-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Csak egy egyszerű történet, semmi más...
Régesrégen egy messzimesszi Galaxisban... ja nem... vettünk egy Opel Astra F-fet, x16szr motorral; 14 éve.
Gyakorlatilag mindenre elegendő volt, amire nekünk kellett. Ez volt a második F Astránk. Az első 1.4, 8 szelepes, 5 ajtós; a mostani meg 1.6, 8 szelepes, sedan.
47k km-rel vettük a mi kis ezüstös mindenesünket.
Egészen addig bele is férünk szűkölködés nélkül, míg nem érkezett a 3. poronty... Akkor már kezdett kicsi lenni, de azért még el tudtunk menni ide-oda.
Megszületett a döntés, hogy kell egy nagyobb autó... de akkor mi lesz ezzel?
Napokig ment a matek, hogy akkor mi is legyen. Addig számolgattam, míg rájöttem, hogy teljesen felesleges eladni, mert az akkor számításaim alapján havi 5000Ft-ba került a fenntartása – nem számítva bele a benzint; de beleszámoltam a kötelezőt, az adókat, a kerékcseréket, a szervizeket, műszaki vizsgákat, stb.
Tehát vettünk mellé egy családi egyterűt (Ford Galaxy), de ez maradt.
Aztán a családi egyterű is 17 éves lett, és eladtuk; vettünk helyette egy kicsit fiatalabb egyterűt (S-Max) Astra maradt. :)
Mostani “árfolyamon” számítva ~ 7000Ft a fenntartása havonta.
Most az S-Max megy, Astra továbbra is marad.
Idén azért már látszódott rendesen a kor rajta (gyártástól számított 20 éves), a hátsó kerékív és a tanksapka nyílásánál bizony rohadásnak indult.
Ez miattúgy döntöttünk úgy hogy bizony ezt meg kell csináltatni. Tisztában voltunk vele, hogy nem lesz olcsó, és az autó árának a fele biztos belemegy ebbe, de arra is gondoltunk, hogy a használati értéke több számunkra, mint a piaci.
Elvittük hát “kozmetikushoz”, és egy hét múlva egészen szép állapotban kaptuk vissza. Szerintünk megérte. Ez volt az eddigi legdrágább ráköltésünk nagyra becült kisautónkra.
Azzal is tisztában vagyunk, hogy a kozmetika nem tart további 20 éven át, ha 2-4 évig kitart, akkor az már jó. Aztán meglátjuk, mi lesz vele. Az biztos, hogy ha nem hullik szét (sem motorikusan, sem kaszni szinten), akkor továbbra is megmarad kis rohangálós autónak (na azért 500literes a csomagtartó... belefér 1-2 tálca dobozos sör...)
Ez az autó amolyan kiszolgáló személyzet számunkra. Nem romlik el, megy. Igaz, gondoskdunk arról, hogy időben megkapja az olajat, vezérléscserét, szűrőket.
Most 155e km van benne, télen is pöccre indul.
Szeretjük.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
Opel Astra F, x16szr motorkóddal: Van esetleg hozzá diagnoksztikai szoftver?
Ugyan ODB csatlakozót találtam a biztosítéktábla mellett, de a scanmyopel csak annyit csinál, hogy kiírja az adatokat, de amikor live adatot szeretnék kérni, akkor szimplán visszaugrik a típuskiválasztó kezdőképernyőre.
Lehet, hogy nem is kompatibilis ennek a régi autónak a "fedélzeti számítógépe" az ilyen adatok lekéréséhez?Próbáltam a Car scanner-t is, az azt írja, hogy nem talál megfelelő protokollt (46 féle ellenőrzést hajtot végra; "trying to detect protocol... 46/46...")
EML327/ODBII bluetooth adapterrel próbáltam.
Az adapter biztosan jó, mert a Ford S-Max-nál simán ment, a ForScan-nel, és lehetett hibakódot olvasni, élő adatokat a telefon képernyőjére kitenni.)(visszaolvastam, és azt látám, hogy villogtatásokkal nézitek meg a hibakódokat)
Ha nem alkalmas, akkor madar a villogtatás, vagy van még lehetőség?[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
válasz cappa72 #93663 üzenetére
Na úgy tűnik, hogy nem alkalmas: "These are the older OBD-1 ECUs that are not supported by current OBD-2 readers."
Aztán a villogtatás leírását itt találtam meg.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
Végre sikerül leülni megnézni, hogy mizujs' (vagy mi) a régi vasunkkal.
A villogós verziót kipróbálva nekem csak azt villogta, hogy 10 _szünet_ 5.
Ezt háromszor.
És kezdte előröl.
Ez jó?Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
válasz DjDanee87 #93703 üzenetére
Simán bármi rezonálhat. És a mellette lévő alkatrész is.
Régebben a kipuffogó volt ilyen, csak egy bizonyos fordulatszámnál rezonált. De ott illendő módon mindig. Ja vítás után csndben volt.
Legutóbb a nyári gumiba szorult be valami... azt hittem, csapágyas a kisöreg. Téli pacskerokat feltettem, csend lett. Csere után megnéztem, és ott figyelt befúródva egy fémdarab, az okozta a hangot.
110-nél ha nem ül senki az anyósülésen, akkor az rezonál. Ilyenkor kénytelen vagyok vagy lassítani, vagy gyorsítani (forgalomtól függően).Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
Ó, hát hogy jártam szegény öreggel (Astra F, 2000-es kiadású, 1.6 75LE, x16szr).
Múlt héten szombaton lemerült az akksi; kicseréltem. De a motor gyújtáselosztója alatt olajfoltot vettem észre.
Hétfőn álltam a piros lámpánál, és a motorvisszajelző sárgára váltott. És úgy is maradt.
Aztán elmentem tankolni, tele is tettem a puttonyát, erre szól a kutas, hogy valami folyik a kocsiból... hár persze, hogy a benzin volt az....
Gyorsan haza... beindításkor nem világított a motorvisszajelző, és egészen hazáig meg sem nyikkant.
Otthon megálltam, kinyitottam a kaput, és mire visszaültem, megint világított a motorvisszajelző... eh... na ez meg mi?
Leparkoltam az udvarban, még mindig csöpögött a benzin...
Azt vettem észre, hogyha megyek az autóval, akkor hosszú távon sem jelez a motorvezérlő. Ha állok 2 percet egy helyben, akkor megjelenik a hiba.
Sokk volt ez keddre, és elvittem a szerelőhöz az igáslovat.
Először az olajszivárgást nézte meg. Egy tömítés a ludas.
A benzin pedig a lyukas cső miatt volt.
Aztán nézegettem a motorteret amíg ő szerelt, és észrevettem, hogy valami úgy üresen lóg. És valami levegőcső lehetett, aminek a pipás része (kis piros pipa) elöregedvén törve fityegett. Ez lesz a motorvezérlő-visszajelző figyelmeztetés oka? Na akkor gyorsan még megnézte a többi ilyen gumis végű csatlakozást is, talált is egy másikat. Azt is megcsinálta. És tényleg ez volt a hiba oka, mivel elkészült 1 nap alatt az autó, teszteltem.
Na és ahogy egy ilyen idős autónál már az lenni szok’, a benzincső cseréjénél kiderült, hogy a bal hátsó rugó törött... természetesen csere.
Egyetlen kisautónk első olyan baja/bajsorozata, ami komolyabb. És ez leginkább a korral jár, nem mással. A gumi végű csatlakozások csoda, hogy eddig bírták. majd’ 20 éves motornál ez volt az első olajcsöpögés.
A mostani hibák orvoslásának összköltsége megállt 30kHUF-nál.
Szóval nem panaszkodhatok. Igaz, a 157e km az nem sok, nincs is agyonhajtva; nem padlógáz-padlófék módon vezetjük. Első saját pénzünkből vett családi autónk.
Nézegettem, hogy olyan 300k körüli árú a piacon. Hát annyiért nem is érdemes eladni.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
Most, hogy kicsit többet vezetem az F Astra-t, bizony érzi a derekam, hogy nem a legkényelmesebb hosszú távon. Jó lehet bele más modell deréktámaszos ülése? Próbálkoztam a netet túrni, de nem igazán találtam erre választ. Vagy van valahol olyan bolt ahol kapható még egyáltalán ülés ehhez a régi típushoz?
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
Azt nem tudjátok véletlenül, hogy az F astra classic sedan-ba az első ajtóba milyen hangszórókat lehet betenni?
Érdekes keterrel lévő hangszóró van benne, de a membránszél már porlad.
Még egyelőre nem sikerült kiszedni - mert az ajtókárpitot nem tudtam most leszedni. (A hátsót már kétszer is) Közben megtaláltam újra, hogy hol is van az a rugó az ablaktekerőn, szóval ez menni fog.Előre gondoltam tájékozódnék, hátha valaki cserélt már gyárit valami jobbra.
Azt látám, hogy d=15cm a ganhszóró átmérője, szerelési furat nélkül.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
válasz cappa72 #93861 üzenetére
Végülis sikerült leszednem a kárpitot, és kiszedni a szétporladt membránszálú hangsugárzót.
Leméregettem mindenfélét, hogy mit lehetne betenni.
Külön kell venni kiemelő keretet, hogy elférjenek az általános felhasználású hangszórók.
Lehet, hogy van alacsony profilú hangszóró is, amit keret nélkül lehetne, de aztán azt nem kerestem.
De a csere megérett, tuti veszek a kisöreghez valamit.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
Tegnap esete vicceske volt a kisöreg F Astra.
Sztenderd módon elindultam, és 7 km után motorvisszajelző világítani kezdett.
Ment, de ettől még világított. A kereszteződésben megállván viszont elkezdett fulladozni.
Leállítottam, vártam fél percet, és újraindítottam. Na ekkor már nehezen ment az indulás, mintha nem minden henger akart volna menni (ezt ne vegyétek ténynek, mert nem értek az autókhoz). Viszont ha nyomtam a gázt, akkor el tudtam vele indulni, és ment is, de minden kereszteződésnél kerülni kellett, hogy alapjáratra visszaugorjon a fordulat.
Inkább megfordultam, és haza mentem vele. Leparkoltam, és egy óra múlva újraindítva az autót ment minden normálisan. Motorvisszajelző nem világított.
Ma reggel igyekeztem kiolvasni a hibakódot a villogtatós módszerrel, és a következőt villogta:
1 4 10 5 - ez azért érdekes, mert elvileg az x16szr-hez 2 jegyű kód tartozna:
Astra-F 1.6iX16SZR1996-1997GM-Multec CFi
Szóval ha kétjegyű, akkor nem is villoghatna 10-et... ?Ugyanakkor a Siemens Simtec 56.5 ECU Fault Codes esetén 4 jegyű a kód, és az ehhez tartozó értelmezés alapján az 1_4_10_5 --> 1_4_0_5 :
1405 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve
(azaz "egér" szelep)Szóval most azt nem tudom, hogy melyik lehet a jó a kettő közül (a 4 jegyűre tippelnék)
Ha EGR szelephiba, akkor az egyenes út az autószerelőhöz?
Nemrég tankoltam bele 100-as Maxxmotion-t, és egy 30km-es autópályát vezettem utána.
[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
válasz HoaryFox #93975 üzenetére
Köszi a megerősítést!
Sajna még nem tudom mi az a fojtószelepház, de az egr-t elég hamar megtaláltam.
Nagyon 1xű volt levenni, és hát ez fogadott:
Ott a jobb oldalon a szén alatt egy torx csavar van. Ez csak akkor lett látható, amikor egy kis denaturált szesz meg kontakt-spray után sikerült kivakarnom a karbonból.
Visszaraktam, kipróbáltam. Mintha még jobban is menne az öreg.
Épp jókor, mert kell vinni egyik gyerekemet focira, a másikat fellépni. Persze más-más városba...
Szerintem még azért alaposabb tisztítás jár neki, viszont most gyorsan kellett cselekedni.[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
válasz bazsimano #94143 üzenetére
Csak azért kerül eladósorba, mert majd Nagycsalados tamogatssal veszunk egy 7 ulesest.
Ott majd nagyon nézz körül, főleg ha a biztonság fontos. Ugyanis a dobozosból átalakított autók legtöbbjénél a csomagtartós üléssorban nem jellemző a légzsák. Tudom, ne legyen rá szükség, de ha véletlenül mégis... SUV és egyterű esetén jellemzően szokott lenni, de van ahol ott is csak extraként rendelhető. Elég sok törelem kell majd a kiválasztáshoz.
Mielőtt vásárolsz, feltétlenül látogasd meg a milyen autót vegyek topikot.Mi megtartottuk a kisöreget (Astra F Classic) a családi mellett, mert nem lett voltna értelme eladni (200k-t kaphattunk volna érte talán...)
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
A kisöreggel kapcsolatban kezd összeállni a kép, mármint nekem és az én szintemen.
Tehát 2000-es évjárat, Astra (F) Classic Sedan. X16szr, 1.6 8 szelep, 75LE
Ez pont az az évjárat, amikor már majdnem kifutott. Szépen fokozatosan döbbenek meg / döbbentenek rá, hogy ez bizony hibrid összeszerelés. Na nem abban az értelemben, hogy energiavisszanyerő akármivel, bármivel vagy akármibármivel rendelkezne, hanem az alkatrészek területén.
Na és akkor a példák:
- ECU
.. itt ugye legutóbb az EGR szelep hibájánál sikerült rájönni, hogy nem a 2 jegyű, hanem a 4 jegyű kódtáblázat érvénye rá
- napellenző tartó
.. eltörött, és amit vettem hozzá gyári helyettesítő az nem jó. A Bárdinál is csak azt adták... de jó fej volt az egyik eladó, kérdezte, hogy a vastag vagy a vékony kell-e... mondom a vastag. Kiderült, hogy az már a G Astra-ba való; meg a C Corsa-ba, meg a B Vectra-ba...Amúgy megy. szeretem.
Amúgy ez csak olyan 134 körül van ténylegesen.[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
válasz ntomka #94385 üzenetére
Sokan ezért nem tudják (már) kezelni, mert hozzászoknak vagy a dieselekhez, vagy az újabb csoda turbókhoz.
Ebben sok igazság van.
Amikor eladtuk a nagy dög dízelt, és egy hónapig csak a kisöreg volt a maga 75 lóerejével és 128Nm maximális nyomatékkal (1140kg saját tömeggel), nagyon fura volt az elején, viszont nagyon élvezetes is - nekem. Hajtottam, és kellett is, mert anyóka nem úgy vezet mint én; majd 20 év után meg kellett pucolni az EGR szelepet is...(Én igyekszem az autó képességeit figyelembe venni. Dízel vagy benzines. Tömeg, lóerő, nyomaték ésatöbbi; hideg motor, hideg olaj... autópályán sokszor többet nézem a tükröt, 4-5 autóval előrébb gondolkodok és nézek, és igen, szeretek gyorsan+ésszel menni)
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
Ma megint kezelésbe vettem a kisöreget.
Kapott új hátsó antennát. Há' nem vót' egyszerű, ráment 2 órám. Hogy hozzáférjek, kivettem a lámpabúrát, kiakasztottam a csomagtartóajtó rugóját, és áttettem a jobb oldalra, hogy rám ne csapódjon.
Miután beszereltem, megnéztem azt a rádiót, és most már működik, fogja az adásokat.
Viszont még mindig zavart az, hogy a gyújtást megszüntetve állandóan újrakezdi a számok lejátszását. Kivettem, megnéztem a csatit, jól raktam össze. Aztán ki is mértem, és megtaláltam, hogy a memory meg az ingition össze vannak cserélve - khm... gyárilag. pin-t kicseréltem, örő' é' ódottá', úgy működik, ahogy azt eddig is elvártam volna...Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
Sziasztok!
Olyan igényem merült fel, hogy jó lenne látni az Astra F (classic start) x16szr műszerfalán a fordulatszámot.
A google segítségével eljutottam oda, hogy létezik a lehetőség, ha w=1102-es megjelölésű óracsoportot választok.
Kell mást is ellenőrizni a csere (vásárlás) előtt? Pl. hogy van-e kiépített extra vezeték; vagy mindegyik ugyanolyan?
Ja, és gondolom az össz km-óra állását is meg kellene oldani, hogy azt mutassa, amit a mostani (találtam w1102-es óracsoportot, 300+k km-rel).
Tudom, ez csak amolyan cicatuning, de én nagyon szeretem a fordulatszámot megjelenítve (gyakorlatilag az eddigi autóink közül csak az Astra-kban nem volt rpm mutató)Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
válasz cappa72 #94800 üzenetére
Na akkor ezen cikk alapján nekiláttam az óracsoport cserének, merthogy még középkonzol világítást is kellett cserélni.
És teljes siker, legalábbis úgy tűnik.
Ráment egy délelőttöm, na persze nem volt behúzva a fordulatszámmérő kábele... de kész.
Csak a futott kilométer eltérő elég rendesen... szóval lehet, hogy az eredetire fogom cserélni a fordulatszámmérősben a km órát. Mindkettő VDO gyártmány, szóval a cikk alapján csereszabatosak, remélem az nem lesz akkora meló.Amúgy a középkonzol világításának cseréjét aki kitalálta, hogy ilyen bonyesz, annak adnék egy tál húslevest villával történő fogyasztásra...
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
válasz cappa72 #94839 üzenetére
És akkor a cikknek igaza volt, a VDO km-órát 4 csavar tartotta, kicseréltem az eredeti sajátomra, így már valós futásteljesítményt tükröz az óracsoport. Jeeee... minden izzót kicseréltem, szépen világítanak.
Eddig úgy tűnik, teljes siker.
Nagyon, de nagyon örülök.
A fiaimnak is tetszik, hát... anya meg a lányom ők teljesen közömbösek.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
válasz kisza25 #94899 üzenetére
De végülis alacsonyabb futásteljesítményre lehet, hogy az 1.8-as motorral nem is vészes választás.
Aztán persze meglátjuk, mit mondanak még.
(1 éven belül nekünk is esedékes az F Astra mellé egy újabb valami városias jellegű autó...)Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
válasz janos1988 #94942 üzenetére
Nekem azt ajánlották, hogy minden 4. alkalommal Maxxmotion 100+ extra ömv-t tankoljak, oszt' menjek 20 percet 140-nel.
Ezt meg is teszem, de én sem tudom, hogy ez tényleg használ-e. Szintén nem értek hozzá.
Viszont a második ilyen tankolás után beállt az egr szelep (F Astra). Nem tudom lehet-e összefüggés... A gépkönyvben asszem' 95-98 oktánszám a javasolt. Lehet, hogy nem kéne 100-ast?Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
-
nagyúr
válasz farkas-j #95089 üzenetére
Az e5 szav-ideje 1 év
Az e10 esetén ez fél év.
Szerintem azért hetente be kell indítani, meg kell járatni (akár 10km-es utat menni vele).
Ha meg megyünk vele, akkor pár liter táltossal (100-as, ilyenolyan adalékos plusz-extra-max-evo-power-póver) felhigítva elállaz' soká.
szerintem...szerk.: ha tele van a tank, akkor talán még kevésbé párolog.
[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
Sziasztok!
Keresek egy alkatrészt, és mivel nem vagyok hozzáértő, fogalmam sincs, milyen néven kellene keresni...
A jelenség az, hogy motorfék használatakor (ez eléggé jellemző rám...), ~2k RPM alatt egy kicsivel rezonáló hang jön. Egy jó ideig eltartott, mire rájöttem, hogy honnan jön a zaj. Alapvetően senki nem jött rá - sem az autószerelő, sem a karosszéria lakatos. Mindenki csak a gyorsan elvégezhető feladatokat akarja megcsinálni érzésem szerint... na szóval.
A kipufogó feletti részen van egy lemez, amiből megy egy csonk a levegőszűrő-ház (?) felé. Ennek a lemeznek az alsó részén lévő egyetlen csavar mellett szétrohadt a lemez, és mivel így már mozgásképes, ezért 1975-ös fordulaton rezonál. Ezt nagyon szépen lehet hallani, és rohadtul idegesítő.
Tehát ez az; pirossal körrel a rohadásnak indult rész, téglalappal a lemez alkatrész.
X16szrSelenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
válasz Tikakukac #95103 üzenetére
Köszi!
Ez alapján már találtam valamit, bár nem úgy néz ki, mint az eredeti, de ez lehet.
@(#95104) bul07
Azt írja, forbidden
írtam a motorkódot, x16szr (típust nem írtam, pótolván ezt: astra f classic sedan 2000)[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
Köszi!
Asszem' be kell szerezni egy torx dugókulcs készlet is.
Após tud hegeszteni.Ja és persze pöttyögteti az olajat szegény öreg. Most, 20 évesen kezdte. Ha jól látom, olajteknő (vagy hogy hívják) tömítésnél.
Hiába... öregszik.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
válasz Apollo17hu #95110 üzenetére
Már leírták a többiek, hogy ezzel megölöd a motort. (Régebben én is azt hittem, hogy ez okés, aztán én is olvastam...)
Azonban én még annyit hozzátennék, hogy amíg a motor nem meleg, addig 2000 körül váltok.
Ha viszont felmelegedett, akkor 2500 alatt nemigen.
Visszafelé pedig motorfékezésnél is arra kell ügyelni, hogy 1500 alá ne menjen a fordulatszám (kettős tömegű lendkeréknél legalábbis ezt írták)Ugyanakkor attól is függ (ez már csak szerintem) a sebességi fokozat megválasztása, hogy épp hol mész, és mit akarsz.
Pl. Sima úton, hosszabb egyenesben lakott területen belül, simán felteszem ötödikbe 60-nál (ez óra szerinti 60, gyakorlatilag ténylegesen 50km/h). De ekkor eszem ágában sincs padlógázt nyomni, vagy nagyobbat gyorsulni; ez lenne az igazi halál...
Lejtőn fölfelé meg véletlenül sem megyek 2000 alá, de inkább fölötte.(Most már van fordulatszámmérő is, így tudom nézegetni. Nagyon jó. Eddig kicsit bátortalanul nyomtam neki, de most kiderült, hogy max 4000-ig vittem el, amikor már úgy gondoltam, hogy nagyon kipörgettem. Mivel most volt olajcserén, kicsit megnézzük, 5k-nál mit tud.)
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
válasz Apollo17hu #95126 üzenetére
x16szr-re (f astra 1.6) ezt írja...
Már bejáratásnál is 1500-4000 között javasol.Egyenletes sebesség tartásakor meg a sebességi fokozatokat is megadja:
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
-
nagyúr
válasz AMD Power #95325 üzenetére
Nem is fogsz látni alatta tócsát. Hamar elpárolog.
Így jártam Astra F 20 évessel: semmi folt, de a tankoláskor a kutas vette észre, hogy "valami folyik az autódból". A benzin volt az. Lyukas volt a cső. De épp "jó" helyen, és a szerelő könnyedén megcsinálta.
Így lett a 8.13-as fogyasztásból 6.4l[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
-
nagyúr
Sziasztok!
Kopogásérzékelő hibával mennyire ellenjavalt közlekedni?
X16szr, 0325 hiba.
Kontakt spray megvolt a csatlakozónál.
Csak pár perc múlva jelentkezik indítás és közlekedés után.[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
válasz mohabá 007 #95418 üzenetére
Ez nem hangzik jól még laikusként sem. Azért hazamehetek még vele, ugye? 15km-re lakom a várostól, és most bíz ott vagyok.
95 és 100 -as benzint szoktam felváltva tankolni (20-25 literes adagokban), eddig nem volt ilyen gond.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
válasz cappa72 #95419 üzenetére
Végül 1500-1800 közötti fordulaton hazajöttem vele, és nem jött a hibajelzés. (2000-nél minden esetben váltottam)
Utolsó 500m-en 2100 körülre emeltem a fordulatszámot, és 400m után előjött újra.
Tudom, hogy további vizsgálat nélkül nem lehet felállítani pontos diagnózist, de esetleg ötlet?
Meghalt a szenzor, vagy rénézzek megint a kh-ra?
A faluban van szerelő, tehát nem kell sokat utaztatni; ha menni kell (szerelőhöz), hát menni kell.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
válasz mohabá 007 #95421 üzenetére
Ha lehűlt a motor, ránézek a gyertyákra.
Gondolom akna nélkül esélytelen kivenni a szenzort magát.
Ha van itthon oszcilloszkóp, akkor azzal menet közben jelet is tudnék mérni. Az segítene valamit?A régi 1.4-es 8 szelepes astránknak (c14nz talán) volt oktánszámállítója, ennél már megvételkor fura volt, hogy nincs. De most sem értek többet az autókhoz, mint régen.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
válasz mohabá 007 #95423 üzenetére
Van házi bak fából, arra rá tudok állni, hátha...Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
Új hozzászólás Aktív témák
- Villanyszerelés
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Stellar Blade
- Tőzsde és gazdaság
- Napelem
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Vezetékes FEJhallgatók
- Xbox tulajok OFF topicja
- További aktív témák...