Új hozzászólás Aktív témák
-
#31733248
törölt tag
válasz
konyi79
#76171
üzenetére
Lépd át, ha nem tetszik. Magyarországnak nem csak a NER-ben folyó vagyonfelhalmozás a problémája, hanem az a fajta eltorzolt gondolkodásmód is, amely szerint a sikeres vállalkozók mind "bennfentesek" és tulajdonképpen önerőből nem is lehetséges a gazdasági felemelkedés, ezért inkább meg sem próbáljuk és másoknak is ezt javasoljuk. Akinek meg sikerül, az egy rohadt csaló, de biztos nem alszik nyugodtan és teljesen el van adósodva. Hihetetlen...

-
#31733248
törölt tag
válasz
konyi79
#76132
üzenetére
A hibridektől mindenki viszketett, pedig ezek még nagyon megbízhatóak voltak a Modulo elektromos buszaihoz képest. Azoknak még új korában is csak a töredéke tudott rendelkezésre állni, annyira szarok. A magas üzemeltetési költség sem meglepő, sőt, egyenesen borítkolható. A régi ('70-es években gyártott) Ikarusok e téren sokkal jobbak, más téren persze ég és föld. Ugyanez igaz egyébként például a régi Tatra villamosokra is a Combinokhoz képest. Öregek már, nem komfortosak, de nagyon egyszerűen és olcsón javíthatóak.
-
Balinov
titán
válasz
konyi79
#76041
üzenetére
Mik a konkret datumok? Szoktam kapni innen-onnal kupont, hatha tudok segiteni.
Par extra dolog, amire erdemes figyelni:
1) Desk at terminal: nincs annal gec*bb dolog, mikor N+1 ora szardiniazas utan meg transzfer buszra is kell varni, hogy elvigyenek az alsobivalybasznadi depojukra . Malagan MARBESOL-al volt ilyen, vagy 15 perc buszozas a repteri dzsungelben, cargo reszen, azota kosz nem, inkabb csak terminal pickup, ott jellemzoen a terminallal szemkozti parkolohazban van a pickup/drop off
2) Fuel policy: full-full, minden mas lehuzas adott esetben.
3) Korlatlan KM, bar ez Madeiran valszeg meg akkor sem lenne gond, ha napi x100 KM lenne a limit.. Kollegamra huztak ra vagy 150€-t az olcso helyi spanyol kolcsonzok Barcelonaban, mivel kb 150km-el tulleptek a km limitet.Europcarhoz van 30% off ha aug 11-ig foglalsz, 2020 marciusi pickup datumig.Argus carhiren is van most pormo. Esetleg Ryanair car hire, ebookers.com.
Erdemes megnezni az adott repter honlapjan, konretan milyen kolcsonzo cegek mukodnek es mi a nyitvatartasuk. Nekunk pl Pálmán kiesett az ott szolgaltato cegek fele, mert a jaratunk este 10.30kor landolt (volna, ha nem kesett volna 1 orat a lantos szuzmarjaja). Goldcaron kivul csak a Hertz standjat lattuk nyitva, pedig ott aztan van dogivel mindenfele szolgaltato.
Ha megvan, hogy X helyen kik szolgaltatnak, es a jarat varhato erkezesekor ki lesz nyitva is erdemes megnezni az adott ceg honlapjat direktbe.
Mi utolso 3 alkalommal Hertz.ie-n, direktbe foglaltunk, olcsobb volt par 10€-val, mint a tipikus gyujtooldalakon. Elso alkalomnal checkin online email, par alap dolgot kellett elkuldeni es mind Pozsonyban, mint Pálmán kezunkben volt a kulcs, papirok, stb 5 percen belul.
2 jelenlegi kollegam is a Hertz-nel dolgozott, itt a szomszed uzleti parkban, claimekkel foglalkoztak. Ok kifejezetten ajanlottak, hogy ha csak picit dragabb is, erdemes direktben foglalni, mint pl. ryanaircarhire.com-on keresztul. Azok mind a Cartrawler B2B platformot hasznaljak es kb 30 napon tul semmi eselyed nincs az aktualis szolgaltatoval, ha valami karigenyt miatt baszakodnak. Direktben altalaban hosszabb idod all rendelkezesre panaszt tenni.
3 dolog meg;
1) Hitelkartya kell es zarolnak is X €-t rajta, tobbnyire akkor nem, ha megveszed a vese araert kinalt sajat biztositast. Tapasztalataink szerint kategoriatol fuggoen 6-800-1000€-t. Tenerifen valami 850 volt az IX35-ert, Pozsonban picit tobb, mint 600 a 308SW-ert, legutobb meg valami 900 valemennyi a Tucsonert.
2) Alap, hogy papirozasnal nezd meg, mit iratnak ala veled, addig nem hagyni az ugyintezot nyugton, amig nem az van, amit foglaltal (pl. extra navi, kutyafasza, amit 3-4-5 ora repules utan csontnelkul alairsz faradtan, csak hogy mar vegyed at a kocsit). Atvetelnel kolcsonszerozdesen feltuntetett hibak leellenorizese, akar telefonnal videozva, ha talalsz valami extrat, ami nincs rajta a papiron, jelezd, es irasd ra veluk a szerzodesre
3) (Sajnos) sajat tapasztalat, kar eseten az extra biztivel is megterhelik a hitelkartyat. Minden esetben kell szamlat adniuk errol, ami kelleni fog a biztositasho.
Sok sikert!
B -
Mercutio_
félisten
válasz
konyi79
#76045
üzenetére
A felülettől és a (az alig működő, buta) keresőtől én is lábrázást kapok, ha hosszabb hsz-t írsz, azt érdemes előtte wordben tenni és csak átmásolni, mert rendszeresen elszáll az üzenet és klimpírozhatod be újra, de tartalom szempontjából vannak ott hasznos dolgok utazós-túrázós-repüléses témában. (Persze ott se mindegy ki és mit mond
) -
Mercutio_
félisten
válasz
konyi79
#76039
üzenetére
Irányjelzős Madeira topicot gondolom már nézted mit írnak

-
-
Real_Necro
veterán
-
-
Real_Necro
veterán
-
Real_Necro
veterán
-
-
rbalint88
veterán
válasz
konyi79
#74567
üzenetére
az Óbudai egyetem ugye eleve nem egy hagyományos, régi egyetem, hanem kb 5 éve olvasztották össze sok főiskolából, hogy egyetem lehessen és tudjon mesterképzéseket indítani. ilyen szempontból ha most szétszedik és máshova osztogatják szét a képzéseit, funkcióvesztés nem történik, csak átnevezik. ettől függetlenül értelmét én se látom a szétszedésnek, akkor már helyből lehetett volna a most tervezett felállás szerint szétdobálni az intézményeket.
a második ügy ettől független, simán rossz tanszéki/egyetemi gazdálkodás eredménye.
mindkét eset szomorú, tanácsolni csak annyit tudok, hogy -megfelelő eredmény esetén- jelentkezz át a BME-re, aztán megtudod, milyen egy éveken át folyamatosan forgó pornófilmben a felszopónak lenni![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
j.bravo
addikt
válasz
konyi79
#74162
üzenetére
Nincs annyi amennyiböl par negyzetmeternel tobbet tudnek venni. Ha lenne, mar nem lenne

Novics: megyunk, bar eppen nem vagyunk jo formaban, kuzdunk az ebren naradasert, mindemellett a melo elbafta a kedvunket. Remelem a koncert ezen segit majd. Ja es vizionalom a holnapi kuzdelmet a bányában, felalomban...
-
t_a_m_a_s
addikt
válasz
konyi79
#74134
üzenetére
Az autó mennyiség tényleg durva... Kint a Váci úton évekkel ezelőtt azért gond nélkül volt hely, most fizetős... Mentem két kört, aztán beálltam egy b@szottnagy őrzött udvarba, óránként 150-ért... Ja, és ott sem volt pár helynél több... A Mammut parkoló számlálója alapján összesen valami 60 szabad hely volt 11-kor.
Ehh, vidéki gyerek vagyok, megint rá kellett jöjjek

-
Real_Necro
veterán
válasz
konyi79
#64939
üzenetére
+1
Meg volt a szamárlétra, és még 40 sem vagyok, cégnél annyi a munka, hogy 3 emberét kell elvégezni... még szerencse, hogy 5en vagyunk rá...

Megszakadnom nem kell, de az 5 napból 3 húzósabb... és még talán "sportkocsim" is lesz 40 évesen, de most sem panaszkodom... szóval nem minden esetben kell külföld, kell egy jó szakma vagy végzettség,kell kiállás, hogy ne elnyomottként legyél a cégnél (mondhatni kell pofa), meg persze a csillagok megfelelő állása is olykor jól jön. Nem egy ismerősöm, barátom dolgozik bányász meg agrármérnök diplomával teljesen más munkakörben, magas pozícióban és megélnek, sőt... de ők is végig járták az utat, csak fiatalon kezdték, beseggelték magukat egy nagy céghez és éveken keresztül güriztek... ma meg már nem is kell annyit és meg is fizetik őket. -
t_a_m_a_s
addikt
válasz
konyi79
#64903
üzenetére
Az a kérdés, hogy ha így is 70%-al pörögnek, mert nincs munkaerő, akkor tudják-e pótolni az esetlegesen belázadó embert? Ha nem, akkor erélyesebben kell fellépni/beleszarni...
Mi ketten vagyunk a főnökömmel, jelenleg kb 3 ember munkájára. Nekem is fontos a munkahely, mert asszony GYED-en, de neki is fontos hogy ott legyek. Tavaly kicsit túltoltam, kórház lett a vége. Akkor mondtam, hogy innentől akkor van vége a melónak amikor besokallok. Nyilván a 8 órányi / 1 embernyi munkát elvégzem, de ha befáradok, leszarom a határidőt, eljövök haza, vagy kiveszek 1-2 napot regenerálódni. Ő még mindig jobban jár ha legalább a normál munkámat el tudom végezni mintha széthajtana, aztán ember nélkül maradna...
Egy ideje a megrendelővel is alkudozok a határidőre, leszarom hogy neki mi a vágya. El lehet menni mással megterveztetni. Eddig még senki nem ment el emiatt, ők is érzik szerintem, hogy nem nagyon van már más aki megcsinálná, mert az ifjak külföldiában húzzák a vonalat, az öregek meg öregszenek, és nem lehet már ütni őket annyira. -
Freddy76
addikt
válasz
konyi79
#64900
üzenetére
Nem igazán foglalkozom munkajoggal. Az elmúlt években két ügyem volt, egy fórumtársnak volt munkajogi kérdése, továbbá képviseltünk egy tagot, akit azért rúgtak ki, mert pornót nézett a munkahelyén, de abba is inkább adatvédelmi, nem munkajogi oldalról voltam benne.
Amit leírsz, tényleg így van. Ugyanez van a saját munkahelyemen, mondjuk én magamnak dolgozok... De ugyanez van a feleségeméknél is, de őt legalább megfizetik. Az valóban nehezebb, amikor a végekre kihelyezett üzemekben megy a kiszipolyozás. Megjegyzem, ez nem idegen a kapitalizmustól, ugyanez volt a fejlettebb kapitalista országokban is az ipari forradalom idején. Aztán ahogy megtanulták a munkások az érdekeiket érvényesíteni, ez szépen visszaszorult. Erre itt még várni kell pár (remélem nem pár száz) évet...
-
Studi
veterán
válasz
konyi79
#64900
üzenetére
Jah, alapvetően olyan, hogy munkaidő nem létezik. Olyan van, hogy elvégzendő feladat, ha kész van 8 óra alatt, akkor OK, ha nincs kész, akkor csináld meg 10 óra alatt. Ha véletlen 7 óra alatt sikerül, akkor kapsz még 2 órányi feladatot. De ez nem túlóra ám, mert amúgy a 8 órára ütemezett feladataiddal te nem lettél kész. Túlóra elszámolás csak nagyon extrém esetben.

Persze alapvetően örülhetünk, ha van mit, van hol csinálni, de valóban a paripa túloldalán mozgunk, a legtöbb helyen a szükségesnél kevesebb munkaerővel próbálják megoldani, hogy a főnök cserélgethesse azért folyamatosan a kocsit, építhesse a házat.
-
Freddy76
addikt
válasz
konyi79
#64892
üzenetére
Vagy csak nem értjük a kapitalizmust. Egy termelő cég elég szigorú tervek alapján dolgozik. Ha nincs meg a terv, nincs nyereség, nem boldog a tulajdonos, elviszi a termelést. Egy kereskedőnek majdnem mindegy (pl. Studi), ha én akarok venni egy Volvo-t, nem azért nem fogom meggondolni magam, mert nagypénteken zárva van a bolt. Viszont ha egy cég termel az évben 200+ napot, ott egy nap kiesés sokat jelenthet.
Nem okozott volna ez semmilyen fennakadást sehol, ha nem amostani kormány tempójában csinálják, hanem ésszel, mondjuk októberben eldöntik.
-
Studi
veterán
válasz
konyi79
#64883
üzenetére
Lehet hogy tényleg jól használható, ezért is írtam, hogy én még nem közlekedtem ilyennel. Majd egyszer, most a kiszemelt autókban még sima tempomat se nagyon van.

Nálunk itt a trénerek azt mondják inkább a sofőröknek, hogy használják inkább a sima tempomatot, de ez megint más téma, mert egy megrakott nyergesnél minden fölösleges beavatkozás súlyos gázolajmennyiségbe fájhat.
-
Studi
veterán
válasz
konyi79
#64879
üzenetére
Olyannal még nem volt dolgom, de nálunk van 3 driver trainer, ők azt mondják, hogy nem igazán jó, mert olyan esetekben is beavatkozik, amikor nem kéne. Igaz mi kamionokkal foglalkozunk.

De belegondolva én sem szeretném, hogy távolság miatt belassítson az autó olyan esetben, amikor énközelítem az előttem lassabban haladót, és várom, hogy elmenjen mellettem a belsőben gyorsabban jövő. Ez számomra teljesen illogikus működés lenne. Vagy ha visszasorol eléd közelre egy gyorsabban haladó autó, nem szükséges, hogy lassíts, mert 1,5 másodperc múlva már meg lesz a normál távolság, 2 másodperc múlva már több is. -
rbalint88
veterán
válasz
konyi79
#64649
üzenetére
velük tennék egy próbát: laptophardware.hu
-
*Ropi*
félisten
-
#31733248
törölt tag
válasz
konyi79
#64135
üzenetére
(#64135) konyi79
Azért egy ilyen pártocska még nem kap állami támogatást.
(#64136) *Ropi*
Még ez sem feltétlenül igaz, az elmondottak alapján helyi kisvállalkozó. Félreértés ne essék, ettől még nem tűnik túl okosnak, de az ész hiányát határtalan önbizalommal bizonyos mértékig képes pótolni.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
konyi79
#63385
üzenetére
Oké, de én az összes ismerőst lepipálom mászásban, általában csak a hármashalom-oltárig amíg kimegyünk a haverokkal az szokott lenni a szitu, hogy ők 2x leülnek pihenni útközben, én meg kiugrabugrálok mint egy őzgida és kint megvárom őket
. Szal a haverokhoz képest te nagyon jól bírtad
. Szerintem amúgy megszokás kérdése is, én kb. 3 naponta kimászok Somlyóra, mert jó érzés, szeretem a hangulatát a helynek, így "edzésben" vagyok.
Azt, hogy Somlyó tetszett a legjobban, azóta is furának tartom, nem mondom, hogy nem szép, de nekem a nagyobb sziklásabb nagyobb hegyek a környéken jobban tetszenek. Mondjuk fogalmam sincs turista szemmel milyen lehet, már megszoktam. -
rbalint88
veterán
válasz
konyi79
#63041
üzenetére
Hozzateszem nem lesz smoke&charm paripam
azert is all meg kb 200 lonal a sztori, mert addig lehet nagyobb beleturas nelkul fustmentesre megcsinalni. Ott meg tud annyit a gyari turbo is, hogy ne kormoljon.
Arrol meg ne is beszeljunk, hogy a csodas fejlesztesi iranyvonalak miatt most mar a benzinesekre is elkezdek reszecskeszurot szerelni...
-
Ear001
addikt
válasz
konyi79
#63020
üzenetére
A flottás autóknak más baja van, a legtöbb szervízben azok a donorok. Azokra minden alkatrészt ki lehet írni, aztán okosba a magánügyfélnek olcsóbban adni. Elmarad emiatt a vezérléscsere, vagy mondjuk az olaj valami átszűrt pakura a szomszéd Józsitól? Nem baj, flottakezelő úgyis eladja nemsokára, ő már nem fog reklamálni, az új tulaj meg így járt.
Mercutio Én mindenképp a párban cserélést javaslom.
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 11
- Milyen TV-t vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- GoodSpeed: Munkaügyi helyzet Hajdú-Biharban: észak és dél!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- PlayStation 5
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Minden, ami Unreal Engine
- Polírozza a korábbi nagy fejlesztéseit az új AIDA64
- További aktív témák...
- Apple iPhone 14 Pro / 128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / Akku : 87%
- Airmsen YW500 ablaktisztító robot / 12 hó jótállás
- Corsair T3 RUSH gamer, irodai szék
- Google Pixel 10 Pro XL Moonstone Super Actua 120 Hz, Pro kamera 5 zoom 256 GB Használt,Gari
- Fém, összecsukható és kihúzható fotó állvány eladó
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

)













