-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ldn218
tag
Tiszteletem.
A c12nz vezérműtengely egyezik-e a c14nz vezérműtengelyével ? Csereszabatos-e illetve ha igen akkor csak az vagy vezérműtengelyház hengerfej cserélhető-e ?( Van egy astra f 1.4 rossz vezérműtengellyel és öcsém donornak vett egy corsa b 1.2 donornak jó vez tengellyel. )
-
ldn218
tag
válasz szabonagyur #95675 üzenetére
Nekem az 1.4 16V 90 lovas olajevős sem volt olajevős 400000 kilométerrel a "patáiban" .
-
ldn218
tag
[kép] Hát ez kicsit elkopott.
[ Szerkesztve ]
-
ldn218
tag
válasz athomi #95868 üzenetére
Igen. Neked meg nekem lehet nem probléma egy szűrő csere,de sokaknak igen. Az egy éves 5700 kilométerrel rendelkező swiftem márka szervizben járt olajcserén stb. Az amúgy talán 4 vagy 5 mozdulatból álló légszűrő csere amit szerintem rutinszerűen csinálnak mindennap , na azt sem sikerült. A légszűrő házra menő gumicső egy bilinccsel van rögzítve. Teljesen kimaradt hogy azt meg kellene húzni vagy ellenőrizni, de a szerviz szóvá tette hogy az 1000 kilométeres szemlére nem vittem az autót. Meg hogy az milyen fontos mert mindent átnéznek rajta....................................ja
-
ldn218
tag
válasz Drughi #96205 üzenetére
Ez miatt tántorodsz el egy autótól ? Hmmmm. 12 éve van ködlámpa az autómon mert járt hozzá így vettem a bótjából. Háromszor kapcsoltam be csak azért ellenőrizem működik-e. Lassan harminc éve vezetek ( ebből 21-et hivatás szerűen ) és egy kezemen megtudom számolni hogy mikor volt érdemi haszna az első ködlámpának mert olyan mértékű köd.
[ Szerkesztve ]
-
ldn218
tag
válasz Drughi #96215 üzenetére
A "feletted" kommentelő szépen megírta. Nem sok érdemi haszna van ezeknek a ködlámpáknak. Ha köd olyan mértékű hogy a lámpa teljesít akkor Te 20km/h-tól nem mész többel. Jól beállított fényszórónál nincs szükség a ködlámpára. Állítható magaságúnál pedig ködös időben a fényvetés hosszúságát csökkentve is tudod a bevilágitott részt növelni.
Vissza térve az autóra az állapota ilyen kornál már fontosabb mint a ködlámpa. Mi két éve kerestünk H astra kombit és vásároltunk az óperencián túlról mert az állapota annak volt kielégítő. Szervízkönyves kevéskilométeres szemétdombtól kezdve minden volt. 5 megtekintettből háromba "csak gáz kell" kisérő szöveggel árulták az autókat.
60-70000 forintot emésztett fel az keresése. -
ldn218
tag
válasz Luck Dragon #96216 üzenetére
Miért? A tompított ugyanúgy látható.
-
ldn218
tag
válasz Tikakukac #96580 üzenetére
Én azért nem sarkosítanám ennyire ezt a diesel dolgot. Az állapot használtan rengetet számít.
Újonnan ültem dieselbe 12 éve megvan. ( ez a legjobb eset ) Vettem bele rendszeres olajcserét vezérlés szettet izzítógyertyát meg Egr szelepet. Én azt mondom hogy ha benzinest vettem volna az alkatrész költség közel hasonlóan alakult volna.[ Szerkesztve ]
-
ldn218
tag
válasz Tikakukac #96588 üzenetére
Szerintem ez nem szerencse kérdése. Egy gazdája vagyok nem ütöm vágom. Tudom hogy kell használni a turbódieselt, tudom milyen üzemanyagot használjak és hogy tankoljak. Egyszerűen oda figyelek az autóra. A sofőrök igen nagy százaléka a motortérbe sem néz be. Az autók legnagyobb ellensége a felhasználó. A használt piac nagyon teli van ezekkel a levetett sz@rokkal és itt már a diesel érzékenyebb mert az alkatrész árakat vastagabb ceruzával írják.
-
ldn218
tag
válasz Tikakukac #96591 üzenetére
Sajnálom hogy ilyen érzékenyen érint az én saját autóm állapota, de akkor is van ilyen. Csak hogy még mazsolázgathas abból hogy mit cseréltem. Kiegészítem a listát azzal is ami nem a motorfajtájához tartozik és minden autóban ugyanúgy megvan. ( Benzinben és dieselben is ) Belső tükör mert a foncsor felvált a széleknél. Fékbetétek. Két első teleszkóp mert a jobb elsőt észre vettem hogy gyöngyözik. Bal első kerék csapágy. Fényszoró égők. Téli és nyári gumi. Nincs több ha megzavarodsz akkor sem.
Több turbós autóm volt már és volt olyan tipus amelyiken más 120000 kilométerenként cserélt turbót azon én 440000 kilométernél és a cserélt darab is elment 360000-et. Aztán már eladtam az autót. -
ldn218
tag
válasz Tikakukac #96603 üzenetére
Én értem a Te mondókádat is de ezzel az erővel vissza mehetnénk a lovaskocsig mert az alól csak kikapartuk a sz@rt meg enni adtunk neki. Én arra próbáltam rávílágítani hogy hamár a modernkor szemetével járunk akkor több odafigyeléssel kitolható az élettartamuk és nemkicsit. Nekem sajnos az a tapasztalás hogy a felhasználónak fingja nincs miben ül csak a gáz fék kormányt ismeri. Kivégzik az autó mert kevés a müszaki ismeret stb. A szerelőknél is ezt tapasztalom. Kevés a becsületes munkát végző. ( Egy olajcserét képtelenek a szagszervízben normálisan megcsinálni ) A hozzállásuk jóvan az úgy a "paraszt" majd vesz másikat.
Vettem én már Orktól is astrát 400000 kilométerrel mert végig vezetett szervízkönyve volt szemrevételezéskor láttam hogy az autóval foglalkozva volt és a próbakörön meghajtva is meggyőző volt. ( Később is igazolta a jó vételt ). Hozzá teszem ritka.
Nem sokan engedik el a megvigyázott jó autójuk mert nem éri meg váltani.. Szemet annál több van. -
ldn218
tag
Sziasztok.
Apósom H astrájában a bal hátsó lábtérnél áll a víz. Mondtam neki hogy az ajtó alján levő víz kivezetőket ellenőrizze.
A kérdés van-e valami más lehetősége az esővíz bejutásának ?
Válaszokat előre is köszönöm.
Kiegészítés : A küszöbben is áll a víz mert a kis dugókat kivéve vagy 2 liter folyt ki.[ Szerkesztve ]
-
ldn218
tag
H astra beázás keresés. Hangsugárzónál ugy tünik rendben. Viszont a B oszlopnál ez gyanús. [kép]
-
ldn218
tag
válasz zgospel #97016 üzenetére
Igen én szedtem le a gumit, megvan. Csak a két lyukra gondoltam mert ha a gumi éppen nem zár rendesen akkor betud folyni a víz. Celluxxal leragasztottam. Az ajtó kárpitokat leszedtem bal oldalt eddig a hangszóró tömítés elől már rossz volt. Ahol gondoltam letömítettem , kárpitokra a műanyagokat visszaragasztottam. Most a jobb oldala jön de az szárazabbnak mutatkozik.
-
ldn218
tag
Egy 24 éves astrában cseréltem most mert még soha nem volt cserélve. Amit leengedtem az kb a töltet fele volt, nagy jó indulattal. A két liter váltó olajra hitelt vett fel a tulaj hogy kibírja fizetni Azt meg már csak óvatosan írom ide hogy a csere után meg hogy annyi volt benne olaj amennyi kell a váltó müködése is fincsibb lett.
-
ldn218
tag
Na. Akkor az opelkánál van előirás erről. Nekem fordom van ,neki nem találtam. Nem is nézegetem csak azt hogy van-e esetleges szivárgás. Már megvan az olaj amit kb 200000 kilométer környékén bele vetek. Ez a jármű 12 éves és 120000 kilométernél jár. ( Hát egy kicsit hamar rákészültem a cserére )
-
ldn218
tag
https://www.youtube.com/watch?v=DgBv2f2AxwY&ab_channel=PistiSzerel
-
ldn218
tag
Sziasztok.
Opel corsa C autórádió ( phillips car 2004 ) kódjának megtudakolására milyen lehetőségeim vannak.
A gépkocsit most vásárolták könyvek szervíz dokumentáció nélkül.
Válaszokat köszönöm. -
ldn218
tag
https://www.youtube.com/watch?v=pzLdhFhNVcQ&ab_channel=ZSZmindenamitechnika
-
ldn218
tag
Sziasztok !
Astra H 1.6 XE1 szivósorát vettem le ellenörzés céljából. A pillangó szelep tengelye ilyen háromszög formájú elemekkel van rögzítve. Ennek az elemnek a talp felöli részén egy nút van amiben a szivósor tömítés fekszik. Na ennek a nútnak a pereme letört mindem egyes darabé. A tömítés ezen a része a szivócsőbe lóg. A kérdésem hogy itt a tagok közül újítatott-e már fel valaki komplett szivócsövet vagy tud -e olyan helyet ahol ilyen alkatrészeket vagy komplett szivócsövet tudok vásárolni ? A bontottat hátrébb sorolnám. -
ldn218
tag
válasz peet137 #103388 üzenetére
Na megvan az írány. Péceliek felújítják cirka 90000 ócska magyar forintért. Ezt választottam mert a bontottban nem bízok annyira. Az embicke ecsetelte hogy egy dolgot nem tud javítani még pedig a levegős szoleniod elektronikáját. Ennek a membrán házában van egy kiöntött elektornika amit csak tesztelni tud.
-
ldn218
tag
válasz peet137 #103422 üzenetére
A szívósor kész. A faszi elmondta hogy a vákum solenoid elektonikáját letesztelte és azzal nincs gond. Ez az ami a kis tök szárában van. Ebbe van két mágnes ami pozicíót érzékel. Holnap reggel megyek érte és beépítem. Előtte még az EGR járatot is kiganézom meg ránézek a szelepfedél membránjára is. Aztán ha összehánytam a gépet még megírom hogy sírunk vagy nevetünk :)
-
ldn218
tag
válasz peet137 #103438 üzenetére
A YouTube videoim közt látod a sérülést. Az új darabok szürke színűek. Itt nincs tengely vezető persely csak egy furat ami végig fut az összes szívó csatornán. Nagyon nagyon tisztán kaptam vissza. A hatás amúgy szenzációs lett. Mint a Doxa. Természetesen az EGR járatok is kaptak gondoskodást. Erről is találsz videókat.
-
ldn218
tag
válasz peet137 #103446 üzenetére
Jajaja. Azt mondta a szaki hogy gyárira cseréli. Ha szinezett és ő gyártja helybe az sem zavar, mert az új amit berakott. Leveszed a fedelet elpucolod, a hengerfejben levő furat azt hiszem 6 -os de nem végig mert ahol már a hengerfej szivőcsövébe lép ott már csak azt hiszem 3 mm -es a furat. Bele volt kövülve a retek de kézzel forgatva a csiga furót is szépen kifaragta a ganyét.
-
ldn218
tag
válasz peet137 #103448 üzenetére
Az EGR járatot is pucoltad ? Ha igen a régi tömítést tetted vissza ? Azt hiszem abból újat nem kapni. Én miután kitakarítottam a szivósor.hu tól kölcsön kapott Loctite 510 -el tömítettem le. Ha ez nem lett volna akkor marad a piros szilo lehelet vékonyan. Az EGR szelep talp tömítésnél is nagyon betyárosak voltak a felületek. Oda az utóbbi került. Szelep fedélben a membránod rendben van ?
-
ldn218
tag
válasz diablo1984 #103469 üzenetére
A J-t a sárnehéz jelzővel is szokták illetni az önsúlya miatt