Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hugo85

    aktív tag

    válasz #06658560 #197 üzenetére

    "Az miért rossz döntés, hogy egy cég nem akarja apiac minden szegmensét lefedni,s csak gyes területekre fókuszál? Miért szórja szanaszét a pénzét, erőforrásait, ha egyes területeken sokkal hatékonyabb tud lenni?" - Hol írtam, hogy nem jó döntés. Azt írtam a PC-s szegmensét bukta a cég, mert az nem követte teljes mértékben a piac elvárásait, késlekedtek, azt hitték tudnak szembepisilni pl a notebook piac változásaival, de a jelek szerint nem tudtak. Pont, hogy nagyon sokfelé tejeszkedtek az évtizedek folyamán, bejöttek a szolgáltatások, szoftver a hardver mellé, meg üzleti tanácsadás, sőt ha jól értem még különböző finanszírozás is (pénzből pénzt csinálni valahogy mindenkinek jobban megy). Aztán pont az egyik legrégebbi üzletágtól váltak meg, nyilván ez volt a racionális döntés, nem vitattam egy percig sem (ők látták a számokat), ám lehet, ha korábban megreformálják azt, akkor nem kell így tenniük. Persze, mivel - ahogy azt hiszem ezt már le is írtam - a piac maga is drasztikusan megváltozott, és az anno még csak OEM tajvani, sőt kínai cégek jó ideje saját márkákat hoztak létre, elkezdték kinőni magukat, és mára utolérték a "nyugatot" (sőt) nagyon nehéz a helyzete egy amerikai (és így jóval magasabb költésgekkel dolgozó) cégnek. A Dell és a HP ennek ellenére még eléggé jelen van a laptop piacon, a desktop az meg még nehezebb kérdés (anno a Tulip is egy név volt, ma már csak emlék). Ennyi.

    "Az OS-es részt akkor kezelhetjük egyszerűen baromságnak, amit korábban írtál?" - Nem néztem utána elég behatóan a témának, ez tény. Amúgy azt csinálsz amit szeretnél, azt hiszem felnőtt ember vagy és én nem vagyok az apukád :U

Új hozzászólás Aktív témák