-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tag
Sziasztok,
Mostmár egy hónapja én is "opelos" vagyok, egy 1,6-os Astra H tulajaként. Használtan vásárolva, flottából visszavett, márkakereskedőtől.
Kíváncsi lennék a véleményetekre, mert 1-1,5 hete feltűnt, hogy valami nyikorog. Kicsit pontosabban először az tűnt fel, hogy alacsony sebességnél és fordulaton (1200-1500, 2. sebesség, város) jobbra kanyarodásnál valami nyikorog elől. Nem fékezéskor, úgyhogy a féket alapból kizártam. Aztán most a hét elején már az is feltűnt, hogy simán csak elvéve a gázt, motorfékkel gurulva, nagyobb sebességnél (pl. 70-80 km/h, 4-5. sebesség), egyenesben is megvan a nyikorgás, szintén előlről.
Fékezéskor nem vettem észre, hogy nyikorogna, még erőteljesebb fékezésnél sem. Mivel először kanyarodásnál vettem észre, ezért futóműre/lengéscsillapítóra gondoltam, de mivel újabban egyenesben is tapasztaltam, ezért passz. Ja, és jellemzően bemelegedve jön elő, reggeli első indulásnál még nem futottam bele.Van esetleg tippetek, vagy tapasztalt már valaki hasonlót, hogy mi lehet?
TheShow
-
tag
válasz Jim Tonic #25041 üzenetére
Köszi.
Mikor elhoztam az autót, az eladó mondta, hogy az átvizsgáláskor, szervizeléskor cserélték az első fékbetéteket, és hogy az elején lehet hangja. De én az elejét azt max. 1-2 hétre értettem, nem úgy, hogy 2-3 hét után jön elő először...
Ha a fék az, és mondjuk a fent vázolt csere okozza, akkor egyszerűen csak meg kell várnom, míg elmúlik, vagy mindenképpen érdemes lenne megnézetni?TheShow
-
tag
Sziasztok,
Kis segítségre lenne szükségem. Tegnap a jobb első tompítottam jobblétre szenderült, úgyhogy cserélnem kell. Viszont sehol (kézikönyv, vagy net) nem találtam leírást, hogy pontosan milyen izzót kellene vennem. Egy 2009-es, Opel Astra H (5 ajtós) autóról van szó, tudnátok ajánlani néhány bevált típust?
Köszönöm.
-
tag
Köszi a válaszokat mindkettőtöknek!
Megnéztem ezt az osram-os alkalmazást, elég informatív.
Hülye kérdés, de azt honnan tudom megállapítani, hogy xenon, vagy sima halogén? Szinte biztos, hogy az utóbbi egyébként, de azért jobb biztosra menni...
Egyébként egy 1.6-os benzines, 5 ajtós H Astra, a motorkódja Z16XER, és 2009-es. De ha eláruljátok, milyen más infó segítene beazonosítani, megkeresem!
-
tag
Megoldottam a gordiuszi csomót: kiszedtem a kiégett izzót, és megnéztem, milyen fajta, meg hogy mi van ráírva. H7, úgyhogy már megtörtént a csere, mindkét oldalon.
Az egyébként direkt van, hogy normál méretű kézzel kész gyötrelem egy izzócsere?? Legközelebb felbérlem a házban lakó valamelyik gyereket...
Kösz a segítséget mindenkinek!
-
tag
Úgy tűnik, megoldódott a problémám: [link]
A tél folyamán nem nagyon találkoztam a nyikorgással, de ahogy előjött a jó idő, előjött a hang is... Szóval szervizbe be, probléma előad, szerelő autót megnéz. Emberünk megtisztította a fékeket (szétszedte és összerakta, meg kicsit megreszelgette a fékbetéteket), azóta nem jött elő az az idegesítő hang.Más kérdés.
Mivel lassan időszerű a nyári abroncsok beszerzése, gondoltam egyúttal nézek valami ízléses könnyűfém felnit is az autóra. A kérdés az, hogy milyen kerék és abroncs méretben érdemes gondolkodni egy 2009-es 5 ajtós Astra H esetében?
A mostani téli abroncsok 195/65/R15-ös méretűek, ha minden igaz sima gyári acélfelnin. Nyári abroncsoknál 16"-os méretben nézelődnék, ha ekkora kerekek kerülnek az autóra kell valamire odafigyelni (pl. beállítások), vagy csak a vezetés élményére?
Mit ajánlanátok? -
tag
Opel Astra H, 1.6-os benzinmotor, 2009-es évjárat. Nagyon hasonló problémám jelentkezett, mint hdman-nak nemrégiben, nevezetesen az autó nem akarta bevenni az 1-es fokozatot. Először csak néha csinálta, aztán az elmúlt 2 hétben gyakorlatilag csak 2-esből tudtam indulni, teljesen kiesett az egyes.
Kedden jutottam el vele szervizbe, ma hívott a szerelő, hogy a problémát az okozza, hogy az 1-es fokozat kapcsolóvillája elkopott. Csere, de mivel itthon nem elérhető, így rendelni kell, szóval még néhány napig gyalogkakukk leszek.
Nem teljesen vágom a sebességváltó működését, de egy ilyen alkatrész mitől tud elkopni? Nem megfelelően kezelték a váltót/kuplungot? Anyaghiba? Sokszor annyit futott, mint azt az óra mutatja? (használtan vettem fél éve, most 117 ezer km van az autóban) -
tag
válasz TheShow #28504 üzenetére
Na, probléma orvosolva, ismét pöpecül működik a váltóm. Nem igazán voltam képben, amikor a szerelő telefonban mondta, hogy mi van elkopva, de amikor hozzátette, hogy ilyet eddig ő még nem látott, azért kicsit megijedtem.
Ma elhoztam az autót, és a váltó kapcsolóvilláját, már ami maradt belőle. Elég szépen elkopott, aminek nem kellett volna:Talán az utolsón látszik igazán, hogy az a rész, ahol olyan 8-9 mm vastagnak kellene lennie a villának, szépen elkopott 1 mm-re...
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Hobby elektronika
- PlayStation 5
- Xbox Series X|S
- Háztartási gépek
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- LEGO klub
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- További aktív témák...