikus. Valamennyi tartalek nyilvan van az alkatreszekben, azert az autogyarak is sporolonak, szoval biztosan nem hagynak sokat a legtöbb alkatreszben.
Ha megnöveled a teljesitmenyt, laikusan en azt gondolnak, hogy keptelenseg, mindent hozza igazitani....turbo, szelepek, kuplung, valto, hütö......jo eg tudja. Kb az auto valamennyi lenyegi reszet at kellene epiteni. Azert ezek a tuning megoldasok, amikröl en tudok, ott 90% ban arrol szol, hogy chip box, atprogramozas es kesz. Az igenyes is (csak ott az egesz müvelet igenyes)....de mondom ez total laikus velemenyem csak, nem igazan foglalkoztam soha ezzel. Azt pl tudom, hogy a bmw nel a 25d es a 30d motorok nagyreszt megegyeznek, azaz a 25d könnyen huzhato. Vagy az 1.4 tsi a vw-nel. Ott is a 125 es 140 lovas között 1-2 olcsobb alaktresz különbözik, egyebkent minden tök ugyan az.
-
Declare
őstag
Meseljetek mar el nekem a logikat a "200k km el nem veszek autot" elmelet mögött.....nem hiszem el.....basszus valoban hülye aki nem csavarja vissza otthon a km orat.
Nekem most van 210k km a kocsiban, mennyire tekertessem vissza, hogy "jo vetel" legyen 42.350 km? Vagy sok?
BTW: megtalaltam az alomautotokat! Benzines, 75 lo, 77 eves, es csak 40.000 km van benne!!! 519km /ev !!!! szerintem ez bomba üzlet.....es csak 240 ezerbe kerül [link]
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz diablo1984 #51980 üzenetére
Vilagos! Majd allitsatok össze a listat pls, hogy hany evesen, hany km-t szerettek latni egy autoban. Benzin/dizel lebontasban pls...auto eletkor alapjan. Atugrom Hakir-hoz ide a szomszedba, megmondom neki, hogy 22.352 km t mutasson az ora, dobjon hozza egy szervizfüzetet 50 euroert, aztan jok is vagyunk....mindent a kedves vevöert.
garazsban tartott, orvos tulajtol, nem dohanyzo, keveset futott, telen nem hasznalt kulcs szavak mellet meg valami fontos?
Kocsirol kell kep? vagy eleg egy telos foto a km ora allasrol?
-
Declare
őstag
válasz diablo1984 #51986 üzenetére
Akkor legyen kisarkitva a pelda es kiemelve, hogy nem rolad beszelek.
Az jo auto, amibe Pista bacsi evi 5k km-t tesz bele, eleteben nem erte el soha az üzemmeleg allapotot a motor, folyamatosan pang a rendszerben a kondenzviz, amig kiall a garazsbol es elmegy 1km-re a "centrumba", ahol beinditja es leallitja 15x. Olajat nem cserel, csak 4-5 evente, mert ha` ugye alig hasznalja, akkor meg minek? Ha cserel is, akkor is a haver, de olcso legyen am! Tescos olaj....szürö??? dehogy, jo a regi....mi az a vezerles?.....de csak 40k km lesz benne 10 evesen. Akkor ez jo auto? Ez nem lelakott es agyonhasznalt...elllenben a masik, amelyik üzemmelegen jarta az utakat, gazdaja volt, aki minösegi anyagokkal szervizelte, de van benne 200k az rossz...mert 200k km az sok...
-
Declare
őstag
válasz diablo1984 #51990 üzenetére
Van nyilvan igazsag abban amit irsz, de akkor ne irjunk mar ilyen altalanossagokat, hogy huh, abban 200k km van, azt nem veszem meg.
Azert is ugrott fel a pumpa bennem, mert ezert tart ott a hazai piac, ahol, mert sokan eddig latnak(nem rolad beszelek)...mennyi km van az autoban. Aztan pont...es ha en otthon majd esetleg el akarom adni az automat, nem fogom tudni, mert hö ha mennyi km van benne . Tehat hiaba van karbantartva, kapja mindenböl a legjobbat, figyelek mindenre, ha nem tekertetem vissza a km orat nem fogom tudni eladni...es hiaba lesz valoban müszakilag tipp topp es költsegmentes ez senkit nem erdekel, mert a masikban meg csak 40k km van (valszeg visszatekerve) es otthon az kell, mert ez szamit.....aztan ja hogy majd az egy ütöm/vagom gazdatol szarmazik, amibe lögyböltek a roman gazolajat es 30-35k km enekent csereltek a tescos olajat...az kit erdekel...40k km...ez a lenyeg...aztan persze szarfosdizelmindenbajavan
Ez az en bajom ezzel.
-
Declare
őstag
válasz szabonagyur #52037 üzenetére
Majdnem 1:1 ben valtjak azert erdemes ralesni arra a kocsira...en nem vagyok oldtimer fan, nem adnek erte 1000 HUF ot sem, mert nem kell, nem erdekel....de azert szep es van benne feeling, ha az ember szeret ilyeneket gyüjteni vicces azert az a 3literes motor azzal a 70 loerövel
(#52043) AMD Power kell is neha autopalyan, ha van lendület, ezek a tempok nem problemak 1.4 sem....ahogy irod is az elözes vagy ha emelkedö jön es nincs lendület...na ott all meg a kis loerövel az elet sajna. 1-1 hoszabb autopalyazas utan olyan különbsegeket veszek mar eszre, hogy el sem hinnem elsöre....a motor jarasa, hideg indulas, alapjarat...minden. Most hogy mar ismerem a kocsit, tenyleg szembetünö, ha ki van kormolva (diselnel ugye ez szo szerint ertendö )
-
Declare
őstag
válasz AMD Power #52058 üzenetére
igazabol nekem is olyan a hasznalat, hogy nem jo se a dizel, se a benzin.
A napi hasznalatra egy benzin/gazos/elektromos auto kellene (monkaba jarni/bevasarolni, varosba, ide oda elmenni).
Hetvegi esetlges nagyobb tavokra (60-100) km, egy benzin/gaz teljesen jo lenne.
Hosszabb utakra 500km + arra meg dizel.Multkor egy brutal ködös/paras reggelen, megint ugy jartam, mint legutobb a fekkel, de most nem huzott a kocsi semerre, csak nem fogott....de most nem estem ketsegbe, par erösebb fekezes es rendbejött....szoval valszeg azoknak volt igaza, aki a parar tippelt multkor....de hogy igy eddig miert nem jartam meg soha
-
Declare
őstag
válasz zolikaDB #52748 üzenetére
csak azt hasznalom
szerintem a hd waxnak csak profi körülmenyek között van ertelme, en azt nem hasznalom.
Amit en ajanlanek:
-sampon (nem oldja le a korabban felkent vedöretegeket)
-SRP (super resin polish, mosas es szarazratörles utan kezzel, polirozo mozdulatokkal felvinni...ez leszedi az apro szennyezödeseket)
-EGP (extra gloss protection, ad egy vedöreteget, ezt a Perfect Palm Applicator ajanlatos felvinni, mert azzal hatekony...ronggyal egy csomot elhasznalsz)
-nekem van meg üvegpolir (car glass polish), jo cucc, szepen dolgozik, de ha a kosar vegösszegetöl legördül egy izzadsagcsepp, ez kihagyhato elsö körben
-en meg akarok rovar es katranyeltavolitot beszerezni.
- a gumi apolo allitolag nem er annyit amaennyi es a bör apolo sem.
- rongyokat ne vegyel tölül, semmi ertelme annyit kifizetni (tapasztalat )
- felni apolot is talalsz, allitolag jo, en nem hasznaltam meg.Bitang cucc, utanna massal nem akarsz autot apolni
-
Declare
őstag
válasz AMD Power #52760 üzenetére
Amugy sokaig jo egy ilyen szett ha az ember megveszi, de macera, pepecs es csodakat ez sem tud tenni Sajna a köfelverödesek ellen a motorhaztetön ez sem ved ha lesz következö autom, arra a motorhazvedö folia fel fog kerülni, ez 100%....
januarban belekerült 4000km, döntöen palya es a legnagyobb megelegedettseggel nyilatkozhatom a kis verdarol "sajnos" nincs semmi motivacioja a cserenek szepen megy, jol fogyaszt....minden klappol...csak a beszerelt erösitö adta meg magat, szoval a zene most ujra megoldasra var de ez nem a kocsi hibaja
Nem olcso az ha az ember tenyleg megprobalja tip-top allapotban tartani az autot, megvenni a legjobb cuccokat hozza (olaj, gumik, stb), de azert amikor en ugy indulok el akarmilyen tavra es akarmilyen idöjarasi körülmenyek köze, hogy maximalis nyugalommal ülök be az automba es nem akadok el ott, ahol masok elakadnak, meg csuszkalnak....meg nem nyögve indul az auto több napi allas utan sem, nem gyullad ki, nem vilagit semmi lampa stb....akkor azert azt mondom, minden fillert meger, amit raköltöttem.
mas:
Egyik ismerösöm egy pdtdi pasatot adott most el par honapja. Azt mondta rengeteget költött ra, minden ki volt cserelve, ami egy PD betegseg lehet, de kapott ceges kocsit, igy eladta. A km es a magas ara miatt fel sem hivtak. Visszatekerte az orat, 1 het alatt eladta. Azt mondta a lelkiismerete tiszta, a gep patika, szamat is megadta a vevönek, mondta, hogy nyugodtan hivhatja barmi van....semmi baja a kocsinak azota sem....ö azt mondta, ha ennyi esze van az embereknek, akkor ezt kell csinalni. Hajlok ra, hogy igaza van....[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz Pardise #52791 üzenetére
Ha lenne valakinek, akkor sem lehetne ezt a kerdest megvalaszolni . A milyen auto, az mindig mihez kepest. Mire hasnalnad, milyen motorral/felszereltseggel nezted ki, milyen autot valt (ahhoz lehet hasonlitani) es mondjuk mi a masik, amit kineztel. Kb ezek alapjan az infok alapjan lehetne erre valaszolni.
Amugy ha rakeresel neten, akkor van jopar teszt/cikk, azokat erdemes elolvasni. A J hez kepest mindenkepp rengeteget lepett elöre es ugye kapott olyan extrakat, amik a kategoriaban ritkak, vagy egyaltalan nincsenek (pl led matrix lampa, ülesszellözteteses masszazs üles, opel asistance, sajat wifi hotspottal....stb). Ezek allitolag nagyon jok. Ugyanakkor nincs pl tavolsagtarto tempomat, illetve a motorpaletta sem tul szeles egyelöre.
Van pro es kontra, de összesegeben tuti kis autonak tünik....ev autoja cimert is indul (szvsz jo eselye is van).
-
Declare
őstag
válasz Pardise #52801 üzenetére
Akkor gondolom az opelböl is az 1.4 szivo benzin az erdekes.
Hat ez egy jo kerdes. Az opel valamivel ujabb es szerintem picit komolyabb is, mint a ford focus. Ugyanakkor a ford is nagyon jo es az legalabb 1.6 os szivobenzin, ami azert jobbnak tünik, de nagy különbseg nem hiszem, hogy van a kettö között. Elöben meg kell nezni, amelyik jobban tetszik....illetve kiprobalni egy probakörre.
En azert azt a helyedben atgondolnam, hogy mindenkeppen akarsz e uj autot venni. Amiket nezegetsz, ezeknel a garancia nem elsöszamu szempont. Egy sima szivo 1.4/1.6 nem kenyes motor. Ha nem valami igazi barom volt az elsö tulaj, akkor 1-2 evesen, nahany 10 ezer km-el sem lehet semmi baja, cserebe nem buksz rajta egy oriasit, amint kitolod a szalonbol. Igaz, az opel astra K ugye meg nincs hasznaltan, illetve irtad, hogy 10-15 evre akarod venni, igy van racio egy uj astra K ban vagy focusban is...ettöl függetlenül azert esetleg nezz ra az 1-2 eves kinalatra is szerintem.
Ha mindenkeppen uj, akkor meg az 1.0 turbo ford motort nagyon dicsertek es allitolag az opel 1.0 ja is igen csak jo. Ha elejetöl kezdve nalad van, betartod azokat a dolgokat, amik fontosak egy turbos autonal, akkor azt is meg lehet nezni. Kedvezöbb fogyasztast es dinamikusabb kocsit kapnal.
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #52813 üzenetére
Már linkeltem múltkor [link]
opel, 1940, 3600ccm, 75 ló.....Neked most mi is van? 2.0+turbó+110 ló? atyavilág, széthullik, mit fog az bírni?
A ford 1.0 motorjáról nagyon jókat írnak, hosszú távú tapasztalatok alapján. Haveromnak is van, semmi baja és szvsz sokkal dinamikusabb, mint egy szívó 1.4. Szerintem az opelja is lehet jó most már.
Én csak a véleményemet írtam le, én sem ismerem ezeket az 1.0 turbókat, de ha magamnak venném újként, akkor tuti belerágnám magam és hajlanék a turbósra.
Persze ha valaki óriási biztonsági játékos és csak az számít, akkor 1.4 szívót kell venni....
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #52849 üzenetére
Nem kell leragadni a multnal Anno 1940 ben, amikor a 75 lovat a 3600 ccm böl nyertek ki, ugyan igy felsikitott volna mindenki, ha bemondod, hogy 2000ccm es 110 lo . Vagy az enyemre? 1700 ccm es 110 lo megis ami nekem van isuzu 1.7 cdti az egyik legkedveltebb motor a H astrakban a megbizhatosaga miatt.
Nem a ccm töl megy az auto, hanem az össz teljesitmenytöl...es abban egy 1.0 turbo elveri az 1.4 szivot. Az 1.4 tsiben pl a klima kevesbe eszrevehetö, mint egy 1.6 szivoban. A turbo miatt megvan a nyomatek, nem fogja meg a klima kocsit annyira.
Nincs azzal baj, hogy Te mit szeretsz, meg van ra az opciod, hogy olyan autot vegyel, ami tetszik, de ez a felesleges remisztgetes, meg jajongas elöre, ez total felesleges. Majd kiderül. Lehet, hogy igazad lesz es szetesik 100k km utan, lehet nem...en az utobbira fogadok....es szerintem az 500ccm re sem kell sokat varnunk (egy hibrid motorkent szerintem nagyon hamar meg fog erkezni)
(#52851) zolikaDB ennyi ...nyilvan nem szivet melengetö, hogy a sportautok is kis turbosak ma mar es hangszorobol jön a motorhang...de ez van....a w12 ideje lejart....kar ezen keseregni, ugyse tehetünk ellene semmit
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #52860 üzenetére
Szerintem van manualisan allithato (halogen lampa, mikor kezzel csavarod fel le a müszerfalrol), vagy elektromos szintezö ( xenon, amikor elektronika allitja folyamatosan). Ettöl függetlenül a xenon alaphelyzetet is be tudod allitani manualisan, a csavarokkal a lampabura mellett....szoval elektromos es manualis egyben. Mas opci szerintem csak boyracer garazsban születhet
-
Declare
őstag
válasz tboy93 #52876 üzenetére
+1
Ennyi eröböl, akkor nem szabad a boltban vasarolni, csak sajat magad altal termelt es feldolgozott elelmiszert enni stb....
Egyszerüen meg kell talalni a megfelelö szakembert, mert vannak csak altalaban ök nem a gugli elsö talalataban a "bomba akcio" cimszo alatt szerepelnek....ismerösök ajanlasaval es altalaban nem olcson dolgoznak, de vannak. Szerencsere nekem is megvan ez a szakim a kocsihoz. Barmit oda merek neki vinni, otthagyni a kocsit, mert tudom, hogy az es ugy kerül bele, amit megbeszeltünk.
-
Declare
őstag
válasz Kickass #52899 üzenetére
Ezt a kepet az elsö generacios TSI motorok fejlesztöinek is elküldhetted volna....akkor talan nem kellene 60k km enekent cserelni bennük a lancot
(#52903) szabonagyur en kerülnem az 1.4 H astrat....alapbol is tulsulyos kis dagadek a kocsi , de azzal az 1.4 motrral, nekem a leglustabb auto, amit valaha vezettem. Klimaval olyan a gazpedal, mintha csak disz lenne....90 nel 3 ba is alig indul el....nagy kompromisszumok aran jo csak az a motor, raadasul enni is fog, mert nyomni kell, hogy haladjon. En legalabb 1,6 ossal neznem
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #52913 üzenetére
En mondjuk igy nem tudom, mert minden honapban mas amennyit megyek. Van amikor par 100km, de van olyan, mint most, amikor belekerült 4000 km. Nem is ugral az alapjarat, nem hangos a motor, kiegett, aminek ki kell
Mindenkepp, kiraly, hogy gyorsabban pörög a liter, mint az euro es altalaban 40 euro alatt tele van a tankMeddig all el a gazolaj? Kellene venni egy bazi nagy tartalyt es majd 10 ev mulva, amikor majd 500 ft lesz egy liter, kiarulni
-
Declare
őstag
válasz diablo1984 #52924 üzenetére
Azt pl tudom, hogy a robogoban a benzin megromlik telen de akkor a gazolaj is macera.......ezek szerint a tözsde es a papir alapu olajoshordo az egyszerübb ut
-
Declare
őstag
válasz diablo1984 #52927 üzenetére
Valoban megbüdösödik a benya...(#52928) haddent az uj type R is mar csak egy kis turbos benyas aztan elseggelte a nagyokat is a palyan....persze volt egy rakat honda fan, aki karot döfött a sajat szivebe, amikor kiderült, hogy valoban a honda is elengedi a szivo benzint
-
Declare
őstag
válasz Petyyyyy #52940 üzenetére
Mit csinal az utangyartott trafo? Mert hogy egy utangyartott lampabura vagy izzo vagy ilyesmi szar, azt ertem, de egy trafo? Az vagy vilagit vagy nem nem?
Amikor nekem a trafo kieegett en is agyaltam az utangyartotton, de mindig ugy vagyok a dolgokkal, hogy ami dragabb az jobb, ami gyari az altalaban nem veletlenül annyi...stb (kivetelek persze vannak azert). En azert vettem a gyari trafot, mert az egesz auto elejet le kell bontani a cserehez es mondom a legkisebb eselyt akarom megadni, hogy a közeljövöben bontani kelljen megint....
-
Declare
őstag
válasz szabonagyur #52957 üzenetére
1.7 cdti t batran ajanlom. Nekem nagyon bejött....jol fogyaszt es ahhoz kepest jol megy. Viszont csak akkor ha vannak hoszabb utjaid is. Amikor en csak helyben forgolodom vele, egeszen megvaltozik az auto hangja, jaraskulturaja, 100-150 km enekent elkezd regeneralni a dpf...stb. Ahogy olvastam ez a dpf regeneracioja kenyesebb, mint az atlagnak.
EGR az szokasos a többi dizelhez hasonloan varosban koszolodik, üzemanyag minösegre kenyes a motor.
Kettö tipus hiba van, az egyik az EGR nel valami hütö szelep, ami sajnos berohad es mivel nem tudja a motor nyitni/csukni igy hibat jelez. Nekem ezt a szelepet kiiktattak, igy most valamivel lasabban melegszik be a motor, de nekem van benne elektromos kiegeszitö fütes, igy vegülis nem nagyon problema. Az uj egyseg 80k huf körül lenne, de azt mondta a szereleö, az is be fog rohadni....szoval nem csereltettem ki
A masik a valto. Sz@r minösegüek a GM csapagyak, amik benne vannak, azokat nagyon gyakran 200k km alatt cserelni kell....nyilvan en is beleestem ebbe, 200k huf volt es ez barati arnak mondhato.
Kettöstömegü/magasnyomasu/turbo, ezek nem problemasak....de attol meg vannak es mint minden dizelnel, itt is bedobhatjak a kulcsot....egy dizelnel ezekkel kalkulalni kell.
Szoval ha van sok hosszutavu egyhuzamba megtett utad, akkor az 1.7 cdti H astra jo valasztas lehet En ugy vettem, hogy 1-2 evig jo lesz aztan meglatjuk....ez lassan 2 eve volt, de semmi okom a cserere, igy marad
-
Declare
őstag
válasz ElRamos #53001 üzenetére
Esetleg egy akku levetel, majd visszatetel, hatha megoldja. Viszont vannak esetek, amikor ez megzavarja a radiot pl....nekem meg soha nem volt ilyen, szoval en a helyedben ezt megprobalnam.
Amugy azt celszerü szemelött tartani, hogy a diezl autoknak különösen hatranyos, ha nagyon kiürül a tank (üzemanyag szivattyu rendszer miatt....ha ott valami behal, az könnyen 100 res tetel), szoval ezzel nem celszerü jatszadozni....12 km nyi tavra 6 littyos atlagfogyival nem kell 1 liter üzemanyag.....ezt ne eröltesd
-
Declare
őstag
H GTC vel jo az ismerettsegem , a J re mondtam, hogy az azert hatarozottan jobban tetszik. Klassz, föleg a hatulja nagyon ütös
J ben van sima szivo, 1.4 es 1.6 is [link] [link]
Egyik baratomnal volt egy kölcsönzös 1.6 J es mondjuk ö nem volt töle elragadtatva....motorikusan azt mondta nagyon gyenge volt, a klimat es az ülest sem tudta jol beallitani. Erdemes azert kiprobalnod, mielött 1000km eket autozol egyert Szerintem az 1.4 az felejtös belöle.
En nemet autot mar csak Nemetorszagbol vennek....böseges a kinalat. Az aljat erdemes megnezni, milyen allapotban van, miven brutalisan soznak, igy gyorsan rohadnak sajna....szoval hosszu tavon egy alvaz es üregvedelem lehet jo ötlet egy osztrak/nemet autonal
(#53171) F_Gergely szerelö odahuzza ele a müszert es 2 perc alatt beallitja, hogy ne vakitsd el a szembejövöket
(#53174) F_Gergely v nem osztom ezt az allaspontot....hogy magadnak szerelsz az egy dolog, de a szembeforgalom vakitasa az masik dolog. Nincs ezen semmi 10 ezres tetel....par ezer forintert beallitja egy szereleö, aztan pont.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Ja en azt nem is neztem, csak a motorra hoztam peldanak amugy az egy Dan auto import-export (S E Group Aps) ....ilyentöl en sem vennek autot, ellenben nemet autohaustol igen. Azok garanciaval adjak el....es nyilvan nem a talalati lista elsö arszegmenseben
Amugy a nevre sem erdemes nagyon fokuszalni, azert Nemet tarsadalom jelentös %-a betelepült....köztük ugyan ugy vannak 100% ban integralodott rendes emberek, mint ahogy arja nemet között is van szarra valo, csalo. Itt is ugyan ugy igaz altalaban, hogy a jo veteleket pikk pakk elviszik lengyel/roman/magyar/ukran stb. nepperek, szoval resen kell lenni a jo vetelert itt is Haverom is összetörte az autojat, meghirdette, kb csak brutal akcentussal kerestek, jobbara lengyel nepperek es egy ilyen alakulat vette is meg a kocsijat....gondolom ma mar a lengyel hasznaltauton virit, mint megkimelt, elsö gazdas 12.200 km es auto
-
Declare
őstag
válasz realmadrid #53182 üzenetére
Pont ezert irta Ö is, hogy az 1.4 J azt nem igazan ajanlatos bevallalni, mert a J meg nehezebb, mint a H...szoval olyan, mintha Neked benn lenne a csomagtartoban, allando jelleggel 3-4 zsak cement hasonlo aron azert ki lehet fogni 1.6 is es akkor mar azt erdemes.
(#53183) gban nem tudom eldönteni, hogy ez ironia, vagy sem de valoban viszonylag gyorsan kiderül, hogy az illetö csak azert es annyira hasznalja a nemet nyelvet, hogy "tudjon az autot az megvenni/eladni legyszives" vagy jol beszeli a nyelvet ismerek olyan nemetet, aki fogalmatlan a ragozasrol is, meg olyan törököt is, aki itt született es perfekt, meg olyat is aki itt született, de a mai napig nem beszeli jol a nyelvet....ez sokmindent elarul azert egy emberröl....kb olyan mint egy hirdetes. Meg csak fel sem hivnek egy olyan hirdetöt, ahol van 4 homalyos mobilos kep felhanyva es nehany full helytelen mondat alairva....ez ugyan ugy igaz HAHU ra is....igenytelen ember az autojaval szemben is igenytelen
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
en is nezegettem egyszer, hogy kell beallitani, mert csere utan vagy rosszul csinaltak meg, vagy nem csinaltak meg es folyamatosan villogtattak....lejebb csavartam egy picivel, na mondom franko nem villognak....bevittem legközelebb a szervizbe megcsinaltak es leesett az allam, hogy sokkal feljebb ver, sokkal jobban latok es szemböl se villognak....van azert egy hatar szerintem ameddig szabad/illik fillereskedni....ha magatokkal jönnetek szembe minden este, minden kanyarban, nyilvan be lenne allitva a lampa normalisan akkor is ha 50 ezerbe kerülne.... itt viszont 1-2 ezer forintrol beszelünk amit 1x kell megcsinalni aztan legközelebb csak joeg tudja mikor.
-
Declare
őstag
válasz szabonagyur #53227 üzenetére
Milyen motorral nezted?
Alapbol a H astranak en sem tudok gyenge pontokat. Alja tud rozsdasodni, plane ha osztrak/nemet utakon volt hasznalva.
Talan az automata klimanal van valami müanyag ami egy idö utan el tud faradni es akkor cserelni kell valamit, ami több 10k hufos manöver, de nekem ilyen eddig nem törtent...koppkopp...viszont allitolag elöbb utobb elkerülhetetlen.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs