Új hozzászólás Aktív témák
-
dezz
nagyúr
válasz
joysefke #111 üzenetére
Semmiképpen sem felesleges, legfeljebb az adott körülmények között "luxus". De ez is ízlés kérdése, van, aki nem szereti a 30 fps-es zizegést, ami kisebb elmozdulás mellett is teljesen jól látható és szvsz rohadtul zavaró.
Lehet, hogy neked annó semmi kifogásod sem lett volna az egyszerre csak pár pixelt haladó scrollozós játékoknál sem a 25/30 fps-es rángatás ellen, más meg a falnak ment tőle, ezért minden normális játék 50/60 fps-es ("1-frémes") volt.
-
zakacs
csendes tag
válasz
joysefke #111 üzenetére
Sokszor sajna a 20 fps is alig van meg, főleg egy nagyobb akciónál (crysis 2, far cry 3, vagy battlefield 3). Az elég zavaró szerintem. Ha próbáltad a codot valamelyik konzolon, akkor tudod, hogy az előbb felsorolt játékoknál messze játszhatóbb érzést nyújt, mert ott nem áldozták be az fps-t a látványért. Értem amit írsz,ha valaki low senzen nyomja annak biztos nem olyan zavaró a fix 30-40 fps, de aki high senzin tolja annak azért igen, ott már kezd "egeresedni " az analóg stick is. De sajnos ettől már messze vagyunk, mert rég nincs fix 30 se, és az hogy átlag 30 az édes kevés, mert ahol 20 alá megy a minimum fps ott azért már eléggé játszhatatlan egy shooter. Próbálj ki egy multiplatform címet az elején felsoroltak közül egy pc-n olyan beállításokkal ,hogy a minimum az 60 fps legyen, majd próbáld ki utána konzolon is. Mintha nem is az a játék lenne. Legalábbis szerintem.
-
Bull1
aktív tag
válasz
unrealnoise #107 üzenetére
Jézusom, ez beteges.
-
joysefke
veterán
válasz
unrealnoise #41 üzenetére
Konzolra kontrolleres irányítás mellett szvsz felesleges pazarlás a 60fps (mondom ezt úgy, hogy PC-n játszom x360 kontrollerrel)
Miért?
Egyszerűen azért mert a kontroller az nem pozicionáló eszköz mint az egér, hanem az analog kar helyzetétől függően változik a kamera gyorsulása/sebessége. Ez egyben azt is jelenti, hogy az egérrel vezérelt irányítással szemben, ahol szinte /szinte=igen tág határok között/ bármekkorát és bármilyen sebességgel ránthatsz az egéren, a kamera oda ugrik. Ezzel szemben a kontroller analog karos irányítása nagyon behatárolja a kamera maximális forgási sebességét, tehát kevesebb fps is folyamatosabb játékérzést fog adni.Aki próbálta már PCn ugyanazt a játékot szaggatásközeli FPS-ek mellett kontrollerrel illetve egérrel játszani, az tudja miről beszélek.
A 60FPS konzolra a legtöbb játékstílus esetén luxus, többet ér a szebb grafika+konstans 30-40FPS.
-
Shing
őstag
válasz
huskydog17 #108 üzenetére
D3D11.1? DirectX? Ezt most hogy van? A konzolok nem használnak DirectX-t...
-
huskydog17
addikt
Sziasztok!
A témához kapcsolódik egy friss, nagyon érdekes cikk:
Kiszivárogtak az Xbox 720 specifikációi?!Ha ez igaz, akkor RAM-ből lesz bőven az új Xbox-ban, ráadásul a GPU DX11.1-es lesz, vagyis elvileg legalább GCN szintű. Emellett 8 magos x64-es CPU. Kíváncsian várjuk.
-
unrealnoise
senior tag
jaaa. értem. mert te így gondolod, és neked van igazad.
"Semmi logika nincs a gondolatmeneted között"
értem. nem logikus. hát ez kész... nem logikus talán, hogy multimédiás platformot akar a microsoft létrehozni az xbox név alatt? nem logikus, hogy ehhez milyen lépések és eszközök kellenének? (zene, böngészés, meg minden ilyesmi?) nem egyértelmű, hogy böngészni, kommunikálni egérrel + billel kényelmesebb?
szimulátor rétegjáték? tudod te hány millió példányban kel el GT5 vagy Fora 4? elég nagy rétegről van szó... persze attól még réteg értem. de akkor mi nem az?
és nekem ne gyere a kormány vs kontrollerres dumával, GP2 idején kezdtem, troltam aktívan (200+ futam iracing alatt is, és még sorolhatnám), de persze nem ettől vagyok én frankó csákó, de legalább akkora különbség van, ha nem nagyobb, mint egy FPS-ben lévő egér/gamepad irányítása között. mondjuk ez részben szubjektív, de azért nem kevés szimes tapasztalattal a hátam mögött, én így érzem...aztán azt meg nem értem, miért lenne tökönszúrás, ha egérrel is lehetne játszani?
azért mert jobb lenne a multis élmény? mert lehetne normálisan online multimédiát fogyasztani?
azért mert a játékokban ugyanúgy lehetne esetleg szelektálni, mint az autós játékoknál, hogy kormánnyal tolja valaki, vagy nem, milyen segítségeket használ, multihoz létre lehetne hozni bizonyos feltételeket.jah, hogy ez bonyolult? érdekes, nem egy komoly autós játékban már megcsinálták.
arról nem beszélve, hogy lököd a dumát, az egér támogatottságáról...
most mondjam azt, hogy a fogyasztók és gyakran a tervezők, mérnökök sem tudják, milyen trend lesz a nyerő? hozzam fel példaként az iphone-t? az érintőképernyőt? egy egyre hatalmasabb 5"+ felefonokat? ki gondolta volna? nem sokan. aztán itt tartunk.pár hozzászólás alapján általánosítok? azért mert azt írtam, hogy itt is páran felvetették, nekem is vannak ám konzolos ismerőseim, és bizony nem csak ph-n fórumozok. bár gondolom ez nyilvánvaló...
nem azt mondom, hogy hatalmasat dobna az eladásokon egy egeres támogatás, de mondom, a fix hardver, az évekig nem kell rá semmit költenem, csak szórakoznom a játékokkal. (egér miatt akár komoly stratégiai címekkel is.) lehet a diablosok, starcraftosok nagy PC buzik, de a legtöbben a játék miatt játszanak vele, ez magától értetődő. Ha egy szarcsimbók elnevezésű cucc futtatná ezeket a játékokat ugyanilyen formában, akkor ott (is) játszanának az emberek vele. a lényeg a játékélményen van, és az kurvára mindegy a többség számára, hogy ezt minek nevezik.
plusz érdekes, hogy mennyire egér ellenes vagy, amikor egy másik, ma már elsősorban PC-s beviteli eszközben, a fizikai billenytűzetben azért érdekes módon ey nem is kis cég, lát fantáziát.
[link]innen lényegében pár apró lépés, és ott vagyunk, hogy lehet egér is.
aztán meg ahogy szimek között is volt olyan, hogy gamepaddal szarrá gyakorolva elveri valaki a kormányos ellenfelét, FPS-eknél is lehet olyan aki gamepaddal szarrá veri az egereseket... plusz mint már említettem, lehetne szelektálni, feltételeket szabni a multis játékokhoz. ez nagyon nem új dolog...az egér és bill kombó egy plusz lehetőség lenne, amivel valaki élne, valaki nem. ennyi. egyébként is ezer féle módon lehet "csalni" különféle gamepados kiegészítőkkel, melyek egy apró újjmozdulatot is azonnal gombnyomásként továbbítanak a vezérlő felé...
nekem egyébként tök mindegy, én elvagyok gamepaddal is.
viszont szívesen látnék ArmA jellegű katonai szimeket is konzolon. de stratégiát is.
és itt is adva lenne a konzol előnye, hogy nem kell fejleszteni. egyszer egy gépet megveszel és kész.
szerintem ez kényelmes. és gazdaságos. persze a PC többet tud, meg etc, de egy csúcskonzolt felokosítani a microsoftnak nem hiszem, hogy olyan sokáig tartana. ha nem is érne el egy PC-s szintet, játszani mindenféle játékkal, valamint bármilyen multimédiát fogyasztani tökéletes lenne/lehetne.részemről lezártam. én mint mondtam, elleszek egér nélkül is, de addig amíg nem próbálják meg és nem buknak el a fogadtatásnál, addig minden csak feltételezés. egy tény, eddig hivatalosan nem támogatták ezt az irányt, viszont a microsoft és a sony szórakoztató/multimédiás platformja magától értetődő lehetőségeket kínál.
TV-n pl, hogy netezne az ember kényelmesen és gyorsan? távirányítóval? érntőképernyővel? mert érintőképernyős fullHD tévével gondolom nem sokunk rendelkezik jelenleg... gamepaddal? macera, ugyanúgy mint a távirányitós megoldás...
-
Kashim
őstag
válasz
unrealnoise #104 üzenetére
Egyrészt bőven nem annyival könnyebb kormánnyal tolni egy autós játékot kontrollerhez képest, mint amennyire egy fps-t egérrel kontrollerhez képest, másrészt a szimulátorok rétegjátékok és megengedhető egy ilyen opció anélkül, hogy felrúgna bármilyen egyensúlyt. Képzelj el egy COD-ot vagy egy BF3-at egérrel konzolosok ellen... Azt meg eleve furcsának tartom, hogy egy PC-s tech fórumból akarsz általánosítani és következtetéseket levonni. Attól, hogy beír ide pár ember, aki egeret akar konzolhoz kötni, marhára nem hatja meg azt a kb. 150 millió vásárlót aki xbox360-at meg ps3-at vett idáig. Ők megbékéltek az adott lehetőséggel és felteszem már hozzászoktak az irányításhoz. Ezenkívül van egy PC-s réteg, akiknek az sem számítana, ha egeret lehetne kötni az adott konzolra, akkor is inkább PC-n tolná, mert nem amiatt kerülte a platformot addig a pontig. Akkor a PC játékosok tört részéért, ami végképp eltörpül a már megszerzett táborhoz képest, miért szúrná tökön magát és a már említett felhasználóit bármelyik konzolgyártó? Semmi logika nincs a gondolatmeneted között, csak próbálsz pár hozzászólás alapján általánosítani. Én személy szerint úgy gondolom, ha kitennél egy egér+billentyűzet szavazást egy echte konzolos oldalra, még 10%-os támogatottságot is nehéz lenne elérni.
-
Dassler
őstag
Nem szeretem ezeket a szükség megoldásokat, mint írták, egyszerűen nem erre van kitalálva a konzol. Inkább marad a PC együtt a konzollal. Kb 3 óra MW után sem tudtam megszokni a kontrollert. Túl nagyokat mozdul, nem tetszik, ennyi, de ez legyen az én bajom
az új generációt azért majd kipróbálom, hátha jobb ezen a téren.
-
unrealnoise
senior tag
miért kéne belekeverni? talán mert sokan vevőek lennének rá? pl én is.
és még sokan mások. ez nem elhanyagolható százalékosan, sőt biztos nem kevés olyan PC-s van, aki váltana is, ha támogatást kapnának az egerek és billek.költségek szempontjából nem járna rosszul senki, nem egy nagy összeg egy átlagos egér vagy bill. és sokági bírják.
valamint baromság amit írsz, aki profin akarja nyomni vesz egeret. kész.
ez olyan, mintha GT5 alatt ki lennének tiltva a kormánnyal versenyzők, pedig nincsenek. és nekik is sokkal könyebb, mint gamepaddal irányítgatni.
ezer sebből vérzik az érvelésed.
a konzoloktól mégis ki fordulna el, ha meglennének ezek a lehetőségek?
melyik autós játékbuzi nem játszik csak azért GT5-el, mert ő gamepaddal tolja, más meg kormánnyal?
gyenge volt...ráadásul a microsoftnak és a sonynak nagyot kell húzni, bátor lépéseket kell tenniük, egy igazi multimédiás platformot akarnak létrehozni, ez már világos. nah most ehhez és pl. a normális netezéshez sem ártana egértámogatás.
Komplett PC-ket válthatna ki, egy jól megírt rendszerrel. idejük volt rá. fejleszteni közben is lehet.
egy PSN-es Youtube-on is könyebb lenne egérrel barangolni, meg Facebookozni (csak hogy a népszerű esetleges alkalmazásokat soroljam), mint egy gamepaddal odalépegetni, meg vissza... meg....attól, hogy te hülyeségnek tartod, elég csak visszaolvasni, vagy egy szavazást csinálni, és megdöbbennél, hányan szeretnének egeres támogatást. ha egeres támogatás lenne, a sony és a microsoft igazi stratégia játékokat is kiadhatna végre, lehetnének klassz menedzserjátékok is, egyszerűen egy komplett, egész lenne a cucc. és pont emiatt, lehet az is megvenné, aki egyébként nem gondolt volna rá. vagy csak kurzorbuzi, FPS örült....
-
jercsi
tag
válasz
BomiBoogie #94 üzenetére
Így van árulnak egeret is hozzá...
-
BomiBoogie
MODERÁTOR
Most, hogy említed, emlékszem, a Dead Space-re, mikor megvettem Steamen, olyan késedelem ("latency") volt az egeres irányításban... Utánaolvastam, próbálgattam mindenféle konfigfájlban, de csak fura maradt, szóval nem reagált elég pontosan. Bezzeg kontrollerrel megszűnt a probléma. Persze, eredetileg is az volt, vagyis, hogy az irányítás portolásával már nem vacakoltak a pécés kiadásnál.
-
válasz
BomiBoogie #100 üzenetére
A kontrollerrel kapcsolatban, én pl. a Dead space-t játszottam Xbox irányítóval pc-n (nincs boxom, de sok játéknak egyszerűen rossz (vagy kényelmetlen) az irányítása, hogy muszáj voltam venni egyet... speciel a Batman-nél telt még be a pohár az egeres bénázással..).
Változnak az idők.. az öcsém is feladta a fifa 13 billentyűzetes "szenvedését" és ő is a kontrollert használja... -
BomiBoogie
MODERÁTOR
Érthetőek az indokaid, soha nem használtam még ilyet, a multis kitiltásra nem is gondoltam, de abszolút érhető, az irányításbeli problémákra szintén nem gondoltam.
Most már elárulom, nekem is van a pécéhez kontrollerem, és már nem egy játékot végigjátszottam vele, a leginkább FPS-szerű az Alan Wake volt és bevallom, jobban is élveztem, mint egérrel+billentyűzettel, valahogy nekem a kontroller nagyobb átélést nyújt, talán az általa nyújtott mozgási szabadság miatt is. Igazad lehet, hogy a legtöbbnél megszokás kérdése. Tehát összegezve épp, hogy örülök, amiért már évek óta van kontrollerem a pécéhez, főleg, hogy egyre több cím élvezetesebb vele. Érdekes, pár éve még nem ez volt a helyzet, szóval konzolosodunk masszívan.
Ott a kulcs, hogy valamit mivel kezdesz el játszani. Én most hibrid módban egyik játékot így, másikat úgy csinálom, viszont olyankor már, ha megszoktam, nem érzem szükségét a másik fajtának. Tehát igazad lehet, a kontrollerrel is minden csak megszokás kérdése.
Grat az új avatárhoz, neked is friss még.
-
Kashim
őstag
válasz
BomiBoogie #98 üzenetére
Azért azt nem árt észben tartani, hogy sokra nem mész velük. Egyrészt borzalmas ezekkel az adapterekkel játszani, totál más az egér mozgása mint PC-n, inkább a kontrollert szimulálja. Másrészt meg online meccsekről lazán bannolhatnak ilyen miatt. Gondolj bele mindenki kontrollerrel megy, te meg beállítasz egérrel meg billentyűzettel... Szerinted onnantól más élvezné a játékot?
Egyébként sem értem minek akar valaki konzolon egérrel menni. Nem arra tervezték az egészet, totál nem vág profilba ez a dolog. Ha egér meg billentyűzet kell ott a PC, az arra van. Konzolok azért vannak, hogy mindenféle oprendszerrel való baromkodás és asztalnál való görnyedés nélkül, a nappaliban fotelben ülve az ember kényelmesen kikapcsolódjon egyet. Ez az általános cél és a felhasználók nagyobb része így is használja, mert erre veszik. Miért kéne belekeverni egeret meg billentyűzetet hogy ezt az egész elvet és rendszert felborítsuk? Semmi szükség rá és tuti nem lesz ilyen irányba való elmozdulás az újaknál sem.
Tényleg nem bántásként mondom, de ha ezt nem tudják egyesek lenyelni, akkor ne vegyenek konzolt. Totál szokható a kontrolleresdi, 1-2 óra alatt tök természetesen lehet vele játszani. Ha nekem sikerült aki világ életében PC-n játszott és most is játszik, akkor másnak sem hiszem, hogy problémája lesz vele. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A konzolokra egyszerűbb lesz fejleszteni, mert az célhardver. Maga a piac is jövedelmezőbb a fejlesztőknek, így megéri befektetni.
Az Xbox 360 egy 6 éves hardver. Ma van jobb felépítésre és szoros integrációra lehetőség. Szerintem itt egyébként a Cell a fő szempont. Annak a processzornak még 6 éves távlatban is sokkal jobb az energiahatékonysága, mint a mai legerősebb PC-s terméknek. Ha ma raknák össze, akkor a PC-s top procit ripityára zúzni. Ugye nyilván a gyártástechnológia fejlődésével több PPU és SPU férne bele. Mivel ennek a vonalnak a fejlesztésével leálltak, így a Cell lényegében halott, de az elv amire épül az nagyon is jó, csak akkor még voltak ennek gyermekbetegségei. Az eltelt évek során olyan architektúrát fejlesztett az AMD és az ARM is, ami bizonyosan a Cellből nyerte az ötletet (persze ezt sosem fogják bevallani, de itt valószínű, hogy a heterogén fejlesztések elkezdése a Cellhez köthető, mert az a rendszer bebizonyította, hogy ez működik a gyakorlatban is), de gyermekbetegségek nélkül. Nyilván volt lehetőség elemezni, hogy mi az amin érdemes változtatni. Ma sokkal többet akarunk a GPU-ból kihozni, vagyis nem csak grafikára érdemes annak az erejét használni. Számos dolgot azonban korlátoz, hogy a CPU-től a VGA messze van, és a kapcsolat nagyon lassú. Mindkét egység külön memóriát használ. Gondolj például a Rage megatextúrázására. Az úgy működik, hogy a tömörített textúrát a processzor kikódolja, majd elhelyezi a rendszermemóriában, ahonnan aztán az adat átkerül a GPU memóriájába. Az utolsó lépcső a megterhelő. Ha a CPU és a GPU ugyanazt a memóriát használná, akkor nem lenne szükség rá, mert amint ott a rendszermemóriában a kikódolt adat, már olvashatná is be a GPU extra adatmásolás nélkül. Ilyeneket szeretnének a fejlesztők, és ez nyilvánvaló, hogy dedikált GPU-val, vagyis logikai értelemben véve különálló fedélzeti memóriával nem lehetséges.
Azt azért ne hidd, hogy a grafika a hardver képességeitől függ. A mai VGA-k legalább 10-szer gyorsabbak, mint az Xbox 360-ban található egység, és egyenesen felmorzsolják, majd jól megtapossák a PS3 GPU-ját. Mégsem látsz nagyságrendekkel szebb grafikát PC-n. Sőt, ha megnézel egy Last of Us videót, akkor egyenesen irigykedsz a PS3-ra. A gondot itt az jelenti, hogy a grafika nem csak a hardvertől függ, hanem a befektetett munkától, amivel a tartalmat csinálod a játékhoz. Ez most egy általános válságot él át, mert van egy határ, ameddig finanszírozzák a cégek a projektet, és a grafika fejlődését lényegében az határozza meg, hogy a fejlesztőeszközök mennyire fejlődtek, mivel több pénzt a tartalom előállítására a fejlesztők nem kapnak. Pár éve ezt mondta Carmack, hogy ez így nem lesz jó, és arra épül az ID Tech 5, hogy ezen a problémán enyhítsen például a megatextúrázással. A jövő grafikus motorjai esetében alapvető szempont lesz, hogy gyorsan lehessen minél jobb tartalmat készíteni a játékhoz. Például nagy figyelmet kap a Ptex manapság, mert egyszerűsíti a textúrázást, viszont valós időben ezt nem olyan könnyű megoldani. Erre az útra jó az integráció.
Lehet emelni a teljesítményt sokáig, de ezzel nem kapnak több pénzt a projektek, így a grafika minőségét igencsak meghatározza, hogy a fejlesztőeszközökkel milyen hatékony lehet a munka. Sokkal jobb irány, ha lopjuk az offline renderek technikáját, és valami valós idejű megoldást keresünk a megvalósításukra. Ezek a renderek ugyanis már pár évvel korábban átestek az anyagi válságon, így komoly fejlesztések zajlottak le annak érdekében, hogy az animációs filmek egyre szebbek legyenek, de a költségek ne emelkedjenek az egekbe. Ma erre van szükség a játékoknál is, ehhez pedig a lehető legrugalmasabb hardverek kellenek.(#77) GeryFlash: A multiplatform címek esetében nagyon jellemző, hogy minden szempontból a leggyengébb összeállítás képességeit veszik figyelembe. Ezután a skálázható dolgokkal próbálnak alkotni. Ez sosem fog megváltozni. Az adott konzol tartalékait csak az exkluzív címek fogják jól kiaknázni. Emellett PC-n mindig nagyobb lesz a nyers teljesítmény a GPU-ra nézve, így a grafikára vonatkozó compute shader effektek is bonyolultabbak lehetnek.
(#78) Sennalacy: Ma borzasztóan ügyelnek a fejlesztések arra, hogy a CPU és a GPU közötti összeköttetést ne terheljék túl, vagyis a minimálisnál több terhelést senki sem használ, még akkor sem, ha lehetséges lenne. Ezért nincs lényegi különbség a PCI Express 2.0 és 3.0 között a játékokban. Még az 1.1 is elég. Nyilván egyébként elméletben lehetséges lenne egy 3.0-s x16-os linket jobban használni, de akkor meg az káros lenne az aktuális konzolokra, és a régebbi hardverekre. Emellett ez a része a játéknak még csak nem is lenne skálázható, vagyis semmilyen szempontból nem éri meg a piaci elterjedtségben minimális részesedéssel bíró konfigurációkra fejleszteni egy programot. Főleg úgy nem, hogy a PCI Express kapcsolatnak van úgy jó 300 ns-os késleltetése, vagyis egy jelenet erejéig érdemes egyirányú kapcsolatként tekinteni rá.
A mostani IGP-k valamire használhatók lesznek, de lesz amire nem. A kivágásra, az útkeresésre és a tartalomkikódolásra van esély, de a sorting például egységes címteret igényel, vagyis új fejlesztésű hardver kell. A fizika az bonyolultabb, esetenként lehetséges, míg esetenként nem.
Az AMD elsősorban az OpenCL-hez áll hozzá barátian, ami a funkciók tekintetében érthető, viszont ezt az Intel nem úgy támogatja, ahogy az AMD, az NVIDIA pedig leginkább minimalizálja a támogatásba fektetett erőforrásokat. A támogatás tehát elméletben lehetséges mindenki részéről, de a gyakorlatban egyes cégeknek nem biztos, hogy belefér a stratégiájába.(#86) Atom_Anti: Bármit lehet kérni. Más arányt a CPU-nál és a GPU-nál stb. Igazából az AMD azt fejleszti, amit a megrendelő kért. Ha az egyik gyorsabb lesz a másiknál, akkor a megrendelő kérte ilyenre. A fejlesztőcsapatok amúgy sem érintkezhetnek egymással, szóval ezek leválasztott munkák.
-
Hina
aktív tag
válasz
BomiBoogie #94 üzenetére
-
janos68
aktív tag
válasz
BomiBoogie #94 üzenetére
PS3-hoz bármelyik USB-s billentyűzetet és egeret rá lehet csatlakoztatni és csont nélkül működik. A játékok viszont nem igazán támogatják.
Én a bill+egér kombóval képtelen vagyok fps-t irányítani, viszont DS3-mal csak úgy szórom a fejlövéseket. Minden csak szokás kérdése. -
Dassler
őstag
Azért kíváncsi leszek rájuk. Gyereknek néha nyomogatom a Boxot, de nekem az FPS irányítás nagyon gagyi PC-hez képest. Nem is tudtam megszokni. A szimulátorok meg a Kinectes dolgok azok ivszonyt jó pofák. Úgyhogy nálunk is marad a dual megoldás: konzol is meg PC is.
-
BomiBoogie
MODERÁTOR
Azért, ha mindkettőben AMD szív dobog majd, nem kell temetni a céget annyira, elvégre valószínűleg szép eladásokat produkál majd mindkét eszköz.
-
Angel1981
veterán
"egyre többen tartják elképzelhetőnek, hogy a fejlesztők életének megkönnyítése érdekében a Sony és a Microsoft az új konzolokat közös alapokra helyezte"
Ez hasznos dolog lenne!
-
jercsi
tag
Hmmmm egyre jobban idegesít ez a dolog ...
-
jercsi
tag
Nagyon összekeverjük a konzolokat az asztali és mobil gépek világával , van összefüggés de én momentán ha játszani szeretnék akkor xbox ha más munkákat akarok elvégezni akkor egy energiatakarékos gép , de én nem használnám az asztali játékos gépem netezésre vagy szövegszerkesztésre ...
Egy erősebb játékos gép rengeteg pénzbe kerül , nem beszélve arról hogy fél évente lehet hardvert cserélni a minőség miatt , egy boxal elég sokáig játszik az ember ...pont ezért lesz ez a konstrukció váltás is a konzoloknál nehogy már boldog legyen a paraszt hogy nem kell új hardverre költeni ...Borzalmas hogy iskolába oktatják a marketing szakmát hogy hogyan húzzuk ki az emberekből a pénzt .... a fejlesztésekre ? ezeket a hardvereket már réges rég használják valami katonai projektben , csak most értékesítik a droidoknak ... -
deja vu
addikt
válasz
GeryFlash #83 üzenetére
Őőőőő, a 7770 tud ilyet? Az kérlek szépen alsó kategória, és az új játékok nagy részén fullhd-n vissza kell venni keményen a beállításokat. Belépő a fullhd világába, de erősen komprumisszumos. Én egyáltalán nem tartom még életképesnek az apu-kat, maximum a ddr3-as 7750 szintjét hozza majd a kaveri, ami egy nagy nulla. Azért is vagyok mérges a gyártókra, mert laptopban amd apu-t szeretnék, de a kaveri sem fog megbirkózni a fullhd felbontással, és majd olyat szeretnék. Nem tudom hány évet várjak arra, hogy egy normális laptopot el tudjak képzelni dvga nélkül. Asztaliba meg pár évig rá se nézek az apu-kra.
-
-
jercsi
tag
A lényeg legyen átfedés , mert ha nem többet konzolt nem veszek nem régen vettem egyet és ahogy olvasom itt a gondolatokat , arra jutottam hogy kb még egy év maximum kettő ig fogom használni aztán ha akarok valamit akkor vegyek új konzolt ...
-
XuChi
addikt
". A PC-re is megjelenő multiplatform címek valószínűleg butítva is lesznek, hiszen a fejlesztőknek meg kell várniuk, amíg a PC-s hardverek is felnőnek tudásban az új generációs asztali konzolokhoz."
Na ezen szakadtam a nevetéstől
)))
-
GeryFlash
veterán
válasz
Sennalacy #81 üzenetére
A pc haláláról már senki nem kántál, mondjuk én azt halálnak tartom, hogy cpu+vga helyett apu lesz, ez oylan konzolosodás, de a pc ettől még nem hal meg, csak átalakul
Azért az apuk rohamosan fejlődnek, pár hónap és jön a haswell, ami szénné alázza az ixy brdiges hd 4000-et remélhetőleg, miközben a fifa13 korrekt graffon (1600x900 max minden) ment egy sandy brdiges hd3000-en, ennél a haswell gpu-ja alsó hangon is 70%-kal erősebb lesz. És akkor még az AMDről nem is beszéltem, ahol sztem amikor kijönnek az új konzolok már lesznek olyan APU-i, amik egy 7750/7770 szintjét hozzák, amivel már tényleg fullhdban közel ultrán megy a bf3. Valóban, dedikált vgaval a maximum még magasabb lenne, de kit érdekel, sokkal olcsóbban lehet kijönni egy drága apuval is akár.
Jó ötletnek tartom az APU-t, de nekem is hiányozni fog dedikált vga, egyszerűen nekünk, pc-seknek egy öröm kedvünk szerinti konfigot összedobni, most meg az lesz, hogy 1,5 éven kijön 5-5 cpu az inteltől és az amdtól...
Amúgy, ahogy nézem az aqunál meg a különböző kiskereknél a brad gépeket (hp, dell ,lenovo), sajnos geyre inkább az ilyen all in one pcket látom, ez is a számomra utűlatos konzolos-maces beütés....
-
Komplikato
veterán
válasz
unrealnoise #63 üzenetére
"4K helyett sokan azt mondják az 1080p-s OLED-ek lesznek a nyerők, mert pl a szobába ha 50" az ideális, akkor a 4K nem jelent olyan többletet, mint az OLED technológia előnyei."
Mi van a Sharp IGZO kijelzőivel? Nyomulnak telefon, tablet, monitor és TV fronton. Sokkal jobb mint az OLED, még kevesebbet fogyaszt, érintős verziója érzékenyebb, és ugye dupla akkora felbontást tudnak belőle csinálni, mint OLED vagy sima TFT esetén. Mutogattak belőle 4K meg 8K megjelenítőket is. Megnézve a cikkeket a témában inkább ez a jövő mint az OLED. (Azért árnyalja a dolgot, hogy ez ha jól értettem a sok techno blablát egy lényegesen továbbfejlesztett OLED.)
Van belőle 6.1"-os protípús is 2560x1600-as felbontással. Ilyen normális tablet méretekben meg simán 4K-nál tart. -
Sennalacy
aktív tag
válasz
GeryFlash #79 üzenetére
Ezzel csak az a baj, hogy nincs jó szájízem akkor ha valaki úgy marad folyamatosan versenyben, hogy az élen futó lovat mindig kilövi. Ezt érzem azóta, hogy elkezdték a mobil vonalat erőltetni, és utolérni ott is a PC-t, most konzol vonalon is próbálnak közelebb kerülni mert már túl nagy a szakadék, de közben mindenki a PC haláláról kántál... A tényleges fejlődés meg ezzel megáll, ha csak utolérjük azt amit már évek óta tudunk. Csak ha utolérik, akkor kíváncsi leszek ki lesz a következő akit fejbe lőnek. Nagy egymásra mutogatás lesz, hogy ki van épp elöl..
Egy szavam sem lenne, ha az APU-k a fejlettebb architektúra jóvoltából hoznák a dedikált kártyák sebességét, de erről szó nincs, az alsó kategóriába tudnak csak nevezni vagy néha oda sem.
-
Sennalacy
aktív tag
válasz
Sennalacy #78 üzenetére
Egyébként meg nem értem, ha manapság a mosógépeket is kb. 5 éves élettartamra tervezik, és a konzolok élettartamát is 5-6 évre szeretné a gyártó legalább, akkor miért lenne olyan nagy baj, ha tartós fogyasztási cikkekhez mérten egy kicsivel drágább lenne, de jóval közelebb lenne a mostani csúcs pc-s kártyákhoz? Tudtommal ugyanis mindkét konzol az alsó kategóriás GPU-k közül választott, sőt az egyik nem is a 7-es hanem a korábbi 6-os szériából. Persze nyilván némi módosítással, de akkor is sokkal szívesebben látnék egy erősebb hardvert ami később a PC fronton is több fejlődést indukálna.. A konzolok eddig is visszafogták a PC-t pedig amikor ezek kijöttek, akkor bőven előtte jártak.
Egy dolog lehet ami valójában érthető indok lenne, és ez a megnövekedett fejlesztési költség(játékoké), amit így is a mostani generációhoz képest a duplájára becsülnek, nyilván ha még szebb grafikára lenne képes a hardver, akkor további munkaórákat venne igénybe a fejlesztés. Ezzel azonban azért nem értek egyet, mert szerintem jelenleg is azok a címek/kiadók véreznek el amikben nincs elég kreativitás és csak könnyen akarnak gyors pénzhez jutni. Érdekes módon az igazán innovatív és jó játékok jól teljesítenek. Ez pedig akkor csak a természetes kiválasztódás, és nem kell pánikolni azért mert egy két kiadó becsődöl. Pláne a mostani DLC-k korában az sem lenne kivitelezhetetlen, hogy egy játékot eleve úgy írnak meg, hogy folyamatos DLC-kkel a teljes konzol élettartamot kiszolgálják. Persze az nyilván nem lehet egy 10 óra alatt végigjátszható egy szálra felfűzött unalmas fos. Én ezt egyszerűen gyávaságnak értékelem, hogy nem mernek erősebb hardvert beletenni. -
GeryFlash
veterán
válasz
Sennalacy #78 üzenetére
Az APU-kban a jövő, ez nem kérdés,a dedikált vgak sajnos kihalnak. Az nvidia meg nem fogja erőltetni a physxet érzésem szerint. Azt nehezen tudom elképzelni, hogy az nvidia beáll az x86-os procikat gáyrtani, ez kb kizárt, Valszeg ki fog lépni a pc-s szegmensből, és az armben látja a jövőt. A kérdés, hogy vajon az x86-os rendszerek tudnak gyorsabban fejlődni (kevesebb energia szükségletre való törekedés), vagy az ARM-es vonal tudja beérni az x86-ot teljesítményben, ezt megjósolni nem lehet. A másik lehetőség, aminek mint Intel szimpatizáns (bár egyre kevésbé) örülnék, hogy az Intel gyárt majd normális IGP-ket, erről már olvastam pár hírt és külföldi blogot, kéne az, mert az AMD se lenne sehol az ATI emberek szakértelme nélkül, az Intel meg láthatóan 5 éven belül sem tud az AMD igphez hasonló teljesítményt elérni, hiába az erős cpu ha a gpu szar.
-
Sennalacy
aktív tag
Azt azért nem értem, hogyha a PC-n a videokártya elérése ennyire problémás, akkor miért nem látszik meg jobban a PCI-E 2 és 3 közti különbség egyetlen játékban sem? Elvileg ott nagyobb a sávszélesség, mégis alig mutatható ki. Vagy eleve meg sem próbálják úgy megírni, hogy a lehető legjobb legyen?
A másik, hogy mi van a processzorban már most meglévő grafikus magokkal? Elképzelhető, hogy az új konzolok hatására a játékokban megjelenő több fizikai számítás miatt a portolásoknál figyelembe veszik ezeket az erőforrásokat is végre, és lassan 2 év után értelme lesz processzorba ágyazott GPU-knak a dedikált kártyák mellett? Vagy ilyesmire ne is számítsunk mert inkább az nVidiás Physx-hez hasonlóan, aki nem az ő megoldásukat veszi az dögöljön meg alapon állnak majd hozzá? -
GeryFlash
veterán
,,A grafika valószínűleg PC-n továbbra is jobb lesz, hiszen kicsi az esélye, hogy a kisebb fogyasztási szintet megcélzó masinák felvegyék a versenyt a méretes és sok energiát igénylő csúcskártyákkal. Ennek megfelelően a fejlesztők továbbra is jobb minőségű textúrákat használhatnak a PC-s portokhoz, amelyeket persze nem biztos, hogy elkészítenek, de a lehetőség adott, emellett az effektek minősége valószínűleg jobb marad PC-n."
Ez vicc????? vagy ez csak a legelőször kijövő játékokra igaz? eltelik 8 év, és a pc továbbra is szebb lesz???
-
RyanGiggs
őstag
válasz
gubacsino #68 üzenetére
"A PSOne játékok 100% kompatibilisek a PS2vel"
Egyszer volt Budán kutyavásár! Többet ilyen biztos nem lesz!! (szeretik a láóvét)Bakker hiába linkelted be azokat a játékokat, hogy lehet kapni Xbox360-an...
És ha én teljesen dobni szeretném a PC-t, akkor már vennék egy Xbox720-at,
és akkor azokkal a játékokkal hogy játszanék amit fáradságoddal belinkeltél?
Veszek az mellé még egy Xbox360-at is? Na az tök jó, akkor már nagyon megéri az egész!"Nem kel telepítenem, az aktuális Windows 17re, (Már ha fut majd rajta)"
Miért ne futna rajta? A Red Alert 17 éves játék, és müxik Win7-en!!
(De szerintem a Win8-on is fut, még nem próbáltam, nem használok Win8-at.)
Akkor egy Metro2033, miért ne működhetne 2033-ban?!Ezek költői kérdések voltak, nem kell rá válaszolgatnod, csak ha nagyon unatkozol.
-
Ghard
őstag
Nem azt mondtam, hogy holnap,de a végtelenségig nem fognak menni.
Szervereket állít le az Electronic Arts
leállítják a klasszikus Xbox Live szolgáltatását -
jercsi
tag
HA még 2 évig lesz támogatás és játék ezekre a gépekre akkor nincs gond ...de ha tovább értékesítik a régi konzolokat akkor arra csak úgy nem lehet megszüntetni a támogatást ...én tuti többet nem is vásárolnék ettől a gyártótól ...
-
jercsi
tag
Azért egy fifa val bármikor el tudunk majd játszogatni ...
-
Ghard
őstag
Végül is a teljesítményükből úgy sem lehet következtetni semmire, mert a programozókon áll vagy bukik a dolog. Azért érdekes az a felvetés,miszerint a pc vga szinten nem tud majd lépést tartani. Csak pletyka de elvileg a ps4 lesz az erősebb, na most ennek megint csak elvileg 1840 Gflops a teljesítménye összesen, egy régi HD6970es önmagában 2700at tud. Szóval ha akarnának egy mostani pcből a számok alapján olyan játékokat hozhatnának ki amik az idén megjelenő konzolokon is bőven túlmutatnak mindenben.
Persze a nagy konzolgyártók sosem a fogyasztók kegyeiben járnak, nekik a profit a lényeg. Ezért nem lesz olyan hardver amilyet szeretnének a játékosok, ezzel kell beérni, az orruk alá lesz dugva ez a "drm doboz" amit saját kedvük és érdekeik szerint védenek majd. Évekig ugyan az a korosodó doboz lesz középpontban a fejlesztőknél,csak mert így akarják és ez hozza majd a bevételt. A mostani generációs konzolok nekem már nagyon szúrják a szemem,az előzőekkel nem volt különösebb bajom. Az, hogy akad a játék, de nem csak a játék, egy egyszerű webes felület sem megy normálisan saját szoftverkörnyezetben az már röhej. Egy-egy ps2es játék menüje olyan érzést kelt mintha nextgen lenne, olyan simán mozog benne az ember. -
gubacsino
aktív tag
válasz
RyanGiggs #35 üzenetére
Vagy tegyem el mindig az összes konzolt a szekrénybe? (PS1, PS2, PS3, PS4...)
A PSOne játékok 100% kompatibilisek a PS2vel, Tehát csak 3 gépet kéne tartani.
"
Vagy ha akarok majd 2033-ban játszani a Metro2033-al, akkor csak telepítem."Nem kel telepítenem, az aktuális Windows 17re, (Már ha fut majd rajta
Már ha lesz még különálló szoftver egyáltalán, csak bepattintom a lemezt és játszom.
Peace -
Peat;)
veterán
Köszi a magyarázatot, értem az a vonalat hogy a jövő az amit te vázolsz fel. Abban nem vagyok biztos totálisan külsős laikus szemmel hogy jelenleg, illetve pár hónappal ezelőtt az integrált megoldás volt a piacon elérhető legjobb megoldás vagy sem. PC oldalról nézve ugye világos hogy messze nem, az hogy konzolban hány chipet pakolnak egymás mellé...ez megint kicsit olyan erőltetett. De ez azon alapszik számomra hogy a pc-knél is sok idő volt mire megtanulták kihasználni a több magot, a ps3-nál meg még több a cell. Talán 1-2 évvel később szerencsésebb lett volna a konzolok leváltása én most hozzá nem értőként nem értem miért lett volna a gond egy mai jobb vga és pár magos cpu párosítással, ha az xbox360 ennyire jól szuperált ezzel a felállással.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az exkluzív címeknél nyilvánvaló, hogy leesik majd az ember álla. Annak a PC közelébe nem megy egy ideig. De a multiplatform cím az más. Azokat úgy fejlesztik, hogy a megcélzott platformok közül a leggyengébb képességeit veszik figyelembe. Aztán a skálázható részeket nyilván a platformokhoz igazítják, amennyire lehetséges, vagy amennyire az idő/pénz engedi.
Ma csak az AMD tud olyan APU-t csinálni, ahol a CPU és a GPU egymáshoz van tervezve. Illetve még az ARM is, de az Mali sorozat felfelé annyira nem skálázható, mint a GCN architektúra. A konzolokba nincs választás. Az integráció szempontjából a GPU kiválasztása eldönti a CPU-t. Az AMD CPU-k teljesítménye az árukhoz képest jó. Persze konzolon ez kevésbé számít, mert úgyis egyedi dizájnt kap az egész, de ott olyan dolgok számíthatnak, hogy egy bizonyos teljesítmény mekkora méretbe fér bele. A Jaguar mag ebből a szempontból reális választás, hiszen 3,1 mm^2 a kiterjedése és egységnyi órajelen annyit tud, mint egy fél Piledriver modul, aminek a kiterjedése már jóval nagyobb. Legalább négy Jaguar mag fér egy Piledriver modul helyére. Ebből a szempontból a Jaguar érthető választás. Nyilván nem képes akkora órajelen működni, mint a Piledriver, illetve nem is lesz olyan a teljesítménye, de ha sokat raksz egymás mellé (mondjuk 8-at), akkor már inkább a Jaguar éri meg. Egy konzolon ezt meg lehet tenni, mert a játékot a hardverhez fejlesztik.
A hagyományos felépítéssel sosem jutunk előrébb, csak hordozzuk magunkkal azokat az korlátokat, amelyektől meg akarunk szabadulni. Ha nincs egyben a CPU és a GPU, akkor nem fognak közös memóriát használni. Az a cél, hogy mindkét egység ugyanabba a memóriaszeletbe írjon, vagyis megossza egymással teljesen koherens módon, illetve a CPU és a GPU is ugyanazokat a pointereket használja. Az elvben alapvetően a Cell köszön vissza, csak modernebb formában, nyilván a Cell óta eltelt hat év, így volt hova fejlődni.
Az Intel valszeg azért nem jött szóba, mert őket annyira a konzolok nem érdeklik, másfelől a nem hiszem, hogy ha annyira a magméret minimalizálása a cél, akkor ők sem kínálnak jobbat a Jaguárnál. Az IBM és az ARM ott eshet ki, hogy a GCN integrálásának előnye elveszik, ha nem AMD64-kompatibilis processzort raknak mellé. Esetleg áttervezhetők a CU-k más architektúrákhoz, de nem sok értelme van. -
-
unrealnoise
senior tag
válasz
#52815360 #60 üzenetére
jogos. 4K helyett sokan azt mondják az 1080p-s OLED-ek lesznek a nyerők, mert pl a szobába ha 50" az ideális, akkor a 4K nem jelent olyan többletet, mint az OLED technológia előnyei.
50" fölött jóval persze már gondolom simán jó lesz a mezei 4K is. a 4K OLED meg gondolom azért baszott drága lenne, lesz majd...
szerintem is simán meglesz amúgy az 1080p 60FPS.
kezdetben biztos. aztán ahogy kezdik kiaknázni a grafikai lehetőségeket, lehet ez visszaeseik "egy-két" játéknál 30-ra. de az még nagyon messze van... -
Peat;)
veterán
Ebben a cikkben is az a vélemény hogy a PC-n lesz szebb a grafika. Én ezt komolyan nem értem, ha a mostani konzolokból azt hozzák ki amit, akkor egy 6-7 évvel újabb technológiával nem tudnak előrelépni csak minimálisan? Szerintem ezek gyenge találgatások és kötve hiszem hogy nem az új konzolok diktálnák a tempót megint 2-3 évig (az elegendő és szükséges elterjedésig). Ez a minden részben amd is pont ezért túlzás, gpu fronton is csak a különálló megoldásaik a konzolba valók. Cpu fronton csak a ph! tesztekben kapják a dicséretet ha teljesítményről is szó esik(bocs de mint akit hidegen hagynak a márkák én így érzem), míg az apu arra hogy prezentálják a 2 éves játékokat. Szerintem nem konzolokba való fejlesztés ez a cpu+gpu egyben dolog a mai állás szerint, ehhez nem kell szakinak lenni csak megnézni a tesztek grafikonjait a szöveg elolvasása nélkül. Amelyik konzolgyártó a hagyományosabb felépítést használja jóval nagyobb előnyben lehet.
-
RyanGiggs
őstag
Ahogy tetszik mondani.
Mondjuk nekem a játékok a legfontosabbak, hogy bármelyikkel tudjak bármikor játszani. Régi, új, tökmind1! A gépfejlesztés persze nem olcsó mulatság, de azért nem is olyan megfizethetetlenül drága. Hisz nem kell minden évben újat venni. Akik a konzolok megjelenésével, 2006-ban vett egy 8800 GTX-et az a mai napig el tud játszogatni. -
Kayla2
tag
Nah végre, várom a friss híreket
-
Atom_Anti
senior tag
Lesz erőbeli különbség a két konzol közt, ha mindkettőnek AMD gyárt chippet?
-
jercsi
tag
A kérdés az lenne hogy mennyire lesz a mostani új kiadású xbox játékilag kompatibilis ...
Most nekem vennem kell majd egy új boxot , hogy a boxra írt játékokat tudja majd a gyerek játszani , mert az tény hogy nem lesz olcsó kezdetben ...és mi van a slim verzióval , megy majd a kukába ? Gyanús nekem ez az egész ... -
Reinkz
senior tag
valószínű nem lesz túl gyors a terjedése mivel ha egyetlen épp ember kiszámolta a pixel sűrűséget rájön hogy ugyan az a uhd és a fullhd a méretük miatt és nem úgynézki hogy kisebb méretbe is lesz majd 4k, szóval ugyan azt kapod csak nagyobban.
abból feltételezem hogy mai vga támogatják, nem kell natív 4k elég lesz a váltotsoros élsimítás nélkül 4m-ről a fotelból úgysem veszi észre a felhasználó,
(elvégre a mai konzoloknak se megy a full hd nativban: -
Kashim
őstag
Az egy dolog, hogy támogatják, de milyen kártya visz el magában egy komolyabb játékot akkora felbontásban? Max. ilyen aranyárban mért szörnyetegek. Szerintem egyelőre irreális elvárás, azt meg már ne is említsük hány 4k-s TV van/lesz a piacon? Nem hinném, hogy olyan rohamos terjedés lesz az elkövetkezendő pár évben. Ha egyáltalán rákapnak az emberek. De feltételezzük, hogy rákapnak és 4-5 év múlva már elég sok lesz a piacon, addigra a grafika is megint kezdi majd a plafont verdesni és akkor tuti nem bírja el a vas akkora felbontásban. Szóval ha lesz is, szvsz maximum upscale lesz, mint a mai 1080p-nél. Persze én is csak tippelek.
-
Reinkz
senior tag
gondoljatok bele 2013 van meddig lesznek kint? 2020? kell tudni a 4k-t ha mai vga-k támogatják.
-
Shing
őstag
válasz
RyanGiggs #35 üzenetére
A PC-ben az a jó, hogy minden minőségi lehet benne. Csak sajnos tényleg sok pénzt kell beleölni.
Játékokat a lehető legjobb minőségben lehet futtatni. Downsampling, kismillió AA, AF és egyéb moddolási lehetőség, SweetFX, stb. Gyönyörű képminőséget lehet elérni.
Vagy veszel egy minőségi hangkártyát jobb hangért és szoftveresen is úgy javítasz a hangon ahogy akarsz, ASIO kimenet vájt fülűeknek, stb. Máris a legjobb zenehallgatásra.
Videolejátszás megint... szoftveres javítások ezrei, tökéletes minőségű lejátszás (MadVR plugin), stb.
Mindenben minőségi... csak pénz kell sajnos. -
Kashim
őstag
válasz
unrealnoise #49 üzenetére
Nem is tudod még mi lesz benne... Hogy akarsz akkor még durvább hardvert belepakolni? Eleve tök máshogy működnek, mint egy PC szóval a gigabrutálistentelen gigamegahertz-ekre itt nincs szükség, mert nagyon komolyan az adott hardverre írják a játékokat. Elég megnézni a mai konzolokban milyen nevetséges vas van és mégis miket elfuttatnak. Egy normál pc-n olyan alkatrészekkel még a Windows is alig nyikkanna meg. Másrészt manapság egy csúcskártya 100-200k. Hogyan tehetnének egy annyira üvöltő, drága, melegedő alkatrészt egy nappaliban a tv közelében tartott készülékbe?
Tök egyedi fejlesztésű hardver kerül az ilyen masinákba, de mivel időbe telik kitesztelni és összerakosgatni + sorozatgyártani (vagy egyáltalán sorozatgyárthatóvá tenni), így sosem a legeslegjobb fog belekerülni, mert kezdhetnék újra az egészet mindig. De még így is túl fog mutatni kicsit a kommerszen elérhető vasakon, mint ahogy eddig mindig is, pont emiatt gyártatják kezdetben veszteségesen és van tele hibákkal, mert még nincs kitapasztalva az adott technológia. Aztán majd ugyanúgy elavulnak azok is az évek során, de legalább adnak egy löketet. -
unrealnoise
senior tag
ez is jogos. elsőre semmi sem lesz maxos konzolon.
mindenesetre én sokkal durvább hardvereket raknék bele a kütyübe.önmagában azt sem értem, hogy kábé 120-150 ezer körüli nyitóáron miért kerülnek bele gyenge cuccok. (amikor a géphez ugye se monitor, se bill, se semmi nem jár, csak egy vagy két kontroller.
Pláne ha még belevesszük, hogy ezeket először talán kisebb veszteséggel adják el. Talán.
Mármint én pl tuti nem spórolnék, egy jó erős, mai PC szintjét kellene belőni. még ha többe is kerülne, addig is ott lenne a PS3, arra is jön ki pár komolyabb vím még biztos 2-3 évig, szóval nem is kell rögtön megvenni...
most már nagyon kíváncsi leszek...
-
fecg21
aktív tag
válasz
unrealnoise #45 üzenetére
Majd meglátjuk, autós játékoknál tényleg kevés a 30fps-ezt írtam is-és be is látom. A 3D-t meg a piaci szereplők közül írta le valaki, valószínű hogy nem fogják ezt erőltetni a konzolokon -de majd meglátjuk ezt is, így előre kőbe vésni nem nagyon lehet semmit. Valószínű hogy egy darabig majd pihentetni fogják, és később megint előveszik, az avatar című "film" óta van ez a 3D őrület. Őszinte leszek, én játékoknál még nem tudtam kipróbálni hogy milyen, és hogy mennyit ad hozzá. A Forza mindig is konzol exkluzív volt, én ebből kifolyólag nem is ismerem a játéksorozatot. A 4K-ra nem lesz kapacitás, az megint egy másik dolog hogy PC-n ez már hellyel közzel elérhető-de annak idején amikor a HD2600-as ATI megjelent, azon is elérhető volt már akkor is a tesszelláció-és használták? Nem...
-
Valdez
őstag
válasz
unrealnoise #41 üzenetére
Hát igen 8 év sok idő, ezért kéne kijönni ütős hardverrel hogy 2020-ban se legyen vicc. Elszomorító így egyelőre ezek a jaguar magos pletykák, ez valószínűleg egy harmatgyenge proci rész lesz, persze lehet belőle tenni 8 magot is akár...
A GCN része oké, de kérdés, hogy mennyi gcn mag lesz. 512? 1024? Még 2048 sem lenne túl időtálló... pláne ha mindent a gpu-n akarnak számoltatni, a cpu meg malmozik (talán ezért is lesz harmatgyenge a cpu rész).
Az ramból remélem ezúttal nem spórolnak, hiszen olcsó. -
Pantok
aktív tag
válasz
unrealnoise #41 üzenetére
Nyilván nem fix minden játék fut 30 fpsen, de a nagyátlag igen.
Marketingügyileg nem engedhetik meg maguknak azt, hogy kiadáskor TÉNYLEG kihasználják a konzol teljes erejét.
Nézd meg mi történt a mostani generációval, minden új játékhoz már látványosan kevés a konzol, van amelyik már 30 fpst se bírja pedig nagyon látványosan rosszabbul festenek mint PCn.Na most ha úgy kezdenék hogy minden 60fps meg fullhd, 5 évvel késöbb ezt túlságosan alább kéne adnuk amikor tartani kell a grafikai iramot, ahogy most is.
-
unrealnoise
senior tag
Hát pedig azok. 30FPS az nagyon kevés lenne, nekem csalódás, és igazából kizártnak tartom.
A Forza-t hoztam fel példának. Forza 5 és GT6 100%-ra merem tenni, hogy fix 60-ason mennek majd.4K parasztvakítás, bizonyos méret alatt értelme sincs.
3D-t én sem szeretem, nem is eröltettem soha, de előbb utóbb, ha kiforrott lesz a technológia és lesz rá tartalom is, akkor bizony nagyot szólhat... -
vinibali
őstag
idáig abban a hitben voltam, hogy PPC7 architektúrájúak lesznek a procimagok és az AMD csak a GPU-t szolgáltatja. lehet keverem valamelyik Wii-vel
-
fecg21
aktív tag
válasz
unrealnoise #41 üzenetére
Lehet hogy alacsonyak az elvárásaim, de szerintem többet ne is nagyon várjon senki. A 3D-t meg ne is emlegesd, addigra lecseng majd az őrület meg a hájp is. Nem is tudom ki volt az aki már idén kijelentette hogy a tv-ken a 3D egy halott dolog, megbukott. Szóval maradjunk annyiban hogy a full hd az egy alap dolog lesz, ahogy a 30fps is, de a 4K-ra ne nagyon számítson senki. Ha 30fps és 1080P mellett értékelhető fizikát(környezeti rombolhatósággal egyebekkel) és tisztességes AI-t tudnak felmutatni-esetleg ezt 3D-ben-esetleg, akkor elégedettek lehetünk. És ne abból induljon ki senki hogy 5év múlva mi lesz, valószínű hogy a jelenlegi konzolgenerációt leváltó új konzolok utáni új generációk már felhőben "mennek" majd.
Az utolsó mondatot jól megfogalmaztam...
-
unrealnoise
senior tag
arról nem beszélve, hogy egyes kiadók szánt szándékkal késleltették a PC-s konzol portokat.
a FIFA sokkal jobb volt évekig konzolon. Egyszerűen ott gondolom több az eladás, megnyomják ezeket a platformokat, a PC-vel szemben.és a konzolok nagy előnye amit te is írtál, hogy bármilyen befektetés nélkül is évről-évre szebb grafikát kap az ember. (nézd meg forza 3 -> 4, uncharted 1 -> 2 ésatöbbi), mert egyszerűen kiaknázzák teljesen a hardveres lehetőségeiket. neked ezért semmit nem kell csinálnod, nem kell fejlesztgetned, csak játszanod... Akár 8 éven át...
-
unrealnoise
senior tag
kizárt, hogy 30 FPS maradna autós játékoknál.
1.) 3D-s támogatás miatt alapból több kellene.
2.) a Forza 4 is tudott fix 60 FPS-t végig, akkor majd pont a Forza 5 fog a next-genen 30-ra lemenni... (hiába lesz belerakva eső meg felhúzott grafika, azért vegyük figyelembe, hogy ezek a mostani gépek már nem mai darabok.)
3.) lehet valaki fix 30 FPS-re lövi be a játékát, überállat, maxra húzott 2D-s grafikával, csak ezzel le is mondott a 3D-s támogatásról, valamint ahogy olvasgatom, az emberek jobban szeretnek legalább 60 FPS-es értékek mellett játszani. Szerintem ez alap lesz már.Szerintem nagyon alacsonyak az elvárásaid, ahhoz képest pláne, hogy az xbox 360-as 2005-ben jelent meg.
8 év rengeteg idő az informatikában. sokkal többet fognak ennél hozni szvsz az új konzolok. -
vivanto
tag
Az első bekezdést nem tudom, hogy nekem szántad-e vagy sem, ha tévedek akkor hagy figyelmen kívül amit írok.
Én pont a PC-re mondtam, hogy lekörözi a konzolt a megjelenés utáni évek során. A konzol egyszerűen felhúzza magát az aktuális high-end hardwer szintjére a megjelenéskor, viszont azt azért jó sokáig tartja is.
Lehet, hogy a PC már jóval korábban erősebb vasat kap, de a konzol lesz a meghatározó a kihasznált technológiákat illetően, míg a PC előnyei csak késve kezdenek mutatkozni. Nézd csak meg hogy a fejlesztők milyen lassan akarták elfogadni a DX 10-11-es újdonságokat, ja, hogy a legjobb feature-ök még mindig kihasználatlanul vannak? Konzol ettől kevésbé szenved (azért ott is megvan ugyanez, ahogy írtad is).
-
fecg21
aktív tag
Nem veszed figyelembe azt hogy a konzoloknak mindig is voltak könnyen elérhető korlátaik-de hozni fogják az elvárhatót-mondjuk hogy kinek mi az elvárható az nézőpont kérdése, maradni fog a 30képkocka/másodperc-tudom hogy ez autós játékoknál és némelyik FPS játékoknál ez zavaróan kevés, 1gb ram-ot biztosan fognak kapni a konzolok.
Én azt mondom hogy maradjunk a full hd felbontásnál, de kapjunk végre rendes fizikát és AI-t, rombolható környezetet.
Meg mondjuk az FPS játékoknál az ellenfelek sérülésmodellje is legyen kidolgozottabb.
Ennyi, több nem is nagyon kell ettől.(plusz lehessen végre egér és billentyűzettel is irányítani a játékokat)
Nagyjából rálátok arra hogy mi folyik a termékek fejlesztésénél, 5ft-os alkatrészeken is sóherkodnak-de ez érthető is valahol, mert milliós darabszámokra kell tervezni, és minden fillér számít. -
RyanGiggs
őstag
-
unrealnoise
senior tag
Hát igazából annyira nem foglalkoztatott sosem ennyire a technokai háttér, szóval biztos igazad van.
De abban is biztos vagyok, hogy a fejlesztők, a sony valamint a microsoft is megtesz mindent annak érdekében, hogy szemkápráztató eredményt kapjunk. Nekem az a grafika bőven elég lesz amit ezek a nextgenek tudnak, pláne, hogy itt is évről-érve javul a grafika, lásd mondjuk uncharted 1 -> 2.Amit én mint mezei játékos szeretnék látni, az az, hogy végre PC-sedjen legyen kicsit ez a platform is. Jó lenne, ha lehetne egeret és billt is hozzácsatlakoztatni. És hát ez el is terjedne. Xbox360-ra láttam már megoldásokat erre, és billt is láttam már PS3-hoz, egeret még nem nagyon.
Ha viszont kapnánk végre egy fullos, hivatalos egér és billtámogatást, akkor még lehet azok is váltanának konzolra, akik eddig nem tették. Pl. lehetne rá kiadni, teljes értékű stratégiai és menedzseri játékokat. És hát FPS-t és akciójátékokat is mennyivel jobb lenne játszani... Mindenki nyerne vele. Kivéve a PC-s üzletág...
Nah mindegy, majd meglátjuk.
-
RyanGiggs
őstag
Igen, de egy PC-nek azért jóval több előnyei vannak!
Csak a legnagyobbat említeném, mert az ilyen hogy netezni lehet....
már egy telón is lehet, bár én sosem tennék ilyet egy 3-5"-os kijelzőn!
Szóval a fő gond a konzolokkal annyi, és azért nem is fogok venni soha, mert
NEM lehet játszani a régi kedvenc játékaimmal!!!!
Pl.: imádom, a mai napig előveszem néha a Red Alert 1-et.
Vagy ha akarok majd 2033-ban játszani a Metro2033-al, akkor csak telepítem.
És ez csak két játék volt. Tudnám sorolni a végtelenségig... Bioshock és társai.
Nekem és sok más embernek többek között ezért nincs konzolja!
Vagy tegyem el mindig az összes konzolt a szekrénybe? (PS1, PS2, PS3, PS4...)
Nem lomtár az én lakásom!A PC viszont mindig is csak egy helyet foglal.
-
soundsonic
aktív tag
Nyilván ha évek óta tervezik a konzolt akkor 2-3 hónap alatt nem hiszem, hogy nagy változást tudnának elérni a bejelentés után, hacsak inkább elhalasztják a kiadást fél -egy évvel. De, igen én sem hiszem el, hogy olyan gyorsan le tudnák reagálni a microsoft xbox-át a sony-sok.
-
Pantok
aktív tag
válasz
soundsonic #31 üzenetére
Csak az első sort olvastam el de ilyet értelmes ember biztos hogy nem mondd.
Hardverváltozást eszközölni a kiadás utolsó fázisaiban lehetetlen és hülyeség. Tehát ha meg akarná nézni sonyvagy micro az ellenfél felhozatalát és ráemelni, vagy 2 éves különbséggel kéne kiadnia a saját konzolt, ami azt jelentené hogy mire kiadja mindenkinek meg a hurka anyjának már megvan a másik.
-
FlekkeN
aktív tag
válasz
domokosraul #20 üzenetére
Egy konzolt megveszed bedugod, megveszed a játékot és működik. Pc-t megveszed telepíted, játékot telepíted... és vannak további gondok. Nem akarok konzol vs pc háborút elindítani úgyhogy mindkét platformnak megvannak az előnyei.
-
soundsonic
aktív tag
Közben egy másik konzolos cikk: [link]
-
Pantok
aktív tag
Erősen meglepne ha "évekre" de ha egyáltalán kiadáskor is leköröznék a konzolok a PCt grafikában.
Többek közötti problémák amiket itt figyelmen kívül hagytok hogy konzolon nem lesz ilyen cél.
Maradni fog a 30 fps lock ahogy eddig is. Miért? Ugyan azért amiért most, lehet hogy az első évében csinált játékokat eldöngetné csúcsgrafikán 60fpsel, de az 5 évvel késöbbieket már nem, azt meg nem engedhetik meg maguknak hogy a konzol élettartalma közepén azt mondják hogy "hát mostantol feleannyi fpsre fussa gyerekek".
Inkább konzisztensek lesznek végig.(konzisztensen szar)Illetve a fejlesztés és a fejlesztők, kidobják majd a microsoft meg a sony is ezeket a hííí-de hűű-de speciálisan összetett gépet, aszondják hogy fejlesszetek rá.
Na most dobjatok be néhány kiadáskori játékot a konzolotokba, mindegyik györnyörű volt? Dehogy.
Meg kell ám tanulniuk ezeknek a fejlesztőknek írni a gépre (ami kifejezetten rosszat tett PS3nak)Legutolsósorban, személyes véleményem pedig hogy ugyanúgy kispúrolt szart fognak beletenni ahogy azt mindig tették, mert nincs szükség többre.
Öreg hardver + konzolos "optimalizáció" jobbik esetben egy nagyon rövid ideig tartó overheadet intézhet a konzoloknak. Nagyon rövid ideig.Ha szerencsénk van talán bele mernek tenni több mint 512mb memóriát ezalkalommal. Szeretitek elfelejteni ilyenkor hogy nekik a céljuk bizony a lehető leg leg leg leg leg olcsóbban gyártani a konzolt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
unrealnoise #21 üzenetére
Hiába lesz bármilyen erős egy konzol a valós idejű globális illumináció és az SSAO effektek minősége akkor sem lesznek olyan jók, mint PC-n. Konzolon ma még főleg fake globális illumináció van, de a valós idejű megoldást alkalmazó játékok minősége is elmarad a PC-s minőségtől. Az SSAO minősége is elég gyenge konzolon, már ha aktív az effekt, mert jellemzően azért nem az.
Ezek sosem fognak megváltozni. A next gen konzolok esetében elképzelhetőnek tartom, hogy az SSAO komoly terjedésbe kezd a játékokban, de a PC-n most már SSDO-n, vagy több szögből számolt SSAO-n gondolkodnak a fejlesztők. Utóbbihoz nem lesz meg a teljesítmény.(#24) Bull1: Nem a konzolok miatt van ez így. Egyelőre a fejlesztőeszközök gyengék ehhez. Amelyik játék sokat épít a fizikára ott elég jó a konzol is. Például az új Red Faction részek. Vagy ha az exkluzív címeket nézzük, akkor az Uncharted játékok fizikája elég erős. PC-n ilyet máig nem láttam.
Szinte mindegyik játékban van részecskeszimuláció (ebbe a füst is beletartozik) PhysX nélkül is. Amilyen folyadékszimuláció van a PhysX-ben azért igazából nem kár. Ha kikapcsolható lenne külön, akkor kikapcsolnám, mert a víz az nem zselészerűen folyik. Persze nyilván a teljesítmény korlátozza a lehetőségeket, de akkor jöhetnek a trükkök.
Mondtad már régen, hogy nagy rombolhatóságot szeretnél, de arra igen kicsi az esély. Egyszerűen rendkívül komplex elkerülni, hogy ne ragadj bele a törmelékekbe és ne ragadjanak bele az ellenfelek sem. A Red Faction használ ilyesmit, amit korábban írtál, mint nagy fícsőr, de az is láthatod, hogy a nagyobb elemeket igen gyorsan eltünteti, hogy ne okozzon galibát a játékmenetben. Ez a jövőben is gond lesz.
Abszolút nem új terület ez. A kiaknázása pedig eléggé jó. Azért nem megyünk annyira el, mint amennyit a techdemók mutatnak, mert a teljes rombolhatóság sok gondot eredményez. Van ahol továbbmegyünk, de ott is csak azért, mert van olyan megoldás rá, ami csak a GPU-n futva megoldható. Például, ha a füvet DirectCompute felületen matematikai képletekből számolod, akkor minden jelenetre más füvet lehet számolni, vagyis reagálni lehet arra, hogy rálépsz, és akkor összenyomódik a virtuális fű. Szimuláció az nincs, mert nincs konkrét ütközésvizsgálat, de a hatás olyan, mintha szimulált lenne, mert módosítod a fűt egy másik képlettel számolva.(#25) HuMarc: Mind pletyka addig, amíg meg nem jelennek a gépek. Amik le vannak írva, azok a valószínű pletykák. Tekintve azt, hogy mi szivárog, ezek közül mi a logikus evolúció, illetve mely cégek szerint fontos a konzol.
(#27) HuMarc: Mindegyik konzolnak saját API-ja van, és jellemzően azt szeretik használni a fejlesztők. A DirectX és az OpenGL itt nem játszik.
(#26) $p@rr0w: Teljesen felesleges az összehasonlítás, mert a konzolok sosem épülnek szabvány API-ra. Van egy sajátjuk (illetve esetleg alternatív API-t is támogathatnak), és annak a tudása számít. PC-s API-val ezt összehasonlítani nem érdemes, mert a mostani Xbox is tud olyat, ami például a DirectX 11-ben sincs benne.
-
Várós, várós
-
$p@rr0w
őstag
Ha igazak a pletykák akkor melyik directx-re fognak épülni a next gen konzolok?
-
HuMarc
veterán
@Abu85: A cikkben egy feltételezésre építesz egy másikat, majd erre egy harmadikat. (AMD processzor -> energiatakarékosság -> CPU és GPU közötti feladatok elosztása)
Arra lennék kíváncsi, hogy van-e már olyan infó, ami 100%-os? (Azon kívül, hogy idén jönnek a konzolok.)
-
Bull1
aktív tag
Az nem gond h CPU-n fut a számítások egy része, hanem h konzolok miatt jelenleg alig van bármiféle fizikai szimuláció. Ezért jó ha erőltetik majd ezt a dolgot, mert a részecske/folyadék/füst Physx-féle szimuláció sztem tök jó, más játékban ilyesmit nem lát az ember és jó lenne ha több ilyesmi effektet kapnának a nagy címek.
Ez nekem mániám, mert ez egy új, mai napig kiaknázatlan terület. -
domokosraul
csendes tag
válasz
fatallerror #7 üzenetére
Na ezaz én sem értem
!
-
PC-rev-RM
tag
Csak óvatosan!
ATI Radeon 7000 32 MB DDR -
unrealnoise
senior tag
szebbek lesznek PC-an az effektek? Mi a fene?
jó cikk, de a vége...nem PC vs konzolt háborút akarok indítani, csupán egyszerűen mintha eltekintenénk olyantól, hogy optimalizáltság. hiába lenne akár gyengének számító is egy új next-gen gép (persze nem lesz gyenge...), az optimalizálstás simán ledolgozza ezt a hátrányt, az exkluzív játékoknál meg földbe döngölő látvány fogadhat bennünket.
persze PC-n lehet pár multi cím szebb lehet csúcsgrafikán, csak annak a PC-nek azért nem lesz semmi az ára sem.
és mondom, az exkluzív címek (GT6, Forza meg a többi... pl. az Uncharted fejlesztők is tuti előállnak majd valamivel a The Last of Us PS3-as játék után) nagyon durván nézhetnek ki, azt a szintet a PC-k lehet sokáig nem fogják hozni...
PS4-nek szorítok amúgy, remélem megmarad ez a PS pluszos előfizetősdi, kihoznak egy sokkal faszább, ergonómikusabb gamepadot, aztán már félig meg is vettem a gépet.
-
domokosraul
csendes tag
Én azt nem értem, hogy mi értelme az új konzoloknak ha pcn jobb lesz a grafika továbbra is ?
-
Dav123
tag
Engem jelenleg az érdekelne a legjobban, hogy a régi játékokat meg lehet e majd kajáltatni az új konzolokkal? Teszem azt most nem veszek boxot, pedig kéne mert a Forza Horizon überkjógém.. hanem megvárom a nyú boxot és azon fogok fülig érő mosollyal játszani.
Nos, erre mennyi az esély?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Dehogynem gond. Borderlands 2 merev testek szimulálásánál még mindig a CPU-t használja. Egyedül a részecskeszimuláció a cloth van GPU-val gyorsítva.
Oka van annak, hogy még a PhysX is CPU-val számoltatja a merev testek fizikáját és a soft body szimulációt. Egyszerűen a munkafolyamat csak részben illik a GPU-ra, de a lassú kommunikáció és a magas késleltetés nem teszi lehetővé, hogy a GPU részben megkapja a munkát, majd visszaadja a CPU-nak. Integrálni kell, hogy ez működjön.
A PhysX SDK legújabb verziójában van egy GPU-s megoldás a merev testek fizikájára. Az majd ki lesz használva, amint az NV-nek is lesz APU-ja. Ez lesz a mézesmadzag, hogy letérj az x86-os útról. -
Reinkz
senior tag
Nem hiszem hogy erősebbek lesznek mint a mai csúcs pc-k,
persze erősek lesznek de a konzolok igazi erejét mindig az optimalizáltság adta meg,
ráadásul direkt megtervezik az életüket egy konzol a pálya futása 2,3. évében éri el a maximum kihasználtságot addig nem is engedik meg a fejlesztőknek.Szerintem inkább pc-seknek is megváltás lesz ugyanis végre van értelme a pc-s hardware előnynek és szebb játékokat kaphat mindenki
Szerintem az UHD tudni fogják, kell nekik, aki ma megnéz egy radeon 7000 sorozatot szinte mindegyik támogatja a 4k-t csak még semmi értelme nem volt ezek után lehet hogy lesz
-
Kashim
őstag
Én is így tettem, kb. 1 évet bírtam aztán most megint legózom össze a gépem.
Hiányoztak a stratégiai játékok, meg a nagyobb felbontás, Steames leárazások stb...Ettől függetlenül várom én is az új generációt, rögtön nem fogok rohanni venni egyet, de legalább kicsit felpezsdül az állóvíz a játékiparban. Jót tenne már neki ennyi idő után. Ezek a korosodó konzolhardverek már igen látványosan visszafogták a fejlődést. (szerintem a Watch Dogs-ot fejlesztők már tudhatnak valamit, az a játék valami brutális lesz)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
fatallerror #7 üzenetére
Például nem lesz annyi objektum a fizikai szimulációban.
-
vivanto
tag
válasz
fatallerror #7 üzenetére
A megjelenést és az azt követő 1-2 évben mindig erősebb a konzol, a viszonylag hosszú futamidejük miatt tudja a PC messze lekörözni.
Majd most egy kicsit elcsendesedik a PC Master race, ha csak ideiglenesen is.
-
Egzee
őstag
Nem tudom miért mondjátok, hogy nincs FullHD játék... Meg még a 720-at is alig tudja
Pfff aki ezt mondta az inkább pucoljon is le erről a fórumról!
Igen, az újabb játékok nagy része mind csak 720p, mert már 6 évesek a jelenlegi konzolok, de az exkluzív címek még mindig FullHD-sek!
Szerintem a next genek majd ha beüt az UltraHD láz majd tudni fogják ugyan így, de a valóság meg az lesz, hogy a játékok majd "csak" FullHD-ban fognak menni!
Mikor kiadták a konzolokat még nagyban HDReady!-ztünk, aztán elterjedtek a FullHD tévék is, de a konzolok tudása nem nőtt.
-
fatallerror
addikt
kis ellentétet érzek v nem értem. ha butítva lesznek pc-re a multicímek akkor h lesz mégis szebb, minőségibb a pc-s?
-
IIIIIIIIIIII
csendes tag
Köszönjük Abu85 a cikket!
-
MZperX75
addikt
Na kíváncsian várom a frissebb fejleményeket! AMD talán egy jobb mentőöved dob magának
Elkövetkezik végre egy kis
fogyasztású konzol építése,fő a disign.
-
Sza_Sa
senior tag
Eladtam az asztali pc-t, mivel már csak nyűg volt az állandó babusgatása, na meg a hatalmas méret sem passzol a szoba dizájnjába. Szóval én már várom a következő gen. konzolokat. Ha natívan fogja tudni az fhd felbontást kifogástalan minőségben (amire azért erősen van esély) akkor benevezek egyre. Az uhd még úgy is odébb van (nekem)
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Merész dizájn és új teleobjektív az iPhone 17 Pro mobilokban
- Kézbe fogható paradoxon lett az iPhone Air
- Melyik tápegységet vegyem?
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- Mindhárom Tab S9 vízálló lett
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- További aktív témák...
- iPhone 15 Pro 128GB Blue Titanium - Akkumulátor 92%
- ÚJ Lenovo Yoga Slim 6 14IRH8 - 14" WUXGA OLED - i5-13500H - 16GB - 512GB - Win11 - 2+ év garancia
- Mini PC - Lenovo ThinkCentre M920q Tiny / i5-8500T / NVMe / USB Type-C / HDMI / 27% számla
- Asus TUF Gaming F15 FX507 - 15,6"FHD 144Hz - i5-12500H - 8GB - 512GB SSD - RTX 3050 - 1 év garancia
- 1080Ti FE Accelero Xtreme IV hűtővel
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF A620M R7 7700 64GB DDR5 500GB SSD RX 6800 XT 16GB ZALMAN I3 NEO Seasonic 750W
- Felújított számítógépek számlával, garanciával! Ingyen Foxpost!
- 14" Dell Latitude laptopok: 5400, 5480, 5490, 7480, E6410, E6440, E5450 / SZÁMLA + GARANCIA
- BESZÁMÍTÁS! 1000W Sesonic FOCUS GX-1000 Gold tápegység garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB RAM RX 9060 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest