Új hozzászólás Aktív témák
-
Hieronymus
veterán
válasz
Tikakukac #96 üzenetére
A faluban itt is, húszat talán nem.
Lehet, hogy el kéne adni. Gyerek még, 180 ezer kilométer sincs benne.Helyette már van egy kis városi autó, karcmentes, kettő javított kavics felverődéssel. A nagyi már ezt nem vezetheti. Hosszabb útra viszont kényelmetlen.
Lakóautó van tervbe a Ford helyett, de még nem tudom megvenni. Gyűjtögetek rá. -
Tikakukac
titán
válasz
Hieronymus #95 üzenetére
Magyar faluban euro4 nem problémás, az kibírja a kövi 20-at
-
Hieronymus
veterán
válasz
Tikakukac #91 üzenetére
Sajnos ez már nem probléma.
Nem egyedül használom a családban. Négyszer húzták meg az autó baloldalát. Nagyjából ugyan ott.
Az ajtók sokszori szétszedése a fényezéshez kívülről nem látszik, de a belső műanyag elemeken már meglátszik. A nagyi nagyon aktív ez ügyben. Le kellene adnia a jogosítványát, mielőtt nagyobb dolgot okoz. De még ellenáll.Az ötödiket már nem javíttatom, az alig látszik. Sajnos euro4, gázolajos a Ford, még az idén beindul a nagyvárosokból való kitiltása.
-
válasz
Hieronymus #93 üzenetére
Köszi, az eu általános irányelveket megtaláltam a közúti közlekedéssel kapcsolatban.
Azonban az általad említett részt nem leltem. Főleg olyan szinten nem, ami felülírná a magyar kreszt.
-
Hieronymus
veterán
Tessék itt van. Jó szórakozást hozzá.
-
válasz
Hieronymus #90 üzenetére
Használtam, nem jutottam előbbre. Az általad említett részeket lennél szíves megmutatni?
-
Tikakukac
titán
válasz
Hieronymus #88 üzenetére
Most próbálom beilleszteni, hogy azon kívül, hogy az autód értékét megnyirbálták elég szépen, most ez így akkor mire jó
-
Hieronymus
veterán
válasz
Tikakukac #87 üzenetére
Kétszer zúztak le. Mind a kétszer fizetett a biztosító, nekem.
Az első esetben dascam nélkül a mai napig mehetne a vita, ki volt a hibás.
A középső sávban üres hely volt, én a külsőből toltam be magam, A jobbkéz-szabály ez esetben még Magyarországon is él. A nekem elsőbbségem volt. A belső sávból érkezőnek kell jobban fizetnie. Picit megtolt az autó oldalát.A második esetben nagyobb volt a szabad hely. Az utánam jövő azt gondolta, befér még mögém. Be is fért de, a helyismeret nélkül nem számolt arra, hogy az előttünk 5-6 járművel előrébb lévő lámpa pirosra fog váltani.
Tudtam, hogy meg fog tolni, ki toltam a féktávolságot, amennyire lehetett. Én megálltam, a mögöttem jövő is, csak kicsit később az optimálisnál. A Focus hátuljának műanyag elemét tolta neki a csomagtartó fedelének lemezére. Elsőre nem látszott semmi. A vezető egy nő volt elsőre megijedt, aztán megkönnyebbült. Nézte a kocsi hátulját, nem látott sérülést.
Mondtam neki én nem vagyok karosszéria lakatos. Holnap megnézetem szakemberrel.
A javítás költségvetése 850 Euró volt. Ha helyben elfogadtam volna valamennyi pénzt, ráfizettem volna. -
Tikakukac
titán
válasz
Hieronymus #86 üzenetére
Ezt a problémát megértem. De miért kellene erre a közlekedési szintre beállnia mindenkinek?
Nem kell mindenkinek. Te nyugodtan cipzárkodhatsz, csak le fognak zúzni.
Én értem, hogy te mit szeretnél, de ez itt nem fog menni. A kukát sem tudja használni a nép, autót főleg nem.
-
Hieronymus
veterán
válasz
Tikakukac #84 üzenetére
"Amikor nagyfaterom elmegy 40km-t behúzott kézivel egy 1.2-es Thaliával..."
Ezt a problémát megértem. De miért kellene erre a közlekedési szintre beállnia mindenkinek?"...Ha te kijelentenéd azemegyben, hogy innentől kezdve 100k instant bünti minden ilyen helyen,..."
Félreértesz. Nekem nem lenne jó, ha mindenki optimálisan haladna. Lassulnék sok helyen.
A közlekedők többségének lenne jó. Nem kellene idegeskedni, hogy a hátulról jövök feltöltik a második sort.Amikor már kialakult a két sor, csak az utolsó pillanatban szabadna összezárni a cipzárt.
Ha valaki hamarabb teszi meg, automatikusan maga elé enged egy járművet az kiinduló sorban. Ezzel kettő járművel teszi hátrább a mögötte haladókat. -
Ghoosty
őstag
válasz
Hieronymus #82 üzenetére
De egyszerűbb lenne, de valamiért nálunk, nem ilyen szocializáció, nem működik a cipzár elv. Ha valaki meg beáll a belső sávba és követi a forgalmat, akkor meg megy a dudálás meg anyázás meg hogy akadályozza a forgalmat, holott ugyanakkor jutna sorra, mintha mindenki cipzárazna.
"Nem lenne ok a bosszankodásra és némileg gyorsabban is haladnátok át az útszakaszon."
Pont ugyanolyan gyorsan lehetne áthaladni, ha cipzárazunk, mint ha egy sorba megyünk. Ez csak megszokás kérdése.
"Sokan bő követési távolságot tartanak."
Én nem szoktam 1 autónál nagyobb követési távolságot látni. Oda bevágni, meg balesetveszélyes és szabálytalan is. (Bár az utóbbi pár éveben nem jártam ilyen helyen, szóval lehet, hogy máshol van sokkal több hely is, így ebben az esetben rendben van a dolog.)
-
Tikakukac
titán
válasz
Hieronymus #82 üzenetére
Majd egyszer a jövőben mikor önvezető autók lesznek, majd akkor lesz két sávozás, meg cipzár, meg kisorolások pályán meg minden más is.
Amikor nagyfaterom elmegy 40km-t behúzott kézivel egy 1.2-es Thaliával, amiről végül lerobbant a dob és amikor anyám 25 évvel a jogsiszerzés után mer közlekedni egyáltalán a falun kívül, addig nem.
Ha te kijelentenéd azemegyben, hogy innentől kezdve 100k instant bünti minden ilyen helyen, másnap annyi részeg karosszérialakatost meg műanyaghegesztőt látnál az utcán a fényezőkről nem is beszélve, hogy el sem hinnéd. Mert a jogsit sajnos igen alacsony kerítéssel vették körbe és nagyon sokan át tudnak rajta ugrani.
Szóval sok szerencsét egy utópiában, ott tali
-
válasz
Hieronymus #82 üzenetére
Erről az európai közlekedési jogról hol olvastál? Tudnál forrást mutatni?
-
Hieronymus
veterán
Nem lenne egyszerűbb, ha feltöltenétek mind a két sávot?
Nem lenne ok a bosszankodásra és némileg gyorsabban is haladnátok át az útszakaszon.
Egyébként nem kell kisfék - nagyfék játékot játszani. Sokan bő követési távolságot tartanak. Inkább néhány kocsival a vége előtt beállok a sorba és nem kell konfliktust kezelni. -
Ghoosty
őstag
válasz
Hieronymus #77 üzenetére
Itt a hangsúly a bevágáson van. Nem azért leszel gyökér, mert megelőzöl 50 autót, hanem azért, mert befurakszol. Ha beelőzöl, kirakod az indexet és türelmesen megvárod, míg beengednek, akkor nem leszel gyökér.
-
válasz
Hieronymus #79 üzenetére
Ehhez nem tudok mit hozzátenni, de az biztos, hogy a magyar kresz szerint ez a helyzet:
Irányváltoztatás, irányjelzés
29. § (1) * Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) köteles az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveknek elsőbbséget adni. -
Hieronymus
veterán
Az európai közlekedési jog szerint, a jobbról érkezőnek van elsőbbsége, még párhuzamos közlekedésben is.
Ez alól kivétel, ha táblával más sávot jelölnek ki továbbhaladó elsőbbségnek.
Vannak rákanyarodó sávok, ahol a például anémeteknél, kint van a tábla, hagyd besorolni a kanyarodósávból érkezőt. De lehet tábla, ami kettő párhuzamosan haladó, de más irányból érkező és folytatódó forgalmi sávok teljes párhuzamos haladása esetében kötelez a fűződésre. A másik sávból át kell engedni az irányjelzőt használó járművet. -
válasz
Hieronymus #77 üzenetére
Mert nem vághatsz be a másik sávban haladó elé. Annak kell elsőbbséget adni, aki sávot vált, tehát a másik sávban haladónak van elsőbbsége.
-
Hieronymus
veterán
"...A gyökér az, aki az elfogyó sáv legvégén hopp bevág eléd..."
Ok, de miért?
Ha mind a két sávot folyamatosan töltenék fel, a motorsport rajongó társak, nem tudnék 50 méret előre haladni.
A közlekedési szabályokat betartva, akármilyen hosszú sor mellet elhaladhatok. Sokszor kell is, mert egy lekanyarodó sávban várakozókkal nem akarok közösséget vállalni, amikor nekem másik irányban van dolgom.
Nyilván az pofátlanság, ha valaki nem a útirányban megfelelő forgalmi sávban halad az utolsó pillanatig aztán bekönyörgi magát a megfelelő sávba.De nem erről van szó! Egy sávban 50 jármű várakozik a továbbhaladásra. A másik sáv meg üres. Én elmegyek. Mögöttem elindul a felismerés. Jé, itt el lehet menni a többiek mellett.
-
Tikakukac
titán
Akkor a kukások a megfelelő helyre írnak, hogy heló, gondunk van. És megoldják a kulcsos módszerrel.
Nem kezdjük meghúzni az autókat, meg elgázolni embereket, mert az a legkevésbé jó megoldás. Engem tavaly majdnem telikent itt lent a merci, mert a sarkon elfordulni nehéz és ő inkább nyélgázon tolatva hajnalban az egyirányút megküldte. Felébredtem, az biztos.
-
Chaser
legenda
Nem feltetlen, az.helyszintol fugg, lehet a kornyeken sincs kuka, erre is vannak olyan helyek ahol mobil oszlop van, kuka nincs, inkabb mento stb miatt lehet ez ilyen megoldas, ha nem lett volna egyertelmu nem gondoltam komolyan
Fickot vagnam nyakon ha zavar valamiben, humanusabb megoldasvan video aztan fel yt-ra, pereljen be... -
Dr. Oid
aktív tag
jó, persze, a záróvonalas-utolsó pillanatos majdnem mindig gyökér. bár már velem is megesett, hogy Budán járva fogalmam se volt, hogy a kétsávos hirtelen kanyarodó+egyenesen haladó lett, így hát hülye módjára indexeltem záróvonalon befele. de legalább nem bevágtam, hanem vártam
azabaj, hogy nálunk nem is annyira az autók száma a gond sok helyen, hanem a f@sz megoldások, a kis kapacitású utak, az elrontott fejlesztések, a sétálóutcásítások, az aluljáró-betömések, mint pl a Ferenciek terénél. megmaradt a város a hetvenes-nyolcvanas évek közlekedési elveinél nagyrészt, a forgalom meg nyilván nőtt, sokkal.
-
updog
őstag
Igaz, hogy itt is a jobb oldali sáv totál beáll néha, akár a Lehel utcáig, aztán valahol csak be kell sorolni annak, aki arra akar menni. De az megint csak nem "jajj benéztem", hogy az utolsó pillanat után kettővel, záróvonalon vág be. Ha a Vágány utcánál elkezd indexelni, és szépen csorog a sorral, akkor biztos lenne aki simán beengedi, már csak azért is mert az emberek bénáznak a lejtőn
Amúgy van egy tök jó megoldásom: minden nap 0 órakor lehetne egy sorsolás, hogy milyen betűvel kezdődő autók állhatnak aznap forgalomba, bemondanák a rádióban, tv-ben, jönne értesítés mobilon stb., a többieket megbüntetnék ha elindulnak aznap
-
Dr. Oid
aktív tag
válasz
Hieronymus #67 üzenetére
A gyökér nem az, aki a cipzárelvet használja és nem feltartva, nem bevágva szépen besorol. A gyökér az, aki az elfogyó sáv legvégén hopp bevág eléd.
Sajnos a cipzárelv itt nálunk nem nagyon ismert/használt.doeeg: a Hungária/Kacsóh P egy jó példa, az M3 felé térnek le ugye jobbra, de jönnek is fel a Vágány utca felől az M3 és a Hungária felé is. Na most itt hagyományosan tele a jobb sáv mindig, és igazából nincs jó megoldás, ugyanis ha a lehető leghosszabb ideig üresen hagynánk azt , hogy a Vágány felől jöjjenek csak, akkor a Kacsóh P folytatása, ami az M3 és Zugló felé megy kétfelé, szépen megfogja amúgy is, tehát akkor annak lesz nehéz/hosszadalmas besorolni, aki a Hungáriáról később sorol be a jobb sávba.
Így hagyományosan elég sokan elég korán beállnak a jobb sávba a Lehel után rögtön, így a Vágány beáll, és könnyű taplónak nézni azt, aki nem tud idejében besorolni és másokat feltartva villog a jobb sávba.
Ergo itt a kialakítás/kapacitás rossz.Amúgy a témaindítóhoz hozzászólva: ugyebár eddig csak a karókról beszéltünk, meg hogy az nem fáj senkinek, meg nem is szabályszegés. Na, ma reggel is parkoltam, ma is kihúzta a karót egy kocsista,, uh elmentem megnézni a táblát, és hát mindkét irányból behajtani tilos tábla van a karók mindkét oldalán. Na akkor most kinek mi a véleménye a szabály szellemiségéről?
-
updog
őstag
válasz
Hieronymus #67 üzenetére
Semmi gond nem lenne a cipzárazással, ha nem lenne néhány proletár, akinek fáj beengedni a normálisan besorolni kívánót maga elé (aki lehet hogy amúgy szintén egy utolsó proletár, de ebben a helyzetben ahogy írod is, tök jogos, és forgalom szempontjából is pozitív, hogy "megkerüli" a sort).
Egyébként a hátterét mondjuk megértem, nekem is a ****m kivan, amikor jövök pl. a Hungárián a Kacsóh felüljáró felé, ugye a jobb szélső sáv kanyarodik fel az M3 felé, ehhez képest a középső sávból még az utolsó pillanatban, már a záróvonalon is szoktak bevágni jobbra, rosszabb esetben állnak középen és várnak hogy beengedjék őket. Remélem érezhető, hogy nem ugyanaz a helyzet a cipzárazás elvárásával, mint az elfogyó sávnál. Persze, az is a forgalom érdeke, hogy ne álljon a középső sáv, csak semmi jogossága nincs a dolognak.
Szóval ha az ember 2-3 ilyennel találkozik hazafelé, kevésbé értékeli, amikor egy elfogyó kétsávoson lehagyják oldalról, majd be akarnak sorolni elé, még akkor is, ha amúgy ez valahol jogos.
-
Tikakukac
titán
válasz
Hieronymus #67 üzenetére
Húúú, a filó. Na ott régen is izzadtam.
Itt miért lenne bárki gyökér? Vannak akik tudják, hogy be kéne majd húzni, megindul a kisfék a végén a nagyfék és beáll minden.
Aki meg elmegy balról mégis az meg így tök lazán el fog férni, nyilván ez is mérhető, hogy ki melyikbe megy, ha tudja vagy nem tudja.Pláza mellett nyiregyen ez megy, teljesen jól működik
-
Hieronymus
veterán
válasz
Tikakukac #66 üzenetére
Egy nagyon filozofikus kérdés.
Ki a gyökér a történetben?
Még jobb kérdés, hogy ki nem gyökér ezekben a történetekben?Leírok egy tipikus helyzetet. Talán érthető lesz mire gondolok.
Felénk elég sok olyan kétsávos út van, ami a végén egy sávra szűköl. Illetve előre jelzet sávlezárás van.Az emberek/vezetők többsége imádja libasort. Azonnal beállnak a tovább haladó sávba. A másik sáv gyakorlatilag üres. Én be szoktam állni az üres sávba. Egyszer számoltam, nagyjából ötven autót, ami mellett elmentem, majd szabályosan beálltam a cipzár összezárásába.
Nézőpont kérdése, hogy ki a gyökér. Én, aki elmegyek egy sor mellett vagy az aki megszokásból azonnal beáll a sorba? -
Tikakukac
titán
válasz
Hieronymus #65 üzenetére
A tökéletes megoldás egy agymosás lenne, de az annyira sajnos nem áll rendelkezésre.
Máshogy meg gyökérből embert nem faragsz. Anyámék szegények ezzel harcolnak és eléggé vesztésre állnak
-
Hieronymus
veterán
válasz
Tikakukac #64 üzenetére
"Balkáni módszer, kicsinyes, gyökér, meg nem is megoldás."
Pontosan látod a helyzetet.
"....majd eladja a kocsiját ezután, mert kénytelen lesz, olyan büdös lesz benne és ennyi." ....
Nyilván jelen esetben is tökéletes megoldás a problémára. Hiszen egy embert zavar, egy másik ember tevékenysége, annak ellenére is, hogy nem okoz kárt senkinek sem a tevékenység.
-
Tikakukac
titán
válasz
Hieronymus #63 üzenetére
Gondolom a hatóságoknak és mindenkinek akinek keresnivalója van ott?
Ha valaki pedig úgy dönt, hogy szeretne nagyon magának egy ilyen kulcsot, mehet a tej a vízelvezető vályúba. Véletlenül. Valahogy.
Balkáni módszer, kicsinyes, gyökér, meg nem is megoldás. Egyszerűen el kell fogadni, hogy bizonyos lényeket nem lehet ilyen tuytyimutyi módon fékezni. Na, majd eladja a kocsiját ezután, mert kénytelen lesz, olyan büdös lesz benne és ennyi. Ha a kövi kocsival is ezt csinálja, megint. Titkos tippem Debrecenből, hasonló embert szabályoztak meg így.
-
Tikakukac
titán
válasz
Hieronymus #60 üzenetére
Ja, hogy ja. Azt hittem csak hanyag a munka, mint a körúton a korlátokon. Akkor még nincs gond. Gondolom nem mondok újat a zárható utakadályokról amihez nekik van kulcsuk csak. Erősáramon fateréknak 30 éve működik.
-
Dr. Oid
aktív tag
válasz
Hieronymus #60 üzenetére
Szó nincs itt negyedórás kerülésről, egy utcával kellene arrébb menni, mert két bejárata is van a garázsnak. Szóval itt csak a kényelem a motiválás.
A sebességhez: egyetértek. Nem az a lényeg, hogy lassan kell menni, viszont az igenis fontos, hogy ha van egy elvileg közös megismerésre és elfogadásra épülő rendszer, mint pl a KRESZ, akkor a 50 az mindenkinek 50 (és a 90, 110, 130 is) bizonyos megengedett tűréssel, mert a szereplők azt kell feltételezzék, hogy mindenki más is betartja ezeket a szabályokat, csakúgy, mint azt, hogy sötétben világítani fognak meg nem jönnek a szembe sávban.
De ugyanilyen káros lehet az is, ha valaki szignifikánsan lassabban megy, pl mint manapság a fogyasztásbajnokok az autópályán, az nemcsak bosszantó, de veszélyes helyzetet is generál.A lényeg az, hogy a közlekedés egy rendszer.
-
Hieronymus
veterán
válasz
Geri Bátyó #26 üzenetére
(#26) Geri Bátyó: "A jobbkéz-szabály teljesen egyértelmű (kivéve, ha mind a 4 irányból egyszerre érkeztek), de ez rohadtul nem."
A helyzetfelismerési képtelenség okán kialakult kompromisszum és döntés képtelenség az ok.
Én gyakran kerülök ilyen helyzetbe. Aki jobbról érkezik, azzal próbálok meg kommunikálni.Ha velem kommunikál, akkor megkérem, hogy mehessek. A többiek hozzám tudnak igazodni.
Ha Ő már a másikkal kommunikál, akkor várakozok egy keveset..
Ha így sem megy, akkor elengedem a balról érkezőt.
Nekem egyetlen érdekem van. Minél előbb átjutni az egyenrangú kereszteződésen. Ha ehhez az elsőbbségemről kell lemondani, nem gond.(#45) Tikakukac: "Egy vödör, kőműveskanál, kis habarcs bele meg viszel 2 liter vizet. Kikapod az oszlopot, beletolod a cuccot és cső.
Nem teheti meg, mert ezzel akadályozz(hatj)a a tűzoltás, életmentést. Szükség esetén biztosítani kell az átjutás lehetőségét, ezért nincs bebetonozva az útzár.
(#50) Lauda: "minden útkereszteződést le kellene szabályozni táblával vagy lámpával. .... És szerintem ez a jó módszer.
A legolcsóbb szabályzás az egyenrangú útkereszteződés. Es még a táblát sem tudják ellopni.
A leggyorsabb megoldás a körforgalom. Sokkal több jármű tud átjutni, mint a lámpás szabályzás esetében.Az eredeti témához.
Azt gondolom megbocsájtható, ha valaki nem akar kerülni azért "negyed órát", mert a kapubejárat előtt/közelében van az útzár.Egy gondolat a sebesség korlátozáshoz.
A németek mindent kipróbálnak. Egy rövid ideig a lakott településeken sem volt sebesség korlátozás. Csak egy gumiszabály, a látási és útviszonyoknak megfelelő sebesség volt leírva. Nem jött be.Most van egy másik trend, miszerint. A balesetek száma és a sebességkorlátozás mértéke között nincs egyenes összefüggés. Az utak zsúfoltsága és a balesetek száma között van kimutatható összefüggés. Van olyan hely, ahol az út áteresztőképességét, sebesség növeléssel, kimutatható mértékben csökkentették a balesetek számát. Illetve Ausztriában magasabb a halásos balesetek száma, az általános sebességkorlátozás ellenére, mint Németországban
https://web.de/magazine/auto/tempolimit-fuehrt-zwangslaeufig-verkehrsunfaellen-33094692 -
updog
őstag
Amit írsz azzal semmi gond. De ugye ha azt nézzük, ahonnan indultunk, az általad említett veszélyes kereszteződésre vonatkozó felhívást ugyanígy ignorálhatja valaki, mint egy egyenrangúra figyelmeztető táblát, vagy az elsőbbségadás kötelező táblát, vagy a piros lámpát. De az meg már nem "benézés". Akkor meg már nem mindegy mivel jelöljük? Be kéne tartani a szabályokat, vagy nem kötelező autózni. Szerintem ennyire egyszerű lenne
-
updog
őstag
"Egy forgalmi jelzőlámpa/elsőbbségadást szabályozó tábla eleve jobban felkelti a figyelmet, mint ahol nincs semmi"
Kitehetnének egy táblát, mondjuk piros háromszögben, hogy feltűnő legyen, egy X-et, hogy "kereszteződés", erről csak eszünkbe jut?
"Mond, hogy veled ez még nem fordult elő. Vagy nem is tudsz róla." Az hogy nem tudok róla hogy valamikor benéztem egy jobbkezest, arra van egy minimális esély, de ha jó előre nem tudom megállapítani egy kereszteződésről, hogy van-e macisajt vagy STOP a keresztező forgalomnak (vagy épp nekem
), akkor bizony én leszek az a k*cs*g, aki képes főútvonalon is belassítani a biztonság kedvéért. De az alig két éves jogsimmal is elég jól meg tudom ezt ítélni, marginális amikor külön figyelnem kell erre mert ne lenne egyértelmű.
-
-
Szerintem ez egy rossz megközelítés. Egy forgalmi jelzőlámpa/elsőbbségadást szabályozó tábla eleve jobban felkelti a figyelmet, mint ahol nincs semmi, csak van egy kereszteződés. A jobbkezeseket simán be lehet nézni amiatt is, mert egyszerűen nem veszed észre, hogy van jobbra egy kis bekötőút például. Mond, hogy veled ez még nem fordult elő. Vagy nem is tudsz róla. A lámpa/tábla már eleve arra is felhívja a figyelmet, hogy ott kereszteződés van.
-
Dr. Oid
aktív tag
na igen, jó a példa.
korábban akartam is írni, hogy jó-jó a rendőrlámpa, de a piroson is át lehet menni, szóval akár a szabály, amit "csak" tudnod kell, akár a tábla, akár a lámpa áthágható és át is hágják. utánuk kéne menni és pár bünti után azért motiváltabbak lennének a betartásra.
-
updog
őstag
"minden útkereszteződést le kellene szabályozni táblával vagy lámpával." vs "a túlszabályozottság pont azt okozza, hogy egyrészt nem is fogod ismerni azt a sok szabályt, másrészt beleunsz és itt-ott megszeged őket."
El tudom képzelni (főleg itthon), milyen eredménye lenne, ha minden angyalföldi mellékutca sarkára lámpát vagy stoptáblát tennének.
Amikor (gyors példa, amivel én minden nap találkozok) a Hungária - Kerepesi kereszteződésben (Stadion), a forgalmas reggeli és délutáni órákban a rendőrök szó szerint ott posztolnak mellette, mégis minden piroson átmegy 4-5 autós, vagy belehajtanak a sárgába, úgy, hogy nyilvánvaló hogy bent fognak ragadni, és feltartják a forgalmat.
Nyilván ezzel a mentalitással egy 2 autó/nap forgalmú kereszteződésben majd bárkit érdekelni fog az elsőbbségadás kötelező tábla.
Azt hiszem egyetértésre jutottunk (egy korábbi hozzászólásoddal mindenképp): idióták mindig is voltak/lesznek
Milyen boldog világ lenne, ha a közlekedésben is működne a három csapás elve.
-
Az a probléma vele szerintem, hogy minden útkereszteződést le kellene szabályozni táblával vagy lámpával. Ne nekem kelljen azt lesegetni, hogy ha nekem nincs táblám az azért van mert ellopták, vagy egyenrangú a kereszteződés, van-e a másiknak táblája vagy nincs. Szar az egész. Usaban pl minden kereszteződésben tábla vagy lámpa szabályozza az elsőbbséget . És szerintem ez a jó módszer.
-
Ghoosty
őstag
válasz
Geri Bátyó #47 üzenetére
Csak szólok, hogy ha egyenes út esetén is, ha indexelsz jobbra, de nem kanyarodsz le mégsem és emiatt baleset lesz, akkor is a mellékútról jövő lesz a hibás.
Pont volt egy ilyen ügyem. Nem indexeltem, a belső sávban jöttem, de kihajtott elém és belementem. Aztán, hogy megússza, azt kamuzta, hogy indexeltem. Kijött a helyszínelő és közölte, hogy tök mindegy mit csináltam, mit nem, mert ő a felelős. Az index csak szándékot jelez, 'meggondolhatod magad'. -
Dr. Oid
aktív tag
válasz
Geri Bátyó #47 üzenetére
itt megint van egy logikai baki, mert ez figyelmen kívül hagyná az alárendelt és fölérendelt viszonyokat az utaknál. arról nem "tehet" a magasabb rendű út, hogy kanyarodik, ugyebár.
a tuti hülyebiztos megoldás a rendőrlámpa lenne. -
-
Tikakukac
titán
Egy vödör, kőműveskanál, kis habarcs bele meg viszel 2 liter vizet. Kikapod az oszlopot, beletolod a cuccot és cső.
Én valamelyik nap otthon-otthon elmentem seprűvel és eltakarítottam a munkások által trehányan fent hagyott kavicsot az útról. Mert nem akarok motorral meg robogóval meghalni, sem bukni. Volt már ilyenem sajnos. És kész. Mert itthon a dolgok így működnek.
Nagymuter előtt sártenger van, mert úgy gondolták földdel aszfaltot helyettesíteni jó ötlet. Nem jó ötlet. Azt is megcsináljuk magunk, állambácsi és a polgihivatal vagy akárki helyett. Mert lehet vergődni itt mindenkivel, de a kisembernek a neve kuss. Majd egyszer megunom ezt a hozzáállást én is. Egyelőre jobb megoldásom ezekre nincs.
-
Dr. Oid
aktív tag
válasz
Geri Bátyó #42 üzenetére
ha nincs kitáblázva, nyilván nem a sofőr az idióta, de azért ez elég nagy baki a kezelő részéről, mert ha nincs kirakva, akkor mégis honnan kellene tudni bárkinek?
-
"Van egy magasabb rendű út, ami fizikailag kanyarodik, logikailag egyenes. Ebbe becsatlakozik egy másik út, ami adott irányból érkezve egyenesen folytatódónak tűnik, ez az alapvetés?"
Majdnem. Jobbról is jön egy alsóbbrendű. 4 irányú a forgalom.Ki is van táblázva egy STOP jobbról, de az nem, hogy a főút kanyarodik. Simán elindul, aki nem ismeri a konkrét kereszteződést, ha a főúton közlekedő jobbra indexel.
Ebben az esetben rohadtul nem a sofőr az idióta. -
Dr.Zoo
őstag
"Melyik országban? Itthon az 50es szakaszokon 65től mérnek be (65nél már csal a kocsi órája, szóval amikor a kis pöcök a 70esen vagy fölötte áll, az az),"
Tévedés.
Durván 2 hónapja Felsőgödön tripoddal 62-el kiszedtek. Helyszíni bírság.
Természetesen elismertem, én voltam figyelmetlen.. -
Dr. Oid
aktív tag
válasz
Geri Bátyó #26 üzenetére
Na akkor rákérdezek, jól értem-e.
Van egy magasabb rendű út, ami fizikailag kanyarodik, logikailag egyenes. Ebbe becsatlakozik egy másik út, ami adott irányból érkezve egyenesen folytatódónak tűnik, ez az alapvetés?
Ha igen, akkor kutya kötelessége kitáblázni a út kezelőjének, hogy melyik a főút, melyik nem az, innentől kezdve egy, a jobbkézszabállyal kb egyazon bonyolultságú szitut kell megérteni. Ez lenne olyan mocskosul balesetveszélyes?
Hát nem, nem ez az, hanem a sok balfék idióta sofőr, aki ez Ecserin vette a jogsiját.
-
#42431471
törölt tag
Én nem tartom magam mindenhatónak, ezért betartom a szabályokat, és nem takarózom olyannal, hogy minek ha nem ártok vele senkinek.
Pont az a lényege a szabályozásnak, hogy azoknak is menjen az együttélés a többiekkel, akiknek ez saját kútfőből nem menne.
Én nem tudom 100% állítani minden sebességkorlátozás tábláról ,hogy az viccből / figyelmetlenségből van -e ott, vagy tényleg szerepe is van. Tekintve mennyien halnak meg az utakon abszolút gyorshajtás miatt, ezzel nem vagyok egyedül. Szóval egyszerűbb mindet betartani.
Lehet valami elsőre hülyeségnek tűnik, de lehet az is, hogy csak nem ismeri az ember az összes körülményt. Persze az is lehet, hogy tényleg hülyeség volt.
De szerintem ez elég olcsó ár azért, hogy ha mégis elrontok valamit, akkor nem meglincsel a sértett, hanem majd lerendezem a megfelelő hatósággal.
Fiatalon nagyobb volt a "jogos felháborodásom", de valahogy sosem láttam az őszinte összekacsintást az autósok szemében, amikor lerúgtam a tükrüket mert a bringaútra parkoltak. Pedig ugyanazt csináltuk, ő leszarta az én jogaim, én meg az övéket. Ők sem gondolták, hogy bárkinek is ártanának hiszen csak beugrottak egy cigit venni. Én meg csak korlátolt voltam, és nem gondoltam bele. -
updog
őstag
"nos ezeknek egész pontosan mi is a funkciója?!" Nyilván ha az emberek többsége szintén nem is tud róla, hogy nem tartja be őket, és ennek nincs semmi következménye, akkor se funkciójuk, se értelmük nincs azoknak a szabályoknak. (vagy rossz a tájékoztatás, mert nem tudod, hogy azokra a szabályokra neked szükséged van
)
De eddig nem erről volt eddig szó, hanem hogy utolsó paraszt-e, aki a bebetonozott vascsövet kihúzza, hogy azon átmenve nyerjen 0,07 dl üzemanyagot, és 47 másodpercet (-72 mp. a csővel való b***kodás miatt
), erre a válasz részemről igen
-
Chaser
legenda
veszel egy flakon ragasztóhabot, benyomsz az aljára aztán visszarakod a karót, többet nem fogja huzigálni ( :
-
Norb79
őstag
Felmerül a kérdés, hogy azoknak a szabályoknak, amikről nem is tudsz, és ezért véletlenül be sem tartod, és így sem sérül/hal meg senki, kár sem ér senkit a tudatlan megszegéséből, nos ezeknek egész pontosan mi is a funkciója?!
A túlszabályozottság rossz. Ezt szabályba kellene foglalni! -
updog
őstag
Azért írtam 95%-ot és nem 100%-t
hogy lehessen mondani, hogy na tessékmert egyrészt tényszerűen nem lehet igaz a 100%, valószínűleg akaratomon / tudomásomon kívül is biztos megszegek néha néhányat. Ha azt írtam volna, akkor meg kamugép lennék.Nem fogok tudni konkrét példákat mondani, hogy nekem "mi fér bele", mert nincs egy listám az általam be nem tartott szabályokról. Ez a 95% részemről azt jelenti, hogy maximálisan törekszem az általam ismert szabályok betartására, és még a nekem nem tetsző szabályokat sem szegem meg szándékosan és rendszeresen, nem azt hogy önkényesen válogatok közöttük.
Ilyen egyszerű, én jól érzem magam a bőrömben, a környezetem se tart hülyének, se birkának, meg nem tudom minek szokták még titulálni a hozzám hasonlókat (bármilyen meglepő, egész sokan vagyunk).
"Túl sok értelmetlen szabály mellett mindenkinek lesz 5%-a"
Nincs ilyen 5%-os szabály, hogy valamennyi "még" tolerálható, mert akkor pont az jön, amit mondasz/mondotok: valaki rendesen fizet adót, nem eszi meg a kiflit a tescoban, nem veri az asszonyt, akkor annyi belefér, hogy 120-szal hasít hazafelé a Szentendrei úton, vagy hogy minden nap úgy áll be a garázsba, hogy kihúzgálja a terelőkarót és áthajt ott, ahol nem szabad? Fenét.
(#32) TM. várjuk a folytatást
-
TM.
csendes tag
Kattintok, hátha valami közérdekű/érdekes téma, erre megint csak valaki a másik kukájában turkál
gondoltam írok valami olyasmit, hogy "remélem, sorozat lesz, mint a fórumtárs munkássága az emberekről, akiket utál". Aztán megláttam a címben a sorszámot. Isten irgalmazzon a blogszférának
-
Norb79
őstag
Melyik országban? Itthon az 50es szakaszokon 65től mérnek be (65nél már csal a kocsi órája, szóval amikor a kis pöcök a 70esen vagy fölötte áll, az az), autópályán 155től (mutató szerint ez már vastagon 160 fölött), stb.
/szerk: ezt a 24es kommenthez kapcsolódó válaszodhoz írtam -
Norb79
őstag
válasz
Geri Bátyó #26 üzenetére
Van tőlünk két sarokra egy ilyen, kb 2 hetente van felszórva üvegcseréppel a helyszín, pedig eléggé nem forgalmas rész. A főútvonalon közlekedő az indexeléssel egyértelműen jelzi, hogy vagy jobbra fordul vagy megy tovább egyenesen. Egyértelműen!
-
Norb79
őstag
A szomszéd utca lakóinak meg az az érdekük, hogy ne túrázzon át hencidán és boncidán az ipse aki a lezárt utcában akar leállni a garázsba, ha erről rövidebb, oldja meg a forgalmat a saját utcájába, ne vigye az ő utcájukba. Akik meg a lezárt utcában élnek azoknak ígyis úgyis odajön az ablaka alá ez a forgalom, mert a garázs ott van az ablakuk alatt ha van karó ha nincs, csak annyi az opcionális, hogy jobbról vagy balról jön az a forgalom.
Szerintem írni kellene az önkorinak, hogy ilyen betonba süllyedős karó kell, amit távirányítóval lehet lenyomni betonszintre, hogy át tudjon kelni rajta akinek át kell, és ez a garázsba leállok legyenek, így nem viszik a szomszéd utcába a szmogot, megoldják a saját utcájukba, akinek meg nincs oka átkelni ott az meg menjen másfele, és mindenkinek win-win, plusz minden szabály be van tartva. -
Ghoosty
őstag
Lehet, hogy nem jól fogalmazok, de minden szabály létrejön valamilyen okkal. Ha ezt az okot hívom én szellemiségnek.
Létezik egy probléma. (pl indokolatlanul túl forgalmas az út)
Erre hoznak egy szabályt. (pl lezárják az utat)
Lehetne egy behajtani tilos tábla is kivéve célforgalom felirattal. Ezt nehéz betartatni ezért sokan szarnak rá.
Lehetne pl ilyen automata leengedhető oszlop amit a helyiek tudnak üzemeltetni. Szerintem elég drága lehet. (Lehet, ez is ilyen, csak manuális és csak a helyiek tudják.)
Most ha én célforgalommal hajtok be oda, akkor azzal nem generálok extra forgalmat, mert mindenképpen bemennék oda. Tehát az OK amiért lezárták az utat nem sérül azáltal, hogy én onnan megyek be, ahonnan nem szabad.
(#16) doeeg
Természetesen az a legjobb megoldás, ha így teszel, de sokszor az elérni kívánt cél nem ér annyit, mint amennyi erőfeszítésbe ez kerül. Aztán ha van lehetőséged, akkor bekerül ez is az 5%-ba.
(#24) woodworm
Te találkoztál már olyan emberrel, akik 5km/h-ás gyorshajtásért megbüntettek? Még csak olvasni sem olvastam ilyenről pedig tömegesen történik ilyesmi.
-
Szerintem rohadtul nem érted. A jobbkéz-szabály teljesen egyértelmű (kivéve, ha mind a 4 irányból egyszerre érkeztek), de ez rohadtul nem.
Hogyha nem érted, inkább te ne vezess.Megjegyzem, erre a szituációra is van kresztábla, de eddig csak 1 helyen láttam kitéve.
"simán belédmegy az, aki szorosan mögötted van"
Tehát szabályt szeg, mert nem tartja a követési távolságot. Na, a követési távolság pont egy értelmes szabály. Mivel felvetetted ezt a problémát, megint csak azt javaslom, inkább te ne vezess. -
Dr. Oid
aktív tag
-
woodworm
veterán
-
Norb79
őstag
Pont ez a lényeg. 95%-ot tartasz be. Melyik 5%-ot nem? A karókihúzó embernek ez esett az 5%-ba akkor mi van? Akkor ő sem rossz ember? Túl sok értelmetlen szabály mellett mindenkinek lesz 5%-a, csak mindenkinek másik 5 és néha 80 az az 5, csak ötnek mondja. Ezért károsak az értelmetlen és betarthatatlan szabályok, mert pont a szabálybetartási fegyelmet morzsolja fel.
-
updog
őstag
OK, én nem támasztottam követelményeket a példával kapcsolatban.... neked ez egy jó példa, mert szerinted rossz dolog, én meg nem tudom értelmezni a problémát, mert szerintem egyszer kell megtanulni (elvileg követelmény ahhoz hogy az ember jogsit kapjon), és pár alkalom után már gyakorlatban is mennie kellene.
-
Dr. Oid
aktív tag
válasz
Geri Bátyó #20 üzenetére
ha ezt most komolyan írtad, akkor szerintem ne vezess.
ilyen alapon a jobbkéz-szabály is veszélyes, meg a zebra is, hiszen ha lassítasz, akkor simán belédmegy az, aki szorosan mögötted van. -
Rohadt egyszerű, itt van mellettem. Útkereszteződés, főút balra kanyarodik. Ha a főúton haladsz, nem kell indexelni. Ha egyenesen mész, jobbra kell indexelni és ha jobbról jön valaki, simán elindulhat.
Balesetveszélyes? Igen!
Értelmetlen? Igen!
Be kell tartani? Ha van eszed, nem! -
updog
őstag
Mondj egy olyat (a százezerből
) Magyarországon, ami az átlagos sofőrnek rendszeresen szembejön, de nem logikus, út(közeli/melletti) jelzésekből nem levezethető.
Mert amit írsz, az annyira itthon is igaz, mint USA-ban. A nyolcssávos autópályán meg ott is láttam marhákat, akik uccsó pillanatban, mindenen átvágva próbálnak lehajtani (pedig azt aláírom, ezek meglepően logikusan és praktikusan vannak kitalálva). Aztán ott ha őket kiszedi a seriff, nem ejnyebejnye van, meg nem-e lehetne-e elintézni, officer?
-
updog
őstag
Kötve hiszem hogy töredéke szabály lenne USA-ban. Így hirtelen nem találtam teljes szövetségi szabályozást, amennyire egy gyors google futotta, az alap szabályok, táblák stb. ugyanúgy megvannak, és ez alapján gondolom (mint sok egyéb téren) az egyes államokban külön fincsiségek is biztos vannak.
Meg ott van, amit itthon egyáltalán nincs (pl. highway belső sáv, iskolabusz, pirosnál jobbra stb.), illetve tök mások (egyenrangú kereszteződés). Nekem is volt már hozzájuk szerencsém.
Az igaz, hogy ott normálisabban közlekednek
(hehe, persze), de az egész életfelfogás más (pl. nem azt keresik, hogy hol melyik szabályt szeghetik meg büntetés nélkül).
Nem tudom amúgy, mi sok ember problémája a magyar KRESZ-szel, ha meg valami kimaradt volna a szabályozásból, az lenne a baj, illetve lehetne rá hivatkozni, hogy "dehát nincs is rá szabályozás".
+(#14) Ghoosty: a legtöbb szabálynál egyértelműen kideríthető, hogy ki és miért hozta. Ha nem tetszik, tessék összefogni hasonló gondolkodású emberekkel, lehet népszavazást indítani, hogy szűnjenek / változzanak meg. És én se 100%-ot írtam, mert az valóban lehetetlen / ésszerűtlen.
-
Ghoosty
őstag
A sebességszabályozás balesetveszélyességi kérdés. Önkényes felülbírálással könnyedén okozhat másnak kárt. A jelen példánál ilyet nem látok. Sőt pont hogy azt látom, hogy mindenki csak nyer vele.
Van olyan gépjármű/sofőr kombináció ahol nagyobb sebesség esetén is megmarad a szellemisége a szabálynak. De erre nem lehet szabályt hozni. De ha megnézed, itt is van némi tolerancia a szabály betartatásában, mert senkit nem büntetnek 5km/h-s túllépésért."Attól még tilos."
A sztrájkolásnak egy fajtája az, hogy betartanak minden szabályt 100%-ig. Volt már eset, hogy ebből teljes összeomlás lett.
-
-
updog
őstag
"illetve a túlszabályozás meg ignoránsá tesz a szabályokkal szemben." Nem. Az ignorancia tesz ignoránssá. Én is utálok sok szabályt, amivel találkozom, aztán nyelek egy nagyot, és betartom őket >95%-ban.
"De én itt nem állok meg, mert nincsen válasz a miértre." Be lehet menni az érintett ingatlan portájára megkérdezni, vagy érdeklődni a közterület-felügyeletnél, hogy miért tilos ott átmenni. Attól még tilos, és az, hogy a fizikailag is tiltó/akadályozó objektum lebontható, még nem lesz szabad. Ha egy sárga csík, és egy behajtani tilos tábla lenne ott, fizikai akadály nélkül, akkor sem lenne szabad.
Azért mert valaki ergya, és nem érti, miért nem szabad 167-tel száguldozni a városban, attól még nem szabad, tilos, azért van a szabály. Vagy ha "csak" 121-gyel, 90-nel, 84-gyel megy, akkor megmarad a szabály szellemisége?
-
Ismerek ilyen utcát és semmi értelmét nem látom a lezárásnak. Mindkét oldalon parkolnak és így nem nagyon fér el két autó egymás mellett. Több értelme lenne egyirányúsítani az utcát és akkor nem kell a karó se és normálisan közlekedni is lehet.
-
Ghoosty
őstag
Azt látom, hogy aki komolyabb szabályokat megsért, az megsérti az kevésbé komolyakat is. Bár biztos ilyenre is van példa, de olyat nem nagyon látok, hogy valaki rákap a komolyabb szabályok áthágására, miután az enyhét elkövette.
Az a törött ablak teória csak érintőlegesen hozható ide. Alapvetően nem arról szól, hogy aki kis bűncselekményt elkövet az majd rákap a nagyobbra, hanem arról, hogy ha nem foglalkozunk a kicsivel, akkor megjelennek a nagyobbak is.
Az osztrákok esetében meg el kell azon is gondolkodni, hogy tényleg osztrákról van-e szó, vagy csak egy osztrák rendszámú, de máshol szocializálódott egyénről.
"de igenis van negatív hatása a jelenségnek."
Ezért írtam, hogy alapvetően ambivalens érzéseim vannak. De azt is látom, hogy a szó szerint vett szabályok is okozhatnak gondot, illetve a túlszabályozás meg ignoránsá tesz a szabályokkal szemben.
(#9) doeeg
A másodikra gondoltam.
"szándék szerint azért vannak ott a karók, hogy ne menjenek ott be."
De én itt nem állok meg, mert nincsen válasz a miértre. Lehet, hogy csak azért, mert erre lehetne rövidíteni, de akkor meg itt dugó lesz és/vagy túl nagy lesz forgalom és az ott lakókat zavarja stb. De mivel ő így is úgy is odament volna ezért ezzel a cselekedetével csak nyert mindenki. (rövidebb út, kevesebb forgalom körbe, kevesebb károsanyag kibocsátás, kevesebb zaj stb)
Lehet, hogy a szó szerint vett szabály sérül, de a szabály szellemisége megmarad. -
updog
őstag
"Azt a szituációt kell megítélni, amiről szó van."
OK: szándék szerint azért vannak ott a karók, hogy ne menjenek ott be. Nem fogok tudni jogszabályt mutatni (valószínűleg azért ez is le van írva valahol, hogy az adott terület kezelőjének jogában áll oda karót állítani), de mondjuk ki: tilos.
Ha arra gondolsz, hogy ne feltételezzünk ismeretlenül másokról dolgokat (ugyanez az ember, ha már ilyen galádságra képes, akkor biztos gyorsan is hajt, adót is csal, veri a feleségét), azzal egyetértek. Ettől még bunkó, surmó, paraszt hozzáállás, hogy "ő ezt megteheti", és valószínűleg szabálytalan is.
Szerintem ez a szituáció
Egyébként szinte biztos, hogy a valóság pontosan azt fogja mutatni, hogy más dolgokat (szabályokat) is kicsit lazábban vesz az illető.
-
Stanlee
őstag
Mult heten voltam Lengyelorszagban. Amilyen ugyeskedok az ottani emberek, azokhoz kepest mi magyarok kispistak vagyunk...
-
Dr. Oid
aktív tag
Nézd, lehet, hogy neked ez a gondolkodás erőltetett, de mégiscsak lehet valami alapja, pusztán amiatt, hogy ha körülnézel, mennyi szabályszegő van különféle szinteken, különféle súlyosságokkal.
Persze ehhez is van teória:
https://en.wikipedia.org/wiki/Broken_windows_theory
Nyilván ez sem tökéletes gondolkodás, megvannak a hátrányai, de számomra azért minimum elgondolkodtató, hogy az átlag osztrák odahaza szépen csorog a határokat betartva, mert a csendőr szigorú, aztán ide ha átjön, már valahogy nem annyira nyugis és rendes némelyik. Ettől nem lesz _mindenki_ gyilkos, de igenis van negatív hatása a jelenségnek.
-
Ghoosty
őstag
Az összes itt felsorolt példa mind mind okoz valamilyen szintű kellemetlenséget a másik félnek, vagy simán balesetveszélyes. A posztban lévő szituációból meg úgy tűnik, hogy egyik sem.
Nem lehetetlen, hogy van valamilyen szabály erre, mert ha más nem a garázdaságot vagy a parkrongálást rá lehet húzni.
"mással kapcsolatban is ilyen laza lehet."
Ez a fajta gondolkodást nagyon nem szeretem. Azt a szituációt kell megítélni, amiről szó van. Mert így lehet eljutni oda, hogy ez egy mocskos gyilkos.
-
Dr. Oid
aktív tag
Lauda és Ghoosty:
Van tábla, délben lemegyek, megnézem, pontosan mi. Amúgy valamit biztos megsért ezzel, mert csak van erre szabály, ha már a forgalomcsillapítás vagy bármi más a célja a karózásnak.
Szerintem az igazi gond itt nem az, hogy jújkivetteakarót, pedig nemszabad, és szóljunk az ovónéninek, hanem az, hogy az az ember, aki ezt rutinszerűen műveli, mással kapcsolatban is ilyen laza lehet. Végül is mindenki látott már a körúton levillogókat (csak a dohánboltba ugrottam be biztosúr), egyirányú utcán szembejövőket (csak le akartam parkolni bazeg), piroson átmenőket (sietek bazeg), zebrán gyalogosnak elsőbbséget meg nem adót, rosszabb esetben elütőt (nem láttam bazeg). De mondhatnám a gyorshajtókat, záróvonalon előzőket, stb.
Nem azt mondom, hogy minden fenti szabálysértés instant halált okoz, de nagyon könnyű folyamatosan relativizálni és a végén mindenbe beleszarni. Igenis a szabályok nem véletlenül vannak, legtöbbször.
-
Ghoosty
őstag
Ezzel ambivalens érzésem van.
Valahogy nem érzem helyesnek, de:Mivel ki volt "karózva", így nem valószínűleg nem volt tiltó tábla, tehát kresz szabályt nem szegett. Mivel csak nagyon rövid időre szedte ki, így szerintem más szabályt se sértett.
Ha tevékenységet nézem csak, akkor senkit nem tartott fel, nem volt balesetveszélyes, továbbra sem volt keresztforgalom, kárt sem okozott, szóval semmi nem indokolja azt, hogy ezt ne tegye meg. Csak az, hogy "azé van ott, hogy ne". -
updog
őstag
Közterületfelügyeletnek bejelented, hogy betonozzák már be lesznek szívesek.
@Lauda erre bármit írnék, politika lenne.
-
Szerintem ezzel konkrétan nincs gond, másnak kárt nem okoz vele.
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Autós topik
- Apple asztali gépek
- Milyen videókártyát?
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- MIUI / HyperOS topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Lopakodva befutott a Radeon RX 9060
- AliExpress tapasztalatok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- R7 9800X3D/XFX 7900GRE/2x16GB DDR5 6000Mhz/2TB NVMe SSD
- Szép állapot!! Hátlapon kisebb kopások!!! Samsung Galaxy S20 FE SM-G780G/DS - világoskék
- MacBook Air M1 / 2020 / Ezüst / 13" / 256 GB / 8 GB / DOBOZ / GYÁRI TARTOZÉKOK /
- Nagyon szép állapot!!! Samsung Galaxy A13 SM-A137F/DSN - fehér
- i5 HP Pavilion DV7 laptop
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3050, 96% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE B550M R5 5600 32GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 SUPER 8GB ZALMAN I3 NEO Enermax 650W
- Bomba ár! HP ProBook 440 G8 - i5-11GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Gar
- Steam, EA, Ubisoft és GoG játékkulcsok, illetve Game Pass kedvező áron, egyenesen a kiadóktól!
- Lenovo IdeaPad Gaming 3 - 15.6" FHD IPS 165Hz - Ryzen 5-5600H - 16GB - 512GB - RTX 3050 Ti - Win11 P
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest