-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Danecay
őstag
Sziasztok!
A motortisztító szóra rákeresve kb. másfél éve nem volt téma úgyhogy bevállalom és ismét felteszem a kérdést
Vezetett német szervizkönyvél ami gondolom semmire nem garancia és ettől függetlenül 0 infóval az előéletről egy januárban vásárolt Németországból behozott H Astra olajcseréjéhez ajánlott e a motortisztító használata? Az én tulajdonomban ez lesz a második olajcsere, az elsőnél nem volt használva. Lehet erről hallani és olvasni mindenfélét, van aki ajánlja, van aki inkább nem de kíváncsi lennék a Ti véleményetekre is! Tavaly balesetben eltávozott 20. évét futó F Astra-m utolsó pár olajcseréjénél használtam ilyen tisztítót, bajt nem okozott de azt sem tudom, hogy használt e bármit is. Az aggodalmasabbak azt mondják, hogy le tud oldani olyan szennyeződést is amit inkább jobb lenne békén hagyni amivel nagyobb kárt lehet csinálni mint hasznot? Szerintetek?
Ja még annyival egészíteném ki, hogy jelenleg egy MOTUL X-Clean FE 8100 típusú 5W30-as olajjal tervezem (fogom mivel már megvan) felönteni.
[ Szerkesztve ]
-
Danecay
őstag
válasz
diablo1984 #85435 üzenetére
Köszönöm a választ! Ilyet még sohasem csináltam de utána járok! Szerintem nem vagyok egy bén a gyerek, és szerintem a szükséges szerszámaim is megvannak, szóval kivitelezhető a dolog szerintem
-
Danecay
őstag
Sziasztok! H Astra kipufogódob feletti hővédő lemezét 3 anya fogja amik tőcsavarokra csavarozódnak fel. A hővédőlemez furatai átszakadtak és javítás során sajnos az egyik tőcsavart letört így csak 2 csavarral tudtam visszafogatni. Látható módon ez egy tömbből állt ki és arra gondoltam, hogy fúrok bele furatot majd menetet és hagyományos csavarral odacsavarozom, esetleg önmetsző csavarral. Ami érdekelne, hogy milyen vastag lehet ez a tömb vagy pogácsa amiből eredetileg a tőcsavar kiállt? Jó lenne nem befúrni az utastérbe
-
Danecay
őstag
Sziasztok!
Egy H Astra-m van és egy ideje dobálja, hogy kevés a hűtőfolyadékom, de ez nem igaz, töltöttem is rá de alapból nem kellett, hogy gond legyen a szinttel. Mivel nem szűnt meg a jelenség vettem új szenzort hozzá, de ennek ellenére is megmaradt a hiba. Az úszónak nem tudom mennyire lehet baja, leragadva nincs mert már ki is mostam a tartályt, akkor láthatóan egyértelműen mozgott. Arra gondoltam, hogy max. lyukas lehet, de talán még úgy is a fel kellene jönnie a folyadék tetejére, bár nem tudom milyen anyagból van. Minden esetre, mielőtt új tartályt is vennék, arra lennék kíváncsi, hogy a szenzor milyen jelet küld a kompóter felé? Rövidzárat, mert akkor ki tudnám tesztelni, hogy nem e a kábellel van e gond esetlegesen. Ja és ha rövidzár, akkor mikor van rövidzár, amikor jó szint, vagy amikor alacsony?
-
Danecay
őstag
Sziasztok!
208-as H Astra-mnál előjött egy olyan, minden bizonnyal hiba, hogy folyamatosan világít az ABS és az ESP piktogram. Én ABS jeladó hibának gondolnám, de nem értek hozzá, csak hallottam már, hogy létezik ilyen
A hibakódolvasó megmondja, hogy mi ez és, hogy melyik oldali, mert gondolom mindkét oldalon van, legalább a hajtott tengelyen?
-
Danecay
őstag
válasz
attle #101605 üzenetére
Szia!
Még reggel kipróbáltam miután hazaértem melóból. Feltételezem jól csináltam, mert mind a 4 alkalommal ahányszor próbáltam ugyanazt az eredményt kaptam, és mivel a visszajelzés eltért a szokásostól, ezért gondolom mégiscsak csináltam valamit
Tehát a lényeg, hogy valahányszor ECN 000000 hibakódot kaptam. Én nem tudom ez mit jelent, de feltételezem az, hogy nincs hiba. Egyébként a kijelző minden egyes alkalommal visszaváltott kilóméterszámlálásra, de gondolom azért mert nem volt mit listáznia. Azért vagyok talán bizonytalan a teszt kivitelezésében, mert negyedjére, de már harmadjára is, azért nem tudtam tövig nyomni a fékpedált
de gondolom a lényeg az, hogy be legyen nyomva.
Coolant level check hibám is van folyton, ezek szerint ezt sem detektálta, bár nem tudom, hogy ezt kellene e, de lehet, hogy mivel ez csak egy figyelmeztetés, így nem minősül hibakódnak. Itt is cseréltem már szenzort, igaz nem gyárit vettem bele, hanem Febi-t, de nem tűnt el. A csatlakozót ha rövidre zárom akkor eltűnik. Létezik, hogy a tartály lenne a rossz? Lehet a csatlakozás is kontaktos, de azt a gyári csatit nem jöttem rá, hogy lehetne szétszedni.Egyébként a kollégám ránézett reggel hibakódolvasóval, és a jobb első, nem is tudom, mi a hivatalos megnevezés, kerékforgás érzékelő szenzor (gondolom ABS jeladó) jelével van a baj, szóval a pedálteszt most elbukott.
-
Danecay
őstag
válasz
body007 #101609 üzenetére
Szia!
Először azt hittem, hogy ez csak valami szarkasztikus hozzászólás akart lenni, elsősorban azoknak fricska akik jobban bíznak a hibakódolvasóban és nem bíznak feltétlenül a pedáltesztben, a továbbiakból viszont kiderült, hogy velem szemben szántad annak
Nos a hibajelzés valós, mert mint pár hozzászólásommal korábban írtam, folyamatosan világít az ABS és az ESP piktogram a műszerfalon, és nyilván ez volt az oka a hibakódolvasás szándékának. Különben miért tettem volna. Nem tudom, hogy a Delphi hibakódolvasó mennyire számít gagyinak, de ilyennel lett kiolvasva, és megmondta, hogy hol van a hiba, szemben a pedálteszttel ami nem mutatott semmit. Ma is megpróbáltam egyébként, és ECN 000000 volt az eredmény.
Szóval le lehet akkor vonni a megfelelő konzekvenciát, pl. hogy mennyire lehet mérget venni a pedálteszt eredményére. -
Danecay
őstag
válasz
zgospel #101615 üzenetére
Szia!
Köszi a választ! Igen én is arra jutottam, hogy a csupa nulla, az minden bizonnyal nem tárolt hibakódra utal, a Delphi cucc viszont mégis tudott kiolvasni adatot, de mondjuk az lehetett valós idejű adat is, nem tudom nem értek hozzá. A hibakód nem tudom mi volt sajnos és a kollégám sem emlékszik már rá, csak a szöveges részét néztük meg gyorsan meló után reggel a parkolóban, és a kapott infó is hasznos volt. Én is először a kábelezést, csatlakozást, stb. akarom megnézetni, mert egy FB csoportban is feldobtam a témát és két emberél is volt a közelmúltban hasonló problémája és mindkét esetben a kábel volt sérült, vagy rágcsáló által, vagy egyéb úton.
A hűtőfolyadék érzékeléssel kapcsolatosan pedig, igen lehet az amit Te is mondasz, bár az a gyűrű szerintem nincs letapadva, már takarítottam is a tartályt, a szóban forgó fánk szerű úszó szabadon tudott mozogni minden akadály nélkül. Arra is gondoltam, hogy esetleg lyukas így telemegy folyadékkal és nem feltétlenül a folyadékszint tetején úszik. Persze itt is hallottam olyan sztoriról, hogy a tulajdonos szenzort és tartályt is cserélt, de nem tűnt el a hiba, majd kiderült, hogy a szenzorcsatlakozónál volt kontaktos az érintkezés. -
Danecay
őstag
Sziasztok!
Egy 1.6/16 XER H Astra-m van és tegnaphazafelé jövet elszállt a szervóm. Na jó, szerencsére nem menet közben , megálltam egy boltnál, majd induláskor azt vettem észre, hogy alig bírom tekerni a kormányt. Semmi előjele nem volt, nem csinált még ilyent, nem is gyengült el, semmi, csak most egyik indításról a másikra nem működik. Mondjuk annyi, hogy néha hallottam valami nyöszorgést korábban, de én az valamelyik levegőzsalu motorjának erőlködésének tudtam be.
Mi az amit én is megnézhetnék mielőtt szerelőhöz fordulok? Első körben megnéztem az elvileg ide vonatkozó biztosítékot, ami ezen oldal leírása alapján, az F27-es bizti az. Ezzel nem volt gond. Közben rám is sötétedett, úgyhogy csak ma folytattam, a szervófolyadék szintjének ellenőrzésével. Nos amennyiben az a kis "pucu" a kupakban a nívó lenne, úgy annak csak a legvégét éri el az olaj, de ettől függetlenül, azért kb 3/4-ig van a tartály, és gondolom ez nem okozna egyik pillanatról a másikra történő leállást. Feszültséget mérni, hogy eljut e oda az áram egyáltalán, nem tudom, hogy miként kellene, mert a pumpára csatlakozó 2 db vezeték nem tűnik csatlakozósnak. Mit nézhetnék még meg úgy, hogy az ne járjon aláfekvéssel?Köszönöm!
