Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
válasz
janeszgol #98 üzenetére
Válaszcikk: [link]
"A jelenlegi modell számítások szerint átlagos használat mellett, kevert villamosenergia forrásokkal számolva nagyjából 24 ezer km használattal valósítható meg az EV-k elsődleges szén-dioxid kibocsátásának megtérülése, amitől kezdve egyértelműen kedvezőbbé válik a használatuk fosszilis tüzelőanyagokkal hajtott társaikhoz képest."
Nincs értelme... -
Füleske
addikt
válasz
janeszgol #98 üzenetére
Rettegés, kattintásvadászat, bullshit, ábrándozás. Szóval csak a szokásos.
Aki ilyet mond, mint amit idéztél, az az alapokkal sincs tisztában. A cikk címéből már tudható, hogy komolytalan az egész.
800 kilós akku? Legyen, bár egy 62 kWh (nettó 58 kWh) akku 400 kiló. Tehát egy átlag elektromos autóban lesz kb. 120 kWh? Minek ekkora átlag akku az egyre gyorsuló tölthetőség, egyre növekvő töltőhálózat mellett?
"rengeteg kritikus kémiai elem, lítium, kobalt, amelyek készletei kimerülőfélben vannak"
[link] Egy ilyen 800 kilós akkuban (NCM kémiával) van 16 kiló Lítium és 18 kiló kobalt. Érdekes továbbá, hogy pont ezeket hozza fel kritikus elemnek. A lítium egyáltalán nem kritikus, kimerülőfélben levő elem. Hol van pl. a 82 kiló nikkel? Az egy dolog, hogy a tömegeknek szánt LFP akkuba se kobalt, se nikkel nem kell, de ezek az anyagok 90+ % - ban újra is hasznosíthatók. Egy idő után pl. kobalt bányászatra se nagyon lesz szükség az akkuk miatt, mivel elenyésző lesz az új NCM akkus autók aránya. Ez a jelenlegi állapot, "ahova az elektromos autók fejlődtek", hogy 20-50-100 stb. év múlva hova fognak fejlődni - senki sem jós, hogy megmondja, de pl. : [link] . De ha csak ennyivel számolunk, ami most van, az is sokszor jobb, mint amit a belső égésű autók tudnak. (kőolaj kitermelés, finomítás, szállítás, hatásfok, újrahasznosíthatóság, lég és zajszennyezés) [link] -
janeszgol
félisten
Már sokszor vitáztunk, hogy van-e értelme annak, ahova az elektromos autók fejlődtek. Az én véleményem szerint nincs. De ezt olvassátok el, kb a cikk kétharmadánál van ez a kérdés:
"Szinte félve kérdezem, hogy az elektromos autóval mi a helyzet…
Erőforrások értelmetlen pazarlása a köbön. Ott pihennek a garázsokban a 800 kilós akkumulátorokkal az elektromos autók, bennük a rengeteg kritikus kémiai elem, lítium, kobalt, amelyek készletei kimerülőfélben vannak. Fenntartható meg zöld jövőnek tekinteni, hogy mindenki elektromos autót vegyen, hát erre nincsenek jelzők sem." [link]
-
az EV6 valóban jobb ár érték arányban de az se tud 500+ km-es hatotávot... Kb hasonló hatótávja lehet +5-10% maximum mint ennek az Audinak... ettől függetlenül most mindenki annyiért adja az autót amennyiért nem szégyelli mert keveset tudnak gyártani: akkuhiány, chiphiány, acélhiány...
amúgy 28m-ért én i4-es bmwt vennék szarrá extrázva
-
válasz
kakuk.tamas #14 üzenetére
és milyen gyakran mész egy seggel 1000 km-t?
Én évi 20e kmt megyek ebből évi 2-4 út ami 500 kmnél hosszabb... Egy pisilés egy töltő környékén (mondjuk Szolnok Decathlon) 10 perc az e208-assal meg a 300km-s úthoz kell kb 10-15 perc töltés szóval pisi szünet és megyek tovább ennél kisebb akkus autóval... Persze a célállomáson van töltő (3 Fázis AC) ahova megyek
-
lényegtelen hosszú távon DC-n töltünk... DC töltőn meg van kábel... Ha van kábel akkor tökmindegy hol van a csomagok alatt a saját AC kábelünk...
viszont ha leutazunk a horvát tengerpartra 2x 40 perc töltéssel akkor ott már kipakolva ha tudunk akkor AC töltőn mire vissza indulunk bőven tele lesz az akku...
-
Én is a minap vittem el egy ilyen egy tesztkörre. Utána egy RS Q3-at. Nem kérdés, hogy az utóbbit választanám.
-
tomcat78
őstag
Köszi.
Ennyire nem ástam bele magam a témába. De a cikk szerint akkor részben fordítva gondolkodtam.
Meg ahogy látom, azért vastagon vannak kiskapuk is. Ezt az autó tömegében arányt netto faszságnak látom.... Legalábbis első olvasatra. Miért kell kedvezni a nehezebb autóknak korrekció gyanánt?Bár asszem ebben köszön vissza, hogy a gyártók tisztában vannak vele, hogy a népnek kell a nagy autó. Elvégre hülyén nézne ki egy elnöki parádé egy Smart-ban
Alapvetően ez az egész szabályozás rövidtávon biztosan nagyobb terhelést ró a környezetre. Megfelelni a normáknak, eladható terméket készíteni. És még ugye ott a konkurencia is. Már nem elég egy túlméretezett tablet mondjuk az autóba, mert (majdnem) mindenki tesz bele. Valamivel meg kell fogni a vevőt, ami fejlesztésekbe kerül. Az meg ugye energia, És nem kevés. Nem tudom létezik e olyan kimutatás, ami az autó gyárak energia igényét és környezetre gyakorolt hatását taglalja erre az időszakra. Szerintem (szigorúan csak vélemény, nem olvastam utána!) simán nőhetett a károsanyag kibocsájtás a szabályozásnak köszönhetően, még úgy is hogy a konszernek igyekeznek úgymond zölddé tenni a gyártást. Mert nem engedhetik meg maguknak, hogy vevőt veszítsenek. -
NoZoli
tag
Akkor, segítek:
A gyártók többsége nem fizetett CO2 büntetést 2021-ben
És itt az is le van írva, hogy pont nem a kisautók számítanak, ezért van elszabva az egész!
-
tomcat78
őstag
Ezt nem tudom, De logikusan a kis és elektromos autókkal kompenzálnak, amik így gyakorlatilag lehetővé teszik a felső kategóriás, nagy köbcentis autók gyártását. Amire szintén még mindig van igény. Valahol innen indult ez a hülyére bonyolított downsizeingolós agybaj is, ami van. 1.2-es motor, ami annyit tud, mint egy sima 2000es szívó? Ugyanmár.... Milyen áron? A vásárlók esetleges igénye a tartósságra vonatkozólag telibe le van szarva vele. És ezt szigorúan a környezetvédelemtől elválasztva! Bár, mivel nem épp tartósak.... Pótolni kell őket. Ami szintén egy szennyező tényező. 100-150 ezer km-t kibíró motorok? Ha ingyen adnák sem kéne kategória....
-
NoZoli
tag
2,5x annyiba kerülő elektromos akkor van, ha alma-körte összehasonlítást csinálsz.
Nem tudom, milyen büntetőadókról beszélsz.
Nincs ezres városi rohangáló? Fiat 500, Panda, Hyundai i10, i20, Nissan Micra, Suzuki Swift, Ignis, Renault Clio, Seat Ibiza, Skoda Fabia, Kia Picanto, VW Polo, stb, stb... Elektromosból, ebben a szegmensben, jóval kevesebb van! Magyarul, marhára nincs senki belekényszerítve az elektromosba. Nem kell a látszatrettegés.
A 2,5 tonnás elektromos SUV előtt nem kell térdre borulni, csak az EU kvótarendszerét sikerült úgy elszabni, hogy a minél nehezebb elektromosak számítanak jobban. És érdekes módon, ez egybevág a gyártók érdekeivel is, mert minimális többlet gyártási költséggel, jóval magasabb áron tudják eladni az ilyen autókat, mint a nem SUV-okat. -
NoZoli
tag
Nem éppen "fősodratú média":
REPORT FROM THE COMMISSION 2020 Annual Report on CO2 Emissions from Maritime Transport
"The 4th Greenhouse gas (GHG) study from the International Maritime Organisation shows that GHG emissions (including carbon dioxide, methane and nitrous oxide) from shipping
have increased from 977 million tonnes in 2012 to 1,076 million tonnes in 2018, representing
a 9.6% increase. The share of shipping emissions in global anthropogenic GHG emissions
has increased from 2.76% in 2012 to 2.89% in 2018."
Tehát, nem csak a CO2 van belevéve."Black Carbon emissions, acting at the same time as air pollutant and climate forcer and with high relevance for Arctic shipping, increased from 59 kilo tonnes to 62 kilo tonnes."
És hogy mennyi a 62K tonna?
Black carbon emissions from global shipping
"It was estimated that in 2015, ships emitted about 67,000 tonnes of black carbon, equivalent to 0.7–1.1 per cent of total global anthropogenic black carbon emissions."
Tehát, itt 67K tonnára becsülik 2015-re és az az érték, 0,7-1,1%-ot képvisel. -
8th
addikt
"Nem is mondja meg senki. Viszont, a piac változik. Úgy tűnik, van igény az elektromos autóra."
Dehogynem. Hangoskodó sötétzöld lobbisták nyomására világtalan politikusok eldöntötték, hogy hasraütésszerűen kitalált abszurd kvótákat erőltetnek rá az autógyártókra. Látjuk mi lett a vége. Persze azt nem lehet kommunikálni, hogy tetszik vagy sem belekényszerítelek téged a 2,5x annyiba kerülő elektromosba neki mert annál jobban féltik ők az egzisztenciájukat és a luxus életüket. Az elektromos autó piaci alapon a mai napig teljesen életképtelen lenne így kellett egy megoldás. Meg is született. Tollvonással nyírjuk ki a belsőégésűt ezzel párhuzamosan büntetőadókkal tudatosan verjük fel a maradék belsőégésű modell árát a villanyautók szintjének közelébe, hogy már ne érje meg azokat választani az elektromossal szemben. Persze van igény elektromos autóra volt is. Csak épp baromira nem mindegy, hogy valaki ezt a luxust megengedheti magának és eleve igénye is volt rá ezért azt vett vagy valaki erőn felül behitelezi és kényszerből megveszi mert nincs más holott neki simán elég lenne egy kis ezres városi rohangáló akármi is. De nincs. Csak elektromos. Nevetségesen drágán. Az is roppant szórakoztató, hogy az öt litert (sem) fogyasztó benzines kisautó a sátán műve azt tűzzel-vassal irtani kell, ezzel szemben a két és fél tonnás elektromos suv előtt meg ájultan térdre borulunk. Azt meg kell tapsolni sőt támogatást kell adni rá mert az menti majd meg a világot (nem). Oké.
-
saril
senior tag
ja, mert amit a fősodratú médiákban nyomnak azt el is hiszitek, az összes kamion lassan adblue-s meg az összes személygépkocsi is ami dieseles, az új benzineseken is részecskeszűrő van a katalizátor mellett, a kibocsájtás elenyésző, ahoz képest ami a repülés és a hajózás kitol magából, azt csináltok amit akartok, okoljátok a teherszállítást meg a személygépkocsikat, pont nem azok szennyeznek a legerősebben... hanem a repülés és a több százezer köbcentis hajómotorok
meg már látom is hol a hiba, ti kis buták csak a co2-t nézitek, elég nagy hiba, a korommal ami szűretlenül kijön a hajókból és a repcsikból, azzal mi lesz? jaaaa a korom az nem baj, ugye? csak a fránya co2, borzasztó milyen szűklátókörűen látjátok a világot amiben éltek... -
M5Norbi
őstag
Sajnos így van. De lehet hogy több mint a fele. A kocsi nem is érdekli őket.
Az autó: Hát igen ez mint Audi nem az igazi. Mondjuk a külseje engem megvett de ez persze ízlés kérdése. Sőt belül sem rossz csak kicsit egyszerűek az anyagok. Mondjuk ezeken más is spórol csakhát azok nem prémium gyártók.
Én azt gondolom ezek az első generációs VW csoportos eautók inkább olyan kötelezöen elvégzett leckék. Nem rosszak szerintem de akad jobb választás egyéni preferenciák mentén kinek melyik konkurens jön be. Véleményem szerint a következő generáció sokkal jobb lesz majd de lehet hogy tévedek. -
tomcat78
őstag
Persze, hogy naivitás. Ellenben a felelősségük vitathatatlan. Szerintem. Valahol a gyártók felelőssége is lenne, hogy tudatosabb életre "neveljék" az embereket, ha már üvegházhatás, korom, bármi. De ugye van az a pénz, amiért ez mind valójában mégsem számít. Manapság divatos téma lett a környezet védelme. Épp csak közben ugyanúgy öntik ránk a szemetet. Na mindegy, azt hiszem ez nem is fog változni.
-
Füleske
addikt
A gyártók tálalása engem mondjuk pont nem érdekel. Anyagi érdekek miatt bármit lehet tálalni, és annak ellenkezőjét is. A gyártóktól várni a társadalom megreformálását nagyfokú naivitás.
Neked is azt tudom írni, hogy ha a szükségleteidnek nem felel meg a villanybármi, nem áll senki pisztollyal a hátad mögött, hogy kötelező azt venned. -
tomcat78
őstag
Nem a reklámok hamis világa... Pont ez a bajom. Akár a linkelt Leaf reklámmal is. De lehet még gyöngyszemeket találni. De ennél egyszerűbben nem tudom elmagyarázni, hogy az elektromos autó, mint termék miért bassza a csőröm. Nem az elektromos autózás maga. Hanem ahogy sok esetben a gyártók tálalják.
Én emlékeim szerint nem írtam olyat, hogy az elektromos autózás vagy hajtás maga rossz dolog lenne. Ahogy tolva van- pont a reklámok- ami népbutítás sok esetben. Nincs elektromos autóm, így az érintett fórumok hidegen hagynak. Ennek simán csak annyi az oka, hogy még nem gyártották le azt a verdát, ami nekem megfelelne. Pedig mivel megyek évi kb 70ezer km-t nem hagyna hidegen, hogy mennyi a fenntartása. Így marad a nagy benzines, kis diesel meg még egy kisebb benzines (az motor). Van itthon 5000 ccm a láncfűrészt, fűnyírót, fűkaszát nem számítva. Ebből értelmes elektromos alternatíva max a fűnyíróra lenne. De cirka 100m hosszabító kéne hozzá, ami némiképp megbonyolítaná a dolgot. A többire elektromosban meg csak a játék kategória létezik. Akksisban meg egyenesen vicc.... Amit tudok akksisban használok, de pont a robbanómotoros szerszámokra nem igazán van értelmes kategória. Ezt pusztán azért ecsetelem, mert nekem adott esetben rohadtúl nem mindegy, hogy egy szerszám mennyire mobilis. Értsd jól: elég sokat alpinozom, tetőkön rohangálok, fát vágok, stb. A mobilis alatt értem, hogy mondjuk ne kelljen még a köteleken kívül hosszabítóval is baszakodni. De érdekes módon- amellett, hogy cégek PR kiadványait megnéztem, ami kb a reklámnak megfeleltethető- mégsem láttam olyat, hogy az akksis láncfűrész (mert van, épp csak szart nem ér hobby felhasználáson túl) használatával bárki, bármilyen állatot megmentene.
Igen, baromi fontosnak tartom a környezetvédelmet. Hegyeket, sziklákat, erdőket. Reklámok nélkül teszek meg olyasmit, amire más szarik. Pedig rengeteg dologra fel lehetne hívni az emberek figyelmét! De ugye abba nincs üzlet.... Ahogy a kolléga is írta. Meg ahogy már írtam: a társadalmat kéne első körben megreformálni. Az autó egy pici lépés, de ha a többivel nem foglalkozunk pont semmit nem ér. Nem tudom létezik e, de szerintem nem: Miért nem adnak mondjuk passzív házak építésére támogatást? Miért nem reklámozzák, hogy azzal is tehetsz a környezetedért? Vagy ha már autó: Szállj ki, és nyisd ki a kaput, garázsajtót.... És ezt a végtelenségig lehetne sorolni. -
Füleske
addikt
Globális gazdaság van, amcsi/koreai/japán autógyár is van az EU - ban, és viszont. Politikailag is egy tömbről beszélhetünk. Majd ha sokan kínait vesznek, mint a telefonoknál, az kicsit más lesz... Sok kínai autó márka van, ami versenyképes, minőségben is, pont mint a telefonok között...
"rozsdásodik, gyakran és drágán kell cserélni" Ez a marketing legalábbis, valójában meg nem hallottam még, hogy pl. egy öreg Tesla - n e miatt kellett volna hátsó tárcsaféket cserélni. Megfelel a dobfék is, de a tárcsával sincs baj. Annyit pont fogsz (vész)fékezni, hogy az esetleges felületi rozsda eltűnjön. -
Füleske
addikt
A "kinek nagyobb az... ökológiai lábnyoma" részbe szerintem nem érdemes belemenni, tudjuk, hogy minden dízelt/villanyautót csak vasárnap használnak, templomba menésre, és ünnepnapon, meglátogatni a rokonokat, valamint mindenki szemetet megy szedni szabadidejében az erdő mellé, természetesen biciklivel... A villanyautó NEM a Földet vagy a jegesmedvéket menti meg, ez téves feltételezés. Valami ilyesmi lenne a villanyautózás lényege (Novoth Tibor talán nem vádolható villanyautó pártisággal, ha valaki ismeri a munkásságát...): [link]
Saját tapasztalat (is): a gyári WLTP km adatok igazak bizonyos körülmények között, nem csalás, és változtatni sem kell a mérésen. A km adatok által össze lehet hasonlítani az egyes autókat. A villanyautók fogyasztása nagyban függ a körülményektől, tehát a valós megtehető km mindenkinél változni fog, pl. az időjárás és a felhasználás módja miatt is. Van, hogy többet is ki lehet hozni a WLTP - nél, de akár a fele is összejöhet, vagy még kevesebb. Miért? [link] Ez alap dolog, ezen ismeret nélkül nem is érdemes villanyautó vásárláson gondolkodni. Az egyénnek fel kell mérni a saját autós szükségleteit és az anyagi lehetőségeit. Egyelőre, és még jó darabig senkire sincs rákényszerítve a villanyautó...
-
Norb79
őstag
A hosszú távú önérdek. Az EU és egész Európa abból él jól, hogy van a német autóipar és annak jól megy. Ha annak rosszul fog menni, mert mindenki amcsit/koreait/japánt vesz, akkor itt szar világ lesz Lisszabontól Bukarestig.
Ezért is figyelem miket csinálnak a németek elektromos vonalon és drukkolok nekik, de még én is kivárok a benzinessel, ami lassan tíz éves, szóval sokat már nem várhatok.A cikkhez. A dobfék hátul tudatosan van, az ID4 is olyan, mert ugye ezek a fékezéssel töltik magukat, valójában szinte sosincs használatban a hátsó tárcsa egy elektromos autón, aminek hála rozsdásodik, gyakran és drágán kell cserélni, szóval így praktikus és olcsó. Az autó tulajdonosának elsősorban, a gyártónak csak másodsorban.
-
subset
senior tag
Igen, elhiszem, hogy van benne igazság. A saját tapasztalatomból viszont azt tudom mondani, hogy meg lehet borotválkozni az EU6-os dízelem kipufogóiban mint a tükör, olyan tiszták, pedig kap rövid városi utakat is bőven. Még nem tudtam olyan helyzetbe hozni az autót a gázpedál parkettázásával, hogy füstpamacsot láthassak a tükörben. Hideg motorral télen sincs büdös dízel szaga - szinte semmilyen sincs neki még akkor sem. Ellenben tényleg látok olyat és pont egy BMW 530e plugin hibrid dízel amin leginkább megbotránkozok (főnöké), hogy full kormosak a kiröffenői de még körülötte is...és még persze csomó autónál látni és érezni is, hogy mi minden jön ki hátul.
Lehet, csak én fogtam ki egy olyan konstrukciót ami jobb mint az átlag és nem csal annyit mint a többiek...
Egyértelmű, hogy szennyezőbb az én belső égésű-m is mint bármilyen EV, de nincs 20 millióm se 15 hogy kizöldüljek ezen a téren. Viszont szelektíven gyűjtöm a hulladékot már vagy 20 éve (amikor még gyűjtő szigetekre kellett elsétálni vele) jóval átlag alatt zabálom csak a húsokat, járok bringával és rollerrel, tudatosan visszafogom az indokolatlan fogyasztásaimat....és nem ülök fel hetente repülőre sem.
Szerintem sok-sok NAGY villanyautósnál sokkal kisebb ökólábnyomom van a dízelemmel együtt véve is.
A villanyautók is ugyan olyan csalók - ja hogy ugyan azok a gyártók (nagyon sokszor)....
Minden villanyautós teszt azzal kezdődik, hogy "valójában csak ennyi meg annyi hatótávra számítson az ember ha beleül" - a gyári adatokat felejtsd el. Ez is átverés szvsz, és nagyon nehezen megy az ezen való változtatás is. -
Gyula84
veterán
ejj de csúnya
-
Füleske
addikt
Mutass már egy ilyen elektromos autó vásárlót, aki azért vett elektromos autót (pl. jelen esetben Leaf - et), mert a reklámban azt látta, hogy ezzel megmenti a jegesmedvéket. Mivel magam is elektromos autó tulajdonos vagyok, rengeteg elektromos autó tulajdonost, csoportokat ismerek, de a "miért vettél elektromos autót" kérdéskörben eddig a reklámok fel sem merültek... Nem Tesla - m van, de nem azért nem Tesla - t vettem, mert a Tesla nem reklámozza az autóit, ez az én szememben inkább előny. Fel sem merült bennem, hogy a többi márka reklámjait megnézzem...Nem gondolom, hogy az autóvásárlókat egy maximum 10 éves, internet nélküli gyerekként kellene kezelni... Másrészt a Tesla mintha egyre több autót adna el, nulla reklámmal...
-
Zolik
senior tag
KIA ev6 325 AWD - 325 LE/500+ km hatótáv, GT-line full extrás ár: 22M Ft.
Értem én hogy Audi meg hogy menő de mi indokolja hogy majd 8 millával drágább árat úgy hogy majd 100km-el kevesebbet lehet vele menni? -
NoZoli
tag
Aki reklámokból tájékozódik, az meg is érdemli! Azt is, hogy átverjék. A reklámok nem informálás, hanem figyelem felkeltés céljából készülnek. A Nissan reklám is milyen jó figyelem felkeltő volt, még 10 év után is témába tud kerülni...
saril: Totál igazad van, nem kell hinni neki. Máshol csak 2,5%-ot mondanak.
-
k-adi
nagyúr
60 komment a fele megint off, hihetetlen
minden egyes eauto topikban
Maga ez a Q4 sportback valóban egy kissé ambivalens érzést kelt, számomra döbbenet, hogy a beltérben anyagminőségi problémák és olcsósítások vannak, mikor az ára 20 millió és mégiscsak egy Audi. Azt eddigis tudtuk, hogy az Audit szeret mindent a konfigurátorba tenni jó sok extra pénzért, de azért egy 20 milliós autónál már sok minden "alap felszereltség" lehetne. Nos, száz szónak is egy a vége ez se kell, pedig kinézetre egész érdekes, de én inkább akkor már a simát vennék, nem a sportbacket. De azt se fogom persze.
-
tomcat78
őstag
Mert a vevőt a gyártó papíron létező adatai érdeklik? Maximum akkor, ha orbitális nagy baromság. Akkor is a botrány miatt. Lásd VW diesel botrány pl. Nem, a vevő reklámokból tájékozódik. Az jut el hozzá. És ha a vevő azt látja, hogy ezzel megmenti a jegesmedvéket, leszarja a medve természetét. A lényeg, hogy azt érzi, ő már megmentett egyet. Amiről józanul gondolkodva messziről látszik, hogy hazugság. De ugye ez nem számít, mert megvan az önigazolás, hogy miért pont az kellett neki.
Pont ezt a fajta agymosást ítélem el. Nem csak az autóknál, bárminél. Ha nem tűnt volna még fel. -
Noukoum
veterán
Az akkumulátor teljes feltöltése 2700-2900 forint amivel 250-400 km-t tudunk megtenni.
Szerk.: a környezet szennyezés témát mellőzétek már
Hiába szeretnéd, nem fogjuk.
, minden ilyen cikk alá le kell írnom hogy a hajózás és a repülés nincs szabályozva!
És? Mi köze ennek az autózáshoz?
Tehát euro 0 a rengeteg hajó és repülő.. felülről és a vizek felől is kapjuk a legrosszabbat, nincs miről beszélni.. innentől fogva! egy 25-50-100e literes hajómotor ami megtesz több ezer km-t a tengeren, több százezer auto károsanyagát bocsájtja ki egy útja során... ezt nem nézi senki?! milyen érdekes...Néhány dolog: hajózás szabályozva van. Nekem nincs hajóm, se repülőm ahogy neked sincs. De képzeld szoktuk nézni, csak te nem figyelsz. Max neked érdekes.
Euro 4-től pedig olyan elhanyagolhatóan kicsi a változás a kibocsájtások terén hogy a motorok túlbonyolítása és javíthatatlansága árán érték el, ennyi.
Aki mást ír, hazudik...Ezért kuka a füstös autó a személyautózásban.
Szép volt, jó volt, de ennyi volt.
-
Füleske
addikt
Ez egy autóreklám. A reklámok (nem csak autó, bármi) nem az igazság, tényközlés, valóság netovábbjai, ha nem tűnt volna még fel... Például a jegesmedve sem ilyen természetű a valóságban...
"Szerintem ehhez nincs mit hozzá fűzni. A gyártók hajlamosak ferdíteni."
A reklámok hajlamosak ferdíteni, sőt, másból sem állnak. Gyártói kinyilatkoztatást linkelj kérlek, ami kifejti a Föld megmentése és a Leaf közötti összefüggést. Bármely más autógyártótól is linkelhetsz. -
saril
senior tag
válasz
elfelejtette #54 üzenetére
köszi
-
elfelejtette
veterán
"Átszámolva olcsóbban jövünk ki, mintha belsőégésű motorral szerelt SUV-t hajtanánk. Ha azt vesszük, hogy átlag 35-37 forint egy kilowattóra, akkor egy teljes töltés 2700-2900 forint. Ebből tehetünk meg tehát 250-400 kilométert, ami 1120-700 forint, ergo 2 liter üzemanyagnál kicsit több illetve kevesebb."
Leírja hogy egy teljes töltés x forint majd leírja hogy tehát y forint???Helyesen így lett volna:
"ami 1120-700 forint 100 km-enként, ergo 2 liter üzemanyagnál kicsit több illetve kevesebb"
(A 2700-2900-at elosztotta a 250-400 kilóméterrel)
Így könnyebb a benzineshez/dízelhez hasonlítani a 100 km-enkéni költséget. -
tomcat78
őstag
A piac változik. Kell az újdonság.... Mert azt lehet drágán eladni. Autóban is ugyanúgy, mint másban. És egyenlőre lássuk be, az elektromos autó is csak egy réteg termék. Ha valaki valóban tenni akarna akár lokálisan is a szennyezés ellen, akkor villamossal is vihetné a gyereket oviba. Na igen, csak ugye ehhez valós, élhető alternatíva kéne legyen a nagyvárosi tömegközlekedés. Meg kicsit kevésbé kényelmes. Bár a dugóban ücsörögni egészen biztosan az. Az a baj, hogy az emberek javánál én ebben csak az önigazolást látom, hogy bezzeg én.... Mindenki úgy akar kilógni a sorból, hogy megy a trendek után. Mert ugye az az új. Ami eleve egy elég ellentmondásos dolog. De itt ismét a fogyasztói társadalomnál kötünk ki.
-
NoZoli
tag
"Érdekes módon elég kevés teret kap, hogy mondjuk gyűjtsd szelektíven a hulladékot. Vagy épp a sorolt ne világítson már fölöslegesen a villany, húzd ki a töltőt, ha nem használod, stb."
Mert ezek mögött, nincs akkora pénzeszsák, mint az autók mögött, sajnos. Pontosan, ahogyan mondtad. De attól, mert nem reklámozzák, te és én még ezeket is megtehetjük! Én igyekszem meg is tenni."De ezen az elven pont ennyire elfogadható az is, hogy nekem senki ne mondja meg, hogy csak elektromossal járjak."
Nem is mondja meg senki. Viszont, a piac változik. Úgy tűnik, van igény az elektromos autóra. És a nagyrészük biztosan nem a környezetvédelem miatt veszi. Hanem, az olcsóbb fenntartás, jobb menetdinamika, komfortosan csendes utazás, egyszerűbb vezetés miatt. Az, hogy a lokális szennyezés kisebb, gondolom, csak egy kis plusz velejáró a vásárlók szemében. -
Füleske
addikt
Viszonylag kevés hajó és repülő közlekedik a városokban.
"felülről és a vizek felől is kapjuk a legrosszabbat, nincs miről beszélni.."
Értem, tehát ha kiülök az erdő közepére, ahol van egy tó is esetleg, akkor az keresztbe tesz az egészségemnek. Ellenben ha egy forgalmas út mellé a városban, akkor az euro6 dízel/benzines autóknak hála minden rendben lesz. -
NoZoli
tag
"egy 25-50-100e literes hajómotor ami megtesz több ezer km-t a tengeren, több százezer auto károsanyagát bocsájtja ki egy útja során... ezt nem nézi senki?! milyen érdekes..."
Talán, mert: [A hajók többet szennyeznek, mint a világ összes autója?]
"Ha minden hajót leállítunk, akkor 3%-kal lesz jobb a mérlegünk, az üvegház-hatású gázok kibocsájtásában. És amiben viszont, tényleg nagyon szennyezőek a hajók, az a kéndioxid..." -
tomcat78
őstag
Ezzel csak az a baj, hogy nem valódi megoldás. Még csak kicsi sem. Értem mire gondolsz! De az én problémám az, hogy ezzel gyakorlatilag még mindig ugyanott tartunk, hogy teszünk rá tejszínhabot.... Csak épp a szarkupac ugyanaz marad alatta. Csak, hogy világos legyen mire is gondolok (gyakorlatilag amúgy asszem ebben egyet is értünk): Az elektromos autókat tolják az arcunkba. Némi (sok) pszichológiai körítéssel, hazugságokkal, féligazságokkal, stb, Én még emlékszem arra a reklámra- talán a Renault "tollából- ahol gyakorlatilag az volt a lényeg, hogy az autójukkal megmented a jegesmedvéket. Ami ugye alapjaiban netto baromság. Érdekes módon elég kevés teret kap, hogy mondjuk gyűjtsd szelektíven a hulladékot. Vagy épp a sorolt ne világítson már fölöslegesen a villany, húzd ki a töltőt, ha nem használod, stb. Azt nem lehet eladni. A kutyát nem érdekli, mert nincs belőle forintosítható haszon. És pont ez a lényeg. Az elektromos autó is csak egy termék, amit el lehet adni. Holott legalább annyit lehetne tenni a környezetért, mint egy autó cserével, ha kellően tolnák az emberek képébe, hogy NE PAZAROLD a kurva energiát. Csak egy tök egyszerű példa: ismersz olyat, aki mondjuk kikapcsolja a mobilját éjszakára? Vagy amikor épp alszik? Láttál Te reklámot, ami mondjuk ezt helyezné előtérbe, hogy fölöslegesen ne tartsd bekapcsolva, mert minek fogyaszt, hamarabb adja meg magát az akksi? De szerintem ilyet sokat lehetne hozni. Abban meg igazad van, hogy jönne a nekem senki ne mondja meg mit, hogyan kéne tennem. De ezen az elven pont ennyire elfogadható az is, hogy nekem senki ne mondja meg, hogy csak elektromossal járjak.
Az általam írt százalékok csak az üvegházhatású gázokról szólnak. A kolléga által linkelt cikkben az összes károsanyag kibocsájtásról van szó. Az egyik alapján 14% a személyautók része a másik alapján 3%.... A háztartások/ lakósság viszont 15% és 13%..... Nem csak az autókkal van a baj, hanem velünk, ahogyan élünk. Sőt, inkább ez utóbbi. -
saril
senior tag
Biztos hogy velem van a baj, ezt magyarázza el már nekem valaki, légyszíves:
"Átszámolva olcsóbban jövünk ki, mintha belsőégésű motorral szerelt SUV-t hajtanánk. Ha azt vesszük, hogy átlag 35-37 forint egy kilowattóra, akkor egy teljes töltés 2700-2900 forint. Ebből tehetünk meg tehát 250-400 kilométert, ami 1120-700 forint, ergo 2 liter üzemanyagnál kicsit több illetve kevesebb."
Leírja hogy egy teljes töltés x forint majd leírja hogy tehát y forint???
Szerk.: a környezet szennyezés témát mellőzétek már, minden ilyen cikk alá le kell írnom hogy a hajózás és a repülés nincs szabályozva!
Tehát euro 0 a rengeteg hajó és repülő.. felülről és a vizek felől is kapjuk a legrosszabbat, nincs miről beszélni.. innentől fogva! egy 25-50-100e literes hajómotor ami megtesz több ezer km-t a tengeren, több százezer auto károsanyagát bocsájtja ki egy útja során... ezt nem nézi senki?! milyen érdekes...
Euro 4-től pedig olyan elhanyagolhatóan kicsi a változás a kibocsájtások terén hogy a motorok túlbonyolítása és javíthatatlansága árán érték el, ennyi.
Aki mást ír, hazudik... -
NoZoli
tag
A Dacia tesztes topikban is írtam, hogy nem csak az elektromos autó változtatja meg a világot. De kell hozzá, az is! Ha van elektromos autó, ha nincs, az emberek fognak új autókat is venni. És ha már lehet venni olyat, ami legalább nem okád semmit mindannyiunk orra alá, akkor jobb, ha azt veszik. Az enerigaéhség így is-úgy is megmarad. Ha nem közvetlenül az autóba töltjük, akkor olajfinomításra megy el, ami a belsőégésű motoros autókhoz kell.
Lehetne korlátozni mindenféle erőforrás használatát, de mivel az egész világ a pénzre épül, kegyetlen nagy áldozatot követelne, globális szinten. És akkor, a szociális kérdéseket még nem boncolgattuk (pl. mennyire lenne ez a szabadság korlátozása, stb.). Szóval, hatalmas és világszintű változás kellene történjen a fejekben. Addig, maradnak ezek a kis megoldások, mint pl. az elektromos autó.Saccco: Akkor, már a benzinesben sem bízhat az ember...
-
Saccco
nagyúr
-
tomcat78
őstag
Ez tök igaz. Nem is azt mondtam, hogy ne reformáljuk meg a közlekedést is. De amúgy ez így önmagában kissé önző megközelítés. Az a bizonyos üvegházhatás bizony mindenkit érint. És mindenhol. Nem kérdezi meg tőled, hogy a virágokat szagolod avagy a kipufogó gázt. Ez- ha nem haragszol-nem egy olyan probléma, amit lehetne lokálisan kezelni. De ugye ha azt írnám, hogy mindenki telepítsen hőszivattyút, kapcsolja ki a klímát, ne töltögesse fél naponként a telefont, kapcsolja ki a kurva tv-t, ha csak "zörögjön valami a háttérben", stb, stb, stb,,,, Akkor persze az hülyeség. Holott százalékosan kicsivel a személyautók kibocsájtása feletti értékről beszélünk. De ugye egyénekre bontva abban semmi üzlet nincs, hogy ne fogyassz már annyit, nem kell mindig, mindenből a legújjabb. Sőt esetleg gyárthatnának valamit tartósra is. Na ezért gondolom, hogy bár önmagában az elektromos közlekedés egy jó dolog. Nem is épp új találmány! Épp csak a maszlag, ami megy hozzá siralmas. Kell a jobb, újabb, kell az 5g, nagyobb tv, újabb autó, szénszálas bringa, és a végtelenségig lehetne sorolni, mert.... Miért? Egyre többet fogyasztunk, valami kell a vevőnek, hogy legyen profit. Az igazság az az, hogy a fogyasztói társadalom az elektromos autóval meg anélkül is magának kaparja szépen ki. Felgyorsít egy amúgyis ciklikusan megjelenő folyamatot a bolygónk történelmében.
-
tomcat78
őstag
Nnnna..... Némi olvasgatás után: Világszinten az össz co2 kibocsájtás a közlekedés részéről nagyságrendileg 25%. Ez vegyesen, személy, teherforgalom, hajók, repülőjáratok, vasutak. A teljes 100%- ból a személyautók tesznek ki nagyjából 14-et. Csak összehasonlításként a gyár és építőipar 11%, az Egyéb (ipari folyamatok,
mezőgazdaság, hulladékgazdálkodás) 22-őt. A háztartások 15%! ( ez a szám meglepett amúgy). De a poén, hogy a maga 27%-ával az energia ipar vezet. Részemről a summa (és érdemben szívesen beszélgetek róla bárkivel) egészen biztos, hogy jó az irány az elektromos személyautókkal? És nem, nem vagyok ellene! Csak némi gondolatébresztésként gondoltam feltenni a kérdést, hogy amíg önmaga az energia előállítása pl többet szennyez, addig érdemes e plusz "fogyasztókat" rászabadítani. Illetve, alapvetően a számok alapján egy átlag háztartás kicsivel károsabb a környezetre, mint a személyautó közlekedés. Namármost..... Lassítsuk a felmelegedést. Ok! De akkor józan paraszti (átlagos magyar) ésszel tenném fel a kérdést, hogy önmagában mennyit ér a föld szempontjából, ha elkezdünk elektromossal járni? Nagyjából semmit.... Azt a megtermelt energiát ígyis-úgyis eladják neked, nekem, meg mindenkinek. Növekszik az energiaigény, amit egyenlőre legegyszerűbben annak a bizonyos 27% az emelésével tudnak kompenzálni. A közlekedés jelentős szegmens összességében! De ha az emberiség kissé kevésbé pazarlón élne, legalább annyit, vagy akár többet segíthetne. Az irány jó, nem ezzel van a baj! De a rendszert az alapjaitól kéne javítani. Mert így amin javítani akarnak leginkább az év végi mérleg. Amit a fogyasztókkal fizettetnek ki.
Ja, és igen. Ez egy idei tanulmány. De sokat nem változtak a számok- legalábbis személyautó szinten 2019 óta. Akkor, ha minden igaz, valami 13%-ot olvastam egy akkorra datálódott tanulmányban. -
tomcat78
őstag
Jól van barátom... De ezek szerint szerencsére az átlag magyarnak le kéne süllyednie hozzád. Érv nuku, csak személyeskedés. Áruld már el nekem, hogy tulajdonképpen Te mégis mivel vagy különb? Bár..... Tudod mit? Igazából hagyd..... Ne nézz annyi tévét, ártalmas
Ha érdemben nem megy valami, inkább ne erőltesd. Átlagos magyar, mi? H....lye gyerek.
-
Kinder
senior tag
Tesla Model3 Performance tulajként azt mondom, ez így nagyon kevés, vagy azért, amit tud, irgalmatlan drága, és ezt nem menti meg a márkajelzés.
-
Füleske
addikt
Egy kupé SUV - ban nem a praktikumot kell keresni. Ezeknél már csak egy kreténebb forma van, a kupé SUV kabrió. Nincs ez rosszul megtervezve, két embernél több úgyse használja, akkor is rövid távokra, "bemutat(koz)ó" autónak. Ezért fontos a kályhaezüst hűtőrács-hely is az elején.
#12: Láttál már töltőkábelt? Mire betennéd az ülés alá... Plusz a kivétel... Visszasírnád a csomagtartós megoldást. Az nem egy tyúkbél...#14 kakuk.tamas: Nem lesz 1000 km hatótáv (max. WLTP, valami eXXtrém autónál (EQXX), inkább a gyors töltésre érdemes rámenni. (800V, lesz ez még több is idővel) Túl nehéz, nagy, drága akku kellene a valós 1000 km - hez, és felesleges is. A jelenlegi fél óra megálló/400 km autópálya már bőven élhető hosszú távokra is.
-
subset
senior tag
válasz
borsodika #32 üzenetére
Azért írtam, hogy EU6-os
Ha ki vannak iktatva az ehhez kellő technikák akkor az már nem EU6-os.
Ha meg elektromost szén/gáz/hulladékégető erőműről töltesz akkor meg...márpedig sajnos ez van még.Pont a napokban lehetett olvasni, hogy nem adnak több engedélyt kis hazánkban napelemparkok megvalósulására mert az elektromos hálózat infrastruktúrája nem képes befogadni több megújulót....
Sőt a futó beruházások is megszívták, nem veszik át már az ő áramukat sem. Szomorú...
Akkor most ki kinek az orra alá füstöl. -
subset
senior tag
Köszönjük a tesztet.
Megtudhattuk, hogy 20+ Milláért sem adnak még hibátlan, rendes elektromos Audit.
Nem mintha az lenne a legnagyobb bajom, hogy 20 Millás autók közül kelljen válogatnomEgy modern dízellel (EU6) nehéz ám mások orra alá füstölni...a szó szoros értelmében.
Egy 10-20 éves meg persze hogy okádhatja, akkor még olyan világ volt -
#76500480
törölt tag
Kartámasz alatt kitüremkedő csavar gyönyörű látvány a Q4ben. Megnéztem élőben egy régebbi Audit és ott is jelen volt a csavar fej de mélyen süllyesztve. A Q szériából tényleg a batár nagy 7 volt az utolsó átgondolt belterü kocsi. Hol van az elektromosan lecsukható LCD vagy a finoman kattanó, szélén krómozott ablakemelők
-
NoZoli
tag
Teljesen jogos! Még ha nem is családi utazás miatt, de egy Audi adjon már annyi kényelmet, hogy ne kelljen ki-be pakolgatnom, ha tölteni szeretnék! Viszont, aki ki tudja csengetni ennek az autónak az árát, az nem bajlódik az autóba rakott kábelekkel. Otthon van fali töltő, saját kábellel. Ha villámtöltő kell, annak is van saját kábele.
-
Diabolis
aktív tag
-
Semin
őstag
Az megvan ugye, hogy minden gyorstöltőnek (DC) saját kábele van az oszlopon? Ezeket használjuk utazáskor.
Oda nem kell a céltöltőnél használatos Type2/EVSE.Nyilván nem szép dolog a tudatlanságon nevetni, de ha már 20 hsz-en keresztül ment az oltás legalább valaki megnézhette volna
-
tomcat78
őstag
Mondjuk a madarak bizonyos fokig lehetséges.... Bár igazából nem írtom, csak üldözöm őket. Én nem szeretem szárnyas patkánynak hívni a galambot. Degradáló szerencsétlen patkányokra nézve. Sokszor megmosolyogtat ez a klímaváltozás és az elektromos autó majd jól megment dolog. Amellett, hogy vannak vitathatatlan előnyei önmagában az elektromos hajtásnak. Nem véletlen használják évtizedek óta pl vonatoknál.
De ugye aki valahol figyelt történelem órán, az kb tisztában van vele, hogy a klímaváltozás egy rendszeresen ismétlődő jelenség a földön. És ugye a dínók tuti nem jártak V8-calNa mindegy is.... Kicsit agymosásnak érzem az elektromos autók körüli hype-ot. Ami nem egyenlő azzal, hogy rossz dolognak tartanám őket.
Amúgy 4 ajtóst élőben még nem láttam belőle szerintemSima c3-hoz viszont volt szerencsém. Igaz, nem vezetni
-
Somatom
veterán
De, akkor utolsó, legalja szemét leszel. Miattad hullanak a madarak a fákról, miattad lesz rákos minden városlakó, miattad dől romba a Föld ökoszisztémája. Tán még az esőerdők kiírtásáért is Te leszel a felelős. Az más téma, hogy egy 7,6 -os, targa C3 -ért én is bevállalnám (csak ne a négyajtós legyen, mert az nagyon rusnya).
-
-
Somatom
veterán
válasz
kakuk.tamas #14 üzenetére
Van az a bódé, amiben ülve azt sem bánnám, ha elektromos és a hatótáv sem érdekelne.
Corvette C3 1976 -
Schuler888
senior tag
válasz
kakuk.tamas #14 üzenetére
én mindig hánytam a Q szeriatol, de ez mesés, de az e-tron GT még mindig mindent basz. kiv vok mikor lesz annal szebb... az egy szobor kb..
-
kakuk.tamas
addikt
A következő MA! játékban legyen olyan kérés, hogy hány legyet láthatunk az Audi Q4 Sportback E-Tron menetpróba írásban.
Az Audi Q szériája mindig is tetszett. De ez a hatótáv… Remélem, mire nyugdíjas leszek elérjük a bűvös ezret, és lehet gondtalan bármilyen utazás. -
moleculez
veterán
Az autóhoz pár gondolat: ez így ennyiért nagyon karcsú... mármint hogy az alapfelszereltség mennyire fapados, plusz az anyaghasználat, és összeszerelés.
-
Somatom
veterán
Lécci valaki magyarázza el, hogy egy 300Km -es hatótávú autónál miért pozitívum, hogy a kábeleknek a csomagtartó alatt van külön rekeszük! Családi utazásnál hasznos torna 300 -anként az összes csomag ki/be pakolása?
-
Saccco
nagyúr
Most nem tudom, hogy inkább ez vagy a múltkori Dacia legyen.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Precision M4700- I7 4. generációs - 16Gb - Nvidia Quadro
- Panasonic Toughbook CF-MX4-1 12.5" Érintős- - Akár 8-10 órás akkuval
- Gyermek okosóra GPS nyomkövetővel, Wonlex CT06PRO-L 4G lila, új
- BH Fitness Prisma M30 futópad kedvező áron, első tulajdonostól
- Weboldal készítés verhetetlen áron! - Vállalkozásoknak, Portfóliónak, Cégeknek
- BESZÁMÍTÁS! Asus B450 R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 8GB Rampage SHIVA Thermaltake 500W
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i5-8GEN I 16GB I 512SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude E5570 Touch - i5-6300U I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari
- LG 32GS95UE - 32" OLED / UHD 4K / 240Hz - 480Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- 2 TB-os Kingston NV3 M.2 SSD - 6000 MB/s olvasás
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest