Új hozzászólás Aktív témák

  • proof88

    addikt

    No, akkor a szabályokról:
    Voltak olyan szabályok, melyekhez nem volt konkrét büntetés társítva, ezek:
    - sárga zászló, ill. SC alatti előzés (az ugyanaz :D) eddig csak tiltva volt, konkrét büntetés nélkül, a tervezett büntetés rá: hát ehhez nem írtam fel semmit, úgyhogy most hasra ütéssel időbüntetés, +10 mp, aztán várom, hogy mire módosítsuk. :) Természetesen ha valaki kicsúszik meg összetöri magát sárga alatt, akkor őt meg lehet előzni. Aki kicsúszott, az a többiek veszélyeztetése nélkül visszaveheti eredeti pozícióját, bár ezt a program is folyamatosan mondja.
    Azt javaslom, hogy aki észreveszi, hogy sárga alatt meg akarják előzni őt, mert a hátul lévő nem figyeli, hogy sárga zászló van, akkor ne nagyon erősködve védje a pozícióját, mert baleset lehet belőle. Aki sárga alatt előz, az úgyis büntetést fog kapni.

    Kiegészítés SC-hez: ilyenkor ugye az SC az 1. helyen lévő embert várja meg, és mindenki felzárkózik. A lekörözöttek ilyenkor szintén felzárkóznak, tehát nem lesznek körhátrányban. Erre elvileg a program is utasítja a körhátrányban lévőket, de azért a szabályzatba is beleírom kiegészítésként. Most viszont abban nem vagyok biztos, hogy akik pl. 2 kör hátrányban vannak, azok ha felzárkóznak 1 körrel a többiek mögé, akkor még mindig lesz 1 kör hátrányuk. De több kör hátrányt nyilván nem dolgozhatnak le SC alatt, ugye?

    Van itt egy olyan, hogy:
    A futam alatt kötelező legalább 1x kimenni a boxba, minimum tankolni, a gumicsere saját döntés alapján. - na innen kitörlöm azt, hogy "minimum tankolni", ugyanis teljesen mindegy, miért megy ki az ember, felőlem előre megtankolhatja magát a versenyre, de egyrészt akkor is ki kell mennie gumit cserélni, másrészt hülyeség, mert túl lassú lesz. Ezzel gyakorlatilag nem változik semmi, csak eddig úgy hangzott, mintha megtiltottuk volna, hogy teljes távra előre tankolhasson az ember. Nincs megtiltva, csak szerintem hülyeség előre 20 körre tankolni, ha úgyis boxolni fog az ember, mert kötelező. :D

    Új szabályok:
    Be fog kerülni még a fél 8-as megjelenés, mert az még mindig nincs benne. Nagyon jó lenne, ha fél 8 körül mindenki a szerveren lenne. Bizonyos hibák csak akkor jönnek elő, ha rengetegen vagyunk, pl múltkor is 16 embernél jött elő grafikai bug, szétesett képernyő. Azért előfordulhat, ha valaki csak időmérőre érkezik meg, de hangsúlyozom, hogy a nála előforduló problémákkal már nem foglalkozunk, mert az időmérőnek legkésőbb 3/4 9-re vége kell legyen, és ilyenkor amúgy sem szabad már chatelni.

    Több fő gyakorló futam is lehetséges, ha megfelelő a létszám egy gyakorló futamon, akkor azt vehetjük fő gyakorló futamnak is. Ha valaki ilyenen részt vesz, azt úgy vesszük, hogy részt vett kötelező gyakfutamon.

    Felvezető körön baleset okozása:
    ha valaki nekimegy egy másik autónak, akkor a következőek történhetnek:
    - ha nem történt sérülés a vétlen félnek, vagy enyhe a sérülése, tehát nem kell a boxba mennie miatta, akkor a vétkesnek + 2 mp.
    - ha közepes mértékű a sérülés, tehát a vétlennek boxba kell mennie emiatt (letört szárny, defekt), akkor a vétkesnek + 5 mp.
    - ha a vétlen újraindítást kérne, mert nem tudja folytatni a futamot (pl leszakadt kerék), mivel nincs újraindítás VB-futamon, ezért a vétkest kizárjuk a futamról. Ha a vétkes sem tudná folytatni a futamot a sérülése miatt, az olyan, mintha nem is kapott volna büntetést, ezért a következő futamról kap kizárást.

    Büntetések átvitele:
    Azért, hogy odafigyeléssel legyünk a pályán a többiek iránt, szükség van a büntetésekre. Ha valaki kiesik a futamról, akkor nyilván a kiszabott büntetések mit sem érnek. A jelenlegi szabályzat nem teszi lehetővé a más versenyzőket veszélyeztető pilóta büntetését, ha maga is kiesett a futamról, és mivel ezt mindenféleképpen szankcionálni kell, ezért a másokat veszélyeztető tevékenységekért a következő futamon büntethető a pilóta, esetleg enyhébb formában, ha a mostani futamról kiesett. Az ilyen pályalevágásos meg mittomén szabálytalanságok természetesen nem ilyenek. De ha Sub-S kiesett volna Monacoban, az ilyen lenne, bár a szabályzat hiányossága miatt nem lehetne büntetni.

    Eddig feltartásról csak időmérőn beszélt a szabályzat, mostantól viszont a futamon való feltartás is büntethető lenne. Természetesen nem arra gondolok, amikor egy versenyzésre alkalmas, lassabb autó védi a pozícióját a mögötte jövő gyorsabbal szemben. Hanem arra, ha valaki megsérül úgy, hogy a kör végén a boxba kell mennie, mert versenyzésre alkalmatlanná vált a jármű, pl letört szárny, defekt. Na ebben az esetben nem kéne feltartania a mögötte jövőket, el kell engednie őket és minél kevésbé az ideális íveken autóznia. Ha ezt nem teszi meg, akkor a feltartott pilótánként +10 mp jár neki.

    Hát kb ennyi, hallgatom a véleményeket. :)

Új hozzászólás Aktív témák