-
Danecay
őstag
válasz
Markizmark #107704 üzenetére
Köszönöm!
Nos, OP-COM-om, nem igazán van, csak egy olcsó OBD2 egységem és min az, mind pedig a multiméteres mérés 14,5V-ot mutat. Amperre levetítve nem tudom. Jó lenne tudni, hogy hová csatlakozik a szervó szivattyú, lecsatlakoztatni és direktben megtáplálni, hogy lehessen látni, hogy ad e bármilyen életjelet magáról, vagy az adta meg magát, mert ha az, akkor felesleges az egész nyomozgatás.
-
Danecay
őstag
válasz
body007 #107706 üzenetére
Szia!
Igen, valami ilyesmi, már amennyire rálátok, és igen, a kábelkivezetései is ilyenek. Azt lenne jó tudni, hogy ezek hová csatlakoznak, mert a szivattyú alatt vannak elvezetve, és nem igazán tudom végig követni. Aknám nincs, aláfeküdni nem nagyon tudok.
A műszerfalon egyébként nem jelenik meg hibakód, továbbá, az említett olcsó hibakódolvasóm sem olvas ki belőle semmilyen hibát, persze egy komolyabb lehet, hogy simán kiolvasná, ha van. Bisztit néztem, elvileg a motortérben lévő táblán a 27-es, az jó volt.Persze, elviszem szerelőhöz, de először az alapvető dolgokat, mint pl. kontakthiba, szeretném kizárni.
-
Danecay
őstag
válasz
Markizmark #107709 üzenetére
Ja, hogy ez a motortéri bizti tábla alja, legalábbis így találtam meg, no de biztosan nem ide csatlakozik be közvetlenül. Ilyen szépen van elvezetve alul, csak még mindig nem találtam meg, hogy pontosan hová, de közben már beszéltem egy szerelővel.
-
Danecay
őstag
válasz
Markizmark #107707 üzenetére
Na, azt hittem, hogy közben már válaszoltam, de a jelek szerint nem. Lehet, hogy nekikezdtem, majd félbehagytam és megfeledkeztem róla
A lényeg, hogy valószínűleg megtaláltam a kábelkivezetések végeit.
A sarus végről azt gondoltam, hogy testkábel lesz, de a biztitábla oldalába csatlakozik és +12V-ot mértem rajta, míg a 3 eres csatlakozón, a két szélső kábelen is 12V-ot, míg a harmadokon semmit nem mértem, az aljzatban természetesen.
OP-COM-al is sikerült közben ránézni. Elvileg a feszkót megkapja, viszont a szervó fordulatszáma 0 rpm. Nem tudom, hogy a tápellátásra vonatkozó infót, a pumpától veszi e, vagy egy előtte lévő mérőponton méri, hogy mondjuk pl. a csatlakozónál megvan a feszültség, így nem tudom mennyire lehet teljesen kizárni egy kábelsérülést, de nem húzom az időt ezzel, mert mint ahogy írtad is, könnyen lehet, hogy tényleg a pumpa adta meg magát. Úgy néz ki 20e Ft-ért tudok ilyen szervópumpát, és az a legbiztosabb ha az megveszem, amíg még megvan. Remélhetőleg meg is oldja majd a problémámat!#107711 body007
Nem saját kép, neten találtam és csak a kábelelvezetés miatt szúrtam be -
Danecay
őstag
válasz
Markizmark #107752 üzenetére
Fogalmam nincs, de gondol9m változó. Egy szinte egészen biztos, ha működne, nem 0 lenn
-
Danecay
őstag
válasz
Markizmark #107756 üzenetére
A fotódon feltételezem az alap fordulatszám olvasható, tehát az amikor hozzá sem nyúl s kormányhoz, amit egy alapértéknek lehet tekinteni. Na most ha elkezdet tekergetni a kormányt, akár a legkisebb mértékben is, feltételezem ez a fordulatszám csak nő. Így igazából szinte teljesen mindegy, hogy milyen értékhez, a valóshoz, vagy a kívánthoz viszonyítjuk az én 0 rpm fordulatomat. Szerintem.
-
Danecay
őstag
válasz
Danecay #107740 üzenetére
Csak, hogy legyen visszacsatolás is a dologgal kapcsolatban. A szervópumpacsere megoldotta a problémát, és bár lehet, hogy csak annak köszönhető az érzés, hogy 2 hétig szervó nélkül közlekedtem, de most mintha még könnyebbnek tűnne a kormány, mint korábban volt. Amennyiben ez nem csupán érzéki csalódás, úgy elképzelhető, hogy nem volt már az igazi korábban sem a szervómotorom, ami végül megadta magát.
Új hozzászólás Aktív témák
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS