Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Mi van, ha a robotpilóta hajtott bele?
(Az útvonalterve megvolt, aztán vagy fel
akart hajtani a kompra,ami meg nem volt meg, vagy direkt bekapcsolta a sofőr
"kompok elkerülése" opciót. Az autó ennek szóról szóra engedelmeskedett.)
Ui: Karotta is említette, hogy a villanyautó nem szokott csak úgy elgurulni.
(Mert még ha belső égésű lenne, azt üresben hagyja, és szar a kézifék is stb.) -
DigitXT
félisten
Magyarországon is megjelent az FSD!
Igaz, egy betű különbséggel:
-
#48584626
törölt tag
"Határozott határvonal van az autó irányítása, és az emberi között."
Na igen, ez a Tesla egyik nagy hibája illetve szándékos kamuja, hogy úgy tesz, mintha átvenné az irányítást. Holott valójában nem teszi, sem jogilag, sem műszakilag, hiszen ez egy L2es rendszer.
"Elmagyaráztam neki, hogy miért csinálja, de akkor is csak hülyének nézte."
Majd magyarázd el neki akkor is ha Németországban vagy Ausztriában kap pár száz euró büntetést, mert hülyeségnek tartotta aztán nem csinálta.
-
nyerek01
tag
válasz
sirály12 #187 üzenetére
Én úgy gondoltam belinkelem egy független forrás töréstesztjét illetve az aktív védelmi rendszerek tesztjét.
Sajnálom, hogy valakinek ez sem megfelelô.
Autóipari szakértôje, mérnökök véleménye mint pl. Sandy Munro elismerôen én dícsérve szokott nyilatkozni a Tesláról.
Érdemes meghallgatni. -
válasz
#48584626 #186 üzenetére
Na, akkor csináljunk egy, helyi
közvéleménykutatást, hogy a Tesla tulajok közül ki szereti és szokta használni az AP-t.
Saját válaszom:
Én mindig használom, ma a gyereket 95% AP használat mellett vittem be a suliba 16. kerületből a belső 13.-ba. Csak a kanyarodások, és sávváltások idejére kapcsoltam ki, rögtön utána be. Minden nap így megy. 80e km óta. Problémák száma? Tegnap volt egy idióta furgonos, aki záróvonalon egy méterrel átlógva előzött meg egy biciklist 70-es szakaszon sűrű, de tempós forgalomnál (75-80km/h), ott inkább belekormányoztam, nem vártam meg az autó reakcióját. Teslánál ugyebár nagyon határozott a beleavatkozás, nem olyan, mint a többinél. Határozott határvonal van az autó irányítása, és az emberi között. Egy kis akadáson kell átbillenteni a kormányt. Tesla vezetésébe kicsit nem lehet beleavatkozni, csak határozottan. Az elmúlt két hétben ez volt az egyetlen nem tervezett beleavatkozásom. Fantom fékezés természetesen nem volt.Nem tart "mentősávot", de az M3 bevezető dugóban, ahol minden áldott nap dugó (20-30km/h) van, és mindenki tudja, hogy nem baleset miatt van. Ha mentősávval bohóckodna, kénytelen lettem volna kikapcsolni az AP-t, de szerencsére nem. Hacsak nincs mentősáv kikapcsoló gomb is. Ez arról jutott eszembe, hogy az előttem haladó Mazda kanyargott össze-vissza, mint a hülye, amikor lassultunk, mindig ment ki a szélére, amikor gyorsultunk, akkor jött be mindig a sáv közepére. És az M3 bevezető belső sávja iszonyú széles. Ráadásul csak és kizárólag ő csinálta. Nem tudom, hogy automata volt-e vagy a sofőr csinálta, de vicces volt. Lányom meg is kérdezte, hogy ennek meg mi a baja. Elmagyaráztam neki, hogy miért csinálja, de akkor is csak hülyének nézte. Marhaságnak nézett ki az M3 bevezetőn a mindennapi dugóban ezt csinálni.
-
Somatom
veterán
Általában a vezetést támogató rendszerekről van értelme vitatkozni, de a Tesla -ról sztem nem igazán. 50 ezer Euro egy Model 3. Öt évnyi teljes, Magyar átlagfizetés. Mennyit lehet manapság félrerakni egy átlagfizuból? A Tesla nálunk sajnos (vagy szerencsére, nézőponttól függően
), csak a gazdagok játékszere.
-
sirály12
őstag
válasz
#48584626 #188 üzenetére
Ez ellen a felsőbbrendőségi komplexus ellen amiben szenvedsz nem tudok mit tenni, és nem is akarok! Hiszen Te jobban tudod!
Bár nem értem, hogyha annyira szar, akkor miért nem tervezel jobbat, hiszen gondolom azt is jobban tudnád, igaz?
"Úgy látszik nem eleget, mert alapvető dolgokat nem tudsz." De Te legalább tudod, vagyis nem, csak azt hiszed, de mindegy! Hiszen okosabb és hozzáértőbb is vagy az EuroNCAP tesztelőitől is! Azért az már nem semmi igy kibicként.
"Ahhoz képest elég agresszívan tolod." Csak mert utálom, ha valaki hülyeségeket mantrázik.
Egy utolsó kérdés: Ha ennyire utlod ezt a márkát, akkor mit keresel ilyen témákban állandóan? Mi késztet arra, hogy folyton elmond a képzeletbeli dolgaidat azoknak akiket ez nem is érdekel? Ha nekem nem tetszik valami nem olvasgatok róla, mert nem érdekel. Bár itt jön a képbe a felsőbbrendőségi komplexus, hogy mindig megmondod a tutit.
Ezzel Én ezt a vitát igazából lezártnak tekintem, mert az "Igen, jobban tudom" gyerekes viselkedéssel nem tudok és nem is akarok mit kezdeni.
-
#48584626
törölt tag
válasz
sirály12 #187 üzenetére
"Az, hogy egy EuroNCAP eredményt semmibe veszel"
A helyén kezelem, nem ugyanaz. 2019ben is ment a győzelmi jelentés, amikor a TM3 kapott 94%-ot a rendszereire, aztán látjuk milyen volt a valóságban.
"Sok Tesla tulajdonos véleményét ismerem"
Úgy látszik nem eleget, mert alapvető dolgokat nem tudsz.
"nem vagyok teslafan"
Ahhoz képest elég agresszívan tolod.
-
sirály12
őstag
válasz
#48584626 #186 üzenetére
"Igen, jobban tudom. " Ezen jót nevettem most! Megszólalt a nagy tudós és szakembör!
Ne haragudj meg, de egyre viccesebb a fanatizmusod! Anti Tesla hivó vagy, vagy valami ilyesmi. Az, hogy egy EuroNCAP eredményt semmibe veszel, az már magában is vicces kategória. Én aztért nekik hiszek jobban, Ők tényleg szakemberek a témában! Sok Tesla tulajdonos véleményét ismerem(személyesen is ismerek tulajt, benne vagyok több csoportban, látom a véleményüket, gondjaikat az autóval, stb.), és közel sem tapasztalom azt amit állandóan mantrázol! Itt is van tulaj a hozzászólók között, ha jól emlékszem, de ő sem azt mondja a mit Te.
És még mielőtt megszoknád, hogy hajtogasd ezt a teslafan dolgot, nem vagyok teslafan, nekem minden valamire való elektromos autó tetszik! Az ID3-tól elkezdve a NIO-n keresztül a Porsche Taycan-ig minden. Én elektromos autó fan vagyok!
-
#48584626
törölt tag
válasz
sirály12 #185 üzenetére
Igen, jobban tudom. Egy dolog a szimulált, szintetikus környezetben való működés, más meg a való világ.
Olvasgass valódi Tesla tulajok véleményét, és lehetőleg hétköznapi emberekét, ne olyanokét akik szerelmesek Muskba, és bármit elnéznek neki.
Máris ki fogsz kerülni a teslafan véleménybuborékból. -
nyerek01
tag
válasz
sirály12 #181 üzenetére
Hát ez makacs Valóság már csak ilyen. Persze ez sem érdekli a Musk tagadókat, hívôket és a Tesla hater-eket.
Érdeklôdve várom a többi Tesla fejlesztést és jó szórakozást nyújtana egy friss kamu lejárató hír. Rég volt már egy szaftos pletyka, hogy most éppen mitôl megy csôdbe a Tesla.
-
sirály12
őstag
Folyamatosan rekordokat döntöget EuroNCAP teszteken.
A radar nélküli Tesla Vision rendszerrel még jobb eredményeket hozott, mint előtte a radarral is kiegészitve. [link] -
nyerek01
tag
Aki nézné is a Tesla töréstesztet, milyen jó minőségű az autó és az összeszerelés stb. [Tesla NCAP crash test]
A legjobb "hardver" után nézzük a legjobb "szoftvert". [Tesla önvezetés] , [Még önvezetés]
-
nyerek01
tag
A radar és a Vision Only miatt: [Tesla Highets NCAP Score]
Gondolom tudjátok mit jelent ez.
( az ANCAP is 5 csillagot adott ) -
válasz
#48584626 #171 üzenetére
A Tesla törlő is évente max ha 2x indul be magától eső nélkül. Nem lényeges probléma, egyébként. Nálam is folyamatosan automatán van, nem is emlékszem, mikor kapcsoltam ki utoljára. De arra emlékszem, hogy volt már olyan.
Amúgy meg a legújabb frissítéssel a Vision már nem kapcsolja sem be az automata távolságit, sem az automata törlőt. Csak a béta alatt volt kötelező. Csak következő frissítéssel jobb széles körben a radar off.
-
nexplo
őstag
válasz
#48584626 #173 üzenetére
Azért 10-en X millióért igenis lenne elvárás. Ez az érzékelő egy brutál egyszerű valami. Szerintem ez az érzékelő nem sokban más a T modellben mint az enyémben. Pont ezért ugyanolyan sz@r is már megbocsásson
De ezzel együtt tudok élni. Tudnék sok olyan hibát az enyémben mondani ami viszont vérlázító és milliós tétel volt javíttatni. De ez egy másik topik témája lenne ugyebár.
-
Hi!King
őstag
válasz
#48584626 #171 üzenetére
1 éves Toyota Corollának simán beindul és szétkeni a bogarakat. A másik, hogy a tábla felismerése is rengetegszer fals pozitív, pl. lehajtók sebességkorlátozó tábláit ismeri fel, vagy autópályától távol felolvassa autópálya kezdetének a táblát, ami azt mutatja, jobbra 20 km-re autópálya van. Emellett a parkolóradar nem csak bejelez 2 szál fű miatt, de múltkor be is fékezett miatta, mikor parkoltam. (Szeretem ezt az autót, de ezek a funkciói nagyon gyerekcipőben járnak.)
-
#48584626
törölt tag
Nekem volt pár autóm automata ablaktörlővel az elmúlt 16 évben, de egyik sem indult be bogarakra. A mostanit van amikor elfelejtem, és hónapokig automata állásban van, tiszta kosz a szélvédő de akkor sem töröl. Aztán ha jön pár csepp eső, beindul, és akkor lehet takarítani, mert szétkeni a koszt
-
#48584626
törölt tag
"megint más európai országokban pedig fel is használja a tempomathoz."
Nem tudok olyan országot Európában ahol ezt tenné. Ráadásul Autopilot nem egyenlő Autopilot, mert függ a HWtől is.... De nyilván a legújabbat érdemes nézni.
"Legenda. Nem produkál rengeteg fantom fékezést."
Érdemes német fórumokat olvasni, nagyon sokan panaszkodnak rá.
"De a Vision ezeket alapértelmezés szerint visszaaktiválja"
Hát ez az, erről beszéltem. Aztán jön az amikor szárazon töröl az ablaktörlő, te meg nem tudod kikapcsolni, amíg az Autopilot aktív.
-
válasz
#48584626 #154 üzenetére
Funkciókban például. A Tesla a mai napig nem tud Európában táblafelismerésre alapozott adaptív tempomatot autópályán. A sebességet térképadatok alapján próbálja beállítani, ami vagy jó vagy nem.
Tudna, de nem akar. Ez egy döntés, amivel lehet egyetérteni, vagy lehet nem, nekem sem tetszik. Mo-n látja a táblákat az úton, szépen be is rajzolja, de nem használja fel. Egyes európai országokban nem is rajzolja a táblákat, megint más európai országokban pedig fel is használja a tempomathoz.Nem képes mentősávot tartani dugóban ott ahol kellene.
Ezt valóban nem tudja.Rengeteg fantomfékezést produkál, de olyan szinten hogy néhány Tesla tulaj inkább nem is használja az Autopilotot.
Legenda. Nem produkál rengeteg fantom fékezést. Most voltam vele két hosszú úton egész Európán át. 5500km Spanyolországba és vissza, valamint 1600km Horvátországba és vissza. Az egész úton egyetlen fantomfékezést (kisebb lassítást) produkált úgy, hogy annak nem volt semmilyen látszólagos oka. Meg is lepődtem. Nem azon, hogy csak egy ilyen volt, hanem hogy egyáltalán volt ilyen, ugyanis az elmúlt fél évben (kb 25ekm) ez volt az egyetlen ilyen esemény. A 80ekm alatt (másfél éves az autó) kb 5-10x csinált ilyet, azt is főleg az első hónapokban. Akkoriban még erősebb is volt ez a lassítás. Amióta a radar beavatkozási küszöbje a Visionnel szemben le lett csökkentve, megszűnt (az eset miatt csak szinte) a fantomfékezés probléma. Ha nem lesz radar, nem lesz fantom sem, mert tök máshogy viselkedik.Az viszont tény, hogy sokan nem használják az Autopilotot, és valamilyen magyarázatot kérsz tőlük, pl azt mondják, hogy "fantom fékezés miatt". De ez nem azért van, mert ez valami általános jelenség, hanem mert az itt írogatókkal egyetemben belső zsigeri ellenállás van az önvezetés bármilyen megvalósulásával szemben. Legyen az Tesla, BMW, Merci, bármi, mindig kitalálnak valami okot, hogy miért nem bíznak benne. Ahogyan sokan még ha a feleség mellett ülnek, akkor is ideggörcsöt kapnak.
És a Vision Only sajátosságok még csak most jönnek, most kezdte el a Tesla deaktiválni a radarokat. Első dühös reklamációk már itt is vannak a száraz időben aktívált ablaktörlők meg a rosszkor aktívált távolsági fényszórók miatt.
Az egésznek semmi köze az autopilothoz. A Tesla ablaktörlője időnként hajlamos száraz időben is törölni, ha sok a bogár, kicsit buta az automata. De ez is kb. fél évente 1-2 alkalommal jön elő. Visionnal és anélkül is. Ahogy a távolsági is elég béna, időnként túl agresszívan kapcsolja, pályán minden kamionost elvakít, és a személyautókra is időnként lassan reagál, ahol nincs rendes elválasztás. Ez gyakrabban fordul elő, mint a törlő. A (dühös? dühöt nem láttam) reakciók leginkább azért vannak, mert sokak első mozdulata egy autóban (megint márkától függetlenül), hogy kikapcsolják az automata rendszereket (így a lámpát és a törlőt is). De a Vision ezeket alapértelmezés szerint visszaaktiválja, és sokan csak ekkor találkoznak a problémával.Tesla viszont sosem követ el olyat, hogy lekanyarodó sávban haladó autóra fékezzen, mert a radarjelet egy veszélyküszöb alatt mindig párosítja az kamerás rendszer adataival. Az pedig pontosan tudja, hogy az autó másik sávban van.
-
nyerek01
tag
Na, önvezetésről akar még valaki bármit megtárgyalni? Mármint nem olyan szinten, hogy szerintem jó, szerintem felesleges bla-bla.
Én a szeptember 30. napján esedékes Tesla AI day 2.0 rendezvényt várom. Robotika, Mesterséges Intelligencia, önvezetés biztos lesz és még ki tudja mi!
<3 -
#48584626
törölt tag
válasz
sirály12 #152 üzenetére
Funkciókban például. A Tesla a mai napig nem tud Európában táblafelismerésre alapozott adaptív tempomatot autópályán. A sebességet térképadatok alapján próbálja beállítani, ami vagy jó vagy nem. Nem képes mentősávot tartani dugóban ott ahol kellene. Rengeteg fantomfékezést produkál, de olyan szinten hogy néhány Tesla tulaj inkább nem is használja az Autopilotot.
És a Vision Only sajátosságok még csak most jönnek, most kezdte el a Tesla deaktiválni a radarokat. Első dühös reklamációk már itt is vannak a száraz időben aktívált ablaktörlők meg a rosszkor aktívált távolsági fényszórók miatt. -
sirály12
őstag
válasz
#48584626 #151 üzenetére
"Európában gyakorlatilag az összes hasonló áron kínált autó L2es rendszere jobb, és nem is kell hozzá prémium autó, már a VW ID családé is jobb, pláne a 3.0-ás verzió óta."
Még mindig azt kérdezem amit eddig sem válaszoltál meg. Miben jobb? Mert ha csak ennyit mondasz, hogy jobb, , akkor az kevés. Milyen adatok szerint jobb? -
#48584626
törölt tag
válasz
sirály12 #150 üzenetére
Akkor kérhetnéd számon rajtam azt hogy a Tesla nem ment csődbe ha azt írtam volna annó, hogy a Tesla csődbe fog menni. De nem ezt írtam, azt írtam hogy HA (feltételes mód) a befektetők megunják a finanszírozást, akkor csődbe megy. Írtam ezt 2016ban. Nem unták meg, egészen addig finanszírozták, amíg megálltak saját lábon. De ahogy irtam fentebb is, ez egy hajszálon múlott, tehát az akkor általam vázolt helyzet teljesen korrekt volt.
"érdemi infókat nem írsz"
Érdemi infókat írok. Csak nem érted őket.
"nem tudtam, hogy döntéshozó, és ennyire benfentes vagy a témában"
Nem kell egyiknek sem lenni hozzá.
"Erre várok még mindig akkor infókat"
Nem, te az FSDre vártál infókat. Az egy teljesen más kávéház.
Európában gyakorlatilag az összes hasonló áron kínált autó L2es rendszere jobb, és nem is kell hozzá prémium autó, már a VW ID családé is jobb, pláne a 3.0-ás verzió óta.
-
sirály12
őstag
válasz
#48584626 #149 üzenetére
Az a fránya értelmező olvasás neked sem megy, de még a memóriáddal is vannak gondok ahogy látom.
Ezt irtad: "Ha a befektetok megunjak akkor a Tesla masnap csodbe megy."
Irtam, hogy tévedtél. Erre válaszban: "Valóban, de nem sok hiányzott hozzá."
Tehát nem tötént meg, szerinted sem.
Erre a következő hozzászólásban ellentmondasz magadnak és ezt irod:"Micsoda nem történt meg? Értelmező olvasás neked is kihívást jelent?"
Értő olvasás.
Segitek. Tehát nem történt meg!"Körbe-körbe megyünk, ugyanaz jön állandóan."
Persze, mert érdemi infókat nem irsz, csak terelsz. Még most sem irtál semmi konkrt infót."Nem lesz."
Párdon, nem tudtam, hogy döntéshozó, és ennyire benfentes vagy a témában."Ehh.. észre sem veszed hogy saját magadnak mondasz ellen.
Szedd össze magad, ez így kevés."
Ez még mindig csak arról szól, hogy egy kis infót sem tudsz, amivel alá tudnád támasztani a mondandódat, csak terelsz!"Én azt mondtam, hogy a Tesla L2-es, kereskedelmi forgalomban kapható, Autopilotnak nevezett rendszere nem a legjobb, és vannak tőle jobbak."
Erre várok még mindig akkor infókat, hiszen Te megmondtad, hogy van jobb. Ne terelj elő az adatokkal! -
#48584626
törölt tag
válasz
sirály12 #148 üzenetére
"De, tévedtél, mivel nem történt meg!"
Micsoda nem történt meg? Értelmező olvasás neked is kihívást jelent?
"és nem lehet veszélyes"
Nincs ilyen kitétel. Ha lenne, nem engednék utcára az FSDt.
"mutass ott olyan önvezető rendszert, ami jobb ennél."
Körbe-körbe megyünk, ugyanaz jön állandóan.
"De elvileg pár hónapon belül itt eu-ban is engedélyes lesz."
Nem lesz.
"Azt állitottad, hogy nem biztos, hogy a legjobb, ezért kérdeztem, hogy akkor adatokkal támaszt alá az állitásod. Szóval honnan tudod, hogy nem a legjobb?"
Ehh.. észre sem veszed hogy saját magadnak mondasz ellen.
Szedd össze magad, ez így kevés. -
sirály12
őstag
válasz
#48584626 #147 üzenetére
"Nade ebben speciel nem tévedtem. Van néhány dolog a Teslával kapcsolatban amiben igen, ebben nem."
De, tévedtél, mivel nem történt meg!"Nem, az USAban ehhez nem kell hatósági engedély, az ott egy jogi szürkezóna. Európában nem engedik a hatóságok."
De azért kell teljesiteni hozzá bizonyos dolgokat, és nem lehet veszélyes. Meg persze, ha ott mindent szabad, akkor mutass ott olyan önvezető rendszert, ami jobb ennél. Nem nagyon tudok jobbról, még ott sem. De elvileg pár hónapon belül itt eu-ban is engedélyes lesz. De most nem is az a kérdés, hogy mely orszgokban engedélyes vagy hol nem, hanem hogy leszólod, de Te sem tudsz mondani jobbat."Nem állítottam ilyet az FSDvel kapcsolatban."
Azt állitottad, hogy nem biztos, hogy a legjobb, ezért kérdeztem, hogy akkor adatokkal támaszt alá az állitásod. Szóval honnan tudod, hogy nem a legjobb? Mutass jobbat. -
#48584626
törölt tag
válasz
sirály12 #145 üzenetére
"egy szó tévedtem"
Nade ebben speciel nem tévedtem. Van néhány dolog a Teslával kapcsolatban amiben igen, ebben nem.
"A hatóságok is engedik"
Nem, az USAban ehhez nem kell hatósági engedély, az ott egy jogi szürkezóna. Európában nem engedik a hatóságok.
"ha már azt állitod, hogy van jobb"
Nem állítottam ilyet az FSDvel kapcsolatban.
-
sirály12
őstag
válasz
#48584626 #143 üzenetére
"Valóban, de nem sok hiányzott hozzá. Maga Musk ismerte be később hogy a Model 3 felfutás alatt gyakorlatilag napokra voltak a csődtől, a befektetők pedig nem unták meg addig, amíg a TM3 rendesen fel nem futott. Úgyhogy az általam akkor leírt mondat teljes mértékben megfelelt a valóságnak."
Nem kell a hosszú magyarázat, egy szó tévedtem, annyi elég!
"Szerintem attól nem lesz jobb a Tesla FSD, hogy a cég annyira felelőtlen, hogy amatőrök kezébe adja. Ez nem a rendszerről mond valamit, hanem a Tesla döntéshozóinak a morális nívójáról."
Rossz oldalról nézed a dolgokat. A hatóságok is engedik, hogy felelőtlen amatőrök kezébe adhassák, vagyis van annyira jó, hogy ez ne legyen akadály! A többi rendszer még erre sem képes, de biztos jobbak, igaz?Miben is, ha nem lehet semmit sem tudni róluk?
"Dehogy találgatok, ma is tényekről beszélek."
Na mond a tényeket, a többi rendszerről, ha már azt állitod, hogy van jobb. Adatokat, miben jobbak? -
#48584626
törölt tag
válasz
sirály12 #142 üzenetére
"Ez sem jött be!"
Valóban, de nem sok hiányzott hozzá. Maga Musk ismerte be később hogy a Model 3 felfutás alatt gyakorlatilag napokra voltak a csődtől, a befektetők pedig nem unták meg addig, amíg a TM3 rendesen fel nem futott. Úgyhogy az általam akkor leírt mondat teljes mértékben megfelelt a valóságnak.
"az önvezetéssel kapcsoltban találgatsz"
Dehogy találgatok, ma is tényekről beszélek.
"Melyik a jobb, egy kisérleti rendszer amiről semmit sem tudsz és kipróbálni sem tudod, vagy egy olyan ami már használható?"
Szerintem attól nem lesz jobb a Tesla FSD, hogy a cég annyira felelőtlen, hogy amatőrök kezébe adja. Ez nem a rendszerről mond valamit, hanem a Tesla döntéshozóinak a morális nívójáról.
-
sirály12
őstag
válasz
#48584626 #130 üzenetére
Látom még mindig Tesla ellenfan vagy, mint régen, és már akkor is nagyon rosszul találgattál.
2016: "Jelenleg csakis a befektetok tartjak a viz tetejen a ceget, az pedig rohamos utemben egeti a penzt. Ha a befektetok megunjak akkor a Tesla masnap csodbe megy."
Ez sem jött be! Most pedig az önvezetéssel kapcsoltban találgatsz, ez sem megy jobban. Te megad irod le, hogy a többi rendszer kisérleti és nem tudjuk a szintjüket sem. Akkor lenne egy kérdésem: Melyik a jobb, egy kisérleti rendszer amiről semmit sem tudsz és kipróbálni sem tudod, vagy egy olyan ami már használható? Mert ez itt a lényeg, hogy ez már az autókban van, kipróbálható. Na ezért jár előrébb! Lehet itt csürni csavarani a szavakat, de a többi nem jár ezen a szinten. -
Somatom
veterán
Így van. Meg lehetne spórolni a munkabért és a fülke helyett is árut lehetne szállítani. De, még a kormánytekergetést sem sikerült megoldani és azon kívül egy sofőrnek van még néhány feladata. Ha ezek közül egy is marad, akkor bukott az egész, mert kell a fülke és a fizetés. Ma eddig kétszer hibázott az autó figyelője és két műszaki hibajelzést ignorálok hetek óta. A béka segge alatt van még ez az önvezető project.
-
Igy jobban belegondolva, a kamionozas az mondjuk szerintem pont az, ahol a legnagyobb haszna lenne, ennek ellenere kb utoljara lesz ilyen rendszer. Mert azert ott boven elofordulhat olyan szitu, amikor nagyon jo, hogy ott van egy ember, aki tudja kezelni a helyzetet. Nyilvan ki lehet erre epiteni infrastrukturat, de meglepne, ha kevesebb, mint 5-10 ev kene az elso tenyleg jol mukodo onvezeto autok utan, hogy elkezdjen terjedni az onvezeto kamion. Mondjuk valszeg utana (kis bizalmatlansagi idoszak utan, ami max par ev) villamgyors lesz a folyamat.
-
Somatom
veterán
válasz
Foglalt név #128 üzenetére
Pontosan. A taxi üzemmód tulképp az "önvezetés". Ha az utasnak bármit is értenie kell hozzá azon kívül, hogy bemondja, hogy hova szeretne menni, az már nem önvezetés.
Magamnak pedig semmiképpen sem akarnék rosszat. Kamionsofőrként szted mennyire szeretnék önvezető kamionokat?Szerencsére az én nyugdíjkorhatáromig ebben nem lesz változás.
-
#48584626
törölt tag
válasz
nyerek01 #117 üzenetére
"miért hazudod azt hogy BIZTOS nem a Tesla rendszere a legjobb?"
Ugye-ugye, a hiányos szövegértés.
Én azt mondtam, hogy a Tesla L2-es, kereskedelmi forgalomban kapható, Autopilotnak nevezett rendszere nem a legjobb, és vannak tőle jobbak.
A kísérleti fázisban lévő FSDről annyit mondtam, hogy nem lehet róla kijelenteni hogy a legjobb, mert a többi kísérleti rendszer képességeit nem ismerjük.Vicces ahogy teljesen összefolynak a fejedben a dolgok.
-
Foglalt név
addikt
Ezért nem érdemes mérnököket összeereszteni emberekkel. Kell közé egy csatorna, aki képes fordítani.
Teljesen öntudatlanul túldefiniáltad a dolgot és ezzel kizártál az általad vágyott feladatot tökéletes megoldó rendszereket, magadnak is kárt okozva. Ami számodra önvezetés a leírtak alapján, az kb. a mentő és amikor anyukád hazahozott a bölcsiből 1 évesen.
Taxit (havert, önvezető autót) hívnod kell, meg kell mondanod a címed, kinyitnod az ajtót, beszállni, fizetni, stb. -
-
Somatom
veterán
válasz
nyerek01 #118 üzenetére
Az a baj, hogy az önvezető hívők elfelejtik, hogy mik is egy sofőr teendői. Tegyük fel, hogy a német B33 közepénél lakok (Fekete erdő)! Már az A5 -ön, a freiburgi lehajtónál világít a tábla, hogy a B33 -ra csak hólánccal lehet ráhajtani. No problem, ott van a csomiban. De, ki fogja felrakni, ha én segg részegen horkolok a hátsó ülésen? Nem túl jó az angolom. Próbáltam rákeresni "Tesla robot snow chain", "Tesla auto snow chain" videókra, de semmi érdemi találat. Akkor most hogy is van ez a Tesla önvezetés?
-
nyerek01
tag
válasz
worxland #112 üzenetére
Látod, te választottad a kísérleti rendszereket...
Akkor én azt mondom, nézzük a LEGALÁBB! level 2 szintű rendszereket. ( jó hírem van, a Tesla FSD Beta egy level 2 szint hivatalosan! )
Nézzük akkor ki mit egy átlagos Európai, Amerika városban és autópályán? Rendben van, hasonlítsuk már össze őket. Én vállalom a Tesla FSD Beta videók szolgáltatását.Ez így rendben van?
-
nyerek01
tag
válasz
#48584626 #113 üzenetére
"fejlettségi szintjük nem nyilvános, így összehasonlítani sem tudjuk"
Ezt írtad én csak kimásoltam, kérlek ne tagadd akkor le.Mivel nincs nyilvános forrás róluk, nincsenek tesztek, adatok stb. akkor miért hazudod azt hogy BIZTOS nem a Tesla rendszere a legjobb? Nem tudod összehasonlítani, te írod. Akkor miért vagy ilyen öntelt és buta, hogy leírod hogy nem az ő rendszerük a legjobb?
Én sem ismerem a többi gyártó kísérleti rendszereit, ezért írom azt hogy: jelenleg az ISMERT és publikált adatok, videók, cikkek, szakvélemények stb. akármi forrás alapján az ELÉRHETŐ legjobb önvezetés a Tesla FSD. Lehet hogy van jobb amit nem ismerünk, dehát kérlek... ha nem ismerjük akkor aztán lehet akármi is.
Lehet fúziós erőmű, csak nem ismerjük. Lehet gyíkemberek élnek köztünk csak nem ismerjük... lehet Elon Musk az Androméda-galaxisból jött csak nem tudjuk stb.Engem továbbra is zavar, hogy ennyi tartás nincs benned, hogy elismer és kijelentsd: A jelenleg kapható, elérhető, publikus, nagy számban és nagy területen működőképes!! önvezető rendszerek közül a Tesla FSD a legjobb, legfejlettebb önvezető rendszer a Földön.
-
nyerek01
tag
-
worxland
addikt
válasz
#48584626 #113 üzenetére
Jaj, megint csak a szócséplés, konkrétumot nem sikerült 1x se mondanod. Nem készülsz te politikusnak? Mi itt példákat hozunk fel, videókat, képeket, cikkeket linkelünk, amiket bárki leellenőrizhet, te meg nagy elegánsan ködös böffentésekkel operálsz. Érvelésnek gyenge, pláne, hogy te kritizálod a mi vitakultúránkat. Mellesleg a Waymo nyilvánosan kipróbálható (tele a jutub videókkal), a Yandex maga tett ki videót a képességeiről, a Toyota és a Merci nyilvánosan kérkedett a level 3 képességekkel, a Merci még a feltételeket (néhány megszabott autópálya, 60 km/h alatt) is nyilvánosságra hozta. De mi nem értünk hozzá, ugye? Perszepersze.
És én csak fotelwarrior szinten néztem utána a dolgoknak. Egy igazi FSD fan sz@rrá cincálná az érvelésnek titulált szösszeneteidet. -
worxland
addikt
válasz
#48584626 #110 üzenetére
Jószívű leszek, legyenek a kísérleti stádiumban lévők. Csak hogy előjöhess a Yandex, Merci, Toyota, Google, Waymo, Audi stb. minden tudásával és lealázd a Teslát...
Egyébként teszlafanozás: nem vagyok teszlafan, nem volt, nem lesz Teslám, nem is szeretnék. Én az önvezetésnek drukkolok, abban pedig a legtöbbet ők tették le az asztalra. -
worxland
addikt
válasz
#48584626 #107 üzenetére
Csak nem bírtál idenyögni egy választ, csak szapulni tudsz, érdemi infó meg nuku. A fejlett konkurencia szuper, csak épp:
1) nem tudni róla
2) nincs érdemi infó róla
3) nem találkozni vele az utakon
4) nem lehet kipróbálni
5) nincs milliós számban független visszajelzés róla
de perszepersze mi nem vagyunk tisztában semmivel. Meg úgy konkrétan egyetlen autókkal foglalkozó lap/jutuber/tesztelő sem. Csak Te vagy minden tudás letéteményese. De irigy vagy és juszt sem osztod meg velünk. -
bambano
titán
válasz
#48584626 #89 üzenetére
"A GPS meg a térkép nem elég, az kellene hogy az autó centiméter pontosan tudja hogy hol van éppen": és mi az oka annak, hogy nem tudja? oldják meg.
ez nem önvezetés, ez csak a radaros tempomat, hogy tudja, merre van éppen.de tetszik, amit írsz, folyton azt írod, hogy minden szép és nagyon jó, de amikor konkrét hiba derül ki, akkor az a "rendszer korlátai"... lol. te is csak sima marketing dumát tolsz.
-
worxland
addikt
válasz
#48584626 #101 üzenetére
"De, ez egyedi példa valamire" - egyedi akkor lenne, ha nem találnál ezrével másik példát. És mivel egy tesztvezetésnél tízesével fordul elő hasonló, nem túloztam az ezres számmal. Egyébként mivel példálozzunk? Kinek van olyan fejlett rendszere, mint a Teslának? Mert mi, avatatlanok nem tudunk ilyenről. Perszepersze van, aki segíthetne nekünk megtalálni az igazit.
-
nyerek01
tag
válasz
#48584626 #101 üzenetére
Úgy könnyû nem hibázni, hogy nincs mûködô rendszerük a közutakon, valóság an, valós helyzetben... ( nem gagyi tesztpályán )
Mindenki tisztában van vele, hogy követhet el hibát a Tesla önvezetés. Tudjuk nem hibátlan, de csak az hibázhat aki csinál valamit. Egyre jobb az FSD, folyamatosan fejlôdik. 10.69.1.1 ezt nézzétek meg. Kész van az önvezetés, ennyi volt.
Új hozzászólás Aktív témák
- iMac 27" ( 2017 ) Core i7 1TB SSD 16Gb
- Eladó iPad Pro 11" (3. generáció) Wi-Fi + Cellular, 128GB + Apple Pencil 2 + tok + üvegfólia
- BONTATLAN GARANCIÁLIS APPLE IPHONE 17 PRO ÉS PRO MAX SZÉRIA
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 10GB OC - Garancia - Wellness done
- Honor Magic5 Pro 12/512gb, Zöld, 13 hónap garanciával, eladó!
- Samsung Galaxy A9 2018 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Honor 400 Lite / 8/256 GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- HIBÁTLAN iPhone 11 Pro 256GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3173, 100% Akkumulátor
- ÚJ Asus TUF Gaming F17 FX707 - 17.3"FHD IPS 144Hz - i7-13620H - 16GB - 1TB - RTX 4060 -3 év garancia
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest