Új hozzászólás Aktív témák
-
Oliverda
félisten
-
#06658560
törölt tag
Leginkább az, hogy a modell struktúrája nem lehet párhuzamos. Megmaradó, eltűnő területek mind függnek elméleti szinten minden korábbi állapottól. Függőségek rettenetes struktúráját lehet kiépíteni, amire a szoftvernek mindig késznek kell lennie.
#103 morgyi: gépész CAD logikailag nem lesz jó sosem többszálú számításra, ha rendesen neki fekszik valaki a modellnek. E szempontból a DX nem mutat semmit, s a gépész vezető rendszerek nem is váltanak rá.
-
dezz
nagyúr
Nem, hiszen a fogyasztásra is oda kell figyelni.
Szerintem egyébként a jövőben az lesz, hogy egyre több lesz a számolóegység, miközben egyre alacsonyabb lesz az órajel, mivel az utóbbival - pontosabban a magasabb órajelhez szükséges nagyobb feszültség elhagyásával - drasztikusan csökkenthető a fogyasztás, miközben a tranyók száma nő. Összességében így is nő a teljesítmény, csak már nem olyan ütemben. Ez a megszokott grafikai feladatoknál nem jelent gondot, hiszen már ma is szálak ezreit hajtják végre a GPU-k, azonban a CPU-knál is egyre inkább rá kell majd feküdni a párhuzamosításra. Az persze nem kizárt, hogy a nem vagy nehezen párhuzamosítható feladatok miatt marad 1-2 nagyteljesítményű CPU mag a sok kisebb mellett. És mivel a sok kicsi CPU mag feladattal ellátása könnyebb OpenCL alapon, itt egyre inkább elmosódhat a CPU-GPU különbség. Így ha kicsit lassan is, de bejöhet az AMD számítása.
-
leviske
veterán
Nem olyan időszakot akartam megjelölni, mikor a GPU még egy nagyon extra dolognak számított.
(#100) dezz: Olvastam és elnézést. Nem az első alkalom, hogy hülyeséget írok szakmai témába.
Vagy most arra utalsz, hogy helynégyszereződés hatására volna értelme R9 259X2 szintú IGP-ről beszélni? Vagy valamit nem figyeltem megint, mikor írtam?
-
SylverR
senior tag
-
leviske
veterán
Amit Abu gyakran emlegetett az az, hogy a piac szűkül. Szűkülés alatt PC-n mindig mindenki az összes kategória eladásait érti, miközben szimplán annyi történik mindig, hogy az alsó, árázékeny kategória elhalványul, majd esetleg lassan eltűnik, ha nem lesz rá kereslet. Ez a gyártóknak hatalmas bevételkiesés és ezért menekülnek más piacokra, mivel egy HD5400-ból többet adhat el és több nyereséggel, mint egy R9 295X2-ből. Ettől még utóbbira van kereslet nyilvánvalóan, hiszen azért fejlesztik.
Ezen felül annak a megértéséhez, hogy mi történik az alsókategóriás dGPU szegmenssel, vissza kell emlékezni arra az időszakra, amikor a "GPU" még egy friss dolog volt. Mivel én ekkor még kisiskolás voltam, túlságosan mélyen belemenni nem tudok, de annyit azért én is vágok, hogy volt egy időszak, amikor azért a CPU is eltudott valamilyen szinten futtatni egy játékot külön GPU nélkül. Feltételezem, hogy '98-99 környékén is inkább a komolyabb látványhoz kellett különálló GPU.
Na most kb ez a rendszer állhat vissza. Dönthet a felhasználó, hogy aCPUAPU számol mindent és akkor egy rakat számítási kapacitás elvész grafikára (XO), vagy dönthet akár úgy is, hogy az APU törődik a saját (komplexebb) bajával és a GPU szépen elvégzi a grafikai számolásokat. -
SylverR
senior tag
válasz
atti_2010 #96 üzenetére
Az igazi belépő - a HDx300 -, már el is tűnt. A 240-es Radeonok már ahogy tudom, bőven az x550-es szintjén mocorognak. Azok valószinűleg nem fognak eltűnni, a Dual Graphics miatt. De ha sikerül megoldani az async cf-et, akkor talán el tűnhet idővel. Bár én nem túlságosan hiszem, hogy ez megesik. De bízzunk benne.
(#91) Jack@l: Komolyan remélem, hogy csak trollkodsz... Igen, most már a 65 vagy 95 wattos 5600K-ba levő pici IGP, hozza a 3850 szintjét - nem mindenben -. Negyed annyi fogyasztással. De eltelt köztük kb 5 év. Vagy több. Most nem állok neki utánaszámolni. Idővel a megjelenő APU-k is lesznek olyan erősek, mint a mostani csúcsRadeonok. De az még soká lesz. Az APU nem arról szól, hogy a legmodernebb játékokat, legmagasabb felbontáson, full grafikával told. Arról szól, hogy gyorsítsák a programok futását. Idővel leváltsák teljesen az FPU egységeket. Hogy emellett az egyszerű játékokra, casual gamingre alkalmas, plusz előny.
-
Jack@l
veterán
válasz
atti_2010 #94 üzenetére
Mondjuk konkrétan csak itt a ph-n, abu nyomta az igét, hogy eltűnnek a dgpu-k, és már esetleg csak "hangkártya szintű csökevény" formájában lesz pár év múlva.
@a_n_d_r_e_w: A gpgpu célhardver, a feladatok nagyon kis részét(pár fajtát) tudja csak elvégezni, ezért nem fogja soha kiváltani a cpu-t. Meg lehet nézni hogy mennyi gpu gyorsított cucc van most a consumer rétegnek 5-6 év elteltével. Ezen sokat a hsa meg a közös memória se fog segíteni. Ha megnyírbálod a cpu részt az apu-ban, mert kell a tranyó a gpu-ban, akkor a feladatok kb 90%-ban jóval lassabb lesz a "procid", mert a gpu nem fogja kiszámolni helyette.
Ahova meg a dgpu alkalmas, teljesítmény kritikus appok, ott meg egy homokozólapát az összes apu önmagában. -
-
Cathulhu
addikt
Hogy tudna egy azonos gyartastechnologian keszulo max 60-100 wattos egyseg levaltani egy 300-500 wattost, ugy, hogy meg processzormagok is kellenek bele? Eleg irrealis elvaras. Sokkal inkabb a CPU kivaltasa a cel, es mar most vannak olyan feladatok, ahol joval alkalmasabb mint egy eros CPU.
-
#06658560
törölt tag
Olvasd már el mit írtál! A kolléga megkérdőjelezte az APU WS-be való jogosultságát, mire te azt dobtad be, még nem látott WS-t. Amivel azt állítod, hogy általánosan a WS mindenhol alkalmas APU használatra. Ezt cáfolom. Semmi mást, soha nem állítottam.
@morgyi: modellt mutogatni nem CAD feladat. A linkedet még nem tudtam megnézni, de nem feledtem el.
@leviske: Mennyi egy CPU/APU fogyasztási kerete és mennyi egy CPU+x GPU felállásé?
-
Oliverda
félisten
Pár dollármilliárdot már belepumpáltak a fejlesztésekbe, de úgy fest, hogy önmaguktól képtelenek időben épkézláb, versenyképes technológiát kifejleszteni. A 32 nm késett, és minden baja volt. A 28 nm szintén elég gyengére sikerült a teljesítmény szempontjából, és szintén csúszott cirka 2 évet. Mázlijuk hogy a Samsung eladja nekik az ígéretes 14 nm-t.
-
dezz
nagyúr
"28 > 14nm váltás, ha tartani képesek arányaiban a tranyósűrűséget, akkor értelmezésem szerint adott méretű lapkán duplázási lehetőséget nyújt mind IGP, mind X86 terén."
Izé, ha x-y irányban valóban feleződik mindennek a mérete, akkor adott területen négyszereződik a tranyósűrűség! Bár van egy olyan érzésem, hogy valójában nem mindennek.
(#22) bunevo: "16bites lebegőponton"
Annak azért némileg korlátozott a felhasználhatósága.
"1Teraflop!!!!!"
Hát igen, az nem kis mennyiség. No de mennyi idő alatt? Egy óra, egy perc, vagy csak nem egy másodperc?
Mert akkor úgy hívják, hogy Teraflops.
-
ddekany
veterán
"az AMDnel 10x nagyobb gyartok is szopnak valamivel rendesen, az intel nem tud egy ertekelheto heterogen rendszert adni"
Na ja... gondolom mert náluk van +1 megkötés ami a többieknél nincs: a GPU-szerű résznek x86-szerűnek kell lenne, mennyire lehet. Ezt a kikötést persze ők tették oda maguknak.
-
Cathulhu
addikt
Igen, nyilvan az AMD is ugy tenne , hogy erosebb lenne a CPU mag, ha lenne olyanja, de nincs. Olyan szinten alarendeltek mindent a fusionnek, hogy ez most igy sikerult. Mondjuk a konzol piac szempontjabol bejott (de a vicc, hogy jaguar magokkal). De epp ez az erdekes, hogy nincs tokeletes CPU, meg az AMDnel 10x nagyobb gyartok is szopnak valamivel rendesen, az intel nem tud egy ertekelheto heterogen rendszert adni, a qualcomm sehogy sem all az uj architekturajaval, az nVidia is jobbra-balra csuszik es meg is van love x86 liszensz nelkul. Szoval nem all rosszul az AMD, de jol sem.
-
ddekany
veterán
Lehet hogy a szottyadt CPU-k + GPU a jövő, csak nekem az az érzésem, hogy az AMD a jövőben él miközben most még most van, és mikor majd eljön az ideje annak, ahova utat törtek, az Intel kékbe öltözött mazsorettekkel végigvonul az előre megtört úton, és bekaszálj a zsetont. Én a Pentium 4 fiaskó óta nem tudtam AMD-s gépet venni, nem lett volna racionális, pedig igazán próbálkoztam. Még most is, és ezelőtt mindig is, fontos volt a CPU teljesítmény (per Watt), egy szálon, meg néhány(!) szálon. (Tudom, volt akinek sok szál kellett tényleg, és ott volt hogy az AMD jött ki olcsóbbra, de kb. ennyi.) Az AMD-nek nem jött össze olyan jó CPU design mint az Intelnek... és akkor jön a retorika, hogy mert nem is számít... hát, fogadok szerették volna ők az, csak hát na, nem sikerült.
-
leviske
veterán
válasz
tatararpad #71 üzenetére
Egyértelműen nem az előzményeket.
-
Cathulhu
addikt
válasz
#06658560 #67 üzenetére
Nem, nem olvastad, mert hulyesegeket beszelsz, es akkor nem tenned (Vagy komolyabb bajok vannak).
Kedvedert, akkor mint egy ovodasnak, hatha ugy megerted:
- Az, akinek valaszoltam eredetileg (nem, nem te voltal) #28-as hozzaszolasban kifejtette, hogy szerinte totalisan alkalmatlan az APU workstationokbe
- Erre reagaltam ugy, hogy ez hulyeseg
- Erre jottel te azzal, hogy szerinted CAD-re nem jo
- En erre felsoroltam vagy 4 masik teruletet, ahol viszont idealis
- Es itt kezdtel el kavarni azzal, hogy en azt bizonygatom, hogy mindenre alkalmas (WUT?), meg hogy te milyen jol ramcafoltal (WUT?)Szoval javaslom legkozelebb olvass, ertelmezz, aztan valaszolj, es ne csinalj hulyet magadbol. Reszemrol befejeztem.
-
-
#06658560
törölt tag
Olvasd el mit írtál a turbó módokról, vesd össze azzal, ma milyen teljesítmény van az APU-ban, majd próbálj arra is gondolni,a külön egységek külön mekkora fogyasztási limittel bírnak, matekozz egyet, s rá kell jöjj magadtól is.
#66 a_n_d_r_e_w: mielőtt elkezdtem vitázni, elolvastam sőt, gondolkodtam is. Ezt javaslom neked is.
-
leviske
veterán
És erről már Abu korábban is beszélt tisztán elméleti, saját vélemény alapon a most már AMD Excavator, Carrizo nevet viselő topikban, vagy talán a Kaveri topikban.
Nem tudom milyen formában tudnám hangsúlyosabban közölni, de se a Kaveri, se pl a Carrizo nem jön dGPU-t leváltani és hosszú távon az sem cél, hogy a GCN magok mellől eltűnnek az APU-kban a "CPU" egységek. A mostani CPU, mint részelem, gyorsításáról van szó alternatív módszerekkel. Az AMD ezt a GCN utódaival, az Intel meg az AVX-el tervezi megoldani.
(#55) Kopi31415: Maradjunk már a szőrszálhasogatással. Úgy használom ki, hogy annak megfelelően adom meg a fogyasztási keretet. Sőt, számomra meglepő, hogy felmerül, hogy ez a felállás szerinted kivitelezhetetlen, mikor a Turbo órajelek az APU-k esetében pont arról szólnak, hogy mikor az IGP rész pihen, akkor a felszabaduló energiát benyomják a prociba.
(#54): LINK - fáradozást megkímélendő, a morgyinak szánt rész második fele a lényeges. Nem tudok úgy érvelni, ha mindenki más pillanatban kapcsolódik be.
-
Kronos3000
senior tag
Ezt a torzsalkodást
Számomra ez a hír csak annyi,hogy a fejlődés egy újabb lépcsője kapott esélyt amiből mindenki profitál ha eljön az ideje....hogy kinek lesz igaza(ki jósol jobban) azt úgyis az idő dönti el...
-
Jack@l
veterán
"A játékgépekre visszakanyarodva, amennyiben az GCN rész megkapja majd DX12 alatt a jogot a feladatok kiosztására"
Na ez a rész nekem fura még kicsit, bevallom nem olvastam még erről, és kétségeim is vannak hogy ez így ebben a formában jó(vagy llétezik).
Az APU egyetlen jó oldala az lehet, hogy a részecskerendszereket és fizikát elég jó hatékonysággal tudja majd talán számolgatni. Ugyanakkor processzorra mindig szükség lesz ,mert nem fogod apu-val tömöríteni a kis cumódat, nem fogja a gpu rész betölteni a windowsod, játékot stb...
Akkor még nem is beszéltünk a megjelenítésről, ugyanúgy szükség lesz az erős dgpu-ra amihez a hozzáférés ugyanúgy "nehézkes"lesz mint eddig. (ha a gyenge igpu számolja a fizikát, még kevesebb kraft marad a grafikára)
Ugyanúgy át kell tolni a megjelenítésre szánt végeredményt a memóriájába, parancsokat kell osztogatni...
Ha kihoznának egy procierőben ugyanolyan frankó procit mint a mostani i5-i7, meg melléraknának egy kaveriben levő HSA-s gpu részt, és még nem is adnák drágában, én is azt venném. Látnám benne a rációt, de sajnos nem ezt mutatja eddig az APU-s vonal. -
Jack@l
veterán
Amire én használom/használnám, ott 98-99 százalékos hatékonysággal skálázódik a cucc.(crossfire se kell)
Tudnak időben kommunikálni(még akár egy 4x pci expressen is)@a_n_d_r_e_w: hát persze hogy nincs
D
Témát befejeztem, mert látom a brigádnak nem tetszik az álláspontom és inkább támadnak logikus gondolkodás helyett.
-
pakriksz
őstag
tolhatsz, bele több gpu-t nem érsz vele sokat, hiszen a pciexpress-en elveszik a teljesítmény
Ezért találták ki az APU-t mert ott nincs ilyen bottleneck, hatékonyan megy a masszívan kétirányú kommunikáció is.
Tudod pont a kommunikáció lassúsága miatt van az hogy nem sűrűn használják ki pc-n a compute képességeket, nem csak a lustaság miatt.
-
Cathulhu
addikt
Persze megvan a magad véleménye, játékra lehet kelleni fog még egy ideig az erős proci, ez is igaz, de amikor azt írtad munkaállomásokba nem való a heterogén processzor, abból látszott, hogy az életben nem dolgoztál munkaállomással és valójában fingod nincs miről beszélsz...
-
leviske
veterán
Így már értem. Tény, hogy a Llano és a Trinity/Richland arról szólt, mint APU, amit bírálsz és azzal egyet is értek. Viszont a Kaveri heterogén számításokban mutatott teljesítménye elég szépen mutatja, hogy valójában az APU szimplán a CPU utódjának van szánva, nem pedig egy CPU/GPU öszvér. Hosszú távon a cégnek az a célja, hogy az eddigi kizárólag CPU feladatokat a X86 és GCN magok közösen sokkal hatékonyabban oldják meg.
És pontosan az a probléma az oka az APU irány választásának hosszú távon, hogy közeledünk ahhoz a ponthoz, ahol szimplán a csíkszélesség csökkentésével nem lehet gyorsítani a rendszeren, nézőpontváltásra van szükség. Ehhez a ponthoz mindig, minden ágazat elérkezik egy pillanatban.
A játékgépekre visszakanyarodva, amennyiben az GCN rész megkapja majd DX12 alatt a jogot a feladatok kiosztására a Mantle-höz hasonlóan (?), akkor nem 100%-ig biztos, hogy játékgépbe jobb döntés lesz egy R9 295X2 mellé egy FX8, vagy egy i7, ha esetleg a Kaveri jobban ki tudja szolgálni utasításokkal a kártyát.
-
-
Jack@l
veterán
UI: Ez csak az én véleményem, nem kell egyből nekemesnem, ha nem akarok résztvenni egy hitgyülin, mert éppenséggel mást gondolok a jövőről mint a marketingesek.
Egyébként meg, addig felesleges bármiféle szájkarate, ameddig el nem érünk ahhoz a ponthoz, hogy az apu-kon a programok jelentős többsége gyorsabban fut majd, mint egy középkategóriás cpu-gpu páros. Úgy érzem ez még nagyon sokára fog bekövetkezni, legalább 2-3 év. Addigra már rég a kukába végzik a mostani nagyon jövőbemutató apu-k. -
Gyuri27
félisten
Akkor leírom. Aztán végeztem is veled.
Az apuban a cpu-n kivül rejtőzik egy embertelen számítási teljesítmény (a lá gpu). Pc-n ez marhára nincs kiaknázva még.
A mostani procik kb elérték a csíkszélesség csökkentéssel a hátáraikat (annó a p4-nél is vége lett a dalnak, ott se lehetett tovább tolni a megahertzeket, elméletben lehetett gyakorlatban meg nem). -
haddent
addikt
Az a baj, hogy ez csak a te elképzelésed (lassan már kicsit agymenés
). Abban teljes mértékben egyetértünk, hogy egy APU soha nem lesz közel sem olyan bika sem CPU sem GPU erőben, mintha azt a fejlesztési időt / gyártástechnológiát / pénzt egy CSAK dedikált gpu -ban vagy cpu -ba ölték volna, és külön lenne. De ettől függetlenül sokkal gazdaságosabb fogyasztás és minden szempontjából, ráadásul ad egy marha nagy új löketet, a mélyintegrációt. Ez az új irányvonal ezt a gyártók meghatározták és mostmár az MS is elfogad-gatja.
Szvsz. annyi lesz, hogy amikor átállunk valóban erre a dologra, akkor a szokásos skálázódás helyett egy kis stagnálás fog következni (csakis teljesítmény téren, minden más sokkal jobb), majd utánna folytatódik minden tovább szépen. "Le lesz maradva" a dedikált cpu és a dedikált gpu -hoz képest, de összességében mégis jobb lesz a mélyintegrációnak köszönhetően, feltéve hogy a fejlesztők ezt kiaknázzák, persze.
Hardveresen minden szempontból sokkal sokkal előnyösebb, olcsóbb, kevesebbet fogyasztó, egyszerűbb ez a megoldás és a mélyintegráció is egész futurisztikus és csábító.#31 Jack@l
PS4 APU -ja 8 magos és HD7850-HD7870 közti "gpu" van benne(Ráadásul tegyük hozzá, hogy vannak benne tiltott részek is, mivel ez egy erősen középkategóriás termék amit erősen óriási tömeggyártásra terveztek. Ennél sokkal durvább dolog is lehetne magasabb áron).
A magszám-sebesség-stb.. görbe addig ilyen szar amíg a fejlesztők a régi irányvonalat követik. Amint lesz új API és a programozók is beletanulnak máris fordul a kocka.
A DDR3 a múlté itt a DDR4 (főleg mire valóban igazi APU -skodás lesz itt). De szvsz. rövid időn belül lesznek a PS4 -hez még hasonlóbb, teljesen felületszerelt kész "lapok" APU -val és közös GDDR5 -el. Persze ez már csak találgatás -
Jack@l
veterán
Már leírtam egyszer a zsákutcát, nem véletlenül nincsenek pl. 8 magos apu-k, meg nem véletlenüól nincsen bennük 7970 kaliberű gpu rész. Az egész technológiának van egy szépen lefele konyuló magszám-sebesség görbéje, a fogyasztásról és melegedésről nem is beszélve. Magyarul a tetű lassú ddr3-ddr4 miatt egy idő után nem fog gyorsulni az apu, hiába lesz benne több cu. A másik nagy hátrány a skálázhatóság, nagy feladatokhoz 1 gpu nem gpu. (játékokban pl 4k-s megjelenítés itt kopogtat az ajtón)
@Gyuri: elég baj az hogy neked a konzolok jelentik a "szintet"
-
leviske
veterán
(#22) bunevo: Simán TF alapján nem szokás számolni, mert ha így lenne, akkor a Kaveri hülyére alázná még a 4770K-t is. Arról nem is beszélve, hogy az Intel valószínűleg már egy komolyabb vételi ajánlatot tett volna a Vivante-re, ha olyan szép lenne a helyzet, mint ahogy így adatok alapján tűnik.
(#23) morgyi: A Carrizo-val kapcsolatos híreket is valamennyire nyomon követem és az AMD tervei is alapvonalaiban körvonalazódtak számomra, de azt badarságnak tartom, hogy Jaguar-ra váltanának. A Bulldozer tudomásom szerint konkrétan a Fusion projekthez lett tervezve és az Excavator után volt tervben, hogy az addig megosztott FPU feladatait teljesen átveszi az "IGP" részleg.
Az MS által várt sok apró mag meg már ott figyel a Kaveri-ben is, ha úgy tetszik. Látni kell, hogy vannak feladatok, amiket ha megfeszül is a HSA alapítvány, akkor sem fog masszívan párhuzamosíthatóvá tenni, ezekhez meg kell az a 4 (vagy 8) erős X86 mag, ami az APU-ban figyel (majd).
(#28) Jack@l: Azt kifejtenéd, hogy komolyabb játékgépekben hogy képzeled ez az APU-kat amiért oda alkalmatlanok? Csak kíváncsiság, mert elég határozott véleménnyel vagy róluk.
-
#10691584
törölt tag
Ami nekem nem világos a hírből: Az addig ok. hogy 14 nanó, de mit fognak gyártani ezzel? Merthogy lehet sokféle dizájnt, nem "csak" CPU/GPU/APU-t-
-
haddent
addikt
Ez így igaz. Te csak azt felejted ki mindenhonnan, hogy az 1 magra vett processzorerő sem minden és azzal is csak a baj lesz (már van) egy idő után. Hiába az az intel ami ma, az AMD iszonyatosan nyomja az APU -t (jogosan) és mostmár még a Microsoft is beállt emögé (na jó nem, inkább elfogadta, hogy ez a jövő és nem ellenkezik) a DirectX12 -vel.
-
bunevo
tag
válasz
#32839680 #20 üzenetére
"Tippre előbb lesz mobilban HSA mint máshol."
Jajám! És ARM-éknél ez a hőelvezetési probléma is nagyságrenddel kisebb valamint az 1Gz környékével is megelégszenek. Vegyük pl. a most bejelentett vivante gc7600-as IGP-t: 28nm, 4W, 512Shader, 800Mhz, 16bites lebegőponton 1Teraflop!!!!! Atya-gatya! Pofám leszakad!
Ahogy elnézem az ARM fejlődési tempóját és hozzáveszem hogy 14nm-en lesz, hááát az Intel, az Nvidia és az AMD is felkötheti a gatyáját, mert csak úgy röpködnek majd a terafloppok 10W alatt is. Lehet, hogy csak speciális területeken rúg majd csak labdába az x86/x64, hiába jön az AMDAPU, MIC, tegra, HSA, akkor is kemény meccs lesz ez az ARM világgal. Mi csak jól járhatunk. -
leviske
veterán
válasz
#32839680 #20 üzenetére
Más szóval akkor végül ez miben befolyásolja az általam írottakat? A Kaveri-ben található CPU részt szerintem még teljes nyugalommal lehet duplázni, nem? Elvégre az a rész kisebb tranyósűrűséggel készül, mint az "IGP".
(#19) atti_2010:
Majd idővel utána lesek akkor, hogy mit néztem be.
-
leviske
veterán
(#3) Thrawn: "Mivel a két cég gyakorlatilag ugyanazt a gyártástechnológiát fogja használni, a GlobalFoundries ügyfelei ugyanazt a fizikai dizájnt kis extra költséggel átvihetik"
Ez nekem másra utal, de nem értek hozzá.
(#4) VaniliásRönk: Az AMD évekkel korábban is ezzel a tempóval számolt. A GF értelmezésem szerint csak tett azért, hogy ezt tartani is tudja.
(#6) Jack@l: 28 > 14nm váltás, ha tartani képesek arányaiban a tranyósűrűséget, akkor értelmezésem szerint adott méretű lapkán duplázási lehetőséget nyújt mind IGP, mind X86 terén. Emellett addigra minimum egy, de lehet, hogy két architekturális frissítésen is túl lesz a cég.
Nyilván nem fognak ráfeküdni arra, hogy Intel-verő X86 teljesítménnyel álljanak elő, de nyilván fognak minden fronton fejlődni.
(#8) derive:
Bár kíváncsi leszek, hogy lesz ez a 28nm-es gyártástech-hez képest. Jó lenne, ha legalább ezek az órajelek tarthatók maradnának.
-
vittorio7
őstag
Ez valóban jó hír.
-
QwErTy42
addikt
Szerintem pont ez az a plusz, amivel a hátrány jelentős része lefaragható. Így már nem lesz akkora előnye az Intelnek.
Ezután viszont várhatunk jó pár évet, míg a következő csíkszélességváltás eljön.
Addig viszont meg lehet mutatni, hogy ki hozza ki a legtöbbet architektúra szintjén a chipekből.Úgy érzem, hogy ez lesz az a momentum, ami fordulatot hozhat az AMD-nek.
Hajrá!
-
pakriksz
őstag
Az ARM-tól parázhatnak pedig, az intel alig bír lépést tartani az ARMokkal a jóval fejlettebb gyártástechnológiájával. Ha a GF(és a többi) elkezd ARM procikat gyártani, hasonló fejlettségű gyártástechnológiával mint az az intel, akkor az fájni fog az intelnek. Egyébként a jobb gyártástechnológia épp elég lehet az amd-nek ahhoz hogy épkézláb procit rakjon össze...
-
Jack@l
veterán
válasz
VaniliásRönk #4 üzenetére
Amíg épkézláb processzort nem húznak elő kalapból, addig nem nagyon kell parázniuk. A csíkzélessség csökkentés nem minden, sőt, egy idő után csak a macera lesz vele.
-
atti_2010
nagyúr
válasz
VaniliásRönk #4 üzenetére
Ez nem olyan nagy probléma hogy az Intelnél akkora kupaktanácsot keljen összehívnia miatta, legfeljebb azért mert a bérgyártásban tehetnek nekik keresztbe.
-
leviske
veterán
Gondolom a Samsung az ARM lapkák felépítését figyelembe véve fejlesztett. A GF viszont a saját útját minek a figyelembevételével választotta ki korábban? AMD? Mert ha igen, akkor gondolom, hogy ez a döntés rossz hír.
-
Meteorhead
aktív tag
Az Intel előnye kezd csökkenni a gyártástechnológiát illetően. Jövőre ők sem lesznek annyival a 14nm előtt.
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! AOC 24B1XHS 60Hz FHD IPS 7ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest