Új hozzászólás Aktív témák
-
stratova
veterán
Ebben nincsen semmi új. Esetenként vagy letiltva van a képesség (Intel) vagy korlátozva (AMD/Nvidia) vagy külön-külön lapka készül otthoni és profi felhasználásra (Nvidia).
A Tonga 1/16 (vs. Tahiti 1/4) az új GTX-ek pedig 1/32-es aránnyal rendelkeznek, de játékhoz ha jól sejtem nincs erre szükség (tudományos számításokhoz szimulációhoz kell, ha nem tévedek).
-
lvb
aktív tag
-
pakriksz
őstag
Ez színtiszta köcsögség. Korlátozni a DP feldolgozás tempóját vagy akár le is tiltani? És akkor az ember ne gyártson ezzekkel kapcsolatban összeesküvéselméleteket?
-
Bundyta
tag
Halvány lilám sincs arról, mi a gyakorlati haszna a dupla pontosságnak. Oliverda írj róla egy cikket, kérlek!
Egyébként meg most, hogy a fejlesztők ezt kérték az Inteltől, mert ilyen fontos számukra, addig nem fogok nyugodtan aludni, míg nem aktiválják ezt a feature-t. Eddig legalább nyugodtabban álomra tudtam hajtani a fejemet.
-
Kékes525
félisten
Miért tették bele, ha eddig nem engedélyezték? Lusták voltak hozzá drivert írni? Elég lett volna a fejlesztők véleményét kikérni. Elhúzták a mézesmadzagot az orruk előtt, aztán kopp.
-
hugo chávez
aktív tag
+1
Egyébként én az AMD-t nem értem... APU és 1/16-os korlátozás így együtt?Amikor pont az lenne a lényeg náluk, hogy amit lehet, számoljon az IGP.
(#4) bitblueduck
"Gondolom az FP64 is csak valami durva szilveszteri buli kapcsán került be."
Hát, a mostani hír alapján olyan, mintha az Intel (vagyis a vezetőség) nem is tudott volna arról, hogy a saját hardverük képes erre...
Aztán most, hogy kiderült, erre is képes, meg nem tudnak mit kezdeni ezzel és várják, hogy mit lép rá a piac. Elég vicces szitu.
-
MaUser
addikt
GPU esetén nem tudom konkrétan, de pl. beágyazott környezetben gyakori gond, hogy akarsz egy olyan műveletet csinálni egy 8/16/32 bites procin amihez 16/32/64 bites számábrázolás kéne. Ilyenkor ezt nyilván byte-ok megfelelő kezelésével meg lehet oldani, ami ellenben lassú lesz, időigényes megírni és a konverziók miatt könnyű hibázni, valamint code maintanance sem éppen leányálom. Ilyenkor megváltás, ha a fordító tud esetleg pszeudo 16/32/64 bites kódot vagy éppen tudsz procit cserélni nagyobb szívás nélkül (általában ez nem játszik).
Hasonló egyébként a float kezelése is kisebb prociknál. Néha fordítóval emulációval megy (cserébe pl. float műveletnél nincs fix runtime-od, ami nagyjából lehetetlenné is teszi bármilyen nem hobby célú alkalmazásra), de nagy esetben kézzel kell megírnod valamit az adott célra, ami fix run-time-ot vesz igénybe. Ellenben ha lenne ilyenkor egy letiltott float rész, hát az sokat segítene.
-
Fiery
veterán
En az iGPU-krol beszeltem, nem a dGPU-krol
Azon belul nem a FireProkrol, Opteronokrol es hasonlo specialis verziokrol, hanem ugy altalaban mindegyikrol. Ha van ugyanis egy adott iGPU-bol (pl. Trinity) olyan FirePro verzio, ami 1/4 FP64-et tud, akkor elvileg a hardver tudja, tehat unlockolas kerdese, hogy a desktop es mobil cuccok is megkapjak ezt a "feature"-t, es ne 1/16-ra legyen lekorlatozva.
"Ha Intel ilyet tenne, szvsz ők is a HD Graphics P számára engedélyeznék nem?"
Nem tudom, mit akarnak csinalni, de szamomra az lenne a logikus, hogy minimum a Core i7 megkapja ezt a "hatalmas" fejlesztest. A Xeonoknal meg mar egy ideje alapnak kellene lennie.
-
stratova
veterán
Úgy rémlik Tahiti 1/4 aránnyal támogatta HD 7970/7950-> R9-280X/280 és FirePro esetében is.
Hawaii és Tonga esetében ez a "konzum" kártyákon 1/16-ra esett vissza, de FirePro W8100 és W9100 1/2 (Hawaii) aránnyal képes rá.
Ha AMD engedélyezne is hasonló arányú támogatást gondolom legfeljebb Berlinnél lépné meg, aminek ez év első felében kellett volna megjelennie.Trinity: FirePro A320/300
Kabini: Opteron X2150/1150 Kyoto
Kaveri: ??? BerlinHa Intel ilyet tenne, szvsz ők is a HD Graphics P számára engedélyeznék nem? Bár érdekes módon prof. területre csak a GT2-es konfigurációból készült P4700/P4600. Boradwellnél P6300 lenne a plafon?
-
alevan
őstag
Egy kérdés: milyen gyakorlati haszna van a duplapontosságnak? És most SOHO környezetre gondolok. De akár nagyobb vállalatokra is gondolohatok. (Pindzért akármire gondolok tezsvír)
-
Fiery
veterán
GCN-tol felfele gondoltam az AMD-t. Teny, hogy me'g mindig arulnak GCN elotti low-end dGPU-kat, azokban nincs FP64, de azok mar annyira regi technologia, hogy nem is erdemes foglalkozni veluk SZVSZ (megj.: anno hogy kopkodte mindenki az nVIDIA-t a GeForce 2 MX, GeForce 4 MX es hasonlo, hosszan vitt, atnevezgetett, regi szutyok GPU-k miatt... most meg mindenki ezt csinalja mar...) Az nVIDIA reszerol viszont minden GPU-ban van FP64, amit jelenleg arulnak.
Ha igy sem stimmel, ird meg, mire gondolsz konkretan.
-
Fiery
veterán
válasz
bitblueduck #4 üzenetére
A hir alapjan nekem 1/4 remlik
Persze lehet, hogy ez csak a Gen8-ra igaz, es a Gen7.x inkabb 1/8 vagy 1/16.
-
Fiery
veterán
Nekem az is jo, ha szegmentalva engedelyezik, pl. i7-ben 1/4, i5-ben 1/8-ad, i3-ban 1/16-od teljesitmennyel, Celeronban meg Pentiumban meg nem engedelyezik. Ez is elorelepes lenne a mostani allapothoz kepest, raadasul "ingyen" megkapnák azok, akiknek mar van ilyen CPU-juk. En egyebkent szemely szerint nem vagyok erintett, Gen6 iGPU van a fo melos gepemben, es az is letiltva.
-
bitblueduck
senior tag
az intel kb 1-2 évvel ezelőtt még a 3D-ről is azt gondolta, hogy valami humbug. Gondolom az FP64 is csak valami durva szilveszteri buli kapcsán került be.
Amúgy intelnél mennyi lehet az fp64 teljesítmény? én 1/2 vagy 1/64 értékre tippelek, mert vagy jól csinálják vagy nagyon ... nem általában. -
lenox
veterán
De az intel penzt akar keresni, szoval eloszor felmerik, hogy akik fp64-et akarnak, azok hanyan vannak, kitol mennyi penzt lehet lenyulni, es ennek megfeleloen fogjak engedelyezni a feature-oket. Szoval pl. csak i5-tol, csak i5-tol, de csak specko verzio/licensz birtokaban, vagy valahogy igy lesz eloadva. Vagy azokat mind xeonnak fogjak hivni, annak megfelelo arazassal.
-
Fiery
veterán
SZVSZ az Intelnek engedelyeznie kellene az FP64-et a Gen7.x es Gen8 GPU-kban is, azonnal. Mi a frasznak kellene emiatt a felhasznalokhoz fordulni? Mindenki mas (AMD, nVIDIA) engedelyezi ezt a feature-t a legocskabb GPU-knal is. Ezzel talan azt is el lehetne erni, hogy az AMD iGPU-knal ne legyen 1/16 korlatozas az FP64-re, hanem a sokkal baratsagosabb 1/4. Legyen harc az FP64 teruleten is, mutassa meg ott is az AMD, hogy mennyivel erosebb iGPU-t tud gyartani.
-
brupe
csendes tag
Én korrigálnám a cím utolsó szavát erre: kapcsolatban.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen routert?
- Futás, futópályák
- Építő/felújító topik
- Autós topik
- Windows: mi történik valójában Leállításkor, Alvó módban és Újraindításkor?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Robotporszívók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hardcore pizza és kenyér topik
- További aktív témák...
- HP EliteBook 840 G8 i5-1135G7 32GB 1000GB 1 év garancia
- Audio-Technica ATH-M20x fejhallgató
- Bomba Ár! Dell Latitude 3190 - Intel N4120 I 4GB I 64GB SSD I 11,6" HD I Cam I W11 I Garancia!
- Eladó egy XMG P406 laptop
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone SE (2016), Apple iPhone SE2 (2020), Apple iPhone SE3 (2022)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest