Új hozzászólás Aktív témák
-
zsigus
őstag
A tegnapi napon értesített a CCC, hogy megérkezett a frissítés.
Automatikusan telepítette is a 12.4-et, viszont a mai napon észrevettem, hogy nem igazán stimmel az új driver.Két kijelző van használatban (egy Pana plazma és egy 22"-os monitor), nem kiterjesztett asztallal használom őket, hanem átkapcsolok ha a TV-n szeretnék valamit csinálni (Asztal megjelenése csak itt #1, vagy #2).
Be volt állítva a megfelelő hangkimenet (monitornál analóg, TV-nél HDMI (automatikusan meg is jegyezte)) és nincs hang a TV-n. A vezérlőpult hangbeállításaiban pedig inaktív az AMD HDMI output.
Erre létezik valami megoldás? Az előző verziókkal minden rendben volt (újra is telepítettem a 12.4-et, de ugyanez a helyzet a második telepítés után is).
Win7 x64, HD6850
Köszönöm a választ.
-
-
Probert75
addikt
Miért nem települ win7 64bit-re rendesen? Lefut a telepítés, aszongya kész. De nem jelenik meg az óra mellett sem, sem a bal egérgombos menüben az ikon. Pedig már teljesen eltávolítottam a régit.
-
paavoo
aktív tag
Ez az, hogy én se uninstalláltam soha, és úgy jártam 11.10 után, hogy csutkára leszedtem mindent amikor ugyanezt kiírta és úgyse ment tovább, azért muszáj volt újraraknom win7-et , mert semmi catalyst nem akart felmenni. Az egy 2 éves rendszer volt szóval gondoltam amiatt, de most hogy 2-3 hónapos rendszeren is megakad, tippem sincs.
Driver Sweepert is használtam mellesleg. -
Sennalacy
aktív tag
Próbáld minél alaposabban eltávolítani az előző driverek maradékait szerintem. Az eszközkezelőben eltávolítás után már csak Szabványos VGA szerepelhet, én használom a driver sweepert is [link]
csökkentett módban futtatom eltávolítás utáni újraindítás után, ha ez sem elég, akkor a guru3d oldalán van egy Genetix Cleaner v4.91 nevű alkalmazás amivel lehet még próbálkozni. [link] -
meszi3
tag
én abszolút látom a különbséget az Autolodos képeken DE: pont a mellékelt játék kapcsán jutott eszembe, hogy egy ilyen pörgős játéknál ami szó szerint szédítő játékmenettel bír, van értelme szarozni ilyen dolgokon? Egyszerűen az agyad nem dolgozza fel a különbséget, és ez egy kevésbé akciódús játéknál is fennáll, sőt megkockáztatom akármelyiknél. Akkor meg minek erőltetik?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
huskydog17
addikt
Tettem egy próbát ezzel az új meghajtóval és elnyerte a tetszésemet, ugyanis végre megjavult a Driver: San Francisco, ahol eddig a 11.11-el nagyon ronda textúrahibák voltak, ezek most úgy tűnik, hogy javítva lettek. Majd ha lesz időm többet játszani vele, akkor alaposabban lecsekkolom, hogy tényleg mindenhol kiirtotta-e az új driver a textúrahibákat a játékban. 20 perc játék után pozitív az eredmény.
-
Lacces
őstag
Sziasztok!
Van valami fórum, ahol kaphatok segítséget, hogy mit kell játékokban ki venni beállítás esetén, vagy catalystnál, hogy több fps-t kapjak, úgy hogy a textúra minősége nem romlik?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akkor ők a Jimenez-féle MLAA-t használták. Az DX9 alatt is működik. Az AMD-é nem.
Nyilvánvaló, hogy az FXAA nem ad túl jó képminőséget az új MLAA 2.0-hoz viszonyítva, de nem feltétlenül az NV pénze miatt választják azt. Azért a fejlesztő is látja, hogy az FXAA csak az API támogatása szempontjából versenyképes, azon kívül az AMD-féle MLAA 2.0 és a Jimenez-féle SMAA jobb. Sőt a Jimenez-féle SMAA-nak tudtommal van DX9-es portja is, bár az nagyon lassú.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az döntés kérdése, hogy az FXAA-t, vagy az MLAA-t alkalmazzák. Beépítve az FXAA valóban a legrosszabb megoldás a képminőséget nézve, de van egy olyan előnye, hogy nem csak DirectX 11-ben működik, hanem DX10 mellett is, vagy akár DX9-ben. Az MLAA egy komplexebb algoritmus, így az DX11 only.
Vannak amúgy olyan fejlesztők, akik nem döntenek. A Deus Ex-ben például van öt variáció. Válaszd ki melyik tetszik, vagy melyiknek elfogadható a sebessége és kész.
A licencelhető motorokban egyébként ott van mindegyik, de ha nincs is beépítve, akkor könnyen beépíthető. A Blacklight Retribution például a legújabb UE3 motort használja, és a fejlesztők a beépített MLAA-t választották.
-
juzer78
tag
Ez rendben van, ennyit lehet kihozni az utólagos feldolgozásból, de nekem, mint felhasználónak összességében a látvány a nem tetszik. De azt meg kell hagyni előrelépés történt... az utólagos buherálásért amúgy sem vagyok oda... a fejlesztőknek kellene foglalkozni a beépítéssel, de ahogy látom a legtöbb fejlesztő az FXAA-t alkalmazza, nyilván jó pénzért... de azt látványra az előző MLAA-tól is rosszabbnak tartom... úgyhogy felhasználói szempontból nem jutottunk sokkal előbbre... ami igazából rettentően bosszant, hogy néhány esetben ki sem lehet kapcsolni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Kean_Sorbo #56 üzenetére
Ott a profilozó. Rendeld hozzá az alkalmazáshoz az MLAA 2.0-t. Akkor globálisan nem lesz engedélyezve.
-
Kean_Sorbo
őstag
Tényleg rágyúrtak az élsimításra, ugyanis meg a levelező program szövegeit is kivasalja, de úgy hogy alig lehet elolvasni.
Vicces. Nem tudtam, hogy az Outlook is 3D alkalmazás.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az MLAA 2.0 az SMAA, csak nem így hívják. Ugyanazt csinálja, mint a Jimenez-féle SMAA, azaz a kinyert adatok jobban illeszkedhetnek a subpixel pozícióra. Pontosan ez az oka annak, amit a képeken látsz. Az MLAA első verziójával a két ember közötti konzolból elveszett az adat, illetve oldalt a szöveget is torzította. Az MLAA 2.0 ezekkel az apró részletekkel a subpixel pozíció keresése miatt jobban bánik. Ez a lényege az SMAA-nak is.
A subpixel morfológiai szűrés a post-process AA-k közül a legjobb. Az MLAA 2.0 ilyen, ezért írtam, hogy a mai megoldások közül a legjobb. Persze az SMAA is holtversenyben van vele, hiszen az algoritmus ugyanaz. Mindenesetre a driverből csak a végső képkockára számolva semmilyen csodára ne számíts, ugyanez igaz az inject toolokra. Van egy szint, aminél többet nem lehet tenni. Itt jönnek képbe a fejlesztők. Ezeket a post-process AA-kat lehet ám a játékba is implementálni, és bizony nem kevés extra adattal lehet segíteni a munkájukat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Elvileg az FXAA az ezektől független. Csak bekapcsolod és szűrnie kell. De azért próbáld meg az alkalmazás beállításainak javítását. Igazából gondot nem jelent, ha csak az FXAA van állítva. Ettől még az alkalmazásban beállított értékeket kezeli a driver. Csupán arról van szó, hogy ha állítod az MSAA-t, akkor a driver megpróbálja rákényszeríteni az alkalmazásra. De ha nem állítasz semmit, akkor a driver nem tud mit kényszeríteni, attól függetlenül, hogy te ezt engedélyezted.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#02119936 #33 üzenetére
A driveres post-process AA-k arra szolgálnak, hogy amelyik játékban nincs AA és lehetetlen MSAA-t kérni, akkor ez a megoldás rá. Csak a végső kép alapján számolva nem lehet csodát tenni, de a semminél jobbak lehetnek. Ezért készítettem a képeket a Dead Space-ből, mert tipikusan az a játék, ami más élsimítást nem támogat. Kivétel az SSAA, de az meg két pofára eszi a hardvert.
Az MLAA nem okoz szaggatásokat. Persze a BF3-ban van már AA. Azt meg el kell mondani, hogy az MLAA bár működik más post-process AA mellett is, nem ajánlott egyszerre használni. Ezzel a játékból az FXAA-t érdemes kikapcsolni, mivel akadályozza az MLAA élkeresését. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem, az autoLOD a nevéhez híven automatikus. Ahogy a hír is írja az SSAA mintavételétől függ a szint. A 2x-es -0,5, a 4x-es -1, a 8x-os -1,5.
Szimplán csak be kell pipálni a morfológiai szűrőt. A csuszkával nem kell játszani, mert ez egy post-process szűrő.
A HD 5870-en is megy az MLAA 2.0. Az SSAA viszont csak DX9 alatt. DX10 és 11 alatt csak a HD 7000 kapta meg.
-
Remélem, ez már normálisan működik a HD 3850 CrossFireX configommal.
-
hfrankee
senior tag
Hosszú évek óta mindig a PH!-n megjelenő AMD driveres cikkben lévő linkről töltöttem le a legfrissebbet,.
Most is így történt,telepíteném,erre kiírja,hogy nincs megfelelő hardver,
Vazze,elfelejtettem,hogy most Nvidiám van!! -
julius666
addikt
persze ennek igénye egyénfüggö,van akit ez egyáltalán nem zavar
Igen, ez egyénfüggő. Engem pl. magasabb monitorokon annyira nem zavar hogy recések az élek.
Az viszont igen, amikor nem találja meg rendesen az él helyét az algoritmus és csak elkeni, mert akkor nem "1 sornyi vastagságú" recés lesz, hanem rögtön 2-3 sornyi még mindig recés de legalább homályos szutyok.
Vagy amikor az UI-n szétkúrja a betűtípusokat, az apró részleteket egybekeni és csak sejteni lehet kb. hány töltényed van.
Vagy amikor a subpixel elemeket normális temporális szűrés hiányában nem fedezi fel és megjelennek-eltűnnek képkockánként mozgás közben, így villogva. Ez a távoli subpixel összetett, kontrasztos textúráknál jön ki legjobban, mint pl. a kerítések ahol az egész egy villogó-örvénylő massza lesz. Csöppet idegesítőbb számomra hogy megyek egy fps-ben és nem csak az ellenfelek mozognak a távolban hanem "a pálya is" a gagyi post-process AA miatt, mint hogy recések az élek.Pedig a demókon olyan jól tudnak kinézni.
-
válasz
ezcsakmuacc #42 üzenetére
A régi driverekhez képest lehet teljesítmény növekedésed. Nekem is 10-es driverrel cod4 single-be voltak mikro lagjaim, ezek mára eltüntek az új driverekkel, 11.- 12.-.
-
ezcsakmuacc
csendes tag
nekem radeon 4670en mintha az új driverrel szebb lenne a kép, meg pár fps el több. alig hittem el.
de lehet csak beképzelem de nagyon úgy tűnik javított
-
Birom, hogy mindíg akkor amikor az asztalomon már rendet raktam..
-
TTomax
félisten
válasz
Trevize1987 #38 üzenetére
Arról nem beszélve,hogy pont állóképen lehet a legnehezebben lemérni mennyit is javit egy játék látványán... nekem pl felfordul a gyomrom amikor futás közben az összes függöleges-vizszintes él össze-vissza töredezik elöttem,egy normális sarkot nem látok... persze ennek igénye egyénfüggö,van akit ez egyáltalán nem zavar... nos ök azok akik sokat spórolhatnak egy vga vásárlásakor.Amióta létezik élsimitás azóta ez a leghardverigényesebb feladatok egyike...
(#39) paavoo
Szedd le letöltésvezérlövel... tipp,de egy próbát megér... -
paavoo
aktív tag
Nekem még mindig ezt írja catalyst telepítője, és nem megy tovább:
Pontosan ezért raktam újra win7-et 2 hónapja, most 12.2-es driver van fent, vicc az egész, 12.3 se ment fel. Nem tudja valaki miért akad meg itt? (11.10 után kezdte el ezt játszani ezt velem, előtte 2 éves winre is simán feltolta, most meg 2 hónapos win7-tel is gondja van, nem értem.)
Köszi!TTomax: próbáltam, az még leszedni se tudta (download failed
)
-
r3dsnake
nagyúr
arra is gyúrhatnának, hogy az amd e450-es notebookom le tudjon rendesen menni sleepbe, újraindulás nélkül...
-
Exelsior
őstag
én sem akarok offolni de éppen win 8 -at használok élesbe és nagyon ígéretes. Messze gyorsabb a win 7-nél semmi gond nincs vele a METRO UI-t is megszoktam és itt a nagy gond neked. Ez miatt már nálad nem sokat ér. A start menü-t leszámítva nagyon jó lesz.
Remélem más is javítottak a driverben amúgy.
-
Enclave
aktív tag
Az itt leírtak elolvasásával lehet felületes voltam de az "Autolod"-ot kézzel v. "-1,5"-es értékkel hogyan lehet CCC alatt bekapcsolni?
Illetve az MLAA 2.0 bekapcsolása? "gaming"->"3d application settings"->"smoothivision hd:anti-aliasing" -> "morphological filtering" pipa és csúszka 8x-re állítva?
Vagy lehet az a probléma,h. egy 5870-es van a gépemben 7xxx helyett?
Köszönöm!
-
plekk
tag
válasz
julius666 #27 üzenetére
Tudtommal a Win 8 még ki sem futott a gyárból, nem akarom offolni a topic-ot de nekem nem is hiányzik a Win 8. Legalábbis amit eddig láttam előzeteseket illetve képeket róla, nos nem hinném h egyhamar váltanék rá.
A felhasználói felület nem jön be, de ez csak egyéni konklúzió.
-
FLATRONW
őstag
válasz
#02119936 #23 üzenetére
Szerintem a morfológiai szűrés alapon kivan kapcsolva, tehát ha nem te engedélyezted, akkor nem ez okozza az elmosott képet. Ilyen elmosott képet az x264 kodekkel való tömörítés okoz abban az esetben, amikor túl van tömörítve a videó és a kodek ily módon próbálja meg eltüntetni a kép kockásodását.
-
julius666
addikt
Win8-as driverről lehet már tudni valamit?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ennél jobbat driveres post-process AA-tól nem lehet várni. Ez a legjobb algoritmus, ami most létezik, és ami csak a képkocka végső adatai alapján dolgozik (driverből ez fontos, mert több adatra nincs lehetőség). Jobbat csak úgy lehet kreálni, ha beépíted a motorba, mert akkor elérhetővé válnak az extra információk.
-
vinibali
őstag
én ilyet még nem csodálkoztam élsimításon, ez az AutoLOD elég komolyat javít. vagy csak nekem tetszik ennyire?
-
lee56
őstag
Known issues under the Windows 7 operating system :
.
The Catalyst Control Center may experience random crashes in specific configurations.
..Azért ez milyen már
Már vagy 10 éve fejlesztik a drivert, és még mindíg vannak ilyen finomságok -
Boxi88
őstag
A12.3 nekem kimaradt, de ezt megnézem.
-
wolfnet
tag
olyannyira sikerült, hogy a monitor fázisai eltolódnak ablakonként
mintha egy CRT előtt ülnék és win98 -al küszködnék. elég félelmetes
-
wwenigma
Jómunkásember
Óóóóó, végre nem az elmosást jelenti az élsimítás.
-
#02119936
törölt tag
Nagyon is.
Elvileg már a 12.3 -ban is ilyen élsímitátás müködik, de nekem nem igazán vált be. v-sync-el és anélkül is lagolt a BF+. Így maradt az alkalmzásbeli ami nem adot 100+ Fps-t négis folyamatos volt a kép.
A morfológiai szűrés ami a médiaplayerben megjelent teljesen feleslegesen bűn ronadává tesz a filmeket. A vlc nem használja ez a dekódolást szerencsére. -
hunmyke
aktív tag
válasz
ricshard444 #9 üzenetére
TDU-ban ezt én is tapasztaltam, a kocsik teteje, illetve az épületek széle messze élesebb lesz tőle. 22"-on 1680x1050-es felbontáson nem ártott bekapcsolnom.
-
-
ftc
nagyúr
válasz
ricshard444 #7 üzenetére
Full HD felbontáson van értelme még ilynnek?
-
-
-
aram01
nagyúr
válasz
ricshard444 #2 üzenetére
remélem addigra lesz olcsó win7
-
Szép és jó, hogy dolgoznak ezeken az eljárásokon, de amíg - számomra - ilyen hangyaf*sznyi különbség van a képek minősége közt, pláne ekkora erőforrás igénybevételével, addig nem igazán látom értelmét aktiválni.
Mivel a kártyám se mai (Saph. 5750 -nyilván nem elsősorban ezekhez írták), így pláne nem áldozom fel az élvezhető játékmenetet, a szépség oltárán. -
-
#31766272
törölt tag
Kíváncsi vagyok hogy meddig érkeznek új drivere xp-re.
Új hozzászólás Aktív témák
- TELJES KÖRŰ IT BESZERZÉS
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L13 G3 - i5-1245U I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I NBD Gari!
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! Ryzen 5 8400F / 32GB DDR5 / RX 7800XT 16Gb / 1TB SSD!
- HIBÁTLAN iPhone 12 Pro Max 256GB Pacific Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3371,100% Akkumulá
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro 128GB Natural -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3501, 90% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest