Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD számára stratégiailag sokkal kedvezőbb a Kaveri startjához igazítani, mert lehet, hogy két hetet várni kell, de akkor egy fontos hardverrel kap hype-ot a Mantle. Viszont Repi azt akarta, hogy decemberben kint legyen. Az AMD már mondta, hogy ha ő örül, akkor ők is boldogok, így jellemzően engednek a kéréseinek, még ha stratégiailag az kedvezőtlen is. Az EA viszont közbeszólt. A Repi már végzett egyébként, csak az EA nem adja ki, amíg bugos az alapjáték.
-
korcsi
veterán
-
konci79
őstag
-
korcsi
veterán
Amazon-ról rendelhető AMD 7850K 174$-ért ami kedvezőbb mint az eddigi előrendelésekben szereplő 190$-os ár.
-
atti_2010
nagyúr
válasz
sad_Vamp #113 üzenetére
Úgy értette hogy a TMSC-nél már minden rendelkezésre álló gyártósort lefoglaltak a GLOFO-nál most akarják elkezdeni a gyártást de a Samsungot is lehet igénybe veszik, Intelnél meg nem gyárthatnak mert ahhoz előre kell tervezni viszont a Samsung -GLOFO szinte azonos technológián gyárt.
-
letepem
aktív tag
válasz
sad_Vamp #111 üzenetére
Eljutott az agyukig nemhülyék! Egyrészt nincsen erre szerintem jelenleg gyártókapacitásuk! Másrészt intel monopól helyzet; harmadrészt az Amd meegkövetel olyan minőségi előírásokat mint a support amit a gyártók nagy felárral nyelnek le. Most akkor döntse el az ember akar e olyan x86-os tabletet (intel), amit megvesz az ember és valami szoftveres hibája van, akkor az úgy is marad és már vagy lassan legacy státuszba kerül. Vagy vesz egy olyat ami +20-30-40%-ba kerül de van folyamatos support driverek szempontjából!
Sajnos az átlag azt sem tudja mi az a support!
Becsülendő ez az Amd-ben , de üzletileg nem egy jövedelmező dolog! -
ukornel
aktív tag
válasz
TESCO-Zsömle #108 üzenetére
"Egyszerűen azt kínálja, ami jelenleg az ARM legnagyobb hátránya az Apple-el szemben. Egy egységesített platformot, amire mindenki ugyanúgy írhat kódot és minden a platformnak megfelelő vason ugyanúgy lefut."
Ami érdekes, az az, hogy amikor az AMD ezt a stratégiát elkezdte (végrehajtani; tervezni még bizonyára hamarabb), akkor még nem volt tabletforradalom, nem volt iPhone, nem volt Android, az ARM-os okostelefon sem volt uralkodó platform.
-
pakriksz
őstag
"másiknak meg az a mottója, hogy ha teljesítmény kell, vegyél több procis munkaállomást, ha még nagyobb, akkor pedig renderfarmot."
Az autodesk még az alap modellezési dolgokat sem képes megoldani sok éve (párhuzamos edge-t akarsz? ->favágómódszerezni kell(előveszed a számológépet és koordinátákat számolgatsz, esetleg segédobjektumokhoz igazodsz); animált objektum tükrözése animációval? -> felejtsd el(egyenként fordítod meg az xyz koordinátákat); azt a felületet akarod kijelölni amire klikkelsz? -> 4. próbálkozásra miután kijelölte az előtte lévőt, és a mögötte lévőt talán sikerül; és még ezernyi marhaság és bug, ráadásul még instabil is, használata olyan érzés mintha láncfűrésszel akarnál microchipet faragni) Az autodesk elkényelmesedett idióták gyülekezete. Bár pár éve sikerült vásárolniuk egy GPU-s rendert, ami gyors, de cserébe közelében sincs a cpu-s render minőségéhez(tehát értelme nincs), ami újítás jön azt is általában csak összevásárolják.
Szóval ezektől gpgpu használatot várni nem lehet -
TESCO-Zsömle
titán
Vagy óriási mázlija van az AMD-nek, vagy zseniális stratégái.
Egyszerűen azt kínálja, ami jelenleg az ARM legnagyobb hátránya az Apple-el szemben. Egy egységesített platformot, amire mindenki ugyanúgy írhat kódot és minden a platformnak megfelelő vason ugyanúgy lefut. Jelenleg annyi féle-fajta ARM alapú vas van, hogy mindegyikre külön-külön kéne optimalizálni, míg az Almának van fél tucat vasa két tucat gépbe.
-
dezz
nagyúr
válasz
sad_Vamp #104 üzenetére
Oda tévedt a szemem.
Szóval, ez már egy másik történet. Ha úgy lett volna, ahogy írtad, hogy ez egy módosított A6-5200 lenne például, nos az a "rég rossz" kategóriája lenne. De hát nagyon nem erről van szó. Desktopon is évek, amíg egy olyasféle APU megjelenhet, ami az új konzolokban van (a 2015-ös Carrizo is csak 2-csatornás, 128-bites memóriainterfésszel jön, hiába DDR4, és szerintem max. 10 CU-val, de még ha 12 is, ESRAM sehol). Mobil vonalon főleg (bár itt hamarabb megjelenhet a széles memóriabusz, de nem éppen 12/18 CU-val, az még odébb van).
(Ehhez jön még a pluszban fix hw és a közvetlenebb elérés előnye.)
-
dezz
nagyúr
Vannak, de a programozóknak csak egy kis része ez. Nem is értem, hogy egy Adobe-nak vagy AutoDesknek hogy nincs erre erőforrása, programozója. Az Adobe is csak az OpenCL-ig jutott. Az másiknak meg az a mottója, hogy ha teljesítmény kell, vegyél több procis munkaállomást, ha még nagyobb, akkor pedig renderfarmot. (Közben ott állnak az NV Teslák.) Nagyon el vannak kényelmesedve. (Bár azt hiszem, az Aliashoz [vagy a Mayához?] lehet készíteni render plug-ineket, és készült is GPGPU-s [LuxRender], de ez is OpenCL-es.)
(#103) ukornel: Vagy egyszerűen csak ésszerű irányban fejlesztenek, amit lehet és érdemes támogatni.
(#104) sad_Vamp: Az első szó után nem olvastam tovább a hozzászólásodat. (Nem vallási alapon...)
-
sad_Vamp
őstag
jézus.... most még persze hogy erős... 5-10évre van tervezve.... pár éven belül sok mindenben utol lesz érve PC-s társai által (persze van amiben soha sem, úgy mint a mostani generációnál) és akkor már csak azaz előnye marad, hogy majdnem közvetlen el lehet érni a HW-t. Úgy csinálsz mintha a X360ban levő radeont 1az1ben meg lehetett volna venni... tudtommal azt sem, de ott is lehetett tudni, hogy miből indultak ki.... jelenleg meg már egy közepes/gyenge kártyának számít.... ezt szerettem volna mondani.
-
ukornel
aktív tag
"Úgy gondolod, hogy könnyebben elsajátítható többszáz CPU-s szál "kézi" összehangolása és az 512-bites SIMD kódolás, mint 2-3 óra alatt megtanulni az OpenCL-t?"
Igen, úgy gondoltam, vagy inkább fogalmazzunk úgy, képzeltem, a "magas szintű programnyelveken programozható" szöveg alapján. Abu a #91-ben felhomályosított.
"Az elektronikai ipar legnagyobbjai álltak be mögé.."
Így van, örülünk is neki - de a stratégia indulásakor, az ATI felvásárlása után, és amikor még nem HSA-nak, hanem "Fusion System Architecture"-nek hívták, a fene se gondolta volna, hogy az Oracle-től az ARM-os titánokig mögé áll mindenki.
Vagy óriási mázlija van az AMD-nek, vagy zseniális stratégái. -
-
dezz
nagyúr
válasz
sad_Vamp #100 üzenetére
Attól még nem egy "modifikált mobil APU", hanem egyedi fejlesztések: 8 Jaguar CPU mag (mobil APU-kban max. 4 van); 12/18 (többlettudással rendelkező!) GCN CU (Jaguar alapú mobil APU-kban max. 2 van [desktopon is max. 8], alap GCN, jóval alacsonyabb órajelen); 256-bites GDDR5/DDR3 memóriavezérlő (Jaguar alapú mobil APU-kban 64-bites [desktopon 128] van, csak DDR3); az XBOX One esetén integrált 32MB ESRAM (mobil/desktop: nincs ilyen).
Ezek után láthatod, hogy a kijelentésed teljesen félrevezető volt. Főleg még megspékelve azzal, hogy "A konzoloknál nem a teljesítmény nagy...", meg hogy a "a trükk a gyorsabb ramokban van és abban hogy a konzolok hardware-t közvetlenül programozzák". Haha, persze...
-
dezz
nagyúr
Évek.
(#96) atti_2010: Végülis "csak" 2,25x annyi GCN ALU van a PS4 APU-jában, mint a Kaveriben...
(#97) sad_Vamp: Mutass már nekem egy olyan mobil APU-t, amiben 768, illetve 1152 GCN ALU van!
(#90) ukornel: "Igen, de mégis csak könnyebben tanulhatónak gondolom, mint az OpenCL-t"
Úgy gondolod, hogy könnyebben elsajátítható többszáz CPU-s szál "kézi" összehangolása és az 512-bites SIMD kódolás, mint 2-3 óra alatt megtanulni az OpenCL-t?
Megjegyzem, a későbbiekben a HSA összeforr a Javával. De lesz C++ AMP támogatás is.
"és egyszerűbben elterjeszthetőbbnek, mint a HSAIL-t."
Az elektronikai ipar legnagyobbjai álltak be mögé...
Értettem, hogy mit ecseteltél, de az új konzolokon és ennek kapcsán PC-n is rá fognak feküdni a GPU grafikán kívüli alkalmazására a játékokban, amiben nem fognak jól szerepelni az Nvidia játék-orientált kártyái. Ezen kívül egyéb, a GPU-t hasznosító PC-s alkalmazások is fejlesztés alatt állnak.
Nem csak a felbontást lehet növelni, hanem a shaderek összetettségét és mennyiségét, stb. Bőven van még hova fejlődni.
-
ukornel
aktív tag
válasz
atti_2010 #94 üzenetére
"Amiatt van hiány mert az AMD a konzolokhoz gyártja az APU -kat és ez most neki a legfontosabb az összes többi csak másodlagos, valamint nem számoltak ezzel az aranylázzal sem"
Most valószínűleg tényleg ez a helyzet; de lejjebb a Llano indulásakor kialakulásról beszéltünk (még ha általánosítottam is egy kicsit).
-
atti_2010
nagyúr
Az nem is olyan nagy teljesítményű de GDDR5 memóriát használ ami jóval nagyobb sávszélt biztosít és a hardvert is direkt módon éri el a szoftver nem pedig DX -en keresztül, de ezen felül az APU-k nem arra lettek tervezve hogy leváltják a VGA-t hanem hogy besegítsenek a CPU -nak a számítás igényes feladatokban ugyanis a CPU mar igen a végét járja, nem skálázható sokall tovább értelmes áron.
-
Lewzke
őstag
mikor lesz PC-re is olyan teljesítményű APU mint a PS4/XboxOne-ban ?
-
atti_2010
nagyúr
hogy az AMD processzoraihoz igazítják technológiáikat. Végső soron a mindkét módon oda lyukadunk ki, hogy az egyre drágább technológián a kicsik egyre nehezebben tartják kordában a selejtarányt. Emiatt lehetett hiány, nem? Lehet, hogy a tempó visszafogása segít, lásd Trinity -> Richland.
Amiatt van hiány mert az AMD a konzolokhoz gyártja az APU -kat és ez most neki a legfontosabb az összes többi csak másodlagos, valamint nem számoltak ezzel az aranylázzal sem.
-
ukornel
aktív tag
válasz
TESCO-Zsömle #92 üzenetére
"És mindezek ellenére/következményeként Llanoból például mekkora hiány volt? Hónapokig nem voltak képesek annyit termelni, hogy minden igényt kielégítsenek."
Ennek gyártási okai is lehettek: az AMD kicsit "se veled, se nélküled" helyzetben van. Túl kicsi volt, hogy fönntartson (és fejlesszen) saját gyártást, a bérgyártók meg nem valószínű, hogy az AMD processzoraihoz igazítják technológiáikat. Végső soron a mindkét módon oda lyukadunk ki, hogy az egyre drágább technológián a kicsik egyre nehezebben tartják kordában a selejtarányt. Emiatt lehetett hiány, nem? Lehet, hogy a tempó visszafogása segít, lásd Trinity -> Richland.
"PC-n én nagyon remélem, hogy az AM3-as FX vonal kifutásával jönnek majd 130-150W TDP-vel megáldott APU-k, amik átveszik a helyüket. "
Kérdés, milyen lesz bennük a CPU/IGP arány...
#91, Abu85
"A lehet programozni nem egyenlő azzal, hogy hatékonyan is működik."Értem: szóval lehet, de minek.
"A programozó szempontjából a low-levelhez közeli hozzáférések közül az OpenCL a legkönnyebb, a HSAIL nehezebb, míg a vector intrinsics a legnehezebb. Utóbbi kettő azért nehéz, mert assembly-hez közeli opciók."
Ha jól értem, HSAIL-ban nem fognak programozni, mert az runtime (JVM stb által) generálódó köztes kód lesz? Vagy nagyon nem vagyok képben?
-
TESCO-Zsömle
titán
És mindezek ellenére/következményeként Llanoból például mekkora hiány volt? Hónapokig nem voltak képesek annyit termelni, hogy minden igényt kielégítsenek.
Az AMD tempóját sokan még így is túl gyorsnak találják, pedig a Llano-val még meg is késtek.
(#90): PC-n én nagyon remélem, hogy az AM3-as FX vonal kifutásával jönnek majd 130-150W TDP-vel megáldott APU-k, amik átveszik a helyüket. Sokan vannak, akik neheztelnek az AMD-re, amiért nem viszik tovább az AM3+ vonalat. 2014-re igazán kiadhattak volna pár 5-6 Steamroller-modulos nagyvadat, mert félő, hogy a Piledriver a jövő, a Kaveri meg a múlt játékaihoz lesz kevés...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A lehet programozni nem egyenlő azzal, hogy hatékonyan is működik. Ezért jött a Xeon Phi-re is OpenCL SDK, mert azzal sokkal gyorsabban el lehet érni egy értékelhető sebességet. Azért ez nem mindegy. Nyilván a vector intrinsics kellő erőforrás befektetésével gyorsabb lehet, de azért azt vedd figyelembe, hogy ez az opció nem sokkal különbözik attól, mintha assemblyben programoznál. A legtöbben megírják OpenCL-ben. Lehet, hogy 10-20%-kal lassabb lesz a kód, de a befektetett erőforrás is a negyede körül lesz. Van egy szint, aminél tovább már nem kifizetődő optimalizálni.
A programozó szempontjából a low-levelhez közeli hozzáférések közül az OpenCL a legkönnyebb, a HSAIL nehezebb, míg a vector intrinsics a legnehezebb. Utóbbi kettő azért nehéz, mert assembly-hez közeli opciók. -
ukornel
aktív tag
"Az Intel számára egyszerűbb, a programozók számára nem feltétlenül (szálkezelés, 512-bites SIMD kód)"
Igen, de mégis csak könnyebben tanulhatónak gondolom, mint az OpenCL-t, és egyszerűbben elterjeszthetőbbnek, mint a HSAIL-t.
A szöveg legalábbis az volt, hogy magas szintű nyelveken lehet majd programozni."A gamer változatból kisprórolták a cache-eket és még pár dolgot, nem is jó általános számításokra."
Pont ezt ecseteltem: a GCN két feladatra készült, a GK104 meg csak játékra. Ezért a Tahiti nagyobb területű, többet fogyaszt, így némileg kockázatos, hogy a VGA-kban az előbbivel kellett versenyeznie.
Ezt a kockázatot nem véletlenül vállalta be az AMD." A másik változat meg jóval nagyobb"
Így van.
Az AMD viszont a "két legyet egy csapásra" stratégiát követte. Reméljük (úgy tűnik), ez jön be, és nem az "egy fenékkel két lovat" kezdetű népi bölcsesség."Persze, mert több előnye is van a dolognak. Viszont ott nem 512 ALU van, hanem 768/1152, és a memsávszél is máshogy alakul."
Igen, a többi előny miatt PC-n is kívánatos lenne, hogy a APU-kban is komolyabb IGP legyen. Az ALU-k számát és a memória sávszélességet, mint korábban írtam, remélhetőleg a jövő technológiái biztosítani tudják.
"Kérdés, meddig lesz szükség egy még nagyobb teljesítményű külső GPU-ra?"
Úgy tűnik, egy darabig még hergelik az igényeket, a csúcsszegmensben biztosan.
A játékosok nagy átlaga viszont FullHD-n marad még jó darabig, oda meg elég a 7970/280X. -
ukornel
aktív tag
válasz
TESCO-Zsömle #86 üzenetére
"Igen kényelmesen elfelejted, hogy a CPU-t és a GPU-t először közös nevezőre kellett hozni gyártástechnológiailag, amihez fontos volt olyan architektúrákkal kezdeni, amikkel már több évnyi tapasztalatuk volt"
Nem akarom elbagatellizálni, amit írsz, mert valóban ez is egy komoly akadály.
Azt is figyelembe kell venni, hogy hiába volt a VLIW-vel több év tapasztalat, de nem SOI-n, így a Llanonál nem sokat lehetett belőle hasznosítani - aztán meg, mire kezdte összekapni magát a SOI technológia (32 nm-en), mennek is át bulkra (28 nm). Ott viszont az alkalmazott CPU-architektúrákkal nincs tapasztalata az AMD-nek, mert a Brazos/Jaguar lapkákat leszámítva "emberemlékezet óta" SOI-n gyártotta CPU-it. Egy szó, mint száz, a bérgyártók által kínált technológiai opciók közt válogatva mindig akad olyan nehézség, amivel szembe kell nézni, és úgy sakkoznak a procigyártók, hogy ezeket legyőzzék.
Stratégiailag ez nem tűnik annyira összetettnek és kockázatosnak (mondhatom, példátlannak), mint a jelenleg kibomlott, soktényezős útiterv, aminek sikeréhez nagyon kell a HSA, kellenek a konzolok, a Mantle. A maga nemében mind egy-egy valóságos kis forradalom.
Ehhez képest nekem (hozzá nem értőnek) nem is olyan vészes alternatíva egyszerre architektúrát + technológiát váltani. -
"Kérdés, meddig lesz szükség egy még nagyobb teljesítményű külső GPU-ra?"
Nagyon hosszú az út még a tökéletességig fizika és grafika terén is.
pl. anyag felületeket és a fényvisszaverést is lehetne fizikával számolni, ami a játékmenetbe nem szól bele, tehát nem kell a közös memória, de eléggé sok számítást igényel. A CPU és az IGP közben tolja a geometriát, fizikát, térhangzást és a többi játékmenettel összefüggő dolgot. -
dezz
nagyúr
"nekem hamarabb jut az Intel féle MIC az eszembe"
Az Intel számára egyszerűbb, a programozók számára nem feltétlenül (szálkezelés, 512-bites SIMD kód). Az sem mellékes, hogy a stacking nem olcsó mulatság.
"az nVidia okosan optimalizált felépítéssel"
A gamer változatból kisprórolták a cache-eket és még pár dolgot, nem is jó általános számításokra. A másik változat meg jóval nagyobb.
"A konzvolgyártók is úgy gondolták, hogy egy lapkával kell megoldani a számítások gyorsítását és a grafika számolását."
Persze, mert több előnye is van a dolognak. Viszont ott nem 512 ALU van, hanem 768/1152, és a memsávszél is máshogy alakul.
"Kisebb csíkszélességen a PC-n is általános lesz ez szerintem."
Nem kizárt. Kérdés, meddig lesz szükség egy még nagyobb teljesítményű külső GPU-ra?
-
TESCO-Zsömle
titán
Arról nem is beszélve, hogy ha csak "segédprocesszort" akarnak, akkor nem a VLIW integrálásával kezdik az APUzást
Igen kényelmesen elfelejted, hogy a CPU-t és a GPU-t először közös nevezőre kellett hozni gyártástechnológiailag, amihez fontos volt olyan architektúrákkal kezdeni, amikkel már több évnyi tapasztalatuk volt.
-
ukornel
aktív tag
"nemérted te sem az APUnál az IGPre nem úgy kell tekinteni mint a klasszikus IGPkre, ez sokkal inkább SEGÉDPROCESSZOR [...] sokkal inkább párhuzamosításra van, mint sem grafikus dolgok kiszámítására"
Amit írsz, nagymértékben igaz a GCN-re.
Az AMD a GCN-nel ezt a két feladatot (masszív "segédprocesszor", illetve GPU) egyszerre oldotta meg.
Ennek azonban megvolt az ára, hiszen más megközelítéssel is meg lehet oldani, talán egyszerűbben is.
A párhuzamosítható feladatokra bevetett segédprocesszor kategóriáról nekem hamarabb jut az Intel féle MIC az eszembe - úgy nem kell szívni OpenCL-lel, HSA-t elindítani és munkálkodni az iparági elterjesztésén (ami ugye kockázatos a kisebb piaci szereplőnek).
GPU-nál pedig (átmenetileg) a GCN "túl sokat" tud(ott): az nVidia okosan optimalizált felépítéssel alacsonyabban tudta tartani a fogyasztást, és tőle szokatlan módon a lapkaméretet is (GK104 294 mm2 kontra Tahiti 352 mm2).
Oka van annak, hogy az, hogy ezeket a nehézségetek az AMD bevállalta. Az architektúra egyformán GPU és párhuzamos segédprocesszor.
Arról nem is beszélve, hogy ha csak "segédprocesszort" akarnak, akkor nem a VLIW integrálásával kezdik az APUzást, és nem szükséges 512 shader egységet beleszuszakolni a lapkába, miközben már 256 számoló is Xeon E5-2692 v2 szinten van nyers teljesítményben.
A konzvolgyártók is úgy gondolták, hogy egy lapkával kell megoldani a számítások gyorsítását és a grafika számolását. Kisebb csíkszélességen a PC-n is általános lesz ez szerintem. (A tévedés jogát fenntartva)
-
Goblin12
őstag
Üdv.
Eddig nem arról volt szó, hogy ha kellenek az AMD extrák akkor vagy egy Kaveri vagy egy GCN dVGA? Most meg ahogy látom mind2 kell hozzá.
Az összes FM2+ lap olyan iszonyat ocsmány barna, hogy az valami hihetettlen igen nekem számít a kénézete a lapnak. Örülnék egy ASUS ROG Rampage IV Black Edition lapnak AMD tokozással.
Na de:
Ez is elég ütös kis gépezet lenne:
Gigabyte G1.Sniper A88X - egyetlen elfogadható jól kinéző lap
Kaveri
Asus R9 290X DirectCU II -
dezz
nagyúr
Űrhajó az (sokszálas alkalmazásokban behozta az akkori i7-et), csak olyan oroszos: kell neki a kakaó.
A Kaveri sem lesz túl acélos CPU-ban (bár lehetett volna, ha nem esnek vissza az órajelek), de nem is az a lényeg benne. HSA + 8 GCN CU... (+ TrueAudio)
(#76) Loha: "SZVSZ olyan egyszerű nem lehet a programozása"
Csak tudod, eddig nem volt HSA. De az OpenCL is jóval később jelent meg, mint hogy a GPU-kat nagy nehezen be lehetett már fogni ált. számításokra, különféle shadernyelvekben. Maguk a GPU-k is csak az utóbbi időben lettek kevésbé kötöttek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert az Xbox One és a PlayStation 4 megjelenéséig nulla olyan termék volt a piacon, ami egységes virtuális memóriát osztott volna meg a CPU és az IGP között. Ahogy ez megjött rögtön jött rá egy ezt kihasználó Ignite motor is. A memóriamásolásokkal az volt a probléma, hogy tovább tart, mintha a CPU kiszámolná egymaga az egész feladatot.
Nézd meg a Sony véleményét a saját hangrendszerükről, amit HSA-ban írtak. [link]
Szóval nagyon jó útra léptünk. És a hardverek is jönnek, mint az AMD Kaveri, vagy az NVIDIA Parker. Ha nem lenne ez az irány igényelt és jó, akkor nem jönnének rá hardverek. -
Loha
veterán
Az hogy a GPU erejét grafikán kívül másra is lehet használni, nem egy új keletű dolog, mégis nem általánosan elterjedt a GPU kihasználása ilyen célokra, tehát SZVSZ olyan egyszerű nem lehet a programozása.
sad_Vamp: most viszont meg van a hajtó erő is a 2 ugyan ilyen alapokon nyugvó nextgen konzol személyében is...
Az a baj, hogy már most is nagyon jól látszik az új konzolok esetében, hogy a GPU teljes erejére szükség lesz csak a grafikához, tehát ha vki másra is akarja használni a GPU-t, annak be kell áldoznia a látvány egy részét. SZVSZ nem valószínű, hogy sokan fogják beáldozni a látványt... -
sad_Vamp
őstag
most viszont meg van a hajtó erő is a 2 ugyan ilyen alapokon nyugvó nextgen konzol személyében is... szóval...nagyon nagy "nemakarás" kell hogy nyögés legyen a vége.
Meg ugye a probléma, amit előbb is írtam és sokan nem értik hogy az IGP inkább co-processorként funkcionál mintsem sima grafikus megjelenítőként.
Az hogy bejön e vagy nem, azt majd az idő eldönti, minden esetre a potenciál meg van.
-
Ennyi feltételezést, találgatást, meg reménykedést utoljára a Bulldozerrel kapcsolatban láttam. Csak nehogy ugyanarra a sorsra jusson, hogy sokkal többet vártak tőle, mint ami lett belőle. Azt is 23-féle módon lehetett magyarázni, ábrákon szemléltetni, hogy miért lesz űrhajó. Aztán kiderült, hogy csak egy űrhajómakett.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Viszont sokkal ideálisabbak adatpárhuzamos kódokra, ahol nem számít, hogy mire képes egy szál. A szálkezelés is hardveres. Lényegesen egyszerűbb egy GPU-t programozni, mint egy sokmagos, széles SIMD-ekkel dolgozó CPU-t. A legfontosabb tényező, hogy nem kulcsfontosságú a szálak közötti szinkronizáció optimalizálása, a GPU ISA arra van tervezve, hogy ezt a terhet levegye rólad. Ezért terjed mindenhol ez az irányzat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sokmagossá váltak, nem tervezték erre az ISA-t, nem érdekli a fejlesztőket a széles SIMD kihasználása intrinsics mellett, mert túl nehéz a szálak manuális szinkronizálása, és az a hülye fizika nem engedi, hogy a processzor egy szálú teljesítménye elfogadható mértékben javuljon, ami azért nem árt, hogy a többszálú teljesítmény is nőjön.
-
Loha
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #69 üzenetére
Milyen technológiai-korlát lépett fel a CPU-knál?
-
Kronos3000
senior tag
Felkavarják az állóvizet az biztos,én ha cpu-ról van szó mindig itt nézek utána először,a videókártyának meg itt .Aztán persze még számtalan részletkérdés,meg nem részletkérdés is van,de ezek után az adatok után mint kiindulási alap,még sose lőttem mellé.A legdrágább kaveri-nek,meg kell ugrania a 7000-es pontszámot,akkor majd hiszek a körítésnek is...esetleg....
-
sad_Vamp
őstag
-
-
mzso
veterán
előfordul majd az a szituáció, hogy egy GCN architektúrára épülő Radeon mellé társított Kaveri APU érezhetően nagyobb sebességet tesz lehetővé, mint bármelyik más processzor ugyanazzal a VGA-val.
Esetleg az AMD titkolhat olyan alternatív technológiákat, amelyekről még nem tudunk.
Mint a HSA, vagyis az egységes címtérre optimalizált kód? -
xmaas
őstag
Mantle kikeruli a Windows DirectX kornyezetet es mivel a Mantle csak GCN hardveren mukodik igy majd a Microfoss meg a fejlesztok kell hogy megoldjak hogy majd ugyan az a jatek/program ugyan olyan vagy kozel azonos sebessegel fusson a tobbi cpu/dvga nem GCN rendszereken is mint a GCN/APU rendszeren, persze kihagyva azt a par "eye candy "meg a true audio AMD only extrat maskep buknak vasarlokat majd szerintem igenis eleg nagy erdeke van a Microsoftnak is a temaban de lehet hogy tevedek
-
ukornel
aktív tag
válasz
Meteorhead #27 üzenetére
"Ha az emberek nem veszik a hardvert, a fejlesztők nem fogják venni a fáradtságot, hogy Mantle-re árják a játékokat a szűk piaci részesedésű Kaveri miatt."
Ha jól értem, egy csomó játékot, játékmotorokat, fejlesztői környezetet írnak a Mantle valamelyik ikertestvérére alapozva, a konzolokon - innentől a PC-re fejlesztés minimális plusz ráfordítást jelent.
-
xmaas
őstag
Erdekes lesz a jovo de meg mindig gyengek lesznek ezek a megoldasok egy eros cpu/dvga-val szemben az a par funkcio meg baromira nem valtja meg a vilagot , es azt se felejtsuk intelnek se idiotak dolgoznak azok is fejlesztik kozbe sajt cuccaikat folyamatosan..
Es ez a mantle se fogja megvaltani a vilagot Microsoftnak is van egy ici-pici beleszolasa windowsos rendszerek mukodeseben es fogadni mernek hogy mar hegesztenek szorgosan valamifele alternativ API-t mert azt rohadtul nem engedheti meg maganak se Microsoft se a jatek/program fejlesztok hogy amd apus. rendszeren hasit mint a veszett a termekuk es Intel/Nvidia illetve cpu/dvga paroson meg szarul/lassan mukodjon ugyan az ,annyi felhasznalot/vasarlot nem veszithet se Microsoft se Intel se Nvdia es egyik jatek/program fejleszto sem akiknek sokkal kevesebb penzbol kell boldogulni mint a harom oriasceg mivel az egyertelmu hogy senki se fog rohanni a boltba azonnal venni uj hardvert egy par extra miatt hacsak nincs penze es unatkozik,egyertelmuen meg egy csomo ev amig kikopik a regebbi hardver es atveszik az apu .k az uralmat
Amig nem kepes egy apu ugyan azt a teljesitmenyt leadni mint mondjuk egy Intel i3 jobb esetben i5+ dvga folosleges raizgulni ennyire erre a temara szerintem ami futni fog apun futni fog ugyan ugy vagy jobban meg mindig dedikalt cpu/vga paroson, az a par extra amit kinalni fognak mint peldaul a true audio meg hogy Rubynak lobogni fog a szelben a fanszorzette meg nem eleg indok arra hogy erosebb harvert kivagjunk csak azert mert az apu kinal egy kis pluszt , nyilvanvaloan fps be se lehet rohadt nagy kulombseg majd kozottuk mert az nem jo uzlet se a hardver gyartoknak se jatek fejlesztoknek
-
ukornel
aktív tag
válasz
Menthirist #26 üzenetére
"esetleg van valakinek valami tippje, hogy mennyivel lesz gyorsabb cpu-ban egy erősebb kaveri a 635-ösömnél? mert úgy tudom már a mostani apuk legerősebbjei is vannak olyan erősek / erősebbek"
Ebben a tesztben a te prociddal rokon, de 100 MHz-el gyorsabb X4 640 együtt szerepel egy rakás ma, illetve régebben kapható APU/CPU-val. A Kaveri persze nincs köztük, de a tippelésben talán segít.
leviske #30
"Sokkal értelmesebb ugyanakkora IGP-t pakolni több mag mellé, mert nem full rendszerek formájában akarják majd árulni az FX-eket, hanem VGA-k mellé."
Ha így lesz, akkor valóban nincs értelme "fölpumpálni" az IGP-t.
De a "Fusion" koncepció eleje óta kitűzött (nyilván hosszútávú) cél a VGA teljes integrálása - ha jól tudom. Ha nem, javítsatok ki... -
Láttam azt a tesztet.
Arra gondoltam, hogy az új konzolok miatt a játékok elindulhanak olyan irányba, ami jobban kedvez a Kaverinek mint az Evergreen szériának.
Persze, lehet, hogy akkora lemaradást nem fog így behozni, de ezért írtam, hogy "elképzelhető".
Meglátjuk. Lehet, hogy egyáltalán nem lesz igazam. -
ukornel
aktív tag
"A memória sávszélesség brutális korlátokat állít az általad vázolt lehetőségeknek"
Igaz, úgy van, ahogy mondod.
Amit írtam,mindenképpen igényli e probléma orvoslását, a DDR4 (az AMD állítólag 2014-ben már támogatja), GDDR5 (lásd PlayStation4; de a Kaveri kapcsán is rebesgették egy darabig), stacked RAM, és egyéb opciók valamely részhalmaza segítségével remélhetőleg erre lesz is esély. -
sad_Vamp
őstag
Már várom mi lesz ebből az egész mizériából, ha bejönne jó lenne, az még jobb ha az alaprogikat is megírnák úgy, hogy kihasználják ezt, ezáltal az egész rendszer gyorsabb, folyékonyabb lehetne.
-
Yutani
nagyúr
Nem tudom, láttad-e ezt a tesztet, amivel Oliék megpróbálták modellezni a Kaveri APU iGP-jének sebességét.
Ez alapján az 5830 messze van a jelen játékaiban, és nehezen tudom elképzelni, hogy az új architektúra akkorát dobna a megjelenítés sebességén. A Mantle viszont jól fog jönni neki, abban biztosak lehetünk.
-
pumpa007
tag
Köszönöm, így már letisztult a kép!
"Viszont elképzelhető, hogy mai játékoknál a Kaveri GPU-ja Mantle nélkül is hozza az 5830 erejét" ezzel viszont messze nem értek egyet....bőven el fog maradni a kaveri gpu ereje az 5830-hoz viszonyítva..
-
válasz
dergander #47 üzenetére
ha csak a puszta számítási teljesítményt nézzük, a kaveri 512 db 720 MHz-en futó magja nagyságrendileg 700-750 GFLOPS-ra lehet képes számításaim szerint. az 5830 1800-ra volt képes. Persze ez pusztán számítási teljesítmény, millió más is beleszámít, de a tény az tény, fele-harmada az egyszeres pontosságú lebegőpontos számítási teljesítménye a legerősebb kaveri gpu-nak a 5830-hoz képest.
-
jozsef8
aktív tag
Már azt várom mikor építik rá az új apu-kat a 8 vagy esetleg többmagos processzorokra. Na az már nagyobb áttörés lenne az AMD részéről szerintem.
-
atti_2010
nagyúr
Mantle-kompatibilis Radeon és nem kell a csúcs-APU mellé középkategóriás kártyát berakni, ha kombinálni szeretném az erejüket.
Ez nem így működik mert grafikailag mit tudna segíteni a Kaveri IGP egy R9 280X, R9 290X kártyának, semmit de a Mantle segítségével segít a CPU-nak a számolásban így lenyomhat akár egy I7 CPU-t is.
-
Harlek
tag
Nagyon szimpatikus az irány, de a jelenlegi megvalósítástól azért még nem dobtam el a hajam. Ismerősnek raktam össze gépet nemrég és úgy hallottam, hogy az AMD APU és a Radeon kártyákat Crossfirebe lehet kötni, de miután jobban utána néztem a dolognak, kiderült, hogy a Crossfire kizárólag úgy működik, hogy az APU-ban lévő IGP-vel tökéletesen egyező Radeont rakom be mellé (azt hiszem 7750). De ha van keret jobb videókártyára, akkor már hiába veszek AMD APU-t, az nem fogja tudni kihasználni az APU erejét, csak a dVGA-ét.
Én abban reménykedem, hogy a Kaveri APU-val együtt tud majd működni minden Mantle-kompatibilis Radeon és nem kell a csúcs-APU mellé középkategóriás kártyát berakni, ha kombinálni szeretném az erejüket.
-
A Mantle kizárólag GCN felépítéső VGA-val, vagy iGP-vel műxik (Radeon 7000 széria, vagy Kaveri, Kabini, Temash, és ezek utódai). HD6000, és alatta, illetve a jelenleg piacon lévő Richland APU-kkal nem megy.
(Nem érdemes számozáshoz kötni, mert a Trinity-ben is 7000-es széria számú IGP van, pedig az is még VLIW4-es)
Viszont elképzelhető, hogy mai játékoknál a Kaveri GPU-ja Mantle nélkül is hozza az 5830 erejét. -
mantle-lel csak a kaveri saját gpu-ját tudná irányítani. Az egész mantle lényege az, hogy minden elem egy-egy queue-nak tűnik, amire rá lehet pakolni dolgokat, az meg elvégzi, majd akár ő maga is átpakolhatja az eredményt egy másikra, stb (ha jól tudom legalábbis). Ehhez bizonyos felépítésbeli megkötés kell (ami miatt a régi felépítésű vga-k kiesnek, de pl az nvidia keplere pl tudtommal nem), de cserébe sok dolog egyszerűsödik, mert pl egy 290X és egy 7750 között csak a queue-k mennyisége az, ami különbözik (a kevesebb magnak és egyéb dolgoknak köszönhetően), de az nem, hogy ezeknek hogy ad az ember adatot. Ugyanez igaz több gpu esetén is, hisz megint csak a queue-k számában van eltérés, és ha lenne keplerre mantle implementáció, akkor ott is csak az lenne a lényeg. Tehát unifomizáltan és főként közvetlen kezelhetőek a modern gpu részei akár cpu beavatkozás nélkül is, viszont ami nem képes erre a felépítésre, ott ez nem fog működni.
Ha jól tudom, ennek a régi VLIW felépítés az oka, mert talán azt olvastam a wikin hogy HD77xx felett van elhagyva a VLIW a GCN miatt (tehát hd7700 alatti radeonokon sem lesz ezekszerint mantle)
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Menthirist #28 üzenetére
Azért egy olyan embernek, aki követi a piac fejlődését, nem sok csodát tudsz mutatni. A Kaveriről és képességeiről is több éve lehet már tudni, hisz az egész Fusion balhénak ez volt a célja.
-
-
pumpa007
tag
Ez a mantle api milyen formában tud összedolgozni a régebbi kártyákkal, pl. egy hd5830-al? Teszem azt ha veszek egy kaverit a régi kártya mellé, akkor az le tud például kapcsolni ha nem kell akkora terhelés? Vagy egyáltalán nyújt valami előnyt ez az egész régebbi kártyákkal?
-
válasz
litvitcsak.a #34 üzenetére
Ez engem is nagyon régóta foglalkoztat.
Lehet, hogy az Apple nem lát sokkal nagyobb lehetőséget az AMD GPU fölényében, mint az intel gyártástechnológiai fölényében. -
-
litvitcsak.a
tag
Kíváncsi lennék, hogy az Apple érdeklődik-e az AMD megoldása iránt vagy az AMD volt-e az Appel-nél...
Nekik a saját OS miatt könnyebb lenne megoldani a támogatást és tudnának egy egységes felületet adni a programozóknak akik igy az OSX esetében gyorsabb és kisebb fogyasztású megoldásokat készíthetnek (FinalCut, Adobe Creative Suit, stb.) anno a G5 esetében az AltiVec egységgel ez volt a cél (gondolom én).
Persze a WS MacPro esetében az intel a befutó de talán az imac, macbook vonalon lehet változás... -
dergander
addikt
Kiváncsi leszek én arra hogy egy 40.000+ forintos CPU hogy fog gyorsabban futni egy játék mint mondjuk egy jóval erősebb i7en?
Ahoz a játékot úgy kell megírni,de szerintem ennek még 1.5évet várni kell,mire kiforrná magát a Kaveri , akkor már jön az új...na én akkor fogok platformot cserélni,ez még csak duma. -
leviske
veterán
Annyit nem hiszem, hogy fog tudni fizetni bárkinek a Valve, hogy csak linux-ra készítsen egy gépigényes, AAA játékot. "Csak PC-n belül" meg vélhetőleg kellemesebb átjárhatóságot fog biztosítani a Mantle, mint az OpenGL, kiindulva abból, hogy eddig mennyire kerülték a fejlesztők.
MOD: Bár, mire a Valve egyáltalán elgondolkozhat ilyesmin, addigra az nVidia és AMD le fogják még ezt a dolgot meccselni. A HSA után nem tűnik annyira megoldhatatlan dolognak.
-
leviske
veterán
"egy GCN architektúrára épülő Radeon mellé társított Kaveri APU érezhetően nagyobb sebességet tesz lehetővé, mint bármelyik más processzor ugyanazzal a VGA-val."
Az azért érdekelne, hogy ez milyen felbontás mellett várható. Mert azt elhiszem, hogy 4K megfog már egy 290X-et is annyira, hogy a proci ne számítson míg az IGP igen, de ez még nem jelent játszható eredményt.
Szóval nagyon kíváncsi leszek a Mantle tesztekre. Ha egy HD7870, vagy egy HD7970 mellett a 7850K legyorsul fullHD-ban egy 4770K-t, akkor azt mondom, hogy bőven jogos az ár, hiszen játékra ideálisabb. Ellenben, ha csak extrém magas beállítások mellett jön ki az előnye, akkor már csak a DX-es játékok fényében se fogja megérni.
(#4) hash99: Nem cél a dVGA-k leváltása. A cikk elég értelmesen leírja, hogy mire szánja a cég ebben az árkategóriában. 2015-ben meg még nem fog jönni új FX, mivel a roadmap-ek szerint addig a Vishera lesz piacon. 2016-ra esélyes az érkezésük, azon belül se lepne meg, ha év vége felé jönnének.
(#8) ukornel: Sokkal értelmesebb ugyanakkora IGP-t pakolni több mag mellé, mert nem full rendszerek formájában akarják majd árulni az FX-eket, hanem VGA-k mellé.
(#14) Spancho: A Carrizo DDR3-t támogat és nem fog radikális újításokat hozni, amik igényelnének új tokozást. Emlékeim szerint a Bulldozer már anno AM3b tokozással volt emlegetve a roadmap-eken, míg a Carrizo esetén most FM2+ van megnevezve. Ezzel már nem hiszem, hogy fognak variálni. Emellett reméljük, hogy a Kaveri fog olyan szoftveres támogatást kapni, hogy ne legyen szükség egy év elteltével váltani.
(#29) Bici: Kérdés, hogy a mostani átjárhatóság kit fog arra ösztönözni, hogy bármilyen platform-exkluzív címet fejlesszen.
-
válasz
Meteorhead #27 üzenetére
De a Mantle fut Kaveri nélkül is, csak GCN-es Radeon kell hozzá.
A Kaveri "csak" annyit tesz hozzá, hogy pluszban ott van az IGP ereje is.Ha amúgy is van konzolos verzió, plusz meg lehet spórolni a DX kód Radeon-ra optimalizálását, akkor szerintem nem lesz akkora kaland a Mantle. PC exkluzív játékoknál valószínűleg nehezebben fog beindulni.
-
válasz
Meteorhead #27 üzenetére
na igen, de ha ez az első és utolsó hulláma is, 1-2 évig eltart. Annyit meg nyílván nem fogok várni gépfrissítésre
A pc mindig lutri volt olyan szempontból, hogy bármikor jöhetett egy olyan újdonság, ami miatt ráfaraghatott az ember pénz / teljesítmény szempontból, szóval időtállóság pc esetén ritkán van, de a következő évekre tervezek valamit, amivel jó eséllyel nem esek ki a lehetőségek tengeréből. Ezért lenne jó egy 8 magos Kaveri
Ha lenne egy i5 körüli teljesítményű cpu résszel valami kaveri, szó nélkül megvenném, de így, hogy várhatóan valahol az i3 és i5 közé esik ha jól tudom, bizonytalanságban tart. bár még egyszer mondom, igazából a 635 + húzott 7950-nel is tudok szinte bármivel játszani magasra húzott grafikával, a 635-nél meg manapság nem olyan nehéz erősebb procit találni
-
Meteorhead
aktív tag
válasz
Menthirist #26 üzenetére
Akkor jön el a Mantle kánaán, ha elterjed a hardver. Ha az emberek nem veszik a hardvert, a fejlesztők nem fogják venni a fáradtságot, hogy Mantle-re árják a játékokat a szűk piaci részesedésű Kaveri miatt. A fejlesztők elébe mentek a dolgoknak, egy halom játék készül Mantle-re. Ha a júzer nem veszi meg a hardvert, akkor ez lesz az utolsó hulláma a Mantle-ös játékoknak. Aztán várhatjuk, mi lesz a következő hasonló lépés ami talán megváltja a PC-s játékokat. (Én el tudok képzelni más utat is)
-
Gyanítom a január-február környéki alaplap-proci-ram vásárlás során már a kaverivel is nagyobb teljesítményt érnék el mint a mostani X4 635-ösömmel, kérdés hogy eleinte megéri-e inkább azt választani, mint egy "biztonsági megoldás" FX8320-at
Mármint mivel ugye még nem most jön a mantle kánaán, és addig el kell lenni valamivel ami bírja
Jó pár cpu intenzív játék van viszont a pályán (bár igazán a 635-ösömmel is eljátszogatok
) már ha eljön a mantle kánaán, jó lenne már látni valami konkrétat, mert a történet szép, de még csak történet
esetleg van valakinek valami tippje, hogy mennyivel lesz gyorsabb cpu-ban egy erősebb kaveri a 635-ösömnél? mert úgy tudom már a mostani apuk legerősebbjei is vannak olyan erősek / erősebbek.
-
hash99
senior tag
válasz
Meteorhead #23 üzenetére
Ha tényleg marad az fm2+ tokozás 2015-ben is akkor azért eléggé Megéri ilyet venni. Bár egy mostani fm2+ lap nem fogja fogadni a ddr4-et...
-
Atom_Anti
senior tag
és 2016-ban vajon mi jön? Én Excavator/Carizzo utáni időt várom, amikor végre túljutunk a Buldozer architektúrán, legalább is remélem...
.
-
Meteorhead
aktív tag
Ez a "főleg, hogy már a leváltásáról is beszélnek", ez amióta világ a világ mindig így volt. Egy másik topicban (már elő nem keresem) volt szó róla, hogy a marketingesek nagyon az ember fejébe másztak már azzal, hogy "ha nem a legjobb cuccod van, akkor amit vettél az már rossz". Ha azért veszel cuccot, mert valami funkciót szeretnél megvalósítani vele, akkor sosem lesz olyan érzésed, hogy rosszat vettél. Ha azért veszed, mert neked a legjobb kell, akkor bizony fél éves ciklusokban kukáznod kell a notid, a mobilod, a TV-d...
Én is nézem, hogy Kaveri mekkora királyság, mennyi új dolgot lehet vele csinálni, és egészen biztosan veszek is egyet magamnak, lecserélve a Core-i5 450M notimat, de ha én is azt nézem, hogy "Carrizo priorizálni fogja tudni az IGP-s feladatokat, és hogy az mennyivel jobb már, inkább várjuk meg!" akkor sosem fogok cuccot venni, mert hiába rakják a polcra a legújabbat, tudom hogy nem sokára lesz jobb. Nem szabad így gondolkodni.
Vegyél valamit, aminek jó az ár/érték aránya, azt tudja amire neked kell (maximum egy kicsit többet), és használd addig, amíg tönkre nem megy. Ma már úgyis olyan hamar elrongyolódik minden kütyü, hogy előbb fog tönkremenni, mint zavaró lenne, mennyivel jobb/erősebb/okosabb hardver van már a piacon.
-
Zoli0726
aktív tag
Érdemi összahasonlítást (apu+dvga) vs (intel+dvga) esetben érdemes végezni, nem (apu-cpu + apu igp) vs (intel + dvga). Ha játékmotor programozásnál egy komoly fizika számítását az apu igp-jére bízzák, akkor tehermentesül a cpu rész vagy a dvga. Ezzel szemben ha egy intel cpu-nak kellene egyedül megbírkóznia vele, akkor a komplex számítások a padlóra küldik. Valami ilyesmi.
-
kungzi
veterán
Erre az új APU-ra vajon kijöhetne a FIFA 15 nextgen verzióban? Elméletileg kérdezem, nem gyakorlatilag, mert úgy tudom, hogy nem fog.
-
polika
senior tag
A memória sávszélesség brutális korlátokat állít az általad vázolt lehetőségeknek....hiába raksz bele egy rakat extra magot, és számítási kapacitást, ha nem tudod etetni, ráadásul az IGP mellett még a procit is kell etetned ugyanonnét, azaz ott ahol nagy memória sávszél az igény (nagy textúrás, magas felbontás aminél az általad vázolt dGPU-k kellenek) ott az APU megfekszik, a memória sávszél miatt.
Nem tudom hogy készül-e valami asszimetrikus memory kontroller ami az azonos címteret képes koherens módon kezelni miközben a CPU-nak megadja az alacsony latenciát, az IGP-nek meg a megfelelő sávszélességet...vagy mikor fog a DDRx, vagy egyéb megoldás felnőni úgy hogy se a sávszél, se a latencia ne okozzon szűk keresztmetszetet a "hibrid" APUs igényeknek, de amíg nincs ilyen addig sztem csak álom az APU mindenre jó...
-
ddaydome
senior tag
Szerintem az Intel és az Nvidia nem tudja kellőképpen lereagálni ezeket a gyors és nagy változásokat, amik mostanában történnek míg az AMD lassan mindenkivel együtt dolgozik. Kíváncsi leszek, hogy a riválisok mit fognak lépni.
-
Spancho
senior tag
Elég drágán kezd.
Ha ezek az árak igazak akkor itthon a legjobbak 40-50k között lesznek. ?!
Vártam ,de így kicsit csalódás.
Főleg ,hogy már a leváltásáról is beszélnek.
Emlegetik itt az FM2+ -t ,de szerintem mire odaérünk lesz FM3 belőle. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Bizony. Jól látod a gyártók alapvető jövőképét. Mondjuk azt kétlem, hogy az AMD-n kívül bárki képes lenne elterjeszteni egy low-level API-t, mert senki másnak nincs ott az architektúrája a konzolokban, de például a PhysX új funkciói simán lehetnek NVIDIA platform only megoldások. Nem véletlenül tervezi az NV a következő PhysX DirectCompute 5.0-s hardverre való portolását. Most ez szolgálja az érdekeiket, mert az integrációval új szintre lépnek úgyis.
Az Intelt szerintem nem érdekli a hardcore gaming piac. Egyszerűen a GRID2 és a TW: Rome 2 támogatásával gyakorlatilag semmit nem értek el. Sokkal inkább a hétköznapi játékosokra koncentrálnak a jövőben.
-
KAMELOT
titán
Kíváncsi leszek én erre a APU-ra.
-
hash99
senior tag
Az is elgondolkodtató hogy az igp-t csak gcn-es kártyával mantelel lehet majd kihasználni tehát platformosítás amiről már máshol is sok szó esett. Tehát az nvidia is majd kiadja az apuját a gforceok mellé egy másik apival és a fejlesztők meg írhatják a gameket két apira vagy az egyik játék amd-s lesz a másik meg nvidia és ketté válik a piac ami nem lenne szerencsés + még megmaradhat a dx is az Intelnek...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Jelenleg majdnem 30 játékot fejlesztenek rá biztosan. 5-öt csak megneveztek. Többit is megnevezik később, de tekintve, hogy mely fejlesztők (DICE, Rebellion, Oxide, Nixxes, Bioware, Stardock, RSI, Eidos Montreal, Visceral, Ghost, Criterion, PopCap, Crytek) és kiadók (EA, Square Enix) támogatják, annyira nem nehéz ezeket belőni.
Jóval egyszerűbben gondolkodik az AMD. A Kaveri+GCN Radeon VGA-hoz járnak az extrák, míg bármi más kombinációhoz nem. Ha kell az extra, akkor eldőlt a választás. Ha nem kell, akkor nyilván lehet venni bármit, ami tetszik. Ez egy nagyon egyszerű stratégia. -
ukornel
aktív tag
Az FX sorozat története egyébként nem zárul le, de az igazán nagy frissítésre várni kell, ezt ugyanis a DDR4-hez időzíti az AMD. Mindemellett információink szerint ezek sem normál processzorok lesznek, hanem nagyobb teljesítményű APU-k
Jól értem, hogy ezek 4-nél több processzormagot tartalmazó APU-k lesznek?
Btw, szerintem az APUk akkor törnek át igazán, ha egy i3 erejű processzor mellé (mint a mostani Richland és a közelgő Kaveri) ~HD7790-7850 szintű IGP-t tudnak csomagolni; az i5-i7 szintűek mellé (~FX vonal) pedig HD7950-7970 dukál; a HD7730-7750 szintű IGP pedig megmarad az Atom/Celeron/Pentium tudású CPU-k mellé. Addig a CPU és az IGP rész nem kiegyensúlyozott, és a játékosoknak nem jelent igazi alternatívát. Az látszik, hogy ilyen integrációt 28 nm-en nem lehet még megvalósítani, a lapkaméret miatt. Szurkolni kell, hogy a 20 nm-re váltás zökkenőmentes legyen
-
hash99
senior tag
Ez igaz de jelenleg kb. 4 játékot fejlesztenek mantle-re ha az EA későbbiekben készülő és Valószínüleg támogatott játékait nem számoljuk. Ahol nincs mantle ott meg kevés lesz a CPU egy i5höz képest nem? Illetve az is felmerül hogy ki tud e hajtani egy r9 290-et mondjuk ha nincs mantel. Ezért sokallom az árát. Akinek nem kell dvga mert nem játszik az nem vesz ennyiért apu-t akinek meg kell annak kevés lesz a CPU teljesítmény. De lehet hülyeséget beszélek csak így gondolom.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem is akarják kiváltani a VGA-t. Az IGP a Mantle-ben dolgozhat mellette, ha a fejlesztők átrakja a feladatokat az IGP-re. Ezért szorult háttérbe az FX, mert látták, hogy egy rakás játékfejlesztőt fel tudnak csábítani a hajóra. Innentől kezdve vehetsz Core i7-4960X-et is, akkor sem kapod meg azokat a funkciókat, amit a Kaveri biztosít.
(#5) Ghoosty: Biztos van elképzelés az árról. De arról szerintem senki sem tud. Az meg, hogy valaki előrendelhetővé teszi ... igazából ez nem kamu, hiszen a bolt erre az árra vállalt garanciát. Aztán egyébként reális is a 167 és a 189 dollár.
-
Ghoosty
őstag
Ezt értem, a megjegyzésem inkább arra irányult, hogy ha már előrendelhető, akkor kell lennie pontos árnak, vagy valaki magánakciózik, mint a játékoknál szokás, hogy sok helyen előrendelhető, megadott megjelenési dátummal, közben meg nincs is bejelentve.
A kamu az Iponos cikkre vonatkozott, mert itt a PH-n pontosabb cikkeket szoktam találni.
-
hash99
senior tag
Ezek Valószínüleg a várható megjelenési árak előrendelésnél ez mindig változhat. Amúgy sztem kicsit magas a kb. 45k ár a csúcsmodellért hiszen ebből már i5-t lehet venni és ez az apu még nem lesz elég erős hogy kiváltsa a dvga-t. Azért szép AMD bácsitól hogy még 2015-ben is fm2+ tokozás lesz és nem kell új lapot venni példát vehetne róla az intel is. Kíváncsi leszek az fx-es apukra de gondolom az is csak 2015...
-
Mo-n mikortól lehet majd kapni a a kaveri-t? Itt is jan 15?
Az fm2+ lapok akkor valószínűleg egy bios frissítés után viszik majd a Kaveri leváltóját? -
Ghoosty
őstag
"két leggyorsabb asztali modell listaára 150 és 200 dollár között lesz, noha ennél pontosabb adat így sincs. A harmadik és egyben az első kör asztali megoldásai közül a leglassabb ára 100 és 150 dollár közé lesz beárazva."
Az Iponon post most olvastam, hogy már előrendelhető és megvan az ára is. Akkor ez most kamu, vagy valamelyik bolt magánakciója.
"Az A10-7850K és az A10-7700K már előrendelhető: előbbi 189,24 dollárba, utóbbi pedig 167 dollárba kerül..."
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R3 3100 16GB DDR4 512GB SSD 750GB HDD GTX 1050Ti 4GB ZALMAN ZM-T7 Chieftec 400W
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U904 - i5-4G I 10GB I 256SSD I 14" QHD+ I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Huawei MatePad Pro / Wi-fi/ 12 RAM 512GB / 12Hó Garancia
- Samsung Galaxy Tab A8 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
- UTOLSÓ!! 120 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 - 4 év garancia
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest