Új hozzászólás Aktív témák
-
GerykO
aktív tag
-
GerykO
aktív tag
Amint látom elég nagy a zavar fogalmak és működés terén. Remélem az angol nem okoz nehézséget.
Első nekifutásnak nagyvonalakban ezt kéne elolvasnod. Mi is a ROP? Még mindig ROP. Egy minimális olvasmány a GPU-Z röl.Szerintem célszerű lenne elolvasnod a videókártyateszteknél, a szerkezeti felépítést, de megpróbálom elmagyarázni konyhanyelven. Ha valahol félrebeszélek -vagyis írok- javítsatok ki!
Alapvetően az AMD és az nVidia elég eltérő módon tervezi meg a GPUit. A mostani geforceokban a streaming multiprocesszorokat ún. cuda magok építik fel, a gf100ban pl 16 fix pontos, illetve 16 lebegőpontos, összesen 32, vagyis 16 stream processzornál az 512 db-ot eredményez. Sztreaming processzoronként egy textúrázó akad csak. Memóriavezérlője nem képes magas órajeleket elérni, ezért szélesebb 384 bites crossbar fajta (6 db 64bites csatornából áll össze), egy csatornához 2 ROP tartozik, vagyis összesen 12.
Az AMD ezzel szemben szuperskalár shader processzorokat használ (vagyis nem speciális végrehajtókat mint az nVidia), az 5xxx sorozatban 1 tömbben 16 darabot szám szerint, illetve tömbönként egy textúrázót. a szuperskalár processzor pedig 4 skalár és egy speciális végrehajtót takar, -Caymanból ez a speciális végrehajtó hiányzik . (a cypressben 20 tömb van, tömbönként 16 szuperskalár processzoral, ami 4skalár+1speciális = 1600 db-ot eredményez, a caymanban 2x12 tömb, tömböntként 16 szuperskalár processzorral, ami 4 skalár = 1536db-ot eredményez, itt 2 steupmotor is van ami eteti a kettő 12darabos tömböt)
Memóriavezérlőben pedig 4x64 bites hub vezérelt = 256 bit, csatornánkét két ROPal vagyis 8al.Vagyis a GPU-Zben látható shader processzorok számából tudod kiszámolni, hány szuperskalár processzor van, abból, hogy mennyi tömb, és tömbök száma = textúrázók száma. De Abu85 is ezt mondta tömören.
Ajánlott olvasmányok: fermi cayman
Amúgy azért illik picik gúglizni, meg olvasni, mielőtt kérdezel. Ha nem írtam le érthetően, akkor ott vannak a cikkek, nem zavarlak algol oldalakra, mert az néha nekem is nehezen emészthető. Ezt akartad kérdezni? -
GerykO
aktív tag
Igazából, ha unlockolod, akkor minden részegység ami eddig le volt tíltva aktív lesz. Ha az órajelek megegyeznek az unlockolt 6950es kártyának a ref 6970es órajeleivel, akkor hajszálra ugyanúgy fog teljesíteni. Kicsit kevesebbet fog enni, mivel a 6950es kártya vcore 1.1V, míg a 6970es kártya vcore pedig 1.175V. És mivel a fogyasztás a feszültség emelésével exponenciálisan (négyzetesen) nő ezért jelent akkora differenciát ~60W. Az a minimális shaderszám pedig nem eredményez akkora differenciát a teljesítményben, mint a magasabb órajelek. Illetve ezt talán egy gondolattal toldanám meg, ha egy unlockolt 6950, és egy "sima" 6970 kártyát elkezdesz tuningolni, akkor egy bizonyos szintnél a moddolt 6950 lesz a gyorsabb, mivel a 6970 magasabb feszültsége miatt többet fogyaszt, és előbb le fogja szabályozni magát a kártya, mint a moddolt 6950, mivel az is ugyanakkora fogyasztásnál kezdi magát visszavenni, de az alacsonyabb feszültségből adódóan ezt magasabb órajelnél éri csak el. Hűtés meg csont ugyanaz, szóval az is bírni fogja.
Persze ebben a gondolatmenetben egy bökkenő lehet, ha tényleg roszabb minőségű GPU-k kerültek a 6950es kártyára, vagy csak szimplán feszültség emelés nélkül nem hajlandó magasabb órajelen működni.
Lehet zavaros, de akkor majd valaki érthetőbbre fogalmazza.Remélem.
-
Kipróbáltam, beflasheltem a moddolt 6950 bios-t 1536 shader aktív vele. Lefutott a heaven még az alap 1408 shader-el normal és extrem beállításokkal. És ezután most lefutott a teszt 1536shader-el normal és extrém beállításokkal. Hiba nélkül vitte, a hőmérsékletek is ugyan olyanok voltak mint az alap 1408 egységgel.
alap 1408 Shader normal tesszelació 1920x1080 4x aniso, AA off mode: 1118 pont
alap 1408 Shader extrem tesszeláció 1920x1080 16x aniso, 8x AA mode: 540 pontmod 1536 Shader normal tesszelació 1920x1080 4x aniso, AA off mode: 1162 pont
mod 1536 Shader extrem tesszeláció 1920x1080 16x aniso, 8x AA mode: 555 pontFuttatok pár 3d mark 11-et is. Meg jatékot.
-
Oliverda
titán
Igen... 30 év helyett csak 25 évig fog menni. A gyártástechnológia ráadásul ugyanaz mint a magasabb órajelű chipeknél, ergo már itt megbukik ez az amúgy is elég gyenge alapokon álló állítás.
"És az adott chip csak egy bizonyos nagyobb értéket visel el hosszabb távon,általában,ha ez túl nagy akkor károsodhat a chip."
Igen. Amennyiben egy nagyobb mértékű feszültségemelés is társul mellé amiről jelen esetben szó sincs.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Milyen monitort vegyek?
- Formula-1
- Milyen okostelefont vegyek?
- Okos Otthon / Smart Home
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- World of Tanks - MMO
- Milyen légkondit a lakásba?
- Autós topik
- Tőzsde és gazdaság
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix GTX 1080Ti 11GB GDDR5X Videokártya!
- Csere-Beszámítás! Asrock Challanger B580 12GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- Csere-Beszámítás! Sapphire Pure RX 7700XT 12GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- Csere-Beszámítás! Sapphire Nitro+ RX 7800 XT 16GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- Csere-Beszámítás! Asus Prime RTX 5060Ti 16GB GDDR7 Videokártya! Bemutató darab!
- DELL Precision 7540 - Intel Core i9-9980HK, RTX 3000 (nagyon erős GPU-val)
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 8400 16GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD GTX 980 4GB Aio Corp Croma CM 600W
- MacBook felvásárlás!! Macbook, Macbook Air, Macbook Pro
- AKCIÓ! Épített KomPhone R5 4500 16GB RAM 240GB SSD RX 6500 XT 4GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! Ryzen 9 9950X3D Processzor! 16Mag-32Szál!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged