-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szada85
aktív tag
válasz zolikaDB #72919 üzenetére
Köszönöm, köszönöm, apró szépészeti beavatkozások vannak még rajta az igazán szépig, de való igaz, hogy nincs vészesen lelakva, apró karcok vannak a díszlécen, illetve az utas oldali ajtón van egy csúnyább sérülés, valószínüleg szállítottak vele valami hegyes sarkú dolgot, ami megsértette, és ami miatt az egész ajtókárpitot cserélni kell majd ( mert azt már megtanultam, hogy a díszléc szegecselve van az ajtóra, ergo nem csak lepattintod-felpattintod, hanem szépen le kell fúrni, majd utána ragasztós-csavaros tákolással lehet visszarakni a másikra, azt pedig nem érzem túl gyárinak ).
De persze ezek nem égetö dolgok, elsö aStage1 csipszmüszaki oldal apróságainak, kopó dolgainak rendberakása ( persze a maximalista búrám miatt már itt is van egy reluxányi lista ), utána jöhet az effajta pimpelés. -
Szada85
aktív tag
válasz amargo #72882 üzenetére
Pedig semmi gond nincs a bemutatóval, kellemesen megírtad az élményeidet. Nekem annó bérautóként Volt szerencsém hozzá, egy 1.4 szopó J SportsTourer-rel Volt az elsö körös költözködés külföldiába, szóval mindig is emlékezni fogok a típusra.
A spéci lámpádat pedig hegeszd oda a karosszériához, csak, hogy biztonságban legyen.
Pont ma munkába jövet Volt módom megtapasztalni, miután kiálltam a garázsból, és kifordultam az utcára, hogy szerencsétlen emberünk a telefonját szorongatva pingvinezett a nem túl régi OFF F10-es 5-ös Bimmer mellett, elöször úgy tünt, mintha csattant volna, de utána láttam, hogy a lökhárítót szépen leszedték ( nem álltam meg megnézni, hogy szakszerüen, vagy barbár módon ), és a két - vélhetöen über LED- lámpa ki voltszerelvelopva az autóból. Rendesen engem is elfogott a dühvel vegyes szomorúság, hogy itt tart ma a világ...
És tartok töle, hogy a spéci fényszórók elterjedésével csúnyán meg fognak szaporodni az effajta mutatványok, mert ugye rendes áron majd senki nem akar alkatrészt venni, ha ki is lehet lopatni máséból. -
Szada85
aktív tag
válasz zolikaDB #72938 üzenetére
Igen, ilyenröl olvastam én is, a technikai hátterébe én Sem ástam bele magam, illetve korábban olvastam cikket, hogy ugyanebböl a márkából egy ideje a komolyabb navi-kat is lopkodták középkonzollal együtt, mert akkora piaca Volt/van. Nyilván egy jó Casco-val ki lehet védeni ezt, nem is vitatom, inkább maga az döbbentett meg, hogy azért egy ilyen szereléshez mottetö felnyit, lökhárító leszerel, majd lámpa kivesz, plusz ugye riasztó kiiktat, nem az a 3 perces mutatvány, de mégis simán kivitelezték a kertvárosban.
Mikor este mentem haza az autó természetesen nem volt már ott, de a parkolóhelyen a földön szanaszét hevertek a patentok, csavarok, rendesen felkészült népek kapták ki öket. -
Szada85
aktív tag
válasz Declare #72946 üzenetére
Nyilván persze, de ad egyfajta nyugalmat is talán a Casco, különösen a mai tendencia fényében, hogy egyre több mindent lopnak el. Emiatt is írtam, hogy évek múlha, ahogy egyre több ilyen Matrix-LED, egyéb csiribiri lámpa lesz, tartok töle, hogy meredeken fog felfele ívelni az effajta károkozás is..
Igaz, amit írsz, hogy ugyanabból a pénzböl a károdat is ki tudod fizetni, arányosítani kell a dolgot, hogy megéri-e a Casco, pl nekem megért ennyit a Teilkasko évi 60€-s felára, cserébe picit nyugodtabb vagyok, nem mintha a Vectra akkora érték lenne, de nekem az.Ismerösnek pár éve az öreg, de patika A Vectráját ellopták, csak, hogy autókázzon vele pár kölök, aztán mikor kiürült a tank, megpróbálták felgyújtani...
-
Szada85
aktív tag
válasz motoflug #72947 üzenetére
Mi is 1.6-1.8 vonalon keresgéltünk, akkoriban árban nem is nagyon Volt különbség idekint közöttük, ilyen szempontból mindkettö játszott.
Az 1.6-nál gyakrabban elöjött az olajfogyasztással kapcsolatos bibi ( ami, mint tudjuk teljesen szerencsekerék, van akinek nem csipegeti, másnak pedig tiszteséggel nyeli, kiszámíthatatlan, Ecotec), ettöl persze még nem rossz motor, csak ezt bele kell kalkulálni, hogy lehet ilyen nyügje is, míg az 1.8-asokat elég robosztus, gondmentes motorként jellemzik.
A másik tényezö nálunk pedig az volt, hogy mivel munkába is nagy eséllyel autóúton, autópályán jön-megy, ezért oda nem árt a power, az 1.8 pedig kellemes dinamikával mozgatja már az autót, könnyebben tud kamiont, és kamiont elözö kamiont kerülgetni, ami itt nem ritka.
Maga az autó szerintem nagyon feelinges, inkább 2+2-es autónak mondanám, két személynek kellemes, ha én vezetek ( ~190cm ), akkor mögöttem nem sok lábtér marad, rövidebb utakon, vagy alacsonyabb emberek elvannak ott is, de 1000km alatt szerintem megutálnának. A fejtér csukott tetövel élhetö, nekem a magasságom ( vagy az amorf testalkatom ) miatt ugyanaz az egy gondom van vele, mint a Caravanommal is Volt, hogy a vezetöülést nem tudom eléggé mélyre dobni, így mondjuk lámpánál elöre kell hajoljak, hogy lássam, nyilván a szélvédökeret is vaskosabb. A kilátás hátra nyilván korlátozott, esöben a hátsó szélvédön nem feltétlen könnyü kilátni, de alapvetöen jól érezhetö az autó, ez eddig nem okozott gondot.
A tetö nekünk motoros, kulcsról is nyitható-zárható, mondjuk a jampi-faktort némiképp megbaßa, hogy a gombot nyomni kell a kulcson is folyamatosan, úgy meg elég hülyén nézel ki az autó mellett pingvinezve, hogy szorongatod a kulcsot, és várod a csodát. Nem mozog gyorsan, de élhetö, és mivel rongytetö, ezért cserébe csomagtartó is marad, egy "nöi börönd" mellé még pár kisebb táska, szatyor is befér. Kisebb bevásárlásokra is tök jól használható.Lenyitott tetövel minden cool, tényleg megvan a maga feelingje, szélterelö nélkül is sokáig huzatmentes, szélterelövel nyugodtabb tempóban pályázni is lehet, de azért 130 felett már növekszik a cúg. Nekem itt is kiütközik a magas szék, a fejem búbját picit masszírozza a menetszél, mondjuk ezen egy sapival lehet segíteni.
-
Szada85
aktív tag
válasz _seth_ #73036 üzenetére
Nagyon jól fog állni, különleges és stílusos lesz, respekt.
Az OPC logó elfelejtéséért pedig egy hatalmas nagy +1 a részemröl.
Borzasztó komolytalan (na jó, ide most öszíntén a szánalmas jelzöt akartam írni ) ez a nevetséges OPC logózás minden 1.2-es csillagrombolón, csak magát teszi hiteltelenné a tulaj vele. Különösen, ha már messziröl látszik, hogy nyomokban sincs köze hozzá, vagy nem is Volt belöle. -
Szada85
aktív tag
válasz _seth_ #73043 üzenetére
Az megint más, ha - mint esetedben is - van mögötte valami, ami miatt tényleg az, de a Vecis csoportban is többeknek látom az OPC jelölést körbe az autón, pedig nem az, hogy a G Astra örületet már ne is boncolgassuk. Persze, tudom, fontos a státusz, a megjelenés.
Én meg csak irigy vagyok, mert nem fussa OPC-re...Az enyémen is van elöl-hátul, gyárilag Irmscher szalonból lett rendelve, de én is elgondolkoztam, hogy amíg nálam van leszedem öket, egyrészt mert pont a minap láttam, hogy már ezeket is lopkodják lefele ( emiatt pl gyári Irmscher felnikupakból is van egy plusz szett elrakva, ma már semmi sincs biztonságban ), így inkább megelözöm a kis enyveskezüt, aztán majd max egyszer, eladásra visszakerül.
-
Szada85
aktív tag
válasz mrx1212 #73074 üzenetére
Az a baj, ez is hasonló téma, mint az olajcsere, mindenki arra a típusra fog esküdni, amit Ö épp használ.
Én az eddigi összes autómba cserekor Exide-ot raktam, lehet csak placebó, de engem megnyugtat, ha valami "komolyabb" akkumulátor van benne, de ettöl függetlenül simán lehet, hogy egy ilyen Electric Power is kihúzza évekig.
Gyorsan rákerestem, neten 13 eze körül van az általad írt Electric Power, a Bosch/Exide márkák pedig 17-18 Ezer körül, tehát akkora szórás sincs köztük árban Sem. Én valószínü áldoznék rá picit többet, és akár egy Varta, Bosch, Exide trióból választanék.
De ez mégegyszer, csak az én véleményem. -
Szada85
aktív tag
-
Szada85
aktív tag
válasz B-L-A-C-K #73103 üzenetére
Szerintem a legegyszerübb indok kb az lehet, hogy " mert szerette volna megcsináltatni ".
Mert ezzel javul a höérzete az autóban, ergo komfortosabban utazik, és mert jobban is tetszik az autó. S mivel régóta, illetve akár hosszabb távon is meglesz neki ez az autó, így szívesen költ erre.
Ugyan ilyen alapon akkor miért ölik egymást - hogy az Opelnél maradjak- Gsi, OPC cuccokért folyamatosan?
Ott is elszórsz több tíz-százezreket, racionális alapja ott sincs, hiszen "csak" az optika javul, mert, hogy egy turbós elsö lökösnek, turbós kormánynak nagyon más value add-je nincs, az is biztos.Van azért az autózós embereknek egy nem túl vaskos szelete, aki szívesen költ akár ilyen - a másik szemében irracionális, felesleges - dologra, mert neki ettöl szebb/jobb/kellemesebb lesz a saját autója.
Ez persze egy meddö vitatéma, mert akinek az autó egy célszerszám, hogy A-ból B-be eljusson, addig Ök sosem fogják megérteni, hogy mások miért költenek szerintük feleslegesen az autójukra, aki meg CarGuy, annak ez a természetes. Mások vagyunk, mindenkinek mások a preferenciái.
Peace!
-
Szada85
aktív tag
válasz B-L-A-C-K #73131 üzenetére
Nincs ezzel gond, ez a fórumok lényege, mindenki szabadon leírja a véleményét.
Egy idösebb autónál a karbantartáson kívül esö semmilyen pénzköltést nem mondhatjuk racionálisnak, mert az árához képest aránytalan lesz, ezt elismerem én is, de például én sem eszerint élem az autós életemet, illetve még néhányan, köztük Petsoky Sem.Mi is tisztában vagyunk ezzel, hogy nem ez a racionális, nem ez az " elvárt, gazdaságos viselkedés ", de ha megteheti, hogy erre költ százezret, és Ö ettöl jobban érzi magát, tegye.
Van, aki a fóliázást, van aki azt, hogy körbe OPC-zi az autót, mert neki ettöl görbül mosolyra a szája, ha meglátja, vagy ha benne ül. Ugyanilyen felesleges pénzköltés pl a nagyobb kerék is, mert az emberek 80%-a nem azért veszi, mert kiautózná azt a plusz, hanem mer´ jónézki.
Én pl ugyanígy vélekedem a dohányzásról is, ami amellett, hogy egészségtelen, még eléggé gazdaságtalan is, hiszen pénzt fizetsz ki azért, hogy tönkretedd a szervezeted. Mégis elfogadom, hogy van akinek ez kell, és erre költ tizen-százezreket.
@WP14:
Persze, csak a vásárlóknak vajon mekkora része veszi az ergonómia miatt, és mekkora részük azért, mert " OPC, meg dejólnézki ". Tippre olyan 10-90% körül mondanám az arányt.BTW én is addig tököltem egy gyári Vectra GTS Irmscher kormányon, amíg elvitték, most szívom is a fogam, persze csakis ergonómia miatt néztem.
-
Szada85
aktív tag
Egyetértek.
Jómagam is ugyanezt az elvet vallom, nem véletlen vadásztam én is gyári OPC-t, Gsi-t, illetve mellette bevallom nem is igazán értem az embereket, 1-2 kivételtöl eltekintve mindenki megveszi az OPC kiegészítöket, majd büszkén veri a mellét, hogy " na igen, neki most egyedi OPC optikás gépe van ", holott már lassan több az OPC optikás, mint a sima, így pont az egyediség, ami a célja Volt veszik el, na mindegy, de persze nekik tetszik, és ez a lényeg.
Vectránál ugyanez megy, csak az Irmscher toldatokkal, hütöráccsal, hátsó lökös+Irmscher kipuffal, boldog-boldogtalan ezt keresi, pedig ettöl pont, hogy nem lesz egyedi már, a talis képeken gyakorlatilag copy-paste autókat látsz, csak más színben. Én emiatt is, ha veszek bármit, akkor csak tényleg olyan dolgot, ami valóban ritka ( mint pl az Irmscher kori a Vectrához, másfél év alatt ez Volt az elsö darab ).
De tudom:
#nemértekhozzá, #nincsisopcmcsakegygyariszarszivov6, #irigyvagyok, #busszaljarokNa látod, részben pont ezért (is) adtam el a Caravant, mert már phase1 verejtékben úsztam, aztán jött volna a stage2, nagyturbó-cooler-stage25, 500Le, áll már a garázsban egy ilyen kút Gsi logóval, amibe szórhatom a pénzt ( ITB, Stroker, stb ), elég az.
-
Szada85
aktív tag
Ha már úgyis így felpörgött a Topic ( egy fólia milyen csodákra képes ), akkor a sérült igazságérzetek békés kiegyengetésére, ennek hiányában Petyyyyy és jómagam búrájának megsimogatására tökéletesen alkalmas lehetne június hónapnak 5. napja, közismert nevén Pünkösdhétfö, egy következö személyes köpködés megejtésére.
Illetve persze elöbb is lehet, csak akkor engem nem tudok megkritizálni, be kell érni Petyyyyy személyével, viszont azon a hétfön újfent megpörgetem a Vectra Km számlálóját, és hazalátogatok.
S mivel addigra a hosszú hétvégén mindenki elegendö idöt tud a családjával, barátjával, barátnöjével, egyéb entitásával tölteni, ezért az utolsó pihenönap zárásaként tökéletes idözítés egy találkozó.Mivel júniusban talán már az idöjárás is kegyesebb, akár nyílt helyszín is lehet, erre vonatkozó javaslatokat örömmel elfogadok, PlanB az továbbra is Aréna Pláza gyomra, arra az esetre, ha még esne a hó....
Szóval Június 5, hétfö, 18:00.
Azért is merült fel idejekorán szólni, mert még mindenki meg tudja beszélni otthon, hogy mi legyen az a "hirtelen jött", " váratlan" családi program, amire hivatkozva, majd lemondhatja.
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz kmarci25 #73135 üzenetére
Az utólagos plakett ezen funkciója tökéletesen müködik a tetszöleges parkolóban rendezett Crew/Garage/gang - fest/meet/party bármelyik kombinációjában.
Egészen az elsö "éles" helyzetig, amikor aztán a korábban kiérdemelt pömpöllö horizontális kiterjedésnövekmény exponenciális negatív irányú változásba kezd, amint kiderül, hogy az 1.2-es komposztálóból ijedtében szétszaladt a virtuális ménes jelentös százaléka.
És azért a kis fityfiritty 8 szelepes Gsi-böl integetni át a C20XE-s reszelt B Corsába akkor is Priceless lesz nekem mindig.
-
Szada85
aktív tag
válasz kmarci25 #73172 üzenetére
Neem, nem hagytam ki semmit, kíváncsiságból a Trabimba nekem is Volt cirka 2 napig strobi a helyzetjelzö helyén, de aztán beláttam, hogy nem az én világom.
Nincs azzal baj, ha valaki igényesen, ízlésesen optikázza az autót, inkább a másnak látszani akarás a megmosolyogtató. De ez már egy egészen más, az autótól eltérö magatartásbeli norma felé mutató témakör, ez meg egy autós Topic, szoval done.Illetve manapság azért azok akik technikailag alakítják az autót, Ök legtöbbször külsöleg igyekeznek a minimálishoz konvergáló átalakításokat eszközölni, szóval nincs még veszve minden.
Most, hogy beszereztem a Gsi-re én is a gyári felniszettet, és a gyári koptatót, külsöleg csak az Irmscher hátsó pilács lesz, ami nem OEM vonal, a motortérbe meg úgyse lát be senki. Szóval amíg be nem indítom, addig nem bukok le vele.
-
Szada85
aktív tag
válasz _seth_ #73189 üzenetére
Így van, azt kell mantrázni, hogy így tényleg egy "gyakorlatilag" 0 Km-es motorod lesz, ami ezek után a világból is kivisz.
Szerintem érdemes is lett volna mindenképpen az alapokig menni, legalábbis mikor nekem Volt a Gsi-ben a generál, már a kezdetektöl úgy terveztem ( anyagilag, meg munkaügyileg is ) a menetet, hogy a blokkban is minden ( összes csapágy, gyürük ) cserélödik, plusz állapot függvényében lesz megmunkálva a hengerfal is, szerintem így van értelme egy rendes generálnak. Ha már úgyis lenn van a HF, onnan már nem egy nagy mutatvány lekapni a teknöt, és kihúzgálni a dugattyúkat is.Head up, lesz egy patika, jól felszerelt, ritka B-d hibátlan állapotban.
-
Szada85
aktív tag
válasz Declare #73200 üzenetére
Az viszont nem átszexualizálás?
Értem a mögöttes gondolatot, tényleg katasztrófa ma a vásárlói oldal hozzáállása is, és ezzel a mutatvánnyal mindjárt egy kekeckedéssel kevesebb, viszont korrekt dolog elötte lefújni, ergo elfedni az esetleges gondokat, majd eladni az autót "jó"-ként?
Fordított esetben szerintem mi is kellöképpen anyáznánk, és erösen átverve éreznénk magunkat. Mert innen már csak egy paraszthajszál a púrhab+gitt kombó is végülis, és máris nepperlandban vagyunk..
Szerintem.Vaaagy úgy érted, hogy eladás elött csiszolni le a rozsdát, és utána lekezelni, ergo így lesz rozsdamentes az alváz? Mert így már más a leányzó fekvése.
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
Azt hiszem, kijelenthetjük, hogy ilyen se nagyon fog szembejönni velünk Zamárdi-Felsön...se:
Összesen 8 db épült belöle ( ez meg is magyarázza, miért nem nagyon találni eladót ), 3.2V6 Kompresszor, 302 Le, a 001 Factory kiadás 350-et tudott véletlenül, gondolom Jürgen eltekerte a nyomást uuupsz, 370 Nm, 285 Km/h végsebesség.
Biztos velem van a baj, de én látok benne valami perverzen mókásat egy C Vectrából átintegetve a 250-nél tiltó csodákba, majd eltünni a horizonton.És, hogy a racionalitásba is belenyaljunk, a 30 Ezer € körüli széria 3.2 listaárát 18 Ezer €-val tolta meg, ki-ki döntse el, szerinte ez melyik kategória.
-
Szada85
aktív tag
válasz Wiz Khalifa #73231 üzenetére
Sokat a korábbi véleményhez hozzádni nem nagyon lehet, inkább csak megerösíteni.
Valóban kimondottan megbízható Motor, a Km-re azért nem érdemes odafigyelni, mert nem az fogja az állapotát meghatározni úgysem, hanem, hogy miként bántak vele eddig.
Én 8 éve bántom a Gsi-mben az NE-t, kétszáztökömtudja mennyivel vettem meg, most fordult át a 350 ezren, volt versenypályán, utcán hajtva.320 ezerig gyáriként ment, akkor kapott egy teljes generált, tényleg szinte minden részletre kiterjedöen, plusz húzva is lett rajta picit, azóta is vígan veszi a fordulatszámot.
Megnézni ugyanazt kell rajta kb, mint minden motornál.
Kiegyenlítöbe bekukk, olajos-e a víz, mennyire könnyen indul, induláskor dob-e füstpamacsot, hidrotökéknek van-e hangjuk. Menet közben bátran forgassátok el végig, magas fordulaton tükörben megint nézni jön-e pamacs. Vízhöfokot nézni, hogy bemelegszik-e rendesen, szóval nagyjából a szokásos menet.Szerintem is inkább kasztnin idözzetek el sokat és pofátlan alapossággal kopogtassátok végig mindenütt, mert motort lehet javítani, felújítani, akár egy komplett újra kicserélni, de ha a kasztnin kell sokat javítani, az szerintem sokkal nagyobb szipóka.
-
Szada85
aktív tag
válasz _seth_ #73354 üzenetére
Ezeket annyira jó olvasni, ilyenkor mindig kicsit megnyugszom, hogy akkor nem vagyok egyedül ezzel a kórsággal, és más is van annyira elvetemült, mint én, hogy ilyen idös autókra ilyen mélységben költ kreditet.
Nagyon várósak a képek, mert az eredmény káprázatos lesz, az biztos.
-
Szada85
aktív tag
A fluxuskondenzátort kivettem, nem bírta a strapát a padlógázas hipertérugrásoknál, Dokinak már elküldtem, hogy kellene valami helyette.
A bikinimodelleknek pedig egészen más helyek vannak fenntartva, csak be kell toppanniuk.De, hogy ne okozzak csalódást, a kalaptartón is van egy kis gyári nyalánkság, íme:
Nem, nem a Rewe-s szatyor az, segítek.
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz trassher #73395 üzenetére
Olyanhoz még nem Volt szerencsém, az utolsó amcsi úton az helyi kollegák elcipeltek ottani céllövöldébe, ott polcról egy FN16 SCAR Volt a legnagyobb csúzli, elsöre ijesztö volt az is.
Mondjuk az is elférne ott, de jólnevelt wannabefritz révén csak azt mondhatom, hogy jóó sok csomag Bratwurstot biztosan elnyel.
-
Szada85
aktív tag
válasz AMD Power #73399 üzenetére
Akkor jött volna igazán össze, ha hátul ülnék, és élvezhetném is az elönyét, mert a fosör elvinne utamra. Így a kormány mögött kevesebbet használom, be kell valljam.
Majd ha lesz lurkó, akkor biztosan nagy hasznát fogom venni, de persze addig se sírok miatta, hogy benne van, félre ne érts.
-
Szada85
aktív tag
válasz hódmaci #73423 üzenetére
Valóban elég alacsony azért az olajszint, föleg, hogy írtad is, hogy sokszor még a legalsó osztásig Sem ér.
Azért annyira nem lehet drága az 1 literes kiszerelés, abból ha csak 4-5 dl-t ráöntesz már szinte a max-nál lesz ( mert ugye jellemzöen a min és max között 1 Liter szokott lenni, ergo a fél flakonod megmarad késöbbre.
Szerintem inkább ez, mint, hogy esetleg még kevesebb olajjal járjon a Motor, a generál drágább biztosan. -
Szada85
aktív tag
válasz Luck Dragon #73433 üzenetére
Örülök, ha tetszik, nektek készül, csak a visszajelzések végett vágtam bele, mivel többeket érdekelt, milyen egy ilyen V6 a mindennapokban.
-
Szada85
aktív tag
Az autókhoz új korukban adnak ( legalábbis a Vectra idejében még adtak, ez legnagyobb meglepire meg is Volt hozzá ) kis bankkártya méretü lapot, CarPass Volt a neve korábban, nem tudom jelenleg is az-e, azon szerepelt az alvázszám, az autó "security code"-ja, a kulcs kódja, és a rádió kódja is.
-
Szada85
aktív tag
válasz HoaryFox #73520 üzenetére
A harmadik ponthoz tudok ( dehogy tudok, csak okoskodok ) egy esetleges tippet,
Az ABS kocka ugyebár a fékrendszerben van, akárcsak a vákuumos fékrásegítö ( vákuumdob, az a nagy fekete kör hengeres bizbasz a tüzfalnál, a kormánnyal kb egy vonalban ), amiböl ( legalábbis a Gsi-nél biztosan láttam már ), hogy a szívócsöre is megy egy csövecske.
A " Manifold Absolute Pressure " meg ugye szívócsö abszolút nyomást jelent.
Ergó, mivel kivetted az ABS-t, amivel megbolygattad a renccert, ezért talán sikíthat amiatt, hogy a kocka miatt a Motor szívócsövében levö vákuum ingadozik.
De majd kijavít egy szakértö, ha butaságot írtam ( biztosan butaságot írtam, ennyire még nem másztam bele a fékrendszerembe, nem is érthetek hozzá ).
-
Szada85
aktív tag
-
Szada85
aktív tag
válasz Declare #73682 üzenetére
Oldschool is my school....
Múlt héten voltunk kint ilyen "népautózáson" a Hockenheimringen, ott össze se mertem számolni a köbcentit bakker...
Mondjuk rendesen vezetni a soförjeik kis százaléka tudott, de ez egy ilyen autónál mellékes, tudom.(#73661) Petyyyyy:
csinos lett, ennyire még nem vitt rá a jóindulat, hogy nekiessek az autónak, le a kalappal. -
Szada85
aktív tag
válasz B-L-A-C-K #73695 üzenetére
Szerintem ebböl a korból ( vagy inkább ettöl a kortól kezdödöen ) egyre ritkább lesz az olyan autó, aminek lekövethetö szervízmúltja lesz, a magánemberek egyre kevésbé vettek már új autót, talán a céges daraboknak van márkaszervízes szervíztörténet, ha magánember vett ilyet, akkor Sem biztos, hogy márkaszervízbe hordta sajnos.
Jó példa erre az OPC-m, mikor itthon a kulcsot csináltattam hozzá - márkaszervízböl -, kíváncsiságból belekukkolt a srác a központi adatbázisba, ott szerepelt az átadás ( 2003 ), és az általam lenyomott márkaszervízes vezérléscsere ( 2016 ), a kettö között semmi. #karbantartásmentesvoltazautómVárosban biztos bekéri a 13-15-öt az is, de a lovak zabbal mennek sajnos, mondjuk inkább az átlagfogyi az érdekes, arra már " csak " 9-10 között írnak, az pedig nagyjából passzolhat a G OPC 9,5-ös átlagához.
Pont tegnap rakosgattam el a mappába a Vectra eddigi tankolós-blokkjait ( mert jó Fritz lévén még a blokkokat is elrakom, ne érje szó a ház elejét ) a 2 hónap, és 9300 km alatt, vesztemre összeadogattam, pörögtek az €-jelek, mentségem nincs, hozzátok a máglyát, gyujtót adok.
-
Szada85
aktív tag
válasz B-L-A-C-K #73705 üzenetére
Elég változó, ebben most benne volt két hazaút is ( ami önmagában volt cirka 4500 km ), plusz idekint is volt 1-2 3-400km-es kiruccanás, de a "normális" használat az olyan havi 2-3000 Km közé esik, legalábbis pl. az OPC-vel egy év alatt mentem ~30 ezret.
A saját feltételrendszered Te ismered, így vakon nehéz tippeket adni.
Még csak azt sem tudom megmondani, hogy ilyen esetben én mit néznék, önzö módon vagy valami hot hatch játszana szintén ( akár egy C Corsa Gsi, ami olcsón megvan, nem rossz az extrázottsága sem, a maradékból meg picit futómüvön-féken-keréken fejleszteni, és van egy megbízható, játékos gocartod, amibe befértek 4-en is pici csomagtartóval ), vagy tényleg valami cabriós kivitel egy normálisabb motorral ( ha nem túl nagy a lurkó akár egy G-H Cabrio Sem lehet rossz, tegnap barátnömével mentünk a környéken, jó idöben tényleg überelhetetlen a Feeling.
-
Szada85
aktív tag
válasz Declare #73713 üzenetére
Egy szóval nem is írtam diesel-t én Sem, söt, magam is - egészen hihetetlen módon - kampányoltam a nyugodt, ísztkószt-vesztkósz krúzolás mellett.
Bár én cabrióból is néznék valami rifi-röfi V6-os ( A4-böl van talán, meg persze egy G-be is belelapátolható egy 3.2, tudom ) verziót, tetö nélkül még jobban lehet hallani.
De én nem vagyok teljesen beszámítható, tudom. -
Szada85
aktív tag
válasz Declare #73716 üzenetére
Én Sem voltam sose nagy cabriós, illetve inkább úgy fogalmaznék, hogy a Gsi féle tetöablakkal nekem kellöen nyitott Volt a világ. Aztán tavaly szeptember óta, mióta megvan barátnömé, ha nem is lettem megszállott drop-top fan, de élvezek minden alkalmat, mikor azzal megyünk, és tényleg megvan a feelingje.
MX-5-böl utoljára az NB-hez Volt szerencsém, de abban nem nagyon találtam a helyem a volán mögött, egyszerüen nem fértem el kényelmesen benne. Az újat még nem Volt szerencsém magamra venni, de mondjuk egy ideje az MX-5-röl sok pozitívumot olvasni, kíváncsi Leszek, mit mesélsz.
-
Szada85
aktív tag
válasz B-L-A-C-K #73721 üzenetére
A német árakat nézte gyanítom én is.
A dízel idekint mai árfolyamon 1,08 - 1,12€ / Liter, ez 310-zel számolva 335 - 347 Ft.
A sima 95-ös olyan 1,27€ / Liter, ez Forintban 393,7 Ft cirka.
A prémium benzin pedig: 1,39 - 1,42€/Liter, ez 430 - 440 Ft-ra jön ki.Ez is területenként, kutanként váltakozhat, szóval összejöhet a 60Ft-os diffi is.
-
Szada85
aktív tag
Biztos vagyok benne, hogy van azért, akinek számít.
20 Cent literenként, tankolsz 50 Litert, akkor az 10€-val kevesebb. Plusz a kevesebbért megvett gázolajból többet autózik, mint mondjuk én benzinböl.
De ezzel már a szokásos benzin vs.dízel megtakarításos / kiadásos téma felé sodródunk menthetetlenül.Illetve ez már nagyon foglalkoztatási, családi állapot, és végzettség ( azaz végzett munka ) illetve azért kapott fizetés függö téma ( nyilván mint otthon ), ami nem kapcsolódik szervesen az Opelekhez, még a végén dá-dá lesz, szóval hess.
-
Szada85
aktív tag
Na ugye, mondtam én, hogy menthetetlenül belecsúszunk ebbe a témába?
Inkább valaki kérdezzen valami olajosat, csak, hogy színesítsük a fórumot.
( én nem élménybeszámolózok, mert így is egy nagyképü bunkónak tünök - Petyyyyy már látott, szóval Ö tanusíthatja is ( hogy tényleg az vagyok ) -, szóval én lapítok mostantól, lassan úgyis letelik a munkaidö. )
-
Szada85
aktív tag
Látod én ennyire sosem ástam bele magam a témába, én mindkét tábort megértem ( amíg a dízli nem kormol, a szmókosokat valami kimondhatatlan módom megvetem ), viszont az én szívem a benzinesekhez húz, megvan a saját keresztem is, az épp elég.
Más:
Minden napra van valami finomság, ma például reggel sikerült megtalálni a Vectrán a motoros tükörbehajtást is, illetve, hogy van benne azt már megtaláltam ( mert ugye a gombon is rajta van a Piktogramm ), de az együttmüködésünk ezidáig nem volt gyümölcsözö, férfi ember meg nem vesz a kezébe használati utasítást, csak ha már elrontotta az adott dolgot. Erre ma tessék..Úgyhogy ennek örömére vagy 5-ször ki-be hajtogattam, csak, hogy hátha elromlik... de nem.
-
Szada85
aktív tag
Nem tudom, van-e rá mód esetleg OP-COM-mal belemászni, amint ilyen eszköz közelébe kerülök beleásom majd magam az ilyen finomságokba, egyelöre kézi-automatikus, nekem már ettöl a fülig ér a szám, sose volt még ilyen "okos" autóm, szóval mindig tanul az ember valamit.
Az okos autóra csak annyit, nemrég volt szerencsém egy kézi váltós Cooper S-t fél órán keresztül bántani, azt hittem, rosszul hallok/látok, minden egyes visszaváltásra magától adott gázfröccsöt anélkül, hogy a gázpedálra léptem volna...szokni kellett, elsöre majdnem nekimentem az elöttem levönek, ahogy néztem lefelé, hogy miféle Hobbit ül ott, és bohóckodik a pedállal...
Csóri Röhl, Senna, és a többi legenda az autóversenyzés hajnalán mesterire fejlesztették a "heel&toe"-zás müvészetét, ma meg már egy mikrochip segítségével bármelyik hipszter manó "elöadja"... színház az egész világ. ( tudom persze, a Marketing szerint a kuplung élettartamát javítják ezzel, hogy pontosan olyan fordulatra hozza a motort, ami jó lesz, cö-cö-cö, a jampi feeling meg véletlenül jött hozzá... )
-
Szada85
aktív tag
Azért a teljes okos autókig még van időnk, alapvetően én is a vezetési élmény miatt (is) vezetek, ergo engem is mindig az ezt adó autók fognak vonzani, de emellett látok ebben potenciált. Pl az ilyen radaros-távolságtartós tempomatok egy hosszú ( pl nekem egy 10 órás hazaút ) úton biztosan segíthetnek.
Ha nagyon vészmadárkodni akarunk, végülis az újabb autókban sincs már sok közöd közvetlenül a "vezetéshez", potmétert nyomkodsz "gáz" matricával, a Giuliában pl. ugyanígy potmétert nyomkodsz a fékezésnél, és a kormányművek közül is már fossá van szervózva, szenzorozva minden, szóval te bent ülsz a kis buborékodban, és az ottani gépészkedés hatására - a szenzorok, szervómotorok jóváhagyásával - reagál az autó.
Az általad említett alkalmatlan sofőrök miatti veszélyhelyzetek is talán részben elkerülhetőek lesznek idővel, mert az orvosi, mentális alkalmasságot szerintem soha nem fogják vizsgálni, egyszerűen nem "üzlet", mert így többen szereznek jogsit, többen vesznek autót, több üzemanyag, a társadalom fogyaszt, mindenki boldog.
Több olyan helyzetet is el tudok képzelni, ahol segíthetnek majd az ilyen autók ( illetve ha egyszer megvalósul a HUB is, hogy az autók bizonyos mennyiségben "kommunikálni is fognak tudni " a többi járművel ):
Például az autópályán belső sávban városnézőknél is, amennyiben a HUB segítségével a hátulról jövő autó "kommunikál" az elöl szöttyögővel, akkor jön a jel, szöttyögőnk autója a radarokkal szétnéz, ha jobbra a sáv szabad, akkor sorol is ki, ha pedig valamiért nem, akkor máris megy vissza a jel, hogy nem OK, és akár az érkező autó jelezhet neked sofőrnek, hogy lassíts, vagy akár lassít is. Mert állítom, hogy pl az Autobahnon is ilyenek miatt vannak ezek az elasztikus dugók, amikor vereted 180-nal, majd hírtelen satufék, megállsz, majd indulsz tovább, mindez talán azért mert valaki odabent 130-cal Punisher-t játszott.
Vagy ugye hányszor van, hogy a másik oldalt történt incidenst bambulva rongyolsz bele az előtted haladóba, ott már egy ilyen radaros kütyü is megmenthet.
Szóval az ilyesmi support egyszer talán a jövőben működhet is, elég sok ilyen dolgot közelről is látok munkám végett, nem lesz minden rossz, a mi fajta benzinvérűeknek pedig mindig ottlesznek az oldschool mechanikus dögök.
Sci-fi perceinket hallották, megyek én is kicserélem az akksijaimat, meg nyomok magamon egy Firmware-frissítést...
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
Ha az a "lenne" nem lenne.
Sőt, ezen esetek jelentős része már azzal elkerülhető lenne, ha az emberekbe visszatérne a illem, a becsület, és az egymás iránti tisztelet az utakon (is). Csak a tendencia sajnos nem ez, hasonló téma folyt picit korábban az autós topicban szintén.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Mesterséges intelligencia topik
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- World of Tanks - MMO
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Tovább csiszolja a Nothing a Phone (2a) kameráját
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs