Új hozzászólás Aktív témák
-
t72killer
titán
Kérdés intel frontról: várható, hogy az alsókategóriás termékek (pl a nemsoká érkező Cherry Trail atomok) is támogassák majd a DX12-t? A picibb intel IGP-k is nagyon jönnek felfelé, lényegi segítség lenne a CPU-nak, ha egy kis terhet levennének a válláról...
-
válasz
bbTamas77 #179 üzenetére
Ez a felhős dolog engem is érdekel... Cell procikkal meg egy tonna nV ős-GPU-val lesz tele a szerverterem?
Elég meredeknek tűnik eredeti hardveren futtatni a régi játékokat, mivel ennyi erővel rakhattak volna minden PS4 mellé is egy PS3 lapot is.
Nagyon meglepődnék, ha nem lenne szó újra fordításról valamilyen formában... -
bbTamas77
aktív tag
Sony ismeri a legjobb a PS3 felépítését, egyszerűen miért nem gondolnak a visszafelé kompatibilitásra?
Értem én, hogy a PS1 és a PS2 felépítése annyira nem komplex, megoldható az emulálás.Kicsit nehezen hihető el, hogy felhúzni egy szerverparkot, és felhőben futtatni a PS3 játékokat. Ez megéri?!
Na és a szerverparkon milyen hardver vagy szoftver lesz ami képes futtatni egy PS3 játékot? Vagy egy hogyan kell elképzelni?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egy emulátor kifejlesztése túl drága a Sony számára is. PS4-re le lehet fordítani a programokat, de az nem kifizetődő a stúdióknak. Sokkal költségkímélőbb a felhő.
Az túlzás, hogy senki nem tudta programozni. A Cell is csak egy processzor volt. Van ennek egy normatív rendszerezése, ami TtT névre hallgat. Ez a Time to Triangle rövidítése, és arról szól, hogy egy nulláról írt motor esetében mennyi időre van szükség ahhoz, hogy használható legyen. Ez a PS3-nál egy év is lehetett, míg a PS4-nél csak egy hónap. Ez a legfontosabb technikai lépés a Sony szempontjából ebben a generációban. -
joysefke
veterán
A lényegen nem változtat: egy olyan listával kampányol a tag mint "bizonyíték" arra hogy a konzolok bírják az 1080p/60-at ahol a játékok fele még ki sem jött, vagy sub-FHD felbontásban futnak (ráadásul az adatok leginkább a fejlesztő marketingje mintsem valóság) és még ezt sem akaha elismerni, helyette nagy mellénnyel osztja az észt és néz hülyének másokat, ezt a listát is előrángatva "bizonyítékként"...
J.
-
joysefke
veterán
válasz
pakriksz #166 üzenetére
Az irományaid alapján megkérdőjelezem, hogy van bármiféle releváns személyes tapasztalatod aktuális PCs játékok terén. Én nap mint nap játszom, benne vagyok a témában olvasgatom a fórumokat, teszteket személyes tapasztalataim nagyjából összhangban vannak azzal, amit itt-ott olvasok, el tudom helyezni az új infókat, stb..
Ezzel szemben itt olvasgatom milyen sületlenségek vannak összehordva az irományaidban, a való világtól totálisan elrugaszkodva, aki meg megkérdőjelezi amit leírtál azt meg tapasztalatlanabbnak vagy ne adj isten butábbnak feltételezed. felettébb viccess...
Elkezdted valahol, aztán folytattad ott, hogy a 125-ös hsz-ben kioktatsz valakit és bedobsz egy oldalt
referenciaképpen. Nem is az a legnagyobb baj ezzel, hogy IGN, hanem az hogy az ott megadott adatok legalább felerészt még meg sem jelent játékokról szólnak és a megadott felbontás/fps a fejlesztő marketingje.Sorban megyek:
Alien: Isolation PS4: 1080p @ 60fps X1: 1080p @ 60fps
Eddig ez szép és jó, de a játék októberben jelenik meg... Érted a problémát?Assassin's Creed IV: Black Flag X1: 900p @ 30fps PS4: 1080p @ 30fps [6](with patch)
Nah itt van egy már megjelent játék, de 1080@60-nak nyoma sincs...Battlefield 4 X1: 720p @ 60fps PS4: 900p@ 60fps
Ez is megjelent, itt sem volt csoda.Battlefield: Hardline X1 1080p @ 60fps PS4 1080p @ 60fps
Itt gyönyörű értékek vannak, cserébe még nem jelent megBlacklight Retribution PS4: 1080p @ 60fps
Nah ez már megjelent, az FPS értékeket mondjuk higyjük el, cserébe gagyi a grafikája (PS4-en is)Call of Duty: Advanced Warfare X1: 882p @ 60fps (current build) , PS4: 1080p @ 60fps [13]
ez is szépen hangzik, kár, hogy még nem jött ki...Call of Duty: Ghosts X1: 720p @ 60fps PS4: 1080p @ 60fps (with patch) [15]
Dead Rising 3 X1 :720p @ 30fps
Az X1 exkluzív címnek most ennyi sikerült. Talán majd a DR4-re összeszedi magátDestiny PS4 : 1080p @ 30fps X1 : 1080p @ 30fps [18]
Nah itt sincs 1080@60 és még ráadásul ki sem jöttFolytathatnám de kb ez van végig...
J.
-
joysefke
veterán
.
-
válasz
pakriksz #167 üzenetére
Amit írok azt a cikkeből tudom, amit írok például innen is jön :
"Shuhei Yoshida, a Sony vezetője egy interjúban ugyanis elárulta, hogy a PS4 nem lesz képes befogadni a PS3-as lemezeket, mivel a két gép architektúrája teljesen eltérő. Pár játék majd elérhető lesz, de a többség nem lesz játszható."
A teljesen eltérő az azt jelenti számomra, hogy különböző Mindenhol ezt lehet olvasni HSW, TOM hardver, bármilyen nevesebb oldalon. Teljesen eltérő architektúra. ha hasonlít a PS 3-ra , kb ugyan annyira hasonlít egy mai modern AMD APU-ra -
válasz
pakriksz #167 üzenetére
Abunak és neked is szól. Most komolyan ha annyira hasonlít miért nem tudták megoldani a ps3 kompatibilitást visszafele?Inkább hasonlít a ps3 cellre mint a Pc re. Az én elképzeléseim szerint valahol a 2 között van, mert mint írtad nem vagyok programozó.És nem vagyok konzol szarozó sem, hanem a realitások talaján állok és élek. Mindenki erről harsogott már megjelenéskor, hogy egy konzol sem állt még ilyen közel a Pc hez mint ezek, míg a Ps3-nál mindenki arról beszélt , hogy senki nem tudja programozni mert cell és nem x86 .
A gépösszerakásodhoz no coment. Nem akarok én háborúzni veled , mert lehet amúgy jó arc vagy, de kérlek ezt a Pc összerakós témát ne erőltesd. Átlag gamer Pc. Minden háztartásban akad HDD meg hűtő nem kellilyen dumától leesek a székről
Elárulom neked hogy ma már a BOx ban vásárolt procikhoz sincs hűtő, csak ha külön feltüntetik. Egy átlag gamer PC be i5 4 mag és radeon 270x vagy gtx 760 kell ez a két komponens 80 -90 rongy.egy átlag gamer Pc az Xbox one ára, kb 140-150.Bemásolom neked mit írtam az előző kommentemben:
"GPU-t egy Pc gamer mi másra akarna használni hatékonyan, mint grafikára" PC gamer a hangsúly. nekem a GPU játszani kell érted?A Cikk a PC gyorsulásáról szól az új API-k nak köszönhetően és arról,hogy kevesebb teljesítményből gyorsabb grafikára lehet számítani.Olvasd el a saját kommentedet , amire ezt válaszoltam és megérted miért írtam azt neked.
-
pakriksz
őstag
Pedig bizony 2012 novemberétől adták át. Nem tudom honnan szeded ezt a februárt, és mint írtam köze nem volt a végleges hardverhez, még a cpu típusa sem stimmelt (jaguar helyett bulldozer).
Nem tudom feltűnt e, de az új konzolokon nem az x86 a fő számítóegység, hanem a GPU, és ahogy Abu is mondta, hasonlít a cellhez.PPU=x86, SPU=GCN GPU
Az a baj hogy mindig kiderül hogy az konzolszarozók, a begyepesedett, pc-től elvonatkoztatni képtelen emberek képtelenek megérteni hogy valami máshogy működhet mint a PC. Tudod a powerpc architektúra ami az előző generációban volt sem jelent semmi problémát, olyan utasítás készlet mint az x86 ezer éve szét van optimalizálva mindre a compiler.
Gépről mint írtam hűtő nem kell, adnak mindenhez, HDD is általában minden háztartásban akad, és a milyensége nem oszt nem szoroz játéknál...
Mit nézzek a grafikonokon? A cikk pusztán grafikáról szól, nincs benne gpgpu, tehát hogy jön ide?
Mire lehetne pc-n GPU-t használni grafikán kívül? Bármilyen erősen párhuzamosítható feladatra, mert ebben a gpu sokkal gyorsabb mint a cpu.
pár példaAmúgy jól gondolom hogy egyikőtök sem programozott még komolyabban (nem gpu-ra, akár simán cpu-ra)?
-
pakriksz
őstag
válasz
joysefke #165 üzenetére
"Akkor meg kéne nézned azt a listát amit te linkeltél nagy mellénnyel..."
Mit nézzek rajta még egyszer. Tudom hogy eldöntötted hogy a konzol szar, de engem nem fogsz meggyőzni a tények ellenkezőjéről.
Ott van 2 fos cod. Ott az MGS 5 (ezzel konkrétan játszottam is kicsit), az új wolfenstein, és még azon kívül párNem látok semmi tragikusat az AA-nélküli játékokban. Fiatalabb koromban még én is AA-ztam, hogy de jól hangzik hogy megy, de ahogy nőttek a felbontások eljutottam odáig hogy "minek?" annyira nincs látszata, hogy ha még tökéletesen is fut a játék akkor sem kapcsolom be, legalább kevésbé üvöltenek a hűtőventik
"
80 ezerért te csak gagyi irodai pc-t tudsz össreakni? Rossz lehet, én nekem eddig mindig sikerült kb ennyiből egy high grafikára-ra képes gépet összeraknom. Mondjuk nem is költöttem marketingbullshittes világítós hűtőbordás OC memóriára meg videokártyára, sem 20 ezer forintos hűtőventire ami ugyan olyan mint a gyári
-
joysefke
veterán
válasz
pakriksz #155 üzenetére
tényleg hihetetlen blődségeket tudsz leírni...
a listában megjelent játékok vannak.
Akkor meg kéne nézned azt a listát amit te linkeltél nagy mellénnyel...Egyébként érdekes hogy ezt a képminőség témát a PC-s nagy felbontások emlegetésénél is ugyan így ki szokás hagyni, de azzal valahogy nincs bajod.
Nem szokás kihagyni és ha ki lenne hagyva, azzal bajom lenne. PC-s játéknak natív felbontáson kell menni legalább high (vagy inkább very high) beállítások mellett, ez az elvem. Ha ez nem jön össze akkor vagy a monitor felbontása van túlméretezve vagy a VGA alulméretezve.
" ezt ráadásul alacsony élsimítás mellett hozzák össze a konzolok" nem mintha 1080p-nél szükség lenne az élsimításra. Na meg az átlagpc-ken általában 0 élsimítás szokott lenni, ami nem gond, hiszen a nagyobb grafikai részletesség, vagy egy nagyobb aniso szűrés 1000x többet számít, mint a túlhypeolt e-penis mérő AA.
Mondj még ilyet. PCn játszani élsimítás nélkül? Natív felbontás AA nélkül PC-n tragikusan néz ki. FULL HD-nak is kell a 4x AA.
"alsó-középkategóriás i3 és videókártya" és? az írt 80 ezres keretbe be is fér egy ilyen. Mi a probléma? (ja nem fér be, jajj egyre drágábbak a pc-k
Rövid tranziens időszakoktól eltekintve a PC-k egyre olcsóbbak. 80E Ft még irodai PC-ből is messze átlag alatti gagyi nemhogy gamer PC-ből. Ebben a topikban rajtad kívül soha senki nem gondolta, hogy a next gen konzoloknak a 80E Ft-os irodai PC-k lennének az ellenfelei...
J.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pedig inkább hasonlít a Cell koncepciójára, mint egy mai átlag PC-re. A Cell egy heterogén módon programozható többmagos processzor. Van 1 LOC és 6 TOC magja, és még 1 TOC a hangokra. A PS4 APU-ja ugyanez csak 8 LOC, 18 TOC és 3 audió DSP magja van.
Az ISA szinte mindegy, főleg egy konzolnál. A felépítés a lényeg. Persze előny valahol, hogy AMD64 és GCN magok vannak benne, mert ismert ISA-k, de ha nem lennének ismertek, akkor is megtanulnák. -
válasz
pakriksz #162 üzenetére
Sony ps4 fejlesztői kitteket 2012 februárjától adták át. 2.5 év , igazad van nem 3.
NEM CELL-ről beszélünk. Ez egy x86 architektúra. Blődségeket hordsz össze , még olvasni is fáj. Olvasd már el miket írsz és próbáld értelmezni.Összehordasz annyi dolgot amik mögött tartalom nincs.Vicc kategóriába tartozik az Átlag 100 ezres gamer pc. 35 ezer forint egy 750 TI / 260x ami játékra ( nem Átlag)belépőszint. Szintén belépő szint egy 4 magos proci + alaplap, amire számoljunk 45 ezret. Marad 15-20 ezred memóriára, házra, tápra, hűtőre, HDD-e és beviteli eszközökre. most komolyan képes vagy ilyen dolgot leírni ide? Szerinted én nem vagyok tisztában az árakkal? Rakj már össze nekem egy átlag gamer Pc-t ma 80-100 ból. Várom a konfigodat. De átlag legyen, ne belépő.Sőt még belépőt is összerakhatnál. arra is kíváncsi vagyok.
GPU-t egy Pc gamer mi másra akarna használni hatékonyan, mint grafikára....LOL Amúgy meg a hatékony kihasználásra olvasd már el a cikket amihez kommentelsz légy szíves. Nézd meg a 2 képet a grafikonnal. Erről szól. -
pakriksz
őstag
átlag gamer pc olyan 80-100 körül van. Van pár gamer körülöttem, szinte senki sem ment soha 120 fölé.
De CELL-ről beszélünk, ugyan is az APU a cell folytatása (általános cpu magok, specializált egységek mellett PPU-SPU CPU-GPGPU rémlik?)
GPGPU 10 éve max elméletben volt ismert. Kb 2009 környékén kezdték gyakorlatban is próbálgatni, de akkor a hardver még igen csak alkalmatlan volt általános célra.
"A fejlesztő kittek minimum 3 éve kint vannak a programozóknál" LOL
még 2 éve sem lehetett tudni milyen hardver lesz az új konzolokon. De hogy tényeket írjunk ne csak kitalálációkat: a ps4 első development kit-jét (aminek nyilván köze nem volt a végleges hardverhez, annyira hogy bulldozer cpu volt benne, nem jaguar), 2012 novemberében kezdték el szállítani(ez nincs 2 éve), és még ma sincs kész, ha jól tudom a trueaudio egységet mostanában lehetett elkezdeni használni.
A végleges hardver a konzol kiadási dátum előtt alig pár hónappal lett fixálva.Jöhetnek pc-re az erős hardverek, és az új API-k, a klasszikus CPU-PCIE-GPU felépítés miatt a GPU-t ugyanúgy csak grafikára lehet hatékonyan használni( a Kaverire meg valamikor kijövő broadwell-re nem lehet építeni), míg konzolon nem csak arra.
-
válasz
pakriksz #157 üzenetére
Átlag gamer PC . Gondolom nem irodai felhasználásról beszélünk.Ott a link. 150 ből minőségi konfig amin elfuttatsz mindent.
Ezek a konzolok közelebb állnak a PC-hez mint eddig bármi más.Itt nem CELL ről beszélünk, mint a ps3 esetében. Az általad említett GPGPU 10 éve ismert és használt és folyamatosan fejlődő dolog, évek óta jelen van.
A z új konzolok 1 éve piacon vannak és másfél éve mutatták be őket a nagyközönségnek . A fejlesztő kittek minimum 3 éve kint vannak a programozóknál. Mire megtanulják kihasználni őket (LOL)addigra fejlődik tovább a Pc ipar.Jönnek az erősebb hardverek és az új low level apik. Megmarad vagy nőni fog a most jelenlévő szakadék, ez az én pesszimista képzetem. -
pakriksz
őstag
MAC-re volt pár játék, és ugye 2006-ig az is powerpc volt. Amúgy teljesen mindegy, hogy mit programoztak rá, programoztak.
A konzoloknak annyira köze van már jelenleg is a GPGPU-hoz, hogy az van bennük, csak használni kéne... (tudod GCN architektúra, ami direkt erre gyúr, azért nőtt egy kicsit a GCN-es radeonok fogyasztása...) -
Sir Ny
senior tag
"Régi CRT-kre, meg ős-LCD-kre gondolsz? Egyéb esetben ha csak úgy gép nélkül hegyekre állnak a monitorok(2-3 darabnál több van), csak egy informatikai kéjbarlangot tudok elképzelni"
Kozel sem. En konkretan 2-3-4 meglevo asztali szamitogepre gondolok csaladonkent, es 0 TV-re. Ez az, amit en latok. Ha valaki vesz egy gamer gepet, akkor ahoz nem kell monitort vennie, mig konzolhoz kell egy TV (??).
Ahogy en tapasztalom, pont forditva szokas, mint ahol Joshi tapasztalja, hogy nincs monitor, de van TV.
-
mekker
őstag
Régi CRT-kre, meg ős-LCD-kre gondolsz? Egyéb esetben ha csak úgy gép nélkül hegyekre állnak a monitorok(2-3 darabnál több van), csak egy informatikai kéjbarlangot tudok elképzelni
Nálam egy nagy ledes lcd-tévéről megy lent a gép, de szerintem marhára nem praktikus, legalábbis nehéz megszokni.
@pakriksz
Ja, mert PowerPC-re marha sok játékot, meg programot írtak a konzolokon kívül...Konzoloknak meg a GPGPU-nak nem hiszem, hogy belátható időn belül túl sok köze lesz egymáshoz. -
pakriksz
őstag
Meg olyan multiplatformot sem tudsz mutatni amit különösebben optimalizáltak volna a konzolok hardverére, és nem a pc-s/lastgen verziót gyorsportolták volna át... így persze hogy nem fut jobban.
Amikor a konzolok az életciklusuk közepéhez érnek, nem csak dx12 lesz, hanem esetleg eleve nextgen konzolra írt, és a hardver képességeit kihasználó játékok.
Azt kellene elfogadni, hogy az optimalizáció nem hiphop megy(főleg nem ha teljesen új, eddig kevéssé ismert gyakorlattal kell programozni(gpgpu, közös címtér)), lásd az előző generáció első játékait, és a végsőket, eleve még a fejlesztői környezetek sincsenek 100%-ban készen.
Átlagos pc nem hiszem hogy 130-150 lenne, sokkal inkább 80-100 környéke.
-
pakriksz
őstag
Nem keveset, semmit nem tud róluk. Eleve az is erős laikusságra vall, hogy azért PC-zi a konzolt, mert x86 proci van benne. (az nem tűnik fel neki hogy az előző konzolokban pedig sokatmondó nevű powerPC processzor volt... bár).
Na meg az is hogy le írja hogy "nincs mit tanulni"... mintha PC-n hemzsegnének a GPGPU-s programok, meg a konzolos low level API-k, meg a közös címteres rendszerek.
Ilyen egzotikusnak látszó hardvereket akar, amik bár alig különböznek a PC-től, de olyan jól hangzó nevük van.
Ha az amd x86 helyett csinált volna egy saját utasításkészletű de ugyanilyen processzort, akkor az talán jó lenne. (bár legtöbb "újkonzol szarlassú, sima pc"-ző embernél általában csak az lenne a jó hogy ha intel és nvidia által gyártott hardver lenne benne)
-
pakriksz
őstag
válasz
joysefke #149 üzenetére
a listában megjelent játékok vannak.
az MGS V-t (asszem annyi) volt szerencsém élőben látni, hidd el, nem volt gond a képminőséggel sem
(mondhatnám hogy rohadt jól nézett ki)
Egyébként érdekes hogy ezt a képminőség témát a PC-s nagy felbontások emlegetésénél is ugyan így ki szokás hagyni, de azzal valahogy nincs bajod.
" ezt ráadásul alacsony élsimítás mellett hozzák össze a konzolok" nem mintha 1080p-nél szükség lenne az élsimításra. Na meg az átlagpc-ken általában 0 élsimítás szokott lenni, ami nem gond, hiszen a nagyobb grafikai részletesség, vagy egy nagyobb aniso szűrés 1000x többet számít, mint a túlhypeolt e-penis mérő AA.
"alsó-középkategóriás i3 és videókártya" és? az írt 80 ezres keretbe be is fér egy ilyen. Mi a probléma? (ja nem fér be, jajj egyre drágábbak a pc-k
)
-
Sir Ny
senior tag
Egyebirant peldaul az NV pajzson / pajzstablettan is lehet PC-n jatszani, nem kell hozza eppen monitor. Mondjuk egy vonaton, ahol eppen nincs monitor, se TV.
(persze meg kell tudnia mozgatni 1920*1200 pixelt. Aztan nem tudom, mire jo ez a sok pixel ha az ember streameli a jatekot, csak a savszelt eszi meg a kitomoritest a kliens oldalon) -
joysefke
veterán
válasz
pakriksz #125 üzenetére
Ha már ekkora nagy mellénnyel oktatsz valakit akkor igazán megnézhetted volna a linket amit az "igazad" bizonyítására dobtál:
-A játékok 2/3-a még meg sem jelent az 1080p@60fps meg csak a kiadó marketingje, ráadáaul az hogy 1080p meg 60 fps az még nem bír döntő kifejezőerővel a képminőséggel kapcsolatban (effektek/textúrarészletesség/élsimítás etc).
-Ami meg már megjelent és komoly grafikával rendelkező játék ott álltalában nem 1080/60fps áll és ezt ráadásul alacsony élsimítás mellett hozzák össze a konzolok.
Másrészt meg nem "átlag PC-kről" hanem játékra vásárolt gépekről beszélünk, ode meg be kell férjen egy alsó-középkategóriás i3 és videókártya...
J.
-
szmissz
senior tag
válasz
bbTamas77 #140 üzenetére
Fú, majd a memória elhozza a csodát, tutira! Minek is bele egyáltalán GPU, memóriából meg kell oldani és kész.
Na, megint kiszállok, 25+ éve vagyok benne a témában, percre készen minden infóval, nincs nekem már ezekhez a meccsekhez türelmem.
Egy újszülöttnek minden vicc új, nagyon jó, hogy hinni akartok valamiben, de a számítástechnikában nincsenek csodák. Flopsok vannak, oszt kész. Bírja, vagy nem bírja, ennyi.
-
bbTamas77
aktív tag
Nem volt pénz fejleszteni, nem mertek kockázatot vállalni drága gépekkel, nem akartak bukni a hardveren. Ezért kaptuk ezt a két alsókategóriás szart.
Fejlesztők kérése volt, hogy legyen PC-hez közelibb hardver, vagy legalább ne legyen ennyire 'Speciális', lásd PS3, vagy Xbox 360.
Nincs mit kitanulni, azok az idők elmúltak.
Jaj, nagy sóhaj.
Koherens memória előnyeinek kihasználásának még csak nagyon a felszínét kapargatják a fejlesztők, ez nagyon új dolog, és erre külön csapatokat állítottak rá, hogy ennek előnyeit kutassák és kihasználják, lásd Sony, vagy MS.
-
szmissz
senior tag
X86 pécék a konzolok most. Nincs mit kitanulni, azok az idők elmúltak.
Ezek nem célhardverek a szó klasszikus értelmében, hanem egységes konfigurációk, polcról válogatott alkatrészekből.
Nem volt pénz fejleszteni, nem mertek kockázatot vállalni drága gépekkel, nem akartak bukni a hardveren. Ezért kaptuk ezt a két alsókategóriás szart.
-
Joshi
titán
Nézd ha hardcore játékos vagy és 120Hz-es monitoron 120fps kell akkor nyilván nem konzolt fogsz venni. De az is tény hogy 150k-ért nem lesz olyan PC-éd ami ezt tudja. Értem én hogy a PC pártiak azt akarják hangsúlyozni hogy a PC jobb ezért meg azért, de amennyivel jobb annyival drágább is.
De még mindig nem értem hogy jön ehhez a topikhoz a konzol vs PC pro kontra dolog. -
Joshi
titán
Nem tudom miről beszélsz, a konzolok hardvere célhardver nem igazán ésszerű egy az egyben összehasonlítani egy PC-vel. Arról nem is beszélve hogy 5-8 évig biztosan tudsz játszani vele durván 150k+játékok összegért. Azért én megnézném hogy egy 150k-s PC mire elég most nem hogy 5-6 év múlva.
Egyébként nagyon rossz helyen akarod kifejteni a téziseidet ugyanis ez a topik a DX12-ről szól.
-
válasz
pakriksz #123 üzenetére
Nem tudok neked egy multiplatformot sem mondani, ami egy átlagos Pc-n( ami mondjuk legyen 130-150 K monitor nélkül) NE futna jobban, vagy minimum úgy, mint az új generáció konzolokon ( értsd , vagy szebb , vagy stabilabb , vagy gyorsabb ...vagy mind együtt) És ez a jelen, mi lesz itt, mire ezek a gépek az életciklusuk közepéhez, vagy végéhez érnek. Addigra Pc-n elméletileg itt lesz a Dx 12( 1.5 év ) meg a Mantle, amik gyorsítani fogják a játékokat még inkább..
Nincs itt ezzel semmi gond. Azt kellene megérteni a konzolok teljesítménye ( nem a játékélményről beszélek) mellett kardoskodókat és ELFOGADNI hogy nekünk azt kell ennünk, amit nekik főznek, sajnos. -
Joshi
titán
válasz
pakriksz #123 üzenetére
A konzol soha sem gyenge a megjelenésének pillanatában de pár év múlva már az. A mostani új generációs konzoloknak se az a betegsége hogy sz@rul néznek ki a játékok hanem jóformán nincs is játék rájuk.
És még egy fontos momentum hogy a konzolok haladnak a PC felé és nem fordítva.
Egyébként teljesen vállalható egy konzol is akinek bejön a gamepad irányítása. -
pakriksz
őstag
1. átlagpc- az olyan 80-100-k ból kihozható pc, monitor és perifériák nélkül.
2. látom te sem tanultad meg a google használatát Első találat egy egész jó lista -
pakriksz
őstag
"A Játékok FPS számai és a felbontások tényként beszélnek."
Igen? Valahogy az átlag pc-ken nem látok 1080p-t stabil 60 fps-el olyan gyakran mint a ps4 játékoknál... sőt stabil fps az elég ritka önmagában pc-n.
Bírom ezt hogy megmondják hogy a konzol gyenge, de pár elcseszett multiplatform játékon kívül mással nem tudják bizonyítani. Egy exkluzív jól kinéző játéknál csak nagy csönd van.
-
Igen sok dologban egyetértek veled és igazat is adok.
Pont ezt mondom én is neked, hogy hogyan fejlődhetne a Hardver ipar és a PC, ha nincs miért fejlődjön?A másik meg hogy az új apikkal nőni fog ez a teljesítménybeli különbség, Igaz az is, hogy egyben kell néznünk a játékosokat, függetlenül platformtól, de mindenkinek meg kell adni azt ami jár. Te is jól tudod, hogy az előző generációnál mostoha gyermek volt a PC , mert silány portokkal jöttek át a fejlesztők, nesze semmi fogd meg jól
Én játszok konzolon is, van egy WII U és egy PS3 is a pc mellett.Szeretem őket, nincs ezzel semmi gond.
Vannak példaértékű fejlesztők , akik tudják, hogy ha írnak egy játékot azt az adott hardveren ki tudják használni akár a maximummal. is. Pl erre jó példa lesz az érkező Witcher 3, amire a fejlesztők már korai stádiumban kijelentették hogy PC-n fog igazán csak tündökölni a game. Egy Pc-s se fog szerintem tüntetni azért, mert az ővé szebb az adott gépen,mert tudja hogy mindenki megkapja a pénzéért azt, ami jár.
Amúgy megértem az álláspontodat és még egyszer mondom igazad van benne, nehéz és kőkemény dolog lett a játékfejlesztés, ugyan olyan piaci feltételekkel, mint ma bármilyen területen a versenyszférában..
Ezt el kell fogadniuk a fejlesztőknek is, bármilyen nehéz dolog. Amióta így kinőtte magát a konzolpiac, megváltoztak a körülmények is. Szerintem sok stúdió azért zárt be, mert nem tudott lépést tartani ezzel a kőkemény és gyors változással. -
szmissz
senior tag
Nem is kaptam választ a kérdésre...
Még jó, hogy nem kértem tőle a Naughty Dog melóról valami bizonyítékot, mert még a végén ott is nagy hallgatás lett volna.
Pedig biztosan nagyon ügyesen takarított!
A Pc gaming soha nem volt ilyen egészséges és virágzó, mint az elmúlt pár évben és a következőkben. (Illetve, mint mondtam korábban, a kilencvenes években utoljára.)
-
SityiSXT
őstag
Tegnap jött ki egy cikk a Project Cars kapcsán, amiben pont a futásteljesítményt elemzik. PS4-en megvan az 1080p@60fps, Xbox One-on még(?) nincs. A konzolokon 60 000 poligonból áll egy autó, PC-n ez a High beállításnak felel meg - Ultrán viszont 2-300 000-re emelkedik a poligonszám. Az nVidia a partner ennél a játéknál (TWIMTBP logo egyelőre nincs a játék elején), így Mantle nincs, csak DX11. Ha elérhető közelségbe kerül a DX12, akkor lehet, hogy elkészítik azt a verziót is.
-
DudeHUN
senior tag
Szándékosan neked válaszoltam, mivel ezzel a véleménnyel te voltál az utolsó hozzászoló. Nem csak a te hsz-ra reagáltam.
Azért írtam, mert szvsz alapvetően rossz szemszögből nézitek a dolgokat. Csak a PC irányából. Persze lehet külön foglalkozni a PC-s és a konzolos piaccal. Meg a többivel. Viszont alapvetően az egészet kellene nézni. A konzolok nem visszafogják a fejlődést, hanem ők is bele tartoznak. A tartalomgenerálást és Cerny-t is azért hoztam fel, mert nem feltétlenül az a probléma, hogy egy 3Tflopos hardvert csutkára kihajtson egy engine. Hanem, hogy ezt megtöltsék tartalommal és belátható időn belül elkészüljön mind a motor, mind az assettek tengere. Tehát a játék. Ehhez ki kell találni új módszereket, hogy gazdaságos és viszonylag gyors legyen. És ne csak erőforrás (+szilícium és energia) pazarlás legyen a dolog. Hogy a játékosok és a fejlesztők/kiadók is jól járjanak. Nem spúrságból ilyenek az új konzolok. Mindegyik.
Lehet verni az asztalt, lehet mondani, hogy az új konzolok miatt nem használják majd ki a 4-500 dolcsis VGA-m. Pedig nem igazán ez a helyzet.Persze mindenki pénzért dolgozik. Mindenki többet akar. A nehezen összegürizett pénzéért meg minőséget természetesen. De nézzünk már a dolgok mögé. Főleg egy szakmai oldalon. Vannak humán és technológiai korlátok is. És nem feltétlenül a teljesítményre gondolok. Nem tudom mit dolgozol, de átálni valamire nem lehet csak úgy pikk-pakk. Főleg, ha nincs meg hozzá a háttered is.
Az indie játékok nem fogják eltartani az ipart bármennyire öteletesek és frissnek hat néhány. Nem fognak miattuk hardvert fejleszteni és eladni sem. Még egy Ocolus Riftnek is kellett egy Facebook. Ami aztán tényleg fejlődés és innováció. A jövő. Mégsem ment volna kicsiben, összedobált pénzből.
Fejlesztőknek ott a PC azt mondod. Igaz. Viszont rengeteg fejlesztőnek nem pálya a platform. Nincs meg a közönsége egyes stílusoknak. Vagy egyszerűen az emberek akik fizetnek a termékért nem azon játszanak. A japán videojátékos piac bevételének nagyobbik fele már a mobil szegmensből keletkezik!
Akinek nincs pénze ne fejlesszen? Ez egy ördögi kör nem? Ha PC-n nincs meg a bázis mindek fejlesszen oda, amikor a konzolon jön neki belőle a pénz és most szélesebb karokkal várják, mint valaha?
De mondom. Szerintem nem lehet ennyire szétválasztani a konzolt és a PC-t, ahogy páran itt csináljátok. Ez azért összetettebb.Tegye fel a kezét aki megvette az utóbbi idők egyik legjobb shoot 'em up-ját PC-re. Magyar fejlesztés. Minőségi játék. Remek játék! A Shine Mora csak PC-a fejlesztésként esélytelen lett volna.
Persze ez csak az én véleményem, amit teljesen még ebben a wall of textben sem tudtam kifejteni.
-
Nem értem ezt miért nekem címezted , mert kb nem tudom hogy jönnek ide a fejlesztőstúdiók és az emberek.Tisztában vagyok mennyien dolgoznak egy egy játékkal nem értem honnan jött ez le neked hogy nem.
De reagálok rá és elmondom a véleményemet.
Most komolyan kit érdekel az ,hogy menyibe kerül nekik a játék és hogy szegényeknek mennyi meló. Miért én nem melózok a pénzemért? De!! Napi 12 órát is.
Amikor bemész a boltba kenyérért te foglalkozol a molnárral és a pékkel aki sütötte?
Hatalmas biznisz ez a konzol ipar, mindenki ki akar belőle hasítani magának egy-egy darabot. Sokkal több játékot adnak el ,sokkal többért mint régen. Pillanatok alatt egy-egy csapat világsztár lesz vagy elbukik, lásd Crytek.
18 ezer egy kezdő cím és napokon belül hatalmas eladásokat produkál világszerte, a mellékes online lehúzásokról, giftekről stb ne is beszéljünk, ami sokszor megduplázza egy egy játék árát.
Akinek nem megy, az ne fejlesszen .Ha nincs rá pénz, akkor nincs .Ott a Pc, mi szeretettel várjuk,csak hát ugye ez már nem olyan zsíros bödön mint a konzol
.Érdekes módon Steamen rengeteg innovatív játék van, amit kis költségvetésből fejlesztenek, remek hangulattal(.Elég ránézni a korai hozzáférésre.) Azért mert nem várnak éveken belül milliárdokat, mint ahogy ma szokás lett.
A másik meg ,amit nem értesz meg hogy PC felhasználóknak nem az 500 dolláros hardver a gond , hanem hogy ez hardver fogja nekik diktálni éveken át a játékok minőségét.És DE a PS4 gyenge . A Játékok FPS számai és a felbontások tényként beszélnek. Aki fejleszt, az tegye valóban skálázhatóvá a játékot, legyen szebb, legyen gyorsabb PC-n és akkor senki nem fog rinyálni hogy fos átiratok jönnek mint ahogy az volt az előző generációnál is az utolsó 3 évben.( És gyanítom , hogy lesz is pár éven belül.) Mert arra azért jó a PC-s társadalom , hogy eltartson jó pár hardver gyártót. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ugyanaz a probléma, mint az animációs filmeknél. Ott is volt egy időszak, amikor a vállalhatatlan szintre emelkedett a tartalom elkészítésének költsége. Új megoldások kellenek erre. Talán kiindulhatnánk az animációs filmekhez használt technikákból.
(#102) Loha: LOL ... Nem jártam még Phoenixben a mai napon.
-
DudeHUN
senior tag
Ebben a gyenge 7 évben is olyan fejlesztők, kiadók adták be a kulcsot akik nem voltak kis nevek. Mert már a PS3/360-ra való fejlesztés is pénztemető volt sokaknak. Minden AAA büdzsét kapott, de a fele zakó volt.
Nem az engine a baj. Sőt Cerny egy interjúban elmondta a gépnél (PS4) kifejezetten szempont volt a PS1 korszakhoz közel hozni egy-egy grafikus engine kifejlesztését. Az assettek gyártása embertelen meló ma már. Erről is beszélt nem egy fejlesztő. Annyi részlet van és olyan minőségben kell őket elkészíteni, ami a AAA fejlesztéseknél rengeteg munkaóra. Az meg nem vicc, hogy az aktuális Assasin Creeden vagy a GTA-n több száz ember dolgozik.
A másik meg. Nem csak azokra a stúdiókra kell gondolni, akik megtehetik a 200x teljesítményre ugrást is. Bár lehet nincs is olyan. Pl. a japán fejlesztőknek az előző generációra való ugrás sem volt egy leányálom. A Sonynak (és az xbox csapatnak) nem csak pár stúdiót kellett figyelembe vennie a gépek tervezésénél.Az meg a másik, hogy a hardveres része nem tudom miért nem érthető. A PS4 nem gyenge. 2013 nyarán rakjál bele erősebb vasat abba a dobozba és add 500 dollárért. Ja és ne bukj rajta, mert veszteséget nem engedhtesz meg magadnak. Sok sikert.
-
mekker
őstag
Hát azt nem hiszem el, hogy maga a konzol gyengesége miatt lennének mosott fos kinézetűek a játékok. Egy rendes játékmotorban van skálázás, a textúrákat meg multiplatformnál már alapból nem a minimum hw-ra rajzolják meg, hanem a nagy textúrákat skálázzák lejjebb.
A hardveres rész kicsit túl van spilázva szerintem.Itt nem 50Mhz risc procis chipre programoznak, úgyhogy nem elsősorban maga a hardver határozza meg a fejlesztést, hanem maga a PS4/Xbox fejlesztői környezete. Én nem vagyok játékfejlesztő, de valahogy nem tudom elképzelni, hogy adott egy tök átlag x86 konfig bennük, és azt tanulmányoznák hónapokon át. Jó azt meg kell oldani, hogy rendesen elfusson rajta a játék, de nem hiszem hogy multiplatform szinten ez a "lebutítás" visszafordíthatatlanul lenne csak megoldható.Nem tudom mennyire van jelen ez a probléma mostanában (PS3 Xbox kivonulási évei az több szempontból is más tészta szvsz), mert nem igazán játszok újabb játékokkal, de ahogy elnézem vannak szép dolgok PC-re.
-
Az a gond, hogy egy PC gamernak nem 120 ezres gépe van. de olyan szintű játékokat kap rá sajnos ezen okból kifolyólag, amit írtál.Ergo visszafogják a PC játékok minőségét a konzolportok, de mivel a konzol a pénzhozó a siker játékok nagy része konzolport. Ezért várnának el a Pc-sek olyan konzolokat, amik a megjelenésükkor legalább már előrelépést mutatnak az aktuális PC -k hez képest teljesítményben, nem pedig az épp futó középmezőnnyel próbálnak küzdeni már most. És ezeket a konzolokat sem 3 évre tervezték, hanem minimum 5 de inkább több, mire kijön az új nextgen. Ráadásul az említett cikk épp arról szól , hogy a Pc-k gyorsulni fognak az új APIk miatt,tehát még inkább nőni fog a szakadék. ha már most ez megy mi lesz itt mondjuk 4-5 év múlva?
a felbontás pedig :[link]
Egyébként szerintem sem annyira mérvadó a dolog. Az Apikhoz szerintem is így kell hozzáállni, várjuk szeretettel. -
mekker
őstag
Nem oltásból mondom, de szerintem marhára nem érted miről is beszélnek a többiek.
1. A 120 ezres konzolnak az a célja, hogy a 120 ezres PC-kkel versenyezzen teljesítményben (nem a 180-200 ezressel..), szolgáltatásokban és kényelemben. Ezt meg is teszi. (egyébként meg tévés gamelésnél marhára mindegy, hogy 720p 900p vagy 1080p, mert nem fél méterről nézed)
2.A PC hardverből 1,5-2x ennyit simán ki lehetne hozni, csak mára már kissé elavult a szoftveres környezet (meg a hw. sem egységes sem teljesítményben, sem felépítésben). Ezért szórakoznak most az új APIkkal.
3.Nem ördögtől való dolgok ezek az új low-level apik, teljesítménynövelés mellett az a céljuk, hogy az elődök hibáit kijavítsák (lsd.: egyszerűbben és rugalmasabban lehessen a programozói munka során használni, kevesebb legyen a szoftveres gát és ha valami buggol, ne kelljen szívnod fél napot, hogy kitaláld mi a baj). -
bbTamas77
aktív tag
Sehol nem írtam, hogy PC-re nem fejlesztenek, csak azt írtam, hogy könnyebb konzolokra fejleszteni.
összes nagy új konzolcím csúszik
Hol írtam, hogy nemfognak késni a konzol játékok? Sehol, nem is említettem.
De ha már említed PS4-nél elkészült a nyitókínálatra a nagy címek.
-
Peat;)
veterán
válasz
bbTamas77 #108 üzenetére
Az a gáz hogy a gyakorlat csúnyán megruház téged: gyakorlatilag az összes nagy új konzolcím csúszik, ennyit arról mire rémálom fejleszteni. Ráadásul soknak lesz pc variánsa is ami alig jelent bevételt, mégis elkészítik. Ha annyival komplexebb munkát kívánna meg a pc-s átirat akkor nem adnák ki a valóban alacsony eladások miatt. Ez van amikor mondasz valamit, de a gyakorlat meg csúnyán cáfol.
Én azt látom hogy minden új konzolnál kell idő mire elkészítik azt a motort amit utána végig tudnak használni szinte a konzol egész életciklusa alatt, az új konzoloknál ez az idő semmit nem rövidült le. Majd ha meglesz ez a motor akkor gyorsulnak a fejlesztések. De ez pc-re éppen így jellemző, lásd unreal motoror játékok régebben, vagy a mostani nagy kiadók évente megjelenő játékai. És én nem találgatok, azt írom le ami történik. -
válasz
sayinpety #101 üzenetére
Elfogadom amit mondasz,de lassan 3 éve ezt kapjuk hogy válság van, amiből pc-s oldalon annyit érzünk, hogy a mai játékok már egy középkategóriás kártyával is szépen ,high beállításokon futnak.
Reménykedik mindenki hogy lesz is jövője a dolognak. Remélem hogy ez a jövő egyre inkább "eltávolodik" és függetlenedik a konzoloktól, de sajnos ez szerintem ez pont fordítva lesz.
Amúgy lenne még egy kérdésem ehhez. Szerinted ez a hardver gyártóknak érdeke? Ez a low level API? Mert szerintem nem igazán , pont az adott dolog miatt, amit mondtam.Elméletileg ( mivel eléggé visszanyúló támogatottsága lesz pl a dx 12 nek, ezért a mostani kártyákon nőni foga teljesítmény nem ? Ergo nem lesz szükség új kártyákra ha bejön a dx12 , mert nőni foga kihasználtságuk. ( szerintem egy 4 éves I7 procival és egy 40-50 ezres kártyával lazán lehet tolni a mai játékokat high grafikával.)Amúgy nagyon irigyellek hogy az egyik kedvenc stúdiómnál dolgoztál, mármint játékok szempontjából. Szívesen olvasnék egy Logout blogot hogyan sikerült és miket csináltál, milyen az élet a csúcson
-
joysefke
veterán
Ne értelmezd félre amit írtam, nem az "NV csodadriveréről" beszéltem, hanem arról, hogy az AMD DirectX drivere több CPU teljesítményt fogyaszt mint az NV DirectX drivere, ergó ahogy CPU limites környezetbe kerülnek a kártyák az AMD kártyáján arányaiban jobban fog esni az FPS. Ennyi.
J.
-
sayinpety
tag
Azert fizetnek, hogy ne hetkoznapi halando fejjel gondolkodjak.
A PCnek van jovoje. Nem hagytam volna ott a Naughty Dogot csak a tobb penzert. Uj kihivast akartam PC fokusszal. Ma nem latszik ez a jovo, am hatarozottan allitom letezik. A PC gaming csak egy ujabb idoszakos valsagban van. Kilabal majd belole.En nem designer, producer vagyok. Nincs beleszolasom a jatekmechanikaba, uzleti modelbe. Esetleg annyi, hogy mi lehetseges az enginenel.
-
sayinpety
tag
Jatekfejlesztokent mondom a Mantle az egyetlen API, ami ma hasznalhato PCn. Amig megkapom a teljesitmenyt, nem erdekel mennyit reklamozzak.
Semmit sem segit a 340es Nvidia driver, ha nem hasznalsz deferred context pathot az engineben. Amennyi hatranya van, ne varja el senki, hogy beepitsem. No a latency, no a microstuttering, rosszabb lesz a minimum. Ezek nem erik meg csak azert, hogy 10%-ot javuljon az average fps. Az implementacio is nagyon nehez. Sokkal tobb ido, mint a Mantlet beepiteni. Az Nvidia is jobban tette volna, ha tervez sajat low-level APIt. Gyorsabban beepitheto es sokkal jobb lesz a sebesseg.
-
pakriksz
őstag
dx11 overhead-jét nem lehet nagyon már csökkenteni. Amit az nv csinált az kamu, parasztvakítás átverés. Max úgy működhetett hogy pár hónappal azelőtt direkt visszafogták a szokásos játék optimalizációk driverbe integrálását, egy ideig, majd egyszerre kidobták és mutogatták hogy na lásd elértünk 10% gyorsulást(ha feltételezem gyári sunyituningot nem alkalmaztak, mert azzal már egyszer lebuktak
).
Ez olyan mint az akciós termék aminek akciókor felemelik az árát, így akciósan pont ugyanannyiba került mint akció nélkül, de még is rá lehet rakni hogy -x% -
joysefke
veterán
AMD szimpatizánsként mondom a Mantle egy egyszerű marketingeszköz (volt): most az AMD egyel több hívószót tud a dobozon feltüntetni illetve nyilván van pár tízezer félművelt játékos akit azzal az ígérettel meg elehet vezetni, hogy "majd" milyen jó lesz. A Mantle jelenlegi terjedési üteméből arra következetnék, hogy nem lesz hosszú életű.
Ami az AMD tábor igazi érdeke lenne, az az lett volna, hogy a DX11 driverüket rendberakják és drasztikusan csökkentik a driver CPU overheadjét, mondjuk Nvidia szintre. Bár egy ilyen megmozdulás nem WooooW meg hűűű meg háá reakciókat váltott volna ki az iparból, hanem valami olyasmit mint a mikrolagg téma: "ezt már rég megkellett volna tenni" meg "innentől ezt is mérni fogjuk"
J.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Mantle az egyik megoldás.
A fejlesztő számára van egy teljesítményszint, amit el kell érni. Mindegy mennyi, de az a terv, hogy xy sebességgel fusson a játék xy PC-n. Mivel DX11-ben nem látják a teljesítménykritikus tényezőket, így nem tudnak hatékonyan optimalizálni. Ezért kéri 75 ISV a Mantle-t, hogy beépítsenek egy ilyen back-endet, azt leprofilozzák teljesen, és megtalálják a motorban azt a többletterhelést, amit DX11 alól nem látnak. Ez nagyjából három hónap munka, és fixen gyorsul a DX11 kód is. Az nem számít, hogy az optimalizálásra a Mantle adta a lehetőséget. A cél szentesíti az eszközt. Aztán lesznek fejlesztők, akik ha már foglalkoztak a Mantle-lel benne hagyják a végső játékban is a back-endet, de lesznek, akik kiveszik. Ez már egyéni döntés. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Könnyűnek nem mondanám a szoftveres korlátok leküzdését. Ha az lenne, már rég lenne low-level API PC-n. De az kétségtelen tény, hogy az elmúlt egy évben komoly lépést tettünk a PC hatékonyabb programozhatósága felé. Csak idő kérdése, hogy ezt a problémát leküzdje a piac.
A Ryse portolása nem nehézkes. Maga a motor eléggé jól fel van építve, emellett a Cryteknek ott a Mantle a CryEngine "3.5"-ben. Tehát ők már megoldották ezt a kérdést.
Biztosra veszem, hogy a low-level API beépítését elsődlegesen a motor működésének elemzése, és a rendszerben lévő többletterhelés felszámolása indokolja. Ezért kérik a kiadók, ezért használja az Ubisoft is. Egyszerűen a Mantle alól javítható a DX11 sebessége, és ez fix megoldás, fix eredménnyel. Amit te akadályként értékelsz, azt mindenki segítségnek tekinti.
-
szmissz
senior tag
Na. A konzolokon meg a hardver a probléma! És úgy tűnik nekem jelenleg, hogy valamiért mégis a szoftver oldali korlátokat könnyebb leküzdeni, lásd összes multiplatform. (pedig még sehol nincsenek a csoda API-k)
Vagy a Crytek Ryse Pc bejelentését, amiben az első mondat az volt, hogy végre 4K-ban is mehet a Crysis, mert nem köti őket a szar hardver.
A hátuk közepére nem kívánják a programozók/fejelsztők egyik új API-t sem, ezt hidd el nekem. Ők az szeretnék, ha 9:00-17:00 között drag/droppal húzhatnák össze a játékokat és szarhatnának rá, mi megy a háttérben. Van elég nyomás így is rajtuk egy AAA játék összehozásakor, nem hiányzik nekik, hogy még ilyen akadálypályákon fussanak át.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sose mondtam, hogy szar a PC. Azt mondtam, hogy szar az összes high-level grafikus API PC-re. De ezzel egyetért az ipar, hiszen jött egy Mantle, és jön egy DX12, valamint egy újraírt OpenGL is. Nagy különbség a kettő. Egy hardver igazából nem lehet szar. Technikailag PC van a konzolokban is, de más a szoftverkörnyezet. Tehát a probléma oka PC-n a rossz programozhatóság, a rossz helyre helyezett absztrakciók, de a hardver az nem. Látható a hír demonstrációjában is, hogy a hardver az tud, ha nem egy elavult programozási modellt erőltetünk rá.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Te nem érted mire való ez a dolog. A trükközés a low-level API-hoz nem kell. Azok azért low-levelek, hogy te irányítsd a működést, ne egy absztrakciós rétegbe legyen belekódolva. Utóbbi nehezíti meg a munkát, mert kiszámíthatatlan. Egyszerűen megírsz egy kódot, és nem látod, hogy mitől lassú, mert azt a részt, ami a lassúságot okozza nem profilozhatod. Annyit tehetsz, hogy szánsz rá egy fix időt, de ha nem sikerül javítani, akkor ki kell adni lassú kóddal.
A szoros határidő miatt van a low-level API. Egyszerűbb három hónapig programozni és előállni egy optimalizált back-enddel, mint másfél évig vakarni egy tábla előtt a fejed, hogy mi lehet a gond. Felszámolható a motor többletterhelése is, ami jelenleg nem különül el a driver/API többletterhelésétől.
-
szmissz
senior tag
És pontosításként: Nem azt tartom idiótaságnak, hogy Abu arra élvez, hogy a konzolokon mennyire vérbe optimalizálnak majd mindent, tegye. Várja a csodát, ha ez boldoggá teszi. Hanem amikor ezt úgy csűri csavarja, hogy ehhez képest mekkora szar a pécé. Ami kettéFOSSA akármikor mindkét konzolt, még akkor is, ha játék közben Prime95 és Furmark fut.
-
joysefke
veterán
be is baszna, ha 100 wattbol hoznak azt, amit a pc tud dupla ennyibol.
attol fugg, mit nevezunk kozepkategorias gamer confignak.Pontosan erről van szó és pontosan erről (is) szólnak a konzolok, de néhányaknak a konzolok minden jó tulajdonsága nem elegendő, PC-verő erőt meg tudást akarnak belevízionálni, a marketing meg megeteti őket.
BTW: Egy előző generációs i5 illetve egy ma már 2,5 éves termék átnevezése ami két évvel ezelőtt sem volt felső kategória (HD7870/R9-270X) gémer körökben vajon mennyire középkategória? Szerintem eléggé...
J.
-
szmissz
senior tag
Blablablablabla.
Ezek, a programozókat totál megszívató trükközések azért kellenek, mert nincs elég nyers erő a gépekben, amikben egyetlen csipre zsúfoltak mindent, a költségeket a lehető legalacsonyabban tartva, korlátozott fogyasztási és hőelvezetési képességekkel megátkozva.
Senki nem akar ilyenekkel pöcsölni, csak rákényszerülnek. Szoros határidőkhöz kötve biztos mindenki imád architektúrát tanulmányozni és tranzisztor szinten osztani a feladatokat...
Akármennyi trükközéssel sem fognak 20% plusz erőnél többet elérni és akkor már iszonyúan nagyvonalú voltam és zseniket feltételeztem a túloldalon.
Ott a PS4. Megy rajta a BF4 1080p-ben, fix 60 frémmel, ultrán, 4x élsimítással? Nem megy. 900p, jóindulattal high beállítások, post process homály AA-val, ingadozó frémmel. Ugyanez Xboxon 720p.
Nálam megy? Igen, meg se érzi a gép. (átlagban 3 éves technó) És nem kell hozzá Mantle (ami egy vicc egyébként és halálra van ítélve).
Gondolom nem volt idő optimalizálni, ugye most ez a duma jön? Térjünk akkor vissza rá a BF5 idejében?
Álmodozhatsz, de a korszerű hardvert semmi nem pótolja és a konzolok történelmében most először kaptunk olyat, ami egyszerűen szánalmas technológiai színvonalat képvisel, az aktuálisan elérhetőhöz képest.
-
joysefke
veterán
Bazz!
Semmit nem kell elhinni, ki kell próbálni.
Ha te nem hiszed el, hogy egy közép kat PC-n
-magasabb a felbontás
-jobb minőségűek a textúrák
-magasabb az FPS
-jobb az élsimításetc akkor nálad van a probléma, mert én nem hitről meg jóslásokról beszélek, hanem dokumentált tényekről, amit ha van egy valamire való PC-d könnyedén kipróbálhatsz..
Másrészt ez nem azóta van így mióta "az Nvidia elveszítette a konzolpiacot" hanem nagyon ritka tranziens időszakoktól eltekintve ez folyamatosan így van/így volt. És kb törvényszerű hogy így is kell legyen.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De ha megnézed a tényeket, akkor nézzük meg mi történt egy év alatt. Bejelentésre került a Mantle, ami egy PC-s low-level API. A GDC-n az MS bejelentette a DX12-t. A WWDC-n az Apple bejelentette a Metalt. A nyáron a Vivante bejelentette a NanoGL-t, amit az IoT-re szánnak. És most a SIGGRAPH-on a Khronos bejelentette, hogy újraírják az OpenGL-t.
Egy év alatt öt low-level API-t jelentettek be a gyártók és szervezetek a különböző piacokra. Ezek a tények. Ha ezekre nem lenne szükség senki sem dolgozna azon, hogy megjelenjenek. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Mutass egy fejlesztőt vagy gyártót, aki megkérdőjelezte az alacsony szintű hozzáférés szükségességét PC-n.
Önmagában az egy bizonyíték erre, hogy egyetlen low-level API-nk van PC-re, a Mantle, és ehhez már 75 ISV kért hozzáférést. Most már jóval egyszerűbb felsorolni azokat a fejlesztőket, amelyek még nem kértek Mantle SDK-t. Ha nem lenne erre szükség, egyrészt nem kérnék a Mantle-t, nem fejlesztenék a DX12-t, nem jelentette be volna a Khronos Group, hogy újraírják az OpenGL-t, stb.Nem assembly szintű kódolás a low-level API. Ugyanolyan nyelven írod, mint a többit. Egyszerűen csak látni fogod, hogy mit csinál a kód. Annyi változik, hogy ami ma nem profilozható, az profilozható lesz, tehát ki lehet deríteni, hogy miért fut lassan.
-
szmissz
senior tag
A tények nem érdekesek, csak a duma, hogy nagy káosz az egész és nem optimalizált! Üdv a Prohardver szakmai körökben!
Igaz, hogy egy felsőközép pécén az összes multiplatform 1080p@60 fps lazán(és lesz a teljes generációban), de ez nem számít, ami fontos, hogy a csúcs nextgenen nagyon optimalizált a 900p-s 22 fps-el futó Ryse! Az aztán le van kódolva olyan alacsony szintre, hogy binárisan verték be a kódot!
-
szmissz
senior tag
Nem fogom a többi baromságot előkeresni, van jobb dolgom, de az életképtelenségről itt van ez, a Mantle cikkből:
"Ami biztos, hogy az alacsony szintű elérés létjogosultsága megkérdőjelezhetetlen. E nélkül a PC nem lesz életképes igazán új generációs AAA játékokban, és ezzel az iparág minden gyártója és fejlesztője kivétel nélkül egyetért."
Kivétel nélkül: LOL.
Új generációs AAA játékok! Aha! A 7850-es alsókategóriás szeméttel(és ez még a jobb) és az 1,6 Ghz-s AMD procival szerelt nextgen gépek majd megmutatják mi?
Ja! A 792p -t ingadozó 40 frémmel... és társait. Az ám az életképesség! Majd hardverre kódolják frankón ugye? Vicc.
-
válasz
sayinpety #73 üzenetére
Egyébként remélem nem veszed sértésnek, de az a gond hogy Te és Abu nem tudtok egy hétköznapi halandó Pc-s gamer fejével gondolkozni. Meg hát ugye az eladások. ami mindig bejön.Az se ide keverendő szerintem, mert aki pc-n játszik annak tök mind1 hogy rajta kívül még hány ember veszi meg az adott gamet,
Ez legyen az adott kiadó/ fejlesztő gondja.
Ha esetleg a konzol ipar megölné a Pc ipart -ami sok fejlesztő szerint ugye mindenben elmarad a konzoloktól- akkor hova jutna a játékfejlesztés? Kénytelenek lennétek 6-8 éven át egy adott hardverre írni minden játékot, imádkoznátok hogy a 2 nagy adjon már ki egy új konzolt végre. . Akkor hogyan fejlődne a játékipar, a programozás, úgy egybevéve mindent?
Amúgy nem vagyok Pc troll,játszok konzolon is és PC-n is, de én is azt tudom mondani, amit joysefke, hogy szerintem is sokszor a végeredményt látva, egy-egy adott játék szebb PC-n , hiába olvashattunk előtte sok más dolgot.( Arról ne is beszéljünk hogy a konzolok miatt megváltoztak a játékos szokások, a játékok leegyszerűsödtek, elbutultak szerintem. Elveszett az innováció és tényleg igazán kevés egyedi és maga módján eredeti játék jön ki, mert a pénz kell semmi más. Konzolokon is bejött a frissítés, patch, 2 órás részenként játszható játékok, hogy fizess mindenért. Valamint versenyeznek a nagyok, hogy mikor melyik címet tegyék sok sok millió dollárral csak az adott konzolon hozzáférhetővé,ezzel kizárva sok millió gamert, aki más platformon tolja.A fejlesztők ezzel eladják magukat cserbenhagyva sok embert, akik az adott játék rajongói. Ez a téma már annyiszor ki lett itt vesézve és annyi trollháború folyt már itt a prohardveren, hogy kár is ebbe belemenni.
Gondolom a mantle/ dx 12 majd valamivel könyebb helyzetet hoz nektek, fejlesztőknek. -
joysefke
veterán
válasz
sayinpety #73 üzenetére
Fejlesztoi szemmel katasztrofa az egesz. Oriasi overhead az APIkban, a hardware dokumentaciok hianya, rossz debugerek/profilerek, eros platformszegmentacio.
Hja, de ki a fenét érdekel az az állítólagos óriási API overhead, amikor a végeredmény az, hogy egy középkategóriás PC-n:
-magasabb a felbontás
-jobb minőségűek a textúrák
-magasabb az FPS
-jobb az élsimításJátékos szemszögből leszarom hogy elméletileg mennyire hatékony a konzol, ha PC-n a multiplatform játékok egyértelműen szebbek.
Honapokig dolgozunk egy sajat fejlesztesu effekt hibatlanra csiszolasan, ami konzolon egy-ket het.
Ebben az esetben nem kéne belerakni azt az effektet...
Ha elmeletben meg is valsithato egy konzole effekt PCn, miert fektetnenk bele eroforrast?
Nem vagyok játékfejlesztő, nem tudom, hogy milyen effektekről beszélsz, de mint mondtam játékos szemszögből a PC grafika egyértelműen szebb...
J.
-
sayinpety
tag
PC gaming biztos nem. Fejlesztoi szemmel katasztrofa az egesz. Oriasi overhead az APIkban, a hardware dokumentaciok hianya, rossz debugerek/profilerek, eros platformszegmentacio. Honapokig dolgozunk egy sajat fejlesztesu effekt hibatlanra csiszolasan, ami konzolon egy-ket het. Tenyleg ugy gondolod ez a jovo jatekplatformja? Ugy is, ha elmondom, a multiplatform eladasok 10%ka szarmazik PCbol? Ha elmeletben meg is valsithato egy konzole effekt PCn, miert fektetnenk bele eroforrast?
-
szmissz
senior tag
Érdekes. A te "tech cikkeidből"* idéztem.
A Pc gaming épp a reneszánszát éli, ha nem tűnt volna fel, a '90-es évek óta most van a legjobb helyzetben és egyre javul. Szépen lassan minden megjelenik (legutóbb épp az MGS V bejelentés), minőségben pedig porba alázza a két gyenge konzolt, akármit is álmodsz bele a low level optimalizálásba.
Nem azt mondom, hogy mostantól az eladások Pc-n lesznek a legnagyobbak, hanem hogy a minőséget ott kell keresni, ahol a valódi hardveres erő van.
Nagyra értékelném, ha leállnál az általad elérhető, széles közönség félrevezetésével, amit buzzwordokből összehányt cikkekkel művelsz.
A valóság, amit ferdíteni próbálsz: Adott két, iszonyúan gyenge, olcsó, elavult alkatrészekből összerakott AMD -s pécékonzol, amikkel a fejlesztők folyamatosan trükközni és gányolni kényszerülnek majd a teljes generáció alatt, hogy olyan alapvető dolgokat, mint a natív 1080p felbontást elérjék, értékelhető képfrissítéssel. ENNYI.
Semmiféle fejlett architektúra nincs, semmi jövőbe mutató dolog, csak kényszerű gányolás, a filléres technológiával.
*Sarlatán ámokfutások és téves következtetések.
-
Sir Ny
senior tag
válasz
janos1988 #56 üzenetére
kartyacsere nem lesz, de windows 8-at kenytelen leszel.
Tkp ez a legegyszerubb megoldas. A vulva-nak is ezt kene csinalnia a gozOS elterjesztese erdekeben. Talan nincs is sok kovetelmeny egy ilyennel szemben: a VGA gyartok rakjanak tamogatast a win/lin/droid driverbe, es ennyi.
-
Szerintem itt a wrappelés nem hozna akkora lassulást, mint amit a DX11 fordítása okoz.
A wrappelés szerintem sima megfeleltetés.
Nyilván a Mantle-nek is kell tartalmaznia minden DX12-es függvényre egy megfelelőt, és a paraméterezéseknek is nagyon kell hasonlítania.
Legalábbis, ahogy én elképzelem, mint laikus. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem mondanám ezt. Vannak problémák PC-n, de vannak rá megoldások. Most már biztosan. Ezeket csak használni kell.
A DX12 természetesen széles körűen támogatott megoldás lesz.A PC-nek szerintem a legnagyobb problémája, hogy nem tud lépést tartani a tömegek igényeivel. És ez nem igazán technikai jellegű, hanem egyszerűen eltelt 15-18 év a PC-s gaming első komolyabb szárnycsapása óta, és felnőtt egy új generáció. Ez a generáció pedig fokozatosan a konzolhoz lett szoktatva, tehát nagyjából azt várja el, hogy berakja a lemezt és játszhasson. Ez a konzol igazi előnye, hogy egyszerű, és az új vásárlótömeg ehhez szokott hozzá. Ez a Steambox mögötti cél is, hogy vigyék le a PC-t olyan szintre, amit a user tud kezelni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az igazából az utilization nem a power. A programba rossz szöveget írtak.
Régóta nem dolgozunk csak marketingbeszámolók alapján. Ezek sokszor hibásak. A SIGGRAPH-on van kint egy netes ismerősöm. Ezért is van több adat a mi hírünkben, mint ott, amit linkeltél. Ez egy megtekinthető demó volt az Intel standjánál.(#42) TTomax: De itt komplett újraírásról van szó, illetve az sem titok, hogy nagyjából úgy működik, mint a Mantle, tehát az eredmény is nagyon hasonló lesz. Mivel a Nitrous prototype kódja szerint a gyorsulás hasonló a Mantle-höz, így nincs értelme ebben kételkedni. Brad Wardell is mondta, hogy neki megvan mindkettő API és a DX11-hez képest a DX12 5x, míg a Mantle 6x gyorsabb.
-
ViZion
félisten
Nekem az a bajom ezekkel az új, világmegváltó dolgokkal, hogy nem ezen múlik...
Deus-ex első rész is jó volt, pedig olyn, mint a minecraft... de volt történet, pályák megtervezve, etc. A legtöbb játékban még ma is a 3 féle fűcsomó, 4 féle épölet, meg a low-res textúrák és a cső pályák a halálom. Ezen meg a DX csillió sem segít. De azért várom, hátha jön valami tényleg fain PC-re majd, amire csettintve hátradőlök: ezbezzegmá' grafika! -
janos1988
addikt
Ezek profik! Rá tudnak kényszeríteni az évenkénti kártyacserére...
-
válasz
sayinpety #53 üzenetére
A megfogalmazás játékprogramot takar nem pedig külön effekteket.Akkor Abu rosszul fejezte ki magát. Elhiszem hogy nehezebben programozható,de a céljuk nem az hogy ne tudj rá írni játékprogramot, hanem hogy az általuk elvárt effekteket és kódokat használd gondolom Én, ami elavult és lassú.( persze az is rohadt lassú lehet, ha neked kell ezeket külön megírni és beilleszteni a programba.)
-
#00137984
törölt tag
Akár egy béta MANTLE drivernek is nagy hasznát vettem volna, ha a Catalyst hibamentesen müködik vele. Battlefield 4 MANTLE API teljesitményével szemben a DX11 lemaradásba került nálam. A következő Battlefield remélem már DX12 frissitést is kapni fog. Aztán könnyen meglehet a Call of Dutty Advanced Warfare megint jobban elszórakoztat, ahogy a Ghost esetében megtörtént. Azért a grafika mellett a játékélmény és játékmenet, a történet is számit.
-
sayinpety
tag
Sajnos pontosan igy van. Az Nvidia GPU programing guide 2008 ota nem frissult. Nezd meg magad. Enelkul nehez barmit jol optimalizalni 2008 utani Nvidia hardwarehez. Csak azert dolgozom sokkal tobbet GCNnel, mert teljes dokumentacio van hozza es hozzaferheto a HLSL assembly output. Az Nvidia Gameworks packaget akar, am azok az effektek nagyon lassuak. Onmagam 10x gyorsabb soft shadow codet irtam az enginebe a Gameworks PCSSnel, am sokaig tartott.
-
"Eközben az NVIDIA pont azt akarja, hogy ne lássák a programozók a program működését és ne elemezzék a hardvereket, hogy ne legyenek képesek önállóan írni egy játékprogramot."
Ezt gondolom te se gondoltad komolyan.Ez gondolom elég erős ferdítése a valóságnak. Ezzel azt akarod mondani hogy az Nvidia azt akarja hogy en tudjanak írni játékprogramokat az ő kártyájukra.
Megint jönnek a nagy ígérgetések meg izé, aztán mire ideér egy nagy kamu lesz. Dx 11 nél is ez volt, aztán dx 9 re még mindig majdnem gyorsabb grafikus motorokat hoznak....
Amúgy meg a jobb oldali képen, jobb oldalon egy igénytelen belehúzás van képszerkesztővel, bárki követte el gratula.. -
7time
senior tag
-
#00137984
törölt tag
A nagy MANTLE amit hellyel-közzel használhattam a még remekebb Battlefield 4-ben. Ez tényleg lekerült a napirendről. Nagy hallgatás van most körülötte, de nagy visszhangot keltett és reklámfogásnak sem volt utolsó. Megvettük az AMD kártyákat a GCN és a MANTLE miatt, amire most a legkevésbé használható. Érkezik a GCN 2.0 és vele a TONGA és megint döntés előtt állunk. MANTLE vagy DX12.
-
f_you
tag
Elite: Dangerous-ben már most is elég jól meg van oldva, és (állítólag) nem egy gépgyilkos.
-
#00137984
törölt tag
Most komolyan a DX12 előnyét ennél látványosabban szemléltető mérőprogramra nem futotta. Legalább egy galaxist lemodellezni mozgás közben, magas felbontású texturákkal. DX9, DX10, DX11 és DX12 között választható opciókat felajánlva ezt publikusan is elérhetővé téve mindenki számára. Az Unigine néhány benchmarkján kivűl alig van használható program. A Futuremark nekem már nem tetszik, mert egy középkategóriás kártyától csak diavetitésre fútja. A Catzilla...
-
joysefke
veterán
a DirectX 12 .... rengeteg feladatot a programozó kezébe ad, amelyeket eddig a grafikus meghajtó kezelt a maga nem túl hatékony módján
Aztán ad-e fizetésemelést is a programozóknak, vagy csak plussz feladatot?
Szmissz: gondolom ez irónia volt, ugye mester ?
J.
-
szmissz
senior tag
Arról nem is beszélve, hogy a Pc jelen formájában ÉLETKÉPTELEN a nextgen konzolokkal szemben és ebben minden iparági szereplő egyetért. Arról nem is beszélve, hogy a tesztek is igazolják, hogy pc-n a multiplatform címek nem futnak és nem néznek ki olyan jól, mint a konzolokon, amikre kiválóan lehet optimalizálni az alacsony absztrakciós rétegnek köszönhetően.
Próbálkoznak most itt a DX12-vel, de az is kevés lesz, hogy a fejlett nextgen architektúrával felvegye a versenyt. Legjobb esetben több effektet tudnak átmenteni a konzolos portokból.
Jól mondom mester?
-
jozsef8
aktív tag
Csak azt nem értem miért húzták eddig az időt? Ha mantle nem jön 2017-re sem dobták volna ki a DX12-t.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Goblin12
őstag
(#7) hegegege: Semelyiket. Mindhárman annyira másképp látják a piacot, hogy nem fognak szövetkezni.
Ha úgy teszem fel a kérdést, hogy ha ma most elmennél egy új izmosabb asztali PC-t venni játékra, akkor melyik két oldalt választanád? Azt a kettőt ami a profilodban is fel van tüntetve, vagy esetleg mást kombit?
-
flexxx2
őstag
Mondjuk én nem az űrszimulátorokat tartom a grafika netovábbjának. És lehet hogy ott 50ezer aszteroida van, de attól még csak 33 fps-t látok a sarokban, ami szerintem egy max érték lehet nem átlag. Majd meglátjuk 1.5 év múlva...
-
7time
senior tag
Sokan kíváncsiak a teljesítményre, és ha az nem hozza az elvártat akkor nem fogják lecserélni a jelenlegi oprendszerüket és a hozzá használt konfigurációt.
A hardveres oldalon a Microsoft nem érdekelt úgyhogy neki tökmindegy sőt inkább bekavar a konzolok miatt, szoftveres oldalon pedig a játékos közösség egy porszem a Microsoft forgalmát nézve.
-
Joshi
titán
válasz
#17954112 #15 üzenetére
Szerintem az erős desktop gpu-ra még sokáig szükség lesz nem hinném hogy egyhamar kihalnának. Megnézném hogy ki játszik manapság asztali gépen igpu-val, ha van is ilyen az nagyon kompromisszumos.
(#14) Duracellm... azt ígérték hogy a DX12-höz nem kell DX12-es vga, csak akkor ki fog venni új vga-t?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#17954112 #15 üzenetére
Az AMD és az NVIDIA nagyon messze áll egymástól a játékfejlesztők felé tanúsított értékrend alapján. Az AMD arra törekszik, hogy egyre több dologhoz kapjanak hozzáférést a programozók, és lássák, hogy amit beírnak az a hardveren hogyan működik. Eközben az NVIDIA pont azt akarja, hogy ne lássák a programozók a program működését és ne elemezzék a hardvereket, hogy ne legyenek képesek önállóan írni egy játékprogramot. Ezt a különbséget nagyon nehéz leküzdeni.
Az Intellel hamarabb szövetkezne az AMD, mert az Intel értékrendje is inkább a programozók önálló munkájának segítése, és nem annak ellehetetlenítése. -
Dtomka
veterán
válasz
Armagedown #16 üzenetére
Azért előbb utóbb lesz "kézzel" fogható produktum, nem két ismeretlen cégről van most szó. Nekik is érdekük, hogy jó legyen hiszen a következő windowsban benne lesz a DX12. Sokan kíváncsiak a teljesítményre, és ha az nem hozza az elvártat akkor nem fogják lecserélni a jelenlegi oprendszerüket és a hozzá használt konfigurációt.
-
Armagedown
őstag
Ez csak porhintés, a Mantle már most is létezik, nem csak valamikor fog megjelenni.
-
#16939776
törölt tag
Dx11-es kártyával is lesz előrelépés, vagy kell a DX12-es Feature level ?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#17954112 #12 üzenetére
Ha a fejlesztők szembeni értékrend alapján nézzük, akkor abban AMD és az Intel áll a legközelebb egymáshoz a három közül. De még így is messze állnak, mert az Intel szerint csak alapvető eljárásokban kell segítség a fejlesztőknek, míg az AMD szerint az igen speciális effektekben is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ugyan miért. A StarSwarm techdemó nagyjából ilyesmi terhelés és VGA-kkal is dobálja a kétszer-háromszor nagyobb sebességet Mantle-lel a DX11-hez képest. Oké, hogy ott van 100k batch is, de akkor is ugyanígy működik a DX12, ami látszik 50k batch mellett is.
Nincs különösebben szerepe a hardver kialakításának. A low-level API csupán megszünteti azt a temérdek munkát a processzor oldalán, amit ma csak úgy elvégzünk, de semmi értelme.(#10) Bici: Konzervatív raszterizálást.
Szerintem az AMD nem igazán akar DX12 drivert írni. Ráwrappelik a Mantle driverre és kész. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert ez a képen nem látszik. Ez ugyanis külön mérés volt. Onnan származik, hogy nagyjából felére csökkent a fogyasztás, amellett, hogy majdnem a kétszeresére gyorsult.
(#6) Dtomka: Majdnem mindegyik ma elérhető. Egyedül az lesz az eltérés, hogy bizonyos effekteket csak AMD GCN-en, vagy Intel Haswell IGP-vel lehet bekapcsolni. De ettől a program futni fog NV Fermin, Kepleren és Maxwellen.
(#7) hegegege: Semelyiket. Mindhárman annyira másképp látják a piacot, hogy nem fognak szövetkezni.
-
bsh
addikt
"csökkent is a Surface Pro 3 fogyasztása, ráadásul majdnem a felére. Utóbbi annak köszönhető, hogy a központi processzormagok hatványozottan kevesebb munkával szembesültek a DirectX 12-es mód futtatásakor."
hát a képeken nem ez látszik...
ugyanúgy a max. tdp-n fut az apu, csak nagyobb keret jut az igp-nek a cpu kisebb terheltsége miatt.
-
Mate
nagyúr
Win7, Win8 meg fogja kapni vajon?
Kíváncsi leszek, megjelenése után mivel fognak mentegetőzni a programozók. Valamit mindig kitalálnak, hogy miért nem csinálták meg rendesen a dolgukat.
-
AGE-T
őstag
Remélem ez nem egy másik Mantle. Az most nagyon csöndben van.
Új hozzászólás Aktív témák
- HIBÁTLAN iPhone 16 Pro 256GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3066, 100% Akksi
- HATALMAS AKCIÓK! GARANCIA, SZÁMLA - Windows 10 11, Office 2016 2019 2021,2024, vírusírtók, VPN
- Akciós Windows 10 pro + Office 2019 professional plus csomag AZONNALI SZÁLLÍTÁS
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÚJ Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 - 13.3" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest