Új hozzászólás Aktív témák
-
zozoo83
tag
Na ott a pont az ATI javára, NV physx meg mehet a süllyesztőbe
-
Tolkarius
tag
Ez egy jó lépés, bár tény h az üzlet szempontjából se lesz rossz hiszen egy rakás új hardvert lehet hozzá fejleszteni és felélénkíti a piacot is. Meg a felhasználók számára is mindenképpen jó, hiszen egyre realisztikusabb ábrázolás válik elérhetővé.
-
rumkola
nagyúr
simulators az egy gyűjtőnév a tesztek miatt, ide kerül minden olyan játék, ahol létező gépet kell irányítani
jobb lett volna szétbontani: repcsivezetős árkád, repcsivezetős szimu, autóvezetős árkád, autóvezetős szimu?
Ugyan már, ez az oldal nem játékteszteléssel foglalkozik... -
tocsa
senior tag
Sokan itt foleg jatekokban gondolkodnak meg mindig. Ez ertheto valamnnyire. Itt ragadnam meg az alkalmat, hogy kifejezzem minden tiszteletem a hardcore es a kevesbe hardcore jatekosok fele, mert az o igenyeik tettek lehetove, hogy idaig eljutottunk. Megszuletett az OpenCL (es a Direct Compute) es lehetove valik valoban egyszeruen tudomanyos szamitasokat vegezni a szemelyi szamitogepunkon.
En ugy latom, hogy az nVidia-nak, ATI-nak sikerult egy olyan hatarvonalat atlepni, ahonnan mar az egesz etchnologiat a tudomanyos ipar is huzni fogja. Most annak lehetunk tanui, ahogy ezt az uj piaci lehetoseget probaljak megszerezni a cegek.
Nem kell mar sok ido es a Larrabee is itt lesz. Az elkovetkezenod evek nagyon izgalmasak lesznek! -
P00By
nagyúr
Jó döntés.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
kokekokko
csendes tag
-
kokekokko
csendes tag
A cikkből idézem :
"Ezzel a technológiával megoldható, hogy az objektumok ütközése mindig eltérő hatást fejtsen ki, sőt a teljes szimulációnak hála az felületek a legtöbbször másképp törnek szét, vagy roncsolódnak."Gyanítom, hogy ezt idáig is megoldották valahogy.
Netán az új technológia különlegessége, hogy nem determinisztikus?
Tehát, mondjuk, ugyanazon kiinduló feltételek mellett sem lesz ugyanaz a kimenet?A fizikáról meg az atomi szintű bejegyzésekről jutott eszembe, hogy vagy 10 éve egy hídépítő ismerősöm mesélte, hogy kb. 1 hétig tart mire lefuttatják statikai terhelési modellezéseket egy hídra. Például, hogy hány embernek kell menetelnie egyszerre, hogy leszakadjon a híd.
Ugye minden fizikai részlet valamilyen szinten (pl. közvetetten) kölcsönhatásban van minden másikkal, úgyhogy nagy számítási kapacitásra van igény. És ahogy lenni szokott, a fizikai részletek mérete fordított arányban van a számítások pontosságával és idejével.Így látatlanban arra tippelek, hogy a Digital Molecular Matter fizikája valami hasonló módon kezeli a valóságot. Az anyagok szilárdságát pedig a részek közti kötések erősségével szimulálja.
Nagyon érdekes téma, a hír gazdaság(politikai) vonzatai mellett jó lenne a technológiáról is szót ejteni. Valaki?
ui. " az felületek" -> a felületek
ui2. "...az anyagfizikát valósítja meg. " -> ezt nem lehet máshogy mondani?
pl. "a tudományos kutatásokban alkalmazott anyagfizikai modellre épül... " -
#95904256
törölt tag
A kérdés az volt, hogy mikor... nem az, hogy most és mivel...
Szerintem néhány milliárdnyi mikro-objektummal elég kellemes környezetet lehetne produkálni. A számítási igényével tisztában vagyok... azt is sejtem, hogy nem az elkövetkező egy-két évben lesz. De szeretném még megélni.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
#95904256 #17 üzenetére
az oda is (erőteljes feltételes szerkezet), már elnézést. mmint 30frames minimum mellett az atomi művelet emlegetése kb olyan, mint min crysis szintű raytracingről beszélni. lehet, de nem manapság fogja elbírni a hardver _valós időben_.
minden egyes ojjektumhoz csatolni kéne egy kötegnyi új információt. ami csak az egyik baj, amellett még számítási teljesítmény is kéne.
a gyengébb/felületi hatásokhoz (égés, lövésnyom) még elég lehet a tesszalátor (elvileg dx10 alatt is meg lehetne csinálni -stalker, ut és crysis engine képes a mélységmanipulációra felületeknél, gyakorlatilag a manipuláló függvényt kéne módosítani a sérülés mértékében-), egyébként viszont a modelleket kéne módostani... amitől elszállna a fenébe a poligonszám (ezért tudta a rombolhatóságot a Q2 motor és ezért nem a Q3A motor). és nagyon durván szállna el. a dolgon lehetne segíteni a látótáv/pályaméretek brutális csökkentésével, de az úgy meg elég klausztrofób lenne... már megint (q1, doom3 mint hasonló problémákkal küszködő játékok).
az erős sérülésekhez a modelleket/wireframeket kéne változtatni. ez növelné a poligonszámot, de lehet trükközni, hogy azért ne annyival. ld crysis.
az objektumok súlyával kapcsolatban voltak próbálkozások, DeusEx példának okáért (UnrealEngine1.5). illetve a Stalkernek volt még súllyal ellátott fizikai modellje/teljeskörűen implementált golyófizikája (ill majdnem teljesen, távcsövessel nem lehetett átlőni két emberen), de például az autók implementálását hagyták a fenébe... elég sokáig jutottak és elég jól is működtek a járművek, de volt pár bug/implementálási nehézség, amivel nem tudtak vagy akartak mit kezdeni (spring/vortex anomália vs nyuszibusz = repülünk 500méter magasra).
ami viszont biztos: a crysis és stalker kifutott a 32bites limitből (ill amikor elérte CTDzett/nekiállt mikroakadni/swappelni őrült módjára). ha mégtöbb infot kell hozzárendelni a tárgyakhoz, akkor nőni fog a memóriaigény (ennek mértéke +kódolási és optimalizőálási idővel mondjuk csökkenthető egy szintig), tehát át kell térni 64 bitre. arról nem beszélve, hogy ha megmaradó effekteket akarunk, akkor le kell tárolni minden változást, és megint ott vagyunk a Deus Ex horror méretű mentéseinél (a játék volt 700mega, egy mentés 10 és 50 között... az akkoriban hatalmas volt).
a fizika egy eléggé új terület, szvsz hatalmas fejlődés lett itt pár éven belül. de atomi műveletekre én még jóideig nem számítanék...
-
rocket
nagyúr
Volt aki kimerte
(a grafikon 60 masodperct mutat)Hab a tortan, hogy 8xAA-val jott ez az eredmeny ami az AMD kartyainak kedvez.
Az, hogy HD5850/HD5870 jobban teljesit karcsu vigasz a sok millio HD4K felhasznalonak.
-
Solten
őstag
Ez most ujabb szog az nvidia-physix koporsojaba?
-
rudi
nagyúr
válasz
VaniliásRönk #85 üzenetére
Dehogy nem a PhysX! A szokásos "if Radeon on board, then számoltassunk a gpu-val háttérben foldingot" algoritmus
-
Móci
addikt
válasz
VaniliásRönk #85 üzenetére
Egy kis pénz, meg egy csomó Batman edition nv kártya?
-
-
Oliverda
félisten
válasz
VaniliásRönk #85 üzenetére
Na igen.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Shift gyakoraltilag is CPU PhysX-et használ. A lassúságot sajna nem mérte ki senki, de pár külföldi tesztben a HD 5800 szépen elkeni a konkurens GeForce-okat. Szvsz talán interpolátor intenzív a játék, ami magyarázná a dolgot, de kéne jópár HD 4000 eredmény is, hogy ezt elemezni lehessen.
rumkola: Arra már van egy játék.
-
rocket
nagyúr
"Hova kellene annyira rohanni az OpenCL-el? Alig hasznalja meg ki valami."
Pont ez a baj, PhysX meg a tuloldalon epp az eddigi "legszebb fenyeben pompazik", szeptemberben 3 PhysX jatek is volt Batman:Arkham Asylum, Darkest of Days, NFS:Shift, utobbi elvileg csak CPU PhysX-et hasznal, megis joval lassabb az AMD kartyain.
-
rocket
nagyúr
"Jó lenne, ha lenne életképes alternatíva nv oldalon, de egy 600 dolláros kártya nem fogja átalakítani a piacot."
Azt nyilatkoztak tegnap, hogy tanultak a GT200 hibajabol amit elismertek, hogy tularaztak, mert nem gondoltak volna az RV770 olyan lesz ami lett vegul.
Ha nem kodositettek es 600$ lesz a "GTX380" , akkor az olyan teljesitmennyel is fog birni a jelenlegi valos alkalmazasok alatt, hogy eladja magat, ha meg +30%-kot fognak a 350$-os konkurens VGA-tol 250$ felarral adni akkor meg ugyanabba a hibaba esnenek amit elkovettek a GT200-zal az RV770 ellen, sot meg annyiban mas is lenne, hogy most elobb jott az AMD igy latjak mi van a piacon, mire kepes, igy oket mar nem fogjak a jelenlegi AMD kartyak meglepni. -
rocket
nagyúr
válasz
CsendesMark #75 üzenetére
Ezzel csak az a gond, hogy egyelore meg nincs publikus OpenCL driveruk (NV-nek mar van, pedig nekuk az elso szamu erdekekuk a PhysX ami ugye CUDA-n fut), a masik gond, hogy mar most lemaradtak, tehat a "viszonylag hamar" is keso.
Mondjuk semmi meglepo nem tortent, hoztak a papirformat amikor mar eleve kesesben vannak, es tamadasba lendulnek szines grafikonokon.
Egyszeruen erthetetlen miert nem kepesek a mult hibaibol tanulni. -
ProEvoFan
nagyúr
szerintem ez a normális hozzáállás
-
TomLion
tag
Szerintem jó helyre fókuszálnak az AMD-nél, több szó fog esni mostanában az engine-fejlesztésről mint valaha. És van is annyi előnye a hardvereknek, hogy ideje legyen már erre fókuszálni. A játékfejlesztés mennyit haladt előre 2007 óta a technológiák adaptálásában? (Leszámítva egy-két fehér hollót)
Az nV szerint a "dekstop gaming halott", (ezt Igor mondta).
Én nem szeretném ezt és pillanatnyilag úgy fest, hogy csak a dx11 és a nyílt szabványok tarthatják életben.
Jó lenne, ha lenne életképes alternatíva nv oldalon, de egy 600 dolláros kártya nem fogja átalakítani a piacot. -
Sasal1ty
tag
Hazudik az AMD!! a jövő bennem van !!
-
rocket
nagyúr
Nem bejelnteni kellett volna most, hanem mar szoftvereket kellenet prezentalni az uj kartyak melle, PhysX henger mar gurul egy ideje, ok meg szines grafikonokon mutogatjak mit akarnak.
-
zuchy
őstag
válasz
Mr.Csizmás #71 üzenetére
Igaz. De ahoz, hogy elindítsa ezt az egészet, támogatni kell az AMD-nek az elején még, utána ha siker, megy az magától is.
(#74) rocket: Eigen, kicsit későn kaptak észbe, mire ez tömegesen itt lesz, ha lesz az vagy 2 év.
-
Sanyix
őstag
válasz
Mr.Csizmás #71 üzenetére
Szerintem egyes fejlesztők (most még) ingyen kapják a licenszet az nv-től, sőt a zsebükbe is egy kis zsebpénzt. Sőt 90%-hogy így van. (persze nyilván ezt azért teszik, mert később súlyos pénzeket akarnak kérni érte.
-
Racecam
nagyúr
Kicsit kezd elfajulni a topic. Ne kelljen már mást is kirakni, emberek.
Offokat kéretik befejezni és visszatérni az eredeti témához. -
zuchy
őstag
Szóval az AMD nyíltan fellép a zárt PhysX ellen. Ez így elég egyesélyesnek néz ki, csak a játékokba kellne beletenni, tehát ezt megfelelően kell támogania az AMD-nek, ha valamit el akar érni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
antikomcsi #64 üzenetére
Nem vettem csesztetésnek.
Tényleg érdemes szájbarágózni manapság.
Béla nagyon messze van. 200+ km. Így inkább írom a Fermit.
#64:
-
antikomcsi
veterán
Nem azért mondtam, hogy csesztesselek, csakhogy valaki nehogy úgy higgye, hogy ez meg amd ekszklúzív dolog, mert tapasztaltam én már itt érdekes dolgokat.
Néha jobb a szájbarágós módszer.
A Fermi most ráér, inkább vigyél Bélának egy, vagy két kávét, nehogy Józsi legyen belőle
, és noszogasd, meg add a kezébe a cserekártyákat.
(#65) Abu85
Ilyenkor minden segítség elkél, ezért azt gondoltam, hogy összeröffentetek, és ott tornyosultok a szerverek melegébem 3 négyzetméteren.
És egyébként is, ha szíveden viselnéd a teszt sorsát, most bepattannál a kocsiba, és irány a labor azzal a két kávéval.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
antikomcsi #52 üzenetére
Hát a nyíltból szerintem az alapból világos, de beírtam egy mondatban, hogy tényleg ne legyen félreértés.
Srácok: A Fermit írom, de ez a hír már tegnap kész volt, azért ment ki reggel. No para lesz még ma NV-s hír.
Maradjunk a témánál. Vagy felőlem a GPU-król is beszélgethettek, de az egyéni problémákat hagyjuk egy hír topikjában.
-
bolondember
MODERÁTOR
válasz
mefityiszto #48 üzenetére
1-olvasd el kérlek az alapelveket, nagyon úgy vélem, h ELÉG sok érdekes dolgokra lelhetsz...
2-mivel az IP-címed egyezik user++-éval, ezért ezt a nicked, köszönöm szépen, banolom. -
CsendesMark
aktív tag
válasz
mefityiszto #48 üzenetére
Aki itt regisztrált, az elfogadta a PH szabályzatát, és itt KŐKEMÉNY DIKTATÚRA VAN
az van amit a moderátorok mondanak, te is jössz ide a bemásolós skilleddel, de nem érsz el semmit
Jogodban áll hallgatni is
ha nem tetszik lehet menni máshova is, az nincs megtiltva
-
RI/OS
addikt
válasz
mefityiszto #48 üzenetére
LOL, azt bemásolja ezt.Infarktust ne kapj nekem a gép elött.
Get a Life -
#65675776
törölt tag
válasz
mefityiszto #53 üzenetére
Lehet bele kellene olvasni az alapelvekbe... Vannak benne érdekes dolgok, amikről a jelek szerint nem tudsz.
-
mefityiszto
csendes tag
válasz
mefityiszto #48 üzenetére
Nem favorizálom egyik oldalt sem.
-
antikomcsi
veterán
Bár a nyílt fizikából lehet következtetni, azért nem ártott volna írásosan is jelezni, hogy az AMD nem bespájzol ebből a technikából, hanem mindenki számára elérhető lesz, így a Geforce kártyákat is támogatja.
És mi is lehet az nv lépése erre? Nehéz kitalálni. Nekik is variálni kell OpenCL-el, és DirectCumpute-al. Illetve nem kötelező, de érdemes.
(#26) einstein
Nagyon nehéz következtetéseket levonni.
240 helyett 512 sp, vagy illethetjük a zseniális cudacores
elnevezéssel is.
És 512 bites gddr3 helyett, 384 bites gddr5.
Csupán ezen két információ alapján, ha helytállóak, jelntős teljesítmény növekedést várhatunk.
Asztali gépekbe szánt verziókon lehet majd úgy 1.5 giga memória, professzionális termékekre meg akár 6 giga.
(#39) CsendesMark
Az intel még nem gyárt video kártyát. Grafikus vezérlőt azt igen, márha annak lehet nevezni, de videó kártyát nem.
-
]Phobos[
senior tag
#28-ra utalva, az tegnap esti bejelentés, és mivel a hype most az ATI-k körül fut, valószínűleg az élvez prioritást. Továbbá nem tudom, hogy megy az oldal szponzorálása, de nyilván előfordulhat, hogy egyes hírek előbb érkeznek. Hogy ezt ki mennyire tolerálja, az mindenkinek a magánügye.
Azért néhány óra lemaradás nem a világ, néhány másik hírportál van, hogy 1 héttel is le van maradva, van hogy pl. pendrájv v hasonló kevésbé fontos cucc tesztje itt jelenik meg később. Persze nem védeni akarom a PH!-t, de biztos Abu lehozza ezt a hírt is.Azért még mindig ott van az is, hogy 3 milliárd tranyót nem annyiból állítanak elő, mint 2,1-et, és a hűtésére is kíváncsi leszek. Annyira nem vágom a témát, de ha jól tévedek a programozóktól függ, melyik kártya melyik játék alatt mennyit fog menni. Így még ha meg is előzi teljesítményben az ATI-t, az árversenyt szerintem megint durván be fogja bukni.
Persze ez mind csak találgatás, kéretik nem flamelni!
#48: mi van, ti pár napos újoncok egy bolygóról zuhantatok a Földre? Vagy inkább 1 IP címről? A jogokat ne keverd a minimális elvárható viselkedési stílussal.
-
mefityiszto
csendes tag
válasz
bolondember #37 üzenetére
Szólásszabadság – »Minden személynek joga van a vélemény és a kifejezés szabadságához, amely magában foglalja azt a jogot, hogy véleménye miatt ne szenvedjen zaklatást, és hogy határokra való tekintet nélkül kutathasson, átvihessen és terjeszthessen híreket és eszméket« – így szól az ENSZ által 1948-ban elfogadott Emberi jogok egyetemes nyilatkozata. Eszerint olyan alapjogról van szó, amely egyfelől magában foglalja a szólás szabadságát (vagyis a szabad véleménynyilvánításhoz való jogot és a cenzúra hiányát), másfelől a tájékozódás szabadságát (azaz a közérdekű adatok megismeréséhez való jogot). A szólásszabadság egyetemes érték, amely független az egyes országok politikai berendezkedésétől, kulturális és vallási hagyományaitól. Az Európai Emberi Jogi Bíróság egy 1976-os határozata úgy fogalmaz, hogy »a szólás szabadsága nemcsak azokra az 'információkra' és 'eszmékre' vonatkozik, amelyeket az emberek jó néven vesznek [...], hanem azokra is, amelyek bántják, felháborítják vagy zavarják [...] a lakosság bármely részét«. A szólásszabadságnak ugyanakkor vannak korlátai is: például a személyes adatok, a katonai és államtitkok, a bűncselekményre való felhívás. Egyes országokban törvény tiltja a gyűlöletbeszédet, valamint a nemzeti szimbólumokat és a közerkölcsöt sértő kifejezések használatát is. Ugyanakkor még a demokratikus országok jogszabályai is eltérőek: az Egyesült Államokban megengedőbb, míg Nyugat-Európában általában szigorúbb a szabályozás.
Te náci vagy? Ha valaki ellenkező véleményen van mint ti annak annyi?
-
Pekkk
aktív tag
Sose értettem meg ezt az ATI párti meg NV párti dolgot. Szerintem nem kell útálni egyiket sem, mert ha csak az egyik lenne akkor a büdös életbe nem tudnánk megvenni ezeket a perifériákat mint amik most vannak. Mi lenne itt kérem, ha csak NV lenne meg mondjuk Intel?
Riva TNT2 meg P2 800 mhz ilyen árakon. -
-
Integra
titán
válasz
bolondember #37 üzenetére
na de milyen lelki nyomoréknak kell lenni már, hogy azért bereggeljen, hogy szanaszét fikázzon mindent...
mást még nem is olvastam tőle -
Yutani
nagyúr
válasz
CsendesMark #39 üzenetére
Az Intel a sok chipsetben eladott ócskasága miatt vezeti a teljes videóvezérlő piacot, de a diszkrét VGA piacon az Nvidia a piacvezető valami 65-70% aránnyal, míg az AMD/ATI 30-35% aránnyal a második.
-
]Phobos[
senior tag
Nem az a gond amit írsz, demokrácia van( papíron legalábbis ), az a gond, hogy madárijesztő stílusban írod. Ha meg gondod van a PH!-val, minek regeltél? Amúgy meg most ATI a favorit, majd ha NV odacsap vmi 8800 GT féle best buy karival, akkor az lesz a favorit, továbbá csak nekünk jó, ha van ( ár )verseny, de ezeket is leírták már n+1 alkalommal, ahogy te is a saját versikédet, azért tanácsoltam, hogy a flame-et írd be az aláírásodba és ne offolj n+1. alkalommal is.
Amúgy szeretem a savanyú szőlőt is, muhahahaha!
-
#65675776
törölt tag
válasz
CsendesMark #39 üzenetére
Maradjunk annyiban, hogy videovezérlő gyártó... Az Intel egyelőre nem gyárt diszkrét GPU-t, legalábbis egyelőre még nem került piacra. Kártyát mondjuk az nV és az AMD/ATi sem gyárt.
-
Móci
addikt
válasz
bolondember #37 üzenetére
Ez nem volt egy rossz döntés...
-
CsendesMark
aktív tag
Már megint idejössz flémelni (pedig azt mondtad jól nevelt srác vagy), de még abban sem vagy kreatív, én is be tudom "ctrl+c ctrl+v"-zni a specifikációkat
A DX11et nem hardveresen támogatjaMellesleg a toronymagasan vezető videokártya gyártó az Intel, nem az ATI-AMD vagy az nVidia...
Jó látni hogy Abu rajongótábora ilyen szépen gyarapodik
-
user++
csendes tag
válasz
Mr.Csizmás #32 üzenetére
Az elso hsz-t kifejezetten oktato celzattal 1 embernek irtam, az meg ha atmasoltam NEKTEK egy kis infot azert tettem, hogy kezdjetek "panikolni" es jojjon a vezeretek aki megnyugtat titeket es kozli, hogy nem legy "jatekos" vga zold oldalon + szeretem olvasni a sok okorseget amivel kimagyarazzatok magatokat... na csaaa
-
user++
csendes tag
Mire kellesz lesz olyan nV VGA, hogy csak na. De mivel nem illik ati-s topicba nagyon beleronditani, en lepek innen. Amugy miota megjelentek az elso hirek errol (ki is mondta hogy NEM LESZ GT300, es kozben begetett a nyaj???), azota minden forumon virnyakolnak a pirosak (nem MO-ra gondolok).
PS. Szeretettel varjuk majd Abutol az eloszor felremagyarazo csusztato atimagasztalo cikkeket. Aztan majd meglatjuk.
-
Mr.Csizmás
titán
mi lenne, ha magadtól írnál valamit, nem híreket másolnál be?
így eléggé hsz. gyűjtés-szagúak az írásaid.
(#31) akosf feltéve hogy egy játékban együtt fog szerepelni BFG, és egy radiátor
ui.: HL2-ben gravity gunnal jól lehet zombit irtani, asztal, radiátor, egyebekkel. célkijelölésre meg vágj hozzájuk egy festékesdobozt.
-
#95904256
törölt tag
válasz
Mr.Csizmás #27 üzenetére
A radiátor ugyan nem gyullad meg ha melegítem... de megolvadhat, elhajolhat, össze-vissza görbülhet, kitágulhat, elszíneződhet, kilyukadhat, felrobbanhat, stb...
-
tobal
tag
Nekem is az a sejtésem, hogy a GT300 nem egy gamer lapka lesz, de nem is bánom. Lehet, hogy a játékosoknak szánt kártyák piacán lejjebb csúszik az nVidia, ugyanakkor már látható, hogy az nV új vizekre próbál evezni. Azért az elég flash lesz, hogy egy videokártyával (desktop viszonylatban nézve) mainframe-et csinálhatok az otthoni gépemből
. És szerintem játszani is lehet majd rajta
.
Mellesleg amit user++ bevágott, még egyáltalán nem biztos, hogy úgy lesz. Nem hivatalos forrásból származó specifikáció. -
user++
csendes tag
Miert nekem kell hireket kozolni? JAAA nem amd-s hir
Idezet kovetkezik:
Bízva abban, hogy a bejelentéssel egy kicsit kivárásra ösztönzi az embereket és egy kicsit visszafogja a HD 5800 szériát övező érdeklődést -- illetve növeli azt a saját irányába --, tegnap este az NVIDIA a GPU Technology Conference-en felfedte a leplet az új "Fermi" (GT300) CUDA GPU architektúráról. /// Az első Fermi-alapú lapka 3 milliárd tranzisztort tartalmaz, a memóriabusza 384 bites amelyhez maximum 6 GB GDDR5 társítható és a kártya természetesen az új AMD termékek elsőszámú ellenfele.
-
Mr.Csizmás
titán
válasz
#95904256 #17 üzenetére
neeemm,
nem atomi szintű.
pusztán annyi, hogy pl. egy fabútor jellemzői: nagyobb erőhatásra összetörik, pl. baltával felhasogatsz egy széket. Ha felgyújtod meggyullad. De ha belelősz, akkor csak egy lyuk lesz rajta. (ez egy Postal féle példa
)
ugyanígy egy fémradiátort az életben nem aprítasz fel, nem gyújtasz fel, max kilyukasztani tudod.
viszkozitás - folyadékok terjedése más téma, előbb legyen meg a szilárdtestek fizikája
-
user++
csendes tag
Savanyu a szolo? Nem ugy tortennek a dolgok ahogy szeretnetek? Hat nem sajnalom.
512 darab CUDA mag (32 darab per Streaming Multiprocessor) IEEE 754-2008 lebegőpontos szabvány támogatással
ECC memória támogatása
Teljes C++ támogatás
DirectX 11 támogatás
Parallel DataCache - az első gyorsítótár hierarchia a GPU-n belül, ami gyorsítja az olyan algoritmusokat, mint például a fizikai számítások, raytracing és mátrix multiplikáció, ahol az adatcímek előre nem ismertek
A GigaThread Engine támogatja az egyidejű kernel végrehajtást, ahol a különböző kernelek ugyanabban az alkalmazásban összefűzve is végrehajthatóak a GPU-n.
Teljes 32 bites integer path 64 bites kiterjesztésekkel
8× dupla precíziós lebegőpontos teljesítmény a GT200-hoz képest
Memóriaelérési utasítások a 64 bites címzésre való áttéréshez -
Yutani
nagyúr
Az ultra-realisztikus grafikai megjelenítéshez még a megvilágításon dolgozni kellene kicsit, illetve a meglévő technikák használható sebességűvé tétele van hátra.
EZT a videót javaslom megnézni! Ha a játékfejlesztők hajlandók lennének áldozni anyaglilag az animációs motorokra, nagyon komoly dolgokat láthatnánk a játékokban! (Thanks to Raymond!)
-
tobal
tag
Érdekes hozzáállás ez az AMD-től, akik eddig teljesen leszartak mindent, ami nyílt...
-
user++
csendes tag
Nevetseges vagy, itt ugy latszik egyes hireket szeretnek elhallgatni (erdekes modon minden ATI-s pletyka vezercikk volt... na de Abuuu), egyenlore az nVidia a piacvezeto (toronymagasan) es az uj cuccuknak koszonhetoen (amirol mar szivarogtatjak a hireket ... itt miert nem lehet olvasni? nem is baj ugyis felremagyaraznak, es tele lenne tuzdelve azzal hogy a piros ugyis jobb) ismet verni fogjak teljesitmenyben a pirosat (mint mindig), mind teljesitmenyben mind tudasban (DX11+CUDA+PhysX+stb stb tessek rakeresni neten), es nem kellesz azzal jonni, hogy nem tud dx11-et. A piaci reszesedesuk tuti hogy nem fog csokkenni (valoszinuleg noni fog), es marad az a szitu hogy a jatekfejlesztok a piacvezeto GPU-t fogjak favorizalni meg az nVidia megteheti hogy anyagilag is beszalljon a jatekfejlesztesekbe, az AMD-nek ilyen lehetosegei nincsenek, mivel nyereseget nemigazan termel (arab bacsik penzelik) a CPU fronton intellel szemben xarul allnak es ha olyan durva lesz az uj nVidia GPU mint ahogy varhato akkor tenyleg ossze kell kaparni minden Atizmus hivot, mert az emberek mar csak olyanok hogy kepesek kiadni mondjuk +20/40 $ kp-t ha azert nagyobb tudasu cuccot kapnak.
-
#95904256
törölt tag
válasz
Mr.Csizmás #12 üzenetére
Mondjuk én a közel atomi szintű szimulációra gondoltam, amivel helyettesíteni lehetne a rengeteg féle fizikai jelenség szimulációját. Ezeket külön-külön leírni, modellezni szintén teljesítményigényes dolog. Amennyire tudom ezek a mostani "fizikai motorok" inkább csak látvány effekteknek tudhatóak be. Tényleges fizikai analízisre - pl. különböző viszkozitású anyagok terjedésének szimulációjára - nem alkalmas.
-
Integra
titán
jó hír, drukk és vár.
-
Móci
addikt
Tetszetős a döntés, remélem lesz is majd eredménye. Kíváncsi leszek az nvidia lépésére, egyre jobban kezdenek 'kikopni' a piacról ezen a téren.
A Star Wars játéknak én is örülök. -
gliskard
senior tag
Az OpenCL mint köztes általános rétegre épülő fizikai motorok működnek minden OpenCL-t támogató rendszeren legyen az hw vagy sw alapú, viszont a sebesség a nem mindegy. Ezért az AMD részéről fizikai motorok tekintetében a driver szintű optimalizáció a komoly feladat.
Fizikai motorok még egy ideig egy helyben fognak toporogni, amíg az nvidia köti az ebet a cuda-hoz. Eddig is komolyan támogatta vagy "megvette" a fejlesztőket, és jelenleg még ezen (is) igyekszik. Ha jelentős mértékben elmozdulnak a kiadók és fejlesztők az OpenCL alapú megoldások felé, akkor lesz komolyabb tovább lépés az motorok terén. Persze ehhez még szükséges, hogy konzolok szintjén is piaci részt szerezzenek hiszen ma már a multiplatformos programozói oldalról minél inkább homogén, ezáltal a portolást megkönnyítő megoldásokat keresik. Az OpenCL ezen a téren a Cuda-val szemben egyértelműen esélyesebb, mivel a Cuda elvileg csak nvida/pc környezetben létezik.Azt sem kéne elfelejteni, hogy az átlag user számára a "valósághoz közelítő" fizika csak egy felirat a dobozon...
-
Mr.Csizmás
titán
válasz
#95904256 #10 üzenetére
vagyis all-in fizikai-grafikai motorok lennének?
+ saját: elgondolkoztatott a cikk. a fizikába nem csak az tartozik, hogy viselkedik egy adott paraméterekkel (tömeg, szilárdság, stb.) rendelkező tárgy, hanem pl. lángok terjedése, hangok (itt gondolok arra, hogy a rendelkezésre álló térben hogy terjed),
...szóval várjuk a komplex fizikai motorokat
-
#95904256
törölt tag
Kíváncsi leszek mikor jön el az az idő mikor nem lesz szükség többféle fizikai motorra a minél realisztikusabb élmény érdekében...
-
BiP
nagyúr
Álmaimban az szerepel, hogy ezek 3-an (havok, physx, dmm) egyszer összeállnak, és a 3 csapat tudását összedobva kiadnak egy ultrabrutál fizikai motort/fejlesztőkörnyezetet. De ez csak álom, tudom.
-
04ahgy
nagyúr
Minél több lábon áll az AMD fizikai számítások terén, annál univerzálisabb szolgáltatáskészletet tud nyújtani, valamint saját jövőjét is annál jobban bebiztosítja.
Szerintem nem hülyék ők sem, nem véletlen spájzolnak be fizikából.
HGyu
-
PH-User
addikt
-
]Phobos[
senior tag
Nem igazán hiszek már ezekben az ultra realisztikus, csák nóriszos körbepörgőrugó, szabadon rombolható engine-ekben. A Red Faction volt az utolsó, amely valóban akkora újdonság volt, a többit Doom3 E( ID Tech ? ), meg UE3 szép is, jó is, de csomó dolog csak feature ként lett felsorolva a végén. Egyébként rombolható környezet UT2k4-ben is elérhető, de annak idején a legizmosabb gépet is odaverte. Szóval majd ha gyakorlatban is látható az eredmény, és nem csak script szintjén, akkor elhiszem
-
joi29
őstag
Star Wars: The Force Unleashed játékprogram a Havok fizikai rendszerrel
kiegészítve. A szoftvert a LucasArts idén PC-re is kiadja.
-Szeretettel várjuk. -
rudi
nagyúr
Mit gondolsz, miért a Tegra és a Tesla a fő fókuszuk mostanában? KÉt éve mondják már, hogy 2010-re a VGA gyártás a bevételek kis részét teszi majd ki. Egyébként a Havokról, mióta az Intel megvette, szinte semmit sem hallani. Az NV szerint - elmondásuk szerint megkérdezték a fejlesztőcsapatot - a Bullet dolgot fejlesztőkörnyezet híján NV hardveren kódolja éppen. Mindenesetre nagyon kell az, hogy az AMD is a fizika irányába mozduljon, mert azon a téren szerintem sokkal több csiszolnivaló van mint a már amúgy is ultra-realisztikus grafikában. Meg még karakter animációra gyúrhatnának jó sokat.
-
Egyre inkább pengeélre kerül az Nvidia. Ha nem lenne a Tegra, sok jövőt nem jósolnék nekik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Microsoft Windows, Office & Vírusirtók: Akciók, Azonnali Szállítás, Garantált Minőség, Garancia!
- Samsung Galaxy A34 5G 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- DELL PowerEdge R730xd 16LFF 160TB+400GB 2U rack - 2xE5-2683v4 (16c/32t),256GB RAM,2x10G NET,HBA330
- Asus ROG Zephyrus G14 GA401IV - 14" FHD 120Hz - Ryzen 9 - 4900HS - 16GB - 2TB - RTX 2060 - Win11
- Bomba ár! Dell Inspiron 15 3511 - i5-11GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest