Új hozzászólás Aktív témák
-
Balázs1986
őstag
Attól még nem lesz drone, hogy van benne egy segítő vagy korlátozó elektronika. Ennyi erővel az összes modernebb repülőgép / helikopter, de akár még egy ABS/ESP segített kocsi is drone lenne. A drone attól drone, hogy teljes mértékben képes önrepülésre A-ból B-be beavatkozás nélkül.
-
Felhőtakaró
tag
Egy tejgumis csuzlival levadászom... és akkor még hozzá sem értem a tatyómban levő EMP gránátomhoz.. ajajj hekkerek melóra fel potyogjanak a drónok az égből mint a repülők ukrajna felett
-
Geller72
veterán
válasz
t72killer #47 üzenetére
Sajnos igen, mert közben meg is építették és nem egy kis darab, aminek olyan súlya van, hogy akármi nem bírja el.
. A mezőn, a tehenek közt a latyakban elég hamar hasra süllyedne.
. A videón kis drón van, de ez egy prototípus, ezt nagyban álmodták meg odaát, hatalmas méretben.
.
-
t72killer
titán
-
Geller72
veterán
válasz
t72killer #42 üzenetére
Most pont úgy beszélsz, mintha nem vonatkozna a félelmed a "szárnyas" megoldásaidra. Ugyanúgy le tudsz esni egy búzatáblába ahonnan kilométereket gyalogolsz, vagy egy gyártelepre. Viszont nem tudsz helyből fel, illetve leszállni, mint ezzel akár egy zsebkendőnyi udvaron.
Ez mondjuk nagyjából 50 milliszekundum alatt reagál bármire, te mennyi idő alatt reagálsz a szárnyas megoldással?
. Most még én is tartanék egy ilyentől, de ez lesz a jövő egyik eleme, ez közel biztos.
.
@(#45) Hieronymus: Kisebb drónoknál, optimális esetben ugyanúgy működik ez a fékező jelenség. Ha jó a súlypont, és a súly is arányos, szépen visszafékezi. Engedtem már el a drónt 70+ méter felett és semmi baja nem lett.
-
Hieronymus
veterán
válasz
t72killer #42 üzenetére
"..+ némi siklóképesség miatt."/I]
A helikopterek esetében meg van a siklóképesség párja.
Az autogyro képesség megléte esetén a forgószárnyak szabadon forognak. A zuhanás hatására egyre gyorsabban forgó szárnyak elkezdenek felhajtó erőt képezni, amitől lassul a zuhanás.Ezt a jelenséget a gyrocopter használja ki a legaktívabban. A felhajtóerő termelésért felelős propellernek nincs meghajtása. Az előre irányú haladási sebességből nyeri Ezek a gépek lelifteznek/siklanak motorhiba esetén.
Persze ez a drón jellegű szállítóeszköz autogyro képessége kérdéses. Tápellátási hiba esetében nem lehetséges a súlypont alatt tartani a propellereket. A legjobb esetben hátára fog fordulni a drón, de nem lesz optimális a forgószárnyak profilja, a felhajtóerő termeléséhez.
-
Geller72
veterán
-
DithenS
senior tag
válasz
Tigerclaw #41 üzenetére
De drón mivel nem te vezeted.Te csak megadod a célirányt és oda is repül.1 éve az volt hogy te max leszálhatsz meg felszálhatsz vele de onnantól nem te vezeted.Azért egy kis drónt se te irányítasz hanem az automatika.A lebegést se te vezérled hanem automatika.Egy helikopternél a legnehezebb dolog a lebegés,pilóta akkor is aktívan részt vesz a vezetésben.Ha elenged mindent a gép lezuhan.Egy helikopterrel ha előre mész az áttesésre is figyelned kell mert előre tud bukni.Egy drónnál nem tudsz előrebukni mert az automatika vezérli a propellereket.Tehát ez DRÓN nem helikopter de nem is repülő.
A 30.000Ft os drónba is ott az automatika amivel gyerekjáték a vezérlés.Te csak neki tudod vezetni valaminek bár a 300.000Ft os drónokat már ezt sem tudod megtenni... -
t72killer
titán
Amerre legszívesebben használnám, ott leginkább a saját testi épségem miatt aggódnék: 1 szülőfalum környéke (=utak gyalázatos állapotban) - meghibásodás esetén vhol a búzaföld közepén landolnék, kutyagolhatnék jópár km-t a következő buszmegállóig, 2 melóhely: iparos környék, jó eséllyel egy gyártelep közepére pottyannék, szúrós szemű bizt. őrök/őrkutyák rosszabb esetben vmi gépezet közepére.
Személyszerint inkább szárnyas megoldást preferálnék, nagyobb hatótáv/üzemanyaghatékonyság + némi siklóképesség miatt.
-
Hát ez elég vagány! Kipróbálnám, igaz hamar landolnék vele
-
gyulank
addikt
Tehát azt a 40km-t is csak maximális sebességgel éri el? Nem sok, de amíg nincs forgalom, a 100km/h légvonalban nem rossz. De nekem elég volt ha alma, dió, madárszar eshetett a fejemre. Aztán jöttek a cserepek, téglák, jégcsapok 20 méter magasról. Most meg már itthon is agyon üthetnek a drónok.
Követelek egy pajzsgenerátort ingyen töltéssel! -
ripla
addikt
Akkor már inkább ez. 2 személy szállítására alkalmas, mesterséges intelligencia vezérli, a videóban látható tesztrepülés során semmilyen emberi beavatkozás nem történt.
[link] -
vegyszer
addikt
De jó, hogy ilyen is lesz. Akkor a tenoristáknak nem kell teherautóval menni a tömegbe, elég lesz ez is.
Jobb lesz, mit anno volt Carmegaddon. Csak updatelni kell az ablaktörlőt. -
Cifu
félisten
@Pötyi: Persze ha felsőszárnyas lenne, akkor alul lenne a súly, kevésbé billegne, kiegyensúlyozottabb lenne.
Ez a gép effektíve egy multirotoros helikopter. Mint ilyen, a "felsőszárnyas" jelző finoman szólva is értelmetlen...
@Hieronymus: Vajon mi oka lehet, hogy a motorokat a szerkezet súlypontja alá tervezték?
A földön állva így pont jó, mert a stabilitást növeli. Repülés közben majdnem mindegy, hiszen az emelő-rotorok szabják meg a szerkezet stabilitását.
-
jerry311
nagyúr
válasz
Pécsi gyerek #30 üzenetére
Az lehet, a gyártó viszont csak 500 métert írt a saját honlapján.
-
Pötyi
őstag
válasz
Pécsi gyerek #30 üzenetére
Az egy dolog, hogy mit írnak arról, hogy meddig _tud_ emelkedni.
De ha olvastad a pár napja megjelent szabályozás-tervezetet a drónok reptetéséről, abban az volt írva, hogy csak 500 méter magasságig _szabad_ reptetni egy drónt.
(Más kérdés, hogy ez most mennyire drón, de ezt már kifejtették fentebb.)
-
jocomen
aktív tag
válasz
Hieronymus #28 üzenetére
Hogy lehessen vele füvet nyírni.
-
baryll
tag
Jó kis emberkaszaboló cucc ez.
-
envagyok
veterán
válasz
Pécsi gyerek #21 üzenetére
Kb felemelkednél /leereszkednél 3500 méterre, el is fogyna a nafta
-
Geller72
veterán
Azért egy ilyet csak úgy nem fognak kereskedelmi forgalomba engedni, ha nem tudnak elég hatékony megoldásokat produkálni a biztonság terén. Eleve az, hogy két motor van mindegyik karon, már dupla biztonság. Gondolom, az ESC-eket elég jól megtervezték. Biztos, hogy van több lépcsős Failsafe is, gáz esetére, avagy mi van ha - című probléma leprogramozása. Ahogy olvastam, LiPo akkukat valószínűleg nem engednek be, akkor ugye marad a Lítium-Ion akkumulátor. Viszont az meg nagyságrendekkel lagymatagabb és ebben a szegmensben bizony probléma is lehet. Ez már eleve egy 2014 előtti projekt, ami szerintem még pár évig mindenképpen megmarad mint érdekesség. Az is biztos, hogy meg fog valósulni a közeljövőben, mint közlekedési eszköz, ha máshogy nem akkor mint ellenőrzött, előre megtervezett, bejelentett és talán központilag távvezérelt módon.
-
jerry311
nagyúr
válasz
Pécsi gyerek #21 üzenetére
Senki, de szerencsére nem is tud olyan magasra menni, csak 500 méterre emelkedik.
-
Pötyi
őstag
Persze ha felsőszárnyas lenne, akkor alul lenne a súly, kevésbé billegne, kiegyensúlyozottabb lenne.
-
DavidQ
tag
válasz
Pécsi gyerek #21 üzenetére
Jó, meg minden. Lehet én vagyok a papírkutya, de 2-3méter lenne a maximum amit ezzel fölfelé mennék.
-
Pécsi gyerek
addikt
Ki a f@szom akar ezzel 3500 méter magasságba felmenni 😂😂😂
-
Geller72
veterán
..Valami itt nem igazán tiszta az adatok megadásánál. Az akku szerintünk 14.4kWh-s, a motorok meg 106 kW?
Nem tudom, mi az igazság, de a drónoknál a kV értéket adják meg a szénkefe nélküli motorok esetén. A kefe nélküli motorok kV besorolása a fordulat/percet jelenti voltonként (rpm/V). Azaz egy átlagos drón motorja, amelyiknek 920kv értéket adnak meg, az egy 3 cellás akkumulátor esetén 3x3.7V-on 920x11.1, azaz 10212 rpm. A kV tehát egy feszültségállandó. Többet tudnánk, ha ismernénk hogy az akkumulátor hány cellás és milyen a névleges feszültsége.
-
scarabaeus
őstag
Ha már nyolcrotoros, akkor oktokopter.
Amúgy azzal a miskolci légimotorral is, mi van?...
-
rottenbull
őstag
Ez egyebkent miert drone ?
-
Tigerclaw
nagyúr
Egy drónnak talán elég ez az üzemidő, de egy repülőgépnek túl kevés szerintem. Ha biztonsági tartalékot számolunk, ezzel alig lehet repülni. Lehet hogy nem túl jó ötlet repülőt csak akkuról üzemeltetni. Ha már elektromos repülő, akkor legyen ultrakönnyű, nagy szárnyfelületű napelemekkel beborítva és nem helikopter. Pont a helikopter az amiből nem célszerű elektromos-akkus meghajtásút készíteni, mert több energiát igényel, mint a hagyományos repülők.
-
Astroboy
őstag
Majd a google betalálja a céget, oszt' tele lesz gazdak nyugdíjasokkal az égbolt a tesco-k felett
-
jerry311
nagyúr
-
ledgeri
nagyúr
Eszenciális probléma olyan dolgot Drónozni, amibe embert szánnak: Quad-copter, oszt jól van... A led- izzó már el lett rontva...
-
SkyS1gn
félisten
Ez tavaly is ott volt CES-en ha jóltudom, azóta sem repül.... GG.
-
LazaCCC
tag
Mi az hogy 'Chang'?
Jó lesz az Ehang-nak is
Még a gépre is az van írva
Pontosabban: eHANG
-
atike
nagyúr
Na majd ha ilyenekkel lesz tele az égbolt... Huh. Nem várom.
-
XuChi
addikt
Maximàlis repülési idő 25 perc ??? Még a melóhelyre sem érek be vele és lepottyan a nyugati pu magassàgàban
-
fi:zi'k
nagyúr
A termékoldal 106 kW-ot ír a 8 motorra és szerintem az itteni 152 kW is így értendő.
-
jerry311
nagyúr
152 kW???
Az 8 motorral számolva 1.2 MW.
Mivaaaaan???A Kvassay Vízerőmű (Tass) 1 MW, két vízturbinával. De a Dorogi hőerőmű is csak 3 MW.
Biztos, hogy jó ez a teljesítményadat?
Na jó, azért a gyártó weblapján más értékek vannak:
Ehang 184 AAV Net weight: 200KG
Maximum output:106KW (8 motors)
Duration of flight at sea level: 23 Min
Load Capacity: 100KG
Average cruising speed: 100KM/Hr
The Design Highest Distance: <500 meter (1600 feet) -
Hát, ha csak 100 kilóig jó, akkor én már nem is tartozom a célközönséghez...
Új hozzászólás Aktív témák
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3424, 94% Akkumulátor
- HP mini pc Ryzen cpu-val ha kicsit játszanál : )
- ZBook Fury 16 G10 16" FHD+ IPS i7-13850HX RTX 2000 Ada 32GB 1TB NVMe ujjolv IR kam gar
- HIBÁTLAN iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3422
- Eredeti dobozos XBOX 360 - XBOX ONE kompatibilis - játékok!
- LG 65G4 - 65" OLED evo - 4K 144Hz & 0.1ms - MLA Plus - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium
- LG 27UN83A-W - IPS LED - 3840x2160 4K - 60Hz 5ms - USB Type-C - HDR 400 - AMD FreeSync - Hangszórók
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G2 - i5-G5 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- LG 27UP850NP-W - 27" IPS LED - 3840x2160 4K - DisplayHDR 400 - USB Type-C - AMD FreeSync
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB DDR5 RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest