Új hozzászólás Aktív témák
-
Kikerült Facebookon egy video az esettel kapcsolatban.
Most bukkantam rá, felismertem.https://www.facebook.com/maritimeviral/videos/1958189890860252/
-
shaft72
tag
Nagyszerű cikk, köszönjük!
Ilyenkor elgondolkozik az ember, mi is az igazi anyagi veszteség fogalma. A hajó, amiben iszonyatos mennyiségű anyag van, a majd' 3000 autó, amit váltott műszakban összeraktak, a minőségellenőr visszaküldte a fényezőkhöz a kocsit, mert talált rajta egy légypiszoknyi hibát; a műszakvezető ordítozott az összeszerelőkkel, a kiszállításnál csúsztak egy órát; ez most mind-mind semmissé és abszolút okafogyottá vált. Ugyanakkor meg igazából semmi nem történt, a kárt fizette a biztosító, az autók helyett újakat gyártottak, a hajót meg zseniálisan szétdarabolták, az anyagából lesz majd egy másik hajó, ami majd ismét összetörhet és elsüllyedhet. És amikor azt hinnénk, ez kirívó eset, csak megnézzük a SMIT referencia listáját, és láthatjuk, hogy évente 10-20 nagyobb munkájuk van
-
Szerinted van még aki Majakról, vagy a többiről nem hallott?
A fűtőelemeket tovább is fel lehet használni, de még az is fejlesztés alatt van, akárcsak a fúziós erőmű. Tiszta horror, mi? Ennek már sosem lesz vége..
Erre tényleg kár vesztegetni a billentyűleütéseket.Ilyen dokumentumfilmekkel meg tele van a Youtube.
Hol voltál akkor amikor a csapból is Hetesi Zsolt folyt?
-
mepet
addikt
Én jobban sajnálom az autókat, mint a tengert amiatt a néhány-ezer liter benzin miatt...
Ha belefolyik a kólámból 1deci a balatonba, hívjam a katasztrófavédelmet, és fizessek 100ezer bírságot?A környezetvédelem egy eszköz egyes beruházások meghiúsítására, más cégek (vagy másik politikai elit) gazdasági érdekéből.
A greenpeace pedig a csúcs. Voltam szakmai kiránduláson Pakson, és az éppen ott tüntető greenpeaceseket megkérdeztük, hogy akkor mit szeretnének az atomerőmű helyett. Egyikük rávágta, hogy ő aztán semmit, fizetést kapnak azért mert itt vannak, és kész. -
kerekfej
őstag
válasz
Thunderzolee #74 üzenetére
Nah akkor erről is írhatnál egy cikket.
De előtte ebbe is olvass bele! Atomhulladék kezeléseNem az atomtechnológiával van baj, max. az emberi ostobasággal.
Remélem a fenti cikkből kiderül, hogy a technóligával is gond van, mert hiába a nagy gondosság ha a sok fűtőelem szinte örökké sugároz és mindig egyre több és több lesz csak belőle.A "Home" dokumentumfilmet meg mindenképp érdemes végignézni.
-
BMWFan
senior tag
Érdekes cikk,jó volt olvasni.
-
Fukushimában más történt.
Nézzük meg ezeket a képeket:
Az első képen bekarikáztam pirossal két tartályt.
Ezek üzemanyagtartályok voltak.
A tartalék szivattyúk áramellátásához szükséges generátorok üzemanyagtartályai.A cunami ezeket teljesen eltüntette, a hozzá tartozó generátorokkal, szivattyúkkal, csővezeték-rendszerekkel együtt.
Tehát a tartalék hűtővíz-kör eltűnt.Ültek bent az irányítóteremben, és nyomkodták a gombot, h elinduljon a tartalék szivattyú-rendszer. Ebben az a poén, h eleve nem volt minek elindulnia, lévén elvitte a víz..
Abban a pillanatban el kellett volna kezdeni kiengedni a felgyülemlő (hidrogén)gőzt, nehogy annyi gyűljön össze belőle, h szétvesse az épületet a nyomás.Szóval el tudom képzelni, h ezek az idióta japán b×rmok ott hajlongtak, és ígérgették egymást túllicitálva, h meg fogjuk oldani a problémát, nem kell kinyitni a szelepeket, nem kell tengervízzel hűteni, meg lesz oldva a hűtés.
A vezetés meg ezt el is hitte.Aztán mint tudjuk, pár napra rá már muszáj volt a túlnyomást csökkenteni, de akkor már késő volt, a durranógáz szépen szétvetett 3 reaktorházat.
Egyébként joggal felmerül a kérdés, miért nem betonépületekben voltak ezek a szerelvények, nos ez egy ismert probléma volt, de a Tepco a megépítésükkel haladékot kapott, majd ismét haladékot kapott, majd ismét.. mert ez egy régi erőmű volt, már a leállítását tervezték a közeljövőben.
Szóval nem kell egyből Csernobilozni, meg atombombázni, ha az atomenergia esik szóba. Nem az atomtechnológiával van baj, max. az emberi ostobasággal. :/
-
NoMagix
addikt
Köszi az írást, nagyon jó volt olvasni!
Azért mennyire durva, hogy azon a nagy büdös vízen ennyien rámentek! -
teratti
senior tag
Fúúú, ezeket nem is olvastam....időzített bomba az egész. Az emberiség saját maga alatt vágja a fát az atommal, uránnal és majd a ránk szabadítják a vírusokat is. És még arról cikkeznek, hogy a Tejútrendszer és az Androméda galaxis 4 milliárd év múlva összeütközik....hol lesz már az ember akkor....
-
de durva, ahogy a szétvágott hajóban ott a sok jó kis autó...
főleg a saabokat sajnálom -
Kijavítottam a hibákat.
Fene, észre sem vettem, tudom, h nem illik címlaposban rövidíteni a szavakat. Az csörlő dokkjait meg szintén nem tudom hogy nem vettem észre.. áhhh...
-
Findzs
addikt
"Az csörlők dokkjainak telepítése:"
érdekes iromány, köszi
-
Kloden
senior tag
Szuper cikk, nagyon sok tanulság van benne a mai világról...
Nyelvtanilag egy dolog zavart csak a szépen megírt cikkben, hogy a "hogy" szót h-nak rövidítetted. Szerintem érdemes javítani
-
_csocso_
senior tag
Érdekes volt az írásod, köszi.
-
zoo8800
veterán
2. oldal alján van végre még egy rohadt kép
-
zoo8800
veterán
válasz
Thunderzolee #59 üzenetére
-
válasz
Thunderzolee #61 üzenetére
És mi van a képekkel?
Ha a közelemben levő gépeken megjelennek, akkor nem értem.Itt már rendben van, lehet, hogy a proxy zavart be a másik hálózaton.
-
angyalpc2
aktív tag
Engem nem a baleset borzaszt el..hanem az hogy a geci nagy tengerben megtalálják az egyetlen dolgot amibe bele lehet ütközni. Most őszintén akkor már létezett GPS. tudták hogy hová nem szabad menni...Ezek b@zdmeg neki mennek..és nem 1, hanem tucatnyi.
kint vannak figyelmeztető bóják, már gondolom mindenki hallotta a történetet is...GPS koordináták is ott vannak és ezek még így is neki mennek a roncsnak.
Egyszerűen szörnyű.
Nagyon remélem, hogy az adott kapitányokat kirúgták, mert abszolút alkalmatlanok, nem hogy hajó, de bármiféle közlekedési jármű használatára.Ezek után nem is csodálkozok ilyen Costa Concordiás eseteken. Abszolút alkalmatlanok.
Mintha egy 14-16 éves autópályán vezetne 130-al..Elgondolkodtató hogy a nyílt vízen, tudva az esetről többen is a roncsnak mennek.
-
Hát nem vagyok jártas fémiparban... meglátszik..
(szótáram nincs)
Acélpersely - azt se tudom mi az.. számítógépekben nincs ilyen..És mi van a képekkel?
Ha a közelemben levő gépeken megjelennek, akkor nem értem.Ő kérdezte, van-e még erről a sodronyról valami elérhető információ:
http://logout.hu/tema/re_55000_tonnat_legyen_szives_szeletelve/hsz_53-53.htmlGondolom maga a vidia bevonatú vágó-kábel dokumentációjára kíváncsi.
-
válasz
Thunderzolee #59 üzenetére
A steel bush az acelperselyt jelent, a bush meg a szotarban is szerepel ilyen jelentessel
De mit kerestel, amire nem volt talalat?
A kepek helyen meg broken link van...
-
Az első animációs videon van egy kis ismertető a kábelről:
Azt mondja, h: (szabad fordításban)
Ugyanaz a kábel, mint amit a Kurszknál használtak... bla-bla.. Acélizékbőlgyűrűkből áll, amik fel vannak fűzve, mint egy nyakláncra a gyöngyszemek egy acél sodronyra. A "gyöngyszemek"be vannak vonva karbid izével, vidia bevonatú.
Kialakításának köszönhetően körbe tudnak akár fordulni is, miközben fel-le húzzák az acélhuzalt.Ennyi.
Az utolsó képen meg:
Abrasive coating........................csiszoló bevonat (ez volna a vidia)
Steel bush ................................cél "bokor" ezt nem értettem a fenti szövegben sem, ezek szerint arrafelé az ilyesmi acéltuskót (acélgyűrűt) bokornak mondják
Multi-stranded steel wire.............sodrott acélhuzalSzerintem érthető.
Nem nagyon ad Google semmit rá, legalábbis nem tudom, mit írjak a keresőbe. -
capulet75
addikt
Egy szóval sem mondtam hogy mindenre megoldás az atomenergia. De mivel kb a legnagyobb energiahordozó, ezért majdnem mindenre megoldás. Persze maximális biztonsággal és körültekintéssel kezelve.A jövő a nukleáris energiahordozóké, főleg ha kimegyünk a világűrbe. Ott nem nagyon lesz hidegfúzió. Egyszerűen nem a felszínre, hanem a föld alá kell őket telepÍteni.
-
mustang28
tag
Nagyon komoly a cikk. Profin összeszedted! Én nem is emlékszem erre az esetre. Jók a képek. Szerintem is durva, hogy csak úgy elhagyják a fedélzetet. Így halt meg az a két fiatal magyar is Denverben, a kacsahajón! A felelőtlen uszájos miatt!
-
buherton
őstag
Dehogyis nem ártalmas, csak túl kicsi az intenzitása, hogy ártson. Am pedig tessék: [link]
"Az eddig tárgyaltak mellett meg kell említeni a nehéz atomok csoportját, amelyek kiinduló izotópjai már a Föld képződésének stádiumában is léteztek. Az ebbe a kategóriába tartozó izotópok a természetben viszonylag jelentős mennyiségben (gránitban, agyagpalában, szénben) előforduló 232Th, 238U és 235U valamelyikéből származnak, mint azok radioaktív bomlásának termékei."
(#46) KillHates: Ez olyan mint a legtöbb mérnöki probléma. Nincs helyes megoldás! De lehet optimalizálni. Azzal nincs gond, hogy sok energiát a szélből vagy a napból nyerik ki, de ez az arány nem lehet túlzottan nagy a többihez képest. Ami nagyon jó lenne (itt Mo-n is, de a sötét zöldek megfúrták, így e helyére is szénerőművet építettek...) az a víztározós erőmű. Éjjel amikor energia többlet van, akkor egy lenti tározóból egy sokkal magasabban lévő tározóba szivattyúzzák a vizet. Míg nappal amikor energia hiány van, akkor pedig leengedik és vízerőműként viselkedik. Így növelni lehetne az atomerőművek számát, és csökkenteni a fosszilis erőműveket, mert amolyan pufferként viselkedik.
(#51) capulet75: Az a probléma hogy az atomenergia sem megoldás mindenre. Mind energetikai szempontból, mint kockázati szempontból. Mindezekről itt olvashatsz bővebben: [link]. A szerzők a magyar nukleáris fizika terén nagy szaktekintélyeknek számítanak, így nem hiszem hogy marketing célokból írtak azt amit írtak. Összességében elmondható, hogy minden következtetésüket a valószínűségekre vezetik vissza. Lényeg, hogy a túl sok atomerőmű sem megoldás, mert jelentősen megnő a baleseteknek az esélye.
-
capulet75
addikt
Én is a nukleáris energi mellett vagyok. Nem értem miért kellett fosszilis tüzelőanyagú erőművekre cserélni a jó kis fritz reaktorokat. Baromira nem fenyegette őket semmilyen földrengés, ráadásul német alapossággal készült. Szó szerint atombiztos. Ebben az esetben baromira mellényúlt a GP.
-
beldeczki
aktív tag
Jó írás lett, ma is okosabb lettem.
-
Köszi érdekes cikk volt jó volt olvasni.
-
Olvasgass utána, hogy a föld alól felhozott cuccoknak, mennyi a sugárzásuk, és ezt vedd össze azzal, hogy egy erőműnek hány tonna cuccra van szüksége.
A "sugarzas" igy, onmagaban semmit sem jelent. A foldfelszinen is folyamatosan jelen van nagyon sokfele sugarzas, megis ezek tobbsege nem artalmas. Egy C14 izotop sugarzasat osszekeverni valamilyen kemeny sugarzassal pedig teljesen ertelmetlen.
-
Teljesen igazad van
Igen a készreállás ami instabillá teszi a megújuló energiát.
Csak azt nem értem, hogy miért nem kezdenek el Tórium alapú erőműveket építeni? Eredetileg ezt is találták ki anno a fizikusok, csak a mocskos politika és a hadiipar nyomására készültek az Urán felhasználású erőművek (hogy lehessen atombombát csinálni)
Fú, de lebaxnak minket ha nem rakjuk OFF-ba a hozzászólásainkat
szerk: OFF
szerk2:
"Olvasgass utána, hogy a föld alól felhozott cuccoknak, mennyi a sugárzásuk, és ezt vedd össze azzal, hogy egy erőműnek hány tonna cuccra van szüksége."
Igen ezt nagyon kevesen tudják. A barátom apja bányamérnök, kérdeztem is, hogy miért hordanak dozimétert a bányászok. Mondta hogy nem kicsit sugárzó a szén amit fejtenek.
Néztem is rendesen -> -
buherton
őstag
válasz
KillHates #40 üzenetére
Az a baj, hogy nem fogja tudni. A szél és napenergiával az a baj, hogy a rendelkezésre állósága nem valami jó. Értsd ez alatt, hogy ha holnapra 200 MW/h-val több energiát kérnek, és pont tél van, és pont akkor még ráadásul szélcsend is van, akkor a szélerőművet, és a naperőművet kiteheted a kukába, mert szénhidrogénnel fogják helyettesíteni. Oké ez egy szélsőséges eset, de csak egyszer forduljon elő ehhez, hasonló és úgy cakkumpakk az EU-ban elmegy az áram. Ennek valószínűsége pedig egyre jobban nő.
Emiatt nem releváns, hogy a szélerőművek 23 GW teljesítményt adnak le, amit ráadásul soha nem fog bekövetkezni, mert éppen egy időben egyszerre nem mindegyik csúcson menni. Valóságban ennek csak egy töredékét képesek viszonylag állandó szinten teljesíteni, míg a 16 GW-nyi atomenergia, az 16 GW-t ad le, mert teljesen jól felügyelhető, kivéve ha éppen a blokkot leállítják karbantartás végett.
Már csak azért sem fogja, mert tényleg szénerőműveket építenek.
[link], [link] sajna egyik sem ír számokról, de nem kettő darabról van szó.
Kiegészítettem a sort! Köszi!
(#44) UnA: Olvasgass utána, hogy a föld alól felhozott cuccoknak, mennyi a sugárzásuk, és ezt vedd össze azzal, hogy egy erőműnek hány tonna cuccra van szüksége.
-
fednick
csendes tag
Nagy UP a cikknek, nagyon tetszett. A képek eszméletlen jók.
-
buherton
őstag
Akkor miért is pampognak a szénerőművek miatt, ami szintén jelentős mennyiségű radioaktív cuccot küld ki a levegőbe? Építsünk mi is vagy hármat, és váltsuk ki vele Paksot.
Nekem egy kicsit nagyon hatásvadásznak, és felfújtnak tűnnek azok a hírek. Semmi konkrétum. Mindenkinek csak úgy jönnek az infók.
-
kerekfej
őstag
a sokkal környezetszennyezőbb most épülő szénerőművek veszik át a termelést
Atomerőműnél csak egy nagyobb környezetszennyező van, az pedig az atombomba.
Fukushima: egy újabb földrengés a világ végét jelentené - sokkoló riport!
Fukushima: 120 tonna!!! sugárzó víz ömlött ki -
buherton
őstag
Te lennél az első, aki az asztalt verné, ha az árak 1,5-2-szeresére nőnének.
Meg a másik, hogy szinte mindig következetlen lépéseik vannak a sötét zöldeknek. Németországban bezárják az összes atomerőművet a zöldek miatt. Nagyon szép és nemes cselekedet, de arról már nem szól a fáma, hogy ezek helyett a sokkal környezetszennyezőbb most épülő szénerőművek veszik át a termelést. Nem beszélve arról, hogy több tízezer embernek az állása szűnik meg ezzel. Gondolom te is örülnél, ha egy jóféle állásból csak azért rúgnának ki, mert a greenpeace böffentett egy butaságot.
-
zoo8800
veterán
Nagyon érdekes cikk, köszi!
-
kerekfej
őstag
Akinek van kedve elolvashatja ezt is: Az Aral-tó
-
kerekfej
őstag
Érdekes, hogy mindenki az 10-30 milliós autók miatt aggódik (hogy milyen nagy az anyagi kár) pedig a környezetszennyezés amit ezzel okoztak az felbecsülhetetlen.
Az összes tenger szanaszét van már szennyezve: atombombákkal, atom-tengeralattjárókkal, japán sugárszennyezett vízzel, stb.
Ajánlom ennek a dokumentumfilmnek a megnézését: "Otthonunk"
Egyébként már vágtak szét hasonló méretű hajót az elmúlt 30 évben tengerpart közelében. Arról is vannak ilyen képek, de nem tudom hol olvastam.
-
ng0ofy
KORREKTOR
válasz
Thunderzolee #30 üzenetére
Na, ez a Smit egy érdekes munkahely
Tuti nincs két egyforma meló (:
Köszi a cikket, elő is veszek pár Piszkos Fred könyvet a hatására
-
válasz
superecneB #24 üzenetére
A Costa Concordiát is a Smit cég fogja kiemelni.
Több verzió is készült a mentésre, van itt egy ilyen video is:
youtube.com/Costa Concordia salvage options animatedKíváncsi vagyok, mi lesz a végén belőle.
-
Így van. Én a légi teherfuvarozásban dolgoztam egy ideig egy nagy szállítmányozó cégnél. Elég sokat repültem éjjel a teherszállító gépeken és megdöbbenve tapasztaltam, hogy masszív alkeszok a legtöbben a legénységből. Egy 44 tonnás 747-essel simán mákonyásan lavírozgatnak el éjjelente a családod feje felett. Mikor erre rákérdeztem a cégnél csak annyit mondtak, hogy tudják. A felelősség, meg a stressz teszi ilyenné őket. Szerintem meg lóf@szt nekik; egy ilyen felelősség terhelt, stresszes agysebész matasson remegő kézzel annak HR-es fejében aki megtűri az ilyen lazaságot.
-
nagyon érdekes, ez eddig teljesen kimaradt. mekkora vasak, te jó ég és mekkora kár...azok a 8-10 milliós kocsik százszámra, fémhulladékként...na meg a hajó ugye, huh. Discovery-n megnézném a Mérnöki mutatványokban.
-
hemaka
nagyúr
válasz
superecneB #24 üzenetére
Legutóbbi cikk róla, azt hiszem ez.
-
válasz
superecneB #24 üzenetére
Azt állítólag talpra fogják állítani.
-
-
superecneB
őstag
A Costa Concordiára is ez a sors vár, vagy azt vissza lehet cibálni a vízbe, hogy a saját lábán menjen valahova?
-
capulet75
addikt
Ha jól tudom, hasonló sodronnyal vágták szét a Kurszkot is.
-
A legnagyobb gond a teherszállításnál van, mert (a hajó méretéhez képest) ott van a legkevesebb ember. Persze tudom, hogy meg lehet oldani 7 emberrel a 100 ezer tonnás tanker ellátását, mert minden automatizálva van. De ez hosszú távon kontraproduktív, mert pont azt okozza, hogy a minimalizált létszámú személyzet maximálisan igénybe van véve és sokkal több a fáradtságból* adódó baleset.
* ... vagy a rum, gin, vodka hatásától
-
rudi
nagyúr
Kiváló cikk, lélegzetelállító képek!
-
Jut eszembe, aki latta a kurszk tengeralattjarorol keszult filmet, ott is vagtak valamit ilyen acelsodronyokkal.
-
kidpepi
tag
Nagyon jó írás. Fantasztikusak a kettévágott hajótestről készült képek.
-
hoffman_
nagyúr
Eszméletlen, köszi a cikket
-
Archer
őstag
válasz
Earl_Muttley #13 üzenetére
Írja, hogy ment a MÉH-be.
-
Earl_Muttley
őstag
A rengeteg autóval mi lett?
-
Archer
őstag
Ezen a fűrészsodronyon csak néztem egy nagyot, amikor olvastam a cikket, először azt hitem, hogy majd nekiesnek acetilén vagy hidrogén hegesztővel.
-
Wyll
őstag
"felelőtlen, iskolázatlan bunkókat engednek milliós-milliárdos eszközök kezelésére"
Szerintem a hajózásban az ilyesmi természetes. Vagy na, ha nem is természetes, de a matróz élet valahogy nem a professzionalizmusával él a fejemben. Ha egy Queen Mary-nél nem is, de orosz hajóknál elég könnyen el tudok ilyeneket képzelni.
Amúgy egy hajóért mindig a kapitány felelős, őértük a hajótársaság, és csak ezután jön a képbe a megbízó a szállítási feladattal. Szóval ez az egész nem a szállíttató felelőssége, ő csak szállítási szolgáltatást vásárol.
A felháborodásoddal amúgy egyet tudok érteni, az emberéletet követelő baromságokat én is kirívó szigorúsággal kezelném, de ez a baleset és utána a ráfutások szerencsére nem voltak halálos kimenetelűek.
-
Erdekes kis cikk, koszi!
-
hemaka
nagyúr
durva nagyon, nem is hallottam róla eddig.
-
Yutani
nagyúr
Köszönöm az írást, eddig nem is hallottam erről az esetről!
-
enginev3.0
félisten
Tök durvák az első oldalon a képek
Viszont elég "szomorú", hogy itt is a vétkes úszta meg a dolgot, mint az autóbelesetek nagy részében. Jobb lett volna, egyik sem süllyed el
-
Recon666
Közösségépítő
Köszi a cikket, érdekese volt!
-
"levideózták, hogy nincs senki a hídon "
Azért vicc, hogy olyan felelőtlen, iskolázatlan bunkókat engednek milliós-milliárdos eszközök kezelésére akiknek annyi kötelességtudatuk sincsen, hogy rendesen elvégezzék a feladatukat. Ezek szerint nem csak itthon rohad a világ...
Én az ilyesmiért vezettetném vissza a halálbüntetést; ahol egyértelmű az emberi hanyagság miatt bekövetkezett katasztrófák.
szerk:
Bocs a trollkodásért, de rettenetesen felbosszant az ilyesmi; egy barátomat és családját (anya és két kisgyerek) egy pityókás török kamionos irtotta ki, aki most nyugodtan ücsörög egy full extrás svéd börtönben...
-
soldierboy
tag
Ez nagyon érdekes volt!
-
zsoltti
senior tag
Szép... köszi a képeket, és tudósítást!
-
Zirowe
nagyúr
Jól összeszedett cikk.
Durva, hogy "apró" figyelmetlenségek hova vezetnek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Házimozi belépő szinten
- Tesla topik
- Xbox Series X|S
- Apple MacBook
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Battlefield 6
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 512GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3079, 100% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 9900K 8 mag 16 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Számlás!Steam,EA,Epic és egyébb játékok Pc-re vagy XBox!
- Bomba ár! Dell XPS 15 9550 - i7-HQ I 16GB I 512SSD I 15,6" FHD I M1200 4GB I Cam I W10 I Gari!
- MacBook Pro 16" M3 Pro 36GB 512GB Gar. SPACE BLACK
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest